سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
نگاهی متفاوت به خدمات رایگان جهانی

تکنولوژی رایگان برای جاسوسی با دوام

نام راهپیمایی روز قدس را گوگل جستجو کنید! نه! اصلا کلمه islam را جستجو کنید تا به عنوان اولین یافته ها کاریکاتورهای ضد اسلامی در توهین به پیامبر اسلام را در نتایج بیابید!
کد خبر : ۵۱۶۳۶

"صراط" - موتورهای جستجوگر و دایره المعارف های مجازی! آیا کسی را می شناسید که فعالیت اجتماعی داشته باشد ولی روزانه چندین بار به یکی از پایگاه های مشهور جهانی، رجوع نکند؟

واقعیت این است که تاریخ و اطلاعات ما به شدت وابسته به اینترنت شده است. وقتی خبری یا مقاله ای را در اینترنت منتشر می کنیم احساس ما این است که این مطلب برای همیشه جاودانه شده است و هر شخصی در هر کجای دنیا با یک جستجوی ساده می تواند به آن دسترسی پیدا کند اما متاسفانه واقعیت غیر از این تصور جهانی است!

گوگل، یاهو، ام اس ان، بینگ، ویکی پدیا و انواع و اقسام سایت هایی که به خوبی می شناسیم آنچه را سیاست های یک درصدی نظام های سرمایه داری می پسندند بارها و بارها به رخ جستجوگران جهانی می کشند و آن چه نمی پسندند به راحتی حذف می کنند.

شاهد این موضوع مثال های تاریخی کشورمان است. نام راهپیمایی روز قدس را جستجو کنید! نه! اصلا کلمه islam را جستجو کنید تا به عنوان اولین یافته ها کاریکاتورهای ضد اسلامی در توهین به پیامبر اسلام را در نتایج بیابید!

زنگ ها برای ما به صدا در آمده است؛ اگر صحبت از اینترنت ملی؛ موتور جستجوگر ملی می شود باید بدانیم که ملاک حذف ارتباط با دنیای مجازی نیست بلکه صحبت از ماندگاری یک اندیشه و تاریخ ملی ماست.

اگر غرب برای فیلترینگ ابزارهای جاسوسی رسمی مثل فیس بوک و توئیتر در ایران اشک تمساح می ریزد جای تعجب است که در برابر استفاده جنبش 99 درصدی وال استریت از این رسانه ها  اقدام به فیلترینگ همان سایت ها می کند.

آزادی بیان تنها دست مایه ای است برای انتشار پیام های سرمایه داری و حذف منتقدین، یک روز به نام برابری دینی حجاب از سر زنان فرانسوی می کشند و روزی دیگر منتقد هولوکاست را به 2 سال زندان محکوم می کنند. اما راحت ترین کار حذف صحبت ها و آثار منتقدین از تاریخ است!

بازی در سیستم های اطلاعاتی غرب هر چند آگاهانه صورت گیرد حداقل عواقب اش حفظ دائمی رکوردهای فردی و شخصی افراد جامعه است. غرب بسیار علاقمند است انسان ها را مانند بازیگر مشهور فیلم ترومن در دنیایی مجازی از اطلاعات محسور کند. این درگیری با اطلاعات مجازی توسط موتورهای جستجوگر، شبکه های اجتماعی، بنگاه های خبری، هالیوود، جوایز بین المللی، مسابقات جهانی و ...شکل می گیرد. ملتی موفق هستند که جامعه اطلاعاتی شان را با ابزارهای بیگانه کمتر درگیر کنند و شخصا تاریخ شان را بنویسند.

فراموش نکنیم اینترنت و سرویس های بی شماری که به عنوان پیشرفت تکنولوژی با هزینه ای اندک در اختیار بشر قرار می گیرند؛ هدفمند هستند. از کنار جی پی اس رایگان و خدمات مکالمه بین المللی و موبایل های دوربین دار و اینترنت رایگان جهانی به سادگی عبور نکنید. همه این سیستم ها دو طرفه هستند نه یک طرفه!

نظرات بینندگان
مخالف همه دیکتاتورها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
۴۵
۵
همشون حرف مفت میزنن- آزادی بیان کجا بود؟ ما ایرانیها آزادی بیان را زمان شاه خوب دیدیم که هیچ کس حق حرف زدن نداشت چه برسد به تظاهرات و ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
الانم همونه عزیز من فقط اسم اسلامی یدک میکشیم !
A.M
|
Iran (Islamic Republic of)
na eshteb nakooon khanom ya aghaye nashenas!!!!dige chikar mikhastan bookoonan ke nakardan!!ein azadi kamee???ziyadam hast>
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
A.M عزیز منظور من آزادی بیان با ترس و لرز نبود بلکه آزادی بیان در اعلام نظرات بصورت آزادانه در صدا و سیما برای رسیدن به تفاهم و دوری از اختلاف است . در ضمن اگر منظورتون از کارهایی که میگید کردن همون وقایع بعد از انتخابات بوده من با عملکرد هر دو طرف مخالفم .
مخالف همه دیکتاتورها
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای ناشناس اول
با این نوشته خودتو ضایع کردی عزیزم. چون نمونه آزادی بیان همین نوشته حضرتعالی است و خیلی های دیگه که از صداوسیما گرفته تا جاهای دیگه حرفاشونو برعلیه هر کی که بخوان میزنن. البته اگه کمی فکرت را کار بیندازی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
۶۵
۱۷
دیگ به دیگ میگه روت سیاه !
خیلی روتون زیاده که در حالی که بزرگترین سانسورچی جهان هستید حرف از سانسور غرب میزنید .در غرب اگر کسی را به خاطر هولوکاست محاکمه میکنند و برای دو سال میندازن زندان کارشون اشتباهه ولی طبق قانون خودشونه مثل اینجا نیست که تا انتقاد کنی چهار تا انگ بچسبونن رو پیشونیت و بدون محاکمه بفرستنت زندان تازه اگه سرت نره زیر آب !
خدارو شکر که شما قدرت آمریکارو ندارید وگرنه به اسم دین پوست مردمو میکنید !
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس با ذکر مثال واقعی بیان کنید چه کسانی بخاطر انتقاد در زندان هستند و انتقادشان به چه چیزی بوده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب ژانوارژان شما خودت تحقیق کن تا ببینی واقعیت چیه و نباید به حرف من بسنده کنی هرچند میدونم بعیده اصلا لحضه ای درباره درست بودن حرف من فکر کنی. کسی که دست به عملیات مسلحانه میزنه و یا ایجاد اغتشاش میکنه حقشه که در یک دادگاه بیطرف محاکمه بشه و به نسبت جرمش مجازات بشه . دقت کنید که به نسبت جرمش نه کمتر و نه بیشتر نه اینکه مثل دادگاه متهمان زمان انتخابات تا جلسات آخر دادگاه بدون وکیل باشند و تا قضه نبودن وکیل رسانه ای بشه سریع براشون وکیل بگیرن برای ماله کشی بی عدالتیشون . میدونید...................................................................
در اینکه افراد معاند با نظام باید زندانی بشن شک نکنید ولی با این سخت گیریها در نهایت همه مردم تبدیل به دشمن میشن .
من دلسوز این نظام هستم و میخوام به کجراهه نره و همه میدونیم اگر وضعیت کشور امنیتی بشه همه از حکومت دلزده میشن و دشمنان خوشحال .
صراط خواهش میکنم اگر میخوای سانسور کنی فقط اسم افراد سانسور کن نه کل نظر تا ژانوارژان از خواب خرگوشیش بیرون بیاد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب ژانوارژان من براتون چند مثال ذکر کردم ولی متاسفانه سانسور شد . امیدوارم عادل باشید خودتان و بیطرفانه در این مورد تحقیق کنید چون مثالهای من ممکنه سانسور بشه .
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس محترم من هم توی همین دوران که شما زندگی میکنی دارم زندگی میکنم .1.قانون حمل سلاح در نیروهای مسلح:ناشناس در این قانون کسانی که دست به عملیات مسلحانه میزنند را باید برای دفا از خود با آنها به همان گونه رفتار کرد شما باید ممنون این نظام باشی که در برابر آنها دست به اسلحه نبرد.این هم بگم در دادگاه متهمان از همون روز اول رسانه ها حضور داشتند واگر قرار بود وکیل مدافعی نباشد همان روز اول رسانه ای می شد.منظورتان از سخت گیری یعنی چی؟ شما دوست دارید فضا چگونه باشد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اقای ناشناس ترسو
شما بر اثر مصرف قرص اکس توهم نزدی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب ژانوارژان من هم با برخورد با افراد و گروهکهای مسلح موافقم چون تو این مملکت زندگی میکنم و برای حفظ امنیتش برخورد نظامی و قضایی مجاز میدونم . البته اگر قرار بود در قضایای انتخابات به قول شما نظام از طریق نظامی و تیراندازی برخورد کند که البته به صورت بسیار محدود این کار را کرد به عاقبت شاه دچار میشد پس عملکردش نسبتا عقلانی بود .
منظور من از آزادی اینه که چرا مثلا یه روزنامه نگار به خاطر رسانه ای کردن یه موضوع باید بره زندان یا اصلا سیاست به کنار چرا کارگران و اصناف ما در کشور جرات برگزاری راهپیمایی یا اعتصاب را ندارند ؟
فضای مورد علاقه من فضایی است که افراد سیاسی به حال افراد دزد و متجاوز حسرت نخورند !
منتقد معاند نیست !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این ژانوارژان انگار از پیش اصحاب کهف اومده یه 300 سالی تو غار بوده
بعضی وقتا نظراتی میده شاخ که هیچ برج میلاد رو سر آدم سبز میشه
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس اینو نگی چی میخواهی بگی .به قول بچه های این سایت اب رو بریز اونجا که میسوزه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
۸
۳۴
شما که اینقدر به تهدید اینترنت معتقدید اصلا سایتتونو تعطیل کنید که از عوارضش در امان باشید .
کل حرف این مقاله تبلیغ برای اینترنت میلی بود مثل صدا و سیمای میلی و روزنامه های میلی . دم انتخابات که میشه مردم همه میشن فهیم و آگاه ولی نمیدونم چرا مردم حق داشتن ماهواره یا دسترسی به برخی سایتهای خبری ندارن ! خیلی توهین آمیزه چون معنیش اینه که شما نمیفهمید اینی که ما میگیم درسته ! خیلی دلسوز هستید به زور میخواید ایدیولوژی خودتونو بکنید تو چشم مردم ! تو همون آمرکا رسانه های مخالف شاید کمرنگ بشن ولی شما صداهای مخالفتونو لال و حذف میکنید !
برین کتابهای تاریخ بخونید ببینید به سر حکومتهایی که خواستن جلوی چشم و گوش مردم بگیرن چی اومده !
هیچ استثنایی در کار نیست حتی برای نمایندگان خدا روی زمین !
امیدوارم که شما که داعیه مبارزه با سانسور دارید سانسور نکنید چون مردم میبینند و قضاوت میکنند !
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس شما از ماهواره و اون سایتهایی که فیلتر شده چه استفاده ی ابزاری میکردید که اینقدر ناراحت هستید .یه سوال اگه یکی سر خیابونتون وایسه وبا بلندگو دادبزنه خونواده ی شما قاتل و دورغ گو و مردم اهالی محل رو از خانواده ی شما بترساند عکس العمل شما چی میتونه باشه؟ .این یک سوال از 10 ها سوالی بود که میشد مطرح کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ژانوارژان اگر به قول شما کسی بیاد و با بلندگو داد بزنه و به من بگه قاتل و دروغگو دو حالت داره یا واقعا قاتل و دروغگو هستم یا نیستم .
اگر واقعا قاتل و دروغگو باشم قاعدتا نمیتونم از اتهامات دفاع کنم و مجبورم جلوی این اتهام زنی با هر روشی که جواب بده بگیرم برای آبرو ولی اگر من قاتل و دروغگو نباشم ، من هم یه بلندگو برمیدارم و از خودم دفاع میکنم اینطوری مردم محل خودشون قضاوت میکنن که حرف من سندیت داره یا حرف بلندگو بدستان !
حالا من از شما یه سوال میپرسم !
اگر یه نفر بیاد تو محلتون با بلندگو بگه شما قاتل هستید چیکار میکنید !؟ از خودتون متقابلا با دلیل و مدرک دفاع میکنید تا دروغش رسوا بشه یا زنگ میزنید یه عده بیان طرفو گوشمالی بدن و بلندگوشو خرد کنن !؟
به نظر شما اگر واقعا قاتل نباشد ولی به جای دفاع از خود با دلیل و مدرک صدای مخالف را خفه کنید مردم محل در حقانیت شما شک میکنند یا بلندگو بدستان !؟
در ضمن هر چندتا سوال دیگه هم داری بپرس من جواب میدم !
یا حرفت منطقیه اینقدر جرات دارم قبول کنم حرفتو یا حرفت غلطه و با دلیل غلط بودن حرفتو رد میکنم .
به امید اینکه همه مردم ایران از هر حزب و گروه و دسته ای طاقت شنیدن حرف مخالف را داشته باشند . در نهایت اگر حرفی غیر منطقی باشه با منطق میشه ردش کرد .
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس شما همین که بگید من قاتل نیستم آیا اکتفا میکنه .؟ مردم چگونه حق رو از باطل تشخیص میدن چگونه میتونی تبرئه کنی خودتو؟ راستی شما گفتی صدای مخالفان را خفه میکنند .شما یا مخالفان مگه چه جور مخالفتی کردید که صدای شماها را خفه کردند؟ فایده ی ماهواره در زندگی انسان چیست؟سایتهای فیلتر شده آیا حقیقت را بیان میکنند آیا در رسیدن ما به یک زندگی ایدهآل به ما کمک میکنند ؟ما برای چه به این دنیا آمده ایم ؟در این دنیا چه باید بکنیم؟ و در آخر به کجا خواهیم رفت ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب ژانوارژان من جوابتونو دادم ولی اگر همچنان معتقدید باید جلوی این به اصطلاح دروغ پراکنیها گرفته بشه و مردم شعور لازم برای تفکیک مسایل را ندارند و نیاز به آقا بالاسر دارن ، من دیگه حرفی برای گفتن ندارم .
فقط اینو میدونم که هیچ حکومتی دوست نداره اشتباهاتش رسانه ای بشه و رسانه ای شدن اشتباهات فقط به قدرت رسانه ها بستگی داره ، همه کشورها دشمن دارن فقط ما نیستیم ! درست یا غلط بودن این شیوه دلخواه شما در آینده نزدیک برای همه مشخص میشود .
زادهوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
۴
۵
این فقط یکی از عوارضشه و شما اشاره ای به جاسوسی غرب ار این طریق نکردید گوگل وقیحانه یه خط مشی جدید برای جمع آوری اطلاعات اعلام کرده که پیشنهاد می کنم حتما بخونیدش
آزاد اندیش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
۵
۰
آحه چرا اراجیف میگی نتایج جستجوی گوگل در مورد روز قدس و islam کجاش شبیه اونیه گفتید؟؟؟؟
تو خراب کردن چهره جایی یا شخصی هم اگر خبری میزنید برا شعور مخاطب لاقل ارزش قائل بشید.

ا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من همین الان سرچ کردم.دروغ میگین نبود.
حرف منو باور نکنین ولی بی زحمت خودتون جستجو کنین تا ببینین سراط راست میگه یا دروغ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
۴
۰
داداش ما راهپیمایی روز قدس را سرچ کردیم ولی مطلبی که زدید درست نبود حالا لطف کنید و از روی سایت برش دارید.ضمنا از این به بعد اول خودتان تست کنید و از هر سایت در وپیتی مطلب گیرتان امد توی سایت نزنید
سعید
|
Canada
|
۰۱:۵۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
۴
۱
عزیزان بنظر من شما از کشور و دوست برادر جمهوری دمکراتیک!!! موروثی خلق کره شمالی یاد بگیرید کلاً اینترنت رو گل بگیرین ببینید مشکلتون حل میشه یا نه؟