۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۷
انتقاد حسین شریعتمداری از گرانی لجام گسیخته

مگر اين مگس چقدر سوپ مي خورد؟!

آقا! قيمت اين كالا چقدر است؟- 3هزار تومان(مثلا)- ولي تا دو روز قبل قيمت آن 2هزار تومان بود!- اگر خريدار نيستي مزاحم نشو!- شكايت مي كنم!- (فروشنده با پوزخند) برو آقا! هر كاري از دستت برمي آيد بكن!
کد خبر : ۵۸۱۰۲
1- يك ماه و چند روز از تشكيل مجلس هفتم گذشته بود كه با يكي از اعضاي هيئت رئيسه نشست دوستانه و گفت وگويي نزديك به دو ساعته داشتيم. ايشان مي گفت- و راست مي گفت- كه نمايندگان مجلس ششم با رأي مردم به خانه ملت آمده بودند ولي تنها دغدغه اي كه نداشتند، دغدغه مردم بود و بر اين باور بود كه تلاش براي مقابله با دغدغه هاي آزاردهنده مردم مي تواند و بايد در اولويت كاري مجلس اصولگرا باشد. در آن هنگام هنوز 2 سال از عمر دولت مدعي اصلاحات باقي مانده بود و عضو ياد شده هيئت رئيسه از آن با عنوان يك «واقعيت تلخ» كه مانع رسيدگي مجلس هفتم به دغدغه هاي مردم است ياد مي كرد كه حق با او بود و ديديم كه بعدها رئيس و شماري از اعضاي دولت اصلاحات چگونه از آن سوي مرزها در فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 به كار گرفته شده و ماهيت وطن فروشانه آنها از پرده بيرون افتاد. اما، نماينده مورد اشاره- كه به جد از رجال مردم دوست و فداكار است- به نكته ديگري نيز اشاره داشت كه با موضوع يادداشت پيش روي بي ارتباط نيست. ايشان مي گفت؛ با تشكيل مجلس اصولگراي هفتم و رويكرد ملت به اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري نهم، از يكسو اين تلقي در ميان مردم پديد مي آيد كه ديگر هيچ مانعي براي رفع دغدغه هاي آنان باقي نمانده است و شايد انتظار داشته باشند همه دشواري ها و دغدغه ها در فاصله اي كوتاه به خط پايان برسد و از سوي ديگر تحقق خواسته ها و انتظارات آنان به زمان و پيمودن برخي از مقدمات نياز دارد و اين دو عامل متضاد، مي تواند زمينه اي براي سوءاستفاده دشمنان براي خدشه دار كردن اعتماد مردم به اصولگرايان باشد.
به ايشان گفته شد؛ اعتماد مردم به مسئولان در دو حالت آسيب جدي مي بيند، اول اين كه احساس كنند مسئولان به دغدغه هاي آنان توجهي ندارند در اين حالت مسئولان را غريبه با خود و غيرخودي تلقي مي كنند در حالت دوم؛ مسئولان را خودي و دلسوز مي دانند اما با مشاهده ناهنجاري ها و تداوم آنها، به اين احساس مي رسند كه مسئولان مربوطه اگرچه «دلسوز» و «مردمي» و «خودي» هستند ولي ناكارآمد بوده و «عرضه» مقابله با ناهنجاري ها را ندارند و بديهي است كه در هر دو حالت نتيجه يكسان خواهد بود.
2- اين روزها در كنار پيشرفت ها و پيروزي هاي بزرگ و بي نظير ايران اسلامي كه افق اميدبخش و آرامش آفريني را پيش روي ملت گسترده است و به لطف خداي سبحان همه روزه شاهد دستاوردهاي تازه اي در بستر اسلام و انقلاب هستيم، گراني لجام گسيخته و در بسياري از موارد، غيرمنطقي و مصنوعي، به يكي از دغدغه هاي جدي مردم تبديل شده و در اين ميان، مخصوصا اقشار مستضعف و كم درآمد يعني همانها كه به قول امام راحل ما(ره) «ولي نعمت» مسئولان هستند، فشار سنگين و مضاعفي را به دوش مي كشند. ترديدي نيست كه «گراني» پديده پيچيده اي است و عوامل فراواني در پيدايش آن نقش دارند و اين نكته نيز بديهي است كه برخي از اين عوامل، نظير تورم جهاني و الزامات ضروري براي فراهم آمدن مقدمات يك جهش اقتصادي و... بيرون از دايره اختيار و اراده مسئولان محترم است. اما شواهد غيرقابل انكاري نيز حكايت از آن دارند كه گراني لجام گسيخته، جهشي و مصنوعي برخي از كالا و خدمات ضروري، ناشي از بي توجهي و مسئوليت ناشناسي شماري از مسئولان و مراكز تصميم ساز و سياست پرداز است. مسئولاني كه با جرأت- و يا با عرض پوزش- مي توان گفت از حوزه دغدغه هاي مردم دور شده و به مرز «نامردمي»! رسيده اند!
نگاهي به مصاحبه ها، درگيري هاي لفظي و قلمي، لج بازي هاي سياسي، شاخ و شانه كشيدن هاي فلان مسئول و بهمان مركز براي اين مسئول و آن مركز بيندازيد، انگار نه انگار كه غير از اين شلوغ بازي هاي خسارت آفرين، وظيفه و مسئوليت هاي ديگري نيز برعهده دارند و مي توانند و بايد براي آن وقت بگذارند! حالا به همايش هاي پي درپي و پرهزينه، جشنواره هاي دنبال هم و بي خاصيت، ساخت و ساز برج ها و ساختمان هاي پرهزينه و غيرضروري از سوي اين وزارتخانه و آن نهاد و فلان اداره و دايره و... نيز نيم نگاهي داشته باشيد. ممكن است گفته شود كه «مگر همه اينها در مقايسه با بودجه اي كه صرف عمران و آباداني و تامين آسايش و رفاه مردم مي شود چه عدد و رقمي را به خود اختصاص مي دهد»؟! كه در پاسخ بايد گفت؛ بر فرض كه همه اين موارد در مقايسه با آنچه براي عمران و رفاه مردم هزينه مي شود، عدد و رقم قابل ملاحظه اي نباشد، و يا درگيري ها و بگومگوهاي بي حاصل برخي مسئولان با يكديگر را طبيعي تلقي كنيد! ولي اين همه- اگر هم خيلي نباشد- دستكم نشانه بي توجهي نسبت به دغدغه هاي اصلي مردم خواهد بود كه گراني لجام گسيخته اين روزها از جمله آنهاست. مي گويند- و در مثل مناقشه نيست- كه شخصي وارد رستوراني شد و با مشاهده يك مگس كه درون ظرف سوپ افتاده بود، به صاحب رستوران اعتراض كرد. مدير رستوران با تعجب به مشتري نگاه كرده و گفت؛ «اي آقا! مگر اين مگس چقدر سوپ مي تواند بخورد كه باعث نگراني و اعتراض جنابعالي شده است»! ظاهرا نمي دانست يا نمي خواست به روي خود آورد كه حضور مگس در ظرف سوپ نشانه بي توجهي به بهداشت در آن رستوران است.
3- نكته قابل توجه و صد البته تاسف آور آن كه برخي از مسئولان محترم، اگرچه نسبت به گراني لجام گسيخته اين روزها كم توجه- نمي گوئيم بي توجه- هستند اما اكثريت قريب به اتفاق آنها از سلامت نفس و دست هاي پاك برخوردارند و بسياري از ناهنجاري ها، از جمله گراني مورد اشاره را كساني به مردم و مخصوصا اقشار مستضعف جامعه تحميل مي كنند كه در ميانه اين ميدان به بازي ناجوانمردانه مشغولند. اين عده از فرصتي كه مسئولان بي توجه براي آنان فراهم مي آورند و با سوءاستفاده از فقدان نظارت و بازرسي، مردم را سركيسه مي كنند و نتيجه آن كه سختي معيشت به مردم تحميل مي شود، بي اعتمادي و نارضايتي نصيب مسئولان نظام مي شود ولي ثروت هاي بادآورده و نامشروع به كيسه بي انتهاي غارتگران مي ريزد. به اين محاوره كه همه روزه در سطح شهر و در بازارها و ميدان هاي خريد نمونه هاي فراواني از آن را شاهد هستيم توجه كنيد؛
- آقا! قيمت اين كالا چقدر است؟- 3هزار تومان(مثلا)- ولي تا دو روز قبل قيمت آن 2هزار تومان بود!- اگر خريدار نيستي مزاحم نشو!- شكايت مي كنم!- (فروشنده با پوزخند) برو آقا! هر كاري از دستت برمي آيد بكن!... و مشتري مستضعف مي داند كه كاري از دستش برنمي آيد!... و فردا كه حادثه اي پيش مي آيد، باز هم همين مردم كوچه و بازار و مخصوصا اقشار محروم و مستضعف هستند كه پاي به ميدان مي گذارند و مثل هميشه، باز هم دزدان و غارتگران هستند كه نه فقط از صحنه مي گريزند و كنج عافيت برمي گزينند، بلكه دست در دست حراميان به مقابله با مردم مظلوم برمي خيزند. آيا در جريان جنگ تحميلي، در عبور از عقبه هاي سخت و... و اخيرا در فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 شاهد اين ماجرا نبوديم؟! و امروز، همان از ميدان گريخته ها و با حراميان آميخته ها را نمي بينيد كه بعد از پايان ماجرا و در حالي كه آب ها از آسياب ها ريخته است، بر سر سفره آفتابي شده اند؟!
4- و بايد فصلي هم درباره برخي از ناهنجاري ها و قانون شكني ها در ميان شماري از مسئولان گشوده شود كه به فرصتي ديگر مي گذاريم. راستي چه تعداد از مسئولان سابق و لاحق بي آن كه تخصصي داشته باشند، در هيئت مديره برخي از شركت هاي دولتي- به مفهوم عام آن و نه فقط شركت هاي تحت مسئوليت دولت- عضو هستند؟! و بي آن كه در جلسات هيئت مديره اين شركت ها حضور پيدا كنند، حقوق هاي كلان مي گيرند؟! چه تعداد از كساني كه مسئوليت تعريف شده اي دارند، وقت و فرصت- و گاه امكانات در اختيار- خود را در عرصه هاي ديگر و عمدتا تجاري هزينه مي كنند؟! و يا براي حضور در قدرت از كيسه ملت به اين و آن باج مي دهند؟!
حسين شريعتمداري


نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۶۴
۳۰
آقای شریعتمداری چشمانت رابازکن امثال شماباعث روی کارآمدن این دولت شدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۵۰
۱۰
هیچ جماعتی بیشتر از بازاریها از این نظام سود و منفعت نمیبرن . هر روز پولدارتر میشن و اگه مثلاً هر روز 60 درصد سود میکردن و بعد یه روز 40 درصد سود کنن میگن بازار خرابه ! اگر کارمندها عیدی بگیرن یا حقوقشون اضافه بشه اینها هم سریع جنسهارو گران میکنند . اگه دلار گرون بشه جنسهاشونو گرون میکنن ولی اگر ارزون بشه خبری از ارزونی نیست و بهت میگن ما اینو اونموقع با ارز گرون وارد کردیم !
دولت هم که فقط بلده سر ماه که میشه مثل آب خوردن از کارمندها مالیات بگیره ولی حریف بازاری جماعت نمیشه .
و این است اون نظامی که داعیه حمایت از پا برهنگان داشت و حالا هیچکسی با هیچ قدرتی حریف جماعت بازاری نیست و حتی اشخاص صاحب قدرت هم خودشونو به افراد صاحب ثروت گره میزنن تا راحت تر خون مردمو تو شیشه کنن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا يه بلا نسبتي مي گفتي بد نبود ها. همه بازاريها اينجوري نيستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
90 درصدشون همینی هستن که گفتم . دیدم که میگم . فکر میکنن میتونن وقتی احتکار و گرانفروشی میکنن سالی یه بار ماه محرم هییت راه بیندازن و نذری بدن و سر خدا هم کلاه بذارن .
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت را همینها بیچاره کردند تا بحال همه دولتها در کنترل و حتی خدمت خرپولها بودند و هرجا مانعی بود اسلام و مذهب را سپر بلا قرار میدادند اما بنا به مصلحت این یکی ....... از آب درآمد دیدیم دولت نهم مورد چه هجمه ای شد حامیانش چگونه مورد تاخت و تاز قرار گرفتند مجلسیان ماهیتشان را بعد از سالهای طولانی نشان دادند و شخصیتها نشان دادند .... وبسیاری از اسرار از پرده برون افتاد و گوساله های سامری که در آخور بیت المال گاو شده بودن و بانگ توحید برداشته بودند توحیدشان بر همه آشکار شد .. فساد و تباهی از سرای آنها سر برآورد ... و دولت دهم گرفتار مصیبتی شد چه بگویم با اکسیر م.......... از سایرین بدتر ... و سرانجام شادی و شور شعف زایدالوصف اشراف بی شرف !!!
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۳۳
۸
عداااااالتی که میگه یعنی همین دیگه !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۳۰
۱۴
یه نفر داره از خواب بیدار میشه !
صدای خمیازه هاشو میشنوم !
فقط مواظب باشه جورج سورس و سارکوزی و رفقا خدای ناکرده خوشحال نشوند و ایشان هم مردود بشه !
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۲۷
۹
حاج حسين خدا خيرت بده واقعا گل گفتي .
من ميدونم و ميشناسم كساني رو كه عضو هيئت مديره بعضي شركتها هستند كه زير مجموعه ادارات وسازمانهاي دولتي مي باشند و هر هفته جلسات هيئت مديره برگذار مي شود و بين 4 تا 7 ميليون حق كميسيون دريافت مي كنند اين در صورتي هست كه حقوق ببر هم هستند و حداقل حقوق و بهره وري آنها به 6 ميليون ميرسد آگر بخواهيم يك حساب سرانگشتي بكنيم حدودا ماهيانه 30 ميليون حقوق اين مديران نالايق هست كه با حقوق آنها ميتوان در ماه 30 نفر را حقوق بگير كرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا این نظامی که این همه براش یقه پاره میکنی و حرص میخوری با این همه تشکیلات قضایی و انتظامی نتونسته بعد از 33 سال این وضعو درست کنه ؟ چه تضمینی هست که اصلا در آینده این وضع درست بشه ؟ اصلاً آیا اراده ای وجود داره برای حل این موضوع !؟
لطفاً سانسور نشه چون تمامش حرف حقه !
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس محترم و عزيز من نه براي حاج حسين يقه پاره كردم و نه حرص خوردم من براي پول ناحقي كه بعضي از مديران نالايق مفت مفت ميخورن ناراحتم.
بعدش اگه يه نظامي قرار بود اينقدر برش داشته باشه كه وضع يه مملكت و عوض كنه پس تا الان بايد هاشم خان از ديار رفسنجان با اون برش منطقه ايش حاكم دنيا باشه ديگه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ژانوارژان توجیح نکن . مگه خیلی از کشورها که شرایطی رفاهی برای مرممشون فرهم کردن وجود ندارن . حرف از اقتصاد خراب غرب نزن که خودت میدونی حتی تو اون شرایط وضعشون بهتره و کالاهایی کهتولید میکنند با کیفیته . اگه قرار نیست این نظام برش داشته باشه اصلاً چه دلیلی داره تحملش کنیم ؟! چون اسمش جمهوریه اسلامیه !؟ چون فقط اسم اسلام یدک میکشه !؟
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس تو مثل اینکه آنرمال هستی .اصلا می فهمی چی میگی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آره ژانواژان من آنرمال هستم ، اگه تعریف تو از نرمال بودن اینه که از ترس سو استفاده دشمنان از نظام انتقاد نکنی من آنرمال هستم !
عامر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۲۴
۹
انسان نماهايي مثل .......... خائنين به مردم و اسلامندتا ديروز دم از درست و صحيح بودن برنامه هاي دولت احمدي نژاد ميزدند و ميگفتند اين طرح و اين برنامه رو چندين كشور دهن باز موندندو از ما براي اجراكردن تو كشورشون خواهش كردند امروز رئيس مجلس نامه ميزنه به رهبري كه آقا شما روبهخدا جلوي فاز دومشو بگيريد كه گراني كمر مردم روشكسته . امثال ......... ها و .......... ها و ..........ها با درامد ها و رانت هاي ميليارديشون درد مردم رو نميفهمند كه بخواد دلشون واسه مردم بسوزه. گرسنگي و بيكاري و گراني و نخوردن گوشت و مرغ و ..... درد مسوئلان به ظاهر مردمي و مسلمون ما نيست اونها تشنه قدرتند و در راس بودن و دم از خدمتگذاري زدنو حكومت كردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۱۹
۹
نرود میخ اهنی در سنگ
مراد
|
Iran (Islamic Republic of)
خیلی ذرست و حسابی گفتی / ......... هم همینه باید کسی از چین بیارند جلویدزدی ها را بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۱۸
۹
حسین جان با این تیم اقتصادی بله قربان گوی آقیا فلانی تولید مرد . مرد . نه تولید صنعتی و نه کشاورزی و نه هیچ تولیدی صرفه ندارد . برگردیدم به ایام حکومت هاشمی
فاخر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۳۰
۱۳
گرانی امروز نتیجه ضعف دولت و ردیس جمهوری است که حاج حسین سینه چاک اوست اما حالا این شیفتگی تا حدودی در خفاست
این سیاست شریعتمداری است که گهگاهی انتقاد را چاشنی وجیزه نامه خود از همفکرا ن خود بکند
صراط باز هم ننویس
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
فقط دوست دارم اون دنیا پاسخ دادن ......... رو ببینم جلو عدل الهی.. با این تهمت های ...... ای که به اصلاح طلبان میزنه و ادعاهای واهی که میکنه.. ببینم اونجا هم این ضرب المثل هاش میتونه نجاتش بده؟ به امید اون روز .. .............
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
فاخر عزیزم اشتباه منفی زدم.
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۲۰
۶
آنچه شیران ران کند روبه مزاج ...
بله ما نیز گفته بودیم کسانی که منتقد بودند و ما را فرفتند حال خود مرتکب اند

به کجای این شب تیره بیاویزیم قبای ژنده خود را ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۳۶
۱۴
ببین چه قدر آش شور شده، که صدای سرآشپز هم در اومده!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این آش خیلی وقته که شوره منتها آقایون شیرینی پول نفت بهشون مزه کرده و تا حالا نمیذاشت شوریشو تشخیص بدن !
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
ایول!
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۰۴ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۲۹
۸
اقاي حاج حسين رئيس دولتي كه شما ها ازان حمايت كور كورانه ميكرده وميكنيد وخودش هم الفباي اقتصادي نخوانده وخود را همه كاره جهان مي شناسد وشماها هم به انچه ندارد تشويق وتائيد ميكنيد؟! اخرش ميشود همين كه حالا گنده اش درامده وهمه ملت ايران متوجه ان شده لب به اعتراض گشوده ايد ديگر فايده ندارد اقاي محترم
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۲۴
۹
یکی نیست ازاین اقا بپرسه خودت ماهی چقدر حقوق میگیری اصلا تا حالا خرید کردی ؟که حالا داد ازنداری مستضعف میزنی بعد میشه پرسید این مدیرها روکی استخدام میکنه مدیر مدیرها رو کی استخدام میکنه
ازقدیم گفتن بارکج به مقصدنمیرسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۲۶
۷
چو شیران برفتند از این مرغزار
کند روبه لنگ اینجا شکار
سلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۲۸
۵
بنیان گذار گرانی هاشمی بود ، میرحسین با اقتصاد انقباضی و دولتی توانسته بود در آن ایام سخت تورم و گرانی را کنترل کند، از دوران هاشمی اقتصاد باز مورد توجه قرار گرفت و در آن مقطع نیز چاره ای جز آن نبود، تورم سرسام آور جامعه را فراگرفت ولی بصورت مقطعی بود و بعد از یک دوره کنترل شد، در دوران خاتمی نیز با توجه به تمامی جوانب وضعیت اقتصادی قابل تحمل بود، اما دوره احمدی نژاد با تمام دوره ها فرق میکند، این دولت شعار حمایت از قشر مستضعف را داشت و نمیدانم با چه رویی هنوز هم دارد، اما بی کفایتی در حوزه اقتصاد و تصویب طرح های بی سرانجام و شعارهای توخالی و از طرف دیگر سیاست خارجی انفعالی و تشدید تحریمها ( که نقش فزاینده ای در بحرانهای داخلی دارد) وضعیت اقتصاد محتضر را از آنچه بود بدتر کرد، خلاصه احوالتمان این گونه هست و به نظر میرسد که هر سال دریغ از پارسال ...
اما آقای شریعتمداری روی سخنم با شماست : بنده به عنوان یک شهروند عادی که سعی بر زندگی شرافتمندانه در این مملکت دارم به شما میگویم که هر کسی، توجه بفرمایید: هرکسی، از دولت و احمدی نزاد انتقاد کند شما نمیتوانید، حق شما نیست، بگذارید چند مدتی از گریبان چاک کردنتان برای احمدی نژاد بگذرد بعداً اعتراض بفرمایید بلکه کمی از حافظه این مردم بعضی چیزها پاک شده باشد... جنابعالی نقش بسیار موثری در جلب آرای افرادی مثل من داشته اید، مایی که روزنامه مان کیهان و جمهوری اسلامی بود، شما حق اعتراض ندارید برادر، ندارید .
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
بخدا اگر اون یازده روز اتفاقات نمی افتاد و این جماعت کلاهشون سر قدرت تو هم نمی رفتند محال ممکن بود که کوچکترین انتقادی نسبت به وضع اقتصادی بکنند. هر کسی هم انتقاد می کرد بقول خودشون پیاده نظام دشمن بود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
كاملا با سعيد موافقم
اون 11 روز خيلي تاثيرها داشت
واقعا چقدر راحت ميشه حق رو ناحق جلوه داد و ناحق رو حق!
اگه اون 11 روز نبود الان همه چي آروم بود من چقدر خوشحالم...مگه نه حاج حسين؟!
راستي اين انتقادها يه وقت رسانه هاي خارجي رو خوشحال نكنه مراقب باشيد خلاصه آب به آسياب دشمن نريزيد، گور باباي تورم و گرانيو و فلاكت هرچه بيشتر مردم، همينكه بي بي سي خوشحال نشه اين مهمه.
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
احمدی نژاد همیشه محبوب است و محبوب خواهد ماند چه با یازده روز و چه بی یازده روزچیزی که مهم است جرآت و قدرت او در به ثمر رسوندن سه کار اساسی به نامهای هدف مند کردن یارانه ها . سهمیه بندی سوخت وو
که دولتهای خوش گذران هاشمی و خاتمی جرآت فکر کردن به اون رو هم نداشتند جی برسه که عمل کنند و فقط جزء رویاهاشون بود
البته قهر 11روزه یکی از اشتباهات ایشون بود که اونم به بیگانگان کانادیی و ضد اصل انقلاب و ولایت فقیه هیچ ارتباطی نداره امثال شما جماعت بشیند و برا خودتون داستان سرایی و خیال بافی کنید تا عمرتون سر بیاد و با رویی سیاه به ملاقات خدا برید ضمنا آقا سعید شما که از دین یاد گرفتی خدا رو بپرستی و دروغ و تهمت نزنی بهت یاد ندادن قسم جلاله دروغ هم گناهه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای رسول : در مورد آن به ثمر رساندن سه کار اساسی لطفاً در مورد نتیجه حاصل از انجام این سه کمی توضیح بدهید، آیا جز این است که فلاکت و بدبختی بیشتری را به به ثمر آورد ؟
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا رسول با این طرز تفکرت که اح ......... محبوب هست و خواهد ماند چه با اون 11 روز چه بدون 11 روز ، لطف کن ادای حمایت از ولایت فقیه رو در نیار ... حمایت همزمان از اح ....... و ولایت فقیه با هم تناقض داره
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب ممل اگه بقیه کامنت رو خونده باشی نوشتم که یکی از اشتباهات بزرگ ایشون همان قهر 11روزه است اما در مورد سوال دوم چرا سعی داری احمدی نژاد رو در برابر ولایت فقیه قرار بدی مگه خود آقا از این همه خدمات دولت همیشه حمایت نمیکنند شما جلوتر از مقام معظم رهبری حرکت نکن و همیشه پشت ولایت باش نه اینکه سعی کنی جلوتر از ولایت حرکت کنی اگر ولایی هستی در مورد سوال جناب ناشناس اگه یه کم انصاف داشته باشی خودت به سوالت میرسی فکر میکنی در برابر تحریم بنزین چی جواب داد جزسهمیه بندی سوخت و جلو گیری از اسراف بی رویه سوخت که سه برابر متوسط دنیا سوخت مصرف میکردیم آیا جلوگیری از این اصراف بزرگ یه کار اساسی نبود
سلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
رسول جان : بنده در همین کشور زندگی میکنم، از زمان اجرای هدفمندی و سهمیه بندی و ... و تورم ناشی از آن جز اینکه بیشتر از قبل تحت فشار باشم عایدی دیگری نداشته ام، یارانه من و همسرم 90 هزار تومان است اما هزینه های سربار ناشی از عملکرد دولت محبوب شما حداقل 50 درصد به هزینه های زندگی من اضافه کرده است، برادر من مردم مسئولین را به نتیجه عملکردشان می شناسند نه چیز دیگر ... هر آدم خوبی به درد مدیریت نمی خورد ، رابطه و رانت و سیّاس بازی های دودمان این مملکت را به باد داده است ، تنها چیزی که مملکت را سر پا نگه داشته دلارهایی نفتی است که کم کم کفگیرمان دارد به ته دیگ میخورد و بسیاری از سوء مدیریتها و غارتها و تاراجها نمود بیرونی پیدا خواهند کرد، خداوند آخر و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند برادر رسول .
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
سلمان عزیز یعنی در این 7سال ریاست جمهوری احمدی نژاد جز فساد و فقر و دروغ و ... چیزی عیدمان نشده ؟ آخی سیاه نمایی هم حدی داره ؟ انصافم خوب چیزیه برادر من یکم با انصافتر نگاه کن عینک بد بینی تو از چشمات بردار البته من نمیخوام بگم که ایشون مبرا از هر اشتباهیه منم یکی از منتقدین ایشون در برخی از مساییل هستم اما منتقد منصف الحق و انصاف فقط یه کمی حجم کاراین دولترو و کارشکنیهای دشمنان داخلی و خارجی در این مقطع حساس رو مقایسه کن با شرایط بعد از جنگ خودت به نتیجه خواهی رسید موفق باشی عزیز
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
حجم کار این دولت: ساختن ماهواره، موشک، بمب و توپ کپی برداری شده یا مونتاژ شده از روسیه، چین و کره شمالی، غنی سازی اورانیوم (در حد کارهای سترگ رهبران کره شمالی بلکه کمتر) تحویل نیروگاه ظرف 5 سال بعد از سپری شدن 10 سال از شروعش

"کارشکنیهای دشمنان داخلی و خارجی در این مقطع حساس رو مقایسه کن"
خدا رو شکر که 33 ساله در مقطع حساس هستیم و معلوم هم نیست که کی این مقطع حساس تموم میشه. احتمال زیاد این دولت هم به عزیزان می نالند از خرابکاری ها و ضعف جریان انحرافی دوباره یکی میاد مثل آقای احمدی نژاد ادعا برگرداند مسیر انقلاب میکنه روز از نو.

کارشکنی کردند و نشده: یعنی باید همه کمک حال آقایون باشند کسی مزاحم نشه که عزیزان کاری بکنند. ابر و ماه و فلک باید دست به دست هم بدهند تا عزیزان اگر خدا بخواهد آبادانی کنند!
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
میدونی سعید کی این مقطع حساس تموم میشه روزی که دشمنای اسلام و تشیع نیست و نابود بشن و یا روزی که امت اسلامی دست از اسلام و مذهب حقه تشیع دست بردارند و به مذهب شما و اعتقادات شما بپیوندند ضمنا نیازی نیست که ابر و ماه و.... کمک کنند فقط سنگ اندازی و خیانت و خباثت هم سنگرای شما نباشه زودتر به منزل مقصود خواهیم رسید ضمنا از زمان آقای احمدی نژاد اینقدر که به شما اهل تسنن بها داده شده تو هیچ دولتی اینطوری نبوده پس یکم انصاف داشته باش
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
رسول اولاً من سنی نیستم شیعه هستم
ثانیا دیدم خصوصاً در دوران آقای احمدی نژاد که درمراسم فاطمیه چه احترامی به مقدسات اهل سنت میذارند.

ثانیاً شاید تا هزار سال این اتفاق نیفتاد مردم باید تا هزار سال در بیچارگی باشند؟ اون موقعی که میخواین از مردم رای جمع بکنید یا حکومت اسلامی تشکیل بدهید هم به مردم گفته بودید که ما هم همان وضعیت اقتصادی قبل رو خواهیم داشت منتها توجیه ما اینه که در مصاف با دشمنان اسلام!!! هستیم!

هنر یک فرد اینکه که با وجود مشکلات و اینها مملکت رو درست کنه. فکر می کنی کشورهای دیگه مشکل نداشتند و ندارند؟ شما خودتون هم مشکل توسعه آبادی کشور هستید(بخاطر ضعف مدیریت و عدم شایستگی و علم ) همه باعث افزایش مشکلات کشور هستید (با شاخ و شانه کشیدن برای کشورهای دیگه)
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
عقده ی سعید کشته تون!!!
یه وقت بهش میگین معتاد،یه وقت جاسوس،یه وقت سنی!
و چه مودبانه و صبورانه جوابتون رو میده.
به احترام این صبر علی گونه خجالت بکشین افراطی ها!!!
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
اولا به قول خودت کی میاد ببینه تو کامنتایی که اشخاص میگذارند کی دروغ میگه و کی راست اگه تو شیعه هستی پس یا کسروی رو نمیشناسی که از این شخص هتاک تمام قد دفاع میکنی یا میشناسی و کتابهای سراسر توهین به ائمه اطهار رش رو خوندی و با علم دفاع میکنی اگه نمیدونی پس چرا از شخصی دفاع میکنی که به فتوای تمام مراجع عصر خودش مرتد بود و اگه هم میشناسی پس قطعا اهل تسننی چون هیچ شیعه اگه اطلاع داشته باشه حتی اگه ضد انقلاب هم باشه نمیاد از چنین شخصی حمایت کنه این از این اما بعد مشکل امثال شماها آقا سعید با این نظام و انقلاب مسایل اقتصادی و نمیدونم مشکلات ایران نیست همونطور که از تموم کامنتهایی که میگذاری معلومه مشکل شما وجود شخص نورانی ولی فقیه و اصل ولایت فقیه و در یک کلام مشکل امثال شما وجود حکومت دینیه اینو بدون آقا سعید مردم این نظام رو با خون خودشون انتخاب کردند و همه جوره هم پاش وایسادند این من نمیگم حضور مردم در همه صحنه های انقلاب نشون میده از راهپیمایی 9دی گرفته با یک اشاره رهبرشون تا 22بهمن و تا انتخابات اخبر مجلس با وجود تبلیغات منفی و وسیع شماها و مشکلات مملکتشون رو هم خودشون به امید پروردگار وبا عنایت ویژه امام عصر حل خواهند کرد چه با دشمنان و چی بی دشمنان اما اینو بدون آرزوی ایران بدون ولایت فقیه رو دشمنان باید به گور ببرند
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید - نورا پیوندتان نامبارک
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
(صبر علی گونه )!!!!!!!! خجالت بکش نورا پاچه خواری هم حدی داره دخترک نادان
ناشناس سبز
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا خانم من آقا سعید رو دوست دارم اما سنی بودن ایشون بر من هم محرز شده
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
یعنی الان خاک بر سرش بره خیلی مودبانه بود نورا خانم
سلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای رسول برادر عزیز :
بنده فقط این 38 درصد رشد قیمت مواد غذایی ( نه کالای تجملی که قیدش را بشود زد ) و نیز 308 درصد رشد قیمتها را در دوره 7 ساله ریاست جمهوری آقای احمدی نزاد را می بینم ، چرا که مسئله اصلی زندگی من و امثال من معیشت است، الحمدلله که نیازهای دیگر بالکل به خودی خود سرکوب شده اند ، برادر عزیز ، همه دولتها مشکل داشته اند، شما به دولتی اشاره کن در طول زعامتش مردم تحت فشار نبوده باشند . اما دولت فعلی داعیه مردمداری و مهرورزی و عدالت و حمایت از مستضعفین را داشته اما بیشترین صدمه و لطمه را به همین قشر وارد ساخته ... برادر من مگر در این مملکت زندگی نمیکنی ؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
1.خودش داره میگه شیعه هستم پس شما چی میگید این وسط !؟
2.سنی هم که باشه سنی ها برادرهای دینیه ما هستن و ما با وهابی ها فقط مشکل داریم!
3.یوسف زن ستیز نادان تویی که هموز حتی طرز برخورد با یک خانم رو بلد نیستی!
4.یوسف بهت اخطار میکنم در گاله ت رو بذاروگرنه حالتو میگیرم!
5.رسول میشناسمت و میدونم عرب زبانی پس بهت میگم:انت ماتصتحی!!!
6.حالم از کلمه ی "محرز"به هم میخوره!
7.اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید!!!
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
سلمان عزیزم اولا تشکر میکنم از شخصیت بالات که هم ادب رو در بحث رعایت میکنی و هم اگر هم انتقادی داری به وضعیت معیشتی مردم که خود من هم جدای از این مردم
نیستم مشخصه که انتقادت دلسوزانست نه از روی عناد با اصل نظام و انقلاب مثل افراد معلوم الحال در هر صورت برادر م من هم اولش گفتم این دولت به نسبت دولتهای گذشته قبول کن که بیشتر زحمت کشیده و این رو هم گفتم بنده هم یکی از منتقدین دولت آقای احمدی نژاد هستم اما خدمات دولت رو هم هرگز فراموش نمیکنم در همه زمینه ها اگر اشکالی در مدیریت کلان کشور هست خودمون باید حل کنیم نه بیگانگان آمریکایی به هر حال ازت تشکر میکنم اما در مورد شما نوری خانم جدا جای تاسف که اینقدر افکارت نژاد پرستانست این بدون نوری جان من هم یک فارس ایرانی هستم اما هرگز به نژاد خودم فخر نمیفروشم نسبت به برادران عرب و کرد و لر و بلوچ و ترکمن و ..... ان اکرمکم عندالله اتقاکم عزیز من شما نمازتم فکر میکنم به زبان فارسی میخونی با این تنفرت از زبان ونژاد عرب
راستی پیامبرت هم احتمالا همون پیامبر عزیز ایرانی باشه و...... تویی که از بی ادبی یوسف ناراحت میشی خودت چرا اینقدر بی ادبانه صحبت میکنی گالت یعنی چی یکم مراعات ادب و نزاکنتم خوب چیزیه تعجب من از این سایت که هر کامنتی رو منتشر میکنه
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
صحبت کردن با یک خانم ؟؟؟!!!! تو فقط یک دختر ...... و سرتق هستی خانم اون شخصی که به خاطر حجاب حاضر نشد تو تیم اماراتی بازی کنه نه تو...........
lpsk`
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۱۷
۷
تا بخواهید یکی به نعل بزنید یکی به میخ نمیشه آقای حاج حسین آقا نمیشه بگی مگس در سوپ فقط ناشی از بی توجهی رستوران دار به بهداشت است بلکه این سوپ دیگر قابل خوردن نیست آش آنقدر شور شده که صدای همه درآمده آنقدر این پیشرفتها را به رخ نکش که همه می دانند اینها برای فاطی تنبان نمی شود برای بچه مردم هم نان و آب ولی برای ........................
آنتی وبروس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۲۱
۶
بی کفایتی مدیریتی باعث آه و نفرین و ناله مردم شده است . انشاءالله مسببین گرانیها به تیر عیب گرفتار شوند.الهی آمین
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
مدیران همه متعهد به نظام و ولایی هستند. اگر کفایت داشتند که متعهد به نظام و ولایی و غلام حلقه بگوش نمی شدند.
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
تا کور شود هر آنکه نتوان دید
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
تو اگه لیاقت نظر دادن برا ی کشور ت داشتی که الان عاشق آمریکا و اسراییل نبودی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا پرت و پلا میگید ؟ کی کور بشه ؟ بی کفایتی از این علنی تر ؟ دلاری که شبانه 2 برابر شد و تورمی که بالای 25 درصد است نشانه کفایت است یا بی کفایتی ؟
سعید
|
Canada
|
۲۰:۴۴ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۱۷
۳
سئوال اینجاست اگر داستان آن یازده روز خانه نشینی و جنگ قدرت بین شما و بقول خودتان جریان انحرافی پیش نمی آید. آقای شریعتمداری از این مقالات در کیهان می نوشتند یا برعکس هر کسی سیاست های اقتصادی دولت رو زیر سئوال می برد بعنوان مزدور غرب و همراهی با سوروس و امثالهم متهم می کرد؟
رسول
|
Canada
جوابت داده شد هی تکرار نکن یه چیز جدید بده بیرون
سعید
|
Canada
رسول جان شما چرا اینقدر عصبی میشی شما یکبار جواب بده!
ژانوارژان
|
Canada
سعيد جان جواب شما در آرشيو روزنامه كيهان موجود است در هر دوران فقط كافيه شما در مورد مسائل اقتصادي مقاله هاي قبل از يازده روز كه هيچي قبل از رياست جمهوري محمود رو كه به قلم شريعتمداري نوشته شده بخوني .
بازهم منطقت داره بوي لجن ميگيره پسرم.
سعید
|
Canada
ژانو جان من هر روز کیهان رو می خونم. شما لطف کن از همون آرشیو یک مقاله انتقاد آمیز در همین حد از برادر حسین شریعتمداری بیار تا اثبات مدعا بشه عزیزم. اینطوری کلی گفتن و مرجع دادن رو که همه بلدند.
ناشناس
|
Canada
سعید
مشکلت با کیهان چیه؟
سالها پیش کیهان مقاله منتقدانه ای برای احمدی نژاد نوشت و بارها هم تکرار شده. شما ظاهرا کیهان نمیخونی ولی ادعای خواندنت گوش فلک رو کر میکنه!
سعید
|
Canada
لطف کن یک ادرس بده کدوم مقاله کیهان بوده چه روزی بوده و از چه جملاتی شما به این نتیجه رسیدی که ایشون انتقاد خیلی شدیدی به دولت کردند.
سیدمصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۹
۷
فعلا که حیدر حیدری است و حسینقلیخانی !!!! هرکه هرکاری دوست داشت میکند !! کسی هم جرات جلوگیری از این سونامی را ندارد !! فعلا همه مشعول آمریکای جهانخواریم و بهاران در اعراب !!! و سوریه و کوف عنان !! ترکیه هم دارد در چین شهرک ترک افتتاح کرد !!!!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۹
۶
فقط علاج کار این است که دیوانه شوید یا کور کر باشید که نبینید هر چی شما بگو انها کار خودشان را میکنند مردم که چه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۷
۶
کسی به فکر اموزش و پرورش هست؟ وضعیت معیشت معلمان تنها چیزی است که مسولان این وزارت خانه به ان فکر نمیکنند. سبد کالای معلمان را هم ندادند
دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۱۰
۹
خدا آخر و عاقبت امثال آقای شریعتمداری را بخیر کند و از آه ناله مردم بیچاره ای که توسط تبلیغات ایشان و همفکرانشان دچار این بلیه شدند نجات دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
موندم مثبت بدم یا منفی!
دوست ندارم عاقبت به خیر بشه همین
n2
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۷
۶
آقای شریعتمداری چاره کار ........... است
گرچه شما و دوستان اصولگرا تلویحا معترف هستید
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۵:۰۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۶
۹
زیر سر صهیونیسم است.
سعید
|
Kazakhstan
بابا از یک طرف میگین صهیونیسم عددی نیست و دستش از میهن اسلامی قطع شد از اون طرف هر خرابکاری که اتفاق میفته می چسبونید به صهیونیسم. بلاخره کدوم رو باور کنیم؟
ناشناس
|
Kazakhstan
یک موش کثیف عددی نیست، ولی با شرارت خودش میتونه یک میهمانی باشکوه رو به هم بریزه!! مثل عبدالمالک ریگی که عدی نبود ولی خون خیلی ها رو به ناحق ریخت!
نورا
|
Kazakhstan
لابد تو هم مرگ موشی دیگه!؟
سعید
|
Kazakhstan
اگر موشی نیست چرا ریشه اش نمی کنید که قال قضیه بخوابه!

الان یعنی اختلاس 3 میلیاردی و سایر اختلاس ها، ناتمام ماندن پروژه ها، گم شدن یک میلیارد در بودجه و وعده های و صحبت های کذب بعضی ها در دولت هم کار اسرائیله؟ آلودگی هوا هم کار اسرائیله؟ بیکاری و اعتیاد و اینها همه کار اسرائیله؟
ژانوارژان
|
Kazakhstan
سعيد جان من قول بهت ميدم تمام اينها كه گفتي زير سر رژيم جعلي اسرائيل است البته نه ايران كل دنيا چون ثروتمند ترين انسانها در دنيا يهودي هاي صهيونيست هستند و با نفوذي كه در بيشتر دولتهاي دنيا دارن باعث بوجود آمدن چنين مشكلاتي مي شوند .
سعید
|
Kazakhstan
بلاخره ژانو جان تکلیف ما رو روشن کن صهیونیست موشه یا موش نیست. این چیزهایی که شما فرمودید نشون میده طرف خیلی بیشتر از یک موشه.

مخلص کلام من دلخوشی از اسرائیل و صهیونیسم ندارم (دلت میخواد باور کن دلت میخواد باور نکنه) از دید من هر دو شما مثل هم هستید فقط ظاهرتون (یا بقول ما کامپیوتری ها User Interface تون با هم فرق میکنه) ماله اونها یک کم شیکتر و عاقلتره مال شما هنوز مونده به اونا برسه. هر دوتونم یک ریشه اعتقادی دارید
مرتضي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۶
۶
با سلام با تمام احترامي كه به نظر شما مي گذارم اما اين سخنان يكي به نعل و يكي به ميخ است و تا اندازه اي زمان اين سخنان گذشته وضعيت اقتصادي و مديريتي كشور بيمار رو به احتضار است دست از تعارفات و مصلحت انديشي برداريد دست از حمايت از دولت نالايق احمدي نزاد برداريد شجاعت پذيرفتن اشتباهات خود را داشته باشيد
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۵:۳۵ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۸
۶
باید از روش خود دکتر استفاده کنید باید عزلش کنید و یک سرپرست لایق پرهیزگار شجاع بزارید سر جاش.
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۷
۱۱
میبینم اکثر کامنتها انتقاد به عملکرد دولت و مبارزه با گرانی و سوء مدیریتی دولتمردانه که به حق هم هست انتقاد سازنده در جامعه ولو از طریق اینترنت خیلی رهگشاست اما باید مواظب اشخاصی که با اصل نظام و انقلاب و اسلام و مذهب مشکل دارند از این انتقادها سوء استفاده نکنند و برای خودشون رویا پردازی نکنند کسایی که با بی شرمی و بی حیایی از حمله ناو وینست به هواپیمای مسافر بری آمریکا دفاع میکنند از امثال کسروی و هویدا و دفاع میکنند و.....
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
والا من یادم نمی آید که زمان پیامبر و ائمه کسی رو بخاطر عقاید یا نظراتش از سئوال کردن و پاسخ شنیدن محرون کرده باشند.
سی و سه ساله که شما بخاطر همین تفکرات اجازه دادیدن هرکسی که سرکار بوده هر کاری دلش میخواهد بکنه و حساب هم پس نده چون نکنه خدای نکرده دشمنان شاد بشند! مردم همه بدبخت بشند مشکلی نداره دشمنان شما نشن فقط! این آخر منطق شماست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای رسول همه حق اظهار نظر دارند، وقتی طرف مقابل حرفش با تفکر شما جور در نمی آید با او مستند بحث کن و از گود به درش کن برادر .
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب ناشناس اگه طرفت منطق و دلیل و برهان هالیش نشه بحث کردن چه فایده ای داره بحث وقتی خوبه که بدونی یه چیزی از توش در بیاد وقتی تو میخوای برا طرف ثابت کنی که علی امام اوله اما طرفت اصلا خدا رو قبول نداره جای بحث هم باقی میمونه ؟ البته مثال بنده توهینی به کسی نباشه من میخوام عمق اختلاف نظر رو بگم
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
رسول
تو اول برو نهضت حالیشو هالیش ننویسی بعد مرجع تشخیص کافر از خداپرست بشو بی سواد!!!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
رسول جان اولاً خیلی ممنون که مطابق معمول که لطف کردی و فرمودید بنده نه خدا رو قبول دارم، نه پیامبر و نه امام اول شیعیان. نمی دونستم هر کسی علیه شما حرف بزنه و حکومت شما رو قبول نداشته باشه کافره خیلی ممنون که منو روشن کردی.
ثانیاً خواستم بپرسم اینکه یک دولتی و یک رئیس جمهوری در حکومتش اختلاس های میلیاردی میشه، بودجه گم و گور میشه، کلمات توهین آمیز رد و بدل میشه، وعده های کذب داده میشه احتیاج به اعتقاد به خدا و پیامبر داره. اصلاً بذار یک سئوال کلی ازت بپرسم وقتی کسی دزدی میکنه یا قتلی انجام میده شما از شاهدین اول می پرسین که خدا و پیامبر و ائمه رو قبول دارید یا خیر؟ اگر فرضاً قبول نداشته باشند یا اعتقادشون مثل شما نباشه شما اون دزد یا قاتل رو آزاد میذارین میگین برو شهادت اینها اعتباری نداره. خوب اگر به این سیستم باشه که اونور آبی ها هم میتونند بگن ما حرف مسلمانها و ایرانی ها رو قبول نداریم چون اونها به دین و آیین ما نیستند. یعنی اگر الان من در ایران برم خونه یک مسیحی یا یهودی یا مسلمان سنی و دو نفرشون بکشم یا دزدی کنم و کسی هم بغیر از اون غیر مسلمانان یا غیر شیعیان شاهد نباشه می تونم بعدش راست راست تو خیابون بچرخم.

امیدوارم منتشر بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید
یکی از کسانی هم که بهش اجازه دادن هرچی میخواد بگه و تخریب کنه خودتی. حداقل بر علیه خودت مطلب ننویس.افتاد؟
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا جون یه کمم اگه به عقلت رسید علاوه بر غلط املایی گرفتن به محتوای هر متنم توجه کن یه جواب براش بنویس راستی تو خاصیت دیگه ای نداری؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان من تا حالا به کسی که مخالفم بوده تهمت کافر بودن و وطن فروش بودن نزدم. فحاشی نکردم و مخصوصاً فحش شخصی ندادم. میشه لطف کنی یک جمله از من بیاری که دراون فحش شخصی به مخاطبم داده باشم یا تهمت کافر بودن و وطن فروش بودن بهش بزنم
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
مریم خانم منظور از محتوا همون کلمات قصاری مثل بدبخت و وطن فروش و کافر و اینهاست؟
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
متاسفانه کامنتهای سعید طبق معمول همیشگی لبریزه از مظلوم نمای خود و سیاه نمایی کاذب طرف مقابل . جناب سعید متن مرو یه بار دیگه زحمت خوندن به خودت بده اولا من توضیح دادم هدف من از این مثال نشان دادن عمق اختلاف نظر با امثال شماهاست بعد هم چرا همه چی رو به خودت نسبت میدی اسمی از شما برده نشده که فوری میای و رنج نامه صادر میکینی چرا تهمت و دروغ میبندی کی به تو گفته کافر ؟ کی فحش شخصی و ناموسی داده ؟بعدم سوال شما جه ربطی به بحث من داره مگه جلسه محاکمه که شاهد بیارند ؟ من دارم عرض میکنم که وقتی دو نفر از ریشه و بن با هم اختلاف عقیده دارند صرف نظر از اینکه کی راست میگه و کی دروغ بحث کردن این دوتا فایده ای نداره . امیدوارم یاد بگیری در صحبت کردن هیچ وقت سیاه نمایی نکنی و برهان و دلیل منطقی ارائه بدی و اینم یاد بگیری که در مثل مناقشه ای نیست
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
رسول جان میبینم که پیشرفت کردی و پاراگراف مینویسی بدون غلط املایی!
آفرین پسر گلم!!!
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا غلط املائی درسته !!!! بی سواد
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
از بی سواد هم بی سواد تری رسول!همین امثال تو هستن که سرانه ی مطالعه توی کشور پایینه
!!!
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۲۱:۲۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۶
۱۱
اصولگرایی مرده .امید اول و اخر ما امام مهدی و نماینده شایسته اش امام خامنه ای رهبر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۱
۴
۴
من موندم این بابا چقدر محبوبه!!با این محبوبیت مثال زدنی چه اصراری به بودن این بابا توی این پست هست!!!شایدم زورشون بهش نمیرسه
فرهاد کامران نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۱
۸
۴
آخی صداقت حسین جان ما رو کشته، همین طور دغدغه های بی پایان مجلس فعلی واسه خدمت به مردم و حل مشکلاتشون!
یک کارگر ساده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۱
۴
۶
ما که این گرونی ها کمر مونو شکست
خداییش یکی ازاین مسئولین اگه شب میرفت خونه و خجالت زده زنو بچه هاش میشد حتما یک فکری هم واسه این وضع موجود میکرد
مراد بیک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۱
۱
۶
آیا از نظرات برای اصلاح امور هم استفاده می شود صراط منتظر پاسخ هستم
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
همین که نظراتمون رو نصفه و نیمه میگذراند خودش خیلیه... این دولت هم حرف گوش بده بود به حرف خیلی از مشاوران و دلسوزان و خود احکام رهبری توجه میکرد .. اونوقت توقع دارید بیاد به مشاوره های صراط یا هر خبرگزاری دیگه ای گوش بده؟
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند