سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹
پیرامون حذف اسامی ائمه اطهار از نام موسسات مالی

موسسه مالی و اعتباری "کورش کبیر" تاسیس کنید!

چرا نبايد بگوييم، ساختارهاي نظام بانكي و نظارت بر آن را بايد اصلاح كنيم، ‌تا تخلف در آن انجام نشود، كه مردم به نظام بدبين و بي اعتماد نگردند؟! كه نتيجه آن ضربه به اسلام و ائمه اطهار هست؟!
کد خبر : ۸۰۲۴۰
"صراط" - سرویس فرهنگی/ گويا پاك كردن صورت مسئله اين روزها به عرف تبديل شده است. چندي پيش رئیس بانک مرکزی مصاحبه داشت مبني بر عدم استفاده موسسات مالی و اعتباری از نا م ائمه و بعد از آ ن هم بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد، " استفاده از اسامی‌‌14 معصوم (ص) برای این موسسات ممنوع است"
دلايل اين امر را هم سوء استفاده از نام ائمه از طرف صاحبان موسسات دانستند و گفتند كه اگر موسسه اي تخلفي صورت دهد،‌ موجب بدبيني مردم نسبت به ائمه خواهد شد و ديگر اين كه كجا ائمه از مردم پول مي گرفتند و هميشه پيش تاز در بخشش بودند!
چرا نبايد بگوييم، ساختارهاي نظام بانكي و نظارت بر آن را بايد اصلاح كنيم، ‌تا تخلف در آن انجام نشود، كه مردم به نظام بدبين و بي اعتماد نگردند؟! كه نتيجه آن ضربه به اسلام و ائمه اطهار هست؟!
باز هم مثل هميشه فرهنگ، بايد قرباني شود. ولي اين بار به دست متوليان فرهنگ نه! توسط متوليان اقتصاد! مسئولين گرامي تصور كرده اند، در سال توليد ملي بايد در تمامي حوزه ها توليد داشته باشند، تا به سخنان رهبر معظم انقلاب توجه كرده باشند. نه! اگر گفته شد، توليد ملي  يعني شما رئيس بانك مركزي ساز و كار هاي نظام بانكي را اصلاح بفرماييد، فرهنگ را متوليانش بايد بومی كنند.
دلمان خوش بود، حداقل روي سر در چهار بانك و موسسه نام ائمه را خواهيم ديد، و شايد اين امر بهانه اي شود، تا براي بچه هاي مان تا از آن ها بگوييم.
یقینا به جنبه رواني ترويج اين اسامي در جامعه فكر نكرده ايم و بار فرهنگي كه اين اسامي می تواند داشته باشد، که این گونه تصمیم گیری می کنیم. نمی دانیم افرادی که چنین تصمیمی گرفتند، به جایگزین این اسامی هم فکر کردند؟! موسسه قرض الحسنه كوروش كبير يا داريوش و يا شايد هم كاترين و جك؟!
با همين تفسيرهاي اشتباه به جامعه القا كرده اند، كه اگر نمي تواني كاملا دين دار باشي، پس مظاهر اسلام را هم نداشته باش، چرا كه به متدینین ضربه خواهي زد، كه جوانان ما چهره و پوششان را به شكل غير متعارف تغيير دادند، و با شعار دلت پاك باشد! خود را به اولين مرحله گناه سوق دادند!
غافل از اين كه صرف همين ظاهر ديني خودش مصونيت مي آورد. همین اسم ها چه افرادی را از منجلاب گناه بیرون نکشیده اند! لابد چند سال آينده هم بخشنامه مي شود تا نام كودكانمان را هم از اسامي آن بزرگواران انتخاب نكنيم، چه مي دانيم، شايد دزد و قاتل و .... از آب در بيايند!!!
اين تفكرهاي غلط و نادرست همان چيزهايي است كه دشمن مي خواهد، تا كم كم، و ذره ذره از  اسلام فاصله بگيريم. دشمنان نظام و اسلام هر چه سعی می کنند، تا با توهین و حرمت شکنی نام آن بزرگواران را از ذهن ها بشویند، اما مردم خودشان فهیم تر از پیش تمام نقشه هاشان را، نقشه برآب می کنند.  شکایت نزد که گوییم، که مسئولین ما هم آب به آسیاب دشمن می ریزند! چرا کسی نیست، بگوید، عزیزان! هر که را بهره کاری ساختند، اسلام هم مدافع نمی خواهد، مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان!!

نظرات بینندگان
نازی جووووووووووووووون
|
France
|
۱۰:۴۷ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۵۳
۷
خدایی این یه مورد رو بد نگفته
اخه کدوم یک از ائمه ای که اینا با اسمشون میخوان کار خودشونو قانونی جلوه بدن دنبال ربا بودن
ها؟
خجالتم نمیکشن رو سردر اسم امامه در ورودی زده 50% دو ساله!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۱۸۹
۱۱۲
لعنت بر بالا پایین گروهک منحرف و دزد و فتنه گرای 88 ... پولای این بانکام مال همیناس
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
یه چیز رو از قلم انداختی"

لعنت به گروهک منحرف و فتنه گران و از همه مهمتر اصولگراهای بی مقدار به اصطلاح ولایتمدار که خزانه خونشون، دوبرابر خزانه مملکته"اسم هاشونم که میدونی؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر جنبش بر حق سبز که ادامه دهنده ی نهضت امام حسین در کربلا است و لعنت بر همه ی مخالفان مزدور این جنبش مردمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر جنبش سبز چه یک جنبش ضد مردمی ومزدور امریکاوانگلیس واسراییل است ومرگ برهرکسی چه این جنبش کثیف را به نهضت امام حسین ع ربط دهد
ضد قورباغه
|
Iran (Islamic Republic of)
نابود باد هر که نام مقدس امام حسین را به فتنه سبز آلوده می کند.
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
درود.بر.اكبر.گنجي.كه.همچين.جانشين.خلفي.داره
آقای قلب و کلیه
|
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر گروهک دزد انحرافی
آقای قلب و کلیه
|
Iran (Islamic Republic of)
پوست انحرافی ها رو می کنیم زنده زنده
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر...دل.بخشي.از.روحه....نه.جسم....لا.اقل.ميخواي.توهين.كني.اول.بدون.چي.داري.ميگي
....البته.اسمت.رو.بذاري.روده.ي.بزرگ...يا........يا........سزاوارتره....
آقای روده
|
Iran (Islamic Republic of)
بهترین است جریان انحرافی ایران در میان جریان انحرافی های دنیا !!!
آقای لوزالمعده
|
Iran (Islamic Republic of)
عاشقتم آقای دل نماینده گروه انحراف
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
هم.نيست.من.رو.نماينده.ي.كي.بدوني...يا.قصد.توهين.داري....
مهم.اينه.كه.حرفي.به.غير.از.توهين.تو.دست.وبالت.نيست....
متخصص قلب و عروق
|
Iran (Islamic Republic of)
انحراف مغز انسان را دچار توقف در کارکرد می نماید.
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
تكبروغرور.و.عجب.هم.آدم.رو.باعث.سقوطش.ميشه....توقف.بهتر.از.سقوطه
آقای ریه و شش
|
Iran (Islamic Republic of)
لعنت بر کسانی که در مقابل ولایت موضع دارن
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
بشمار..........
آقای قلوه
|
Iran (Islamic Republic of)
انحرافیون از خط ولایت و شهدا همنشینان شمر و یزید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۱۳
۳۲
یعنی چی کوروش کبیر!!!
اینقد بدم میاد از اینایی که وطنشونو به دینشون ترجیح میدن
شمایی که اینقد عاشق ایرانید
اگه تو کشور دیگه ای به دنیا میومدید هم اینقد عاشقش میموندید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایشالا با کشورتون محشور شید
درود بر دین شریف اسلام
درود برهمه مسلمانان جهان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تو چی !؟ اگر تو یه خانواده یهودی یا مسیحی یا زردشتی یا بودایی یا وهابی یا بهایی متولد میشدی باز هم سنگ دین شیعه را به سینه میزدید . ما هم از کسانیکه کار را از عشق به اهل بیت گذراندند و با افراط گری علناً عرب پرست شدند و فرهنگ چند هزار ساله خود را فراموش کردند مخالفیم .
شما احتمالاً ایرانی اصیل نیستی پس برگرد به سرزمین آبا و اجدادیت که دین توش موج میزنه !و فرهنگ مملکت مارو به حال خودش بذار .
یه نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
این دعوای شما دو تا عاقبت خوبی ندارد هردو در گفتار خود تجدید نظر کنید ، می دانم که نه تو از ایران بدت می آید و نه ناشناس دیگر از دین و با اعتدال می شود از وطن پرستی ( کفر آلود ) و عرب زدگی اجتناب کرد و هزاران البته در هر جا حق تقدم هر آنچه که داریم با اهل بیت و ائمه اطهار است و در پس آن ایران و ایرانی جای دارد ، و به واقع که مدافعان حقیقی حریم ولایت علی ( ع ) ایرانیان هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا من از شما خیلی ریشه دار ترم
ما عرب پرست نیستیم ما عاشق همه مردم دنیاییم
اتفاقا هر دین دیگه ای داشتم به دنبال دین برتر یعنی دین اسلام میگشتم
من اول عاشق دینم
و بعد عاشق وطنم هستم
نگار
|
Iran (Islamic Republic of)
افرین ناشناس اونا ایشالله با کوروش مشهور شن ماهم با اولاد علی (ع)
محمد رضا - تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
ایران اگه تو دنیا حرفی برای گفتن داشته باشه بخاطره اسلامه هرچند ندارد !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما مسلمانان ایرانی هستیم و تفرقه گری و شرارت راه به جایی نمی برد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس اول هیچ تضمینی وجود نداره که ارگ تو یک خانواده دیگر متولد میشدی فکر میکردی دینت ناقصه و میرفتی کاملش میکرید . حتی ممکن بود تو یه خانواده صهیونیست متولد بشی و تعالیم اونهارو پیگیری کنی .
اگر ریشه داشتی به ریشه خودت تیشه نمیزدی . تو با این نظرت تاریخ ایران را به مسخره گرفتی یعنی همون چیزی که اعراب جاهل امروز و دیروز دنبال اثباتش هستند . همونهایی که دختر زنده به گور میکردن و حالا هم زنشون باید مثل زورو لباس بپوشه و حتماً یک مرد باهاش باشه وگرنه حسابش با کرام الکاتبینه !
نگار خانم اولاً محشور درسته ! دوماً برای من افتخاره که با افراد پاکدل و نیک سیرت محشور بشم چه امامان و چه کوروش که جز اولیای الهی بوده .
حمیده
|
Iran (Islamic Republic of)
عشق به اسلام ربطی به عربیت نداره!
این یه اشتباه بزرگه! اسلام یک دین جهانی است نه یک دین الهی است نه عربی. بعضی با اطلاعات اندک فکر می کنن چون قرآن و متون دین اسلام به زبان عربیه پس اسلام دین عربهاست!!!
عربی کاملترین زبان دنیاست و کاملترین و آخرین دین به این زبانه و این یک امر کاملا عقلانیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس اول ! از کی تا به حال کورورش کبیر برابر با وطن شده ؟ همه که فاشیست فارس نیستند که .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من فکر نکنم هیچ کجای این دنیای قرن و بیست و یک به جز ایران عقب افتاده کسی از "ایرانی اصیل" بودن حرف بزنه (مگه اسبه ؟!!!) و کسی مجبور بشه این مساله رو ثابت کنه ! یعنی نژادپرستی و تعصب مال یه دقیقه تونه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در ضمن من هرگز غرب زده تر از کوروش پرستها ندیدم ! قربون برم خدا رو .یک بوم و دو هوا رو !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من حرفی از ایرانی اصیل نزدم چون اصلاً وجود نداره ایرانی اسم نژاد نیست بلکه اسم یک فرهنگ و سرزمین مشترک اقوام مختلفه در ضمن فارس بودن کوروش دلیلی نمیشه که بگیم فقط فارسها دوستش دارن همانطور یکه امام اهل خمین بود ولی به لحاظ رهبری سیاسی ایران بین تمام اقوام ایرانی طرفدار دارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
وقتی طرفداران کوروش همه از دم افکار فاشیستی و برتری طلب و تمامیت خواه دارند دقیقا باعث نفرت در غیر فارسها میشه . وقتی نماد ایران شده یک سلسله و یک شخص فارس قطعا دافعه ایجاد می کنه . این فهمش خیلی سخت نیست . سرتون رو مثل کبک کردید زیر برف. بزرگ کردن کوروش و هخامنیشان کار پهلوی ها بود برای مقاصد خاصی. الان هم از طریق ماهواره دارند این کار رو ادامه می دهند . هیچ ربطی هم به ایران و ایران دوستی نداره . در ضمن این دین اسلامه که پیوند دهنده اقوام مختلف در ایران بوده . اگه دین نبود ایران ، ایران نمی ماند .مطلع هم هستید که الان مثل دوران هخامنشیان نمی شه کشورگشایی کرد ! بنابراین مردمی باید بخواهند تا جز کشوری باقی بمانند . در زمان جنگ هشت ساله فکر نمی کنم کسی برای خاطر کوروش به جبهه رفته باشه ! و دقیقا در همین جنگ هم بود که یک وجب از خاک ایران به دست غیر نیافتاد . ابلهان باستان گرا سعی می کنند دین رو از زندگی ایرانیان حذف کنند!!! یک تاریخ هزار و خورده ای ساله رو پاک کنند !! و به جاش کوروش بگذارند !! نمی فهمند با تیشه به ریشه خودشون می زنند ! دین که نباشه ترک ها یاد پسرعموهاشون اون ور ارس می افتند و کردها یاد فامیلشون در ترکیه و عراق و بقیه هم ... بهتره احساسات فارسی تون رو کنترل کنید و کمی هم تعقل بفرمایید.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۱۸
۸
نمردیمو معنای بانکداریه اسلامیتونم رو هم دیدیم!!!
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
اشتباه.نكن...بانكداري.اسلاميتون...!!!
بري..ببيني.ميبيني.همه.ي.مديرانشون.مال.پدران.فكري.تو.(شخص.نورا)هست...گوگولي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اینا مسایل داخلی کشوره.به غریبه ها مربوط نیست
مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
با آقای دل موافقم
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۲۷
۱۴۶
نمی دانم شما اهل کجائید برادران، که با تاریخ و اسطوره های کشور از بیخ و بن مشکل داشته و حال که با زور سرنیزه بر سرکار مانده اید از مشکل داشتن به دشمن و نابودی تاریخ کهن‌ترین تمدن بشری روی آورده اید. روزی نیست به کوروش ایرانی دهن کجی نکنید، از محبوبیت اسطوره‌های تاریخی هم می ترسید؟ اگر می توانستید نام آنها را هم از تاریخ کشور پاک می کردید. بیپاره ملتی که تاریخ خود را فراموش کند.
شاید هم خجالت می کشید که داریوش بزرگ با چاپار یک امپراطوری را اداره می کرد و اما شما در عصر ارتباطات و با کمی قمپوز و قپی از پس مرغ هم بر نمی آیید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر شما جوان وطن پرست
یه نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
نمی دونم از این همه تاریخ باستانی ایران با همه تمدن و اصالت تاریخی چرا به سلسله هخامنشیان چسبیدید ؟ مگه تاریخ باستان فقط این سلسله است چرا از پارت ها و مادها و حتی ساسانیان و یا تمدن قبل از آریایی ( تمدن جیرفت ) چیزی نمی گویید ، من می دانم چرا ، چون تنها سلسله ای که یهودیان در زمان اوایل پهلوی به آن شاخ و برگ دادند و جلوه گری زیادی برایش قایل شدند سلسله هخامنشیان بود و در پی آن آثار باستانی زیادی را که مربوط به دوران قبل از آن است را نابود کرده اند ( تخریب آثار توسط باستان شناسان یهودی )
خشایار
|
Iran (Islamic Republic of)
انقدر به شخصیت های خیالی و مبهمتون بنازین تا ...............بشین
انقدربدم میاد از این وطن پرستای ماهواره ای
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی به همه اسطوره های خود افتخار می کند، اما شاید هنوز منشور حقوق بشر کوروش را نخوانده باشید؟
اما دشمنی شما به کوروش خلاصه نمی شود، آرش کمانگیر، آریورزن و صدها نماد ملی وطنی دیگر یادتان رفته؟
بعضی کشورها کلی خرج می کنند تا تاریخ قدیمی خود را پیدا کنند، حتی با هزینه جعل هویت برای خودشان می سازند. به اسطوره های خیالی خود شاخ و برگ می دهند.
اما واقعاً برخیز کوروش مملکت و ایران به دست کسانی افتاده که به اسم دین و هر آنچه می توانند حاضرند میلیاردها خرج کنند تا اولین تمدن و کهن ترین تاریخ جهان را پاک نمایند، همه کار می کنند تا نامی از اسطوره های واقعی تاریخی و وطنی باقی نماند. تا حالا یک فیلم از تمدن ایران ساخته اید؟ هخامنشی، ساسانی، اشکانی و .... می دانید اگر کشورهای دیگر منظومه ای مانند شاهنامه داشتند چه داستان و فیلمی از آن در می آوردند.
شما مشکل هویت خود را دارید.
سسس
|
Iran (Islamic Republic of)
مــــــــــــر گــــــــــــ بـــــــــر فتنـــــــــــه گر که به نام ایرانی بر ایران می تازد.
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
داش.اس.اس....
كولي.بازي.در.نيار...
ميدوني.از.كي.كوروش.بازي.مد.شد؟؟؟
از.وقتي.كه.نوچه.ي.يهوديان.صهيونيست.توي.ايران.شاه.شدوندنش....
اونم.مثل.كوروش.نوچه.يهوديا.بود.و.سوارش.شده.بودن...
به.خاطر.اين.وجه.مشترك.هي.سنگش
رو.به.سينه.ميزد...

تاريخ.ايرانم.فقط.هخامنشيان.نيست...ساسانسان...
اشكانيان...مغولها....تيموريان....سلجوقيان
نادرشاه.....كريم.خان.زند...واز.همه.مهمتر...قاجاريه..
چرا.به.بقيه.ي.جاهاي.تاريخ.استناد.نمياي؟؟؟؟
قلمرو.ساسانيان.كه.خيلي.بزرگتر.از.هخامنشيان.بود.كه؟؟؟
شاه.ساساني...ملك.الملوك.جهان...يعني.شاه.شاهان.جهان.بود.كه!!!!!
نادر.شاه.مگه.تا.هند.رو.فتح.نكرد؟؟؟؟كريم.خان.از.روي
.فروتني.مگه.خودش.رو.وكيل.الرعايا.نخوند

......واز.همه.مهمتر..قاجار.و.پهلوي.مگه.مملكت.رو.نفروختن؟؟؟؟؟
چرا.از.اين.تاريخاي.ايران.هيچ.حرفي.نميزني؟؟؟چرا.فقط
.كوروشي.كه.يهوديارو.آزاد.كرد؟؟
حمیده
|
Iran (Islamic Republic of)
حتما آوردن یهودیان به ایران باعث بزرگی کوروش شده!!!
ما این همه قهرمان ایرانی داریم چطور شده که دشمن فقط به کوروش کاری نداره؟!
به نظرتون خود قضیه کوروش بودار نیست؟؟؟
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
کلا برای شما خواهر هر چیز که به ایران مربوط شود بودار است، حتما باید یک جوری باشد که برای آن قشری که لباس با بقیه افراد فرق دارد منفعتی داشته باشد.
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
نقش جهانی کوروش و منشور آن را که در سازمان ملل را تو کولی بازی فرض کن، شاید عرب هستی برادر نه ببخشید اخوی.
البته نام شما هم در تاریخ ماندگار شده با بزرگترین اختلاس ها، تحریف ها و دروغ ها و گندکاری ها و ... هزاران برگ زرین دیگر در شاهکارهای تاریخی.
اما نباید حسادت کنید چون شما از طرف برعکس افتخار آفریده اید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حتما ترجمه انگلیسی منشور کوروش رو بخونید تا این قدر یاوه سرایی نکنید . البته بعیده کوروش پرستهای متوهم سواد خوندن ترجمه انگلیسی منشور کوروش رو داشته باشند ! این ها فقط خوب بلدند افتخار کنند !!!! سر کار هستید اساسی !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اس اس اس(اسمت هم حتی نژادپرستی رو تداعی می کنه!) در ایران فقط فارس ها زندگی نمی کنند . بهتره تو هم این رو بفهمی در یک کشور متکثر هرگز نخواهی توانست مثل دوران رضا پالان مردم رو به زور به یک شکل در بیاوری . قرن بیست و یکه پسر جان . دوران افتخار به توهمات فارسی تمام شد . کم جلوی ماهواره های فارسی بنشین اگه نمی تونی جلوی جوگیری ات رو بگیری .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به نظر می رسه اصلی ترین کار کوروش (البته اون هم باز با استناد به منابع یهودیان!! ) همین آزاد کردن یهودیها بوده ! وگرنه این بابا که دائم داشته جهان گشایی می کرده . چطور کسی که مدام دنبال بزرگ کردن قلمروش بوده می تونه نماد حقوق بشر و آزادی باشه ؟!؟!؟! پس چرا چنگیز خان و اسکندر شدند بد کوروش شد خوب ؟ البته گویا کوروش وقتی کشور گشایی می کرده و مثلا از ایران می کوبیده می رفته یونان ، خون از دماغ کسی نمی ریخته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یه نفر ! به دلیل خوی فاشیست و نژادپرستشونه . در ایران سلسله های متنوعی از اقوام و نژادهای مختلف بوده ولی حالا هخامنشیان رو دارند به عنوان نماد فرهنگ و تاریخ ایران به همه مردم ایران زورچپان می کنند این فاشیستهای کوروش پرست . البته افسار اینها دست ماهواره هاست . یه مشت سلطنت طلب فسیل از اون ور آب این ها رو هدایت می کنند . همون یاوه هایی که تا پیش از انقلاب رواج داده بودند رو الان دارند از اون ور آب تو مخ این اسکول ها فرو می کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای دل حکومت هخامنشیان اولین حکومت در ایران و جهان بود که دیوانسالاری و حکومت اداری را برقرار کرد و همچنین اولین حکومت مرکزی در ایران بود که شامل همه اقوام میشد وگرنه حکومتهای قدیمیتر وای محلی در ایران زیاد بود .
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست.من...همينكه.خاينيني.مثل.محمدرضا.كوروش.رو.بزرگ.كرد.و.بقيه.ي....دوستانشم.حورا.
كشيدن.يعني.يه.جاي.كار.بد.جوري.ميلنگه...
بعدشم.دوست.من.اگه.ميخواي.فحش.بدي.راحت.باش...خودت.رو.خالي.كن...چون.تنفر.بد.جوري
از.كلماتت.بيرون.ريخته..

بعدشم.خدمت.دوست.عزيزم.ناشناس...ما.منكر.اين.نيستيم.كه.كوروش.مرد.بزرگي.بوده.و.خدمات
بسياري.كرده.و.اون.موقعي.كه.برادران.ملخ.خورمون.سر.مارمولك.دعواشون.بود.....چه.كارا.كه.نكرده
مساله.اينه.كه.با.كوروش.بازي.ميخوان.امام.حسين.رو.بكوبن..ميخوان.محمد.رو.اسمش.رو.گم.كنن
مساله.اينه..!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای دل کسی با کوروش بازی نمیتونه امام حسین تخریب کنه خیالت راحت . هر شخصیتی به اندازه خود در دل مردم جا داره .
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
برادران ارزشی، توهین به ایران و ایرانی حال کار شما را به مبحث قومیت ها کشانده و به اصطلاح طرفدار قومیت گرایی شده و قصد دارید مثلاً به ظن حقیر خود جلوی اسطوره هایی مانند کوروش بایستید که آوازه جهانی دارند؟ به تلاش خود ادامه دهید ثمره تهی آن هم از آن خود شما. سوالی از قومیت های ترک و بلوچ و عرب بکنید کارنامه درخشان سیاه شما را نشان شما خواهند داد. هر چند شما بدتان نمی آید قومیت ها در ایران اختلاف داشته باشند تا حسابی و راحت تر جیب مبارکتان را پر کنید.
در مورد ظن کشورگشایی هم فقط عرض کنم کمی تاریخچه اسلام را بخوانید و روش بسط و گسترش آنرا هر چند بعید است این حقیقت را نشر دهند. آنجا خوب بود نه؟
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
شرمنده یادم رفت بگویم، دروغ که می گویید و تحریف به شکل زنده که می کنید، رقم اختلاس هایتان که نگو سر به فلک گذاشته، گرو کشی که می کنید، مصلحت اندیشی و ایضاً فامیل و دوست سالاری هم که می نمایید، افرادی را هم بر کرسی قدرت نشانده اید که ماشاا... پرونده ای نیست که نداشته باشند، در مورد وضعیت اقتصادی جامعه هم که نگو، با این کارنامه زرین به نظر مبارک تان نباید به هر آنچه شما از آن طرفداری می کنید، شک کرد؟
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
چطور.شد؟؟؟
تا.خالا.بحث.تاريخي.بود....وقتي.ميبيني.دليل.محكمه.قبول.كن....
بعد.برو.سر.بحث.بعدي....
مايه.دوستي.داشتيم....وقتي.ميرفتيم.هيات..به.غذا.كه.ميرسيد.8تا.غذا.ميگرفت.و.هيچ.كدومم
تا.آخر.نميخورد......چون.مريض.بود....تو(شخص.شما)مريضي
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
جوابت را برای تاریخ گذاشتم دوستان لطف کرده نشر نکردند.
دوست هم ذات واقعی شما از هیات رفتن را نشان داده ساندیس خور یک ساندیس خور است حالا هر کجا که باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
sss
تمام منطق ات همین بود ؟!!!! پس نیت همه کامنت گذارها رو هم می دونی نه ؟ ابله جالبی هستی ! از همون اعراب و ترک ها و بلوچ ها و کردها بپرس تا راجع به اراجیف فاشیستی پارسی ات حسابت رو بگذارند کف دستت . شماها این قدر فاشیستید که جامعه رو کلا دو قطبی می بینید . یه طرف فقط خودتون هستید و طرف دیگه لابد بسیجیها! بقیه هم یا باید تو گروه شما باشند یا تو گروه دشمنان شما !!! خدا به دور باشه که امثال شما تو در این مملکت کاره ای بشید . تازه به دوران رسیده های فاشیست . صد رحمت به همین بسیجیها ! البته دورانی که شما تهرونیها تصمیم بگیرید و عملی کنید خیلی وقته گذشته . این رو درک کن ! و بیخود برای همه جای ایران نسخه نپیچ و نقشه نکش . کوروش و داریوش فقط در نواحی بیابانی ایران خریدار داره. اقوام ایران رو دینه که به هم پیوند داده نه اراجیف فارسی.اگه ایران یه کشور متحده اگه در زمان جنگ اعراب ایران همه جلوی حمله صدام ایستادند به خاطر دین بود نه کوروش! درک کن و جفنگ نگو !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اس اس بی سواد که هر چی شبکه های ماهواره ای سلطنت طلب بهت یاد دادند رو بدون تغییر این جا بالا اوردی ! مسلمانان برای گسترش دین به سرزمینهای دیگه رفتند . نه برای هوس دل یک پادشاه . فرق این دو رو هم نمی دونی؟ نتیجه کشورگشایی کوروش هیچ عایدی براش نداشت جز این که در جایی از تاریخ بنویسند در فلان سال قبل از میلاد یه کوروش نامی فلان جا رو تسخیر کرد. اما اسلام در نمام سرزمینهای فتح شده باقی ماند. و البته در دل مردمش. از باستان پرستها که از خودشان چیزی ندارند و باید در عمق تاریخ به دنبال افتخار بگردند خیلی نمی شه انتظار داشت فرق این دو رو درک کنند. شعورشون در همین حده... حالا بالاخره منشور کوروش رو به انگلیسی خوندی یا نه؟ اصلا سواد انگلیسی داری؟؟؟؟
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
عزيز.دل.من....ما.كه.سانديس.خوريم...و.افتخار.ميكنيم.كه.غذاي.امام.حسين.ميخوريم...
اما.اينكه.آخر.هيات.غذا.ميدن.به.همه....اين.دليل.بر.اين.نيستكه.اون.همه.ميرن.براي.غذا
دليل.اينه.كه....سانديس.خوراي.بزرگ.معرفتشون
اينقدر.هست.كه.براي.امامشون.و.راهش.و.هدفش.از.جيب.خودشون.احساني.بكنن....شايد.يه
گرسنه.اي.سير.بشه....
البته.مطمينم.كه.شما.نه.معرفت.اين.كار.رو.داري.و.نه.معرفت.درك.دليلش.رو.....سندشم.از.كلمات.و.
لقبايي.كه.براي.ديگران.استفاده.ميكني.كاملا.معلومه...
انسانهاي.حقير(منظورم.شخص.شماست)

براي.اينكه.بزرگ.نشون.بدن.خودشون.رو....ديگران.رو.حقير.جلوه.ميدن...باهرچي.رادستشون.باشه
رادست.توهم.....سانديس.خور.خوندن.منه...و.دوستان.من....(اين.توهين.نيست..ولي.تو.به.قصد
توهين.استفاده.ميكني.كه.نشان.ا.شخصيت.بسيار.حقيرته....)
اما.آدماي.بزرگ.براي.بزرگ.نشون.دادن.خودشون.ديگران.رو.بزرگ.ميكنن....
آقای روده
|
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر جریان انحرافی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۴
۰
میدونید وقتی یه متن بدون تحقیق رو میزنید و بعد نظریات مخالف رو درج نمیکنید کلی شاکی میشم چون میدونم خیلی ها با نظرات شما موافق نیستن اما شما فقط نظریات موافق رو و منتشر میکنید !
عزیزم تا حالا شده از یکی از این موسسات با نام ائمه وام گرفته باشی و بعد قسطت عقب بیافته ؟؟؟
ساعت 7 صبح (7 صبح ) دقیقا با شما و ضامنین محترم تون تماس بگیرند ؟؟؟
فکر میکنید وقتی اسم اون موسسه رو میشنوید چه حسی بهتون دست میده
حالا حتی این اکر ازحماقت مسئول یک شعبه باشه !!!!!!
این اتفاقیه که برای خود من افتاد 100تا نامه دادم اینور و اونور و از تمام وجود دوست دارم اسم این موسسات عوض بشه
خواستن مستنداتش رو هم براتون میفرستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اول این که چرا باید قسطط عقب بیفته؟!!
دوم اگه مثلا اسم اونی که قسطش عقب می افته،‌ اسم ائمه باشه، چیکار باید بکنیم؟!!!
عامر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۱۱
۰
یه نکته جالب :
یه کمی فکر هم کنیم بد نیست :
موسسه صالحین وام میده 27 درصد
موسسه ثامن الائمه وام میده 28 درصد
موسسه ثامن الحجج وام میده 30 درصد
موسسه محمد رسول اله وام میده 23 درصد
صندوق سید الشهدا وام میده 23 درصد
و.....
همه این موسسات و صندوق ها دیر کرد و جریمه و سپرده جهت وام و سپرده راکد جهت ضمانت وام هم میگیرند . این درصد ها و دیر کردها اسمش ربا و ربا خواری و نزول نیست چیه ؟؟؟ بانکداری اسلامی اینه ؟؟ بهتر نیست نام این موسسات پولشویی و ربا خوار و نزول خوار به نام مبارک ائمه اطهار و معصومین نباشه ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این دقیقا مربوط به اصلاح نظام بانکی هست، بانک های ما هم همین طور هستن، با همین درصد سود. با تغییر اسم کار درست نمی شه، باید مسئله رو حل کرد.
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۴
۰
خدا یا باز این چه مصیبتی است تمام اطراف ما مملو از بانگ و صندوق و کیسه ... شده همه هم در راه خدا و برای خدا با نام مقدسات و با اهداف ... و با کارکنان دلفریب از خدا بی خبر !!
تمام هشدار های اقتصاد دانان در مورد عامل سقوط اقتصادی بودن این موسسات به هیچ گرفته شد و حال نتیجه اش را می بینیم
اما در این وضع بی پولی مردم این پولها از کجا به صندوقهای اینها سرازیر میشود جای بحث است !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۱۳
۱۴
این نامگذاری هم اشتباهه چون کوروش بزرگ جزو مفاخر ایران است . موسسات مالی بخاطر جذب سرمایه مردم اسامی افراد مورد اعتماد و مفاخر ایران را میگذارند و کلاهبرداری میکنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
افراد مورد اعتماد ؟! کوروش دو هزار و پونصد سال پیش مورد اعتماده ؟ بابا تو دیگه کی هستی تهرونی !
عمو جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۱۲۴
۲۹
به خدا هرکی رو دیدم اسم اهل بیت رو رو بچه هاشون گذاشتن بچه های خوبی شدن اخه من نمیدونم چرا انقدر کوروش و هخامنش خیالی رو داریم بهش پروبال میدیم خداییش کوروش و میشناختن مردم قبل حضور ماهواره
برین امارو ببینین از موقعی که تب کوروش و زرتشت و. توجامعه ماافتاد فساد طلاق بی ناموسی بیشتر شده یا قبل اون
بهترین ایرانی تاریخ فقط اسطوره واقعی است به نام روزبه یا همان سلمان فارسی که درود های بی پایان بر روح ان بزرگمرد تاریخ ایران باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جواد جون ما هم خیلیها دیدیم که اسم ایرانی داشتن و آدمهای خوبی شدن و خیلیها که اسم اسلامی داشتن ولی دزد و بی وجدان شدن . فقط کافیه اخبار حوادث بخوانید . اسم ربطی به عملکرد فرد نداره . شما هم اگر به ضدیتت با فرهنگ چند هزار ساله ایران که شامل اسامی ایرانی هم میشه ادامه بدی نفرین ابدی مردم این اب و خاک را برای خودت میخری .
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا تو هیج جای جهان به شخصیتهای خیالی انقدر بها نمیدن
افرین عموجواد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سحر تو خوب میشی ! اول برو قرصهاتو بخور بعد بیا مطالعه کن بعدبگو خیالی بودن یا نه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این کوروش و هخامنش رو تهرونیها دارند بزرگ می کنند ولی طبق معمول ، هر کار تهرانیها بکنند تعمیم داده میشه به کل ایران !!! البته بعضی افراد هم که تهرانیزه شدند ممکنه چنین کاری بکنند اما اصل در تهران و شهرهای اطرافشه .در آذربایجان که مردم کم کم اسم های ترکی بیشتری برای بچه هایشان می گذارند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس دوم! منظورت از مردم این آب و خاک بچه سوسول های تهرونیه ؟!!!! مثلا فکر کن مردم غیور آذربایجان برای گل روی کورورش و کوروش پرستها قیام کنند هاهاها .متوهمهای سرگرم کننده :)))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این رو هم بگم که من تا به حال یه کورورش پرست دین دار ندیدم . همه ضد دین و اتفاقا به شدت هم غرب زده !!! معلوم نیست اگر این همه طرفدار هخامنشیان تشریف دارند پس چرا این قدر دارند از فرهنگ غرب تقلید می کنند ؟!!!! وقتی بعضیها می گویند این داستان کورورش رو انگلیسیها و یهودیها از زمان رضاقلدر در ایران درست کردند و رواج دادند پربیراه نمی گن . من یه کوروش پرست ندیدم که از فرهنگ و زبان و مناطق مختلف ایران به اندازه کافی بدونه و اطلاع داشته باشه .و در وقاع ایران دوست باش . ایران واقعی البته . نه ایران خیالی ذهن کوچک خودشان . حتی راجع به همون هخامنشیانش هم اطلاع چندانی ندارند ! یه مشت غرب زده وراج که دنبال یه تیکه سنگ می کردند تا بهش افتخار کنند !
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
شخصیت خیالی؟یه سر بزنی شیراز بد نیست!البته حیف که ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مگه همین سران فتنه که میگی اسمشون اسم اهل بیت نبوده داشم؟صحبت یه بام و دو هوا؟
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
داش من مشدیم و کلی بچه مشدی میشناسم تو مشد از بالا شهر سجاد تا پایینا مثل طلاب و آب و برق که به کوروش ارادت دارن چون ایرانین.ها یره مو هم کوروشو دوس داروم دینمم دوس داروم چون هم ملی ام هم مذهبی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امیر جون تو تهرانیزه شدی عزیزم ! شرط می بندم هیچی از تاریخ خراسان نمی دونی اما به کوروش که می رسه همین طور اتوماتیک از خودت عشق در می کنی :) چه کردند این پهلوی ها !!!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
اولا تهرونیها بچه سوسول نیستن دوما شما شهرستانیها به تهرانیها حسودیتون میشه
تو تهران خیلی هم مذهبی وجود داره
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
شرط میبندی از تاریخ خراسان هیچی نمیدونم؟؟از کجا میدونی؟؟ها؟؟تهرانیزه هم نیستم تهران جزیی از وطن منه که عاشقشم تهران و شیروان واسم یکیه خاک وطنمه عقده ای هم نیستم مث شما که فکر میکنی تهران چه خبره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تهرانیها حسودی کردن دارند آخه مفلوکها ؟! به ترافیکشون حسودی کنیم یا به هوای آلوده شون ؟ البته از بالا کشیدن حق شهرهای دیگه توسط تهرونیها همگی ما عصبانی هستیم و تو حلقومشون گیر کنه !
کوروش کبیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۴
۶
یاد آوری می کنم صحبت های مقام معظم رهبری در مورد ایران باستان رو گوش کنید.
شما دیگه خیلی تند روی می کنید . مگه اسم کوروش چه عیبی داره ؟
کامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۱۰
۰
من کاری به اسامی بانک ها و موسسات ندارم...
یادم میاد چند سال پیش توو یک کتاب اقتصاد خوندم در کشوری که تعداد بانک ها روز به روز بیشنر میشوند یکی از علائم ورشکستگی هست...
اون زمان که این کتاب رو خوندم فقط بانک پاسارگاد و پارسیان وجود داشتند ولی الان تعدادشون از دستم در رفته...
این موسسات وامها کلان چند 10 میلیاردی با نرخ 4درصد از بانک مرکزی میگیرند و به مردم با نرخ 23 درصد تا 30 درصد تحویل میدن...
انصافا این اسمش مملکت اسلامی هست؟
چرا کسی نمیتونه جلوی این افراد و موسسات نزول خور رو بگیره...؟
سایت هایی مثل صراط هم اخبارشون حول این هست که یدفعه تار موی فلان دختر بیرون نباشه تا ستون های نظام به لرزه نیوفته ولی کاری به این فسادهای بانکی نداره...
محمدجوادصالحی اراک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۶۷
۳
بايد بگوييم، ساختارهاي نظام بانكي و نظارت بر آن را بايد اصلاح كنيم،من 10ساله که عضو صندوق کریمه اهل بیت (س) اراک هستم تاکنون برای خودم ودههانفرراازطریق صندوق باکارمزد5/3درصدکارگشایی کردم.خداازکسانی که نمیگذارندصندوقهای واقعااسلامی پابگیردنگذره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اسلامی بودن صندوق ربطی به اسمش نداره آی کیو ! مهم اینه که پولشویی و رانت خواری و ربا خواری نکنه !
سيد علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۸۰۶
۳۷۳
با حذف نام ائمه اطهار از بانكها و خيابان و ميادين شهرها بسيار موافقم و علت آن هم حفظ شأن و منزلت امامان شيعه است
حمیده
|
Iran (Islamic Republic of)
شما اسمت مستعاره! نام خیابان و میادین به اسم ائمه ما باشه بی احترامی به اونهاست یا جولان شما رو سخت و عرصه تون رو تنگ می کنه؟!
سيد علي
|
Iran (Islamic Republic of)
من نظرم دادم شما چرا بهت برخورد در ضمن اسم من واقعي من مثل بعضي ها ترسو نيستم كه از اسم خودم هم فرار كنم حميده خانم
مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا سید علی!!! نامگذاری بانکها به کنار نامگذاری خیابانها و میادین چطور بی حرمتی به ائمه است؟!!!!!!!!
سيد علي
|
Iran (Islamic Republic of)
وقتي يه آدم ....... مياد اسم اون خيابوني رو ميبره كه نام ائمه روي اونها گذاشتن به نظر شما بي احترامي نيست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۶
۱۰۰
برو بینیم بابا
یکی
میمرد
ز درد
بی نوایی
آن یکی داد میزد:
آهای آقا
زردک میخواهی
دکتر ارنست
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین شعر بعدی که حفظ می کنی "کتاب،یار مهربانه". یه خورده سخت تر از اینه ولی تو میتونی تلاش کن.
ميثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۱۲۷
۱
بهتر بابا!
طرف ميره تو خيريه و مؤسسه اميرالمؤمنين و كوثر و عسگري و....
به خاطر وام و قسط و ...پيرش رو در ميارن، فحش و بد و بيراه به خدا و پيغمبر ميده
مگه اسم ائمه مال بنگاه اقتصاديه!!؟
روش ائمه رو تو اقتصاد عمل كنن
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۳
۰
بنگاه های اقتصادی به خاطر اسلام از اسامی ائمه استفاده نمی کنند بلکه برای عوام فریبی و پر کردن کیسه شان این کار را انجام میدن.
ائمه چراغ هدایت هستند نه وسیله ای برای مطامع.
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۴
۴۷
در این کشور کسی آزاد نیست یک اسم برای بانک انتخاب کند انوقت ما توقع داریم مجوز راهپیمایی صادر کنند.
لطفا صراط معنی آزادی را تعریف کند.البته معنی آزادی در تحمل کردن را بلدیم بقیه را بگویید
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۶
۱۷
فکر کنم محمد ممل وقتی که در کودکی به حرف اومده اولین حرفش فتنه گر بوده چون هر تیتری بزنند به همین کلمه ربط میده.
ای کاش از بچگی به مدرسه میرفت تا کلمات دیگری هم یاد بگیره
جن
|
Germany
کاش ای کاش !! هر کسی نظری داره حالا تو چرا ناراحتی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۳۶
۱
مثل موسسه مولی الموحدین که به بانک ایران زمین تغییر پیدا کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این اقدام خود موسسه بود و ربطی به دولت نداره حتماً فهمیدن با اسم عربی محبوبیت کمتری بین ایرانیان دارند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیان خیر . فارسیان !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۳
۳
احتمالاً واسه اینه که مردم اقبال بیشتری نشون بدن.
مثل موسسه بسیجیان که به مهر تغییر نام داد.
پای پول که وسط باشه چه کارها که نمی کنند.
ناشناس
|
Poland
|
۱۵:۲۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۱۰۶
۱۰۰
چیزی به اسم کوروش کبیر !!! وجود خارجی ندارد . اینها حاصل ذهن پوسیده یک عده آدم حقیر و ضد اسلام است .
ناشناس
|
Poland
نظام اسلامی با ذهن جوانان ایرانی چه ها که نکرده که تاریخ و تمدن خود را به این راحتی منکر میشود؟وای بر این ملت.
انوشیروان هزارم
|
Poland
از کی تاحالا جلادهای کهن محبوب شدن افرادی که در منشور منتسب به خودشان گفتند به خدایان سومر تعظیم میکنیم وبت پرستی خود را اعلام کردند و وحالا شدن خدای مردم ما
ما به کجا میرویم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
مهسا
|
Poland
کوروش به بت پرستی خود در منشور اعتراف کرده دیگه به چیش دارید مینازید وای بر این ملت افسانه پرست
ناشناس
|
Poland
مهسا میدونی به چیش مینازیم !؟ به احترامش به دیگر ادیان ! به اینکه تا پاشو گذاشت تو بابل دستور نداد به جرم کفر مردمو بکشن ! میفهمی یعنی چی !؟ یعنی به جای خدا تصمیم نگرفت درباره کافر بودن یا نبودن مردم !
ناشناس
|
Poland
ایشون اصلا برای چی پاش زو گذاشت تو بابل ؟ حالا گیرم یهودی ها رو آزاد کرد بعدش چرا همین طور ادامه داد ؟!!! اگه این قدر آدم خوبی بوده و می خواسته هر کس دین و فرهنگ خودش رو داشته باشه پس چرا کشور گشایی می کرده ؟!!! :)))) این چیزیه که این کوروش پرستهای باهوووووش(که به اسم این که کوروش اولین منشور حقوق بشر رو ایجاد کرد !!! به بقیه زبان ها و نژادها و فرهنگ فحاشی می کنند و خودبرتربینی !!!) باید توضیح بدهند !!!
ناشناس
|
Poland
صراط نمیتونم باور کنم که مثبت و منفیهات واقعی باشه...شاید تو هم به رسمه اسلامیون تقیه میکنی و دروغه مصلحت امیز میگی....کوروش وجود خارجی نداره...خدا بهتون عقل و به ما هم صبر بده...امین
ناشناس
|
Poland
اگه کوروش واقعا به عقاید دیگران احترام می گذاشته پس چرا شما سینه چاکانش به عقاید دیگران احترامی نمی گذارید ؟ چرا "عرب سوسمار خور" از دهنتون نمی افته ؟ چرا هر کس ضد اسلامه طرفدار این باباست ؟ چرا ادبیات طرفداران کوروش اینقدر بی ادبانه ست . این جا سانسورتون می کنند ولی تو فیس بوک کاملا مشخصه .طرفدارهای یکی رو ببین و بفهم چی بوده !!
ناشناس
|
Poland
ناشناس آخر انتظار نداری که اگر یک طرفدار کوروش به عربها بگه سوسمارخور همه ما باید جواب پس بدهیم . اتفاقاً من بشخصه توهین و تحقیر اعراب را نمیپسندم ولی واقعیت اینه که ما فرهنگ خنیتری نسبت به اعراب داشته و داریم و خواهیم داشت و توی احادیث خود امامان هم هست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۳۶
۹۰
الان در بیشتر سریالها و فیلمهای ایرانی نقشهای منفی اسامی اصیل ایرانی دارند و نقشهای مثبت اسامی عربی ولی وقتی به سطح جامعه وارد میشویم و اسامی متخلفین را بررسی میکنیم دقیقاً متوجه میشویم قضیه برعکسه در واقعیت !
میزان بالای گرایش جامعه به اسامی اصیل ایرانی در سالهای اخیر نشاندهنده ذهنیت مردم است .
اسامی ایرانی تنوع بیشتری دارند و قاعدتاً اسمی که بیشترین استفاده را دارد کمتر است اما اسامی عربی محدود به چند اسم است و استفاده از آنها بدلیل تنوع کم به چشم میاید .
خیلی کوته فکر هستید اگر فکر میکنید اسامی ایرانی بی هویت و بی فرهنگ و ریشه هستند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هرکسی منفی داده لطف کنه با ذکر دلیل منطقی توضیح بده !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اسامی اصیل ایرانی ؟!!!!!! منظورت اسامی اصیل فارسیه دیگه ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در ضمن اگه از تهرونت خارج بشی و سری به جنوب و جنوب غربی ایران بزنی خواهی دید بسیاری از ایرانیان عرب هستند ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دلیل منطقی اش اینه که پان فارسها بهتره بتمرگند سر جایشان و فکر نکنند همه ایرانیها فارس هستند .همه ایران هم تهران نیست که با بررسی اتفاقات شهر تهران نتیجه می گیرید جامعه ایران این طور و اون طور !!!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزم منفی مثبتا الکیه من یه کامنت دیدم مثبتاش 200 تا بیشتر از منفیاش بود فرداش جای منفی مثبتا عوض شد...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۱ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۷
۳۲
لعنت به اصولگراهای بی مقدار به اصطلاح ولایتمدار که خزانه خونشون، دوبرابر خزانه مملکته"اسم هاشونم که میدونی؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
اسم خودت چیه بی مقدار؟؟؟؟
امیر
|
United States of America
این آمریکاییرو ولش اسم من امیره و:
لعنت به اصولگراهای بی مقدار به اصطلاح ولایتمدار که خزانه خونشون، دوبرابر خزانه مملکته"اسم هاشونم که میدونی؟؟؟؟
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۴۱
۱
اقایون صراط
وقتی اسم ائمه باشد و موسسه کلاه سر مردم بگذارد یک نوع تبلیغ منفی نسبت به اسم ائمه است
نه اسم ائمه
نه اسم کوروش
بالاخره کوروش هم برای بخشی از هویت ملی ماست
همون تبلیغ منفی هم برای کوروش هست

هر چند که هزاران امثال کوروش فدای علی اصغر حضرت اباعبدالله (ع)
جوان ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۱
۴
در تفسیر آیات سوره کهف آیات 83 تا 96 در جلد دوازدهم تفسیر نمونه و همچنین کتاب تفسیر المیزان علامه طباطبایی شخصیت والای حضرت ذوالقرنین را همان کوروش کبیر دانسته اند.ذوالقرنین از بندگان صالح و برگزیده خدا بود که حتی برخی معتقد بوده اند که وی جزء پیامبران الهی نیز بوده است.
مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر تفسیر را دقیقتر مطالعه کنید علامه چنین نظری ندارد
یه ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۴
۲
چرا کوروش کبير ذوالقرنين است ؟

يکتاپرستي، نيکوکرداري، رأفت و انسان دوستي از صفات گفته شده ذوالقرنين در کتاب آسماني مسلمانان است.

بنا بر فرموده قرآن مجيد، ذوالقرنين، پادشاهي دادگر بود و نسبت به رعيت عطوفت داشت و هنگام کشورگشايي و غلبه قتل و کينه ورزي را اجازه نمي داد. از اين روي، هنگامي که بر قومي در غرب چيره شد، پنداشتند، اوهم مانند ديگر کشورگشايان خونريزي آغاز خواهد کرد، ولي او بدين کار دست نبرد، بلکه به آنان گفت: هيچ گونه بيمي پاکان شما در دل راه ندهند و هر يک از شما که عملي نيکو کند، پاداش آن را خواهد ديد .

با آن که آن قوم بي ياور و دادرسي در چنگال قدرت او بودند، با ايشان شفقت کرد و به دادگري و نيکوکاري دل آنان را به دست آورد.

بر پايه شواهد انکارناپذير تاريخي، همگي اين ويژگي ها بر کوروش هخامنشي منطبق است که نمونه بارز خوي انساني و رأفت و مداراي کوروش را در رفتار او با مردم بابل پس از فتح اين سرزمين، در تاريخ مي بينيم .

با اين حال، برخي تلاش مي کنند چنگيز و آتيلا و يا اسکندر مقدوني را ذوالقرنين معرفي نمايند، در حالي که هيچ يک از صفات آمده در قرآن مجيد بر اين جهانگشايان ظالم خونريز قابل انطباق نيست.

به گفته مورخان يوناني کوروش کبير از چنان جايگاه بزرگي برخوردار بوده که حتي اسکندر با وجود يورش وحشيانه به ايران و تسخير و آتش زدن تخت جمشيد به پاسارگاد مقبره کوروش رفته، در برابر مزار آن بزرگ مرد زانو زده و مراتب احترام خود را به کوروش کبير بجا آورده است.

بنا بر فرموده قرآن مجيد، ذوالقرنين مي گويد: «هذا فتح من ربي»؛ يعني «همه فتوحات من نتيجه لطف خداست» و ما هيچ گاه در تاريخ، نه از اسکندر و نه از مغول ، چنين گفتاري را سراغ داريم .

علت دوم آن که واژه ذوالقرنين در قرآن مجيد به معناي فردي است که دو شاخ در بالاي سر او قرار دارد. همان گونه که در تصوير حجاري شده کوروش کبير در تخت جمشيد ديده مي شود؛ کلاهي با دو شاخ در بالاي سر او به خوبي نمايان است.

در ترجمه تفسير الميزان جلد 13صفحه 539آمده است: « در کتاب دانيال هم خوابى که وى براى کورش نقل کرده، به صورت قوچى که دو شاخ داشته ديده است».
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کوروش آنقدر بزرگ است که نیازی به اثبات ذوالقرنین بودنش نیست.
بزرگترین شخصیت تاریخی جهان که بیشترین کتاب را در مورد ایشان نوشته اند.
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
راس میگه منم دیدم بعد کوروش کلاه قرمزی بعدش هم پسرخاله و بعدش عمه زا اره فامیل دور یادم رفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بزرگترین شخصیت تاریخی جهان ؟؟!!!!!! پس چرا راجع بهش تا به حال فیلمی ساخته نشده ؟ چرت نگو بابا متوهم ! البته ایرانی جماعت عادتشونه اغراق کردن . مثل هنر نزد ایرانیان است و بس !! و باهوش ترین مردم جهان ایرانی تشریف دارند و غیره و غیره و غیره ! تمدن هخامنشیان به نسبت تمدنهای یونانی و چینی و مصری خیلی تمدن کوتاهی بوده و اتصلا عدید محسوب نمی شده.کوروش هم کاری که کرده این بوده که در حین کشورگشاییهاش یهودیهای اسیر رو آزاد می کنه . پس برای اونها تبدیل میشه به یه انسان خوب و قهرمان و دایم در کتابهاشون ازش نام می برند ! همین !
مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
ذوالقرنین به معنایی که گفتی نیست. تا جائیکه می دانم و از خود کلمه هم پیداست ذوالقرنین به معنی کسی است که در دو قرن می زیسته و انطباقش بر کوروش فقط یک احتماله و اگر چیزی که در مورد کوروش وارد شده مبنی بر سجده به بتها پس ذوالقرنین بودنش کاملا منتفیه.
ضمن اینکه اگر
یا حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۲
۶
اسم یک بت پرست رو میشه مگه گذاشت اسم بانک
مزدک
|
Iran (Islamic Republic of)
اولین قوم یکتا پرست تو این جهان خاکی ایرانی ها بودند.
اگه کتاب مقدس ایران باستان را بخونی متوجه خواهی شد.جالبه یکی از کارهایی که مرتب تقبیح شده دروغ است .متاسفانه این عمل زشت چنان تو جامعه کنونی ریشه کرده که شما با یک اسم مقدس وارد شدی و یک دروغ بزرگ نوشتی.
"ای مزدا - هنگامی که تو را با نیروی خرد و اندیشه ی ژرف جست و جو کردم و با دیده ی دل نگریستم دریافتم که تویی سر آغاز و سرانجام همه چیز - تویی سرچشمه ی خرد و اندیشه و تویی آفریننده ی راستی و پاکی و تویی داور نیکِ کردار مردمان جهان."
حق پرست
|
Iran (Islamic Republic of)
ما اول شیعه امیرالمومنین هستیم بعد ایرانی
ولی من کمک به یک شیعه در دورترین نقطه عالم رو به کمک به یک ایرانی بی دین ترجیح میدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یا حسین بت پرست همونهایی هستن که تو سنگشونو به سینه میزنی قبل از اسلام بت چوبی و سنگی و بعد از اسلام را هم نگم بهتره چون حقیقت تلخه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یا حسین بت پرست یعنی کسی که غیر خدا را بپرستد ! چه مجسمه باشه و چه یک انسان . افتاد دوزاریت دیگه !؟
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
ا.حالا.فكر.ميكردم...توليدي.احكام.خوب.نون.توشه...
نگو.توليدي.تاريخم.راه.افتاده....!!!!!!!!!!
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
بالا برید پایین بیاید کوروش اون کوروشی نیس که انقدر سنگ شو به سینه میزنید
خیلی دربارش اغراق شده.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
داش علی در اینکه در مورد کوروش اغراق شده شکی نیست ولی مهم اینه که در مورد خیلی از اشخاص دیگه هم در ادیان مختلف اغراق شده ولی اغراق الزاماً به معنی بد بودن شخص نیست . گاهی وقتها دوستداران و محبان یک شخص از روی عشق و علاقه ناخواگاه دست به اغراق میزنند .
پریسا رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
انصافا داش علی راست گفتی........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حتی ترجمه فارسی استوانه کوروش هم اون چیزی نیست که در ترجمه انگلیسی اش هست ! ببینید تحریف تا کجا ! جدیدا هم که حرفهای آدمهای مشهور غربی رو گذاشتند در دهان آق کوروش و خنگول ها هم به به و چه چه می کنند !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احمق جان مردمه ایران هیج جای ناریخشون بت پرستی وجود نداشته و خدای خود را در اسمان میدانستند...اما تو و هم قبیله ای هات که دختر ها رو زنده به گور میکردید کعبه رو که ابراهیم واسه خدا پرستی بنا کرده بود بت کده کرده بودید
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست.ناشناس.من....اينكه.ايرانيها.هميشه.موحد.بودن...اين.يه.خاليبندي.و.مغلطه.است....
حالا.بگذريم.كه.سر.آتيش.پرست.بودن.ايراني.ها.بحث.هست.كه.يه.سري.رد.و.يه.سري.تاييد.ميكنن
ايرانيها.خيلي.بدتر.از.آتش.هم.پرستيدن....
ميخواي.بدوني.چي؟؟؟؟......منم.مثل.شما.فكر.ميكردم.
كه.يه.روز.كه.داشتم.هندي.هارو.با.رفيقم
مسخره.ميكردم.كه.آآي.هندي.ها....پرستم.دارن.و.براي.اثباتش.به.اينترنت.مراجعه.كرديم.....
باكمال.تعجب.تنيجه.اي.بدست.اومد.كه.خوار.و.خفيفمون.كرد
توي.يك.منطقه.بنام.خالد.نبي....اصلا.ولش.كن...مراجعه.كن.و.ببين
http://www.mardsarma.blogfa.com/post/34/%DA%AF%D9%88%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%AF-%D9%86%D8%A8%DB%8C-(%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AC%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B9%D8%AC%D8%A7%DB%8C%D8%A8-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA)
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
دل جان برادر تو که قبلا ما برای اثبات حرفمون سایت میزاشتیم میگفتی اینترنت سند نمیشه و این حرفا؟؟؟عجب بابا!!
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
خدایا مارا به اعتدال و میانه روی دعوت کن و از باطل رو بگردان
مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
مشکل اینجاست که وقتی بی طرفانه می خواهیم در مورد کوروش مطالعه کنیم و حرف بزنیم عده ای با زدن مهر عربیت و ... سعی در بستن راه کشف حقیقت دارند مثل بررسی هولوکاست که ممنوعه و باید بی چون و چرا قبولش کرد!
در مورد کوروش هم باید مطالعه کرد فارغ از ایرانی بودن یا مسلمان بودن.
هیچ دوست ندارم هر روز کوروشو تقدیس کنم و عده ای از اون طرف آب به هم چشمک و لبخند تمسخر بزنند و بگن چه خوب خرش کردیم!
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
عزيز.دلم.حواست.نبوده...باكس.ديگه.من.رو.قاطي.كردي...
درضمن.اين.عكسسا.نه.فتوشاپه...و.نه.ساختگي.كه.دوستان.يد.طولايي.نوش.دارن...
جاش.هست...مجسمه.هاشم.هست...هركي.هم.شك.داره.بره.ببينه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۲
۱
اسمش مهم نیست
رسمش مهمه
که متاسفانه
رسم دزستی تو این زمونه
نمونده
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وقتی یکی اسم یک هتل رو میگذاره
هتل امیرالمونین
تو چهار راه کلج
دیگه
تو خود بخوان حدیث مفصل
از این مجمل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قدیم تر ها یک جرمتی داشت همه چیز
الانه با همه چی
فقط
یخوان
پول در بیارن !!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۶
۳۵
با اسم بازی کردن و سر مردم کلاه گذاشتند 33 ساله ادامه داره و فرهنگ شده یادم هست حتی مینوشتند ساندویج فروشی امام حسین که مردم فکر کنند به خاطر اسم مقدس امام حسین حتما این ساندویج فوشی اجناس ارائه شده است یکه بعضا اشغال از اب در می امد و مردمو به معنویات هم بدبین میکرد.
از این شگردهای دین فریبی زیاده که خیلی ها را به پول و مکنت رسانده
سیدهادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۷
۰
حذف اسم ائمه از بانک های که روزانه چندین میلیون ربا جابجا می کنند کاری کاملا منطقی و عاقلانه است و اینکه اسم کوروش کبیر و .. بگذاریم هم کاری درست نیست این همه اسم متاسفام برای این نویسنده سایت صراط را با این نویسندگان سطحی نگر خراب نکنید
حمیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۵
۱
من هم با گذاشتن نام ائمه روی بانکهای غیر اسلامی مخالفم. اما اگر بانکی صد در صد اسلامی تاسیس بشه باید اسم ائمه روش باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صد سال دیگه هم بانک اسلامی تاسیس نمیشه اگر مشد تو این سی و اندی سال باید میشد . چون پول توش نیست . پول توی نزول خوری و گرفتن جریمه دیرکرده خواهر من !
مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
این از وسوسه های شیطونه که پول تو بانک اسلامی نیست. باور همین وسوسه سبب ترویج بانکداری ربوی شده !
البته این تمام دلایل نیست عده ای هم سعی در ورود مال حروم به شکم مسلمانان رو دارن!
هوشنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۲
۰
متاسفم برای شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۳
۱۵
گور بابای کوروش و کوروش پرست ها
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۴
۱۱
کوروش نامی است که به دروغ ودغل ورد زبونا شده اگه باور نداری از 118 بپرس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آره راست میگی همه تاریخ قبل از اسلام ما دروغ بوده ! تمام آثار تاریخی و چند هزار ساله ایران جعلیه ، همه کتیبه ها جعلی و دروغیه ! ما ایرانیها بت پرست بودیم و دخترهارو زنده به گور میکردیم . خونریز بودیم و وحشی و تو دوران جاهلیت به سر میبردیم تا اینکه اسلام اومد و ما آدم شدیم . یه عده امثال شما هم لطف کردن به این مملکت مهاجرت کردن تا ایرانیهارو از فرهنگ غنی خودشون بهره مند کنند .
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا زنگ زدم گفتن دروغینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چند هزار ساله کجا و این مرتیکه که دایم فقط توسط یهودیها نام برده شده و از زمان رضا قلدر گنده شده کجا ؟ اگه تمدن چند هزار ساله ایران برات مهعمه در مورد تمدنهایی که در فلات ایران وجود داشته در طول هفت هزار سال مطالعه کن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کوروش هیچ ربطی به همه تاریخ ایران نداره ! افتاد بی سواد کوروش پرست ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پس علامه طباطبایی هم دروغگو بوده....
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
مرتیکه؟؟؟فکر کن یه یونانی به اسکندر مقدونی بگه مرتیکه!!ایرونی جماعت کی میخواد داخل آدمیزاد بشه خدا میدونه!
مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس چهارم تفسیر علامه رو دقیق بخونید علامه کوروشو تأیید نکرده
ضمن اینکه ما تاریخی در کتب خودمون از دوران هخامنشی نداریم چون همه رو اسکندر سوزاند و هر چه از تاریخ آن زمان نقل شده از تاریخ بابلیانه!
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
حاج.امير....كوروش.شخصي.واقعي.بوده.و.خيلي.خدمت.كرده...
اما.توي.وجود.شخصي.به.نام.اسكندر.ترديدهايي.هست....
ختم.كلوم.رو.بهت.بگم....با.اين.بحثا.نه.كوروش.يهودي.دوست.ميشه.مقدس....
نه.اسلام.آسماني.خدشه.اي.بهش.وارد.ميشه...
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
کوروش یهودی دوست نبود انسان دوست بود اخه عزیز دل اون موقع که فلسطین و غزه و بیت المقدس و رژیم صهیونیستی و کلا اسلام نبوده که قضاوت میکنی کوروش طرف یهودیارو گرفت.مگر موسی که همه عمرش سعی در نجات قوم بنی اسراییل داشت آدم بدی بود و پیامبر نبود؟برادر دل جان زمان رو هم در نظر بگیر!!یهود یه مشت برده بودن که کوروش آزاده به انها رحم کرد و بهشون آزادی داد مثل الان نبود که!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
یه سوال دل جان...مگه اسکاتلندیها هم عاشق ویلیام والاس نیستند هم مسیح؟یا آمریکاییها مکه به لینکلن افتخار نمیکنن و در عین حال مسیحی هم هستن؟اخه چرا نمیشه هم به تاریخ کشور افتخار کرد هم به دینمون؟چرا هی باید یکیشو نفی کرد؟
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۱
۲
عالی است
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
بنام خدایی که انسان های بزرگ را آفرید تا مردمان جهان را به واسطه ی آن انسان های بزرگ به خود بخواند و راه خدایی شدن را به آنها بنماید
زرتشت.کوروش.نوح.موسی.ابراهیم .مسیح.محمد(جانم فدای او).علی...تا خمینی کبیر و بهجت ها و طباطبایی ها
دوستان صراط چرا شما نام کوروش را در مساوی با لاییک بودن و بی دینی مینامید؟آیا کوروروش انسان بدی بود؟چه کرد که بد است؟
چرا ما مبارزه میکنیم با تاریخ بجای تحلیل آن چرا توهین میکنیم به اشخاص بدون اثبات آن آیا همین شخص کوروش در قیامت یقه ی شما را نخواهد گرفت؟
اگر به دنبال مظاهر بی دینی هستید افراد زیادی هستند ؟چرا کوروشی که بنا به نظر برخی بزرگان دین ایشان انسان با خدا و مومنی بودند؟و چرا این سخنان که بدون استدلال علمی و تاریخی که کاری جز تفرقه نمیکند؟
کمی بیندیشیم
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱
۹
۷
بنام خدایی که انسان های بزرگ را آفرید تا مردمان جهان را به واسطه ی آن انسان های بزرگ به خود بخواند و راه خدایی شدن را به آنها بنماید
زرتشت.کوروش.نوح.موسی.ابراهیم .مسیح.محمد(جانم فدای او).علی...تا خمینی کبیر و بهجت ها و طباطبایی ها
دوستان صراط چرا شما نام کوروش را در مساوی با لاییک بودن و بی دینی مینامید؟آیا کوروروش انسان بدی بود؟چه کرد که بد است؟
چرا ما مبارزه میکنیم با تاریخ بجای تحلیل آن چرا توهین میکنیم به اشخاص بدون اثبات آن آیا همین شخص کوروش در قیامت یقه ی شما را نخواهد گرفت؟
اگر به دنبال مظاهر بی دینی هستید افراد زیادی هستند ؟چرا کوروشی که بنا به نظر برخی بزرگان دین ایشان انسان با خدا و مومنی بودند؟و چرا این سخنان که بدون استدلال علمی و تاریخی که کاری جز تفرقه نمیکند؟
کمی بیندیشیم
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱
۲۳
۴۰
یا کوروش کبیر.درود بر پیشوا و فرمانده ی اصیل و واقعی ایران زمین کوروش کبیر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درسته آدم بزرگی بوده
تو چرا جو گیر شدی
نوشتی
یا کوروش کبیر ..............؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بیا! بیخودی این همه بحث کردین! وقت خودتونم گرفتین!
شاهد از غیب رسید!!
اون کوروشی که نوید ازش تعریف کنه تا تهشو بخونید!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۱
۱
قدیما اگر درجمعی که کمی سازوبرگ بود از اوردن اسم ائمه پروا داشتیم ولی روز روشن بنامائمه هداهزاران اعمالناشایست انجام میدهند شاید حال دیر باشد ولی روزیاز کرده وگفته خویش پشیمان شویم.
کوروش زاده ی شیعه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۱
۰
۱
درود
نویسنده ی خبر یک فاشیست تازی است .
1- بر نداشتن نام مبارک 14 پیشوای معصوم به آموزش و پرورش هم تاکید شده است و آموزشگاه های خصوصی حق ندارند از نام مبارک پیشوایان دینی سود کسب کنند و با سود جویی و احیانا خلاف کردن ذهنیت منفی در مردم ایجاد کنند .
2- سفارش می شود افرادی مانند نویسنده ی خبر, ظاهر بین نباشند و عمق و ژرفای این قضیه (ممنوعیت استفاده از نام مبارک ا ئمه در موسسات کسب درآمد خصوصی ) را در نظر بگیرند .
3- تازه کوروش , کبیر نیست ؛ بزرگ است . در زمان کوروش هنوز واژه های تازی در زبان شیرین فارسی شما وارد نشده بود .
4- در ایران فقط و فقط اقوام گوناگون فارس هست . ( برای نمونه من آذری هستم و از قوم نژاد سفید ایرانی و فارس هستم نه از ترک نژاد زرد .
5- بهر است نام مبارک معصومین را در جاهایی که مناسب است برگزینیم .

درود بر کوروش بزرگ

کوروش زاده ی شیعه