سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
روایت کوثری از دیدارهای خود؛ از موسوی تا مشایی

وقتی فتنه تمام شد اظهارنظرهای مشایی آغاز شد

کروبی می‌گفت چرا دور قبل من 4 میلیون رای آورده‌ام اما این دوره 300 هزارتا، ما گفتیم نزدیک‌ترین فرد به شما آقای کرباسچی بود که روز رای گیری گفت مصلحت بر این است که به آقای موسوی رای بدهیم.
کد خبر : ۱۷۸۹۹۴
صراط - نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در سال 88 با محسن رضایی، موسوی، هاشمی رفسنجانی، کروبی و ناطق نوری دیدارهایی داشتیم؛ وقتی با آقای موسوی صحبت کردیم وی گفت من نه شورای نگهبان و نه وزارت کشور را قبول ندارم.

به گزارش صراط به نقل از فارس، برنامه شناسنامه این هفته با حضور محمد کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از شبکه سه سیما پخش شد.

کوثری در ابتدای مصاحبه تلویزیونی خود گفت: توفیقی بود که در کنار رزمندگان به فرماندهی حضرت امام(ره) در جبهه حضور داشته باشیم، صحنه‌هایی که آنجا دیدیم و اخلاص و صداقت و فداکاری و... که در آنجا وجود داشت، باعث شد روحیه دیگری در بچه‌هایی که آنجا بودند ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اینطور نبود که با علاقه شخصی نماینده مجلس شوم، اظهارداشت: مجلس ما نسبت به مجلس‌های دیگر بهترین است اما خیلی باید از این بهتر باشد چون شان جمهوری اسلامی یک مجلس بسیار متین، قانون مند است. مجلس باید طوری قانون گذاری کند که عموم جامعه از آن بهره برداری کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: 8 ماه پیش بود که با تعدادی از نمایندگان طرحی را در مورد نصف شدن حق ماموریت نمایندگان و وزرا تقدیم کردیم که متاسفانه رای نیاورد. من انتظار دارم در جامعه اسلامی، اسلامی رفتار شود.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد چگونگی ورود خود به مجلس هم اینطور توضیح داد: جمعی از اصولگرایان به این نتیجه رسیده بودند که یکی- دو نفر هم از بچه های جبهه در لیست باشند که قرعه به نام بنده افتاد و در لیست اصولگرایان قرار گرفتم. ستاد کل اول با کاندیداتوری من موافقت نکرد و من هم از این بابت خوشحال بودم تا اینکه 36 ساعت مانده به آغاز نام نویسی گفتند کارهای قانونی بازنشستگی ات را انجام بده تا بتوانی کاندید شوی که ما هم مراحل قانونی را طی کردیم و برای ورود به مجلس نامزد شدیم.

کوثری در پاسخ به این سوال که روزهای اول خرداد 61 کجا بودید هم اظهار داشت: من در جبهه بودم و عملیات الی بیت المقدس را پیگیری می کردیم. ما به صفر مرزی رسیده بودیم و برای حرکت به سمت شلمچه آماده بودیم تا خرمشهر را آزاد کنیم.

وی افزود: ما در طول جنگ جلسات زیادی خدمت آقای هاشمی بودیم اما در مورد پایان جنگ و گزارش کارشناسانه به امام(ره) جلسه‌ای با ما نبود و ایشان با فرماندهان جنگ جلسه داشتند و آقا محسن (رضایی) نظر خودشان را بیان کرده بودند. در گزارش کارشناسانه ای که عدم دستیابی به پیروزی را قطعی قلمداد کرده بود ما نقشی نداشتیم.

این نماینده مجلس افزود: ستاد کل نیروهای مسلح که از سال 66 تشکیل شده بود، ما می گفتیم چرا دولت صدام در جنگ نقش دارد اما دولت ما چنین نقشی را ایفا نمی کند. این شد که دولت آمد اما به جای کمک، طوری طراحی شد که جنگ به صورتی که اعلام شد تمام شود. ما به یکسری امکانات برای جنگ نیاز داشتیم و با حداقل امکانات می جنگیدیم. ما در جنگ غنیمت های زیادی از عراقی ها گرفتیم و می توان گفت بیشترین امکانات را از دشمن می گرفتیم و برعلیه خودش استفاده می کردیم.

کوثری گفت: ما در سال ها و ماه های آخر امکانات زیادی نمی خواستیم اما آقای هاشمی چون جانشین فرمانده کل قوا و فرمانده قرارگاه خاتم بود، جلسه ای گذاشت و این تصمیم را گرفت. بعدها با آقای هاشمی در مورد این تصمیم به صورت تلفنی صحبت کردم که وی گفت از فرماندهتان (محسن رضایی) بپرسید. وقتی موضوع را از آقا محسن جویا شدم، آقا محسن گفت از ما خواستند که بگوییم چقدر نیرو و امکانات لازم داریم. ما هم این لیست را ارائه دادیم و آقای هاشمی با گرفتن این لیست با آقای نخست وزیر (موسوی) و آقای بهزاد نبوی و آقای خاتمی (وزیر ارشاد و مسئول تبلیغات جنگ) و برخی دیگر از مسئولان کشور صحبت کردند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که دیگر نمی‌توان جنگ را ادامه داد و این نظر را به حضرت امام(ره) ارائه دادند.

وی ادامه داد: بعد از پذیرش قطعنامه احساس شد دشمن در فکر شیطنت است. این‌ها می‌گفتند ایران به دنبال جنگ است و صلح و آتش بس را نمی‌پذیرد اما بعد از اینکه امام(ره) با صراحت آتش بس را پذیرفتند باز هم عراق به ایران حمله کرد، اما مردم آنقدر احساس مسولیت کرده بودند که دوباره به جبهه آمدند و در مقابل دشمن ایستادند و حتی بیشتر از دوران پیش از آتش بس به جبهه آمدند و از کشور دفاع کردند. پس این فرضیه که مردم از جبهه و جنگ خسته شدند و باید جنگ را تمام کنیم فرضیه درستی نبود. مردم در صحنه بودند اما برداشت ها با شناخت دقیقی از مردم همراه نبود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید چرا امام(ره) برای پذیرش قطعنامه از عبارت «جام زهر» استفاده کرد هم گفت: امام(ره) سیاست الهی و قرآنی را پیگیری می کردند. ایشان می فرمودند جنگ، جنگ تا رفع فتنه اما بعضی ها به دنبال این بودند که با یک عملیات کار را تمام کنند. امام(ره) می‌دیدند که مردم در صحنه هستند اما برخی ها باورشان نمی شد و تصور می کردند که نمی‌شود.

وی افزود: امام(ره) در نهایت قطعنامه را پذیرفت و از عبارت جام زهر هم استفاده کردند. نقش آیت‌الله خامنه ای در آن زمان بسیار پر رنگ بود. ایشان در نماز جمعه از مردم خواستند به سمت جبهه‌ها بیایند تا دوباره دشمن به کشور مسلط نشود. ایشان قرار بود بعد از عملیات کربلای 5 به دوکوهه بیایند. یک هفته مانده به سفر سر تیم آقا تماس گرفتند و گفتند سفر منتفی است. این موضوع گذشت تا اینکه به بحث پذیرش قطعنامه رسیدیم.

کوثری تصریح‌کرد: در آن بازه زمانی ایشان به قرارگاه منتظران شهادت آمدند که آنجا در مورد منتفی شدن سفرشان به دوکوهه، بعد از عملیات کربلای پنج سوال کردم که ایشان جواب دادند کارهایم را انجام داده بودم که بیایم چون دلم بین رزمنده ها بود، از آقای هاشمی خواستم دو هفته در تهران بمانند تا من به دو کوهه بروم. تا این موضوع را به آقای هاشمی گفتم، ایشان موضوع را با امام(ره) در میان گذاشته بودند و امام هم پیغام داده بودند در تهران بمانید...

کوثری در ادامه «شناسنامه» گفت: من و شهید همت سال 61 خدمت حضرت آقا رسیدیم و از ایشان به عنوان رئیس‌جمهور و امام‌جمعه از ایشان درخواست کردم جایی در اختیار ما بگذارند تا بچه‌هایی که از جبهه برمی‌گردند در آنجا دور هم جمع شوند و آموزش ببینند. آقا فرمودند کجا را پیشنهاد می کنید؟ من گفتم تهران که جای خاصی وجود ندارد اما با توجه به دورانی که در سپاه ترویج خدمت کردم می‌دانم که آنجا خالیست و وزرات کشاورزی هم آنجا را لازم ندارد. آقا هم موافقت کردند. با آقای زالی هم موضوع را در میان گذاشتیم ایشان هم گفتند بلامانع است و آقا هم فرمودند تا پایان جنگ مشکلی ندارد.

این نماینده مجلس یادآور شد: وقتی قطعنامه پذیرفته شد، آقای عیسی کلانتری (وزیر جهاد کشاورزی ) از دست ما شکایت کردند و آقای هاشمی هم فرمودند پادگان باید به وزارت کشاورزی بازگردانده شود. در نهایت این شکایت به سازمان قضایی نیروهای مسلح ارسال شد.

وی ادامه داد: من و حاج علی فضلی را به دادگاه فراخواندند که حاج علی مشهد بود و در نهایت من به دادگاه رفتم. آنجا به من گفتند شما لغو دستور کرده ای و پادگان را خالی نکرده ای، گفتم رئیس‌جمهور به ما گفته‌اند تا پایان جنگ این پادگان در اختیار لشکر 27 باشد، چه کسی گفته جنگ تمام شده؟ هر حکمی دوست دارید صادر کنید؟ آن‌ها هم حکم بازداشت ما را صادر کردند و من هم بعد از مدت‌ها توانستم یک شب آرام بخوابم (خنده). آقا محسن (رضایی) از کرمانشاه با داخل زندان تماس گرفت و گفت چرا بازداشت شده ای؟ گفتم حکم صادر شده و من هم قبول کرده ام، ایشان در نهایت با آقا صحبت کردند و آقا هم با آقای هاشمی صحبت کردند و فردای آن روز آزادم کردند.

کوثری با بیان اینکه بعد از آزادی از زندان نامه‌ای برای آقای هاشمی نوشتم خاطر نشان کرد: خطاب به آقای هاشمی گفتم شما می‌توانستید به ما بگویید پادگان را خالی کنید که ما این کار را می‌کردیم یا اینکه پادگانی دیگر به ما می‌دادید یا نه اصلاً من را از سرپرستی لشکر عزل می‌کردید که همه این موارد مورد قبول ما بود. البته پاسخی به این نامه داده نشد و ما هم دنبال پاسخ نبودیم و فقط می خواستیم این موضوع را به ایشان اطلاع دهیم.

محمد کوثری در مورد دوران جوانی خود و علاقه به فوتبال هم گفت: در آن زمان خیلی به فوتبال علاقمند بودم و حتی به تیم ملی جوانان هم دعوت شدم اما نظر مربی تیم این بود که در لیست نهایی قرار نگیرم. اما ما فوتبال را ادامه دادیم و در تیم ابومسلم در خط دفاع بازی می کردم. الان هم گاهی در زمین های خاکی بازی می کنم.

وی ادامه داد: بحث مبارزه با شاه خیلی جدی بود و ما هم به دنبال این موضوع بودیم. زمانی که به سمت تحصیل در رشته تربیت بدنی رفتم به این دلیل بود که می خواستم از طریق مربیگری ورزش وارد برخی مسائل شوم.

وی در پاسخ به این سوال رنجبران که پرسید لحظه پیروزی انقلاب کجا بودید هم اینطور پاسخ داد: ظهر 22 بهمن درحال حرکت به سمت ساواک و صدا و سیما بودیم تا این دو ارگان را تصرف کنیم. شب 21 بهمن در خیابان پیروزی بودیم که فیلم ورود حضرت امام به ایران از تلویزیون پخش شد. در آن شب گارد پادگان نیروی هوایی را محاصره کرده بود و همافرها بعد از دیدن تصویر امام(ره) در تلویزیون تکبیر گفتند و از دیوارها به بیرون پادگان می‌آمدند و با نیروهای گارد درگیر شدند. ما هم در این درگیری‌ها حضور داشتیم و تا صبح چند کلانتری را گرفتیم و... بعد از تصرف تسلیحات خیابان پیروزی هم اسلحه به دست مردم رسید و در نهایت صبح 22 بهمن به سمت ساواک و صدا و سیما رفتیم و این دو ارگان هم با موفقیت گرفته شد.

کوثری همچنین گفت: تا سال 78 در لشگر محمد رسول‌الله بودم. بعد از آن هم چند سالی در سپاه ثارالله و ستاد کل بودم. بعد از پذیرش قطعنامه بچه‌ها را در پادگان کرج دور هم جمع کردیم و گفتیم تا دیروز اسلحه به دست بودیم اما از این امروز باید کتاب هم در دستانمان باشد. خیلی‌ها به سراغ تحصیل رفتند و در کنار کار در سپاه تحصیلات خود را نیز پیگیری کردند، آقای زاکانی و آقای جلیلی از جمله افرادی بودند که در لشکر بودند و درسشان را نیز ادامه دادند.

کوثری در بخش دیگری از مصاحبه تلویزیون خود درمورد فضای سپاه در دوران دو خرداد 76 اظهار داشت: حضرت امام(ره) فرمودند نیروهای مسلح در گروه‌ها و جناح بندی‌های سیاسی نباشند اما در رای دادن هیچ منعی برای کسی وجود ندارد، بچه‌های سپاه اگر روی تفکرات سیاسی شناخت نداشته باشند چطور می‌توانند از ارزش‌ها دفاع کنند؟ 90 درصد وظیفه سپاه عقیدتی است و 10 درصد وظیفه نظامی دارد، در آن زمان هم این شرایط وجود داشت و هرکس به کاندید مورد نظر خود رای می‌داد. البته در توزیع سیاسی گوینده حرف خودش را می‌زند اما شنونده خودش انتخاب می‌کند.

وی در مورد نامه سرداران سپاه به سید محمد خاتمی هم گفت: تیر ماه سال 78 می‌دیدیم که جامعه هر روز بدتر می‌شود و معترضان چیزی را قبول نمی‌کردند و جامعه را به بی‌راهه می‌کشاندند و التهاب شدید شده بود، شورای عالی امنیت ملی باید تصمیم می‌گرفت اما این کار را نکرد، به ما هم می گفتند حق ورود به این مسائل را ندارید. در نهایت آن نامه کوتاه نوشته شد و برادران آن را امضاء کردند و به رئیس جمهور داده شد. عکس العمل وی هم این بود که یک سری از تصمیمات گرفته شد. ما می گفتیم نیروی انتظامی به کمک سپاه نیاز دارد اما شورای عالی امنیت ملی این اجازه را نمی داد تا اینکه با آن نامه تصمیم بر ورود سپاه گرفته شد و بدون اینکه خون از دماغ کسی ریخته شود، در عرض 24 ساعت آرامش در همه جای تهران حکمفرما شد. بچه های سپاه از مردم جدا نیستند و سپاه برای خدمت به مردم ایجاد شده است.

کوثری همچنین گفت: در سال 88 با آقای رضایی، آقای موسوی، آقای هاشمی، آقای کروبی و آقای ناطق دیدارهایی داشتیم. به قم هم رفتیم و با مراجع جلسه داشتیم و در جهت برقراری امنیت در کشور صحبت کردیم. وقتی با آقای موسوی صحبت کردیم وی گفت من نه شورای نگهبان و نه وزارت کشور را قبول ندارم. ما گفتیم با این نگاه اگر کاندید نمی‌شدید کسی کاری نداشت، شما می خواستید شخصیت دوم کشور باشید، چطور می توانید این دو نهاد را قبول نداشته باشید؟ هین دو نهاد کاندیداتوری شما را تایید کردند و حالا که رای نیاورده‌اید می‌گویید قبولشان ندارم؟

وی ادامه داد: کروبی هم می‌گفت چرا دور قبل من 4 میلیون رای آورده‌ام اما این دوره 300 هزارتا، ما در جواب گفتیم که نزدیک‌ترین فرد به شما آقای کرباسچی بود اما وی روز رای گیری در دانشگاه امیرکبیر گفت مصلحت بر این است که به آقای موسوی رای بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عضو جبهه پایداری هستید هم اظهار داشت: با تک تک افراد جبهه پایداری در ارتباط هستم. اما هیچ وقت در گروه های سیاسی ورود نکرده ام.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد رابطه جبهه پایداری با آقای احمدی نژاد هم اظهار داشت: این ارتباط فقط در جهت کمک به آقای احمدی نژاد بود. البته چهار سال دوم می دیدم که خیلی از بچه های جبهه پایداری جلوی وی ایستادند. مثلاً اردیبهشت 89 در جلسه ای که با آقای مشایی انجام شد و من هم همراه دوستان بودم خیلی محکم با آقای مشایی صحبت شد که اینقدر اظهار نظر نکن، تو داری بچه های حزب الهی را از دو احمدی نژاد فرار می دهی، اما مشایی گفت من اظهار نظرهای خودم را انجام می دهم مگر اینکه احمدی نژاد بگوید این کار را نکن. وقتی فتنه تمام شد اظهار نظرهای آقای مشایی آغاز شد که بنده این دو را در یک راستا می دانم. در نهایت همراه با دوستان با آقای احمدی نژاد جلسه گذاشتیم که وی هم صحبت های جبهه پایداری را قبول نکرد.

کوثری در پاسخ به این سوال مجری برنامه که پرسید آیا شما دلواپسید گفت: دلواپسی ام این است که عمر ما در حال گذر است و می‌توانیم پیشرفت‌های خوبی در کشور داشته باشیم اما برای کارهای بیهوده وقت می‌گذاریم و این تاخیرها ایجاد می‌شود. باید از نعمت جمهوری اسلامی بهتر استفاده کنیم و بیشتر به مردم خدمت کنیم تا مردم کمتر احساس نگرانی داشته باشند.

وی افزود: در مورد بحث هسته‌ای ما دلواپس بودیم و این موضوع را برادرانه مطرح کردیم. اینطور نبود که ما به وسلیه این نشست بخواهیم جنجال کنیم بلکه می‌خواستیم صحبت‌ها به گوش دوستان برسد. ما در مجلس دائماً به عزیزان در مورد بحث هسته ای جلسه داریم اما به جواب درستی نرسیدیم. تا اینکه به دعوت دانشجویان در این نشست شرکت کردیم و مباحثی را مطرح ساختیم.

کوثری همچنین گفت:مسئولین هسته‌ای می‌گویند برخی مسائل که مربوط به امنیت ملی است را نمی توان به صورت عمومی بیان کرد. اما آیا این مسائل را در کمیسیون امنیت مجلس هم نمی‌توانند بگویند؟ وقتی در کمیسیون این مسائل بیان نشد ما مجبور شدیم به صورت عملی صحبت کنیم. نماینده بانک مرکزی، هواپیمایی و کشتی رانی در کمیسیون امنیت حضور پیدا کرد و گفت از بعد از لغو برخی تحریم‌ها هنوز هیچ تغییری ایجاد نشده و ما حتی یک دلار هم نتوانسته‌ایم برداشت کنیم، فقط فضا خوب شده است، وقتی هیچ اقدامی انجام نشده ما حق داریم نگران و دلواپس باشیم.

وی افزود: ما در جریان مذاکرات دوران قبل بودیم و هیچ نگرانی از آن نداشتیم. سال 83 من در مورد بحث هسته‌ای از ستاد کل مسئولیت داشتم. شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفته بود بحث امنیتی این موضوع به ستاد کل سپرده شود. وقتی به نطنز رفتم همه چیز را رصد کردم  و در جریان امور بودم. تیم مذاکره کننده ایرانی در آن زمان هر روز در حال پیشرفت بود. وقتی 20 درصد به ما داده نشد، با تصمیم مقام معظم رهبری خودمان اورانیوم 20 درصد را تولید کردیم. از طرف دیگر در مقابل خواست طرف مقابل چیزی داده نمی شد و آن ها هم تحریم را بیشتر می کردند.

کوثری اظهارداشت: آیا ما سال 59 بحث هسته‌ای داشتیم که محاصره اقتصادی شدیم؟ آیا در آن زمان بحث موشکی و هسته ای مطرح بود که جنگ به ما تحمیل شد؟ بحث این ها نیست، آن ها می گویند شما نباید پیشرفت داشته باشید.»

وی در مورد کلمات زیر هم اینطور اظهار نظر کرد:

فوتبال: یک بازی جمعی پرهیجان

جام جهانی 2014: انشاالله ایران با درخشش خود باعث خوشحالی مردم شود

شهید چمران: یک انسان الهی به تمام معنا که تمام منصب های دنیای خود را برای رضای خدا رها کرد

شهید وصالی: انسانی که قبل از انقلاب باید توسط ساواک اعدام می شد اما در نهایت روز عاشورای 59 به شهادت رسید

شهید همت: معلمی که همه وجودش برای خدا بود

محسن رضایی: انسان خستگی ناپذیری

رحیم صفوی: انسان دلسوزی که تمام وجودش را در دفاع مقدس گذاشت

عزیز جعفری: دانشجویی که سریع رشد کرد و با ارائه طرح های خود سپاه را به خوبی اداره می کند

محمدباقر قالیباف: انسان جهادگری که در شهرداری تحول ایجاد کرد

آیت الله هاشمی رفسنجانی: سیاستمداری که بیشتر به دنبال پیشرفت کشور است اما باید به ارزش های الهی هم بیشتر توجه کنند.

میرحسین موسوی: بعد از انتخابات 88 اشتباه بزرگی کرد

سید محمد خاتمی: وی به دنبال اصلاح طلبانی که دلشان برای نظام نمی‌سوزد راه را ادامه می‌دهد

مهدی کروبی: می‌توانست بهتر از این ها تصمیم بگیرد

ناطق نوری: آنطور که باید از توانایی خود استفاده نکرد

محمود احمدی نژاد: در مقابل جایگاهی که مردم و خدا به او دادند شاکر نبود و همین هم باعث شد به هدفش نرسد

علی لاریجانی: انسان پرکاری که با تدابیر خود مجلس را اداره می‌کند

حدادعادل: صبور و به دنبال کسب علم

حسن روحانی: انشاالله بتواند به قول‌های خود عمل کند

محمدجواد ظریف: انشاالله مصمم و محکم در مقابل 5+1 بایستد و حق ملت را به کرسی بنشاند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۲۹
۱۰
وقتی فتنه تمام شد و براندازی رخ نداد بحث جریان انحرافی برخلاف نظر رهبر که ان را مسئله فرعی میدانست مطرح شد و تاکید چند باره رهبرهم این عمار پندارها را قانع نکرد و برنامه انها همسو با فتنه اصلی کردن یک مسئله فرعی بود
وگرنه مشایی قبل از انهم بارها صحبت کرده بود
اصلا عمده سخنان مشایی مال قبل از سال 88 است مثل داستان مردم اسرائیل یا بحث معاون اولی
در ضمن اونهایی که جرسان انحرافی رو مطرح کردند همونهایی بودند که در کوران فتنه با معاون اولی مشایی مخالف بودند و همسو با فتنه گران طرح براندازی رو اجرا میکردند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۳۵
۶
عجب!

باز هم حرف های بی سند و مغرضانه نسبت به بی پناهی که نه ریش دار است و نه نماینده محترم !

جناب کوثری مانده متوجه بشید «انحراف» دروغین را سر دادند تا «فتنه» بیاید راس کار !

هنوز مانده اندکی صبر
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۴۴
۳۸
در مکار و فتنه گر بودن کروبی و موسوی همین بس که در ختم آدم زنده شرکت کردند

خواهشا جواب منطقی !!!
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۴۰
۳۲
یارو ( میر حسین ) چنان توهم داشت که روز انتخابات که ملت هنوز دارن رای میدن خودش رو پیروز انتخابات معرفی کرد!

لطفا جواب منطقی!
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۳۵
۲۳
نظریه داماد لر و فرزند آذربایجان خانم زهرا رهنورد ( همسر میر حسین ) توانست غربیها رو متقاعد کند که ایشون رو سومین متفکر سال معرفی کنن!

واقعا چه نظریه ای . خداییش دقت کنید!

مگر میشود مردم آذربایجان فرزند خودشون رو رها کنند و به احمدی نژاد رای بدن چون میر حسین آذربایجانی است! و مگر میشود مردم لرستان داماد خودشون رو رها کنند و به احمدی نژاد رای بدهند! و میدونید که من خودم لر هستم!

خداییش خودش نفهمید چی گفت! یه جا میگه مردم به فرزند خودشون رای میدن و جای دیگه میگه به داماد و جالب اینجاست که کروبی لر تشریف داره و مردم حالا باید به میر حسین رای بدن یا کروبی!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه لرا بخوان به فرزند خودشون رای بدن خپ محسن رضایی فرزندشونه نه اون یکی
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۲۸
۲۵
موج سبز به خاطر رافت نظام نتونست پروژه کشته سازی خودش رو کامل کنه و پسری به نام علی رضا توسلی که تو تصادف مرده بود رو شهید فتنه نام بردند!

ترانه موسوی که زنده بود و تو کانادا بود!

ندا رو هم که توسط آرش حجازی خودشون کشتن!

فقط می مونه دو سه تا کشته که اونم تو حجم وسیع درگیریها واقعا ناچیز بود. در صورتی که از نیروی انتظامی و ... هم چند تا شهید داشتیم.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۲۸
۲۳
کینه توزی شما به این علته که ده ها خط حرف مهم این مصاحبه رو کنار زدید و تنها وصلش کردید به آقای مشایی

به فضل الهی محبوبیت احمدی نژآد این روزها شدیدا در حال افزایشه
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۳۰
۱۹
میدونی چرا یه عده بعد انتخابات ریختن تو خیابونها!؟

آخه ده روز قبل انتخابات ریختن تو خیابونها و حسابی عقده هاشونو خالی کردن و فکر میکردن دولت عوض میشه و هر شب تو خیابونها همین بساطه وقتی رای نیاوردند شدیدا خورد تو ذوقشون و فکر انتقام افتادن. از اونورم متوهم هایی مثل کروبی و میر حسین با حمایت هاشمی و خاتمی و... فتنه کردند و شد فتنه ای که بیا و ببین. فتنه ابرو برداشته ها! فتنه شلوار تنگا! تی شرت کوتاه ها! فتنه شکم سیر های بی درد و خوش گذرون!

ولی دریغ از اینکه گروهی پایبند به نظام و انقلاب مثل شیر پای همه آرمانها و ارزشها ایستادند...
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۲۸
۱۹
همونهایی بعد انتخابات ریختن تو خیابونها و بیت المالو نابود کردن که قبل انتخابات میزدن میرقصیدن و به هم شماره میدادند!

همشو عینا به چشم خودم دیدم و خودتونم دیدید!
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۲۵
۲۰
فتنه گرها از متوهمی مثل کروبی حمایت کردند که علنی تو تلویزیون برنامه پخش زنده اعتراف کرد که رشوه گرفته!


دلیل حمایت چی بود. همه میدونن عداوت و کینه از انقلاب و نظام...
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۲۳
۲۴
میر حسین اگه مرد بود از وضعیت حجاب و تربیت دخترش احساس خطر میکرد که چند وقت بعد عکس دخترش سیگار بدست با پسرکهای مشکوک! تو خیر گذاری ها منتشر نمیشد!
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۲۳
۱۴
روزی نیست که ماهیت این رفسنجانی برای من بیشتر آشکار نشود .
متوسلیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۲۲
۱۱
من نمیدونم این آقایان جواب منطقی و نقد علمی نداشتند به مهندس مشایی بدهند؟!
فقط هنرشان این است: حرف نزن!!!
کلید مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۱۸
۱۹
درمورد بعضی اقایون کوتاهی شد وهمه چیزو نگفتید مثلا میر حسین موسوی فرمودید که بعد از انتخابات 88 اشتباه بزرگی کرد؛مگه قبل 88پرونده درخشان داشتن؟؟؟؟
ناشناس
|
Spain
|
۱۷:۵۲ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۲۰
۲۰
زنده باد مشایی
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۷
۲
اول از همه از صراط یک گلگلی کنم این چه وضعش یک امیر میاد نظرات میده که مخالف صدرصدی نظرات من هست و دائمان از اصلاحات طرز فکر انها حمایت میکنه و شما مال ان انتشار میکنی که این اشتباه هست یک اسم برای دو فرد این اقا حداقل یک پسی یک پیشی به اسمش بده بعد از صراط چرا نظرات منو انتشار نمیدی 2روز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کلاس چندمی کوچولو؟ دیکته=0
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۱۲
۶
واقعا" قوانین شورای نگهبان شفاف نیست
و ملاک ها ی منطقی در آن برای انتخاب کاندید ها وجود ندارد
اینکه مثلا" یک فرد مدبر است یا خیر با چه معیاری سنجیده می شود؟
اینکه یک فرد رجال سیاسی باشد یا نه با چه معیاری سنجیده می شود؟
متاسفانه چون معیار مشخصی وجود ندارد عمدتا" سلیقه ای عمل می شود که لازم است معیارهای عینی و عملی درستی جابگزین آن شود
حمید اردکانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۱۲
۴
وای بر ما که این بی سوادان ..............
sbp
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۲۱
۷
فتنه گرا تماما پست گرفتن
این اقا هنوز دنبال مشایی و رابطش با فتنه می گرده
بخدا شرف مشایی شرف داره به شرف خیلی ها
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۱۸
۱۶
چندسال است باتمام امکانات ارتباط جمعی بخصوص صداوسیما برعلیه هاشمی واصلاح طلبان فعالیت کردید نتیجه اش رادرانتخابات 24خرداد دیدید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۱۹
۸
گفته های شما دررابطه با مشایی کینه توزانه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۱۸
۱۱
موسوی وقتی شورای نگهبان و وزارت کشور را قبول نداشته خیلی بیجا کرده در انتخابات شرکت کرده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۲۱
۱۲
اتفاقا" دکتر محمود احمدی نژاد شکر گذار بودند و ناشکری دیگران باعث شد به این روزگار نا مناسب برسیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۱۲
۴
چقدر اعتماد به نفس!بذار کس دیگری ازتون تعریف کنه که عمرا کسی پیدابشه از ... شما تعریف کنه
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۱۱
۹
اظهار نظرهایش در مورد افراد دیگر (آخر مطلب) گویای همه چیز هست.
از نظر ایشون فقط اصول گرایان تو خط انقلابند!!!! البته مردم تو انتخابات گفتند که نظر دیگری دارند.
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۵۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۱۴
۱۱
ادعا های همیشگی و تکراری اصولگرایان ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۱۳
۶
"ما به قانون احترام می گذاریم نه هرشخصی که مردم او را انتخاب کنند"

کسی که اینچنین صحبت کنه صلاحیت حرف زدن در مورد انتخابات را نداره چه برسه به نمایندگی مجلس. فقط تو حیرتم اینا پس با رای چه کسایی نماینده می شوند
دانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۹
۶
واقعا چقدر دوستدار مشایی هستید که از این همه صحبت تیتر خود را به مطرح کردن او اختصاص داد ه اید .....
فرید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
۲۰
۲۳
سید محمد خاتمی:عشق میلیونها ایرانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
زرشک !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
۲۲
۱۶
زنده باد احمدی نژاد مظلوم

با چراغت دنبالت میگردم
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
۱۲
۶
هدف از این تیتر فقط مطرح شدن این اخوی مومن و باصفاست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
روزیهم پت تو محمداسماعیل را خواهیم برد
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
۷
۱۰
چطور در شهر اصلاح طلب تهران رسایی و زاکانی و آقا تهرانی اعضای جبهه پایداری نماینده میشن؟ البته من حاضرم با اینها در اپوزوسیون ضد روحانی همراه بشم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
۸
۶
چقدر تو ناز و ملوسی
امير
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
۱
۰
امثال ايشون كي ميخوان از اين نوع رفتاره همه بد هستند ما فقط خوبيم دست بردارند؟