سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۷

در مهدهای کودک چه می‌گذرد؟+عکس

در سال‌های دور در مکتبخانه‌ها در کنار تدریس قرآن مجید،شاهنامه و گلستان و بوستان سعدی را نیز درس می‌دادند. حتی کتابهای دیگری مانند حیدر نامه یا هفت لشکر، حسین کرد شبستری و غیره نیز تدریس می‌شد. امروزه نیز در برخی از موارد تعدادی از شهرهای اروپا میزبان شاهنامه خوان‌هایی هستند که برای شناساندن فرهنگ ایران زمین، اقدامات قابل توجهی در آن سوی مرز‌ها داشته‌اند. اما متاسفانه در ایران عده‌ای عزم خود را برای فراموشی این تمدن کهن جزم کرده‌اند.
کد خبر : ۶۰۳۵۵

به گزارش صراط:پرداختن به تربیت کودک در سال‌های اولیه زندگی موقعیت بسیار مناسبی برای جلوگیری و یا کاستن از اشکالات یادگیری است و منافع ماندگاری برای خانواده و اجتماع به همراه دارد. یافته‌های علمی نشان می‌دهند که این پشتیبانی در دراز مدت موجب توانایی برای ایفای نقش در جامعه نیز خواهد شد.

در دهه اخیر به دلیل وجود مشغله‌های بیرون از منزل مادران، بخش اعظمی از تربیت و نگهداری کودکان به مهدک‌های کودک سپرده شده است. با توجه به اینکه ۸۰ درصد رشد مغز و ۷۰ درصد رفتارهای اجتماعی انسان‌ها در این دوران شکل می‌گیرد، به طور خاص کودکانی که به مهدکودک می‌روند در مقایسه با دیگر هم‌نوعان خود که از این امکانات محروم‌اند، زندگی موفق‌تری در آینده خواهند داشت.

اما موفقیت کودکانی که چند سالی را در مهدهای کودک سپری می‌کنند، همگانی نبوده و شاید بتوان به طور قاطع گفت که تعداد چشم گیری از مهدهای کودک خلاف این راه رفته و در پایان حضور چند ساله کودک در این مکان‌ها، فردی کاملا متفاوت با خصوصیات مثبت بیان شده به جامعه تحویل خواهند داد.

در مهدهای کودک چه می‌گذرد؟

فارغ از مکان و فضا و شهریه‌های سرسام آوری که توسط برخی از مهدهای کودک اخذ می‌شود، «آموزش‌های ویژه» نیز به عنوان دغدغه‌ای جدید برای والدین ایجاد شده است، دغدغه از این حیث که آموزش‌های ویژه که متناسب با فرهنگی ملی و دینی ما باشد جای خود را موسیقی و رقص داده است.



اگر کسی تنها چند بار به مهدهای کودک سر زده باشد، به طور حتم با  وعده های مسئولان آن برای پذیرش کودک مورد نظر آشنا خواهد بود، گزینشی که در پس از آن وعده‌هایی از جمله شکوفا شدن استعداد‌ها، یادگیری علوم متفاوت فراخور سن، موسیقی، آواز، نواختن آلات موسیقی، بالماسکه انگلیسی و... و این یعنی چوب حراج به به ساختار  هویت اسلامی- ایرانی  جامعه.

از بزرگان نقل و پدران ما نقل  شده است در سال‌های دور در مکتبخانه‌ها در کنار  تدریس قرآن مجید،شاهنامه و گلستان و بوستان سعدی را نیز درس می‌دادند. حتی کتابهای دیگری مانند حیدر نامه یا هفت لشکر،  حسین کرد شبستری و غیره نیز تدریس می‌شد.  امروزه نیز در برخی از موارد تعدادی از شهرهای اروپا میزبان شاهنامه خوان‌هایی هستند که برای شناساندن فرهنگ ایران زمین، اقدامات قابل توجهی در آن سوی مرز‌ها داشته‌اند. اما متاسفانه در ایران عده‌ای عزم خود را برای فراموشی این تمدن کهن جزم کرده‌اند.

البته پیش می‌آید والدینی که هوشیارانه کودکان خود را از این خطر رهایی ساخته و نوشکفته گان خود را راهی مهدهای قرآنی و یا حداقل مهدهایی سالم تر خواهند کرد اما پرسش این است که رویرکرد فعلی در مهد کودک ها چگونه غلبه یافته است؟

بر سر کوکان چه می‌آید؟

همان گونه که گفته شد موسیقی، رقص، آموزش زبان انگلیسی، برگزاری مراسم کریسمس از جمله «هنرهای مهدهای خاص» است. ناگفته نماند که آشنایی انسان‌ها از کودکی با زبان‌ها و هنرهای مختلف به خودی خود دارای اشکال نیست، آنچه بیش از این‌ها نگرانی‌هایی به همراه دارد، اختلاط«بی مبنای» دختر و پسر که بعضا به صورت فجیع و غیر قابل باور  نمود می یابد،است.


شنیده هایی که از سخن از برگزاری محافلل رقص مختلط یا حتی  استخرهای مختلط حکایت دارد نمونه ای از‌‌ همان اشکالاتی است که چند صباحی بعد به عنوان معضلی حل ناشدنی در جامعه تبدیل خواهد شد. البته چند ماه پیش وزارت آموزش و پرورش با ارسال بخشنامه‌ای اختلاط نوآموزان دختر و پسر در کلاس‌های پیش‌دبستانی و مهد‌های کودک را ممنوع اعلام کرد.

اما پس از گذشت ۶ ماه از ابلاغ دستور العمل آموزش و پرورش هنوز هیچ تغییری در روند آموزشی مهدهای کوکان ایجاد نشده و همچنان «بالا بردن اعتماد به نفس کودکان به سبب وجود کلاس‌های مختلط» از جمله تبلیغات این مراکز به حساب می‌آید. نهادهای مسئول نیز همچنان در بی‌تفاوتی و سکوت محض در مقابل این رویه خطرناک به سر می‌برند.

شاید در نظر عده‌ای عوام، در کنار هم بودن دختر و پسر، آشنایی با موسیقی، رقص، آواز ‌خوانی و نواختن آلات موسیقی نوعی رشد، پیشرفت، شکوفایی استعداد‌ها و القای شادی و نشاط قلمداد شده و لازمه یادگیری کودکان پیش از ورود به مدرسه باشد، اما جامعه‌شناسان معتقدند که در این دوره سنی باید ابزارهایی از جمله «کم» و «زیاد» و «قبل» و «بعد» و «بالا» و «پایین» فراگیری شود. کودک به مدرسه می‌رود، می‌تواند به راحتی در مجالس برقصد و آواز بخواد و با جنس مخالف ارتباط برقرار کند اما هنور معنی واژه «ماقبل» در ریاضی را نمی‌داند، نمی‌تواند دوست پیدا کند، نمی‌تواند حق خودش را بگیرد، مستقل باشد، فردوسی و سعدی و حافظ را نمی‌شناسد، یک سوره  قرآن از حفظ نیست... و این یعنی فاجعه‌ای که هر روز کودکان را با دستان خود به چاه آن می‌اندازیم.


 
 
 
 
 
 
 

منابع: آتی نیوز و فردا
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۸۵
۷۷
آقا دست وردار. جووون مادر پدرت اينقدر ...... فك نكن. اينجوري باشه توي خيابونها هم زنها با مردها مختلطند؟؟؟ نابود نكن نسل ايراني رو
Saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
آخه اینقدر مثبت فک کردیم که این شده وضع جامعه و مملکت و سینمامون ، نسل ایرانی معتقده رفتار نیکه ؟ الان این نوع اختلاط رفتار نیکه یا رفتار مذموم که یه مشت بچه ی معصوم از این سن که کم کم شکل میگیرن بهشون آموزش داده میشه ؟!
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
ما موندیم این ایرانیها که معتقد به رفتار نیک و کردار نیک و گفتار نیک هستن .یه بار توضیح ندادن رفتار نیک یعنی چی کردار نیک یعنی چی گفتار نیک یعنی چی؟
اونوقت نمیدونم تو این عکسها خدا کجا قرار داره اصلا خدایی هم هست یا فقط برای شروع جلسه میگن به نام خدا بعد هر کار عشقشون کشید میکنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط نیوزی ها اگر در آمریکا بودند، به جرم انحراف جنسی کثیف در مورد کودکان حتما دستگیر می شدند. اما........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دختر امام حسین (ع) هم 3 سالش بود !
ولی مطمئنم که اینطوری نبوده !
نمیخوام بهم ربط بدم ولی جای فکر داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ژانوارژان معلوم شد ایرانی نیستی چون خودت گفتی این ایرانیها . نکنه اصلیت شما هم الان جایی خارج از مرزهای ایرانه ؟
من زردشتی نیستم ولی این شعارها بسیار واضحه برای کسانی که بخوان بفهمن .
احتمالاً منظورت گفتار نیک ، پندار نیک و کردار نیک است .
نیک که قطعاً به معنی عملی است که ضرری به دیگران نزند .
گفتار نیک یعنی با احترام حرف زدن با یگران حتی دشمنان .
پندار نیک هم یه چیزی تو مایه امر به معروف خودمونه .
رفتار نیک یعنی 3000 میلیارد به اسم اینکه مسلمونی اختلاس نکنی .
اگر دوزار اطلاعات دینی داشتی میدونستی که خدا برای هر قومی پیامبری از جنس خودشون فرستاده . اگر فکر میکنید با تحریف اسلام و تعبیر زردشتی به آتش پرستی میتونید ریشه مشترک ادیان نادیده بگیرید به سختی اشتباه کردید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ژانوارژان پ ن پ بیان مهر داغ کنن بچسبونن به پیشونیشون بعد اختلاس کنن ؟!
راستی تو اتاق جناب خاوری قرآن بوده !؟
منظورت از هر کاری چیه !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مثبت اندیش عزیز
پیشنهاد میشود حد اقل 1% این مثبت اندیشی تان را که در امور فوق الذکر دارید، به خداوند و قرانش و احکامی که در آن برای سلامت و تکامل بشر وضع گردیده است نیز داشته باشید
پیشاپیش از این همه مثبت شما سپاسگزارم
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا من تو فکر این دیپلماتم بدرقم!!
ss
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳۹
۱۷
وا اسفا، چرا ........... بر پا نیست ......... وا مصیبتا نشان فروهر، بچه ها و کردار و گفتار و اندیشه نیک دیگر از این بدتر نمی شود که کودکان این را بدانند، استخر شنا و کودکان..... این دیگر غیرقابل تحمل است، طبل زدن این دیگر سقف آسمان را سوراخ خواهد کرد، دختران با لباسهای کوتاه و ....... شما چون .......... تا کجا جلو آمده
......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آب بخور
123
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس معلومه آب زیاد خوردی بهت مزه داده که اینقدر به دیگران توصیه میکنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما آب بخور، سه شماره...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
توصراط سیل اومده؟ هر طرف رو نگاه می کنم ، آبه!!!
آرش68
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲۵
۱۰
عکس دومی چیه
؟؟؟؟؟؟؟؟

دختر پسر مسابقه شنا گذاشتن؟؟؟؟

خوپ یه چیزی تن اون پسره میکردن دیگه

صراط جون بنظر من بهتر بود روی بدن پسر هم چند تا خط سیاه مینداختی
ss
|
Iran (Islamic Republic of)
با دیپلمات مجهول الحال نسبتی داری؟
آرش68
|
Iran (Islamic Republic of)
در حدی نمیبینمت که مطالبتو بخونم
و بخوام جوابتو بدم
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
جوابی نداری که بدی بچه!
آرش68
|
Iran (Islamic Republic of)
بچه کسیه که خودشو نخود آش میکنه

هر وقت گفتیم ....... اون و قت تو .........
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
آرش
بشین سرجات بچه!!!
hajix8867
|
Iran (Islamic Republic of)
ss شما با نوری زاده نسبتی نداری اخه از اونم سوژه خنده تری
در ضمن نورا یه کم کمتر فک بزن هیسسسسسسس بچه خوب
ss
|
Iran (Islamic Republic of)
خیر برادر گرامی من با نوری‌زاده نسبتی ندارم.
سوژه خنده شما هستید و ........ با اثر مهر داغ بر پیشانی و ........................ و دروغ گویی در رسانه
و تاسف خورد به حال شما و سایر برادران که با دیدن یک پسر بچه خردسال دیگر گفتن بقیه اش زشت است
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
حاجی glx آب بخور!!!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳۶
۱۶
گیر دادین به مهدهای کودک؟ در کل کشور چه میگذرد؟+عکس! اگه راست میگید اینو بذارین تو سایتتون، مارادونا رو ول کردین غضنفرو چسبیدین؟ واقعا که .....
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳۵
۳۵
روح کودکان معصوم را بجای اینکه اماده پذیرش کلام حق ( قران و اسلام) بکنن با یه سری کارهای بی فایده حس حقیقت طلبی و کمال جویی را در انها از بین میبرن پس وقتی در کوچه و خیابان کودکی رو میبینیم که به سن تکلیف رسیده ولی حجاب نداره نباید خیلی تعجب کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما آب بخور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خوبه، این آب بخور ما هم داره فراگیر میشه! من که بهت مثبت دادم چون با نظرت موافقم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مثلاً ما که از کودکی تو مهد کودک تا دانشگاه با معارف و کلام حق آشنا شدیم چی شده ؟ هنوز هم اگر کسی که نقاب دین زده به صورتش از ببینیم ذاتشو تشخیص مصدیم .
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
به ناشناس دوم (سپاسگذارم)
به ناشناس سوم تو مطمئن باش اگه اونایی که معارف دینی رو تدریس میکنن از مهد کودک تا دانشگاه حرفشون با عملشون یکی باشه و کلام دینی لقلقه زبانشون نباشه اون کلام حق در دل نفوذ میکنه ونفس رو اگه حق طلب باشه و بدنبال همان فطرت خدا جویی که در ذات هر انسانی وجود داره باشه تحت تاثیر قرار میده و اعتقادات و عملکردش قطعا با چیزی که در کوچه و خیابان میبینیم فرق میکنه
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
راستی ناشناس دوم یه علامتی چیزی کنار اسمت بذار تا معلوم بشه خودتی
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
علامتش لوس بودنشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲۷
۹
3000000000 کو؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آب بخور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بچه ها رو اینجوری بار میارن دیگه که فرداش کلاهبردار از آب درمیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اونی که اون پولو خورده باید آب بخوره روش ناشناس عزیز که ظاهرآ بازاریاب آب معدنی هستی !
رفیق فابریک آب بخور
|
Iran (Islamic Republic of)
خوب ناراحت شدی آب نخور .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آب بخور تا بگم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جاش امنه! نگران نباش. كنار همون رقم‌هاييه كه صفراشون رو هم نمي‌تونيم بشمريم، ولي فعلا هنوز گندشون درنيومده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۵
۶
شاید اگه صورت این بچه ها رو مات میکردید بهتر میبود، مخصوصا اونهایی که لباس مناسب ندارند. ممکنه از این عکسها سوء استفاده بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به قول دکتر اینها بچه های وزرا و وکلای این مملکت هستن . پس بهتره به جوونها گیر ندین !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
الان این چه ربطی به نظر بنده داشت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ربطی نداشت فقط بابت یادآوری گفتم !
مجتبی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۳۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴۶
۲۱
شمارو به هرچی شرافته بسه .. این چه وضعشه ؟ اون بچه های معصوم تو اون سن وسال چی حالیشونه که از اختلاطشون میترسین؟ خیالتون راحت به خطرناکی عوامل کهریزک نیستند.. در ضمن انتظار دارید تو پنج شیش سالگی کتابهای سنگینی مثل قرآن مجید،شاهنامه و گلستان و بوستان سعدی و حیدر نامه یا هفت لشکر یا حسین کرد شبستری درس بدن؟ اینارو تو دبیرستانش هم جلو بچه بگذارن که هنگ میکنه هر کدومش هشتصد گیگابایته حداقل .. در ضمن زبان انگلیسی یکی از بدردبخور ترین زبان های رایج در دنیاست چه بخواهیم و چه نخواهیم.. من شخصا متنفرم از انگلستان و تاریخش و بلایی که بر ما و خیلی جاها آورده ولی این دلیل نمیشه که این حقیقت رو کتمان کنم.. سن بچگی بهترین سن برای یاد گیری زبان هست و ای کاش از اول دبستان به ما انگلیسی یاد میدادند که خیلی جاها نمونیم تو گل(بلا نسبت) ما که یک عمر سرکوب شدیم چی شد آخرش؟ شدیم صحابه؟ حالا به مهد کودک هم رحم نمیکنید بابا بسه نصف بیشتر فساد و فحشا بخاطر این عدم شناخت از جنس مقابله اینو سوگند میخورم بالاش .. همیشه پسرها برای دخترها سوالند و دختر ها برای پسرها.. طوری از هم جدا افتادند و نسبت به هم کمبود شناخت دارند که فکر میکنند جنس مقابل کلا از یک سیاره دیگه اومده و زمین تا آسمون با خودشون فرق داره.. براش احساس قائل نمیشند چون اون رو از جنس خودشون نمیدونن .. فقط بهش و به شناختش حریص میشن .. چیزی که مدتها ازش منع بودند .. با یک وفاداری اکثرا اسمی در حالی که به همجنس های خودشون وفادار ترند .. همه ی اینها از عدم شناخت و جدایی میاد .. وقتی ترس تو وجود بچه هاست که حتی یک سلام به جنس مخالف بدن .. قلبشون تو دهنشون میاد و بعد از اولین سلام داغ میشن و طوری ادامه میدن که از اونور پشت بوم میوفتند و کار به گند کشیده میشه بخاطر همین مدیریت های غلطه که جای فهموندن و شناسوندن جنس مقابل مارو همیشه از هم جدا نگه داشته و یک دیوار فولادین در بین دیدگاه و افکارمون کشید .. حرفی نیست فقط عرضی دارم حداقل به دوران شیرین کودکی رحم کنید و از بعدش نترسید برادران و شیردلان گشت ارشاد هستند
Saeed
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
عزیزه دلم ، باید به بچه های معصوم تو این سن که کم کم دارن شکل میگیرن بیان آموزش رقص و طرب یاد بدن ؟! رقص و طرب وقتی بزرگ شد هم میتونه یاد بگیره ، ولی اگه به بچه ها تو این سن که قلبشون آماده دریافت معارف حقیقی هستش مطالب معرفتی و آموزنده یاد داده بشه میتونه راه و روش و نوع نگاه به زندگیشون در آینده عوض کنه ، کسی مخالف با یادگیری زبان انگلیسی و مابقی مطالب آموزنده نیست ، کسی هم نمیخواد به اینا نهج البلاغه و تفسیر المیزان یاد بده . ما مخالف سخت گیری هم نیستیم . اتفاقا" باید جشن و مراسم های شاد و مفرح هم داشته باشن چون لازمه ولی درکنارش خوبه داستان های شیرینی از قرآن و امامان براشون گفته بشه تا بچه ها کم کم به این سمت کشیده بشن ، درکل ما به هیچ عنوان مخالف اختلاط نیستیم ولی هرچیزی حدی داه ، اختلاط بیش از حد در همین سن پایین میتونه در آینده مشکلات خیلی بدی رو هم برای خوده این بچه ها هم برای جامعه به همراه داشته باشه نمونش آمریکا که از فرط اختلاط بیش از حد جامعه ی منحط . بی ارزش و فاسدی داره

در کل هرچیزی حدی داره . آدم باید در همه زمینه ها دارای اعتدال باشه . نه افراط نه تفریط

صرات عزیز خواهش میکنم کامنت من پخش کنین
آب
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جناب مجتبای عزیز 1 اگر خبر نداری بدون بچه ها از همون سن هم حالیشونه رجوع کنید به روانشناسها
2 روایت العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر رو چکارش میکنی عزیز؟ چرا مغلطه میکنی ما هیچ وقت نگفتیم تمام قرآن رو با تمام معارفش با بچه ها کار کنند .....
3 آیا شما واقعا پیشنهاد میکنید که بیاییم و به پسر ها و دختر ها از اون سن و سال موارد اختلاف جنسیشون رو با همدیگه توضیح بدیم و بگیم که چه خواصی دارند و به چکار میاد؟؟!!!
4 چرا فکر میکنی که جنس مخالف نسبت به جنس مخالف از یک سیاره ی دیگه نیومده ؟ این که اثبات شده که اومده که ؟؟؟ یعنی شما از اون محققینی که به این نتیجه رسیدند هم بیشتر میفهمی؟
5 آیا نمیشه طبق نظر اسلام این شناخت از جنس مخالف رو بذاریم واسه ی یه وقتی که کنترل غرایز فرد هم به کمک اعتقاداتش حضور داشته باشند و اونوقت به اون همه چیز رو بصورت اصولی و کامل بفهمونیم؟ کاری که الان در غرب این قسمتش رو دارند انجام میدن و اون آموزش قبل از ازدواجه... اصلا این شناخت آیا بدرد غیر از ازدواج میخوره؟
6 اگر سلام دادن با پررویی و بدون هیچ احساسی به جنس مخالف خوب بود آقای محترم چرا حضرات معصومین که خداوند طبق آیه ی قرآن اونا رو برای ما الگو قرار داده اینکار رو نمیکردند که هیچ حضرت امیرالمومنین میفرمایند که من ابا دارم از اینکار...
7 به نظر شما الان در دوران شیرین کودکی قرار دارند بچه ها؟ یا گشت ارشاد الان کاملا همه چیز رو تحت کنترلش داره ؟ یا ..... اصلا .... اصلا بفرمایید شما پیشنهادتون چیه؟ این روش مسلمونی ما که داره پیاده میشه رو ادامه باید داد ؟ چرا پیشنهاد نمیکنید که سیره ی معصومین بزرگوار رو در زندگی پیاده کنیم؟ چرا از دستورات اسلام اطلاعی در دست نیست؟ کدامیک از شما ها اطلاع دارید که حضرات معصومین دقیقا کودکانشون رو به چه صورت تربیت کردند؟ کدامیک از عزیزان خبر دارید که ائمه ی ما در مولودی ها و عروسی ها و جشن ها چه کار میکردند؟ چرا نمیخواهید قبول کنید که خیلی از اصل دوریم؟ چرا این روش مهد کودک ها رو قبول یا رد میکنید؟ به کدوم دلیل اصالت دار روایی یا قرآنی؟
آب بخورید عزیزان آب بخورید
نورا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
تواگه سالم بودی که اسمت آب نبود!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مجتبي جان اين نظرات كارشناسيتو از كجا آوردي؟! بهتره بدوني الآن حتي تو ايران كتاب‌هاي روانشناسان آمريكايي رو بدون اصلاح و سانسور تدريس مي‌كنن. ميگي نه با نسخه اصليش مقايسه كن. ميدوني چرا؟ چون نظرات خيلي‌هاشون درباره مسايل جنسي داره ناخودآگاه شبيه تعاليم اسلامي ميشه. اون‌ها هم ديگه دارن مي‌فهمن كه راهي كه رفتن اشتباه بوده. اونوقت تو رفتي سراغ دلايلي كه صدسال پيش در كشورهاي غربي منطقي به نظر مي‌رسيده؟ اون‌ها الآن خودشون موندن تو گل(بلا نسبت) كه چطور ميشه اين فرهنگ غلطي كه صد در صد واسه مردمشون جا افتاده رو اصلاح كنن. حالا ما واسه چي بايد پا بذاريم جاي پاي اونا؟
نورا
|
Germany
|
۱۶:۳۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴۰
۳۰
شما یک مشت متوهم سادیسمی با عقده های فرویدی هستین!
حالم ازتون به هم خورد!
ناشناس
|
Germany
اگه حالت به هم میخوره پس چرا پیله کردی به صراط!
مازوخیستی یا...
آب بخور جانم آب خنک
Saeed
|
Germany
الهم صل علی محمد و آل محمد ، فوت

عم یجیب ......

یکم سخته ولی خوب میشی بزودی
امير
|
Germany
دوستمون حرف خوبي زد
آب بخور جانم آب بخور
ناشناس
|
Germany
خیلی دوس داشتی بچه بودی مهد کودکت این شکلی باشه؟
نشناسی
|
Germany
نورای عزیز از جو بیا بیروووون بابا.فروید و سادیسم و تعریف کن لطفا
ژانوارژان
|
Germany
نورا جان الان دوست عزیزم بهت میگه برو آب بخور ولی من یه توصیه ی پدرانه دارم برو قرص حلت تهوء بخور.البته مزاح کردیم کمی بخندیم شما هم چون رفتی آلمان و از اونجا داری نگاه میکنی حالت بهم خورده خوب اینقدر طی الارض نکن دخترم.
مهتاب
|
Germany
نورا خانوم اونطرفا هوا چطوره؟ حسابی جوگیر شدیا؟به قول ناشناس عزیز آب بخور نه اصلا چطوره یخ بخوری فکر کنم جواب بده؟
ناشناس
|
Germany
فک کنم دانشگاه های اونجا بهت ساختن گلم؟
امیر مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲۵
۱۴
من قبلا هم به شما دوستان گفتم، باز هم میگم: شما نیاز به دکتر دارید. هیچ بیماریی وجود نداره که درمان مناسب هم براش نباشه.... تو رو خدا خودتون رو درمان کنید تا به مشکل بزرگتری برخورد نکردین. تمام این خفاشان شب و کفتاران پیر و جک و جونورهایی که در جامعه ما تولید شدند، براثر همین بیماری خطرناک بود که چون درمان نشد همچون دمل چرکینی سرباز کرد و بوی گندش آه از نهاد تمام جامعه بلند کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آب بخور
Saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
همونطور که دکتر ناشناس برات تجویز کردن راه بهبودت آب درمانیه
امیر مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
کاش میشد بیماری خطرناک شما رو هم با آب درمانی درمان کرد!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تو آب بخور ببینیم جواب میده یا نه.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
تو بیماری پس خودت باید بخوریش!
رضا
|
United States of America
|
۱۷:۵۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴۰
۲۰
پیشنهاد میکنم پسرا و دخترا رو از هم جدا کنن و به لباس هر کدومشون سیم خاردارهای ریز ریز ببندند و به سیمها هم برق وصل کنن تا این موجودات نتونن به هم نزدیک بشن . میشه اصلاً شستشوی مغزیشون داد و به لحاظ روانی اونها از الان از هم منزجر کرد که وقتی بزرگ شدن به جای محبت نفرت توی دلشون باشه بعدش دیگه نه گشت ارشاد لازم داریم و نه بگیر و ببند
ناشناس
|
United States of America
آب بخور
Saeed
|
United States of America
عزیزم ممکنه فک کنی میتونی خودت گول بزنی ولی خودتم میدونی اختلاط بیش از حد باعث رشد فساد و مشکلات اخلاقی در جامعه میشه
محمد
|
United States of America
سعید در مورد طرز فکر دیگران نظر نده
افتاب گردون
|
United States of America
شما اقا رضا و اقای امیر مشهدی حق دارین اینطوری فک کنین چون 1 یا سواد ندارین (ازنظر دینی: پس لطفا در مورد چیزی که نمیدونین چیزی نگین = انکس که نداند ونداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند)2 یا شایدم مربی مهد کودک شما درست نتونسته معارف دینی رو به شما اموزش بده یا اینکه سخت گیر بوده ویه مشت عقده ای تحویل اجتماع داده که در این حالت هم شما نمیتونین نظر بدین چون ذهن شما ناخود اگاه مغرضانه رای صادر میکنه پس به این نتیجه میرسیم که به قول دوستمون یه اب خنک بخورین یکی هم بریزین رو اون مغزهای داغ کرده و فندقی تون بابا اگه مغزت نمیکشه به این چیزا فکر نکن مجبورت نکردن که
ناشناس
|
United States of America
محمد آب بخور
امیر مشهدی
|
United States of America
گل آفتابگردون عزیز، شما که سواد دارید( سواد دینی البته) و مغزتان فندقی نیست و این مسائل را درک میکند و صد البته به هیچ وجه هم عقده ای بار نیامده اید، ممکن است برای من توضیح دهید، در کجای دین اسلام از ما خواسته شده تا کودکانمان را جدای از هم نگه داریم، اجازه بازی و شادی با جنس مخالف را به آنها ندهیم، از شاد بودن آنها دلخور شویم، نگذاریم تا با هم بودن و ارتباط صحیح با جنس مخالف را بیاموزند؟؟ آیا براستی آنچه که شما و همفکرانتان از آن ترس دارید در نص صریح دین مبینمان آمده یا حاصل ترشحات ذهن بیمار امثال شماهاست که حتی با دیدن بدن برهنه یک پسربچه هم مورمورتان میشود و میترسید کار دست ایمانتان بدهد؟؟ واقعا شمایی که در کودکی در محیطی بسته پرورش یافته اید برای اجتماع پیرامونیتان خطرناکترید یا آنکه از کودکی رابطه صحیح با جنس مخالف را آموخته و با دیدن زلف یک زن، ایمان بر باد نمیدهد؟؟ امیدوارم پاسخ منطقی بدهی و با یک آب بخور یا آب بریز سر وته قضیه را هم نیاوری و در خیالت از این پاسخ کوبنده!! سرخوش نشوی.
نورا
|
United States of America
رضاوامیر آفرین!
اینها انحراف جنسی دارن!
ناشناس
|
United States of America
نورا آب بخور
Saeed
|
United States of America
امیر مشهدی

هیچ کسی با اختلاط پسر و دختر حالا میخواد تو هر سنی که باشن مخالف نیست حتی اسلام هم با این امر موافق ولی یه حدّ و حدودی داره ، یه محدوده و حریمی داره ، اگه تو این سن رفتارهای پر خطر جنسی و اختلاط بیش از حد اتفاق بیوفته میتونه در آینده رو همون بچه نتایج عکس و ناپسندی بجا بزاره ، دختر و پسر باید با همدیگه اختلاط بکنن ولی نه با لباس شنا و لخت تو بغل هم ، ما از اینکه دختر و پسر به این نحو با همدیگه اختلاط میکنن اصلا" مورمورمون نمیشه ولی از آینده ای حرف میزنیم که ممکنه فساد در جامعه بواسطه همین رفتار به نحوی زیاد بشه که خود تو دوست عزیز جرات نکنی ناموست تکی تو این جامعه ی پر مفسده رها کنی !! همین جامعه از همین اختلاط های پر خطر شروع میشه ، نمونش آمریکا

در ضمن بهت پیشنهاد میکنم قبل اینکه بخوای جواب بدی اندکی تامل کرده و از آب + یخ استفاده کنی
افتاب گردون
|
United States of America
اقای امیر به خدمتون عرض کنم که
نخستین اموزش پس از تولد اغاز میشود. اذان و اقامه در گوش راست و چپ نوزاد:نخستین اموزه های دینی(توحید.نبوت.امامت.)را به کودک القا میکند البته این اموزش مستقیم نیست اما در ضمیر ناخود اگاه او تاثیر خواهد گذاشت.
بهترینسن برای اموزشهای دینی دوران نونهالی است چرا که فطرت کودکان دست نخورده است حضرت علی(ع) خطاب به فرزند بزرگوارشان میفرماید برای اموختن تو همت گماشتم در حالی که کودک ودارای نیتی سالم و نفسی پاک بودی ودر جایی دیگر میفرمایند من به تربیت تو پرداختم پیش از انکه دلت سخت و فکرت مشغول شود
به عبارتی اموزشهای دینی بطور مستقیم از سن دو سالگی شروع میشود و تاپایان حدود 6سالگی ادامه داردزیرا کودکان تا این سن مقاومت روانی کمتری در مقابل یادگیری خواهند داشت و از ین سن به بعد باید از شیوه القای غیر مستقیم استفاده کرد مثل : تعریف کردن داستانهای قرانی و سرگذشت ادمهایی که در این کتاب مقدس ذکز شده که خوشبختانه از این داستانها بصورت ساده و قابل فهم برای کودکان نگاشته شده و قابل دسترس میباشد خواندن شعر ولی بصورت اهنگین که کودک از شنیدن ان لذت ببرد . بیان شرح حال بزرگان تماشای فیلم کارتون و نمایشنامه که دارای مضامین دینی و نکات اموزنده باشد
بای به این نکته مهم توجه داشت که قلب کودک چونان زمین خالی است که هر بذری در ان بریزی همان رشد خواخد کرد مطلبی که در کودکی به انسان اموخته میشود گویا بر سنگ حک میشود و تا پایان عمر در ذهن او خواهد ماند
شادابی و خندان کودک تنها با رقص و اواز محقق نمیشود زمان شادابی کدک وقتی است که به او هدیه ای میدهید به مسافرتپارک جنگل کوه دریا سینما یا هر جای دیگر که مورد علاقه او باشد یا خریدن وسایل مورد علاقه کودک" در این موقعیت ها او بسیار شاد است
ناشناس
|
United States of America
مگه همین الان پسرها دائم به دخترها توهین نمی کنند .؟ دائم مسخره شون نمی کنند؟ و دخترها یه جور حس بی اعتمادی نسبت به پسرها ندارند ؟ یکی از بیچارگیهای نسل ما این بود که دختر و پسر بدون هیچ شناختی از هم بزرگ شدند و دشمن خونی هم شدند.
Saeed
|
United States of America
ناشناس آخری مصداق این جمله آخری که نوشتی میتونم نــــــورا رو مثال بزنم ;-)
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۴۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۰
۸
طوطی نقل و شکر بودیم ما
مرغ مرگ اندیش گشتیم از شما
Saeed
|
Germany
طوطی دغل باز !
نورا
|
Germany
سعید برو دکتر!
ناشناس احسنت!
ناشناس
|
Germany
اتفاقا خیلی خوب بود! چون این بیتو مولانا به عنوان جواب کفار به انبیای الهی آورده!
ایشون هم موضع قبلیهارو تایید میکنن.
کذلک قال الذین کانوا قبلهم مثل قولهم تشابهت قلوبهم ...
Saeed
|
Germany
نورا

( آب + قند ) رو بهت شدیدا" توصیه میکنم
نورا
|
Germany
به دکمه ی چپ پیراهنم که توصیه می کنی!!!
Saeed
|
Germany
=)))))))))))))))))))))))))))

مگه پیراهن روانی ها رو تنت میکنی که دکمه چپم داره ؟!

تو دیگه نباید آب بخوری باید آب زرشک نوشه جان کنی :دی
مادر سه کودک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۹
۳
اختلاط مهم نیست مشکل کج فهمی هاست مهد های کودک دارند بجای پدر مادر ها بچه ها را تربیت می کنند هر جور که می خوان این یعنی خطر عزیزان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مثلاً فکر کردی تربیت پدر و مادرها خیلی بهتر و اسلامیتر از مهد کودکه !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۵
۵
احمدی نژاد: ایا مشکله مملکته ما اینه
مهرداد آریایی
|
United States of America
|
۱۹:۲۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۲
۲
کاش یک سری به بانک ها وزارت خانه ها بزنی ببینی چه خبره
باران
|
United States of America
صراط درباره خانم‌هايي كه تبليغات تلفني مي‌كنند، خبر جنجالي مي‌سازه
صراط از شناي مختلط خردسالان زردشتي، خبر جنجالي مي‌سازه
صراط از رقص هيلاري كلينتون، خبر جنجالي مي‌سازه
و...
صراط جان! انصافا مگه موضوعات بسيار مهم و حياتي و جنجالي درباره مشكلات عموم مردم، كمه كه تو ميري سراغ اين‌جور مسايل؟ به فكر مشكلاتي باش كه مدت‌هاست كمر مردم رو خم كرده، و چيزي نمونده كه خرد بكنه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۰
۸
از کجا معلوم اینها مسلمون باشند.
اقلیت مذهبین تو عکس آخر معلومه.
صراط حاشیه ساز کمی خجالت.
تو محفل خصوصیشون که حق دارن آزاد باشن به شما چه.شما حق نداری عکس های خصوصی اونها رو بندازی بعد ژست آدم مذهبی بگیری. جوابگو هم نیستی مثل همیشه.
؟!
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا خيرت بده ننه. نمرديم يه كامنت درست و حسابي خونديم. كاش حداقل آرم‌ها رو تار ميكردن نفهميم اينا زردشتي‌ان!
vampire
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۴
ba in chiza mikhay chio begi kechi masalan khoet bache boodi narafti mahd kodak
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
Drink water
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲۳
۱۶
دیوانه های متوهم!
شهوترانان طالبانی!
از دنیای زشت و سیاه و هولناکتان متنفرم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آب بخور شعار نده، اگه متنفر بودی 24/7 آویزون صراط نمیشدی!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان تو آبتو خوردی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید، آب بخور
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
منتظرم تو آب بخوری
نشناسی
|
Iran (Islamic Republic of)
همیشه اینقد تو جو شدیدی؟بابا خوب کی اصرارت کرده پاشی بیای صراط ؟برو عمو پورنگ ببین خوب
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
فکر کنم تو که سوزنت به آب خوردن گیر کرده اشتباه اومدی صراط همون عمو پورنگ برو هی بگو آب بخور آب بخور این نقش رو کم دارند.

آبخوری جان! آب بخور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید، نسوز، آب بخور XD
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
والا مثل اینکه فعلاً تو سوختی هی آب آب میکنی
این عزیزان در صراط هم از سرناچاری و لوث کردن انتقادات مجبورند هر از چند گاهی کاراکترهایی مثل تو و یزید و اینها راه بندازند بلکه با این مسخره بازی بتونند تخلیه بشن
روانپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا، سعيد و ناشناس!
آبدرماني تنها راه چاره نيست. به روانپزشك مراجعه كنيد حتما.به خاط نظر و عقايدتون راجع به اين خبر نمي‌گم ها!(عقيده‌تون هرچي كه باشه محترمه) به خاطر اين طرز برخوردتون ميگم.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
شخصیت بعدی صراط روانپزشکی که از راه دور برای تمام کسانی که نقدی دارند نسخه صادر میکنه.
علی ( از ایران )
|
Iran (Islamic Republic of)
آب دوست دارید؟ بریزم تو شیشه براتون بفرستم؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
نگهدار برای خودت عزیزم اینجا مثل ایران دقیقه ای قیمت مایحتاج مردم و اجاره خونه و غیرهم بالا نمیره
Saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
آره سعید اونجا فقط شهریه دانشگاها و بنزین یهو سه برابر میشه ، راستی اگه اونجا بنزین ارزونه میتونی بجای آب از بنزین استفاده کنی

روانپزشک تو آب نخور بیا برو این نورا رو یه چکاپ کن ، فک کنم به بیماری فصلی مبتلا شده باشه
علی ( از ایران )
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید : نه به خدا اگه بشه ، اصلاً شیشه کردم تو فریزر برا خودت مخصوص ، تگری بزنی حال کُنی ، نوش
saeed: بگردم که اینجا هیچی بالا نمی ره باز دمش گرم اونجا شهریه دانشگاه 3 برابر می شه و بس اینجا که از پفک هم نگذشتند 50% گرونش کردن ، دیگه طرفداری بیجا نداشتیم
آبجي ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۷
۷
اي واي اين سايت صراط رو اب برد يه پتروسي، كسي نيست اين سوراخ رو ببنده؟؟
ضمن اينكه به داد اين نورا برسيد رواني شده و بسيار تهاجمي . بيارينش مطبم .....!!!!
و در باره مهد هم قضيه اورژانسيه ها بهزيستي! وزارت ارشاد ! اي داد اي بيداد ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵
۱۰
با سلام:

يعني ما بايد باور كنيم كه 34 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي در نظامي با اينهمه ادعااين فجايع و سوزاندن و خشكاندن ريشه هاي معنويت شكوفه ها و نهالهاي ضعيف و نو رسته صورت مي گيرد
!!!
|
Iran (Islamic Republic of)
ميل خودته! تو اين مملكت اسلامي و توي اين 34 سال چيزاي باور نكردني كم اتفاق نيفتاده!!!
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵
۶
همه جای دنیا برای هر هدفی از همون سالهای اولیه روی بچه ها کار میشود. بهتره ادای روشنفکرها رو در نیاریم. ادم یا مسلمون هست یا نیست. سوا کردنی نیست.
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۲
۰
من از خواندن اين مطلب و كامنت هاي خواننده هاي اين مطلب، فهميدم كه ما ايراني ها به شدت دوست داريم به جون هم بيفتيم و با هم كل كل كنيم. آخه يعني چي هي آب بخور آب بخور؟ اين كل كل هاي لجوجانه چيه؟! ماها از كي اينجوري شديم؟ منتظريم يه جايي باشه كه به هم لج كنيم و توهين كنيم.
ما هم وطنيم؟ اگر دوباره قرار به دفاع از ايران باشه و لازم باشه كه ما با هم متحد بشيم، ميتونيم؟! به خدا نميتونيم! اتحاد ايراني ها كلا از بين رفته، ما فقط دوست داريم با هم دعوا كنيم! آب بخور آب بخور چيه اين وسط؟‌
به نظر من اين حرفا و بحثا آب روي ما رو ميبره.
همش بحث و رو كم كني و توهين به همديگه. اينا دقيقا همون چيزاييه كه دشمنان ايراني هاي متحد و با استعداد انتظارش رو دارن. خوب دلشون رو شاد ميكنيم با اين كارامون.
آفرين بچه ها
ادامه بديد
همينجوري نسل به نسل از هم ديگه متنفر ميشيم و به جون هم ميفتيم
ادامه بديد!!!!
Saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین باهات موافقم . تو یکی استثنا" باید آب پرتغال بخوری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اين جناب "آب بخور" احتمالا خودش رو از عقلاي كل ميدونند و ازونجاكه نوشتند Drink Water احتمالا علامه دهر هم ميدونند
و جالبه اينجور افراد ته تهش اندازه يه بچه اول راهنمايي ميفهمند.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید بی سواد پرتقال میوه ست پرتغال کشور!
پس بدو برو آب یخ بخور!!!
Saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا باهات سره یه لیوان آب انار شرط میبندم که وقتی دبستان بودی نمره دیکتت زیره 10 بوده :دی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۶
۶
واقعا تاسف برانگیزه این بچه های معصوم چه گناهی کردن که بزرگترهامسیرآینده زندگیشونو به این راحتی به بیراهه میکشنددرصورتی که میتونند زندگی بسیار زیبا وسعادتمندی داشته باشند؟
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳
۵
با شعار روشنفكري خودتونو تو صراط دشمنا نذارين ك دارن فرهنگو دينو تمدن اصالتتونو ازتون ميگيرنو هرجوري ك ميخان بهتون جهت ميدن.ما همه ايرانييم متمدن بافرهنگ و اصيل.از دست ندين حيفه بخدا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگ ایرانی‌ لزوماً به معنی‌ فرهنگ اسلامی نیست. خواهش می‌کنم دقت کنید
همون رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵
۱۰
چه خوانندگان با انصاف و عاقلی!!
با این ها به کجا قرار است برسیم؟

چقدر قشنگ مسائل را تحریف می کنند انگار نویسنده این مطلب اساسا با شادی بچه ها یا زبان آموزی اون ها مشکل داره!

خوبه همین جوری ادامه بدین تا فرهنگمون بالاتر بره...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۶
وا مصیبتا! وای خدا! ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۶
۵
من میگم شما که دست خود جوش بودنتون خوبه برید به صورت خود جوش از دیوار این مهد کودکها برید بالا و انجا را تسخیر کنید و تمامی کودکان داخل آن را به جرم اقدااااام علیه امنیت نظاااام دستگیر و روانه زندان اوین ببخشید هتل اوین کنید.خدا وکیلی آدم وقتی وارد سایتتون میشه ها از خواندن مطالب و دروغهای شاخدارتان از خنده روده بر میشه یادم باشه اگر از دوستام کسی غمگین بود و میخواست بخنده بهش بگم بیاد تو سایتتون و اینجا کلی به ریش شماها بخنده.هههههههههههههههه.برید جمع کنید کاسه کوزتونو بابا
مهتاب
|
Iran (Islamic Republic of)
وای ترسیدم.تو جمعش کن کاست و....
خودم میام میبرمت هتل اوین.
Saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس با یه لیوان آب سرد مشکلت حل میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان با اين جملت "دست خود جوش بودندتون" تا 1 ساعت ميخنديد.
اي ول داري بخدا.
عزيزم شماهم مثل ما مطالب و خبرهارو نخون يراست بيا سراغ نظرات
صراط يعني نظراتش مطالبش كه مثل كيهان بدرد سبزي فروشي و پيچوندن سبزيو و كاهو ميخوره.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر سعید ارزشی، احساس می کنم خودت بیشتر به لیوان آب سرد نیاز داری بلکه بیشتر از یک لیوان
Saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر ضد ارزشی من مشکلم با یه لیوان آی حل میشه ولی مشکل شما به یه اقیانوس آبم حل نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۶
۳
آرم زردتشت در عكس آخر هم قابل توجه بود
؟!
|
Iran (Islamic Republic of)
خب شايد عكس ها مربوط به مهد كودك‌هاي زرتشتي‌هاست. چيه؟ در مورد نحوه آموزش كودكان زرتشتي هم مي‌خواهيد نظرات اسلامي‌تون رو تحميل كنيد؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
نکنه آرم زرتشت هم آرم فراماسونری و صهیونسیتی شده ما خبر نداشتیم!
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
شما کلا از چه چیزایی خبر داری بگو تا من بهت بگم این ارم فراماسون هست یا نه ؟شما کلا غیر از سیاه نمایی چیز ذیگه ای هم بلدی که ما خبر نداشته باشیم اگه داری جون من بگو تا ما هم بدونیم تا به گنجینه اطلاعاتمون بیافزاییم .
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
والا سیاه نمای اصلی شما هستید که داستان اون افتضاح دیپلماتتون رو ول کردید چسبیدید به آرم فروهر و لباس بچه ها در مهدکودکها.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
من همکار زرتشتی دارم! فوف العاده آدم های راستگو،نجیب و درستکاری هستن.از خیلی از ما خیلی بهترن!
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
به نورا
روزی بزرگان ایرانی و مریدان زرتشتی از کورش بزرگ خواستند که برای ایران زمین دعای خیر کند و ایشان اینگونه دعا کردند :
خداوندا ای بزرگ افریننده این سرزمین سرزمین و مردمم را از دروغ ودروغ گویی به دور بدار
بعد از اتمام دعا عده ای در فکر فرو رفتند و از بزرگ ایران پرسیدن که چرا این گونه دعا نمودید ؟فرمود چه باید میگفتم ؟
یکی جواب داد برای خشکسالی دعا مینمودید ؟کورش بزرگ فرمودند برای جلوگیری از خشکسالی انبارهای اذوقه و غلات میسازیم
دیگری اینگونه سوال کرد برای جلوگیری از هجوم بیگانگان دعا میکردی؟ ایشان جواب دادند قوای نظامی را قوی میسازیم واز مرزها دفاع میکنیم
گفتند برای جلوگیری از سیل های خروشان دعا میکردید ؟ پاسخ دادند نیرو بسیج میکنیم وسدهایی برای جلوگیری از هجوم سیل میسازیم
وهمینگونه سوال کردند و به همین ترتیب جواب شنیدند
کورش تبسمی کرد واین گونه جواب داد من برای هر سوال شما جوابی قانع کننده داشتم ولی اگر روزی یکی از شما نزد من اید و دروغی بگوید که به ضرر سرزمینم باشد من چگونه از ان با خبر شوم و اقدام نمایم
پس بیاییم از کسانی شویم که به راست گویی روی اوردند و دروغ را از سرزمینمان دور سازیم که هر عمل زشتی صورت گیرد باعث اولین ان دروغ است
قصد من از بیان این داستان این بود که به شما عرض کنم ما مردمی هستیم که دارای پشتوانه عظیم فرهنگی هستیم و زمانی که دین مبین اسلام به ایران راه یافت باعث پیشرفت و کسب دست اوردهای عظیم فرهنگی علمی اقتصادی و غیره شد پس چرا کار مردم ما باید به اینجا برسه که برای رسیدن به مقاصدشون متوسل به هر نوع دروغ و حیله و نیرنگ میشن پس میبینی که اشکال از تاریخ و تمدن ما و دین ما نیست اشکال از خود ماست والا چه کسی منکر این حقیقت محض است که دین مبین ما دارای برترین و والاترین دسورالعملهای اخلاقی و فرهنگی واز همه مهمتر الگوهایی است که ما به انها اقتدا میکنیم از ائمه اطهار گرفته تا بزرگانی که الان ما هم عصر با انها هستیم و میتوانیم از محضر انها بهره بگیریم
اگر خوندید و سرتان درد گرفت مرا ببخشید
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
حالا اقا سعید شما که به ما میگی "شما"منظورت چیه
اگه منظورت به عنوان یه شخصه مسلمونه که تو از امریکاییها بدتری و تو هم جزء پروِِژه اسلام هراسی اونا هستی
اگه منظورت یه شهروند ایرانیه که تو خودتم خدا بخواد ایرانی هستی
اگه منظورت یه طرفداره نظامه بله من طرفدار این نظام و رهبرشم حالا تو مشکلت با کدوم یکی از ایناس
در مورد اون دیپلمات احمق هم جوابتو توو اون پست دادم در مورد نوریالمالکی پرسیده بودی و اینا
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۹
۸
خیلی هم این مهد کودک خوبه انشاالله از دست این حجاب همه راحت میشیم حجاب باید ازاد باشه
Saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
پس شما اول از ناموس خودت شروع کن آقای با غیرت

راستی آب + یخ فراموش نشه !
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
خوب وسط دعوا نرخ تعيين مي‌كني‌ها، شيطون!!!
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۰۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۲
۰
بچه ها خواهش ميكنم به نظرات مخالف توهين نكنيد،لطفا همه نظراتشون رو بگن ما ميخونيم استفاده ميكنيم،چه ايرادي داره
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۲
خدا شانس بده . دوران کودکی ما چقدر همه چیز تیره و تاریک بود . نسل کودک و نوجوان فعلی چه حالی می کنند .همین امروز دخترک شونزده هفده ساله ای رو دیدم که با دوچرخه اش داشت رد می شد و یاد آرزوی نوجوانی خودم افتادم که عاشق دوچرخه سواری و به خصوص موتور بودم . هی روزگار!
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵
۰
چرا نصف كامنت‌ها آب بازي هستن؟ اينجا جاي تبادل نظره يا عقده‌گشايي؟ خوبه محيط مجازيه وگرنه تا حالا كلي تلفات داده بوديم!
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵
۰
دوستان گرامي،
فارغ از اين‌كه اين‌ عكس‌ها مربوط به مهد كودك‌هاي عموميست، يا مهد‌هاي اقليت‌هاي مذهبي،
فارغ از اين‌كه مربوط به قشر متوسط جامعه است، يا معدودي از اقشار مرفه،
فارغ از اينكه چنين آموزش‌هايي از نظر علوم روانشناسي و رشد و تربيت خوب است يا بد،
فارغ از اينكه اين روش‌هاي آموزشي دارد در كل جامعه فراگير مي‌شود يا نه،
فارغ از اين‌كه ما بازديدكنندگان از اين خبر، با آن موافقيم يا مخالف،
كودكان در اين سن، هر چيزي را كه خارج از محيط خانواده ياد مي‌گيرند و تجربه مي‌كنند، با شور و شوقي كودكانه و با آب و تاب تمام، براي والدين خود تعريف مي‌كنند. اگر آموزش‌هايي براي بچه‌ها مضر شناخته شوند، اما والدين بچه‌ها با محيط و مواد آموزشي فرزندانشان مشكلي نداشته باشند، مطمئن باشيم با محدود كردن قوانين و محيط‌هاي آموزشي، به نتيجه نمي‌رسيم. چون آموزش‌هاي رسمي به اندازه هنجارهاي والدين و گروه‌هاي دوستي مرتبط با آنها، بر بچه‌ها مؤثر نيستند. قانونگذار مي‌تواند قوانين را تحميل كند، اما آموزش هنجارهاي اخلاقي راه ديگري دارد. راه‌هايي كه مسئولين،گوش شنوايي برايش ندارند؛ يا اينكه خودشان مي‌دانند، اما همت اجرايش را ندارند؛ يا اينكه فقط در گفتار خود را مشتاق به آن هنجارها نشان مي‌دهند، اما در سر آرزوهاي ديگري مي‌پرورانند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۶
۱
صراط دیگه داری حالمو بهم میزنی.بابا دست از سر این جنس مذکر و مونث بردار
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴
۲
یه سوال دارم!
بچه ای که توی مهد کودکش شعر می خونه و بازیهای کودکانه میکنه کارش بده یا پسر اون دیپلماتی که میره کلاس رقص!!!؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵
۵
جدا کردن مرد و زن ، دختر و پسر ، دختر بچه و پسر بچه ، در حکومتهایی مثل حکومت ما مدلی است که منجر به امنیت و بقای حکومت در دراز مدت میشود .
باران
|
United States of America
صرفا جدا كردن يا نكردن نيست كه باعث بقاي حكومت مي‌شه. اين كه كساني كه موافق اختلاط‌اند، انرژي‌ اجتماعي-سياسي‌شون رو بذارن واسه دور زدن موانع اختلاط دو جنس، و اعتراض نسبت به انواع اين موانع؛ و اونهايي كه مخالف اختلاط‌اند، فكرو ذكرشون بشه ايجاد موانع محكم‌تر در جهت جداسازي، اين‌هاست كه باعث بقاي حكومت مي‌شه. اين يعني بهره‌برداري از اختلاف عقايد بين مردم. حالا اگه بيان و حجاب و موانع اختلاط رو رسما بردارن، چي مي‌شه؟ مخالفان اين قانون جديد، مدام سرگرم اعتراض و ايرادگيري به وضعيت پيش اومده ميشن و كسايي كه دارن با اين قانون جديد حال مي‌كنن، همّ و غمشون ميشه پافشاري و حفظ و حراست از اين قانون. فرقي نمي‌كنه؛ در هر دو حالت، مهم اينه كه هر دو گروه، از مسايل بسيار مهمي كه به سرنوشت كلشون بستگي داره، غافل مي‌مونن...
باهنر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۰
نسل مارو كه با سلام صلئات بزرگ كردن مي خوايم الان حكومت ايدئولوژي كشور را عوض كنيم اينها رو كه ابنجوري بزرگ مي كنن ببين چه خواسته هاي ايدئولوژيكي در اينده دارن
نیهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۲
واقعا حیفه آب بخوری//کهنه پرستی بسه دبگه//کسانی که خیلی ادعا دارند همیشه بدترین هستند.
dj m
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵
۱
یادم نمیرود کسی که به او لقب ام ابیها دادند
نمیدانم چند سالش
بود میدانم در سن 18 سالگی شهید شد
وقتی نابینایی به در کوبید او چادر به سر کرد
ماجرایش را شنیدید
اما دختران الان 20 سالش شده هنوز ....
میدانم ماکجا آن بزرگواران کجا
با جامعه ای که ما ساختیم مگر میشود از این حرفا زد
نورا خانم و آقاسعید .ssخان و... اگه بگم از نظر اسلام حتی این دموکراسی هم با اسلام مطابقت داره چی میگید؟؟؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
پسران الان چی!؟ کجا رفت اوم حیا و وقار و نجابت حضرت علی!؟
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
افرین نورا باهات موافقم مردها فقط از خانمها توقع دارن
بابا اقایوون یه بار محض رضای خدا خودتون رو در اینه نگاه کنین
آتوسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳
۱
از خواندن اين مطالب سردرد گرفتم
از ايران فقط نامش باقي مونده
گريه ام ميگيرد به اين طرز فكرهاي سطحي
sahar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳
۰
از آقايون محترم تقاضا دارم راجع به حجاب كه كه ربطي بهشون نداره حرف نزنن....هروقت تو تابستون به جا يه تيشرت آستين كوتاه و شلوار پارچه اي با شلوارومانتو و مقنعه و چادر رفتن بيرون با يه بچه تو بغل، اونوقت بيان .. .. كنن!
درضمن، آدم بايد تعادل داشته باشه، هم تربيت اخلاقي ياد بگيره هم لحظات شادي و سزگرمي ..
همين كارا رو كرديد كه جامعه داره از تو گندش درمياد..دست از اسگل بازي برداريد لطفا...
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
اووووووووووووووووووف!جیگرم حال اومد!