سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۸
لزوم برخورد چهره به چهره

ممنوعیت استفاده از برقع و کلاه اسکی!

بعد از این همه افرادی که با کلاه نقابدار، انواع کلاه های اسکی، برقع و پوشیه در جامعه حاضر شوند؛ 380 یورو معادل 499 دلار جریمه خواهند شد.
کد خبر : ۵۱۶۸۰
"صراط" - دولت هلند هم به جمع کشورهای ممنوع کننده استفاده از برقع و انواع دیگر پوشش صورت پیوست.
 
بعد از این همه افرادی که با کلاه نقابدار، انواع کلاه های اسکی، برقع و پوشیه در جامعه حاضر شوند؛ 380 یورو معادل 499 دلار جریمه خواهند شد.
 
به گزارش سرویس اجتماعی صراط به نقل از خبرگزاری شین هوا، وزیر داخلی هلند علت این امر را لزوم برخورد از نزدیک و چهره به چهره افراد با یکدیگر در اجتماع دانست (!)
 
برقع جزئی مهم از پوشش فرهنگی بخشی از اعراب و افغان ها و مردم پاکستان محسوب می شود. هر چند بسیاری از مراجع و مفتی های مسلمانان استفاده از برقع را واجب نمی دانند اما زنان سعودی باید بعد از سن بلوغ صورت شان را از نامحرم بپوشانند.
 
در واقع علت اصلی ممنوعیت های مختلف و وضع قوانین ضد اسلامی در اروپا، متوقف کردن گرایش روزافزون مردم به دین مبین اسلام به واسطه تبلیغات دیداری است. هم اکنون مسلمانان بزرگ ترین اقلیت مذهبی اروپا را تشکیل می دهند و سالانه هزاران نفر به این جمعیت اضافه می شوند.
برچسب ها: برقع هلند سعودی
نظرات بینندگان
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
۶۱
۵۵
این هم از برکات آزدی در غرب است .قابل توجه سعید کانادایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هروقت پوشیدن روسری در خیابانهای غرب ممنوع شد اونموقع بیا نظر بده ! فکر نکنم توی خود ایران هم پوشیدن برقع و پوشیه از نظر امنیتی قابل قبول باشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برقع چیزه احمقانه ای هست...چه دلیلی دارد که از خدا جلوتر بیافتیم...خودش حد و مرز را گفته...البته صراط جان کشوری باید این انتقاد رو بکنه که به حقوق انسانها در انتخابه دین و پوشش و ... احترام بزاره...ما که خودمون تو این زمینه دیکتاتوریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چون اروپایی ها این کار رو کردند خوبه، وگرنه اگه کس دیگه ای انجامش میداد، نشانه دیکتاتوری و محدود کردن آزادی های شخصی بود!!
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسهای محترم اگه زنان برهنه باشند از نظر شما مشکل نداره از فردا میگیم برهنه بیان تو خیابون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من اطمینان دارم اگر در ایران هر چیزی ممنوع شود صدای مخالفان نظام در می آید. حتی همین روبند
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
ژانو جان
اولاً غرب مدینه فاضله نیست خودشون هم مثل شما ادعا ندارند که هیچ مشکلی ندارند و ادعای تقدس و لایتغیر بودن قوانین هم نکردند. اینجا اینطوری نیست که یک گروه یا یک نفر در هیات حاکمه شب بخوابه صبح تصمیم بگیره از فردا نباید کسی برقع بپوشه باید مجالس قانون تصویب کنند.

ثانیاً بنده ادعا ندارم غرب بی مشکل ولی نمی دانم چرا شما نظامی بقول خودتون الهی و مقدستان رو با این نظامهای طاغوتی مقایسه می کنید.

ثالثاً برقع یک پوشش مبتنی بر اسلام نیست. در اسلام فقط موی سر و گردن باید پوشیده باشه نه گردی صورت. اینها چیزهایی بوده که اعراب بادیه نشین داشتند واصلاً در اسلام هم نیامده. بنابراین ضدیت با برقع بمعنی ضدیت با اسلام نیست. (من دارم درمورد هلند و کشورهایی مثل هلند صحبت می کنم شما حالا داستان مدارس فرانسه را پیش میکشید که اونهم جواب دادم و اگر بازهم بهانه کنید بازهم جواب می دهم.)
کسی اینجا با فرهنگ مردم هم مشکل نداره هم اینجا و هم در کشورهای اروپایی خانم های هستند که با مقعنه و مانتو هستند و در همه جا مشغول کار هستند (نمونه اش یکی از همکاران خانم مراکشی بنده) حتی در خدمات دولتی. مشکل برقع مشکل امنیتیه. شما زیر برقع نمی توانید هویت شخص رو تشخیص بدهید و نمی توانید حتی ثابت کنید طرف مرده یا زنه و متاسفانه بعضی از تروریست های وهابی و القاعده از این پوشش استفاده کردند و هر دولتی حق داره که نسبت به امنیت شهروندانش مسئول باشه.

رابعاً اکثریت قریب به اتفاق اینهایی که با برقع در اماکن عمومی ظاهر میشوند از مهاجرین تازه وارد کشورهای عربی و پاکستان هستند.که حتی شهروند هم نیستند و بعضاً بصورت مهاجرین غیر قانونی وارد کشورهای غرب می شوند و بعد از مدتی با ادعای اینکه در کشورهای زادگاه خودشان مشکل دارند حق اقامت می گیرند. این برادران و خواهران می توانند به میهن اسلامیشان برگرداند و آنجا حجاب برگزار کنند و برقع بپوشند. دلیل نیست که هر کسی وارد هر کشور شد قوانین و رسوم اکثریت آن کشور را نقض کنه. همان قدر که ایشون احساس میکنه آزاد باشه یک اروپایی هم که جد اندر جد ساکن آن کشور بوده و خودش و اجدادش باعث پیشرفت این کشور و دمکراسی شدند هم حق داره که نسبت به امنیت خودش حساس باشه.

امیدوارم منتشر بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
میگید برهنه بیان تو خیابون ؟ شما چیکاره ای مثلاً ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بحث اینه که قبول کنیم حجاب و پوشش، یک مسئله شخصی نیست و امری کاملآ اجتماعی است. و حکومت های مختلف دنیا نیز بر اساس قوانین خود، در این امر دخالت می کنند.
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
سعيد جان با كمي از حرفات موافقم هستم. ولي مشكل اينجاست .چطور آزادي در برهنگي هيچ اشكالي نداره اگه يكي لخت مادر زاد بياد بيرون هيچ مشكلي نداره ولي اگه كسي بخواد كاملا پوشيده باشه مشكل داره.پسرم اونها مشكلشون برقه نيست يا كلاه اسكي نيست و اين تصميم هم پسرم توي يك روز گرفتن نه يك فرايند زماني.البته قبول دارم از نظر امنيتي مشكلاتي را بوجود مياره . يهودي ها چگونه وارد فلسطين شدند و آن كشور را با تمدن چند صد ساله به يك كشور جعلي تبديل كردند اي فرهنگ غربه؟آخه همشون از كشورهاي اروپايي به فلسطين سرازير شدند اين چه تمدن بي شاخ و دمي هست كه اين غربي ها دارن . البته تو كه توي تهران هستي از كانادا وارد ميشي پسرم
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
ژانو جان برهنگی برای هر کسی تعریفی داره شاید از دید شما زیر گلوی یک خانم باشه شما ایشون رو برهنه جساب کنی. بنده سیستم غربی رو صد درصد تایید نمی کنم ولی در این سیستم تا وقتی چیزی مشکلی برای بقیه از لحاظ امنیتی ایجاد نکنه درست نکنه محدود نمیشه. در مورد برهنگی هم توجیهشون اینه که کسانی که از برهنگی ناراحت میشند نگاه نکنند. عملاً هم در این کشورها درصد آدم هایی که خیره نگاه زنان می کنند و مزاحم نوامیس مردم میشند به مراتب کمتر از کشورهایی که با حجاب اجباری حفظ ظاهر می کنند.
اینکه یهودی ها چطور به فلسطین وارد شدند من نمی دانم چه ربطی به این بحث داره شما می تونید هر چیزی رو به هر چیزی مربوط کنیم بحث ما آزادی در پوشش بود اگر می خواهید می توانیم سر ورود یهود به فلسطین هم صحبت کنیم البته برادران یهودی ارتدوکس که هم اکنون قدرت رو در اسرائیل بدست دارند هم در زمینه حجاب و پوشش دقیقاً دغدغه های مشابه شما دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
۵۳
۴۷
این دولت های دموکراتیک چرا در نوع پوشش افراد دخالت می کنند؟ مگر پوشش ظاهری یک امر شخصی نیست؟!!! کجایند مدعیان حقوق بشر؟!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
شما زیر برقع میتونه هویت شخص و اصلاً اینکه زن یا مرده تشخیص بدی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اجباری بودن حجاب در ایران چی، دخالت در نوع پوشش افراد نیست؟
کجایند مدعیان آزادی؟
اصلا چه دلیلی دارد که از خدا جلوتر بیافتیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بحث اینه که در پوشش افراد دخالت شده، البته کار ارباب ها همیشه درسته سعید خان!!!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
پوشش افراد تا وقتی که مخل امنیت بواسط عدم تشخیص هویت شخص نشه منعی نداره. الان اینهمه در اروپا هستند با لباس های محلی خودشان می گردند هندی ها آفریقایی ها لبنانی های مسلمان شیعه و سنی با مانتو و مقنعه چرا آنها مشکل ندارند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هر حکومتی برای خودش قوانینی داره و طبق اون قوانین، در پوشش افراد دخالت می کنه. مهم اینه که پوشش و حجاب یک امر اجتماعی است و به هیچ عنوان شخصی نیست.
عبدالکریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
۳
۴
صراط جان - اوضاع خیلی بدتر از این حرفاست
همین تابستان امسال
یه خانم خارجی که تازه مسلمان شده بود
اومد ایران - جزء نزدیکای ماست
بعدش برگشت کشور خودش
میگفت تو فرودگاه سوئیس بهش گفتن که باید مانتوشو دربیاره
این بعدش بهشون گفت که نه ... و زیرش هیچی نپوشیده
تا اینا اجازه دادن لباسش تنش باشه

همچنین میگفت که 95% محل های کار
اجازه نمیدن که کارکنانشون با حجاب باشن

این خودش تو یه داروخانه کار میکرد
که پس از مسلمون شدن - از اونجا اومد بیرون

خیلی به مسلمونایی که بخوان تو اجتماع باشن ، سخت میگذره
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
پس اینهمه زنی که با روسری و چادر در اروپا میگردند دزدکی میگردند؟
عبدالکریم
|
Iran (Islamic Republic of)
گفتم محل کار
نگفتم تو خیابون
افتاد ؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
الان بنده در مجل کارم همکار محجبه مسلمان دارم در خیلی از ادارات دولتی کانادا هم خانمهای محجبه هستند. شما کدوم کشور رو مثال میزنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در برخی کشورهای آزاد اروپایی مثل دانمارک و فرانسه، استفاده از حجاب در دانشگاهها و ادارات دولتی ممنوع است!! آزادی یعنی همین!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
حکومت داری یعنی این
مثل ما خوبه که باباهه وزیر بود ؛؛ برو دخترش ببین چه حجابی داره ؟؟
خلاصه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر ادامه بدم یه جاهای باریک میرسیم که خوش آیند 10 در صد مسیولین فعلی و 95 در صد از مسیولین ماضی نیست
رضايي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
۲
۱
حالا كه غربي ها اينقدر از نماد هاي اسلامي ترس و واهمه دارند و نوك پيكان تهاجم فرهنگي را با رواج دادن بي بند باري بخصوص در زنان و دختران ايراني بوسيله ترويج بد حجابي و بي حجابي نشانه رفته اند خوبه ايران هم پيروان آنها بخصوص بدحجابها را كه متعمدا" از آنها دنباله روي مي كنند و در صدد پياده كردن اهداف آنها در اين كشور هستند جريمه كند .
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
برقع نماد اسلام نیست هیچ جای اسلام و قرآن نگفته برقع بپوشید و مشخص بودن قرص صورت زنان هیچ منعی نداره و حرام نیست.

رضایی حان مگه الان شما تعزیر و جریمه نمی کنید تشریف ببرید نیروی انتظامی ببینید چند هزار نفر الان ماشینشون گیر همین جریمه هاست