سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴
دستور استانداری کرمان:

ممنوعیت منشی زن برای مدیر مرد!

منظور ما این بوده است که با بانوان شاغل به کار همکاری بیشتری صورت بگیرد و این ها مجبور نباشند تا ۱۰ شب به دور از خانه و خانواده باشند.
کد خبر : ۴۸۰۶۵
صراط/ مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمان در یک اقدام عجیب و غیرکارشناسانه طرحی را به زیر مجموعه خود ابلاغ کرده است مبنی بر عدم استفاده از منشی های زن برای مدیران مرد به منظور پاسداشت عفاف و حجاب! البته یکی از برنامه‌های پیشنهادی استانداری در زمینه بحث حجاب و عفاف عدم استفاده از منشی زن در دستگاه‌های اجرایی استان کرمان است.
 
به گزارش صراط؛ حسین شمس‌الدینی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با بیان اینکه بحث حجاب و عفاف جامعه اسلامی را از سایر جوامع متمایز می‌کند، اظهار داشت: مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سال 84 ابلاغ شد، طی دو سال گذشته به صورت جدی‌تر در دستور کار قرار گرفته است.
ایشان در جواب سوالات متعدد خبرنگاران در مورد این که اصل طرح عدم اختلاط زن و مرد به واسطه این دستور عجولانه و بدون توجیه فرهنگی، زیر سوال رفته است گفتند: منظور ما این بوده است که با بانوان شاغل همکاری بیشتری صورت گیرد و این ها مجبور نباشند تا ۱۰ شب به دور از خانه و خانواده باشند.

البته شمس الدینی توضیح ندادند کدام اداره دولتی تا ساعات انتهایی شب فعالیت می کند و اصولا چه لزومی به حضور منشی با ساعات کاری نامحدود وجود دارد!

وی افزود: ما تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر بروز مشکلات و وقوع منکر در ادارات استان نداشته ایم اما حتما این بخش نامه موجب خواهد شد از وقوع منکرات بعدی جلوگیری شود.

در همین رابطه خبرنگاران در مورد تحقیقات انجام شده در این زمینه جویای نظرات آقای استاندار شدند که وی گفت: هیچ گونه کار کارشناسی یا تحقیقی در این زمینه انجام نشده است و ما بنا نداریم کارمندان موجود زن را اخراج کنیم اما به مدیران توصیه شده است با مسئولینی که بر اجرای این پیشنهاد نظارت می کنند همکاری شود.

گفتنی است دولت به شدت با طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه مخالفت کرده و حتی اجرای طرح عفاف و حجاب را با عنوان ضرورت پرهیز از درگیری و لزوم فرهنگ سازی موکول به آینده ای نامعلوم کرده است. پیش از این استفاده از منشی خانم برای مدیران بوشهری نیز ممنوع شده بود.
نظرات بینندگان
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۲۵
۱۵
باید سعی شود در محیط های مردانه از برادران و درمحیط های زنانه از خواهران استفاده شود بخصوص در جایگاه منشی برای مدیران آقا حتما از برادران استفاده شود تا ضمن تکریم زن ، جایگاه آن حفظ شود و مشکلی هم پیش نیاید .
ss
|
Iran (Islamic Republic of)
آقایون شرق خانوما غرب حالا برعکس
در ایران دیوار بکشید بهتره ها
دولت حق
|
Iran (Islamic Republic of)
مدرسه جدا دانشگاه جدا محل کار جدا و خیابان ها ان شاء الله بزودی!!!
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
آقایونی که با طرح فوق مخالف هستند می توانند .............. را درمحیط های مختلط در خدمت آقایان قرار دهند ! هیچ عیبی که نداره ثواب هم میبرید ؟ و نمیگیم که شما غیرت ندارید میگیم دید روشنفکری دارید ؟
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر استاندار با غیرت .
مهندس محمدجواد میرزابیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
رود بر شما آقا صادق.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۲۹
۸
من اگه يه روز رئيس جمهور بشم با توجه به بيكاري مردان همه زنان به غير از سرپرستان خانوار رو به خونه مي‌فرستادم جهت تربيت نسل اينده و مردان را جايگزينن اونها مي‌كردم كجاي اسلام اومده كه زن بايد نون آور خانواده باشه اين وظيفه به عهده مرد گذاشته شده متاسفانه الان نيروي كار زن به علت ارزان بودن و همچنين مسائل حاشيه هاي ان بهتر جذب مي‌شود و از طرفي بنيان خانواده ها را هم سست مي‌كند و اين يك طرح كثيف انگله ليسي و آمريكائي مي‌باشد كه در كشورها به راه انداختن
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزم این ارتدکس های یهودی و وهابی ها وطالبان هم دقیقاً فرمایش شما را می زنند که اون دفعه از مقایسه کردن ناراحت شدید
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
این سعید واسه همه جواب گذاشته بابا نظت رو همه فهمیدن بس کن دیگه ..... انگار هر کی مخالف نظرات کارشناسی شده ی اقاست طالبانه . بی منطق
نازی
|
Iran (Islamic Republic of)
اقا سعید ناشناس راست می گه اگه شوهر من انقد حقوقش عالی و بالا باشه که همه زندگی رو تامین کنه از نیاز های اولیه و و تامین هسر و فرزند بخدا من می شینم تو خونه مطالعه می کنم کار تحقیقاتی می کنم چون اکثر خانمهایی که کار می کنن کارشون ربطی به تحصیلاتشوننداره و صرفاً جهت تامین معاش خانواده و کمک به همسر است البته بجزخانمدکترها که وجودشون ضروریه و پرستارها.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما مصداق همون اشخاص خشک مقدسی هستید که امام میگفت حتی نمیتونن یه نانوایی اداره کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید جان در کامنت اول نام زیبای شما نیست؟!
سنگرو خالی نکن
می خوای ما بجات بنویسیم؟
جدیا خجالت نکش!
اسد محالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۱۵
۹
برایتان متاسفم که وقتی هم یک بار یک مدیر تصمیم انقلابی میگیرد که پیش از این هیچ مدیری وجود نداشته!! که این تصمیم را بگیرد را اینگونه به باد استهزا می گیرید.اگر کمی غیرت در وجودتان بود و با بعضی صحنه ها در ادارات به ظاهر دولتی مواجه می شدید و یا خودتان را به جای برادر یا پدر این خواهران محترمه بی حجاب می گذاشتید دیگر این گونه رفتار نمی کردید.متاسفم که حتی شما با این همه ادعا بصیرت انقلابی ندارید.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا را شکر تصمیم های انقلابی مدیران شما هم در همین زمینه هاست در زمینه کارایی بیشتر و تکریم به ارباب روجوع پیشرفت در ارائه خدمات و کم کردن زحمت مردم در مراجعه به ادارات نیست.
عزیزم شما به کمتر از این که زنها خانه نشین کنید و حتی بیرون آمدنشان از منزل را محدود کنید راضی نمیشید تازه اون موقع هم برسه باز مشکلات عربستان سعودی رو دارید
ss
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید محترم چه توقعاتی داری
این برادران عرزشی ذکر و فکرشان فقط به مسائل جنسی است و در مورد مسائل دیگر وقتی برای فکر کردن ندارند امید که منظور رو گرفته باشی آخه نمیشه رک بگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
استفاده ابزاری از جذابیت های جنسی زن برای کشاندن و جذب کردن افراد ممنوع!. اون کسانی فکر و ذکرشان مسائل جنسی است که برای فروش بیشتر کالا و جذب سرمایه، جذابیت های زنانه را به میان می آورند.
م.م
|
Iran (Islamic Republic of)
آقاسعید اصلا از این طرح خداپسند و غیرتمند دوست نگران نباش چیزی که تو خیابون ریخته و وول میخوره زن و دختره
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عزیزم ولی اونی که بیشتر از همه زن رو فقط از دریچه مسائل جنسی می بینه خود شماهستید و اگر غیر از این نبود اینهمه صحبت و خبر و سخنرانی در مورد محدود کردن و مجزا کردن زنان و دختران ورد زبان شماها نبود. روز یا هفته ای نیست که شما این داستان جداسازی، کم کردن ظرفیت دانشگاه برای دختران، ترجیح زنان به کار در خانه بجای کار در بیرون از خانه و غیرهم را علم نکنید. عملاً هم با پرو بال دادن و توجیه کردن متجاوزین به نوامیس مردم می خواهید کاری بکنید که هم زنان و دختران و هم خانواده ها بترسند و کم کم مثل طالبان زنان را خانه نشین کنید. این شما هستید که در اکثر صحبت هاتون زن رو همیشه یک شی مورد حمله و تحریک کننده نفس اماره تصور میکنید. یک کم به صحبت های بزرگان خودتون و همین سایت محترم مراجعه کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دوستان! آقا سعید معتقده که جمهوری اسلامی میخواد مثل طالبان! ، زن ها رو خانه نشین کنه!!
قضاوتش به عهده خانم های ایرانی که امروز جزو موفق ترین افراد کشور هستند. از استاد دانشگاه و نماینده مجلس و وزیر و مدیر کارخانه گرفته، تا افراد فرهنگی و هنرمند و نویسنده و پژوهشگر و هزار زمینه و رشته دیگه، که بانوان با ایمان و مستعد ایرانی در همه این زمینه ها اگه از آقایون جلوتر نباشند، قطعآ عقب تر نیستند.

سعید خان شما به اشتباه، و تحت تاثیر دروغ پراکنی های رسانه های بیگانه، طالبان رو نماینده اسلام می دونی و فکر می کنی الان توی ایران زن ها همه توی خونه ها زندانی هستند. یه کم سعی کن از منابع دیگه هم اخبار ایران رو دنبال کنی تا متوجه بشی بانوان ایران اسلامی در زمان جمهوری اسلامی، به مراتب موفق تر و تحصیلکرده تر از زنان ایران در زمان طاغوت هستند.

اسلام، مخالف استفاده ابزاری از جذابیت های ظاهری زن، برای رسیدن به اهداف و امیال یک عده فرصت طلب و سرمایه دار هست. همین. وگرنه هیچ مخالفتی با پیشرفت و کار و تحصیل بانوان مسلمان وجود نداره.
گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۱۸
۹
احسنت اتفاقا خيلي هم كارشناسي است . كار درست همين است . من به عنوان يك زن شاغل اين تصميم را عاقلانه دانسته و پيشنهاد ميكنم در سراسر كشور اجرا شود .
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۱۹
۶
کاملا کارشناسی شده است
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
درود خدابرشما دوست خوب
رها121
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۳
۶
مدیرانی که عازم تایلند خواهند شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۷
۷
فردای قیامت جواب شهدا را چه میدهی؟
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۹
۶
سلام
با شماها عجب آدمهای بی انصافی هستید
چرا و به چه ادله ای میگید کارشناسی نشده
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
کارشناسی شده دیگه طالبان هم آخر کارشناس بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
طالبان را آمریکا درست کرد که حالا شده بلای جون خودش!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
فعلاً که نظرات شما عزیزان همان نظرات طالبان بقول خودتان ساخته شده بوسیله آمریکاست.
نه عزیزم فقط بلای جان آمریکا نشده مثل اینکه یادت رفته چطور دیپلمات های ایران را در مزار شریف قتل عام کرد چطور به شیعیان پاکستان و افغانستان حملات تروریستی میکنه و چطور قبل از حمله آمریکا امنیت مرزهای شرقی ایران را بخطر انداخته بود.
تفکرش هم آمریکا درست کرد؟ سلفی گری و وهابیت و خوارج از دیرباز در کشورهای اسلامی بوده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۱۳
۸
تو مديرا يه آدم بفهم پيدا شد شما هم بزن تو سرش عوض اينكه تقدير كني ......
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا را شکر ملاک فهم را هم فهمیدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ملاک فهم یعنی هرچیز سر جای خودش باشه چه معنا داره تو یه محیط مردونه تا آخر شب کار هست یه خانم رو با معذوریتها نگه داشت روحیه تندمدیر کجا با روحیه لطیف یه زن سازگاره
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
دیدم مدیران مردتون په گل به س این مملکت زدند و تا آخر شب مشغول چه کاری بودند. ببخشید مگه میخواهد قصاب باشه تا روحیه تند داشته باشه یا قرار با جانی ها و زندانی ها طرف باشه. الان ندیدی کشورهای غربی همه مشکل مدیریتی دارند همه بخاطر همین چیزهاست و روزی هم نیست که فلان مدیر زن فاسد از آب در نیاد!!!
برادر ناشناس راستی نظر شما نسبت وزیر زن و نماینده زن چیه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من یه زنم روحیه ام هم لطیف نیست از خونه نشستن هم بی زارم.لطفا راهنماییم کنید:)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۶
۳
برای صراط به شدت متاسفم ، اختلاط زن و مرد خاصیت منشی گری نیست؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای کلاً همه جا رو جدا کنید راحت! تا خدای نکرده به گناه نیفتید.
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
داداش سعید چقدر نگرانی؟همه جا حضور داری
محمدیان
|
Iran (Islamic Republic of)
این موضوع ربطی به حجاب و عفاف ندارد.طرح چنین مسائلی فقط برای عوام فریبی است و گرنه چه لزومی بود در بوق و کرنا کنند؟ این متهم کردن زنان مومنی هست که با پاکدامنی در دولت و ادارات مشغول به کار هستند. اکثریتی را به جهت خلافکاری اقلیتی نباید راند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۱۰
۳
زن ها به این خاطر که معمولآ سرپرست خانواده نیستند، واسه تفریح کار می کنند. اون وقت پسرها از بیکاری میرن خیابون متر می کنند.
اگه زنی متخصص باشه حرفی نیست، ولی دیگه نه اینکه زنها هه شاغل باشند و پسرها اغلب بیکار.
سعید خان، طالبان و تفکر طالبانی هم ساخته و پرداخته دست امریکایی هاست که امروز بلای جون خودشون شده. سعی نکن طالبان رو به اسلام یا ایران نسبت بدی. طالبان یعنی اوج حیله گری امریکا.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
جداً فکر میکنی با درآمدی که الان مرد های خانواده دارند زنهایی که سرپرست خانواده نیستند برای تفریح کار می کنند؟ پس با این حساب باشه مردهایی هم که سرپرست خانواری نیستند و به هر دلیلی مجرد هستند هم نباید کار کنند. اینکه پسر ها بیکار هستند چه ربطی به کار کردن زنها داره. اگر پسر هاجربزه داشته باشه مثل دخترها درس بخونه و کار بکنه و بخاطر جنیسیتش دنبال حقوق بیشتر نباشه بیکار میمونه. زن باید حتماً تخصص داشته باشه سرکار بره ولی مرد تخصصی هم نداشته باشه می تونه سرکار بره. خوبه شکر خدا اکثر زنهایی که سرکار هستند تحصیلات دانشگاهی دارند. نکنه فکر میکنی همه این زنهایی که الان مشغول کار هستند بخاطر زن بودنشان و یا خدا نکرده بخاطر جذابیت های زنانه یشان سرکار هستند و کار پیدا می کنند. یعنی الان کشورهایی که زن ها سرکار نمی روند (مثل عربستان و افغانستان زمان طالبان) مشکل بیکاری مردها حل شده؟برادر مشکل شما بیکاری مردها و اینها نیست شما مشکلتان حضور زن در جامعه است حالا هی دنبال بهانه بگرد.

در مورد طالبان هم جوابت رو بالا دادم باز اینجا تکرار می کنم طالبان ساخته پرداخته هر کسی هست الان طرز تفکر شما با همون بقول خودتون ساخته پرداخته یکیه و این طرز تفکر هم از آمریکا نیومده سلفی گری و وهابی گر و خوارج از دیرباز در کشورهای اسلامی بوده. آمریکا شاید در مقاطعی بخاطر برخورد با شوروی یا مثلاً حکومت شیعی ایران اینها رو کمک کرد ولی اینها تفکراتشان از دیرباز در مورداین مسائل همین بوده.
فقط هم بلای جان آمریکا نشده مثل اینکه داستان قتل عام اعضاء سفارت ایران در مزار شریف و همینطور کشتار پی در پی شیعیان پاکستان و افغانستان توسط این جماعت یادتون رفته. بعد نیست یادآوری کنم قبل از حمله آمریکا به افغانستان همین طالبان بلای جان به مرزهای شرقی ایران دست اندازی می کرد و نوامیس مردم محلی رو میدزدیند. از دید طالبان و وهابی شیعه و ایرانی از کافرین هم بدترند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به نظر من در شرایط مساوی از نظر تحصیلات و حقوق اولویت باید با آقایان باشد . در ضمن حضور زنان در جامعه بخاطر مشکلات مالی است وگرنه هیچکس خوشش نمیاد از صبح تا شب جون بکنه برای چندر غاز حقوق .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید خیلی دلت میخواد ایران رو با عربستان یا طالبان مقایسه کنی و بگی در ایران هم زن ها همون وضعی رو دارند که در افغانستان زمان طالبان و یا در عربستان وجود داره. در این مورد قضاوت رو به عهده زنان موفق ایرانی میگذاریم که از وزیر دولت گرفته تا نمایندگی مجلس و رئیس کارخانه و استاد دانشگاه و تاجر و راننده و هزار و یک شغل دیگه دارند.ضمنآ در ایران استخدام زن ها در هیچ جایی مانع نداره.
تفکر شیعه و کلآ اسلام، اصولآ با تفکر امریکا ساخته طالبان تفاوت داره. اینکه طالبانی ها به شیعیان حمله می کنند، به خاطر همون برنامه ریزی هست که اساس طالبان رو شکل داده. اتفاقآ نکته خوبی رو یادآوری کردی. امریکایی ها طالبان رو ساختند تا مسلمان ها رو به جان هم بندازند و بین شیعه و سنی درگیری ایجاد کنند که نمونه اش حمله طالبان به ایرانی ها و شیعیان هست. و فتواهای سران طالبان بر ضد شیعیان که هیچ گاه توسط علمای برجسته اهل سنت در طول تاریخ سابقه نداشته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ببخشید من زن با هزار امید و ارزو رفتم رشته ای رو که دوست داشتم خوندم حالا به دلیل جنسیتم باید کار مرتبط با شغلم رو بهم ندهند و بدهند به یه پسر که شاید علاقه من رو هم نداشته باشه؟ مگه دوران دقیانوسه؟؟ قرن بیست و یکه بابا...همه چی مگه شکمه؟!! از طالبان هم بدترید شما...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
۵
۴
واقعا بايد همه زنها بازخريد بشن وفقط بجز زنهاي معلم موافقم
saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
۶
۲
كار بسيار جالبي است وموجب امنيت كاري هم براي خانم ها وخانواده ايشان وهم براي مديران
خودم و30تادوستام
|
Iran (Islamic Republic of)
خداراشکر یک سعید با غیرت هم پیدا شد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اون خانمها خودشون عقلشون پارسنگ بر می داشته منتظر بودند شما عقل کل ها براشون تصمیم بگیرید.
وقیحید.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر غیرت به این باشه که شما میگین البته
مبارز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
۵
۲
سعيد جان !!!!حالا ريشه فكري اين قضيه به كنار ولي خدا وكيلي مشاغل جامعه حق يك مرد ايراني هستش كه قانون و شرع مرد رو مكلف به تامين نفقه خانواده كرده است اين در حاليست كه اغلب خانم هاي شاغل براي درآمد بيشتر خانوادشون ميان كار ميكنند و از طرف ديگه در نابهنجاريهاي ناشي از اين عدم حضور مادر در كنار خانواده تمام جامعه متضرر ميشن. من كاري ندارم طالبان چي ميگه و فمينيستها چي ميگن . من به عنوان يه مرد نان آور خانه ميگم اين كه مشاغل موجود در جامعه در ابتدا حق مردان هستش مگر شرايط و تخصص خاصي مورد نياز باشه كه اون هم خيلي كم هستش. يا حق
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
اینکه قانون بقول شما گفته نان آور خانواده باید مرد باشه بخاطر اینه که قانون رو خوده شما وضع کردید که زن استقلال اقتصادی نداشته باشه که بعدها نسبت به مرد نافرمانی کنه. قرآن هم هیج جا نگفته زن بخاطر نان آور بودن مرد کار نکنه.همون شرع و قانون به زوجین حق میده که شرایط عقد رو عوض کنند. اینکه فرمودید نابهنجاری باید مصداق بیارید که مقصودتون از نابهنجاری چیه، الان شما مثلاً آمار بده بگو مادر اکثر کسانی که در زندان هستند یا اعدام شدند کار میکرده و نان آور خانواده هم بقول شما نبوده یا اینکه سند بیاری که بچه هایی که مادرانشان سر کار بوده از لحاظ تحصیلی و کاری افت داشتند. در ضمن دخترهایی که شوهر نکردند چی آنها هم باید نروند سرکار؟ اگر اینطور پرا در مورد آقایونی که نان آور خانواده نیستند این قانون اعمال نمیشه. اینکه شما میگی من مرد هستم پس مشاغل حق مردهاست خودش آخر منطقه. موضوع استدلال مشترک شماست با طالبان و وهابی ها چون منطق اونها هم دقیقاً همین حرف های شماست.
مبارز
|
Iran (Islamic Republic of)
سعيد جان من مهندس ارشد الكترونيك هستم و تو يه شغل خوب با حقوق بالا دارم كار ميكنم ولي اين دليل نميشه كه من مشكلات اطرافم رو نبينم من دارم ميبينم خانومهايي رو كه تو محل كار من در آمدشون فقط صرف مد و لباس و ... ميشه و از طرفي بارها ديدم همين استقلال ماليشون باعث شده خيلي غير منطقي بر طبل طلاق و جدايي بكوبند و از اون طرف ميبينم جوونهاي بيكار و جوياي كار رو كه خيلي از اين خانوم ها بيشتر به كار احتياج دارند و بعد از مراجعه به محل كار من دست از پا درازتر نااميد برميگردند در حاليكه سعيد جان خود تو هم واقفي اگه من فردا بيام خواستگاري آبجي خانوم شما ، يا همون اول كار و يا اگه با انصاف باشيد بعد چند سال انتظار داريد من خانه و ماشين و رفاه نسبي رو برا آبجي خانوم شما تامين كنم در حاليكه راجع به خود شما اينجوري نيست و براي شما هم مطمئناً خانواده همسرتون اين توقع رو دارند حالا در كنار اين توقعات خدا وكيلي در يك شرايط يكسان حق كدومتون براي تصدي يه شغل بيشتره شما ؟ يا خواهرتون؟مادر شما به عنوان مسئول گزينش كارمند اون ارگان شما رو زودتر جذب ميكنه يا آبجي تون رو. اين يه استدلال عرفي و اجتماعي بود واسه دليل من. يا حق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب مبارز مگر انتخاب شغل بر پایه علاقه و تحصیلات زن و مرد می شناسه؟ طرز فکر شما از انسانهای غارنشین هم عقب افتاده تره...مگه زنها گناه کردند زن شدند که شما از قبل برایشان شغل شستن و پختن و سابیدن رو در نظر گرفتید؟ روی پیشونی زنها نوشته فقط باید کلفتی شما مردان زیاده خواه رو بکنند تا خانواده حفظ بشه؟ یعنی همه طلاقها به خاطر شغل زنهاست؟ چند درصد زنهای ایرانی کار می کنند؟ اون هم کار حسابی نه مشاغل پست؟
تازه فکر کردی اگه زنها رو به زور خانه نشین کنید می نشینند و اون جوری که شما بهشون دستور می دهید بچه بزرگ می کنند و دور شوهرشون می گردند؟ اینقدر ساده تشریف دارید؟ دیگه نسل زنهای بعله قربان گوی سر به زیر منقرض شده قربان.غم انگیز اینه که شما هنوز که هنوزه نفهمیدید اجبار و تحمیل فقط باعث ایجاد لجبازی و نفرت می شه و نتیجه مطلوب شما هم عمرا حاصل نخواهد شد...
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزم اینکه خانومهای همکار شما پولشون را صرف چه میکنند نه بنده ربطی داره نه به شما حتی در اسلام هم گفته که مرد حق نداره به مال همسر خود دست درازی کنه یا بگه تو چرا پول داری و بمن نمیدی. اینکه با پولشون چکار می کنند بخودشون ربط داره، اگر کار کردنش درست نبود درست کار نمی کردند باز یک حرفی که اونهم باید مدیرشون باهاشون برخورد کنه ولی اگر کار و وظیفه شون رو درست انجام میدن به هیچکس ربط نداره کجا پولشون رو خرج می کنند حتی به شوهرشون! درثانی مگر شما خبر داری که آقایونی که کار می کنند شما خبر داری که پولشون رو صرف چه کارهایی می کنند اتقاقاً آقایون مجرد و متاهل زیادی هستند که پولشون رو صرف عیاشی و کارهای ناجور می کنند آیا شما همین برخورد و همین طرز فکر رو با اونها هم دارید آیا واقعاً همه زنهایی که کار می کنند پولشون را صرف مد و لباس می کنند.
مشکل اون جوونهایی که دست از پا برمی گردنند خانمها نیستند نکاره بودن و تنبل بودن و پرتوقع بودن خودنشونه و دنبال بهانه می گردند. پسر ها درس نمی خوانند تنبلی می کنند دانشگاه قبول نمیشند یا جای خوبی قبول نمیشند دخترها درس می خوانند. سرکار پسر از همه متوقعه از کار باعناوین مختلف در میره با کار یکسان توقع حقوق بیشتر می کنه دختر ها زن ها اهل این برنامه ها نیستند. مگر کشورهایی دیگه زن و مرد کار میکنه کسی آمده گفته باشه حضور خانمها باعث بیکاری ما شده؟ مگر اقتصاد اونها خوابیده. مشکل از طرز فکر مردهای ماست و بنظر من همینه اینها بهانه آقایون در ایران حداقل به دو علت با کار زنها مشکل دارند یکی اینکه متاسفانه به زن های خودشون و در واقع به خودش اطمینان و اعتماد به نفس ندارند و فکر می کنند در محیط کار اینها با مردهای دیگه رابطه برقرار می کنند به آنها خیانت می کنند. دوم اینکه از اینکه زن استقلال مالی داشته باشه می ترسند و بخصوص فکر می کنند از اینکه زن فقط از اونها بتونه پول بگیره می تونند اونو تحت کنترل خودشون داشته باشند و بهشون امر و نهی کنند.
مبارز
|
Iran (Islamic Republic of)
خانم ناشناس محترم!!!! به نظرم خدا غارنشين و دقيانوسي فكر كرده (استغفرا...)كه اين قوانين رو وضع كرده. خود شما اگه در زندگي مشتركتون كارد به استخونتون برسه و به دادگاه رجوع كنيد جلو ميز قاضي اقرار ميكنيد كه طبق همين قانون به قول شما عقب مانده و دقيانوسي(قانون اسلام) بايد شوهر شما نفقه شما و بچه هاتون رو تامين كنه چون اون موقع اينجوري فكر نميكنيد و بيشتر دنبال روزنه اي هستيد تا حرفتون رو حق جلوه بديد. البته من عرض كردم در مشاغل با شرايط خاص اصلاً موضوع فرق ميكنه ولي براي منشي شدن كدوم تحصيلات و علاقه بايد باشه كه ما نميدونيم!! تازه بيش از هفتاد درصد تصديگري مشاغل توسط خانم ها در سطح ديپلم و زير ديپلم هستش و طبيعتاً اگه گفته ميشه شرايط نامناسب كاري و ... بيشتر با خانوم هايي هستش كه نه تحصيلات بالا دارند و نه تخصص خاص و بهمين دليل براي ماندن در شغل خود شايد بيشتر در معرض تهديد باشند. زن مسلمان الگوي رفتاريش خانم فاطمه زهرا (س)هستش كه از اطاعت مرد زندگيش لذت ميبره و اون را همتراز عبادتهاي خاص معبود ميدونه نه خانم هاي مد زده و خودباخته كه تصورشون از مرد فقط يك شريك جنسي هستش و پدربودن دكوري براي بچه هاشون. خب طبيعي هستش مردي كه ميخواد با اين معيارها با شما زندگي بكنه شايد براي خاطر پول شما و يا يه موقعيت مادي ديگرتون با شما ازدواج ميكنه وگرنه همون فرنگي ها كه به نظر ميرسه شما بيشتر از خدا قبولشون داريد تو يه ضرب المثلشون ميگن " اگه زن مطيع مردش باشه مردش سر فداي او ميكنه" يعني اونها هم اطاعت زن از مرد (البته بدون در نظر گرفتن استثناء ها)رو شرط خوشبختي و مهر خانواده ميدونن. شما هم مطئن باش اگه مردت ميگه كه با اين روحيات شما رو دوست داره بهتون دروغ ميگه چون فطرت مرد از زن قد و نافرمان بدش مياد ميخواد كلفت خونه باشه ميخواد ملكه پادشاه باشه فرقي نميكنه. آرزو ميكنم همه زنان ايران با آرامش زندگي توام با خوشبختي رو تجربه كنن انشاءا... . يا حق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
زن ناشناس تو مصداق بارز وسواس الخناس هستي. اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
مبارز جان بنده جواب شما رو دادم ]یچ توهینی هم در آن نبود ولی صراط منتشر نکرد
فواد
|
Netherlands
|
۲۱:۲۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
۰
۰
به نظر می رسه همه نظرشون مخالف نظر شماست البته فقط این سعید آقاست که برای همه نظرات، یه اظهار نظری کرده. پس باید نتیجه بگیرید که هر مقاله ای رو تو سایتتون نذارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۰
۴
۰
سعید جان چه بیکاری بابا یک تنه جواب همه رو دادی !عزیزم ذینفعی شما؟چه پشتگرمی ای؟!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
شما چی ذینفعی اینقدر ناراحت میشی از جوابهای بنده بیکاری؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۰
۲
۱
كارخوبي كردن كه.چرا بهش تاختين؟
سيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۰۵ دی ۱۳۹۰
۴
۱
صراط به عنوان يه سايت ارزشي نبايد اينگونه به يك كار ارزشي حمله كنه و اون رو زير سؤال ببره.دستور دين و بزرگان دين هم بر رعايت حريم زن ومرد نامحرم تأكيد داره.شايد ازنظر شرعي ارتباط كاري و بدون غرض اشكالي نداشته باشه اما اخلاق اسلامي ايجاب ميكنه از ارتباط و اختلاط غير ضروروي پرهيز بشه.
درضمن ما كلي مرد بيكار داريم كه بايد زندگي رو اداره كنن هيچ ضرورتي نداره از منشي زن استفاده بشه
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۰
۲
۴
باعرض معذرت من در سن 60سالگی معتقد هستم اقا سعید درست میگه سابقه 32ساله خدمت دولتی باسمت کارشناسی اعتقاد دارم خانمها بایستی در حد اعلا تحصیل کنند واین دانش را در جهت تربیت فرزندان ومدیریت خانواده بکار بندند وشرایط مادی مرد خانواده در حدی معقول باشد که احتیاج به کار زن نباشد هر چند تعیین میزان درامد مرد وکفاف انهم جای بحث وگفتگو بسیار دارد
یه خانوم شاغل خانه دار و بچه دار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۰
۲
به آقای ناشاس عرض کنم که بهتره کار های یدی و اجرایی رو بدنبه آقایون و پست های مدیریتی رو ه بندازن دور تا خانوما بردارن که هم کمتر تو جامعه باشن و وقت کنن به بچه هاشون برسن و پول اجرایی ها رو هم بیشتر کنن از الان
منشی گری هم بمونه برای آقایون ناشناس که هم زیر آب زنی و هم پیچاندن ملت رو بلدند.


اقایون مبارز هم بجای ادای مبارز در اوردن برن چشماشونو تربیت کنن که قر و فر شاغل های زحمت کش رو نبینن که کمتر از 10 درصدشون هستن و ببینند که زنهای خانه داری که خون شور رو تو شیشه کردن که قرو فرشون تامین بشه و راه به راه مهمونی و خوشگذرانیشون به راهه
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۰
۰
۱
صراط
شیطون شدی ها ، یکی هم یه کار خوب می کنه تو گیر بده ، زن خوب نیست منشی و از صبح تا ... با مردها صحبت ، درگیری و ... داشته باشد صراط چرا عقل نداری ،
روایت داریم عقل چیز خوبیه .
صراط بی عقل
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
کلاً مردهای مسلمان هم که در صحبت با زنان و درگیری کاری ضعیف النفس هستند و به اشاره ای به گناه می افتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سعيد جان هويت خودت رو عيان كن !!! نكنه شما خانم هستيد و اسم مردونه انتخاب كردي؟ آخه ادبياتت خيلي به شيرين عبادي ميخوره!!!! فقط يه "اوا" كم داره كه در بين جملاتت بگي!!! نه خدائيش دختري نه؟؟؟