شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
محدودیت‌های روزنامه بذرپاش برای فعالیت‌های هسته‌ای کشور!

جوابیه وطن امروز به یک گاف! + توضیحات صراط

شگفتا که مخالفان دیروز توافق نامه ژنو، خود محدودتی فراتر از آنچه آمریکا و دشمنان قسم خورده غربی ایران وضع کرده بودند، برای فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تعیین کرده‌اند!
کد خبر : ۱۸۷۲۹۴
گروه سیاسی صراط - روزنامه وطن امروز در واکنش به انتشار مطلبی با عنوان "گاف روزنامه بذرپاش با تحریف بیانات رهبر انقلاب"، جوابیه ای به صراط نیوز ارسال کرده است که به نظر می رسد بیش از آنکه در مقام پاسخگویی به مطلب فوق برآمده باشد، موضوعات دیگری مدنظر بوده است.

ابتدا جوابیه روزنامه منتسب به مهرداد بذرپاش و سپس توضیحات صراط نیوز را در ادامه می خوانیم:

جوابیه کامل وطن امروز

باسمه تعالی

مدیر مسوول محترم سایت صراط
با سلام
نظر به انتشار مطلبی نادرست تحت عنوان «گاف روزنامه بذرپاش با تحریف بیانات رهبر انقلاب» جوابیه ذیل جهت انتشار در آن سایت ارسال می‌گردد.
1- استفاده از تیتر «نیاز ایران 190 هزار سانتریفیوژ» در «وطن امروز» برای آنها که حدی از سواد روزنامه‌نگاری داشته باشند یک تیتر استنباطی است و نقل قول نیست. این یک «استنباط فنی» از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام است که فرمودند: «هدف آنها این است که جمهورى اسلامى را در باب ظرفیت غنى‌سازى مثلاً - که یکى از مسائل است - به 10 هزار سو راضى کنند، منتها از 500 سو و هزار سو شروع کرده‌اند، که حدود 10 هزار سو مثلاً محصول حدود 10 هزار سانتریفیوژ - همین قدیمى‌هایى که از قبل داشتیم و داریم - است. هدف آنها این است. مسؤولان ما می‌گویند ما به ۱۹۰۰۰۰ سو احتیاج داریم.»
همانطور که ملاحظه می کنید مقام معظم رهبری نیز در این فراز می‌فرمایند: «حدود ده هزار سو محصول حدود ده هزار سانتریفیوژ همین قدیمی‌هایی که از قبل داشتیم و داریم» به همین معنی، در تیتر «وطن امروز» واحد «سو» به «تعداد» معنی نشده بلکه مطابق ماشین‌های موجود و عملیاتی در ایران که نسل یک هستند و طبق توافق ژنو هم فقط مجاز به استفاده از همین ماشین‌های نسل یک هستیم، خودتان هم در متن گزارش حقیقت را آشکار کرده‌اید و آورده‌اید: «ماشین‌های نسل 1 که امروزه در ایران به IR1 شهرت یافته‌اند، ماشین‌هایی با ظرفیت 1 تا 2/1سو هستند که بنا بر اظهارات کارشناسان درباره نیاز ایران در مباحث مربوط به غنی‌سازی، در صورت استفاده از این ماشین‌ها ایران نیازمند 190 هزار ماشین سانتریفیوژ نسل یک است.»
بنابراین به صحت تیتر «وطن امروز» از نظر فنی اعتراف کرده‌اید و اگر حرف‌تان این است که رهبری عبارت «190 هزار سانتریفیوژ» را نگفته‌اند، که تیتر «وطن امروز» نقل قول نیست؛ استنباط است، یک استنباط فنی درست و می‌دانید که «تیتر استنباطی» یکی از انواع تیترها در درس روزنامه‌نگاری است.
لازم به ذکر است، شما ظرفیت غنی‌سازی 190 هزار سو تعیین شده از سوی رهبر حکیم انقلاب را با هر ماشینی از هر نسلی که محاسبه کنید آقای عباسی رییس سازمان باشد یا صالحی، این ظرفیت اعلامی، استراتژی غربی به «مرگ بگیر تا به تب راضی شوند» را به انفعال کشانده و دست طرف ایرانی مذاکرات را تقویت کرده است.
2ـ گفته‌اید که وزیر امور خارجه را به «لبوفروش» تشبیه کرده‌ایم که این ادعا هم دروغ است. «وطن‌امروز» در هیچ مطلبی وزیر امور خارجه را به لبوفروش تشبیه نکرده است؛ بلکه در یادداشتی به قلم جناب «ناصر نوبری» از دیپلمات‌های باسابقه وزارت امور خارجه در «وطن‌امروز» ایشان نوشته بودند: «مشاور عالی رئیس‌جمهور گفته‌اند بیماری اصلی کشورمان پوپولیسم است، اینکه لبوفروش و راننده تاکسی هم درباره مساله مهمی مثل موافقتنامه ژنو نظر می‌دهند. بنده ابتدا مجبورم فقط به بخشی از سوابق تخصصی‌ام اشاره کنم تا ان‌شاءالله از نظر ایشان مجاز به اظهارنظر درباره این موافقتنامه باشم؛ رئیس اداره سیاسی وزارت امور خارجه، مدیرکل ارتباطات، مطبوعات و انتشارات وزارت امور خارجه، طراح و مؤسس و اولین مدیر بخش سخنگویی وزارت امور خارجه، مشاور استراتژیک وزیر امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتحاد جماهیر شوروی، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی و.... بنده براساس تخصصم با اطمینان کامل می‌گویم معامله‌ای که تیم ما در ژنو انجام داد را نه لبوفروش حاضر است انجام دهد و نه راننده تاکسی. لبوفروش وقتی لبو را می‌خریم، پولش را می‌گیرد یعنی معامله نقد در برابر نقد. او به هیچ‌وجه حاضر نمی‌شود شما 500 تومان لبوی او را بخورید و فقط 50 تومان بدهید و برای بقیه بگویید باید در درازمدت طوری کار کنی تا رضایت مرا جلب کنی، آنگاه اگر از تو راضی شدم بقیه 450تومان را می‌دهم.»
امیدوارم ماه مبارک رمضان که ماه تقوای الهی است، در گفتار و نوشتارمان اثربخش باشد.

والعاقبه للمتقین
روابط عمومی


توضیحات صراط

1 – به نظر می رسد جوابیه نویسان روزنامه بیش از آنکه قصد پاسخگویی به مطلب صراط و گاف رسانه ای خود را داشته باشند، "سواد روزنامه نگاری" خود را به رخ کشیده اند. گویی از نظر این دوستان، اثبات بی سوادی دیگران، بر هر توجیه و توضیحی درباره یک گاف رسانه ای ارجحیت دارد. عجیب است که در دوره "اعتدالگرایی"، اپیدمی " بی سواد" خواندن دیگران، اختصاص به هیچ حزب و جناح سیاسی ندارد و حتی روزنامه ای که خود را منتقد دولت می داند، در این خصوص دولت "اعتدالگرا" و رییس آن را به عنوان "مرجع تقلید" انتخاب کرده است.

2- بحث در مورد اصل موضوع درج شده در خبر صراط، تا حد زیادی عبث و بیهوده است. زیرا:

     اولا گاف روزنامه وطن امروز در جابجایی دو واژه با معانی متفاوت، به اندازه ای آشکار، واضح و مبرهن است که حتی نیازی نیست، افراد مورد استناد جوابیه نویسان وطن امروز یعنی همان ها که "تا حدی سواد روزنامه نگاری داشته باشند" درباره آن نظر بدهند بلکه هر فردی که ویژگی های موردنظر وطن امروز را نیز نداشته باشد از چنین توانی برخوردار است.

     در ثانی، محتوای جوابیه وطن امروز نشان می دهد دغدغه دوستان، چیزی به جز اصل مطلب صراط نیوز بوده چه آنکه بارها تلاش کرده اند تا با کنایه، اصل بحث را گم کنند.

با این وجود، در مورد ادعای روزنامه موارد زیر نیز مطرح است:

     الف- جوابیه نویسان با سواد وطن امروز ادعا کرده اند: " در تیتر «وطن امروز» واحد «سو» به «تعداد» معنی نشده". با این ادعا معلوم نیست در تیتر "نیاز ایران 190 هزار سانتریفیوژ"، عدد "190 هزار" اگر برای "تعداد" سانتریفیوژها استفاده نشده، چه معنای دیگری می دهد؟ حال آنکه رهبر معظم انقلاب با استناد به اظهارات مسئولین، به صراحت نیاز کشور را 190هزار "سو" عنوان کرده اند.

     ب- در بخشی از جوابیه وطن امروز برای توجیه این گاف عجیب که 190هزار سو همان 190 هزار سانتریفیوژ است، به توافق ژنو هم استناد شده و آمده است "طبق توافق ژنو هم فقط مجاز به استفاده از همین ماشین های نسل یک هستیم". سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه روزنامه وطن امروز که خود را در زمره تندترین مخالفان توافق نامه ژنو قرار داده بود، اکنون به این توافق نامه استناد کرده است.

معنای آنچه جوابیه نویسان وطن امروز نوشته اند این است که ایران حق ندارد حتی در صورت انعقاد توافق نامه نهایی – که مذاکرات مربوط به آن در وین در جریان است -، از محدودیت های توافق نامه ژنو پا فراتر بگذارد و باید به همان سانتریفیوژهای نسل یک اکتفا کند و ارتقای سانتریفیوژهای موجود به سانتریفیوژهای پیشرفته تر تا نسل 8، ممنوع است!

این درست همان "استنباط فنی" است که جوابیه نویسان وطن امروز، درباره آن در درس روزنامه نگاری خود بسیار خوانده‌اند و اتفاقا "تیتر استنباطی" – بخوانید گاف رسانه‌ای- روزنامه آنها محصول همین دروس بوده است.

شگفتا که مخالفان دیروز توافق نامه ژنو، خود محدودتی فراتر از آنچه آمریکا و دشمنان قسم خورده غربی ایران وضع کرده بودند، برای فعالیت های هسته ای کشورمان تعیین کرده‌اند!

3- درباره بخشی از جوابیه که در آن آمده است "گفته اید که وزیر امور خارجه را به «لبوفروش» تشبیه کرده ایم که این ادعا هم دروغ است" کافی است دوستان جوابیه نویس به دروس مربوط به روزنامه نگاری خود – مخصوصا جلسه مربوط به "تیتر استنباطی" – مراجعه کنند و آنگاه استنباط خود را از جمله "معامله ای که تیم ما در ژنو انجام داد را نه لبوفروش حاضر است انجام دهد و نه راننده تاکسی" که در متن درج شده در روزنامه آمده، بیان کنند! تا شاید از این طریق، سواد روزنامه ای خود را نیز آزمایش کرده باشند!

4- بد نیست دوستان جوابیه نویس مان در روزنامه "اصولگرا"ی وطن امروز، قدری بیندیشند که چگونه است که استنباط آنها از بیانات رهبر معظم انقلاب درست با خواست دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران همسو شده است.


نظرات بینندگان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۰۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۳
۱۰۶
۲۰
اونقدر دعوا کنید تا بمیرید
ناشناس
|
United States of America
چرا از شفاف سازی می ترسی اخی؟
محمد
|
United States of America
خاک تو سر کسی که اول دعوا را به راه انداخته! سر هیچ! خاک تو سرت صراط ! عوضی آشغال چی رو داری تقویت یا تضعیف میکنی؟! احمق بی برادر!!
سعید
|
United States of America
آقا یک ساعته دارم میخندم
این دوتا تیکه جوابیه صراط عالی بود عااااااااالی
1
"سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه روزنامه وطن امروز که خود را در زمره تندترین مخالفان توافق نامه ژنو قرار داده بود، اکنون به این توافق نامه استناد کرده است."
2
" کافی است دوستان جوابیه نویس به دروس مربوط به روزنامه نگاری خود – مخصوصا جلسه مربوط به "تیتر استنباطی" – مراجعه کنند"
باران
|
United States of America
خوشم میاد اصلاح طلبان بیشتر براشون مهمه تو صراط چی میگذره!
از تعداد مثبتهات معلومه
ناشناس
|
United States of America
این نقطه قوت صراطه که نقد میکنه و براش فرق نداره که کی باشه. بهتره شماها یاد بگیرید!
دانشجو
|
United States of America
دعوا دو ابر جاهل.به نظرتون کدوم جاهل تره؟
ناشناس
|
United States of America
جوابيه وطن امروز كاملا دقيق، حرفه اي و صادقانه و شفاف تهيه شده است ولي در مقابل اين شما هستيد كه بدون منطق و از روي بچه بازي و لج بازي اولا جوابيه آن را با فونت و حالت ناخوانا آورده ايد، بعد هم هزار و يك صغرا و كبراي مسخره و بدون منطق و دليل كه نشان از بچه بازي و لج بازي است براي تخطئه جوابيه آن ها آورده ايد. شما بهتره همون به خبرهايي كه در آن واژه زن و دختر و + عكس و + تصوير است و رذيلانه و از سر حقارت جنسي تان، مطالبي با جذابيت زرد و جنسي را انتخاب مي كنيد كار كنيد كه به عنوان پربيننده ترين و پربحث ترين و... داريد مي‌چاپيد! امثال زردنويسان مفلوكي چون شما خيلي مونده تا امثال روزنامه وزيني چون وطن امروز را با اين طرز مسخره و بچه گانه بخواهيد تخطئه كنيد. بهتره به همان +عكس، +تصوير و زن و ... تون برسيد و نون كثيف خود را بخوريد/
ناشناس
|
United States of America
روزنامه وزین وطن امروز؟
وزین؟
مطمئنی کدوم روزنامه رو میگی؟
فکر کنم اشتباه میکنی ها
وزیییییین؟؟
کامنتی چقدر میدن؟ من حاضرم ارزون تر بگیرم به نفعشون کامن بذارم
صراط آی پی این کامنت گذارایی که سینه چاک مهرداد هستنو منتشر کن یه کم بخندیم
نوروزی
|
Netherlands
|
۱۸:۱۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۳
۴۴
۱۸
پس از این همه ضربه خوردن باز هم یکدیگرو تضعیف می کنید ؟
ناشناس
|
Netherlands
چه ضربه ای؟ چرا میخواین مردم را بی اطلاع نگه دارین، همینه که بعضیا فکر میکردند غنی سازی جزء مقدساته.
عادل م ه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۲۲ تير ۱۳۹۳
۲۷
۶
سلام .....
من کاری به متن روزنامه و حتی تیتر شما و جوابیه هم ندارم!!!!
یه چیز خوب میدونم که خیلی خوب مغالطه کردید در این متن فوق وطوری تیتر زدید که انگار ما غیر این سایت و روزنامه دیگر مطلالعه ای نداریم!!!!!!!!! اگه بحث سواد باشه شما بهتر واحدهای درسی خودتون رو پاس کردید!!! چقدر خوبه دخودتان به قانون خودتان عمل میکردید و این قدربا تمسخر ومغالطه حرف نمی زدید{بنظر خودم}شما فکر کردید مابا این حرفای شما........
حرف زیاد هست برا گفتن فکر کنم این مقدار فعلا بس باشه!!!!!!!!
انشاالله که منتشر کنید این نظر و بگذارید مردم خودشان قضاوت کنند!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۳
۳۰
۱۶
خجالت داره گیر بیخود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا بیخود کدومه؟!!! تیتر اشتباه و نادرست توهین به شعور مردمه و خجالت داره.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۳
۴۵
۱۱
کم کم به نفس نفس افتادی صراط ... خزعبل میگی!!!
این همه نوشتی خودت فهمیدی اصلن چی گفتی؟
lمجید
|
Iran (Islamic Republic of)
موافقم با نظرت . خوبه به همه گیر بدی صراط.....
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
مشکل از صراط هست

جوابیه صراط رو بخونید توش تعصب داد می زنه که جنبه پاسخ منطقی رو ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۳
۱۶
۴۴
دمت گرم صراط
سیا
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط ساده بازی در نیار ی ها
به این یه دونه دمت گرم دلخوش نکن
این احتمالا اونوریه
محمدصادق اصغری اردبیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۳
۱۶
۱۴
رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام فرمودند: «هدف آنها این است که جمهورى اسلامى را در باب ظرفیت غنى‌سازى مثلا به 10 هزار سو راضى کنند، منتها از 500 سو و هزار سو شروع کرده‌اند، که حدود 10 هزار سو مثلاً محصول حدود 10 هزار سانتریفیوژ - همین قدیمى‌هایى که از قبل داشتیم و داریم - است. هدف آنها این است. مسؤولان ما می‌گویند ما به ۱۹۰۰۰۰ سو احتیاج داریم....

میبینید رهبر انقلاب هم هر سو را محصول تولید یک سانتریفوژ در نظر گرفته
رهبر انقلاب به بلند مدت نظر داشته و تعداد سانتریفوزها و یا محصول ناشی از آنها را 19 برابر کرده و نیاز قطعی کشور را 19 برابر بیشتر از تولید امروزی دانسته اند.

بنابراین ما باید در مذاکرات به این عدد 19 برابر شدن تعداد سانتریفوژ فعلی یا 19 برابر شدن کیفیت سانتریفوژهای فعلی پافشاری کنیم.
والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اصغری افتادی تو خاکی
برگرد سرجات.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کار به نظرت ندارم ولی منفی دادم
خسرو
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا منفی میدین؟؟
خوب ما 190 هزار سو لازم داریم
اینو میتونیم با 190 هزار سانتریوفوژ نسل یک تولید کنیم که ظرفیت هر کدومشون حدود یک سو است.

یا با حدود 35 هزار سانتریوفوژ نسل دو که ظرفیت تولیدشان حدود 5 سو است.

یا با حدود 10 هزار سانتریوفوژ نسل سه که جدیدا ایران تولید کرده و ظفیت غنی سازیشون حدود 23 سو است.

حالا به ر روشی که غنی سازی کنیم فرقی نمیکنه
مهم 190 هزار سو است.
حالا من نمیفهمم چرا منفی دادین؟؟؟!!!
م ا ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۳
۳۰
۸
-
خب خداروشکر
دیگه مشکل بیکاری و خودرو و وام ازدواج من بدبخت که یکسال عقد کردم و پول ندارم و سکه و ارز و مسکن مهر و این بدبختی ها حل شد
واقعا سپاسگذارم
=====================================
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
عرضه می خواهد این چیزها ! حکومت که پول توزیع نمی کند. برو کارکن
م ا ح
|
Iran (Islamic Republic of)
-
آهان راست میگی
رئیس جمهور چندتا معاون میخواست بهم پیشنهاد داد منم کوتاهی کردم
تقصیر خودمه
ببخشید
نیست کار زیاده، اینجوری میشه
=====================================
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۳
۲۹
۷
سلام
صراط تابحال فکر کردی به این واقعیت که تو چقدر احمقی!
کلا روش تون شبیه همین دعشی هاست!
آخه این الان موضوعیت داره و دغدغه است؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۳
۷
۱۸
اتفاقا مقام معظمرهبری عزیز دقیقا بحث واحد اندزه گیری سو را شخصا عنوان کردند که مورد سو استفاده امثالهم قرار نگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۳
۳
۳
او نفهمیده یا سواد ندارد شما یادشان بدهید شاید بفهمند شما که سواد دارید اگر قبول کرد که هیچ اگر نکرد با اصول فنی بهشان ثابت کنید که سو چیست و سانتریفیوِژ چیست ؟
jjkk
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۳
۱۱
۴
سلام
لطفا خود زنی نکنید
مسایل اصلی رو رها کردید به سو و سانتریفیوژ چسبیدید
بیشتر بهره رو از این اختلافات دشمن می بره
اتحاد در بین نیروهای انقلابی ضروریست اقایان
فارض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۳
۴
۸
تيتر استنباطى؟! عجب مغالطه اى. اگر اين روزنامه مدعى اصولگرائى به نحوى در متن خبر توضيح ميداد كه تيتر صرفاً استنباط خود روزنامه ست ادعاش قابل پذيرش بود، اما وقتى تيتر استنباطى خود را صريحاً به مقام رهبرى نسبت ميده و از طرفى به متن توافق نامه اى كه قبولش نداره استناد ميكند به نظر من مرتكب نوعى شيادى رسانه اى شده.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۴۴ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۲
۱۳
صراط من فكر مى كردم شما كوركورانه فقط از دولت منتخب ما مردم انتقاد مى كنيد اما الان متوجه شدم كه شما كاملا از موازينى كه رهبر عزيزمون تبيين مى كنند پيروى مى كنيد و از اين بابت خوشحالم ، اميدوارم اين روش رو ادامه بديد
نصیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۱۴
۲
کینه نیوز
ما با بذرپاش عقد کینه بسته ایم!
شاید من هم زیاد از روش و منش بذرپاش خوشم نیاد،حتی انتخابات مجلس هم بهش رای ندادم، ولی نمیدونم شما چرا بی دلیل روی این آدم کلید می کنید و حتی گیر بیخود می دهید!اونهم با ضایع ترین و غیر اخلاقی ترین روش ممکن.
غضنفرهای صراط جای اینکه سر اینکه هر ((سو)) چند تا سانتریفیوژ میشه و سوتی گیری های بی مورد بیان با مطالب کارشناسانه و دلسوزانه با مطلب وطن امروز هم افزایی داشته باشن.چه ایراد شما وارد باشه یا نه، مهم این هست که مطلب وطن امروز که در سایت ها و نشریات دیگه هم باز نشر داده شد لزوم افزایش تعداد سانتریفیوژ ها و عدم وادادگی تیم هسته ای رو گوشزد می کنه.شما هم بهتر بود مطلب مد نظرتون رو بدون هوچی گری و برادرانه مطرح می کردید.
والسلام.
معین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۱۳
۰
بابا جان خودتون گفتید در نسل یک، هر سو رو یک سانتریفیوژ بعد گیر میدی
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۱۱
۲
خیلی عقب مونده ای صراط
البته بار اولت نیست !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۸
۰
با پوله .......... به بذرپاش فحش می دهید، عجب حروم لقمه هایی
جهان 2
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۶
۵
صراط الان حرفهای دکتر مطهری را میفهمیم که چرا به بادمجون دور قاب چین های مقام رهبری حساس شده !!!
دقیقاً یه عده از مجلس و دولت مردان و .... شده اند مفسر حرفهای رهبری!!!

تاسف،تاسف،تاسف که چقدر رو به قهقرا هستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۵
۴
یه عذر خواهی و اعتراف به اشتباه کسی رو نمی کشه! خیلی راحت می گفتید اشتباه شده و اصلاحش می کردید. این همه آسمون ریسمون بافتن نداره.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۲۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۹
۱۳
خوشحالم كه مثل سگ و گربه به جان هم افتاديد!!!
باران
|
Netherlands
خوشحال باش و از این خوشحالی بمیر!
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۷
۸
هردوتون باهم دعوا کنید تا نابود بشید. چون جفتتون ضرر به این مملکت میزنید.
رضافقیهیان ازساری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۸
۵
شما که الان اینجور اختلاف دارین
مملکت دستتون بیفته چیکار میکنین
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۱۱
۰
صراط کینه ای چقدر کینه داری جوابیه روزنامه وطن امروز کاملن روشن هست ولی تو داری عقده بازی درمیاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۴
۱۱
آخه یکی نیست به این وطن امروزی ها بگه با اینهمه ادعاتونو پولو تشکیلاتتون مجبورید با یه سایت خبری در بیوفتید که اینجوری ضایع بشید؟
جلو چشماتونو میگرفتین از اونطرف رد میشدین شتر دیدی ندیدی.
بیا همینو میخواستی بزنه نابودت کنه؟
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۱
۰
خاک بر سرتون کنن که دوتا رسانه اصولگرا اینجور سر چیزای بیخودی به جون افتادن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۰
۱
ایکاش همه میدانستند سرمایه اولیه و هزینه های این روزنامه از کجا آمد.آقای بذرپاش حق کارگر خوردن نداره.
بی اسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۰
۰
علی غفاریان باز هم ضد حال خوردی. بابا تو چقدر پررویی، همه بد هستن و فقط شما خوبی
دست از این تفرقه انداختن هات بردار، چرا به قول آقا، میری رو مخ مردم
خچالت بکش، هر کسی که به شما شیتیل بده آدم خوبیه حتماً
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۱
۰
صراط احمق !!!
خبرنگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۲
۰
تیتر وطن امروز کاملا صحیح بود
آیا به نظر شما رهبر انقلاب که فرمودند 10 هزار سو معادل 10 هزار سانتریفیوژ از این هایی که الان داریم هم اشتباه کردند؟؟؟؟؟

نکته بعدی در اوج بی سوادی صراط در حوزه هسته ای که دقایق ممتدی به آن خندیم این است که خب مگر می شود به توافق ژنو استناد نکرد؟؟؟

برادر خودت می گویی توافق دقت کن توااااافق یعنی چی؟؟
یعنی چیزی که مجبوری انجامش دهی حال چه پیروزی هسته ای باشد چه هولوکاست هسته ای

استناد به توافق ژنو که وطن آن را مطرح کرده است از این همین باب است یعنی ما به توافقی که امضا می کنیم مجبوریم عمل کنیم و در ثانی استناد هم می تواند کرد چرا که توافق شده است.

اصلا اگر توافق قابل استناد نبود چرا این همه متتقد دارد

انتقاد از باب همین موضع است که وقتی توافقی امضا شد لازم الاجرا است و اکنون بر اساس متن امضا شده ما اجازه راه اندازی ماشسن های P2 را نداریم

و ماشین های p1 بین 1 تا 1.2 سو هستند که بر همین اساس نیاز ایران به 190 هزار سو معادل 190 هزار سانتریفیوژ می شود

تقریبا یقین دارم این کامنت من منتشر نمی شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۱
۰
صراط جیگر میشه شما بگید 190هزار سو چند تا سانترفیوژ میشه
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
۰
۰
جوابیه وطن امروز کاملاً منطقیه و به نظر می رسه صراط مثل همیشه دنبال مچ گیری از این و آنه . این بار نتونسته مچ بگیره الکی می خواد توجیه کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۲۴ تير ۱۳۹۳
۱
۰
ممکنه کسی مخالف توافقنامه باشه اما وقتی کشور ما پای اون را امضاء کرده رسمی شده و معنی نداره بهش بگی چرا تو که مخالفی به توافقنامه استناد کردی.
اینم سوتی صراط بود
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۵۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۳
۱
۰
آبرومونو بردين.. تا بحال ديدين روزنامه هاي اصلاح طلب با هم دعوا كنند؟ آنهم به اين وضوح وهمديگرومتهم كنن ؟خدا به دادمان برسد وخودش ياروياور رهبر مان باشد چون اين اصولگراها!!فقط بلدند ازرهبرانقلاب استفاده ابزاري كنن
خسرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۲۴ تير ۱۳۹۳
۰
۰
البته نباید برداشت های خودمون از نظر اقا رو تیتر کنیم و بهتره اصل بیانات ایشون رو ذکر کنیم

اما اگر کسی هم برداشتی داشته باشی که اتفاقا در شرایط فعلی درسته نباید اون رو تخریب کنیم و بهتره تذکری داده بشه یا انتقاد سازنده ازش بکنیم

نکته: توی این مطلب درستی یا نادرستی تیتر وطن امروز رو متوجه میشید:
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/424552


در اینجا:
"ماشین های نسل 1 که امروزه در ایران به IR1 شهرت یافته اند، ماشین هایی با ظرفیت 1 تا 1.2 سو هستند که بنا بر اظهارات کارشناسان درباره نیاز ایران در مباحث مربوط به غنی سازی، در صورت استفاده از این ماشین ها ایران نیازمند 190 هزار ماشین سانتریفیوژ نسل یک است"


و اینجا:
"ذکر این نکته بسیار ضروری است که امروزه اکثریت قریب به اتفاق ماشین های موجود در تأسیسات غنی سازی کشور را ماشین های نسل یک و نسل 2 تشکیل می دهد و از این رو می توان گفت که ایران اسلامی در حال حاضر برای غنی سازی خود نیازمند 190 هزار سانتریفیوژ است."
فردای قیامت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۳
۰
۰
صراط شما یکی از عاملین شکست در انتخابات 92 بودید و الان هم از روی بغض به وطن امروز گیر داده ای و پاسخ شما در جوابیه وطن امروز هم این بغض و عصبیت بیش از بیش آشکار می کند، آخرت خود را به خاطر بغض و منافع دیگران نفروشیم شاید تا آخر ماه مبارک رمضان هم زنده نباشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۳
۰
۰
واقعا تیم کاری صراط احمق و بی شعور است
دوستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۲۴ تير ۱۳۹۳
۰
۰
باسلام به همه
شنیدیم که مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شه!!! یا ما مومن نیستیم یا حدیث اشتباهه!!!
ما تا بحال بارها تقاص اختلاف هایمان را داده ایم و بهره را یا معاندان خارج نشین با منافقین داخلی برده اند.
آقایان صراطی... اگر نیت اصلاح بود خوب بود دست به گوشی تلفن می بردید و امر به معروف می کردید و به گفته ولی امرمان عمل می کردید که بارها فرموده اند که الان وقت اختلاف افکنی و ایجاد تشنج در جامعه نیست
فدايي امام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۲۵ تير ۱۳۹۳
۰
۰
خوشم مياد براي جذب بازديدكننده و حفظ آنها به هر دسيسه اي دست مي زنيد. آخه مردم مگه مسخره شما شدن كه بايد به اين اراجيف و حرفهاي زائيئه افكار درهم گوش دهند؟
من از شما "وطن امروز " و " صراط " مي پرسم : آخه مگه خدايي نكرده مشكلات مردم تموم شده كه موضوعي بهتر براي بحث نداشتيد؟
بجاي اينكه با حرف هاي" 100تا يه من " خودتون و مردم را به سخره بگيريد ؛ بريد درمورد نيازهاي واقعي مردم فهيم ايران اسلامي كه دست خوش دستورات سليفه اي دولت مردان جديد الپست ( البته به ظاهر كهنه كار) است مطالب بنويسيد.
مثلاً : خودرو - لبنيات - مسكن - وام و...
البته بنده شرمندم كه اين مطالب را مي نگارم . آخه مگه ميشه مردم مملكتي كه مسئولين اون با عشق و همت كار مي كنند ، داراي مشكلات عديده باشند . استغفرالله....
البته انتظاري از روزنامه نويسان "وام دار افراد خاص" نداريم ولي صراط تو ديگه چرا ؟ نكنه "گوش شيطون كر "با كسي عقد اخوت بستي ...
بدا بحال قومي كه مردم را ساده مي انگارند و بر حماقت خويشتن با اراجيف موضوعي صحه مي نهند و در افكار پريشان و خيالات واهي خويش ، مردم را به مثال عروسكاني بي اراده و فكر مي پندارند ....(وطن امروز ، صرفاً جهت اطلاع)

ياد مون نره : منويات مقام عظماي ولايت ، قراره سرلوحه زندگيمون باشه نه دست مايه كسب و تجارت ...

" دوستان شرمندم كه مصدي اوقات شريفه شدم "
حمزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۲۵ تير ۱۳۹۳
۰
۰
خب اخوی
یه کم وقت بذار، متن جوابیه اون بندگان خدا رو با حوصله بخون. به نظر جواب منطقی ای دادند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۳
۰
۰
واقعا برای صراط نیوز متاسفم که ارش شده تضعیف جریان اصولگرا...
میشه دقیقا گید به کجا وصلید که این طور برایهمه حاشیه سازی می کنید؟
براتون متاسفم که به هیچ چیز جز چند کلیک بیشتر فکر نمی کنید...
خدا رو شکر که از مخاطبان این سایت نیتم و اان هم به صورت اتفاقی و یا سسرچ یک واژه وارد این سایت شدم...
سقا
|
-
|
۱۱:۵۴ - ۲۵ تير ۱۳۹۳
۰
۰
من تا به حال روزنامه وطن امروز رو نگرفته ام ولی در این مطلب حق رو به وطن امروز میدم فکر میکنم صراط خیلی منطقی با این موضوع برخورد نمیکنه و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۳
۰
۰
خوشم میاد از صراط که بذرپاشو رابراه ضایع می کنه
چون ضایع هست
یه خورده دقت کن ضایع نشی
از گرد راه رسیده شده عقل کل به آدم و عالم می پره
صبر کن
تقی به توقی خورد شدی مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا ، ریس سازمان جوانان
همه جا هم گاف دادی
از یه رایحه خوش خدمت که نباید به این مقامها رسید از صدقه سری جبهه متحد اصولگرا ها شدی نماینده که چیزی به اتمامش نمونده
انشاء الله
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۲۵ تير ۱۳۹۳
۳
۰
از همون پاسخ اول صراط متوجه شدم مشکل از صراط هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۳
۱
۲
شما که الان اینجور اختلاف دارین
مملکت دستتون بیفته چیکار میکنین