شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱
تحلیل شریعتمداری از پشت پرده التهاب در بازار سکه و ارز

چه كساني تحريم را بزك مي كنند ؟!

برخي از ساده انگاران در پي توهم پراكني شماري از اطرافيان خويش، شرايط كنوني كشور را با دوران «شعب ابيطالب» مقايسه كرده و راه برون رفت از آن را، گشودن باب مذاكره با آمريكا دانسته بودند!
کد خبر : ۵۱۴۰۲
به گزارش صراط حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشت امروز این روزنامه نوشت:
شايد با اولين نگاه به يادداشت پيش روي، كيهان را به «بدبيني»! متهم كنيد ولي شواهد و قرائن موجود ترديدي باقي نمي گذارد - و يا، دستكم اين احتمال را قوت مي بخشد- كه افزايش بي رويه و جهشي قيمت سكه و دلار طي چند هفته و مخصوصاً چند روز اخير پروژه اي هماهنگ با تحريم نفتي ايران از سوي اتحاديه اروپا بوده است و جرياني همسو با اصحاب فتنه كه چندان هم ناشناخته نيست با افزايش مصنوعي بهاي سكه و دلار و نهايتاً افزايش پر شتاب قيمت ساير كالاها، در تلاش بوده است تا آثار تحريم نفتي جمهوري اسلامي ايران از سوي آمريكا و سپس اتحاديه اروپا را سنگين و پرآسيب جلوه دهد! اين در حالي است كه نه فقط محاسبات سياسي و اقتصادي از بي فايده بودن تحريم هاي ياد شده خبر مي دهند بلكه شمار قابل توجهي از صاحبنظران و اقتصاددانان بلندآوازه غربي نيز بركم اثر بودن تحريم نفتي ايران و زيان متقابل و بيشتر آمريكا و اروپا از تحريم هاي اخير تأكيد مي ورزند. و اما، جريان مرموز مورد اشاره با كليد زدن اين پروژه چه مقصودي را دنبال مي كند و كدام هدف نهايي را نشانه رفته است؟! بخوانيد؛

1- روز 24 اسفند ماه سال 1363، هنگامي كه خطيب جمعه تهران- رهبر معظم انقلاب- خطبه دوم نماز را آغاز كرده بود، بمب قوي و پرقدرتي كه در يك زيرانداز جاسازي شده و به زمين چمن دانشگاه تهران راه يافته بود، با صداي مهيبي در ميان جمعيت فشرده نمازگزار منفجر شد. در پي اين انفجار 14 تن از نمازگزاران به شهادت رسيده و 88 تن ديگر مجروح شدند. بي اثر بودن اين انفجار در حضرت آقا و جمعيت نمازگزار و ادامه خطبه دوم كه حماسه اي ماندگار بود، حديث ديگري است بيرون از محدوده اين نوشته محدود. نگارنده در آن نماز جمعه توفيق حضور داشتم و تنها صدايي كه بعد از انفجار در فضا طنين انداز شد، فرياد الله اكبر جمعيت بود.
بعد از پايان خطبه ها و آغاز نماز و در حالي كه امام جمعه به قنوت ركعت دوم مشغول بود - تقريباً نيم ساعت بعد از انفجار -هواپيماهاي عراقي از راه رسيدند. شليك پياپي توپ هاي ضدهوايي با صداي انفجار بمب ها و راكت هايي كه جنگنده هاي عراقي- مانند هميشه- بي هدف روي شهر فرو مي ريختند، در هم آميخته بود و جماعت بي آن كه كمترين نشانه اي از وحشت و اضطراب در آنان ديده شود به ادامه نماز مشغول بودند. ماجراي نماز جمعه آن روز، همان شب با تقدير جانانه امام راحل(ره) از صلابت حضرت آقا- امام جمعه و رئيس جمهور وقت- و شجاعت نمازگزاران روبرو شد. و اما، عاملان بمب گذاري پس از دستگيري اعتراف كردند كه قرار بود بمب كارگذاري شده هنگامي منفجر شود كه هواپيماهاي عراقي براي بمباران تهران به فراز شهر رسيده باشند! يكي از افسران برجسته استخبارات ارتش بعثي- اطلاعات ارتش عراق- نيز بعد از اسارت توضيح داد كه تهديدهاي پي درپي صدام درباره بمباران نماز جمعه تهران با ناكامي روبرو شده بود و براي جبران اين ناكامي قرار بود بمب كارگذاري شده در نماز جمعه، همزمان با حضور هواپيماهاي عراقي برفراز شهر تهران منفجر شود تا اين انفجار به حساب بمباران هوايي نوشته شده و نشانه تأثير عملي تهديدهاي صدام درباره بمباران نمازجمعه تهران باشد.
2- تحريم هاي اقتصادي، سياسي و به كارگيري اهرم هاي فشار عليه جمهوري اسلامي ايران، تازگي ندارد بلكه از نخستين روزهاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون به طور بي وقفه و در مقياس گسترده با آن روبرو بوده ايم اما به گواهي آنچه پشت سر نهاده ايم، تحريم هاي گسترده و فشارهاي بي وقفه و پيوسته نه فقط ايران اسلامي را وادار به تسليم در مقابل باج خواهي آمريكا و متحدانش نكرده است بلكه دستاوردهاي عظيم و فراوان علمي و تكنولوژيك را نيز در پي داشته است كه فناوري هسته اي، نانوتكنولوژي، ورود به باشگاه فضايي، دستاوردهاي بزرگ در عرصه توليد تجهيزات پيشرفته نظامي و... تنها بخشي از نمونه هاي مثال زدني و آشكار آن است. بنابراين به نوشته روزنامه آمريكايي «يو.اس.اي تودي»، گزارش سالانه «آمريكن اينترپرايز» و اعتراف بي پرده - بخوانيد دردمندانه- مركز مطالعات امنيت ملي اسرائيل- INSS- و دهها نمونه مشابه ديگر كه شرح آن به درازا مي كشد، «تهديدي كه پيوست عملياتي نداشته باشد و يا طرف مقابل- ايران- قادر به مقابله با آن باشد، نه فقط «تهديد» نيست، بلكه براي جمهوري اسلامي ايران يك «فرصت» تلقي مي شود.»
در گزارش خبري امروز كيهان به نمونه هايي از اعترافات دشمنان بيروني درباره ناكارآمدي تحريم نفتي اخير اشاره شده است كه از تكرار آن خودداري مي ورزيم. و از دو بند فوق تنها به اين نتيجه بسنده مي كنيم كه حريف از موثر بودن تحريم ها در مقياس «آسيب جدي»! و يا به قول خانم هيلاري كلينتون «فلج كننده»! نااميد است و از سوي ديگر چنانكه اشاره خواهيم كرد، «تهديد» تنها گزينه اي است كه پيش روي دارد. بنابراين وقتي «تهديد» تنها گزينه باشد و اين گزينه، نيز آسيب جدي نداشته و قابل دور زدن و مقابله باشد، به آساني مي توان نتيجه گرفت دشمن به «حركت» و «اقدامي» نياز دارد كه تحريم را جدي و اثرگذار جلوه دهد.
3- نزديك به 3 هفته قبل -14/10/90- در بخش پاياني يك يادداشت با عنوان «چه كسي فرياد زد؟!» آورده بوديم؛
«اوباما و تيم اقتصادي او با استناد به نظرات كارشناسي اقتصاددانان برجسته آمريكايي با امضاي مصوبه مجلس نمايندگان آمريكا براي تحريم بانك مركزي ايران به شدت مخالف بودند و رئيس جمهور آمريكا بعد از فشارهاي پي در پي لابي صهيونيست ها -آيپك- نهايتا قول داد كه تصميم نهايي درباره امضاي اين مصوبه را بعد از پايان تعطيلات سال نو مسيحي اتخاذ خواهد كرد ولي ناگهان در آخرين ساعات سال 2011 و قبل از شروع تعطيلات و در حالي كه مشغول گذران تعطيلات در جزاير هاوايي بود، طرح ياد شده را امضاء كرد. پرسش اين است كه در اين فاصله چه اتفاقي افتاده بود كه اوباما را با عجله به امضاي مصوبه تحريم بانك مركزي ايران كشاند؟! نفرمائيد كه فشار نئومحافظه كاران، رقباي انتخاباتي و آيپك، علت عجله اوباما و امضاي ناگهاني طرح مورد اشاره بوده است! چرا كه اين فشارها پيش از آن نيز وجود داشت. پس علت عجله اوباما را كجا مي توان جستجو كرد؟! اگر كيهان را به بدبيني متهم نكنيد به نظر مي رسد كه آمريكا به اقدامي از درون ايران چشم اميد دوخته بود ولي در اين فاصله، اتفاقي افتاده است كه چشم طمع دشمن را كور كرده است. اين اتفاق كه از اقتدار و هوشياري مثال زدني ايران اسلامي حكايت مي كند چه بوده است؟! و كدام آرزوي دشمن را دود كرده و به هوا فرستاده است؟!»
و اكنون به سوالي كه در يادداشت 14/10/90 بي پاسخ گذاشته بوديم پاسخ مي دهيم كه برخي از ساده انگاران در پي توهم پراكني شماري از اطرافيان خويش، شرايط كنوني كشور را با دوران «شعب ابيطالب» مقايسه كرده و راه برون رفت از آن را، گشودن باب مذاكره با آمريكا دانسته بودند! بي آن كه بدانند و قادر به درك اين نكته بديهي باشند كه درگيري جمهوري اسلامي ايران با آمريكا يك درگيري ماهوي است و از ماهيت طرفين درگير ريشه مي گيرد. با اين توضيح كه تاكيد ايران به اسلام ظلم ستيز، استقلال طلب و آزادي خواه در تقابل با ماهيت مستكبر، خون ريز و غارتگر آمريكاست و آمريكا كه از تقابل و تخاصم سي و چند ساله خود با ايران اسلامي طرفي نبسته است و امروزه از الگو شدن انقلاب اسلامي براي ملت هاي مسلمان منطقه به شدت آسيب ديده است، مذاكره را فقط براي مذاكره مي خواهد و در پي آن است كه بلافاصله بعد از آغاز مذاكره، اين رخداد را براي ملت هاي مسلمان منطقه فاكتور كرده و خطاب به آنان در شيپورهاي تبليغاتي خود بدمد كه اگر ايران اسلامي را به عنوان «الگو» برگزيده ايد و نسخه انقلاب اسلامي را پيش روي خود داريد، جمهوري اسلامي ايران نيز بعد از سي و چند سال مقاومت، چاره اي جز رويكرد به آمريكا نداشته است!
متاسفانه برخي از ساده انديشان- درخوشبينانه ترين حالت- آمريكا را در فلان سريال تلويزيوني مي بينند كه در آن براي نجات يك گربه از درون چاه، 3 فروند هلي كوپتر امداد به كار گرفته شده است!! آمريكا را بايد در افغانستان و عراق و غزه و گوانتانامو و ابوغريب و مصر و تونس و ليبي تا چند سال قبل و مخصوصا ايران قبل از انقلاب اسلامي ديد و... و اما، در پي پاسخ قاطع و كوبنده حضرت آقا به اينگونه برداشت هاي گمراه كننده و پيشنهادهاي برخي از افراد مرعوب و خودباخته، بود كه رئيس جمهور آمريكا را با نااميدي به امضاي مصوبه مجلس نمايندگان اين كشور براي تحريم بانك مركزي ايران كشانيد. مصوبه اي كه ابتدا و تا قبل از پاسخ قاطع و قدرتمندانه حضرت آقا- حفظه الله تعالي- به شدت با آن مخالف بود.
گفتني است «درخواست مذاكره»، محور اصلي- بخوانيد اصلي ترين محور- در پيام شفاهي اخير اوباما به مسئولان بلندپايه جمهوري اسلامي ايران بود و انصراف ايران از بستن تنگه هرمز، محور ديگري از آن پيام بود كه نشاندهنده «پاشنه آشيل» آمريكا و متحدان اروپايي آن و صلابت باور شده ايران اسلامي است.
4- اكنون به آساني مي توان حدس زد آمريكا و متحدانش بعد از ناكامي در پروژه ياد شده كه شكستن الگوي ايران اسلامي و حذف آن از ميدان ديد و عمل ملت هاي مسلمان منطقه، اصلي ترين هدف آن بوده است، چه راه كاري را پيش روي داشته اند؟
الف: تحريم نفتي ايران؟! اين پروژه كه به اعتراف صريح آمريكايي ها و اروپايي ها ناممكن است و در صورت عملياتي شدن، بيشترين و جدي ترين آسيب آن متوجه آمريكا و اتحاديه اروپا خواهد شد. كشورهاي دوسوي اقيانوس اطلس كه به گفته برژينسكي در شوراي راهبردي آتلانتيك- 12 دسامبر 2011 در واشنگتن- بيرون از ضريب ايستادگي و آستانه تحمل آمريكا و اروپاي بحران زده است.
همين جا پرسشي در ميان است و آن، اين كه چرا اتحاديه اروپا در مصوبه اخير خود، زمان اجرا و عملياتي شدن تحريم نفتي ايران را به 6 ماه بعد- ژوئيه 2012- موكول كرده است؟! چرا؟! پاسخ را از مجموعه آنچه مقامات و رسانه هاي آمريكايي و اروپايي طي چند روز گذشته بر زبان و قلم آورده اند بشنويد؛
اول:تحريم نفتي ايران، شوك بزرگي در پي دارد و اروپاي بحران زده با شرايط سخت مالي و اقتصادي خود تحمل پذيرش اين شوك بزرگ را ندارد.
دوم: تحريم نفتي ايران، قيمت نفت را به گونه اي تصاعدي و جهشي افزايش خواهد داد و اين افزايش قيمت منحصر به نفت ايران نخواهد بود. جهش قيمت نفت براي اقتصاد بحراني اروپا يك كابوس وحشتناك و پديده اي شكننده است.
سوم: اگرچه عربستان تعهد كرده است با افزايش صادرات نفتي خود، پي آمد تحريم نفتي ايران را پر كند ولي اين اعلام آمادگي در حد و اندازه يك بلوف قابل ارزيابي است.
چهارم: تنها 17 تا 18 درصد از نفت ايران به اروپا و عمدتا 4 كشور اسپانيا، يونان، فرانسه و ايتاليا صادر مي شود و اين 4 كشور در شرايط اقتصادي شكننده اي قرار دارند. يونان با 1000 ميليارد يورو بدهي، ايتاليا با 1400 ميليارد بدهي، فرانسه با مشكل بزرگ طلب هاي غيرقابل وصول از يونان و اسپانيا با اقتصاد ورشكسته، كسري بودجه كلان و... روبرو هستند و از سوي ديگر، ساير كشورهاي اروپايي نيز، در بحران شديد مالي به سر مي برند و قادر به جبران خسارات فراواني كه در صورت تحريم نفتي ايران به4كشور ياد شده وارد مي شود، نخواهند بود.
پنجم: پالايشگاههاي 4 كشور اسپانيا، فرانسه، يونان و ايتاليا، براي تبديل نفت وارداتي به فرآورده هاي نفتي، نظير بنزين، گازوئيل و... متناسب با «نفت ايران» ساخته شده است و جايگزين نفت ايران، مستلزم تغيير اساسي در ساختار پالايشگاهها است كه در بحران مالي كنوني كشورهاي ياد شده اگر ناممكن نباشد، با صرف هزينه هاي كلان همراه است.
ششم: تحريم نفتي ايران مي تواند بستن تنگه هرمز را در پي داشته باشد. گفتني است كه مطابق كنوانسيون هاي 1958 ژنو و 1982 جامائيكا، بستن تنگه هرمز، حق مسلم جمهوري اسلامي ايران است و حتي انجام ايست و بازرسي كشتي هاي عبوري مي تواند، افزايش جهشي قيمت نفت، نرخ بيمه، اخلال در ارسال اسلحه و مهمات به كشورهاي همپيمان آمريكا در منطقه و... را در پي داشته باشد.
هفتم: يكي از اهداف اصلي تحريم نفتي ايران، آنگونه كه خانم اشتون، روز يكشنبه هفته جاري اعتراف كرد، كشاندن جمهوري اسلامي ايران به پاي ميز مذاكره است و اين اقدام مي تواند مذاكرات هسته اي را متوقف كند و توقف مذاكرات در حالي كه ايران به پيشبرد برنامه هاي هسته اي خود ادامه مي دهد، امتياز ديگري است كه به الگوي ايران اسلامي براي ملت هاي منطقه افزوده مي شود.
هشتم: آمريكا و متحدانش مي دانند كه عملياتي كردن تحريم نفتي براي ايران اسلامي، آسيب جدي در پي نخواهد داشت ولي با تعويق اجراي آن به 6 ماه بعد در پي آنند كه به خيال خود از اين «مشت بسته» به عنوان يك اهرم براي حمايت از عوامل خود در انتخابات مجلس نهم استفاده كرده و جمهوري اسلامي ايران را به تائيد صلاحيت وطن فروشان مدعي اصلاحات ترغيب كنند! و...
تمامي اين شواهد و نمونه ها حكايت از آن دارند كه تحريم نفتي ايران در عمل ناممكن است و جمهوري اسلامي دهها اهرم قدرتمند براي مقابله با آن را در اختيار دارد.
5- از آنچه گذشت مي توانيم به اين نتيجه منطقي برسيم كه اولا؛ تحريم نفتي ايران ناممكن و يا دستكم، بسيار كم اثر است. ثانيا؛ پي آمدهاي آسيب رسان آن براي تحريم كنندگان به مراتب بيشتر از آسيب هاي احتمالي براي ايران است. ثالثا؛ آمريكا و متحدانش به تهديد نياز دارند و رابعا؛ اين تهديدها زمينه اي براي پذيرش از سوي ايران ندارند.
حالا به صدر يادداشت پيش روي باز مي گرديم و اين پرسش را مطرح مي كنيم كه آيا تنها راه پيش روي آمريكا و متحدانش براي موثرنشان دادن تحريم ها، اين نيست كه در داخل كشور به ايجاد يك «فضاي كاذب» از افزايش قيمت ها دست بزنند و سپس ادعا كنند اين افزايش جهشي قيمت ها پي آمد تحريم هاست؟! دقيقا و در مقياسي بزرگتر از همان ماجراي انفجار بمب در نمازجمعه تهران؟!
آيا افزايش غيرطبيعي و پرشتاب بهاي سكه و دلار كه افزايش قيمت ساير كالاها و خدمات را از چند هفته قبل و مخصوصا طي چند روز گذشته در پي داشته است، همان ماموريت نيست؟ اگر هست - كه هست- اين ماموريت را چه كساني و يا كدام جريانات برعهده گرفته و عملياتي كرده اند؟! پاسخ اين سوال چندان دشوار نيست. چه كساني شرايط كنوني كشور را با دوران شعب ابيطالب مقايسه مي كردند؟ و راه برون رفت را در گشودن باب مذاكره با آمريكا مي دانستند؟! كه با خروش مقتدرانه حضرت آقا روبرو شدند. چه كساني از يكسو به افزايش مصنوعي قيمت سكه و دلار دامن مي زدند و از سوي ديگر به گونه اي حسابشده، اين افزايش قيمت را به حساب ايستادگي مردم و نظام در مقابل زورگويي ها و باج خواهي هاي آمريكا و متحدانش معرفي مي كردند و مثلا اينكه اگر سپاه از بستن تنگه هرمز سخن به ميان نياورده بود يا اگر دانشجويان انقلابي خشم مقدس خود را عليه آمريكا و انگليس مهار كرده بودند و يا... قيمت سكه و دلار افزايش نمي يافت؟!
و بگذريم از مراكز اطلاعاتي و امنيتي كشور كه جاي خالي آنها در اين ماجرا محسوس است!
6- و بالاخره؛ حالا كه قرار است تحريم نفتي ايران از 6 ماه ديگر عملياتي شود. چرا از هم اكنون؛ صدور نفت به كشورهاي اروپايي را متوقف نكرده و مشتريان پاي كار و فراوان ديگري را كه آماده خريد هستند جايگزين نكنيم؟ چرا نبايد از همين امروز با استناد به مواد 14 تا 23 كنوانسيون 1958 ژنو و مواد 17 تا 37 كنوانسيون جامائيكا، ابتدا ايست و بازرسي كشتي هاي عبوري تنگه هرمز را كه از سال 1991 داوطلبانه متوقف كرده بوديم، از سر نگيريم؟ و در مرحله بعد، از حق مسلم خود براي بستن تنگه هرمز به روي كشتي هاي متعلق به كشورهاي تحريم كننده نفت ايران استفاده نكنيم؟
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۱۲۱
۱۳۷
........... مملكت در فساد و بي برنامگي است تو از چه كساني خانه عمه را بزك مي كنند حرف مي زني ........
فتنه سبز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۲۳۶
۱۵۳
نفست مثل همیشه از جای گرم بلند میشه و تحلیل های متوهم گونه به خورد خلق الله میدی.تمام قدرت که دست خودتونه !!! این چه جریان فتنه ای است که اینقدر قدرت داره که اقتصاد مملکت را یک شبه زیر و رو کنه پس مسئولین چه کاره اند؟
خواهشن بی کفایتی و بی لیاقتی دولتمردان را به پای ما فتنه گران نگذارید آقایان 3000 میلیارد تومانی.
روشن
|
Iran (Islamic Republic of)
این همه مثبت در یک سایت افراطی در حمایت ازدولت در واکنش به انتساب رسوایی اقتصادی اخیر به فتنه مرده سبز چه پیامی دارد؟
A.M
|
Iran (Islamic Republic of)
manzoretoooon az dolat marda kiyan ahga ya khanooome fetne sabzzz.vaghean heyfe ein rang .
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۱:۳۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۱۱
۱۲
چرا نبايد از همين امروز با استناد به مواد 14 تا 23 كنوانسيون 1958 ژنو و مواد 17 تا 37 كنوانسيون جامائيكا، ابتدا ايست و بازرسي كشتي هاي عبوري تنگه هرمز را كه از سال 1991 داوطلبانه متوقف كرده بوديم، از سر نگيريم؟
زیرا ایران امریکا نیست.
ناشناس
|
Kazakhstan
این موادی که گفتند درصورتی است که از حریم ساحلی و دریایی ما استفاده کنند که سهم ما از این تنگه با آبراه بین المللی و حریم دریایی عمان تقسیم میشود !
عليرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۴۵۹
۱۷
يه خورده حرف حساب داشتم خدمتتون تورو به خدا چاپ كنيد يا بخونيد پاسخ دهيد.
تقريبا سي وسه سال است كه كشور دراختيار مسئولين محترم است وهركونه بودجه ونيروي انساني مورد نياز نيز در اختيار افراد گذاشته شده است ولي متاسفانه بعد از اين همه سال تا موضوع ويا مسئله در كشور رخ مي دهد به جاي پاسخ گويي مسئولين محترم با يك پوشش خبري تمام گناهان را بر عهده بيگانگان خارج از كشور مي گذارند.
حال سوال :
طي اين چند سال شما مسئولين در جهت حفظ و ثبات در حوزه هاي اقتصادي ، اجتماعي سياسي وامنيتي چه كرده ايد؟
آيا اينفدر سيستم بدون مديريت باقي مانده است كه بيگانگان به راحتي توانايي رسوخ واعمال خرابكاري را درآن دارند؟
بهتر نيست يكبار هم كه شده بدون منافع حزبي وشخصي ومقامي بگوييم مسئول تمام نابسامانيها در حوزه هاي اقتصادي ، اجتماعي وسياسي وامنيتي خود ما مسئولين هستيم.... تا به جاي آدرس غلط به مردم شخص مسئول پاسخگو باشد
تا مسئولين نيز جواب سي وسه سال حيف وميل بيتالملال را بدهند.
با تشكر
حزب ا...
|
Iran (Islamic Republic of)
فوق العاده بود.ممنون
روشن
|
Iran (Islamic Republic of)
فقط احسنت! عالی بود!
محمد.ص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۱۱
۱۴
خیلی طولانیه نمی خونمش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۲۵
۵۴
حالا که پذیرفته ایم دشمنان و ایادی داخلی آنها اینقدر قدرت دارند که ارز را در عرض یک ماه دوبرابر و سکه را بیش از دوبرابر کنند،پس بهتر است کار های کشور را به این آدمهای قدرتمند بسپاریم تا امور کشور را با توجه به قدرتی که برایشان قائلیم ظرف یک ماه سر و سامان دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند ! ولی هر اتفاقی بیفته زیر سر آمریکای جهانخوار و ایادی استکبار به سرکردگی آمریکاست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما هم خانه ات را دو دستی تقدیم دزد قدرتمند و چاقو به دستی کن که با قدرت وارد خانه ات شده و میخواهد همه چیزت را به غارت ببرد!! منطقیه؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
با سلام،در جواب دوستی که گفته اند "خانه ات را دو دستی تقدیم ...." عرض کنم قیاس ایشان قیاس درستی نیست ولی میتوانیم این طور قیاس کنیم که اگر من فکر کنم مثلاً اگر برای خانه ام چیزی خواستم بخرم گران شد آن را به حساب دشمنم بگذارم و یا اگر خواستم مسافرت بروم دیدم ماشینم پنچر است آن را به حساب دشمنم بگذارم که با آلت دست قرار دادن یکی از فرزندانم ماشین را پنچر کرده و اگر پشت بام چکه کرد و یا لوله آب نشتی داد همه را به حساب دشمن بیرون از خانه گذاشتم و فرزندم را آلت دست دشمن برای توطئه دانستم خوب بهتر نیست که من مقداری به این فرزندم که با تبانی دشمن تمام شئونات زندگی من را تحت کنترل دارد برسم تا او و دشمنم با ان همه توانایی که برایشان قائلم طوری که فعالیت آنها را بیشتر از خودم در زندگیم، موثر میدانم حتی پشه ای که مرا نیش میزند را نیز تقصیر آنها میدانم با دستان توانای خود مرا از شر این همه مزاحمت رها کنند.
A.M
|
Iran (Islamic Republic of)
chi migi shoma????age amrika mitonest kari kone ye fekri vase khodesh bokone!!na en ke vase iran name befreste ke khastare ravabet ba iran bashhee.
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۲:۴۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۱۴
۲۴
نمی شد خلاصه مطلب رو می نوشتید؟
با بیشتر حرفهای شریعتمداری موافقم.در ضمن برخی خواص بی بصیرت اگر دهانشان را ببندد کارها بهتر پیش می رود.همه خود را کارشناس می دانند وبرای هر چیزی اظهار فضل می کنند.عده ای کار ستون پنجم دشمن را بازی می کنند!شرم آور است.
رز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۳۳
۲۶
فکر کنم اگه بمیری بهتر باشه اینقدر که به نامه بی سلام گیر میدی به وضعیت فرهنگی گیر میدادی وضع بهتر میشد معلومه این گیر دادنها خصومت شخصیه نه دلسوزی .
شهر وند تهراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۹
۴۶
با نظر آقاي شريعتمداري موافقم ،ما الآن در موقعيتي هستيم كه بايد تهاجمي عمل كنيم و نه عكس العملي و انفعالي ، هر زمان كه تهاجمي عمل كرده ايم به نتيجه رسيده ايم. البته هستند وطن فروشاني در داخل كه هميشه چشمشان به بيگانه بوده است!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه جرات داشتیم تهاجمی عمل کنیم که تا حالا بساطمونو جمع کرده بودن !
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۱۰
۲۷
عزیزان موافق و مخالف شمارو به خدا بصیرت رو فراموش نکنید.
کشور ما مشکل اصلیش داخله نه خارج
قبول دارید اگه کشوری دارای نظام و مردمی متحد باشه از بیرون آسیب نمی بینه...؟
باور کنید عده ای در لباس گوسفند دارن گرگ سفتانه به مملکت آسیب وارد می کنن...
تاریخ خوندن بد نیست
حکومت نیمه تمام ائمه اطهار علیم السلام هم از دسیسه ها و بی بصیرتی های خودی ها خیلی آسیب دید...!
سعید
|
Canada
|
۱۶:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۹۲
۷۸
خدا سایه وجود این دشمن رو از شما کم نکنه که در این سی و اندی سال هر چه خرابکاری و ناشایستگی خودتان در مملکت داری بوده به گردن این دشمن انداختید و خودتان را مبرا از مشکل معرفی کردید. من مطمئن هستم که اگر آمریکا و اسرائیل هم نباشند شما برای ادامه حیات خودتان و ادامه فرافکنی و سرکوب مخالفین و منتقدان از کره مریخ هم باشه دشمن درست می کنید.
ناشناس
|
Canada
مگه اینکه مریخی ها بیان و ایران رو همه جوره تحریم کنند و برای ایجاد آشوب در ایران، بودجه اختصاص بدن!! یا مثلآ از توی مریخ، هواپیمای مسافربری ما رو با صدها مسافر بیگناه منهدم کنند! و بعد هم به رئیسش جایزه بدن!
دشمن چیه؟ ایشالا گربه بوده !!!
سعید
|
Canada
وقتی شما منافع هر کشوری رو بخطر میندازین طبیعی که اون بودجه میزاره مگه شما بودجه نذاشتید.
راجع به هواپیما هم قصد توجیه کل حرکت نیست ولی دلم می خواهد راجع به جنگنده ای که همزمان با اون هواپیمای مسافربری بلند شده بود و میخواست از پوشش اون استفاده کنید هم برامون بگید چون شما عادت دارید برای رسیدن به مقاصدتون از جون مردم مایه بگذارید
رسول
|
Canada
آقا سعید قیامتی هم وجود داره ها ! تو چطور شهادت این همه مسافر بی گناه ایر باس رو توسط آمرایکا با توهم خودت توجیح میکنی چرا هموطن خودتو با انواع انگها و توهینها مورد حمایت قرار میدی اما آمریکا و اسراییل و غربیهارو مبرا میدونی از هر خطایی راستی تو کی هستی ؟ جز یک وطن فروش بی ارزش عقدهای
سعید
|
Canada
اون کسی هواپیمای جنگی بلند میکنه و از پوشش هواپیمای مسافربری استفاده می کنه باید قیامت حساب پس بده. شما خودتون رو مساوی هموطنان من می دونید. آمریکا و اسرائیل از هر خطایی مبرا نیست ولی برای آمریکا ارزشی نداشت که یک هواپیمای مسافربری رو بزنه و چیزی جز هزینه سیاسی و حقوق بشری براش نداشت سئوال اینجاست که واقعاً چه اتفاقی افتاده

از این که مجدداً بجای جواب دادن به شبهه بنده شروع به فحاشی کردید و مطابق معمول از الفاظ کاملاً ارزشی مثل وطن فروش بی ارزش عقده ای استفاده کردید تشکر می کنم مسلماً اگر کسی بخواهد به اسلام و مسلمانی شما برسه همین اخلاق و گفتار خوش شما خودش بهترین دلیله!

امیدوارم سانسور نشه
ناشناس
|
Canada
چون بنا به نظر نه چندان محکم شما و بر اساس ادعای دروغ امریکا، یک جنگنده هم پریده بود، پس توجیه می شود که مسافرین بیگناه کشته شده و به قاتل آنها هم مدال داده شود؟!
منطق یانکی ها را بخوبی از بر شده ای!!!
ناشناس
|
Canada
سرنوشت کسانی چون سعید که در دفاع از ارباب خود حتی کشته شدن صدها هموطن خود را توجیه و ماست مالی می کند، بسیار عبرت آموز است.
امیدوارم ما هم بتونیم حد اقل به اندازه این بابا، به ارباب خودمون وفادار باشیم.
یاعلی
رسول
|
Canada
توکه از همه مدرک میخوای خودت برای این حرفت چه مدرک معتبری داری بر چه اساسی این حرفها رو میزنی نکنه خودت تو ناو وینسنت بودی آره راستشو بگو !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ابراهیم
|
Canada
آقا سعید مارا به خیر تو امید نیست شر مرسان
ناشناس
|
Canada
سعید جان امریکایی ها عادت دارند برای هر جنایت شون یک توجیه درست کنند. مثلآ هواپیمای مسافربری رو با سیصد مسافر می زنند و به قاتلشون هم مدال افتخار میدن، بعد میگن یک هواپیمای جنگی پشتش قایم شده بوده!! (شخصآ این ادعا رو در ضدانقلاب ترین سایت ها هم نخونده و نشنیده بودم). چیزی که حتی یک کودک هم باورش نمی کنه.
یا مثلآ به مراسم عروسی حمله می کنند و بعد میگن فکر کردیم طالبان بوده. یا شهرهای مسکونی رو بمباران می کنند و زنها و کودکان رو می کشند و بعد میگن القاعده رو زدیم!!

بهتره کودکانه هر چیزی را که یانکی ها گفتند باور نکنیم و قبلش، فقط کمی فکر کنیم. کسی که از انداختن بمب اتم و کشتن همزمان صدها هزار نفر ابایی نداره، ساقط کردن یک هواپیمای مسافربری براش کار سختی نیست.
A.M
|
Canada
agha saeed vaghean kheyli gheyre manteghiiii fekr mikoniii.
سعید
|
Canada
آقای منطقی شما بگو نیروی دریایی یک کشور با این تجهیزات از زدن یک هواپیمای مسافربری چه چیزی جز نفرت عمومی دستگیرش میشه؟
چرا چامعه جهانی مثل داخل ایران واکنشی نسبت به این ماجرا نداشت و حتی یک کشور هم با ما اینها رو محکوم نکرد. چرا آخرش شما مجبور شدید صلح رو بپذیرید؟
ناشناس
|
Canada
مگه جنایات ارتش امریکا در عراق و افغانستان و پاکستان رو کسی محکوم می کنه که توقع داری کشته شدن صدها ایرانی اون هم توی اون شرایط که ایران همه جوره محکوم و مظلوم بود، محکوم بشه؟!
چون هیچ کس امریکای جنایتکار رو محکوم نکرده، پس غرب زده های عزیز هم به این نتیجه می رسند که امریکا بی گناه است. البته بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی هم کار ایران بود و اصولآ امریکایی ها سابقه ای در آدم کشی ندارند! چرا می گویید هواپیما را امریکا زده؟!!
پرهام
|
Canada
" سعید: اون کسی هواپیمای جنگی بلند میکنه و از پوشش هواپیمای مسافربری استفاده می کنه باید قیامت حساب پس بده"

ولی خودمونیم ها ، سعید جون ، دروغ بزرگی گفتی.

تا حالا دروغ به این بزرگی نشنیده بودم.
فروزان
|
Canada
برات متاسفم "سعید"

نمی دونستم از سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکایی ها حمایت می کنی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۹
۲۶
به قول یک انقلابی بزرگ تاریخ:

نمی دانم که حکومت انقلابی باقی می ماند یا نه، اما من مسلسل به دست تا آخرین نفس می جنگم.

به عنوان یک انسان، غم انگیز است که دوستی نداشته باشی؛ ... اما به عنوان یک انقلابی غم انگیزتر است که دشمنی نداشته باشی ، چون برای یک انقلابی نداشتن دشمن به معنی محافظه کار شدن و سازش است!

درود بر حسین شریعتمداری و انقلابیون ایران اسلامی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۱۲
۳۶
حسین شریعتمداری دوست داریم 1000000000000000000000000000000 بار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چقدر صفر ! صفرهاش از صفرهای 3000000000000 هم بیشتره !
محمود خیرخواه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
۱۲
۳۶
از آنجایی که تحلیلهای گذشته آقای شریعتمداری مطابق با واقع بود قطعا این تحلیل هم درست است ولی اگر خاینینی که شرایط بحرانی را در اواخر جنگ ایجاد کردند تا امام عزیز را وادار به پذیرش قطعنامه کنند - و در نهایت آن پیر فرزانه جام زهر را سر کشید - به ملت معرفی می شدند الان دوباره آنان و عواملشان مجددا چنین توطیه ای را طراحی نمی کردند !!متاسفانه اینها هرگز نخواهند فهمید که این نظام و انقلاب در کنف حمایت و هدایت حضرت ولی الله الاعظم روحی له الفداه قرار دارد . لااقل این مطلب را با تمام وجودشان درک کنند که بسیجیان دوران دفاع مقدس با اراده پولادین گوش به فرمان امام زمان خویش آماده رزمند و تا آخرین قطره خون خود از تمامیت نظام جمهوری اسلامی و وجب وجب خاک میهن اسلامی که آغشته به خون شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس است دفاع خواهند کرد و اگر باور ندارید و جرأت دارید پا به میدان گذارید . والله المنتغم
شروین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۰
۲۶
۹
جالبه!خودشون با تقلب این دولت ......................... را برمردم مظلوم مسلط کردند ,بعد خودشونم انتقاد می کنند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما بزن پارکینگ متوهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۰
۴۶
۲۳
بازم اضهار نظر یک متوهم مرتجع رو چاپ کردی صراط
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
باذم اضحار نضر مطوحم یک مرطجع رو چاپ کردی سرات.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بله، نظر شما منتشر شد!
مهران آزادپی
|
Netherlands
|
۱۹:۲۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۰
۱۰
۲۹
حاجی جون زنده باشی ! دست مریزاد ! تا یه پاراگراف مونده به آخر و حتی پاراگراف آخر هم ، حق مطلب رو اداء کردی ! ولی نمیدونم چی شد که با تائید رفتاری که دستگاه دیپلماسی کشور تقبیحش کرده ، یهو زدی به صحرای کربلا و شور حسینی گرفتت !
- حاجی جون خود عمار بینی پدیده ایه که خیلی خوب نیست ها !!!!!! از ما گفتن ! بزار مردم در غیاب و خفا بگن حاجی عمار زمان بود ! - هرچند دست کمی نداری ، ولی گاهی اوقات همونطور که گفتم یهو میزنی به صحرای کربلا !
حق یار
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۰
۴
۱۵
سلام بر آقای شریعتمداری. واقعا پیش بینی ها و تحلیل های ایشان حرف نداره. چند روز پیش تیتر زده بودند: اروپا خود را تحریم کرد ، امروز با خب تحریم ایران در ۶ ماه آینده اروپا با افزایش سرسام آور قیمت سوخت زمین گیر شده بود و جاده ها بند آمده بود. آفرین به آقای شریعت مداری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
با سلام
بالاخره تکلیف مارا معلوم کنید بفهمیم آیا شرکتهای نفتی غارتگر هستند و یا مشتری؟ آنها نفت عراق و لیبی را غارت میکنند و یا میخرند؟ما از تحریم غارتگران خوشحالیم یا ناراحت؟اگر از تحریم ناراحتیم به این معنانیست که دوست داریم منابعمان غارت شود؟ما دلمان به حال مردم لیبی که معتقدیم نفتشان را غارت میکنند میسوزد یا به حال باصطلاح غارتگرانی که با تحریم کردن نفت ایران به خود زنی دست زده اند؟
غلامرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۰
۲۵
۷
بهترهمه منطقی باشیم اینکه بگوییم دشمن وجودنداردوهمه تقصیرخودمان است که اشتباه است درطول تاریخ همیشه دشمن بوده ودشمنی خودش رابه هرترفندی انجام داده وشکی دراین نیست مبایداین راهم قبول کنیم که خودمان هم مقصریم اگرباوحدت وعدم سیاست بازیهای غلط تلاشمان رابیشتروتوقعمان راکمترکنیم یقیناءموفق می شویم انشاءاله