سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
باز هم طلبکار شدن درباره فتنه!

عارف از کدام "پرونده انتخابات 88" دم می‌زند؟/ نظر صریح رهبر انقلاب درباره فتنه گران 7 سال پس از وقوع فتنه

اگر منظور عارف زندانی های فتنه است، چنین "پرونده‌ای" در حال حاضر وجود خارجی ندارد! در خصوص حصر سران فتنه نیز مسئولان ارشد کشور بارها به ابراز نظر و بیان جزییات پرداخته اند. به طور خلاصه، حصر آن سه نفر، در واقع رافت نظام اسلامی به آنهاست.
کد خبر : ۳۲۸۵۲۹
صراط: محمدرضا عارف در مصاحبه ای خواستار بسته شدن "پرونده انتخابات 88" شده است.

به گزارش صراط، عارف گفته است: مسائل و مشکلات سال ۸۸ باید در یک فضای کارشناسی ریشه‌یابی شود و سهم هر فرد، گروه و جریان از حوادث سال ۸۸ مشخص شود. باید پرونده حوادث انتخابات در سال ۸۸ اعم از حصر و زندان‌ها بسته شود؛ چرا که این مسئله به صلاح کشور است و برای این‌ که بتوانیم این پرونده را خاتمه دهیم، به فضایی کارشناسی برای شناسایی علل و عوامل این حوادث نیاز داریم.

اظهارات عارف و اشاره صریح او به "حصر و زندان" در حالی است که چندی پیش با آزادی مصطفی تاج زاده، یکی از محکومان فتنه 88، تقریبا تمامی افراد سرشناسی که پس از فتنه با محکومیت زندان مواجه شده بودند، آزاد شده اند. بر این اساس، اگر منظور عارف زندانی های فتنه است، چنین "پرونده‌ای" در حال حاضر وجود خارجی ندارد!

عارف از کدام

در خصوص حصر سران فتنه نیز مسئولان ارشد کشور بارها به ابراز نظر و بیان جزییات پرداخته اند. به طور خلاصه، حصر آن سه نفر، در واقع رافت نظام اسلامی به آنهاست. زیرا با گذشت 7 سال از ماجرای فتنه، آنها حتی قدمی برنداشته و هیچ یک از اشتباهات خود را نپذیرفته و عذرخواهی نکرده اند، و از طرفی، با محاکمه آنان احتمالا حکم سنگینی در انتظارشان خواهد بود.

به این ترتیب، سوالی که عارف و دیگر همصدایان با او باید به آن پاسخ دهند این است که وقتی همفکران شما حتی با وجود آنکه حاضر به پذیرش هیچ یک از اشتباهات خود نیستند، اکنون از زندان آزاد شده اند، از کدام پرونده صحبت می کنید و خواستار بسته شدن آن هستید؟

از طرفی، اگر منظور عارف و همفکران او، بازگشت آزادانه فتنه گران به پست های اجرایی و حساس کشور است، بهتر است بار دیگر بیانات رهبر معظم انقلاب در همین چند ماهه اخیر را مرور کنند.

رهبر معظم انقلاب 31 مرداد ماه امسال در جمع ائمه جماعات استان تهران تصریح کردند: " در ایّام فتنه در سال ۸۸ در اوّل کار، بنده یکی از این سران فتنه را خواستم و به او گفتم که آقاجان، این کاری که شما شروع کرده‌اید و دارید میکنید، دست بیگانه‌ها خواهد افتاد و دشمن از این استفاده خواهد کرد؛ شما حالا بظاهر درون نظام هستید، با نظام هستید و به قول خودتان دارید یک اعتراض مدنی -من‌باب‌مثال یک اعتراض به انتخابات- میکنید امّا این کاری که دارید میکنید مورد استفاده‌ی دشمنانِ اصل نظام قرار خواهد گرفت؛ گوش نکرد؛ یعنی نفهمیدند که چه داریم میگوییم؛ حالا البتّه این نگاه خوشبینانه‌ی بنده است که میگویم نفهمیدند، بعضی هم ممکن است جور دیگری فکر کنند. وارد شدند؛ بعد دیدید از درونش چه درآمد؛ گفتند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است». خب، حالا عذر بیاوریم که اینها که یک مشت جوان بودند، یک چرندی، یک حرف بی‌ربطی گفتند؛ نه، این‌جوری نیست. اگرچنانچه در زیر عبای بنده کسی حرفی بزند که من با آن مخالفم، خب بایستی او را از زیر عبایم بیرون کنم؛ بایستی اعلام کنم که مخالفم وَالّا به‌حساب من گذاشته خواهد شد؛ همه‌ی وزن و وزانتی که صاحب عبا دارد، پشتوانه‌ی آن حرف خواهد شد."

ایشان 12 تیرماه امسال نیز در دیدار با جمعی از دانشجویان تکید کرده بودند: "رسم شده که از امام و نظام و انقلاب دم بزنند امّا با کسی هم که میگوید «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» همکاری کنند یا از او حمایت کنند؛ این نمیشود. موضع بنده در این مورد کاملاً صریح است؛ من بارها گفته‌ام که برای من این تقسیمات اصولگرا و اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلب مدرن و سنّتی و از این حرفهایی که میزنند، مطرح نیست؛ من به این اسمها اصلاً اهمّیّتی نمیدهم و توجّه ندارم؛ به محتواها کار دارم؛ امّا روی مسئله‌ی فتنه حسّاسم. حالا البتّه اکثر کسانی که در آن تظاهرات شرکت داشتند مردم معمولی بودند و هیچ تقصیری هم نداشتند امّا یک عدّه‌ای سردمداری میکردند، یک عدّه هم سوءاستفاده کردند و گفتند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»؛ دیگر از این صریح‌تر؟ آیا این شعار داده شد یا نه؟ خب اگر این شعار داده شده، تبرّی از این شعار، آن روز هم لازم بود و باید میکردند که نکردند، حالا هم یک عدّه‌ای از آنها حمایت بکنند، آن‌وقت دم از امام و طرف‌داری از امام و طرف‌داری از نظام و طرف‌داری از انقلاب هم بزنند! این نمیشود، این قابل قبول نیست."
برچسب ها: صراط عارف فتنه
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
۱۴
۱۰
يكي ازين گروه مفسداتي ها . اهل صلاح و رستگاري نيست
همه اينان بت پرستاني اند كه بتشان . حزب و گروهشان شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سران فتنه 88 باید محاکمه و به اشد مجازات محکوم شوند چرا که خسارتی بیشتر از 8 سال جنگ تحمیلی به کشور وارد کردند و اقتدار ملی کشور را تضعیف کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
۳۱
۱۵
آقای عارف خیلی ممنون از مواضع آرام کننده شما ولی ما منتظر افتادن پرده‌ها و رو شدن دست جنایتکارانی هستیم که مردم را بخاطر قدرت .... و به میر عزیزمان و ...... تهمت زدند.
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
میر عزیز؟ کسی که کشور رو یک سال به آشوب با دروغ کشید میگی عزیز؟ همین دیروز زیباکلام گفته احمدی نزاد همین الان بدون هیچ تبلیغی 15 میلیون رای داره بعد چه جوریه سال 88 نمیتونست رای اورده باشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
۲۱
۹
با آقای عاف موافقم دیگه وقتشه سران فتنه رو محاکمه کنند بس دیگه خوردن و خوابیدن
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
۳۱
۱۸
جناب نگارنده و نویسنده در جریان باشید شاید حداکثر 20 درصد مردم گمان دارند که در مورد افراد حصر شده رافت انجام پذیرفته است حال بدانید 80 درصد خیر ولی حداقل 70 درصد مردم یقین و ایمان دارند که در خصوص افراد محصور رافتی صورت نگرفته که هیچ بلکه ظلم نیز شده است.نظرات سایت شما ابدا ملاک نیست چرا که طیف مشخصی را در بر میگیرد.سایت عصر ایران چنانچه نظرسنجی در این خصوص انجام دهد آن زمان خواهید فهمید که سایت محبوب و بیطرف یعنی چه و البته خواهید دید که بجای 70 و 80 درصد نظر مردم 90 درصد خواهد بود که به محصوران ظلم شده است.و چنانچه کمی انصاف داشته باشید بیدار میشوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مرکز آمار شما در کدام کشور واقع شده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
توهمات عده ای تمومی نداره.
اصلا تعارف نکنیدا..بفرمایید100درصد مردم با شما هستن.
خوش خیال مردم هیچ وقت چند تا تاریخ مصرف گذشته قانون شکن رو ب حساب نمیارن.یادتم باشه زیاد روی امارهای مجازی حساب باز نکن چون کمترین اعتبار رو دارن اقای متوهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سایت ... عصر ایران که ملاک نیست ملاک جمعیت میلیونی است که در روز 9 دی ماه 88 به خیابان ها آمدند و نفرت و انزجار خود را از سران فتنه اعلام کردند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام اقایی که میگویی به اونها ظلم شده حیف همان خوردن و خوابیدن برای اونها یک مشت افراد مفسد میدونی با این کشور چکار کردند چطورجواب اون افرادی که کشته شده و خانوادهایشان را میخواهند بدند
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
خود من چند بار تو عصر ایران نظر گزاشتم بدون هیچ توهینی چاپ نکرد عصر ایران ملاکه؟ خخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
9 دی خودش بهترین آماره
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۳۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
۱۱
۱۷
دوباره نزدیک انتخابات شد نوبت حرکت دادن اون 2 تا عروسک خیمه شب بازی رسید!
راستی اون زهره کاظمی همسر میرحسین چرا دیگه بیانه صادر نمیفرماد. زمان احمدی نژاد از تو حصر توجه کنید از تو حصر هی بیانیه میداد بیرون!
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
۲۱
۹
دورود بر اقای عارف وممنونیم از اظهارات بجا و ارزشمند ایشان درباره حوادث پس از انتخابات. امیدواریم هرچه سریعتر به رفع حصر این عزیزان اقدام گردد چون به صلاح کشور و مردم خواهد بود
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
۷
۱۷
آن دوتا ....... بخوانید موسوی و کروبی باید و باید اعدام شوند وگرنه چه بسا حقوقدان وحاجی خاطره در انتخابات آتی که نتیجه به مذاقشان خوش نیاید سلسله جنبان یک .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
۷
۲
از کی تا حالا سایت جعفر محمدی که در همه دیدار های اکبر هاشمی حضور داره شده سایت بی طرف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
۶
۷
هرکس درهر لباس ومقامی باوجود اینهمه مواضع صریح رهبری در مورد سران فتنه بازهم برای آنان دلسوزی میکنند بدون شک وبدون تعارف مخالف رهبری هستند!!!
نصیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
۸
۴
اون موقع که آق محمود تمام دولتهای انقلاب را متهم کرد و .... .هم ضمن دفاع از این فرد زمینه را برای خلق فتنه ایجاد کرد باید حساب این روزها را میکردند و گرنه بعد از 7 سال هنوز بیشتر مردم ایران باور ندارند که موسوی و کروبی فتنه گری کرده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بیشتر مردم ایران در 9 دی باورهاشون رو نشون دادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
۷
۰
متاسفانه پروند حوادث سال 88 به این زودی ها بسته نخواهد شد . زیرا کسانی که ..... خودشان را محق میدانند وتمام تلاششان را در این 7 سال انجام داده اند تا بتوانند جامعه را اقناع کنند ولی کمتر موفق شده اند. و حالا موضوع حصر ....
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
۴
۸
کسانی که خواستار رفع حصر می باشند ( انسانهای ازاد مرد که به قران و سیره معصومین ع ایمان دارند ) بدانند طبق کلام خداوند و معصومین ع فتنه گران سال ۸۸ خائن محسوب می شوند و حکم خائن در اسلام و کشور اعدام است و کسانی هم که از اینها حمایت میکنند حکم منافق دارند که متاسفانه عالمان دینی در معرفی خائن و منافق به مردم کوتاهی کرده اند ؛ من به چند حدیث از معصومین ع اشاره میکنم ۱ - امین به کسی میگویند که اموال ، اسرار و ناموس مردم را حفظ کند اگر دو تا صفت را داشت و و صفت سوم را نداشت ان شخص خائن است او را امین ندانید ۲ - از لجاجت ( لجبازی ) پرهیز کنید که اولش نادانی و اخرش پشیمانی است ۳ - در اشوب مانند شترنر دوساله باشید ( نمی توانند ازش سواری بگیرند و نه می توانند چیزی بارش کنند ) ۴ - از تکبر پرهیز کنید که بزرگی ردای خداوند است ، ادم متکبر با خداوند برسر ردایش ( بزرگی ) ستیزه میکند . ۵ - صبر برای ایمان حکم سر را دارد ۶ .... . فتنه گران ۸ ماه کشور را به اشوب کشیدند و به اموال و ... خسارت زدند و ... . فتنه گران الت دست بیگانگان قرار گرفتند و دشمنان اسلام و کشور از انها جهت پیشبرد اهدافشان سواری گرفتند و .... . سران فتنه از روی لجباز اشتباهات خود را نپذیرفتند در صورتی که انسان عاقل و زیرک اشتباهات خود را میپذیرد و .... .سران فتنه اگر به جای اغتشاش کمی صبر میکردند و به قانون احترام میگذاشتند هم مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نمی‌گرفتند و هم در نزد خداوند و اکثر مردم به عزت و احترام میرسیدند و به حمایت منافقان دل خوش نمی شدند و .... .
مهدی
|
United States of America
|
۲۲:۵۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
۶
۱
فتنه گران اصلی ...... ... - لطفا نظر سنجی کنید تا ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
۶
۱۰
فتنه 88 فتنه اکــبــر بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
۱۰
۳
نویسنده متن مطمئن باشه، با همون اطمینانی که ایشون از گناهکار بودن بزرگان در حصر صحبت می کنه، میلیون ها نفر دیگه هستند که از گناهکار بودن ...حبس این افراد ...
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۶
۱۱
جناب عارف عزیز:

خداوکیلی چطور مرد سیاست میدونی خودتو که خائنین به یه کشور و یک ملت رو بهشون اعتبار میبخشی.

خداوکیلی شما قسم نخوردین که حافظ نظام و منافع ملت باشین؟

خدا عاقبت همه ی مارو بخیر کنه.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۵
۰
هادی جان
این یکی ازچرندیاتی بود که تاحالاشنیده بودم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۳
۵
کسانی که نظام اسلامی به آنها اجازه عرضه اندام دادو مردم انقلابی به آنها اعتماد کرده و مسئولیتی دادند ولی چون نظر به بیگانگان داشتند و خود فروخته بودنند کشور را دچار خسارتهایی نمودنند که بار ها و بارها رهبر معظم به آن پرداخته و مردم انقلابی تکلیف آن خود فروختگان نکران بیگانه را در روز 9 دی مشخص کردنند. شایسته است هرجه سریعتر تمامی کسنی که در فتنه 88 با عث خسارت به کشور شدند محاکمه گردند .با گذشت زمان نجاست پاک نمی شود ، جنایتکار و خائن ، خادم نمی شود و باید مجازات شوند .
امیرمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۴
۴
هادی جان سلام.
پیشنهاد میکنم یک بار دیگر وقایع 88 را مرور کن . خواهشا خوب مرور کن بدون هیچگونه تعصب مرور کن. آنوقت میبینی که سران فتنه نباید در حصر میماندند بلکه در جلوی چشم مردم شهید داده مردم خون داده برای امنیت کشور باید آنها را اعدام میکردند. برادر عزیز آنها بازی خوردند وقتی هم بهشون گفته شد بازی خوردید بجای اینکه برگردند طلبکار هم شدند.در هیچ انتخاباتی یادم نمیاد کاندیدای قبل از اعلام آرای نهایی بیاد و خودش رو برنده انتخابات معرفی بکند . این سناریویی بود که از طریق استکبار و با زبان میر حسین بدبخت اجرایی شد. پس کمی تدبیر در امور لازم است. یا علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۶
۳
پس چرا همین کسانی که میگویید طرفدار فتنه هستند هم در انتخاب مجلس و ریاست جمهوری و خبرگان رای آوردند ؟
به رای مردم احترام گذارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اولا چرا سال 88 به رای مردم احترام نذاشتید؟!!
دوما دو میلیون رای این آقایون در تهران مساوی با 24 میلیون رای احمدینژاد در سرار ایران است؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۵۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۳
۳
پس چرا همین کسانی که از فتنه گران حمایت می کنند وقتی خودشان رای می آورند حرفی از تقلب و مهندسی نیست ولی اگه رای نیاورند تقلب و پدرسوخته بازی مهندسی بازی شده؟
فریدون مودب
|
United States of America
|
۱۰:۰۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۲
۲
در جواب آقا هادی
چند سال قبل برنامه نود یک نظرسنجی قرارد داد که شما طرفدار کدام تیم هستید ؟ که گزینه ها استقلا و پرسپولیس و تراکتورسازی و سپاهان و سایر تیم ها بودند
که نتیجه این نظر سنجی این شد
پرسپولیس حدود 60در صد آرا
استقلال 30 درصد سپاهان 2 درصد
و تراکتورسازی 5درصد و سایر تیم ها هم 3 درصد کسب کردند که این نظر سنجی با واکنش تند تراکتوری ها همراه شد و چند روز بعد سایت منتسب به تراکتور سازی یک نظرسنجی در سایت خود قرار داد که نتیجه این شد
تراکتورسازی 90 درصد
پرسپولیس 6درصد
استقلال 4درصد
نظرسنجی های سایت های نظیر عصر ایران همانند نظر سنجی سایت باشگاه تراکتورسازی است
حال خودتان تا آخر قصه را بخوانید
موفق باشید
حمید
|
-
|
۱۱:۴۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۳
۳
سایت عص... مدافع وحامی فتنه گر وهر شخصی که با نظام زاویه پیداکرده میباشدو تمامی تیتر خبرهایش با تخریب چهرهای نظام همراه است.سایت عص...=تشویش اذهان عموم=حمایت از فتنه گران.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۲
۲
اللهم عن کروبی اللهم عن موسوی الی یوم القیامه عاشورایی88
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۳
۷
سران فتنه باید اعدام شوند چون به این مملکت کمتر از هشت سال دفاع مقدس خسارات نزدند باید قانون برای همه یکسان باشد واگر محاکمه نشوند دید مردم عوض میشود و آن وقت است که میگویند قانون فقط برای عوام و مستضعفان می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بله دوست عزیز! قانون قطعا باید برای همه یکسان باشد، و خود جناب احمدی نژاد و برخی مسئولین نیز باید به عنوان مقصرین فتنه 88 محاکمه شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۴
۳
ببخشید! کجای صبحتهای آقای عارف خلاف واقعیت است؟!!! شکی نیست که پرونده انتخابات ریاست جمهوری سال 88 در اذهان بخش قابل توجهی از جامعه ایرانی هنوز حل ناشده باقی مانده. علت اصلی آن هم یک طرفه به قاضی نشستن برخی حضرات است که تنها آن دو کاندیدای معترض و همچنین اصلاح طلبان تندرو را در وقایع آن سال مقصر دانسته و خود و جریان سیاسی شان را کاملا بی گناه و معصوم! می دانند. آیا در آن وقایع تاسف بار، فقط آن دو کاندیدای معترض (که شکی در خطا بودن رفتار و اعمالشان نیست) مقصر بوده اند؟ آیا خود آقای احمدی نژاد (با آن رفتارهای زشت و تحریک آمیز) و مسئولینی که علیرغم مخالفت با دولت ایشان، تنها برای اینکه اصلاح طلبان به قدرت نرسند چشم بر ناکارآمدی و فساد آن بسته بودند و آشکارا از شخص ایشان حمایت می کردند، و در مقابل رفتارهای زشت و تحریک آمیز ایشان در مناظره ها کوچکترین عکس العملی نشان نمی دادند، مقصر نبودند؟ ضمن اینکه باز بودن پرونده فتنه 88، بهانه ای به دست برخی حضرات داده که به راحتی به حذف رقبای سیاسیشان بپردازند. نمونه اش را در ماجرای رای اعتماد مجلس پیشین به وزرای آقای روحانی و همچنین استیضاح وزیر علوم ایشان دیدیم و حتما به یاد دارید که برخی نمایندگان تندرو مخالف دولت یازدهم، با هر کسی که مشکل داشتند، انگ دست داشتن در فتنه 88 را به او می زدند! رسیدگی جدی به این پرونده و محاکمه و مجازات مقصران آن (از تمامی جریانهای سیاسی، نه فقط اصلاح طلبان)، قطعا به محکم تر شدن بنای نظام و انقلاب خواهد انجامید و جلوی سوءاستفاده برخی حضرات را برای همیشه خواهد گرفت.