دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
اظهارات شبهه دار در حمایت از رحمتی و شجاعی

آقای دایی! تشخیص میزان ارتباط حجاب و اسلام با شما نیست

علی دایی اگر قصد حمایت از رحمتی و شجاعی را دارد، اشکالی ندارد اما بهتر است وارد حوزه های اینچنینی نشود و ارائه نظر در مورد اینکه مسلمانی به حجاب است یا خیر و اینکه جایگاه حجاب در اسلام کجاست را به اهل فن و متخصصان حوزه دینی واگذارد.
کد خبر : ۳۳۷۲۴۴
صراط: مصاحیه اخیر مسعود شجاعی با یک خبرنگار خارج نشین که از طریق رسانه متعلق به CIA پخش شد، و نیز ماجرای عکس یادگاری یک دختر با چند استقلالی در ارمنستان که مهدی رحمتی هم در آن حضور داشت، واکنش تند علی دایی را به دنبال داشته و او تا جایی پیش رفته که از صحبت هایش برداشت های غلط هم امکانپذیر است.

به گزارش صراط، اینکه کار شجاعی در انتقاد از برخی نهادهای مسئول و نیز آن عکس از مهدی رحمتی در ارمنستان درست بوده یا خیر، موضوع این نوشته نیست، بلکه آنچه مورد توجه است نحوه حمایت دایی از این دو چهره فوتبال کشور است.

علی دایی در بخشی از اظهارات خود پای روحانی را هم وسط کشیده و همصدا با او گفته "در کشورمان آنقدر مشکلات بزرگ داریم که به این مسائل فکر نکنیم. رئیس جمهور هفته پیش در مورد مسئله‌ای صحبت کرد. بهتر است که مشکلات بزرگ را حل کنیم نه اینکه در برنامه نود 20 دقیقه سر این مسائل جزئی جر و بحث کنیم. این مسائل پیش پا افتاده است."

او سپس در مورد اینکه هر کسی در حرف زدن آزاد است سخن گفته و مسئولان را به پاک کردن صورت مسئله به جای حل مسائل متهم کرده و البته مشخص نکرده که نقش حسن روحانی در این زمینه چیست که با او در بیان مشکلات بدون آنکه درخواست رفع آنها را از او داشته باشد همصدا شده.

دایی که سالها در فوتبال اروپا بازی کرده در مورد شرکت نکردنش در یک تبلیغ غیراسلامی که برای تیم بایرن مونیخ بود گفت: فقط به قانون کشورم احترام نگذاشتم بلکه آن مسئله احترام به عقایدم بود. اگر صد خانم بی‌حجاب بیایند و بخواهند عکس بگیرند من باز هم با آنها عکس می‌گیرم و من فکر دیگری نمی‌کنم. در اعتقادات من این مسائل حل شده است. من به خودم ایمان دارم و اعتقاد دارم و کاری که مخالف عقایدم باشد انجام نمی‌دهم.

تا اینجای اظهارات دایی اگرچه قابل نقد است اما می توان از کنار آن نیز گذشت؛ مشکل زمانی آغاز می شود که دایی در مورد رابطه حجاب و مسلمانی صحبت می کند. دایی گفته: "ببخشید در ایران یا کشورهای دیگر مگر مسلمانی فقط به حجاب است؟ حجاب این مسئله را تکمیل می‌کند. یادمان نرود حجاب تکمیل‌کننده است نه اینکه فردی که حجاب دارد از همه گناهان مبرا است. خیلی افراد حجاب داشته‌اند و برخی دیگر بی‌حجاب بوده‌اند. بهتر است که مسائل را کلی‌تر بگوییم و به درد جامعه‌مان برسیم که فوتبال هم بخشی از این جامعه است. باید این مسائل را حل کنیم."

کمترین اثر منفی اظهارات دایی در مورد حجاب و اسلام، تفکیک این دو موضوع از یکدیگر است. در شرایط فعلی دنیا که کشورهای اروپایی به انحای گوناگون سعی در حذف حجاب مسلمانان دارند، چنین اظهاراتی چه جای توجیهی دارد؟ آیا این نظر، تقویت کننده دیدگاه افرادی نیست که اساسا حجاب را – نه تنها از منظر حکومت اسلامی بلکه از نظر دین شخصی - الزامی نمی دانند؟

علی دایی اگر قصد حمایت از رحمتی و شجاعی را دارد، بهتر است وارد حوزه های اینچنینی نشود و ارائه نظر در مورد اینکه مسلمانی به حجاب است یا خیر و اینکه جایگاه حجاب در اسلام کجاست را به اهل فن و متخصصان حوزه دینی واگذارد. اظهارات او بی تردید زمینه برداشت های غلط را فراهم می کند و چه بسا با این برداشت ها به خود دایی هم ظلم شود.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۲۵
۲۳
اهل چه کسانی هستند؟ ایا این خبرنگاران ... هستند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس مسائل اسلامی؛
البته برای هرکسی که کوچکترین اطلاعی از مسائل دینی داشته باشه میدونه که حجاب از مسلّمات دین اسلام هست.
البته نه اسلام دلبخواهی و مدل ترکیه و غربی اش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اهل فن و علمای دین باید در مورد حجاب نظر بدهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اوکی اهل دین باید در مورد دین نظر بدند. ولی اهل دین فقط در مورد دین باید نظر بدند نه هیچ چیز دیگه ای. نه سیاست خارجه نه اقتصاد نه هیچ چیز دیگه.
اگر این طور که شما میگید باشه
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
در پاسخ به ناشناس؛ دین اگه دین باشه هم اقتصاد داره هم سیاست؛ که صد البته دین مبین اسلام جامعیت کامل رو داره.
اون دینی که شما متوجه شدی همون نسخه غربی هست که دین رو برای گوشه مسجد می‌خواهد و بس! در حالی که اسلام و تمام ادیان آسمانی که تحریف نشده باشند ادعای این رو دارند که برای دنیا و آخرت هستند و اقتصاد و سیاست و ... از زندگی دنیایی و اخروی جدا نیستند.
خودم
|
Iran (Islamic Republic of)
این اسلام فقط برای استفاده در مواقع حساس دم انتخابات و خراب کردن طرف مقابل در میدان رقابت خوب است.شکم پر ها دم از اسلام ایرانی میزنند در حالی که اسلام ناب محمدی ذره ایی در زندگی مردم مظلوم ایران دیده نمیشه.نمونش همین سرمای هوا و درهای بسته مساجد هست.لااقل در بضی مساجد رو باز بذارید تا دلهای پاک مهمان خانه خدا باشند.تا کی مساجد برای منبرهای توهین امیز و انتخاباتی هست؟درود به شرف آقای علی دایی که واقعیت رو گفته.صراط طبق معمول نمیذاری.ولی من حرفم رو گفتمو دلم سبک شد.
ناشناس
|
Oman
|
۱۰:۱۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۶۲
۲۵
اگر يك فردي در خارج از كشور ، عكس بي حجاب خود را منتشر كرد نه به شما ارتباط دارد نه به بازيكنان ما ،
آنها كه نمي توانستند در يك كشور ديگر مردم را مجبور به حفظ حجاب كنند ،
خلاصه اينكه گناه ديگران را نبايد رحمتي پاسخ دهد
دکتر سیدحمیدرضا طالقانی
|
Oman
ما کاری به آن رقاصه نداریم. گناه رحمتی این است که به اعتقادات خودش و ملتش، احترام نگذاشته. رحمتی یک مسلمانه، رحمتی یک آدم فرهنگیه، رحمتی نماینده ملت ایرانه، رحمتی یک نخبه ورزشی است که به عنوان نماینده ملت مسلمان ایران، در میادین ورزشی حضور پیدا می کنه، نماینده ملت ایران، نماینده انقلاب اسلامی، نماینده خون شهدا، نماینده ملتی که فقط برای دفاع از اسلام، 38 ساله که مورد بغض و عناد دشمنان هستند، نباید آدمی خنثی باشه، باید موضع داشته باشه، باید قدرت نه گفتن داشته باشه، باید به رقاصه ای که از او می خواد باهاش عکس بگیره، بگه که من مسلمانم، عفاف و پاکدامنی و حجاب را از جانم هم بیشتر دوست می دارم، من نماینده خون شهدایی هستم که بلا استثنا در وصیتنامه هاشون، توصیه به حجاب کرده اند. امروز میادین ورزشی، عرصه تقابل فرهنگهاست، نگاه دنیا به ورزشکاران ایرانی، یک نگاه فرهنگی و سیاسیه. همانطوری که با نماینده های ورزشی اسرائیل بازی نمی کنیم، همانطور که زنان دلاور ما در میادین ورزشی، با مردان دست نمی دهند، همانطور که شیرزنان ورزشکار ما حاضر نیستند که بی حجاب در میادین حضور یابند، رحمتی و امثال او نیز باید به رقاصه ها نه بگویند؛ باید الگوی فرهنگی نظام اسلامی باشند........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۷۱
۳۷
درود بر علی دایی. کشورهایی مثل مالزی رو نکاه کنید. کسی که واقعا اعتقاد داشته باشه حجاب کامل داره و کسی هم که می خواد آزاد باشه کسی حق نداره بزور بگه تو باید حجاب داشته باشی!
گدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
دایی کدوم کارش درست بوده که این دومیش باشه یادمه تو دورانی که بازی میکرد در مقطعی چند سال کسی جرات نداشت تعویضش کنه
حتما پولشو چند روزه دیر دادن بازم صداش در اومده
دکتر سیدحمیدرضا طالقانی
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب آقای علی دایی!
ارادتی که به شما دارم، فقط و فقط به خاطر عشق و ارادتی است که از شما به حضرت ابالفضل (ع) دیدم و نه هیچ چیز دیگری. عاشق و شیدای ابالفضل، اینطور حرف نمیزنه. ابالفضلی که شما شیدای او هستید، هرچه داره، از خدا و قرآن داره. اگه عاشق ابالفضل هستید که می دانم هستید، با قرآن ابالفضل مخالفت نکنید. آدم مؤمن، مسلمون، شیعه علی و اولاد علی(ع)، طبق متن قرآن، چنین اختیاری که این کامنت نویس ناشناس، در تأیید موضع شما اتخاذ کرده رو برای خودش قائل نیست. خدای ابوالفضل فرموده است که: « و ما كان لمومن و لا مومنه اذا قضى الله و رسوله امرا ان يكون لهم الخيره من امرهم و من يعص الله و رسوله فقد ضل ضللا مبينا » (سوره احزاب، آیه 36) هیچ مرد مؤمن و هیچ زن مؤمنی، در مواجهه با حکم خدا و رسول، نمی تواند برای خودش آزادی و اختیاری را قائل باشد، و هرکس حکم خدا و رسولش را نافرمانی کند، پس تحقیقا به ضلالت بزرگی دچار شده است. حجاب و عفاف، حکم خدا و رسول و اهل بیت (ع) است. نافرمانی از حجاب و عفاف، به تصریح قرآن کریم، ضلالت آشکار و عظیم است. در همه جای دنیا، الزام قانونی را عین آزادی می دانند و از آن دفاع می کنند. 17 آیه قرآن در مورد حجاب و عفاف است و هزاران حدیث از معصومین(ع) در این باره وارد شده است. مجلس شورای اسلامی که نمایندگان مردمند، قانون حجاب و عفاف را تصویب کرده و رئیس جمهور کشور که او هم منتخب مردم است، قانون مزبور را برای اجرا ابلاغ کرده است. آیا اگر کسی از چراغ قرمز عبور کرد و یا سرعت غیر مجاز داشت و یا در محل ممنوعه، پارک کرد؛ آنگاه توسط پلیس جریمه شد، باز هم این دوست ما می نویسه که خوب می خواسته آزاد باشه و کسی حق نداره به او بگه تو باید مقررات راهنمایی و رانندگی رو رعایت کنی؟! حجاب و عفاف، علاوه بر این که قانون خدا و رسول و اهل بیت است، با رعایت کلیه موازین مردمسالاری، به قانون اجتماعی تبدیل شده و الزام قانونی پشت آن است. در هیچ جای دنیا، الزام قانونی را اجبار و زور تلقی نمی کنند؛ بلکه پایبندی دقیق به آن را عین آزادی و مدنیت می شمارند.
جناب آقای دایی. اگه واقعاً مرید و شیدای ابوالفضل هستید، حرف نسنجیده خود را پس بگیرید و ابزار انحراف و کجروی جوانها نشوید. اسلام، یک باکس در هم تنیده است. نمی توان مؤمن به اسلام بود اما حکم خدا و رسول را نافرمانی کرد. از شما به عنوان یک عنصر فرهنگی در جامعه اسلامی انتظار می رود به جای این که به جوانان القا کنید که اسلام حداقلی کافی است و می توان مسلمان بود اما حجاب نداشت و می توان مسلمان بود و با رقاصه عکس گرفت و می توان ......؛ به جوانها بگویید که در مسلمانی خود حداکثری باشند؛ زیرا ابوالفضل(ع)، در مسلمانیش، حداکثری بود و شما شیدای ابوالفضلید....
حمید
|
-
|
۱۰:۴۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۲۵
۵۵
سلام
دائی برود .... را درست کند
ظاهرا بی قید بودن .... به لختی بودن نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۵۵
۱۲
فقط حجاب! دزدی و حیزی و دروغ و دغل و ... مهم نیست اگر بتوانی درست تظاهر کنی.
محی الدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۴۳
۲۴
بده هیچ وقت از علی دایی چه در زمان اوج و جه در حال حاضر نه خوشم می آمد و نه حمایت می کردم اما سخنان او درست می باشد شما چه کاره هستید که می گوید در این حوزه وارد نشود یا وارد شود همواره انسانی می تواند در تمامی حوزه ها وارد شود و سخن بگوید حال سخن او درست باشد یا غلط
زبل خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۲۶
۴۴
ای دقیقا همون تفکر سکولاریستی است، البته از اقای دایی که یکی از افراد دوگانه سوز (هم تابعیت ایران رو دارند و هم ....) هستند چیزی جز این انتظار نمیره
روزبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۳۵
۱۴
اين حرف چرند چيه چند وقته همه جا ميگن مسلموني به حجاب نيست
مسلموني به نماز نيست
مسلموني به ...
مسلموني به عدالت، درستي، راستگويي، تقوا، نماز، حجاب و... به همه اينهاست
بله فقط به حجاب نيست و فقط به راستگويي تنها نيست
همه جوانب...
اقایی
|
United States of America
|
۱۱:۱۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۴۰
۲۳
علی دایی با حر فهات موافقم. دوره این بگیر و ببند ها و این کار ها پایان گرفته. هر دو این آقایان شجاعی و رحمتی کار درستی انجام دادند. از شما هم به خاطر حمایت از این دو نفر سپاسگزارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۳۵
۱۷
وقتی متخصصان دینی کارشونو ول کردن و اومدن به عکس فوتبالیستا رسیدگی میکنن چاره‌ی دیگه‌ای نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۱۶
۳۹
دایی خاک ...
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۳۵
۱۴
دایی حرف بدی نزده.اصل مساله حجاب یک اختیار برای بشر هست شما نمی تونین یک مساله اختیاری رو اجباری کنین.ما در نص صریح قرآن داریم که در دین هیچ اجباری نیست.اینکه یک نفر بیاد با یک آدم معروف در یک کشوری که حجاب ملاک برتری افراد نیست!بخواد عکس بگیره هیچ اشکالی نداره و متاسفم که وقت مملکت و سرمایه مردم رو برای چه چیزهایی هدر میدین.واقعا برای شماها متاسفم
جواد
|
-
در پذيرش دين هيچ اجباري نيست اما زماني که ديني را پذيرفتي پس بايد قوانين آن دين را بپذيري .خداوند دين اسلام ، حجاب را براي زن مسلمان واجب کرد چرايش را از خدا بپرسيد
دکتر سیدحمیدرضا طالقانی
|
-
نا شناس عزیز! فقط همین یک آیه قرآن ملاکه؟ «لا اکراه فی الدین»؛ معنی این آیه چیه؟ شأن نزول این آیه چیه؟
تمام مفسرین قرآن قائلند که ایة می فرماید که در انتخاب دین، اکراه و اجباری وجود نداره؛ هر دینی می خواهی اختیار کن؛ اما آیا آیه این را هم می گوید که وقتی دینی رو انتخاب کردی، حق داری به احکامش عمل بکنی یا نکنی؟ همین قرآنی که تو به آن استناد کردی، در آیه 36 سوره احزاب می گوید که مرد مؤمن و زن مؤمنه، حق ندارند در مواجهه با احکام خدا و رسول، برای خود اختیار قائل باشند و هرکس حکم خدا و رسول رو نافرمانی کنه، به ضلالت عظیم دچار شده است. خودتون رو گول نزنید؛ حکم خدا اینه: «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِکَ أَدْني‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً»(آیه 39 سوره احزاب) ای پیامبر! به همسرانت و دخترانت و همه زنان مؤمن بگو که جلبابهایشان (حجابها) را بر خود فرو اندازند (یعنی خودشان را بپوشانند)؛ زیرا این کمترین کاری است که باید انجام دهند تا به پاکدامنی شناخته شوند و مورد اذیت و آزار هوس بازان قرار نگیرند .....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۲۱
۱۵
میگم به نظرت صراط.... حرفو حمایت دایی حرف ۹۰درصد مردم ایران نیست
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۴۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۲۰
۲۷
حجاب از ضروريات دين است ودر قران به ان تصريح شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۲۹
۹
کجا ایشان چیزی در مورد اسلام و حجاب گفتن؟ لپ کلام علی دایی این بودش که چرا سیاستمدارهای ما میرن ننه چاوز رو بغل میکنن ولی رحمتی حق نداره با یه هوادارش عکس بندازه ؟
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۱۹
۸
حتماً با صراطه که تشخیص بده؟شما اگه راست میگی غلط املائی هات رو تشخیص بده وتصحیح کن؟
اسفندیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۷
۲۶
احمدی نژادی ها
با رای به دکتر احمدی نژاد
از بال ها و پر ها کمک می گیرند
اما برخی از خواهان های ایشان
با حرکت به سمت اصولگرایان
و انتخاب بین بد و بدتر
از گام ها و پاها !!!



آرای باطله پیروز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مرده شور اسفندیار و .....نژاد رو ببرن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر اسفندیار عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۲۲
۳۱
اگر بی حجابی نشانه تمدن است ! پس حیوانات متمدن ترند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نه عمو. حیوانات از انسان ها آزاد ترند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بله ناشناس ازادی حیوانی همون چیزیه که خیلی از احمق ها دنبالش هستند و تبلیغ می کنند
مالک
|
Iran (Islamic Republic of)
نظرت در مورد کلاغ و سایر پرندگان چیه؟
یه حرفی بزن که بگنجه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۲۴
۲۶
زن در حجاب همچون گوهریست در صدف .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خب چه ربطی داشت ؟
اسفندیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۷
۲۱
چه جایی برای توصیه مشهور به نهی می ماند
اگر قصه پر غصه حسادت ها
جایگاهی در بین سیاسیون ایرانی نداشت



آرای باطله پیروز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۱۵
۵
حداقل در کشور ما از قدیم الایام مرسوم شده که در باره هر چیزی هر شخصی اظهار نظر می کند.به قول کریم شیره ای دلقک ناصرالدین شاه در ایران برای هر بیماری همه طبیبند ولی هیچکدام از عهده معالجه سرماخوردگی بر نمی آیند!
اسفندیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۸
۲۱
جناب مهندس
اسفندیار رحیم مشایی:

«خداوند نصرت خود را
در زمانی که امیدواران قلیل می شوند
نازل می کند
زیرا که قدر نصرت الهی در آنوقت
بیش از هر زمان دیگر آشکار تر است
و عزم برای گام های استوار تر جزم تر»

با نهی دکتر احمدی نژاد
ریاست جمهوری ایشان تضمین شده!



آرای باطله پیروز است
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۱۴
۲۳
دعا کنیم گدا معتبر نشود اگر شود زخدا بی خبر شود
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۲۷
۱۱
اقای دایی فقط صراط نیوز حق اینکه کی مسلمان هست و کی فته گر و ... را دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۹
۷
..... اکثر فوتبالیستها اصلا به حجاب اعتقاد ندارند و از پوشش خانواده شان می شود فهمید ولی با این پول خوردنهای به اصطلاح قانونی آینده وخیم و ترسناکی برای آنهاست
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۱۱
۹
شاید نظرمو چاپ نکنی..ولی حداقل خودتون میخونین دلم خنک میشه..اخه همین امثال شناهایین که مردمو از دین و اسلام و ایران فراری دادین همین نویسنده ابله و احمق و نادان همین متنه..بدبخته ... مگه دروغ گفته علی دایی؟؟ چون ...... چادریه و حجاب داره پس صد در صد ادم خوبییه؟؟ اره جان عمتون..مگه به چادر و حجابه واسه خودتون ........
شما مگه فوزول شریعتمداری هستین؟؟؟ شما غلط میکنین دارین جونتونو واسه شریعتمداری میدین ......فقط کافیه یه نفر کوچیکترین چیز به این ..... بزنه اوقت صراطه که خودشو جر میده واسش وطرفو تخریب میکنه..شریعتمداری بغیر از یک روزنامه نگار هیچ ..... نیست و حرف و عقایدشم به درد خود .... میخوره..
در ضمن ..نویسنده ی ..... این متن..تفکر تو و دوستان صراطیت تفکر هموناییه که پیشونیشونو با مهر داغ میکنن و نجومی میگیرن گند میزنن به این مملکت امثال ......ها شمایین..خدای مخمد ازتون نگذره..خدای محمد ازت نگذره..اون دنیا جواب همیه ی هرزه نوشتناتونو باید بدین..بیشور اشغال
بسیجی واقعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۱۳
۹
ظاهرا از نظر صراط و همفکرانش فقط مهم این است که یک مسلمان حجابش را حفظ کرده و واجبات را مثل نماز و روزه به جا آورد.حال اگر این آدم دزدی کرد و آدم کشت و دروغ گفت مهم نیست.فقط ریش و پشم و حجابش را حفظ کند کافی است!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۵
۷
... باباااااهم شما هم اون شریعتمداریه ...
اسفندیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۷
۸
برای سلامتی رییس‌جمهور
محبوب دلاور بهاری و بت شکن صلوات
« اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم»



آرای باطله پیروز است
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۸
۱۴
یاشاسیسن دایی
هیچ گاه پا را فراتر از حق نگذاشته
خوشم میاد به هیچ کدام از سیاسیون باج نداده.
مردمی بودن یعنی همین.
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
آره فقط موقع انتخابات از این واون حمایت میکنه تا بعد از خجالتش در بیان
حق اون بود که چند ین سال توتیم ملی بمونی و نذاری جوونا دیگه محک بخورند
اوج هنر نماییش هم اینه که حتی ی گل مهم تو زندگیش نزد دودوره توجام جهانی بود ولی حتی ی گل نزد این خیلی
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۶
۹
.... داعشی ها
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۹
۹
حرفهای اقای شجاعی و دایی درد دل حداکثر مردم ایران هست درود بر ورزشکارانی که به درد جامعه بی تفاوت نباشند.مشکل اینجاست که یک عده قلیل برای دنیا و اخرت مردم تصمیم گیر شده اند.
معلم ورزش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
۹
۱۰
وقتی که شما راجع به فوتبال وجنسیت تما شاگرانش فتوا میدید چرا علی دایی درباره ی حجاب وپوشش حرف نزند!!!
شایان
|
Germany
|
۰۳:۵۷ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
۱۰
۷
با سلام
فقط می تونم بگم که این ریش شماست که ریشه ی مردم رو سوزونده نه بی حجابی
ممنون
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
۸
۸
......به اسم حجاب و اسلام مملكت رو .....
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
۷
۷
درود و هزاران درود بر دایی و کسانی که مثل اوتفکرات آ زادی بشردر نوع صحبت و پوشش که یک حرکت شخصی هست را دارند.خسته نباشی قهرمان.دروود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
میخوای خیلی آزاد باشی به خانوادت بگو لخت برند بیرون آزاد ی بهتر از این میشد به لجن کشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
۷
۴
زن نه در و نه گوهر است نه کالای دیگر زن مربی وکامل کننده لطف خدا وند به نوع بشر است و حجاب تکلیف شرعی زن است گوهر و جواهر برای فخر فروشی و نمایاندن است بعد از مراسم نمایش در گاو صندوق قرار میگیرد پس مقایسه نکنید صراط جان چاپ نظرات حاوی
فحاشی و توهین ترویج فحشاست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
۹
۸
وا اسلاما وادینا عکس یه دختر چه کرده و آنوقت بی اخلاقی دروغ دزدی اختلاس تجاوز و............ خانه از پای بست ویران است صراط و ..... در فکر نقش ایوان است برید بابا مردم را مسخره کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
۸
۷
برای اینکه صدای دیگران را خفه کنند می گویند دین تخصصی است تا هر طور که خودشون خواستند برا مردم تعبیر و تفسیر کنند.عزیزم دین یه رابطه شخصی بین خدا و بندگانَش است برخی از تعلیمات ان هم در کتب اسمانی امده است .لذا بعصی نبایستی برا خودشون دکان درست کنند و بگویند دیگران حق اظهار نظر ندارند چون مسایل دینی را نمی شود با مسایل دنیوی مقایسه کرد .بله اکر کسی مریض شد باید به دکتر مراجع کند ولی این موضوع با مسایل اعتقادی فرق دارد و هرکس بایستی خودَش به این ایمان قلبی برسد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
۴
۹
علی اقا خوبه که لگد زیر توپ بزنند وبه احکام دین لگد پرانی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
۱
۰
آقاي دايي چون پولداره براي هرموضوع باربط و بي رط اظهار نظر مي كنه كه البته نه سوادشو داره و نه تخصص كافي در مورد مسائل ديني چون اصلا سواد و تخصص نداره حق اظهار نظر هم نداره بلكه به جهت بدعت مسائل شرعي در حق نامبرده بايد حد جاري بشه
علیرضا66
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
۱
۲
من خودم پرسپولیسیم ولی ی مرد نیست جواب این دایی رو بدون ترس و با استدلال واقعا بده؟؟؟
اسفندیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
۱
۱
زمان برای ایجاد کانون و اهرم فشار
بر علیه «آن مرد» سپری شده است



آرای باطله پیروز است
حیدرعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
۱
۲
پس فیلمهایی که کارگردانان ما با بازیگران ایرانی در خارج از کشور با بازیگران بی حجاب انجام می دهند و حتی درتلویزیون هم پخش می شود چه حکمی دارد؟مثل فیلم من سالوادور نیستم و سریال ساخت ایران.
حسینیسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
۲
۱
باید از دایی پرسیدغیرت لیلو چنده؟کی
کیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
یه پزشک ده ها سال درس میخونه و آخر سر پس از سالها تحصیل تو یه تخصص خاص اونم پس از سالها کسب تجربه حرفی برای گفتن داره ! این مسئله در مورد مهندس و وکیل و حسابدارم به همین منواله ! سوال من اینه که آقایونی که تخصص دینی دارن چطور در همه جوانب تخصصی از قبیل سیاست و اقتصاد و غیره صاحب نظر و صاحب شغلن !!!! واقعا و انصافا صادق باشیم از هر تفکری که هستیم ! اسلام اگر به قول دوستان جهان شموله آیا این دلیل میشه کسی که اصلا تحصیلات مرتبط با تخصص خاصی رو نداره ، تنها و تنها به دلیل تحصیلات دینی تو جایگاههای حساس اقتصادی و سیاسی بشیه ؟ اگر در حد دادن مشاوره و نظر باشه قابل بحثه ولی خارج از این واقعا جای تامل داره !
محمد غ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
۰
۱
اگر انسانی دینی را قبول کرد,باید به همه دین معتقد باشد,نه به قسمتی از ان.اگر به تمام دین توانستی عمل کنی,بدان که,به مقام بزرگی نزد خدا خواهی رسید.خدا خودش میگوید,نزدیک ترین شما به من,با تقواترین شماست.حجاب وسیله انجام دین است,ولی تقوا بالاتر از ان است.به تقوا بهشت خواهند داد,ولی معلوم نیست هر با حجابی به بهشت برود.کسی در کنکور قبول میشودکه,به سوالات بیشتری جواب درست بدهد,پس سعی کنید در کنکور خداوندی خیلی خوب جواب دهید.بر اساس اصول الهی سنجیده خواهیم شد,نه بر اساس اصول انسانها.پس خود.را با اصول خداوندی وفق دهیم.با احترام به تمام همه با حجابان.
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵
۰
۱
صراط سعی داره تا با فوت کردن ب سمت خورشید جلوی نور اون رو بگیره هوووی عموووو کجایی
امثال شجاعی و رحمتی و دایی گل دوست عزیز دل برادر هرچی ولی اونا نماینده همین چیز هستن این شومن بازی ها هم دردی از مارو دوا نمیکنه نماینده ی اکثریت مردم ایران من جوونم ک با مدرک یا بی مدرک کار برام نیست البته هستن کارایی ک از برده داری بدتره ولی وجدان من قبول نمیکنه برم با ماهی 700 800 تومن کار کنم حتی موقت
صراط جان اگه راست میگی اگه دنبال حق و عدالتی بچاپ اگه هم ن ک خود دانی و خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵
۰
۱
منظورتان چاردیواری اختیاری است ای خاک بر سرت
حسن عابدینی
|
Philippines
|
۰۵:۲۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵
۱
۱
اقای کارشناس دینی مگه شما فقط تو مساىل ذینی دخالت میکنی شما در همه چیز دخالت میکنید در صورتیکه هیچگونه اطلاعاتی ندارید با اقای دایی مثل شما بیسواد نیست از شما اخوندها خیلی بیشتر میفهمد (شما فکرهای بسته و مغز گوچکی دارید)
آقایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵
۳
۲
فقط آدم نماهای بیغیرت متونند بکند حجاب امری شخصیه ، یا از دین چیزی نفهمیدند یا نمیخواهند بفهمند
ارش
|
-
|
۱۳:۳۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵
۳
۱
فوتبالیستا و بازیگرا مگه آدمند که در موردشون بحث میکنید ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
۲
۳
با همه حرفهای علی دایی موافقم .
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۵۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
۱
۱
انگارمسايل ديني واسلامي وحي منزلندكه فقط به برخي خواص نازل ميشن، نه جانم اين مسايلم مثل سياست واقتصادو...قابل يادگيري بحث وتفسيرن پس اختصاصيشون نكنين لطفاااااااا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
۱
۱
اوناي كه بالا نشستن سر مردم و با حجاب و اين چيزا گرم ميكنن خودشون مشغول اختلاس و رانت و عشق و حالن . بايد يه مسئله اي باشه كه مردم و مشغولش كنن
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۲۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
۱
۱
مگر هرکی تظاهر به محجبه بودن داره مسلمانه؟بسیاری از بی دینها و یا سایر ادیان هم ممکنه حجاب در پوششون باشه برخی انسانها برای رسیدن به اهدافشون همه کاری میکنن... . پس بیخود و بی جهت راجب کسی قضاوت نکنید چه با حجاب چه بدحجاب درضمن بی حجاب نوعی ناسزا است یعنی انسانی که هیچ پوششی نداشته باشد پس بی حجاب وجود ندارد بلکه اونایی که مدنظر شما است بهشون میگید بی حجاب در واقع بدحجاب هستند
ممقانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
۳
۱
این بازیکنان که با احساسات میلیونها مسلمان ایرانی بازی میکنند و تصاویر زشت و زننده را با زنان بدحجاب منتشر میکنند-مستقیم یا غیرمستیقم- باید پاسخگوی خون هزاران شهید گلگون کفن باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵
۰
۲
پس اگر اینجوری باشد مسئولین کشو ما که به کشورهای غربی سفر می کنند و با بعضی از مسئولین بی حجاب آن کشور صحبت می کنند کار اشتباه و گناه انجام دادند و باید باهاشون برخورد بشه
علی قلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵
۱
۱
چراتمام نظرات رومنعکس نمیکنید؟؟؟
خودم
|
Iran (Islamic Republic of)
مملکت به فنا رفته.تو انیستاگرام اوباما هرچی دلت میخئاد مینیویسی فوری نشون میده اینجا بای ببینن حرف دل مردم میصرفه براشون یا ابروشونو میبره.اینم مملکت آزاد ایران.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵
۱
۱
اللهم عجل لوليك الفرج اﻻمان اﻻمان من فتن اخر الزمان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
۱
۱
آقای دایی نظرات شخصی خودشونو مطرح کردند. والا تفسیر حجاب و ... با افراد متخصص در دین است.