شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
پیشنهاد شریعتمداری به روحانی

موافقان و مخالفان توافق‌نامه ژنو مناظره کنند

باور ما این است که در آینده‌ای نه چندان دور، واقعیت تلخی که این توافقنامه در پی دارد، آشکار خواهد شد، اگر چه نشانه‌های آن از هم‌اکنون نیز قابل دیدن است.
کد خبر : ۱۶۱۸۷۰
صراط: حسین شریعتمداری در یادداشت امروز کیهان نوشت:

1-می‌گویند؛ شخصی برای وصول طلب خود که مدتها به تعویق افتاده بود نزد بدهکار رفت و ضمن گلایه از این که چرا در پرداخت بدهی خود کوتاهی می‌کند و هر بار برای فرار از پاسخگویی، بهانه تازه‌ای می‌تراشد، خواستار دریافت مبلغی شد که به وی قرض داده بود. شخص بدهکار اما، به جای پرداخت مبلغ بدهی و یا پوزش و عذرخواهی از این که در ادای قرض خود کوتاهی کرده است، زبان به ناسزا گشود! طلبکار که از برخورد او هاج و واج مانده بود گفت؛ از شما  انتظار نمی‌رفت به جای پرداخت بدهی خود، ناسزا بگوئید و شخص بدهکار در پاسخ گفت؛ واقعیت این است که نخواستم دست‌خالی برگشته باشی!... اکنون با تأکید بر اینکه در مثل مناقشه نیست و خدای ناخواسته در پی نادیده گرفتن زحمات و خدمات رئیس‌جمهور و دولت محترم نیستیم گفتنی است؛

 بعد از بی‌تدبیری خسارت آفرین دولت مدعی تدبیر در توزیع سبد کالا که اعتراض و انتقاد همگانی را در پی داشت  انتظار آن بود- و انتظار منطقی و به‌جایی نیز بود - که رئیس‌جمهور محترم به خاطر این همه بی‌تدبیری دست‌اندرکاران طرح یاد شده،  از مردم پوزش بخواهد و برای جبران تحقیر ناروایی که در جریان توزیع سبد کالا نسبت به اقشار محروم و مستضعف روا داشته بودند، دستور پی‌گیری عوامل موثر در پیدایش این پدیده ناپسند را صادر کرده و خواستار مجازات و یا دستکم توبیخ و برکناری آنان شود، اما، رئیس‌جمهور محترم برخلاف آنچه  از ایشان انتظار  می‌رفت نه فقط کمترین واکنشی نسبت به بی‌تدبیری پدید‌ آمده در توزیع سبد کالا از خود نشان نداد، بلکه در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و مدیران پارک‌های علم و فناوری به منتقدان توافق ژنو اعتراض کرد! و از آنان با عنوان «عده‌ای معدود و کم‌سواد»!  یاد کرد که به گفته ایشان «از جای خاص تغذیه می‌شوند»!  و در همان حال آقای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور نیز که در مراسم معارفه و تودیع روسای جدید و قدیم سازمان میراث فرهنگی شرکت کرده بود، طی سخنانی که  عجیب به نظر می‌رسید،  انتقاد به توافقنامه ژنو را «از روی حسادت»! دانسته و گفت «منتقدان می‌گویند چرا این کار را ما انجام ندادیم»!

2 - بی‌تدبیری  صورت گرفته در اختصاص و توزیع سبد کالا با هیچ توجیهی قابل توضیح نیست و به وضوح حاکی از آن است که برخی از دولتمردان و مدیران پیرامونی کابینه آقای رئیس‌جمهور برخلاف آنچه ادعا می‌شود، در اداره امور اجرایی کشور و انجام وظایفی که برعهده آنهاست، از تجربه، دانش و تدبیر لازم برخوردار نیستند، تا آنجا که توزیع سبد کالا را که می‌توانست نشانه توجه دولت محترم به اقشار محروم و مستضعف جامعه باشد به اقدامی خسارت‌آفرین و همراه با توهین و تحقیر نسبت به مردم تبدیل کردند، انبوهی از محرومان را در سرمای زیر صفر درجه و در صف‌های طولانی به مراکز توزیع سبد کالا کشاندند و بسیاری از آنان را دست خالی به خانه‌هایشان روانه کردند و دهها پی‌آمد ناپسند دیگر که رسانه‌های دشمن طی دو سه روز اخیر از آن با عنوان یک سوژه داغ برای سیاه‌نمایی علیه ایران اسلامی - آنهم در ایام‌الله دهه فجر - استفاده کرده  و هنوز هم می‌کنند! آیا این همه ناتوانی در اجرای طرح توزیع سبد کالا به یک عذرخواهی خشک و خالی نیاز نداشت؟! گفتنی است که در جلسه یکشنبه شب هیئت محترم دولت، برخی از وزرای حاضر در جلسه نسبت به آنچه پیش آمده بود اعتراض کرده و خواستار پی‌گیری علت و پیشگیری جدی از تکرار موارد مشابه شده بودند و یکی از وزرای محترم پیشنهاد کرده بود، آقای رئیس‌جمهور و یا معاون اول ایشان، به خاطر آنچه پیش آمده از مردم عذرخواهی کند، که...

3- آقای رئیس‌جمهور در حالی منتقدان توافقنامه ژنو  یعنی بسیاری از علما، مراجع، دانشگاهیان، متخصصان حقوق بین‌الملل و دانش هسته‌ای را «کم‌سواد» معرفی کرده و به آنان اهانت می‌کند که پیش از این، بارها بر ضرورت انتقاد و حتی تشویق منتقدان تاکید ورزیده بود. به عنوان نمونه - و فقط نمونه - ایشان روز 23 دی‌ماه در جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با تأکید بر ضرورت تشویق منتقدان گفته بود «اگر نگذاریم اندیشه و نقد و پرسش بروز و ظهور پیدا کند، ناچار زیرزمینی می‌شود و این به‌نفع جامعه نیست.» آقای روحانی در جای دیگری گریز از نقد را زمینه‌ساز دیکتاتوری دانسته بود و نیز، در کتاب خود با عنوان «امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای» که چند سال قبل چاپ و منتشر شده است؛ آورده بود؛ «گاهی فکر می‌کنیم اعتراف به هرگونه اشتباهی به معنای شکست خواهد بود. این یکی از بزرگترین اشکالات در نظام تصمیم‌گیری کشور است و متأسفانه هنوز در جامعه ما انتقاد جایگاه خود را پیدا نکرده است... باید انتقاد به یک معروف و کار شایسته تبدیل شود و انتقادکننده در انتظار تشویق باشد و نه تنبیه... بزرگترین شجاعت، پذیرش اشتباه و خطا از طرف مسئولان است.»
اکنون باید از جناب رئیس‌جمهور محترم پرسید؛ اگر «انتقاد» را لازمه پیشرفت، مانع دیکتاتوری و انتقادکنندگان را درخور تشویق می‌دانید، چرا به کسانی که بسیاری از آنان با ارائه مستندات روشن، به توافقنامه ژنو انتقاد کرده‌اند، تهمت «کم‌سوادی»! و مواجب‌بگیری! می‌زنید؟! و چنانچه حاضر نیستید کمترین انتقادی را بپذیرید چرا پذیرش اشتباه و انتقاد را بزرگترین شجاعت مسئولان معرفی کرده‌اید؟!

4- این احتمال نیز به ذهن خطور می‌کند که مبادا برخی از اطرافیان رئیس‌جمهور محترم  برای فرار از پاسخگویی خود در قبال بی‌تدبیری خسارت‌آفرین توزیع سبد کالا از اعتماد ایشان سوءاستفاده کرده و  حمله تند و اهانت‌آمیز به منتقدان توافقنامه ژنو را به وی  پیشنهاد کرده باشند، تا از این طریق، ماجرای یاد‌شده در واکنش منتقدان به اهانت رئیس‌جمهور و معاون ایشان، به فراموشی سپرده شود! که در این صورت، توجه و دقت بیشتر رئیس‌جمهور محترم نسبت به این طیف از اطرافیان ضرورت بیشتری خواهد داشت.

5- آقای دکتر روحانی در اهانت خود به منتقدان توافقنامه ژنو توضیح ندادند چرا در بحبوحه اعتراض همگانی به بی‌تدبیری و ناتوانی دولت در توزیع سبد کالا به یاد توافق ژنو و اهانت به منتقدان آن افتاده‌اند؟! و معاون اول ایشان نیز، این پرسش را بی‌پاسخ گذاشت که دولت محترم در توافق ژنو، کدام دستاورد قابل ارائه و امتیاز درخور توجهی را برای ملت به ارمغان آورده است که به قول ایشان، برای برخی از منتقدان این توافقنامه «حسادت برانگیز»! باشد؟! «امتیاز نقد» دادن و وعده نسیه گرفتن، افتخار نیست که حسادت دیگران را در پی داشته باشد؟! تا آنجا که با ارائه شواهد و مستندات برگرفته از متن توافقنامه ژنو قابل دیدن است، تنها دستاورد درخور توجه توافقنامه یاد‌شده، اثبات «غیرقابل‌اعتماد بودن» آمریکاست و صد البته باید گفت که این دستاورد برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب که کینه‌توزی‌های آمریکا را از نزدیک ندیده بودند و همچنین برای برخی از دولتمردان که  حریف را قابل اعتماد تلقی می‌کردند، دستاورد بزرگ و قابل ملاحظه‌ای است.

و اما، به جناب آقای روحانی و برخی دیگر از دولتمردان محترم که توافقنامه ژنو را «بزرگترین توافق قرن»! و «نتیجه تسلیم قدرت‌های بزرگ»! می‌دانند پیشنهاد می‌کنیم زمینه‌ای برای یک نشست مشترک میان برخی از منتقدان  و حامیان توافقنامه یاد‌شده فراهم آورند و هر دو طرف با این شرط که فقط به شواهد مستند از متن توافقنامه تکیه کنند، درباره آن به اظهارنظر بنشینند. باور ما این است که در آینده‌ای نه چندان دور، واقعیت تلخی که این توافقنامه در پی دارد، آشکار خواهد شد، اگر چه نشانه‌های آن از هم‌اکنون نیز قابل دیدن است.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۸۱
۳۲
نظری ندارم ...آخه من کم سوادم :-)
محمد (م .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
احتمالا مدرسه پرتو درس خوندی ، چون اونجا فقط در زمینه پرتاب سنگ آموزش میدن !
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
كار دولت در مورد انرژي هسته اي كاملا حساب شده بود و ما نبايد كوركورانه مخالفت كنيم زيرا:يه زماني نميدونم كدوم مرجع برآورد قيمت كرده بود كه بسته اش ميشد 200 تومان. ..الان به نظر من با دلار جديد و خسارت تحريم ها و حق الزحمه هاي چين و روسيه بسته اش واسه خودمون داره 20000 تومان حداقل در مي آد و ميترسم كه با گفته من مسئولان كلا درب هسته اي رو پلمپ كنن كه خدائي راضي به اين نيستم ولي ميگم دخل و خرجش بايد درست حساب شه همين.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دوستان بیسواد یک شبه با سواد شوید...
کافیست از توافق ژنو تعریف و تمجید کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
البته بی سواد اونیه که به خونواده 10 نفره اندازه خونواده 2 نفره زنبیل میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دکتر احمدی نژاد هیچ وقت همچنین قرار دادی رو امضا نمیکرد تعطیلی 100درصد اراک و 70درصد فردو و 50 درصد نطنز و تبدیل سوخت 20 درصد به 5 درصد و پس گرفتن یک بیست وپنجم از پول خودمان آن هم بصورت قسطی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پ ن پ دکترا داری
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس دكتر احمدي نژاد اگه اين كارارو نمي كرد عوضش داشت يه كاراي ديگه ميكرد كه دوستان قبلا زياد گفتن الان جاش نيست ديگه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امیرط چرا وقتی کم میاری چرت و پرت میگی حرف حساب جواب نداره.
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس در همين حد ازت ممنونم كه معتقدي من هميشه چرت وپرت نميگم بلكه فقط كم ميارم چرت وپرت ميگم! خدايي در اين حد هم از شما انتظار نداشتم.
در جستجوی حقیقت
|
Iran (Islamic Republic of)
من هم کم سوادم اما با این مناظره بین یک باسواد با تیم هسته ای موافقم. هر چند که مثل درخواستهای قبلی برای مذاکره اینبار هم سکوت خواهند کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تو یکی ساکت باش کیهان فتنه انگیز
شکسته
|
Iran (Islamic Republic of)
کلاس هاسی نهضت سوادآموزی به زودی دایرمی شود ازعلاقه مندان به سوادآموزی خواهشمندیم دراسرع وقت خود را به نهضت معرفی کنند.درآنجه به جای بابا آب داد وبابا نان داد بابا اورانیوم غنی شده تحویل دادوانرِِِِِِِِِزی هسته ای دادتدریس می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بی سوادم و افتخار میکنم !
احمدي نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرين به تو ميگن انسان عاقل هركسي را بهر كار ي .........درود بر روحاني شريعتمداري كه تو همه رشته ها تخصص داره واقعا عجيبه ..........آقاي شريعتمداري اين خدمت نيست از دولت پاكان اينطوري انتقاد نمي كردي با اينكه از فساد هاي مالي هيچ تيتري نمي زني چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا خود را مدافع حقوق مردم مي داني تو مدافع حزب گروه خود هستي نه مردم باز روحاني هر كاري كرده جرات غزرخواهي داره ژاك ترين دولت كه هر چي گند ميزد مي گفت بهترين كار تاريخ را انجام داديم در 30سال گذشته هم بي نظير بوده مخصوصا فسادش شريعتمداري خدا سر پل صراط جلوتو ميگيره يكم به نفع مردم صحبت كن خب اگر صلح آميز است 5درصد كافي است چرانمي توني .........شما عضو هر جايي باشي بايد از قوانين آن سازمان پيروي كنه ربطي هم به آمريكا واستكبار وشرق وغرب نداره مگر اينكه منافع شما اينكه ما رد تحريم بمانيم وگرنه سر چي پا فشاري مي كني شما فقط مي خواي مخالف باشي
انتی
|
Iran (Islamic Republic of)
امیر ایشون تو پرتو درس خوندن منتهی یادشون رفت در دستشویی بایست تا جک استروهم ی زره از منطقش رو بهش یاد بده البته اقای جک استر فقط میتون حرف بزن این اقایون شماهابودن که عمل کردن.درضمن طبق کدوم محاسبات فرمودید تعطیلی نیروگاه حساب شده بوده طبق حساب کتاب امریکایی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۶۰
۲۰
در زمان انتخابات جنابعالی از این شاخه به آن شاخه خیلی پریدی آخر معلوم نشد زنگی هستی یا رومی امثال شما اموراتشان در تفرقه افکنی میگذرد این عین سیاست انگلیس است .
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
لا مذهب يه جزيره بيشتر نيست اين انگليسا. ولي ببين چيكار مي كنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ظاهرا کلید تو قفل شکسته گیر داده اند به مردم
علامت تعجب
|
Iran (Islamic Republic of)
وزارت سیستان و بلوچستان و محصولات و فرآورده هاش پستش خالیه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۶۸
۷۶
شریعتمداری یه دونه باشی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
شریعتمداری 4.3 میلیون باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما افراطی ...
ما پیام 24 خرداد را درک نکردیم ...
ما بی سواد ...
ولی خدا را شکر که تو دوره همین بی سواد ها یک پیچ هم از برنامه هسته ای باز نشد.
شما که با سواد هستید توافق برچیدن هسته ای را امضا کردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حاج حسین دوستت داریم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
MP3 !
دانشگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
شریعتمداری باید از مردم بدلیل نشر اکاذیب پشت سر منتخب مردم حلالیت بطلبد و الا دانشگاهیان وارد عمل می شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
توهمی وتفرقهاندازی تکه
سرباز ولایت2
|
Iran (Islamic Republic of)
در اون شکی نیست که سردار قلم تک هستند ولی امثال ایشون خیلی هستند
آقایان با سواد مگر هولوکاست هسته ای هست که میگید انتقاد نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از فضای دود الود بیا بیرون برادر حسین
a.s
|
Iran (Islamic Republic of)
حاجی میدونی خلاصه حرفای حاج حسین چیه: می خواذ بگه گند توافق ژنو بعدا در میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۷۹
۴۹
واقعا این هسته ای بجز مشکلات چه منافعی برای ملت داشته چرا یک نفر واقعا جواب نمی دهد ؟؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر آقایون این نظریه مسخره که هر کشوری بمب اتمی داشته باشه شکست ناپذیر باشه رو قبول داشته باشن که.......... چون هرروز بغل گوشمون پهپادهای آمریکا دارن پاکستان اتمی رو بمباران میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
50 سال دیگه که نفت تموم میشه باید چه کار کنیم؟
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
محسن جان بمب اتم ماله لحظه آخره كه كشورها نگران موجوديتشون هستند. حتي آمريكا كه در هيچ جنگي نگران موجوديتش نيست باز الكي استفاده نميكنه/حساب داره هر چيزي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا بعضی ها اینقدر نادان تشریف دارند که فکر میکنند تنها فایده هسته ای بمب هسته ای است؟
جالبتر اینکه خودشون را روشنفکر هم میدانند.
اگر اینها زمان ملی شدن نفت بودند میگفتند نفت میخواهیم که همه جا را آتش بزنیم؟ مگه با همه دشمنیم؟ خوب نفت بدیم در عوض با همه دوست باشیم!!
خدایا یک عقلی به اینها بده و یک پولی هم به ما تا محتاج سبد کالا بیتدبیری نباشیم.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس تا 47- 46 سال دیگه از همه دنیا فارسی یاد میگیرن میان ایران از همین راه 44-300 میلیون توریست خرجمون در میاد
محسن35
|
Iran (Islamic Republic of)
اینقدر ساده و سطحینگر هستید که فکر می کنید دعوا سر انرژی هسته ایه.
چرا قبل از این مسائل باز ما تحریم بودیم؟
حقوق بشر چی شد؟
در دوران آقای خیانت کار که همین آقای روحانی انرژی هسته ای ما رو به قول خودش کامل کرد و تعلیق و تعطیل کرد باز امریکا تحریم ها رو برنداشت و تازه داشت آماده حمله نظامی به ایران می شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ببخشيد نظر منفي دادم -واقعا اين هسته اي شدن دين و دولت را از ما گرفت
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۵۶
۲۰
به به چه ایمانی چه بصیرتی چه صفا و خلوصی در این مقاله هست کار خوبی میکنید که مقالات حاجی رو میدارین با این کار شما 20 مگاوات ایمان و بصیرت به پهنای باند صراط اضافه میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حرفت که درسته
ولی یه خورده بی نمک بود!!!!!!!!!!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
کسی مجبورت نکرد بخونیش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
وات ماله برقه و بایت ماله پهنای باند
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
واحد بصیرت وانه
ابو سلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۴۸
۳۲
مناظره کنند که چه شود؟که مشخص شود 8سال گذشته با فرصت سوزی زمینه سازش پدید امد.!!و بقول امریکاییها تحریمها باعث این توافق شده است.و از ان بدتر زمینه یاس ملی را فراهم کنیم که شما دلتان خنک شود .لااقل انصاف داشته باشید.وبدانید که اگر توافق نامه را پذیرفتیم بخاطر ناچاری بود ونه لبخند امریکایی ها !!حالا میخواهید انرا هم بزنید وثابت کنید که ظریف قهرمان ملی نبوده بلکه خاین است ...!!!گیریم که این دولت را بدر کردید وجلیلی را اوردید باالخره باید یکی به این ملت پاسخگوی مشکلات باشد.انوقت شما میروید سراغ زور داغ درفش وشاید بدتان نیاید که یک بهار ایرانی راه بیندازید وامریکا هم حمله کند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
گند کاریهای دولت را پای کسی نذار
حتما اگه امریکا دوباره تحریم کنه یا مذاکرات شکست بخوره مونگلایی مثل تو بازم کامنت میذارین فرصت سوزی
چهار تا کلمه فرصت سوزی،احمدی نژاد،جلیلی و کاسبان تحریم را ازتون بگیرن مثل کر ولالها میشین
یا فحاشیهای امثال محمد مونگول را
وطن.فروش(اقاي.دل.سابق)
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا.توروهم.با.ممل.شفابده
سرباز ولایت2
|
Iran (Islamic Republic of)
مشخص بشه که چه کسانی با سواد هستند ؟؟؟
آقایان با سواد !!!!!!!!!
پویان
|
Iran (Islamic Republic of)
جلیلی یا هر کی بیاد این آقای سردار قلم علیه اون هم مقاله چاپ میکنه کار ایشون صرفا مخالفته
شهرام تهراني
|
Iran (Islamic Republic of)
ظريف و عراقچي چندبار عليرغم ميل باطني اين دولت اعلام كردندكه بدون استقامت 8سال گذشته مردم (كه اصلا ربطي به احمدي نژاد نداشته؟؟؟؟)موفق نميشديم ضمنادرمقابل گرفتن سرمايه توقيف شده دولت قبل تمام زحمات يك ملت رو حراج كردند
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۳
۷
دم آتیلا پسیانی به خاطر بازی در نقش ..... در فیلم زندگی خصوصی گرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هم چین دم بچه های قلاده های طلا
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
چه ربطی داشت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ربطش به همون بی ربطی خودت بود
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۴۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۷
۲۵
سبد کالا افتضاح
توافق ژنو خوبه.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ژنوچای افتضاح تر
تحقیر امیز
ذلت بار
سازش
تزویر
ریا
دشمن شاد کن
مضحک
مسخره
سرباز ولایت2
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوتاش افتضاح از قول یک بی سواد
.
خودمون بلد بودیم چه جوری خرید کنیم
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۵۵
۳۹
محمد جواد ظریف سرباز واقعی ولایت است نه امثال رسایی و کوچک زاده و جبهه پایداری
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر اینجوری بود 18 میلیون نفر به روحانی رای نمیدادن
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد ظریف مایه ...ی ملت است دل داده غرب وامریکا-که .... و....ی رابه ملت هدیه اورد.رسایی و کوچک زاده سربازان واقعی ولایت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر انقلابی های عزیز و فرزندان ایران زمین رسایی و کوچک زاده
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
مردم کسی رو میخان که به فکر بیکاری و تورم و حقوق بشر باشه نه این ملاکهای ........
داش غللوم
|
Iran (Islamic Republic of)
ححححححححححححمید !!! رسایی و کوچک زاده یاران واقعی ولایت ؟ هرهرهرهرهرررررررررررررررررررررر خیلی بدبختی !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مصداق کامل گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
آمریکا به روحانی فشار آورده اونوقت فحششو باید ملت بشنون
قاصدک
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا اینقدر فراموشکار هستید - هشت سال رئیس جمهور وقت به کل ملت ،ولایت (قهر11 روزه) مجلس و علما توهین کرد- رفت توی مجلس یه جواب درست به نماینده ها نداد، مصاحبه هاش با یه مجری ترسو بود که فقط خندید و همه رو سر کار گذاشت ،آمار هشت سال فقر و فحشا و رانتخواری به اندازه کل دوران انقلاب بود، کل دنیا رو به جنگ طلبید، پول و پسپورت ایرانی بی ارزش تر از افغانستان شد، هشت سال مملکت رو با بی تدبیری و از روی لجاجت اداره کرد، تمام کابینه اش فقط مترسک بودند و اوامر اون رو اجرا میکردند و کار کارشناسی فقط یه اسم بود که از دهن آنها بیرون می آمد و .....اونوقت امسال شریعتمداری، رسایی (با اون ورود افتخار آمیزش به سفارت آلمان) ، کوچک زاده و ... صداشون در نیومد، حالا چرا اینقدر طاقتشون کم شده و نگران توهین به علما و مردم هستن- چرا برای به بار هم که شده نیومدن بابت حمایتهای بی دریغی که از احمدی نژاد کردند و وضعیت مملکت رو به اینجا رسوندن از مردم عذرخواهی کنند، می دونید چرا؟ چون تا حلا هیچ کدومشون گرسنگی و بیکاری نکشیدن بفهمند چه مزه ای داره - نه ماه حقوقشون عقب نمونده که برن اعتراض کنند و بعد هم به عنوان شورش برن بازداشت (چون مگان سوار می شوند و حتی پاشون هم خیس نمی شه.... - حرف برای درد دل زیاده ولی اگه راست میگی همینو تو سایت بزار.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس 10:43 منظورت ام پی تریه ؟
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
رسايي و كوچك زاده هميشه عصباني يار ولايت؟ اونم تازه واقعيش؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در جواب محسن
پس مردام به چی رای دادن شما مثل اینکه توی باغ نیستی.
روحانی ظریف مچچچچچچچچچچچچکررررررررررررریییییییییییییییییییییییییمممممممممممممممم
سرباز ولایت2
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای ناشناس 11:11
آقای روحانی چه فشاری دیدند نکنه نمی تونند بگن
آخ چه فشاری وارد شده
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
اینقدر از رهبری خواهشا مایه نذارین ....گند کاری میکنن میگن رهبری موافق بود...در مورد ظریف هم ایشون خند ه اش با کفار است و عصبانیتش با دوستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۳۲
۳۶
روحانی دیده جو حاکم بر کشور به نفعش نیست داره واسه خودش یار جمع میکنه اخ اخ ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آره جو به نفه جلیلیه لابد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۳۲
۲۰
ما بیسوادیم هنوز معنی بی تدبریری رو هم نمیدونیم :)))))
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
حسين جان كسي كه زمان محمود معني بي تدبيري رو نفهميد مطمئن باش هرگز هم نخواهد فهميد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر دکتر احمدی نژاد پاینده رییس جمهور آینده.
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۳۳
۱۸
حاج حسین آقا نمیگم باید ذلت پذیر باشیم منتها نمیدونم چرا شماها تا این حد از اینکه حتی اگه به شکل خوب و مثبت توافق صورت بگیره هراسان هستین ؟ مشکلی هست ؟ !!!!!! میشه روشن کنین اینو ؟ چرا همیشه فقط میگین من میدونم نمیشه ! من میدونم خرابه ! من میدونم ضایع س ! من میگم افتضاحه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
انتقادات حاج حسین و دیگر دلسوزان نظام بجا میباشد و باید قبول کنیم که ما امتیاز حداکثری دادیم و امتیاز حداقلی گرفتیم و در دور بعدی مذاکرات با کدام برگ برنده باید تحریمهای اصلی را برداریم و این که ظریف میگه تحریمها خود کار از بین میرود حرفی ساده لوحانه میباشد.
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
شما درست ميگي
یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
روحانی سابقه قرارداد سعداباد رو داره اینم از ژنو آخه مگه بی تدبیری شاخ و دم داره بسه دیگه.خوب حرف حق تلخه.
محمد (م .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزان طرفدار خوارج ! من اصلا کاری به این حرفا ندارم من فقط حرفم اینه که اگر شرایط برای هرگونه توافقی که بصورت صد در صد منافع ایران رو تامین کنه مهیا باشه بازم یه جریان خاص در کشور دنبال اینه که اون توافق و اون راهکار عملی و عملیاتی نشه ؟ چرا این جریان فقط دنبال اینه که سایه ی تحریم همچنان بر سر کشور باشه ؟ چرا دارن سکته میزنن که مبادا تحریم برداشته بشه ؟ چرا فقط دنبال ایجاد تنش و درگیری بین ایران و دنیا هستن ؟ من اینو میگم بفهمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دمت گرم یاسین جون سعد اباد رو خوب اومدی حضرات حامی دولت تزویر و ریا به کل یادشون رفته بود البته خودشونا به فراموشی زدن و سرشونا مثل کبک کردن زیر برف
راستی از مکتب چه خبر؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ملت خواستش اینه مشکلی داری؟
یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
اره دیگه فقط شما سواد دارید.فقط شما می فهمید شما دیگه از این بیشتر نمیشید اهل جمل.
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۸
۱۴
من میگم آقایون محترم شما به خودت اینهمه فشار نیارین ! اگه مشکلی باشه حضرت اقا خودش جلوی هر گونه توافق بد رو می گیره پس اینقدر خودتونو جلوی مردم ضایع نکنین
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
آخه خيلي سربازاي مطيعي هستند. ميگن ما بايد كه قبل از فرمان فرمانده بريم . . . . .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مشکل در واقع اینه که نباید بزاریم رهبر بشه سپر ما
این ماییم که باید بشیم سپر رهبر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
توافق بد صورت گرفته است و اگر انتقاد نباشد ادامه پیدا میکند پس باید روشنگری بشه که جلوی ضرر رو از هر جا بگیریم منفعته.
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد " م" شما درست ميگي
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا شما بسكه سپر بودين سوراخ سوراخ شدين! لطفا بياين اين ور بقيه وايسن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امیر ط بقیه ترسوهایی مثل تواند که الان دارن مملکت را به باد میدن یکیش همین محمد مونگله
سورخ سوراخ شدن که سهله ما را هیچ طور نمیتونین از میدون به در کنید
تا ابد سپر بلای رهبرمون هستیم
به کوری چشم هر انکه نتواند دید
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
بخيل نيستم ناشناس. خب بيشتر سوراخ سوراخ شويد!
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۳۴
۲۲
من میگم کل خوارج و حجتیه و مزدوران دست به سنگ سر جمع 2 میلیون هم نمیشین !! مگه مملکت ارث باباتونه ؟ پس اندازه سهمتون ادعا کنین و فلسفه ببافین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بعد میگه احمدی نژاد بگم ، بگم راه انداخته بود

نظرات بالا رو نگاه کنید همش نوشته من میگم

تو خیلی .... میکنی بگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
لابد ارث بابا ی شماست
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۵۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۹
۱۷
من که با سخنان روحانی موافق هستم وکم سواد هم نیستم





درگزارش «شهروند» بلاتکلیفی توسعه میادین نفتی بررسی شد
غارت میادین مشترک نفتی ایران توسط کشورهای همسایه



مریم عربی| بحث توسعه میادین نفتی ایران از آن مباحث دنباله‌دار و چالش برانگیزی است که در سال‌های اخیر، بخش اعظم زمان و انرژی مقامات نفتی کشور را به خود اختصاص داده است. با این حال، به خاطر تحریم‌ها، عملا پیشرفت خاصی در این زمینه حاصل نشده و سرخط اخبار روز پر است از خبر به تعویق افتادن راه‌اندازی و تکمیل فازهای مختلف میادین نفتی و در نتیجه کاهش حجم تولید نفت. در بسیاری از منابع خبری و تحلیلی خارجی عنوان می‌شود که میادین نفتی ایران، منابع عظیمی هستند، ظرفیت تولید نفت آنها شگفت‌آور است و سهولت استخراج از این میادین، با هیچ نقطه دیگری در دنیا قابل قیاس نیست. کارشناسان خارجی بر این باورند که ایران فقط از نیمی از ظرفیت‌های نفتی خود استفاده می‌کند و اگر در زمینه تجهیزات حفاری و تقویت زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کافی صورت بگیرد، ذخایر نفتی پهناور موجود در مرز ایران و عراق، در طول ۱۰ سال، روزانه ۵‌میلیون بشکه نفتی دیگر را به ذخایر نفتی جهان اضافه خواهد کرد.

ایران؛ چند پله پایین‌تر از رقبا
ایران بیش از ۱۵ میدان نفتی مشترک با کشورهای همسایه دارد و گزارش‌های منتشر شده از سوی شرکت ملی نفت نشان می‌دهد که تولید نفت ایران از مخازن مشترک نفتی، ۲۴۰‌هزار بشکه در روز است.
این درحالی است که با توجه به حجم ذخایر و تکنولوژی و امکانات موجود و نرخ بازیافت فعلی، ظرفیت تولید ۱.۱‌میلیون بشکه نفت از میادین مشترک نفتی برای ایران وجود دارد. مسئولان از نبود تجهیزاتی چون توربو ژنراتورهای تولید برق و توربو کمپرسورها حرف می‌زنند؛ تجهیزاتی که با مهیا شدنشان، آمار تولید ایران بالا خواهد رفت. اما همه می‌دانند که مشکل اصلی صنعت نفت ایران،
رو‌گرداندن شرکت‌های نفتی خارجی از ایران و کاهش چشمگیر سرمایه‌گذاری در توسعه میادین نفتی است. محدودیت سرمایه داخلی و هزینه‌های بالای حفاری، امکان سرمایه‌گذاری در این حوزه را از دولت می‌گیرد. بخش خصوصی هم به خاطر محدودیت منابع و سرعت پایین فرآیند حفاری و استخراج، تمایل چندانی به سرمایه‌گذاری در این حوزه نشان نمی‌دهد. تجربه نشان داده که مشارکت بانک‌ها در توسعه میادین نفتی هم نمی‌تواند چندان راهگشا باشد.
در حالی که ایران با بحران فرار سرمایه‌های خارجی دست و پنجه نرم می‌کند، کشوری مثل عراق با وجود مسائل داخلی خود درصدد است تا پتانسیل تولید نفت خود را افزایش داده و رتبه دوم ایران را در ذخایر قابل استحصال از آن خود کند. در همین راستا طی ۳‌سال گذشته، قرارداد توسعه ۱۱میدان نفتی خود را به شرکت‌های نفتی بین‌المللی واگذار کرده و پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت تولید نفت عراق از ۵‌.۲‌میلیون بشکه در روز به ۱۲‌میلیون بشکه برسد. درحال حاضر، ایران از محل مخازن نفتی مشترک با عراق روزانه ۱۳۰‌هزار بشکه نفت خام تولید می‌کند؛ اما عراق روزانه ۲۹۵‌هزار بشکه از میادین مشترک با ایران نفت برداشت می‌کند. این درحالی است که اگر ایران بتواند همه منابع مالی و اعتباری مورد نیاز برای طرح‌های نفتی خود را جذب کند، قادر خواهد بود تا از محل توسعه میادین مشترک نفتی تا سقف ۷۷۰‌هزار بشکه در روز نفت برداشت کند. این برتری فقط خاص عراق نیست؛ درحالی‌که ایران از میادین نفتی مشترک با امارات
۵۶‌هزار بشکه در روز برداشت می‌کند، میزان برداشت امارات ۱۳۶‌هزار بشکه است. میزان برداشت ایران از میادین مشترک با عربستان ۴۲‌هزار بشکه و میزان برداشت عربستان از این میادین ۴۵۰‌هزار بشکه است. هرچند بلافاصله بعد از شکل‌گیری اولین مرحله از توافق هسته‌ای، قطر برای کمک به ایران در توسعه پارس‌جنوبی اعلام آمادگی کرد، اما نباید فراموش کرد که در جریان تحریم‌ها، میزان برداشت نفتی قطر از پارس‌جنوبی بیش از ۱۳برابر ایران بوده است.

هر روز تاخیر برای توسعه میادین نفتی معادل ۱۰۰‌میلیون دلار ضرر
مسئولان شرکت ملی نفت ایران مدعی هستند که تقریبا تمامی منابع داخلی این شرکت به توسعه میدان‌های مشترک اختصاص پیدا کرده است؛ اما نگاهی اجمالی به آمار تولید ایران و مقایسه سهم برداشت ایران و کشورهای همسایه نشان می‌دهد که این منابع داخلی قطعا کافی نیست. هر روز تاخیر برای توسعه این میادین نیز معادل با ۱۰۰‌میلیون دلار ضرر است. حالا چشم امید دولتی‌ها به بهبود روابط بین‌المللی و کاهش تحریم‌ها دوخته شده تا حضور دوباره غول‌های نفتی در ایران، صنعت نفت را به روزهای اوج بازگرداند. درحال حاضر، دنیا در آستانه یک تغییر استراتژیک و جریان‌ساز
قرار گرفته که ممکن است سرنوشت مردم ایران را دگرگون کند.
توافق هسته‌ای غرب با ایران به معنای سر ریز شدن حداقل یک‌میلیون بشکه نفت اضافی در روز است. این ریزش نفت ایران به بازار می‌تواند قیمت نفت را تا حد زیادی پایین بیاورد و همین برای کمرنگ‌شدن درخشش خیره‌کننده اقتصاد نفتی آمریکا کافی است.
بنابراین، شکل‌گیری این توافق به نفع آمریکا نیست؛ مگر این‌که برنامه‌ای برای حذف یک تولیدکننده عمده دیگر از بازار وجود داشته باشد. در ادامه، گفت‌وگوی «شهروند» را با حسن مرادی کارشناس اقتصاد انرژی درخصوص وضع میادین مشترک نفتی ایران می‌خوانید.

کارشناس اقتصاد انرژی در گفت‌وگو با «شهروند»:
مسئولان در قبال سهم نابرابر برداشت
از میادین مشترک نفتی ساکت هستند
حسن مرادی کارشناس اقتصاد انرژی به «شهروند» می‌گوید: «در همه‌جای دنیا، چه در خشکی و چه در آب مناطق مشترک نفتی وجود دارد که کشورهای همسایه می‌توانند به صورت مساوی از آن برداشت کنند. ایران در منطقه پارس‌جنوبی که از بزرگترین و غنی‌ترین میادین نفتی است، با قطر شریک است. در ابتدای مطرح‌شدن طرح توسعه این میدان تلاش کردیم تا در سهم برداشت‌مان از این میدان با قطر به برابری برسیم. در همین راستا ۲۰ فاز تعریف شد که از طریق آنها باید افزایش سهم برداشت به تدریج اجرایی می‌شد؛ به گونه‌ای که ما هم بتوانیم به اندازه قطر از این میدان برداشت نفتی داشته باشیم.»
او اضافه می‌کند: «روند پیشرفت این پروژه در ابتدای کار بسیار سریع و فزاینده بود؛ اما متاسفانه به خاطر بالا گرفتن تحریم‌ها نتوانستیم این روند را حفظ کنیم و اجرای پروژه روز‌به‌روز ضعیف‌تر و کندتر شد. حالا شرایط به شکلی شده که فاصله برداشت ایران و قطر بسیار افزایش پیدا کرده است. البته این عقب‌افتادگی فقط ناشی از تحریم‌ها نیست و سوءمدیریت، سیستم اداری نامناسب و تعویض مداوم مدیران نیز در این قضیه بی‌تاثیر نبوده است.»
این کارشناس حوزه انرژی تاکید می‌کند: «هر کشوری باید بتواند از حق و حقوق خود در زمینه بهره‌گیری از میادین مشترک دفاع کند. متاسفانه ایران در این سال‌ها نه توان و امکان استفاده از سهم خود در این میادین مشترک را داشته و نه توانسته است از حقوق خود در این زمینه دفاع کند. مسئولان ما ترجیح داده‌اند در این زمینه سکوت اختیار کنند.»
مرادی کاهش تحریم‌ها علیه ایران را در روند توسعه میادین نفتی موثر دانسته و می‌گوید: «تعدادی از فازهای پارس‌جنوبی در مراحل نزدیک به اجرا قرار دارد. احتمال آن می‌رود که با کاهش تحریم‌ها و بازگشت شرکت‌های بزرگ نفتی به ایران، قراردادهای نیمه‌کاره اجرایی شود و با راه اندازی این فازها، بتوانیم فاصله خود را با کشورهای همسایه کم کرده و عقب‌ماندگی گذشته را جبران کنیم.»
مهندس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۰
۶
کاملا حرف منطقییه . اگه توافق نامه بررسی بشه شبهات هم برطرف میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
باشه فقط برادراي ارزشي موقع برسي نباشن كه يكم هوچين. شر بپا ميشه
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۷
۱
فقط خواهشا مناظره به سبك 88 برگذار بشه يه حالي هم مردم بكنن اين وسط.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۰
۱۱
خواص بي بصيرت نميخوايم نميخوايم.
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۰
۱۴
آقا شما چه نفعي از ناراحتي مردم ميبرين؟ بزارين اين اكثرييت لذت انتخاب رئيس جمهورشون رو ببرن.
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۷
۱۲
استغفر . . . . مومئن هيچ گاه نبايد گمان بد كنه ولي نمي دونم چي شد كه يهو تو سرم اومد كه همه تكاپو آقاي شريعتمداري و دوستانشون به خاطر از دست دادن محتمل سنگر مجلسه! انشال... اشتباه مي كنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
رانتهای زیاد
لاله آباد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲۱
۱۳
برادر حسین!
این همه، همه همگانی مردم و... این الفاظ به چه مجوزی از لسان مبارکتان خارج می شود؟ شما لطف یکبار خود را در معرض انتخاب همه قرار دهید تا بعد مجوز صحبت کردن از طرف ملت پیدا کنید!

می فرمایید علما مراجع و ... با توافقنامه ژنو مشکل دارند. لطفا بفرمایید کدام مراجع! والله تا ما یادمان هست مراجع عظام در این پنج سال گذشته حتی یکبار رییس جمهورتان را به حضور نپذیرفتند اما برخوردشان با دولت فعلی حتی گلایه و تهدید شما را هم در پی داشت!!!!
فرمودید عزت ملت در طرح سبد کالا نابود شد؟ در طرح یارانه نقدی چطور؟ در توزیع مرغ دولتی پاییز 90 چطور. آن موقع من و شما نیازمند عزت نبودیم یا برای اینکه صدای همگانی از گلوی حاج حسین درآید تخم کفتر لازم بود؟

در مورد مساله سواد! شما بفرمایید فی المثل حضرتعالی یا آن بذرپاش با دکترای ... یا سایت های زنجیره ای تان یا اصلا پدر گرامی شهید احمدی روشن! آیا تخصصی در دانش هسته ای دارید یا در سیاست خارجی تحصیل نموده اید که امروز وقتی گفته می شود در این عرصه ها کم سواد و پرگو هستید برخورنده شده...!
و در آخر شاید دهان رسانه های مخالف را به زور ببندید اما هنوز نامه آخر آقای زیباکلام بی پاسخ مانده... یادتان نرود!

(صراط جان! حالا که توهین ها را هم به دولت منتشر می کنی لااقل این متن انتقادی را هم منتشر کن)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مردم ایران تا زیبا کلام و امثال ایشان را دارند احتیاجی به دشمن ندارند و درود بر حاج حسین شریعتمداری و اقای مهرداد بذر پاش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حاجی از اختلاسهای دولت پاکت بنویس اگه مردی جورج سورررووسسسسسسسسسسسسشناس
پیام
|
Germany
|
۱۰:۴۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۸
۱۱
دوستان من اصلا سخت نگیرید چون حضرات از دانشگاه لندن و نیویورک تخصص پلمپ گرفتن حالا این تخصص در همه جا کاربرد داره از هسته ای گرفته تا دهان منتقدین
دانشگاه جای سیاسی زدگی نیست وقتی که منتقد باشی ولی در عین حال باید سکوت را شکست و از ژنو چای جانانه دفاع کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۷
۲
سلام علیکم
خدمت آقای رئیس جمهور امید و تدبیر و تربیت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای رئیس از زمان روی کار آمدن دولت ....و تربیت شما، چون ظاهرا پشت بند امید و تدبیر باید تربیت باشد. اعضای دولت و کابینه شما به انحاء مختلف منتقدین خود را مورد توهین و ناسزاگوئی قرار دادند .جنابعالی در آخرین ترجیع بند از این سری توهین ها منتقدین توافق نامه ترکمان ژنو را "عده ای معدود و کم سواد" خوانده اید. لطفا آدرس مراکز آموزشی که تحصیل در آنها را برای داشتن سواد کافی تائید می کنید معرفی نمائید زیرا خیل عظیم علما و مراجع و دانشگاهین که به این عهد نامه انتقاد کرده اند و همه کم سواد و مزدورند دیگر محلی برای با سواد شدن به نظر شما باقی نمانده است تا ملت جرإت انتقاد از شما را داشته باشند.
یک بی سواد مزدور منتقد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۷
۶
یه بار طیف شما مناظره کرد و همه دیدیم که چگونه میان دهها میلیون نفر اختلاف ایجاد شد . دیدیم که چگونه دروغ گویی و عوام فریبی رایج شد . دیدیم که چگونه به کسانی که در مناظره حضور نداشتند توهین شد و هنوز هم به آنان فرصت دفاع داده نمی شود . دیدیم که چگونه اخلاق و انسانیت مرد و دیدیم هر آنچه که فکرش را نمی کردیم . الانم همه می دانند که عملکرد غلط دولت در گذشته باعث بدهی های سنگین کشور ؛ افزایش بیکاری ؛ تورم و سخت شدن وضعیت معیشتی مردم شده است که نمونه آنرا در دریافت سبد کالا می توانید ببینید و بدانید که مردم در چه شرایطی زندگی می کنند . شما خودتان عامل اصلی بوجود آمدن این وضعیت شده اید دنبال مقصر نگردید . اگر هم مناظره ای برگزار شود قطعا و حتما شما هر چه دلتان می خواهید خواهید گفت و به دیگران اجازه اظهار نظر نخواهید داد . آیا شخص شما حاضرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
رئیس جمهورتون که تا الان یکی از حرفاش راست در نیومده
احمدی نژاد فقط گفت اگه اقایان ریگی به کفش ندارن بیان بگن که این همه ثروت را از کجا اوردن
که مملکت را به اشوب کشیدند که جواب سوال را ندن
فکر میکردند که مردم سوال را از یاد میبرن
پیام
|
Germany
|
۱۱:۰۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۶
۵
حاجی جون خودت رو خسته نکن این جماعت اگه چیزی تو چنته داشتن
اولا اینهمه مخفی کاری نمی کردند حالا هی ممل میگه خضرت آقا خودش جلوی توافق رو میگرفت ایشان که همون اول فرمودند آنچه مرقوم داشتید
دوماآ اگه چیزی تو چنته داشتن که تا الان رو کرده بودند اینهمه خودشون رو به شرق و غرب و بازنشته هاوصل نمی کردند و تا کسی انتقادی کرد بلکه شاید چشماهای خوابزده بیدار بشه یا گفتن افراطیه -یا گفتن کاسبه -یا گفتن کم سواده البته تعجبی نداره اینها هوچی گری برای به حاشیه راندن منتقدین هست ایکاش اینقدر سواد داشتن تا برای بستن دهان منتقدین به جای توهین های مکرر به این مردم عملا کاری انجام می دادند تا دهان منتقدین بسته بشه نه هر صدایی که بلند شد با توهین و تحقیر بکوند
جناب حسن خان فریدون راست میگن دیگه چون اگر این مردم سواد داشتن .............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۱
۱۰
چه قدر اين آقا صورت نورانى داره!!! چه عكس هاى قشنگى از ايشون مى گذاريد!!!
واقعا آدم جذب مى شه!!!
اما در عوض عكس هاى روحانى زشت و بد تركيب در حال فرياد زدنه!!!
شيوه پوپوليستى خوبى دارى صراط امثال شما دوست دارند مردم هميشه نادان باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نیاز به گذاشتن عکس آقای روحانی به این شیوه نبود چون ما به اندازه کافی ایشان را در حال داد زدن و مقلطه کردن در مناظرات ریاست جمهوری دیدیم
مطیع ولایتم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۷
۵
با این پیشنهاد موافقم . چون یک طرف را دیدگاه مقام معظم رهبری می دانم که فرمودند ما به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم و آنان را فرزندان انقلاب می دانیم و آقای روحانی فردی آزمون شده هستند و طرف دیگر افراطیون اقلیت تند رو غیر منطقی که چیزی جز تخریب بلد نیستند و در انتخابات علی رغم هیاهوی زیاد نتوانستند 4 میلیون رای کسب کنند و متوجه محبوبیت خویش در بین مردم شدند. چقدر خوب گفت آقای ولایتی که بحث و مذاکره کلاس فلسفه نیست . اگر استدلال و منطق دارید مناظره خیلی خوب است اما جای خالی بندی و شعار دادن نیست . لطفا جلو تر از رهبری حرکت نکنید تند روهای افراطی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احمدی نژاد هم کهبه رئیس جمهر با ادب و راست گوی شما گفت که بیا مناظره کنه چرا نیومد
اگه راستگو بود که نباید میترسید
مهدی ص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۸
۸
حسین جان دستمریضاد عالی بود .
از وعدههای توخالی دولت تدبیر و امید! فقط کاهش تورم مونده که بعید میدونم اونم پایدار باشه!!!!!
اینم نتیجه سیاست با دوستان ترشرویی با دشمنان مدارا!!!!!!!!
الان دیگه اظهر من الشمس شده که قطعنامه ژنو جز زلت و سادگی چیز دیگه ای نبوده!!!!!!!!
حالا چرا اعتدالیون اینقدر جو گیر شدن خدا عالمه!!؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۸
۵
خب معلومه،شما بیاید واسه بهبود اقتصاد کشور و مشکلاتی که تحریم ها به وجود اورده نظر بدبد بعد در مورد توافق نامه هم بحث میکنیم.مشکلاتی که شما به وجود اوردید
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۵
۷
خدایا شریعتمداری و صراط را هدایت بفرما تا به جای منافع گروه خود به فکر کشور و ملت باشند.
ناشناس
|
-
خداوند هدايت كرد ولي خودشان نپذيرفتند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۳
۶
كاسبان تحريم =بي سوادان
کوروش صغیر خاخام منشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲
۳
میتونه
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۱
۶
بزدل تر از آنی هستند که جرات مناظره داشته باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در مقابل شيوه مناظره شما شيردل هم سوسك دل ميشه. بسكه شما به اخلاقيات پايبندين.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۹
۱۰
اینو میدونم اگه مناظره بشه که نمیشه ، اصول گرایان نابود میشن . روحانی مچکریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما حاضریم نابود بشیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نابودشون نكنين گناه دارن. تبعيد كافيه!
سرباز وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۸
۹
امشب خواهیم دید دکتر روحانی چطور همتونو میکوبونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
گزارش 10 روه اش رو دیدیم بسه
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۹
۵
همچنان منتظر یک جواب منطقی از آقای شریعتمداری در مورد سئوالات آقای زیباکلام هستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۳
۸
شما اگه اهل مناظره بودید با احمدی نزاد مناظره میکردید که گفت مجلس در راس امور نیست و هرگز رابطه خوبی با علماء نداشت و میان همه مسئولین اختلاف انداخت و هزینه های بسیار سنگین به کشور تحمیل کرد و جهان را علیه ما بسیج کرد. اصلا شما که حداکثر 4 میلیون رای را با کلی هزینه بدست آوردید مگه پایگاه مردمی هم دارید که پیشنهاد مناظره می دهید . آفرین به آقای ولایتی که چقدر خوب به شما گفت مذاکره کلاس فلسفه که نیست جانم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۴
۴
به جاي اين كارها همه پرسي بگذارند تا مردم سرنوشت خود را تعيين كنند نه تعدادي افراد سرمايه دار كه درد مردم را نمي فهمند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۴
۳
آفرین بر لاله آباد . خیلی دوست دارم مناظره ای در شرایط برابر و بی طرفانه بین شریعتمداری و زیبا کلام باشه . البته قبلش حتما آقایون مدعی مناظره برند مطالعه کنند چون مناظره کلاس فلسفه نیست بلکه دلیل و منطق و استدلال می خواهد اماده شدند تشریف بیاورند
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱
۴
با نظر لاله آباد موافقم هر چی مثبت می زنم عدد عوض نمی شه اینجا هم نکنه ساسنور حاکمه؟ انگار شما فقط از منفی خوشتون می یاد و اصلا نگاهتون نگاه منفی هست؟
0020
|
-
|
۱۲:۲۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱
۴
عجب بیسوادایی اینجا کامنت گذاشتن
بابا برین درس بخونین
آبرومون رفته در مقابل ملت و دکتر روحانی


زشته بخدا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۹
۶
کجات میسوزه ..24خرداد نههههههههههههه بزرگی از ملت شنیدی حیا کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آنچنان از حرکت 24 خرداد ضربه خورده اند که هنوز گیچ می زنن بابا به چه زبانی مردم بگن امثال آقای جلیلی و توی بی سواد را نمی خواهند؟
کوروش صغیر خاخام منشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۴
۴
این چی میگه؟
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۹
۲
محمد م (مرده خور) پس تو قبلا" آموزش دیده بودی و اومده بودی و به نمازگزاران روز عاشورا سنگ پرتاب میکردی حتما" مهرپران قابلی هم هستی آموزش را ادامه بده به کارت میاید .
غلومی
|
Iran (Islamic Republic of)
حرف مفت ممنوع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۶
۵
خیلی جالبه این ایراد سبد کالا...
من به روحانی رای ندادم اما الان فهمیدم اشتباه کردم.
طرف در دولت قبل باعث قحطی مرغ شد و ملت دنبال ماشین مرغی میدویدند و افتضاح تا اونجا رفت که تلوزیون های خارجی فیلم دویدن مردم دنبال مرغ رو نشون میدادند و قاه.ه.ه قاه.ه.ه میخندیدن اما هیچ حاج(!) حسینی نبود که اعتراض کنه و پیراهن پاره کنه که کوووو کرامت مردم؟! الان دولت یه سبد کالا تخصیص داده به بعضی ها،و به باقی هم بعدا تخصیص میده چه بلوایی کردند این دلسوزان ملت!!!
نفرین و لعنت پروردگار بر دو رویان عالم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مرد باش وراست بگو قطعا به روحانی رای دادی از چی میترسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۶
۱۰
چون دار و ندار هسته ای " وا " دادند
جایش سبدی به ما ز کالا دادند
آن " حق مسلم "که به جایی نرسید
این" حق سکوت "است که حالا دادند!
امير ط
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا اين حق سكوت به ما نرسيد .... پس همون حق هسته ايمون رو بدين نقد باشه لطفا به دلار.
سمانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲
۱
منظور ايشان كاسبان تحريم وكساني كه دوست ندارند كه صلح در اين كشور حاكم بشه ودنبال منافع شخصي خودشون هستند ولي عده اي داوند هوچي گري ميكنند تا از اب گل الود ماهي بگيرند
ولي خدا ميدونه كه چه كسي دلسوز اين ملته
ضحي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۴
۱
اين كيهان شورش را در اورده وهمه اش منتظر نكته گيري هست كه كشور را به چالش بكشونه واصلا به فكر ملت نيست
وهمه اش دوست داره كه تنش درست كنه
اقا ي محترم مردم نياز به ارامش در سايه يك دولت خوب دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱
۲
ببین الکی سنگ اندازی نکنید نیازی به مناظره نیست خود آقا در جریان همه کار هستند وایشان فرمودن اینها فزندان انقلابند ودر صورت نیاز فقط با یک کلمه همه رو خاموش میکنند اگر شما از تحریم سود می بری من کاری ندارم
جانم فدای رهبر
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۳
۱
نمیشه به این اقای شریعت مداری پست سفارتی چیزی بدن که مدتی از ایران دور باشه اخه طفلک با این همه بی مهری که میبینه دق میکته ها
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
بهترین گزینه سفیر ایران در غزه هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۴
۱
جای بسی تأسف و غصه خوردنه که ملت یادش رفته 8 سال گذشته چه بر مملکت گذشته این توافق اخیر اگر هم وادادگی و باخت باشه چیز عجیبی که نیست این فقط یه ماله کشی رو تمام گندکاری های ناشی از افراط و نادانی 8 سال پیشه. خیلی باید کی اطلاعات و واقعا کم سواد باشه که نفهمه ما از موضع قدرت نیست که پای مذاکره نشستیم بلکه این اخرین فشنگ بود که جلوی نابودی اقتصاد مملکت گرفته بشه تازه اونم شاید شاید شاید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۳
۱
آخه بی سواد دکتر روحانی اگه بخواد به حرف تو گوش کنه حکایت مملکت میشه عینه روزنامت که فقط به درده د لبو فروشها می خوره
فقط برو اسفند برای خودت دود کن چشم نخوری
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۳
۱
چرا هرجاکم میارید میگید مناظره کاش حالا منصف بودید همیشه کارتون اینه از پشت خنجر بزنیدملت خسته شدن ازتون
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
وااااااااااااااااااااااااااااااا
ایش ش ش ش ش ش ش
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
قاسم جون از کی تا حالا دوجنسه شدی!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۵
۳
مردم وکیل لازم ندارن.صراط،شریعتمداری و. فقط ازجانب خودشان حرف بزنند نه مردم.اگر نظرواقعی مردم رامیخواهید بهتراست نظرسنجی کنید ببینید مردم اورانیوم 20%راترجیح میدهند یارفع تحریمها را
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
مثل این میمونه که ،بچه دوا دوست نداره ولی باید بزنی توسرش بخوره خوب بشه
الانم صلاح مملکت به اینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۴
۲
تصور کن شریعتمداری بخواهد با یک استاد حوزه روابط بین الملل از دانشگاه بیریتیش کلمبیا مناظره کند: جورج سورس در واقع در دیداری که با.... وای کلی می خندیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۱
۲
ملت از نظر این آقایان بسوادند و حق انتخاب خرید کالا رو هم ندارند و باید صف تشکیل بدهند که مانند گدایان و سیل زدگان و قحطی زدگان با مشقت زیاد سبد کالا بگیرند و توافقات هسته ایی هم به افراد با سواد واگذار کنند
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۰
۴
روزی نیست که مقامات آمریکایی به رئیس جمهور و وزیر خارجه و سایر دولتی ها توهین نکنند و حذف تحریم ها هارا حرف مفت ندو نند بعد یک عده انشاالله که خوشبین نه ماله کش دارند ذوق میکنند که روحانی تحریم ها را برداشت و همه را تسلیم کرد از طرف دیگه در همین سایت داد میزنند که بجه ام از بی شیر خشکی داره میمیره و دارو هم گیر نمیاد اخر دیدگاهش هم شعار میده روحانی مچکریم و درود به این و اون , اگر این توافق به سود ما بوده پس چرا از زمان قبل بیششتر ناله میکنید چرا هی خود را به گشنگی و گدا گشنگی میزنید چرا حنجره پاره میکنید که فلانی تحریم ها را شکست منکه چیزی جز خفت و خواری و توهین مقامات آمریکایی و تحدید روزانه آنها ندیدم کار به جایی رسیده که مجلسیان طومار جمع میکنند خطاب به وزیر که برو جواب فحش هاشونو بده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۲
۱
یکبارخوش بین باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۱
۰
8 سال منتقدان وضعیت هسته ای تقاضای مناظره کردند و کسی گوش نداد و آنها را خائن نامیدند چطور این حسین حالا یاد مناظره افتاده!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
۳
۱
مناظره با کی؟ با ...... مثل شریعتمداری؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
۱
۲
خودمونیم ها
کشور رو به گند کشوندین همگی :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۳
۲
مناظره با افراد وابسته تند رو افراطی اقلیت پرخاشگر عصبی بی سواد خدائیش ترس هم داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۰
۲
همان اندازه که باید هولوکاست یا هر چیزی را نقد کرد باید انرژی هسته ای را در داخل نقد کرد تا مردم تصمیم بگیرند . تابو درست کردن هر کس یا هر چیزی برای مخفی کردن حقایق و بستن دهان مردم است . هر مسلمان یا انسانی در صدر اسلام از رسول الله می پرسید و او را نقد میکرد و حتی مخالفت میکرد اما رسو ل رحمت هیچوقت کسی را ساکت نکرد یا انگ و برچسب نزد .
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
۲
۱
سخن میان چند کس چون آتش است. شریعتمداری هیزم کش است.
علی1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
۲
۲
یه حاج حسین شریعتمداری این همه دیکتاتور اصلاح طلب
mhm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
۱
۰
ناشناس
احمدی نژاد توافق ژنو امضا نکرد ...
ولی تفافقات ننگینی در قبال نفت ایران با چین و روسیه و هند 100000برابر بدتر از ژنو....
فقط نکته این بود که اون موقع همه اینا پشت پرده بود ... ودر ظاهر همه چی گل و بلبل بود>>>>>
عزت انقلاب ما ظریفه نه احمدی نژاد
فرید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
۲
۰
هرچه لر میگه از دل پر میگه...زنده وجاوید باد دولت روحانی
ناشناس
|
Singapore
|
۱۲:۰۹ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
۲
۰
آره دیگه هزارتا د..... راه بندازید ذهن مردمو خراب کنید مثل آمار و حرفای ..... احمدی نژاد.زنده باد روحانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۲
اگه توافق زنوچای خوبه چرا کسی ازباسوادها ازش تعریف نمیکنند روحانی ... هرچه التماس کردکسی تعریف نکرد