شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶

شما بعد از خدا، پراید را می‌پرستید! + تصاویر

تا وقتی مردم پراید را با اشتیاق می‌خرند و با جدیت و عصبیت و حساسیت و غرور و تعصب از آن دفاع می‌کنند، حرف زدن علیه این خودروی قاتل مانند استفراغ سربالاست.
کد خبر : ۷۹۱۵۶
به گزارش صراط، فرورتیش رضوانیه در وبلاگش نوشت:

من همین فردا یک تی‌شرت با عکس اوباما و پرچم ایالات متحده را به تن می‌کنم و بدون هیچ نگرانی در خیابان پاستور تهران یا مقابل ساختمان مجلس بهارستان قدم می‌زنم، اما هرگز جرئت ندارم کتابی که درباره پراید نوشته‌ام را منتشر کنم.

در دهه 70 مافیای خودرو، خط تولید پژو 205 در ایران‌خودرو را متوقف کرد تا پراید سایپا وارد بازار شود و خیانت به مردم از همان روز آغاز شد. تمام دهه 80 را برای آگاه‌سازی جامعه صرف کردم. حتی گواهینامه را دیر گرفتم، چون نمی‌خواستم سوار پراید شوم. در نهایت با پیکان آردی رانندگی را فرا گرفتم و با همان نیز امتحان دادم. زمانی که پول داشتم و در پی خرید اتومبیل بودم با آغاز سهمیه‌بندی بنزین همزمان شد و دیگر نتوانستم خودرو مورد علاقه‌ام که پرمصرف بود را بخرم، اما باز هم سراغ پراید نرفتم و پولم تمام شد و صاحب اتومبیل نشدم.

مدتی قبل به خاطر انتشار چند مقاله برای یک سال درگیر دادگاه بودم. همزمان با این اتفاق، افکار عمومی هیچ حمایتی از من نکرد و حتی پشت سرم جوسازی هم کردند و فحش دادند و نفرین کردند و عکسم را در وبلاگ‌ها  و فروم‌ها گذاشتند و دور سرم دایره قرمز کشیدند و با فونت درشت نوشتند این را هر جایی دیدید، کتکش بزنید. یک‌بار هم در خیابان همین اتفاق برایم رخ داد. مدت‌ها طول کشید تا گروهی به صحت گفته‌های من پی بردند، اما هنوز خیلی‌ها نمی‌خواهند باورش کنند.

تا وقتی مردم پراید را با اشتیاق می‌خرند و با جدیت و عصبیت و حساسیت و غرور و تعصب از آن دفاع می‌کنند، حرف زدن علیه این خودروی قاتل مانند استفراغ سربالاست. کتاب را منتشر کنم و دو روز بعد یا با شلیک گلوله و زیر ضربات قمه کشته می‌شوم و یا باید تا آخر عمرم به دادگاه بروم و دست وکیل گروه سایپا را ببوسم و التماس کنم تا شکایت‌شان را پس بگیرند، در حالی که ملت برای خرید و پیش‌خرید پراید لحظه‌شماری می‌کنند.

کتابی که نوشتم، تمام پشت پرده سیاسی و مافیای اقتصادی تولید پراید و نواقص فنی آن را بیان می کند، اما تا زمانی که شما بعد از خدا، پراید را می‌پرستید، کاری از من و هیچ‌کس دیگری ساخته نیست.










نظرات بینندگان
مراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۱۰۹
۲۰
خودرو یک نیاز مبرم برای زندگی امروز است وقتی تمام تلاش شما اععم از کار شبانه روزی وقرض از این و آن نهایت به ده ملیون تومان می رسد شما ناچارید پراید سوار شوید درنهایت مردن دست خدا و مرگ حق است پراید تنها وسیله است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اينو بايد به مدير سايپا بگين .چرا كه مسئولين قبل از اينكه به فكر جان مردم باشند بيشتر به فكر درامد و پول هستند .از انجائي كه در زمان ركود سايپا اين پرايد بود كه كمك به شركت سايپا كرد.............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۹۹
۶۱
مرگ دست خداست پراید تنها وسیله است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شر و ور ميگي .پس برو خودتو از برج ميلاد بنداز پائين بگو مرگ دست خدا است شايد نمردم .
محمد
|
Germany
|
۱۲:۳۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۱۰۵
۳
به خدا من حاضرم از جیب بذارم و واسه چاپ این کتاب هزینه کنم حتی هزار تومان!
عجبه یکی بلند شده
داداش اندازه یی که پراید ادم کشته هیتلر و چنگیز خان نکشتن . من حمایت خودم رو از لحاظ مالی و انسانی اعلام میکنم
حجت
|
Germany
منم همينطور
ناشناس
|
Germany
منم همینطور
محمد
|
Germany
یه سوال پراید چند درصد از خودروهای کشور را تشکیل میده؟
وقتی در میان خودروهای موجود در کشور پراید بیشترین حضور در جاده ها وشهرها را داراست پس باید منتظر بالا بودن آمار تصادفات پراید هم باشیم
ولی در کل پراید هم مصرفش پایینه وهم شتاب بالایی داره وهم قیمتش ارزونهو...
ونکته بعدتقصیر خودرو ساز چیه که راننده رعایت نمیکنه
سید
|
Germany
منم همينطور
ناشناس
|
Germany
منم همینطور
فلاني
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۱۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۲۴۰
۲
درود بر تو قهرمان.

خاك بر سر اين خودرو سازياي ما كنند با اين ماشيناشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۷۹
۵
مزخرف نگن دوستان! شما بیا خودتو از برج میلاد پرت کن بگو مرگ دست خداس!
خودرو نیاز مردمه.مردم هم پول ندارن.خودروسازا هم از این سو استفاده میکنن چون میدونن رقیب خارجی نمیتونه کاری کنه اینقد که قیمتش بالاس
سیدعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس با حرفت موافقم ولی نه با این لحن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فرق شوخی با جدی رو نمی فهمی ؟
Meek
|
Iran (Islamic Republic of)
بابت همین خودرو که همگی ارزانی قیمتش را بعنوان مجوز ایمنی نبودن آن میپذیرید، بهای یک اتوموبیل خوب و کاملا ایمن کره را از خریدار میگیرند، ازخریداری که دستمزدش بسیار پائینتر از کره ای همکار اوست.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۲۶۶
۳۵
کوتاه ترین جوک دنیا
سایپا مطمئن

نمیدونم با این که دولتی هستند فقط فکر سوداوری هستند
حالا چه بلایی سر مردم میاد مهم نیست

پراید تو خارجه با این که دارای بدنه قویتری هست قیمت نازلتری نسبت به بازار داخل داره

حق مردم این نیست
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۳۷
۳
آفرین به شرف وغیرتت.باغیرت وپشتکاربه تلاشت ادامه بده من هم همه جوره حمایتت میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۱۲
۱۷۱
دوستان لطفا يه كم چشماتون رو باز كنيد
درسته پرايد ماشين محكمي نيست اما ام وي ام و ماتيز و ريو و حتي 206 و 405 و اينا هم در مقابل اين قولهاي كاميون قوي نيستن
بابا مشكل از اين كاميوناست
كي ماذاره اينا تردد كنن ؟
به خدا اين مايتز و ام وي ام و و و هم تو كشوراي ديگه و حتي اروپا هستن ولي چرا اين شكلي نميشن ؟
چون اونجا از اين كاميونا نيس
روبروي اين كاميونا بنز و بي ام و هم سوسكه برادرا
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۱۶
۶
این تفکر که مرگ دست خداست پراید تنها وسیله است باعث عقب موندگی میشه اگه غربی ها هم همچین تفکری داشتند الان بجای فراری و بنز و بوگاتیو سوار پراید بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شوخیه عزیزجان
ناشناس
|
Australia
|
۱۴:۳۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۷۱
۲
بابت تولید هر خودرو در ایران درصدی ...... لذا مخالفت با واردات خودرو با تعرفه منطقی و عقلانی طبیعی است

جان انسانها در ایران بی ارزش است وگرنه اجازه تولید چنین خودروهایی داده نمیشد
سحرخانم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۳۵
۹
باید تیتر بزنی بعد از خدا از پراید بترسید !
سحرخانم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۴
۳
البته من مطلب رو نخوندم که ببینم راجع به چیه :)
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۱۴۱
۲
در سوریه پراید را به مبلغ 4 میلیون تومان میخرندس معلومه که اونها برای شعور و پولشون بیشتر ارزش قائلند
sss
|
Germany
نگو برادر زور برادران به آنها که نمی رسد اما به خودمان که می رسد. ما باید همه چیز را گرانتر بخریم تا در دانه های برادران بتوانند مازراتی، لامبورگینی و بوگاتی سوار شوند (شرمنده اگر اسم خودروها شاید اشتباه باشد برادران که سوار می شوید تصحیح کنید) بعد خوب شما باید دوبله سوبله پول بدهی تا به اندازه کافی جمع و آن وقت برادری بتواند آنها را اختلاس کند.
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۲۱۶
۵۶
این حکومت تنها موضوعی که واسش مهم نیست جون شهرونداشه و حاضره ملت درون این ماشینهای دو زاری و لگن دونه دونه کشته بشن ولی سود حاصل از فروش این ماشینهای قراضه به مردم رو در خزانه داشته باشن.
Meek
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۱
۲
حالا واقعاً آماری وجود دارد که تلفات نسبی ناشی ازکیفیت نازل ایمنی پراید را - با توجه به تعداد پراید در تمام کشور - با همین آیتم سایر خودرو هائی که امن بشمار آورده میشوند، مقایسه کند؟
اغلب ما جرو بحث هائی میکنیم و سر و صداهائی راه می اندازیم ولی بعد از اینکه به نتیجه ای رسیدیم، متوجه میشویم
پیش فرضمان - که نتیجه برآن مبتنی شده - غلط بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یکی از سایتها یه خبریرو گذاشته بود رو سایتش و مدعی شده بود ماشینهای ایرانی در یکی از کشورای خارجی تست شدن که پراید ایمنی بدی داشته.حالا راست و دروغشرو نمیدونم خودتون تو اینترنت سرچ کنید ببینید
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۱۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۹۳
۲
پراید مشکلات زیادی داره اما مهمترین مشکلش نداشتن ترمز درست و حسابی است
بنظر من باید واردات خودرو خارجی آزاد شود تا همه مردم بتوانند در رفاه زندگی کنند رفاه فقط خرید گوشت و مرغ ارزان نیست...
اسلام حسن زاده
|
Germany
|
۱۷:۱۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۱۴۱
۶
من می گویم باید واردات خودرو خارجی آزاد شود کسانی که موافق هستند + و کسانی که مخالفند منفی بدهند تا نتیجه گیری کنیم
ناشناس
|
Germany
اونموقه جاده ها میشه پر ماشین.خیابونا هم همینطور فکر آلودگی هوا رو هم بکن .به نظر من اگه حمل و نقل شهری و بین شهری منظمتر بشه خیلیها دیگه پولی بابت ماشین خریدن نمیدن.یادمه امسال یا پارسال بود با قطار داشتیم به یکی از شهرها سفر میکردیم یک بنده خدایی رفته بود دم دستشویی داشت سیگار میکشید بچه ها هم بازی میکردن و سر و صدای شدیدی بود فقط مسیولین نباید اوضاع اونجا رو مرتب میکردن بلکه اینها رو مردم باید به فکر باشن تا دیگه مردم حمل و نقل با وسایل عمومی را ترجیح بدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۵
۱
کاش مثل کشور های خارجی یه تست استاندارد بگیرن بعد نتایجو بدون ترس بیان بگن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۱۲
۲
ارزش جان مردم = صفر !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۳
۳
توقع داری وقتی پراید با کامیون تصادف میکنه،کامیون له بشه!!!!!!!!!!!!!!!
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۱۹
۱
ای آقا مگر طوری شده چند ده هزار نفری در جاده از وقتی پراید این ما می توانیم بزرگ به جاده ها آمده.
مهم این است مسئولین و برادران و با فروش چند برابر قیمت واقعی این ابر ماشین جیب های خود را پر می کنند و خوشحالند، دوستان خدا قهرش می آید اینطور کامنت می گذارید ممکن است خدای نکرده یکی از این ناز دانه ها اینها را بخواند و شب سوء هاضمه بگیرد می دانید آن وقت باید در آن دنیا پاسخگو باشید، صبر پیشه کنید اصلاً ما را خدا آفریده که صبر کنیم.
بهتر است به جای دغدغه داشتن در این گونه موارد که به جیب برادران مربوط می شود که از گناهان کبیره است در مورد اینکه آیا کشته شدگان قبل از حادثه حجاب شان درست بوده صحبت کنید که از اهم واجبات است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۶
۱
همین پراید تو افغانستان دو میلیون تومنه و تویوتا کمری نه میلیون .
hamed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۴
۲
اینو میگم چون میدونم صراط منتشر می کنه ....

اقا چه اصراری هست که ما تو هر زمینه تولیدکننده باشیم آقا وقتی نمی تونیم یک خودرو با کیفیت دست مردم بدیم و از طرفی قیمت یک خودرو خارجی کم و بیش عین خودروی داخلی هست خوب اونو وارد کنیم و بشیم سازنده قطعات تا کم کم بتونیم عین همون رو با همون کیفیت تولید کنیم

خدا لعنت که این رضا قلدر رو که کارخانه ماشین سازی زد تو ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
يكي از زيبا ترين نظرات بود
آفرين
اما اون رضا قلدر وقتي كارخونه زد ماشين روز اون زمان درش ساخته ميشد و ماشين روز اون زمان توسط برادران به منظور حفظ آثار باستاني تا هم اينك حفظ و ساخته ميشود(وانت پيكان)
اگر اين مملكت مسئول درست حسابي داشت از همين فردا واردات خودرو رو كاملا آزاد ميكرد اونوقت ماشيني مثل تويوتا كمري با قيمت 22 ميليون ميومد ايران، ديگه كسي 21500 نميداد پرشيا سال!!!
اونوقت ........ و ديگر فرغون سازان داخلي يا قيمتهاشون رو كاهش ميدادند يا به علت عدم فروش محصول ورشكسته و تعطيل ميشدند يا همت به خرج ميدادند و خودوريي واقعا ملي در حد و اندازه هاي خودور هاي خارجي و كم قيمت تر توليد ميكردند
اما حيف...
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۳
۱
آقا اگه این پراید تولید نشه کی این وسط .....؟
فکر برادران زحمت کش و خدمتگزار مردم نیستید میخواید از نون خوردن بندازینشون؟
این برادران عزیز هستند که راه های بهشت را بسوی شما گشوده اند عزیزان:
طوری که شما چند راه دارید برای رسیدن به قرب الهی و بهشت برین!!
سفر با هواپیما ، پراید و بسیاری طرح های دیگه که البته اون طرح ها دراز مدت هستند و شما رو ذره ذره به بهشت نزدیک تر میکنند،هدفمندی یارانه ها و اوضاع مالی مردم هم از اون طرح ها هستند.وقتی شما به صورت هدفمند به خاطر حسن نیت برادران مسئول، گوشت و پروتئین کمتری بخورید کم کم به روز موعود و قرب الهی نزدیک تر میشوید. حالا باز هم کفر بگید ،این دشمن همتونو گمراه کرده ،متاسفم!!
محمد نبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۱
۲۸
تا حالا دقت کردید چند نفر درایران با همین پراید امرارمعاش می کنند دراین که مرگ دست خداست هیچ شکی نیست تصاویر گرفته شده از تصادفات خودروی پراید اگر بجای این پراید هر وسیله نقلیه ای دیگر با این کامیونها تصادف می کرد وضعیت بهتر نداشت اگر انگشت روی هر وسیله نقلیه دیگر بگذارید وبه عنوان سوژه خواهان گرفتن عکس از تصادفات آن باشید عکس های بهتر هم خواهید گرفت من 10سال هست که پراید سوار میشوم ودر طول این ده سال علاوه بر سفرهای درون استانی هرساله چندین مسافرت به تمام نقاط ایران را دارم اگر با پرایدبه تمامی مقررات وضع شده در جمهوری اسلامی ایران عمل کنیم ماشینی بهتر از پراید پیدا نمی کنیم سوخت پایین پراید در نوع خود بی نظیر است برای یک تعمییر کامل پراید 150هزارتومان بیشتر هزینه نمی شود من پراید را 100درصد تایید نمی کنم باچاپ کتاب این دوست عزیز هم مخالف نیستم 50درصد تصادفات پراید از بی احتیاطی رانندگان آن است دوستان بزرگوار احتیاط کنند سبقت بی جا نگیرند در جاده های دوطرفه از 95 کیلومتر تجاوز نکنند ودر جاده های یک طرفه از 110کیلومتر تجاوز نکنند هیچ مشکی پیش نمی یاد به قول مادر بزرگم اگر فرشته مرگ قصد قبض روح کردن ما را داشته باشددر شیشه خانه هم که باشیم باز قبض روح خواهیم شد دوستان چه در پرایدم10 میلیونی باشیم چه در بنز 1میلیاردی باشیم اگر عمر مان به سر آمده باشد باز خواهیم مرد درمان انواع سرطانها بالا بردن ایمنی انواع خودروها تنها راهی که برای عزرائیل باقی مانده است همین تصادفات است وسکته های مختلف وسیل وزلزله وچندین مورد دیگر ...
hamed
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا محمد داداش جوگیر نشو، بر پدر وان کسی که با تولید ملی نخالفه لعنت ... خوبه ؛حرف من اینه اگه ای ماشین ایمنی داره مثلا چرا پلیس های راهنمائی رانندگی سوار نمیشن یا آقایون .... حرف من اینه که پراید رو بیخیال شیم و خودروهای خارجی رو وارد کنیم خداییش با همون قیمت ببینیم مردم چی انتخاب می کنن (اینقدر بدم میاد از این هوادارهای بیخودی و الکی) .. ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
منفی های کامنتت رو ببین ! اون یک مثبت هم مال خودته!من 4 نفر از دوستانم رو که در پراید نشسته بودند در تصادف با یک مگان که چهار نفر در آن حداقل آسیب (در حد معالجه سر پایی) از دست دادم ! مگان در اروپا یک اتومبیل زیر متوسط از نظر امکانات و قیمت است
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۴
۱
کی به جانه انسانها اهمیت میده ؟ اصلا مهمه؟ آقایون فکره سود آوری خودشون هستن باندهای مافیایی عجیب و غریب صنایع خودرو سازی این کشور رو محاصره کردن و گوشه شنوایی ندارن ماشینه پلاستیکی که 2 میلیون هم قیمتش نیست و دارن میفروشن 11 میلیون ! مردم هم از ناچاری میخرن چون طرف میخواد بره تو خیابون 2 تا مسافر بزنه نون در بیاره پولش به چیزه دیگه نمیرسه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۳
۲
سلام، تمام عكس هاي شما از برخورد پرايد با كاميونه كه اگر مرسدس بنز و بوگاتي هم باشه له ميشه. هيچكس به نحوه رانندگي آدما كاري نداره ، اصلاً چرا بايد تصادف بشه كه مجبور شيم صنعت مملكت رو زير سوال ببريم. اين رانندگان كاميون با گواهينامه پايه رو شبها بعد از ساعت 22 در اتوبانهاي تهران ببينيد چطور رانندگي مي كنند. از طرفي 90 درصد دوربينهاي كنترل سرعت هم در بزرگراهها خرابه و قادر به ثبت تخلف نيست. از طرفي يه دست مبل معوملي تو اين كشور 15 ميليون قيمت داره خيلي ها هم مي خرند و گلايه اي ندارند اما وقتي پول براي خودرو با اين همه قطعه مي دهند گلايه دارند. به همه دوستان مخالف پرايد توصيه مي كنم بنز بخرند تا اگه تريلي از روشون رد شد سالم بمونند انشائ الله.
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۰
۳
حالت خوش نیست بابا - مردم نون شب ندارند بخورند تو پیاز میخوری اشتهات باز بشه - با چاپ کتاب تو مردم نه میمیرند و نه زنده میشن - تو هم دکون باز کردی برا چاپ کتابت عمو جون- ما خودمون این کاره ایم دادا
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۴۱
۱
والله این پژو های 206، 207 و 405 هم دست کمی از اینها ندارند. به نمایندگی ها سر بزنید ببینید تو بیابون سر مسافرا چی میاد!
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۱۰۶
۱
والله این پژو های 206، 207 و 405 هم دست کمی از اینها ندارند. به نمایندگی ها سر بزنید ببینید تو بیابون سر مسافرا چی میاد!
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۱۲
۱۴۱
پراید نگو ارابه ی مرگ بگو!!!
ravin
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا تو هر نظری که میدی حداقل 100 تا منفی میگیری خوب اینقدر زور نزن نظر نده
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
1=137!!!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۱
۲
این مغزه متفکری که 10 سال تو جاده با پراید رانندگی کرده باید بدونند که وقتی بحث از ایمنی میشه منظور این نیست که شما با سرعت 200 تا بری خیلی اوقات شما سرعت مجاز میری و دیگران به شما میزنند برادر من همین دوماه پیش با مزدا3 تو جاده بودن که در حال حکرکت پراید با سرعت زیاد به آونا میکوبه در حالی که برادرم کمربند هم نداشته ولی کیسه های هوا از 4طرف باز میشن و جونشو نجات میدن در حالی که خودروی پراید آقا و خانوم تا مدتی کما رفته بودند و تمام اعضا بدنشون شکسته بود .شما بزار خدای نکرده یک اتفاق برات بیفته بعد تمام این فریادها رو درک میکنی شانس آوردی که هنوز این آهن پاره اون روی دیگشو بهت نشون نداده وقتی سوارش میشی همه چیز باریک میبینی از قطر دربها تا فرمان و لاستیک های فرقونی و سیبکهای ریز و موتور ضعیف که به یمن سبکی بیش از حدش میتونه راه بره من تعجبکم این رو چجوری اسمشو ماشین میزارن حرفه همه دوستان رو تایید میکنم من خودم 206 مدل 82 دارم پولمو پراید نخریدم و الان هم بعد از 3 سال راضیم قبول دارم که عالی نیست و 100 درصد از پراید بهتره و دارای وزن مناسب و فنر بندی محکمتر و قطعات قویتر هست . کاش میتوانستیم خودروهای روز دنیا را سوار شویم اما چه کنیم که یخشی از سود آن به دست افراد با نفوذ میرسد که همین عامل بدبختی شده. در ضمن از کتاب دوست عزیزمان حمایت میکنم...
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۰
۱
فکرمی کنید با این امار با ریس سایپا چه جور برخورد می شه میشه ریس ..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۴
۴۳
پراید=آلت قتاله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
۲
۱
اگر تولید ( مونتاژ ) خودرو در ایران قطع شود و به جای آن خودرو های کم مصرف و ایمن با قیمت مناسب وارد شود درآمد ناشی از صرفه جویی بنزین و خسارات مالی و جانی که خودرو های ایرانی به کشور تحمیل میکنند توان اشتغالزایی چندین برابری نسبت به آمارهای فعلی در سیستم تولید خودرو است.
اما مسئله اینجاست که مافیای خودرو ( ببینید بیشترین مالیات را چه کسی میگیرد ) هرگز چنین اجاز ای نخواهد داد.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۲
۲
پراید ارابه مرگ است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۴
۱
افتضاح ملی !
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۰
۱
ffff
وری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۰
۳
اگه جرات دارید بیاید جادههای ایران رو هم باکشورهای دیگه مقایسه کنید.یاوضعیت سلامت جسمی وروحی رانندگان ایرانی با دیگر کشورها..فقط گیر دادید به ÷رایدودیگر خودروهای ساخت داخل تا کمر این دوتا شرکت شکستید خجالت بکشید.
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۲
۳
اگه بنزین ارزان بود نه 100 تومان نه 700 تومان من پولم را برای حلب روغن حرام نمیکردم میرفتم یک بیوک اسکای میخریدم که هنوز بعد از سی سال ابهت و اقتدارش را حفظ کرده همین چند سال پیش دوستم یک کادیلاک طلایی شیک داشت با سرعت خیلی زیاد تو اتوبان نتونست ماشین رو کنترل کنه زد به وسط گاردیل 2 تا تیرک برق بتونی را از وسط نصف کرد ماشین فقط به اندازه 2 وجب جلوش جمع شد دوستم یک خون از دماغش نچکید توی درهاش تیر آهن نمره 4 هست حیف که مسئله بنزین و وسایل ماشین آمریکایی کم وگرنه حتما میخریدم
محمد باقر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
۴
۲
پراید یک خودروی قاتل است مثل موتور است این خودروی ادم کش باید تولیدش متوقف شود
ناظمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۰
۱
این بحث اصلاً کارشناسانه نبود. الان در ایران یک پنجم خودروهای تولیدی پراید است. بنابراین خیلی طبیعی است که یک پنجم تصادفات رانندگی هم با پراید اتفاق بیفتد. شما فکر میکنید که اگر در تصادفاتی که عکسشان در بالا هست اگر بجای پراید مثلا 206 بود و با خاور تصادف میکرد سالم می ماند؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
الان دقیقا پراید کار ژیان چند دهه قبل رو انجام میده تنها فرقش اینه که ژیان کمتر مصرف میکرد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
دوباره منافع گروهی بر منافع گروهی دیگر غالب شد و آن گروه دیگر در صدد انتقام برآمد و پراید شد ابزار کار. مگر می شود تا پول مانده به فکر مردم باشیم؟
سيامك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
بجاي پرايد چي ميشه سوار شد؟تازه اگر پرايد و پيكان نبود پس از چي بايد درصد ميگرفتن براي كمك به برادران مسلمان خارج از كشوروخاصه خرجيهاشون؟اما خداييش وقتي كاميون بياد روت ديگه فقط خدا بايد نجاتت بده.