شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۲

موج جدیدی از تمسخر زن ایرانی در رسانه های غربی

در حالی كه هر روزه شاهد موفقیت‏های زنان ایرانی در عرصه‏ های مختلف فعالیت‏های اجتماعی، علمی، ورزشی و فرهنگی هستیم، رسانه‏های غربی در تلاش هستند تا با سیاه‏نمایی و تمسخر این موفقیت های روزافزون را تحت شعاع قرار دهند. در این میان نیز كانون اصلی تخریب ها زنان ایرانی هستند!
کد خبر : ۸۴۰۲۱

به گزارش صراط، فارن پالیسی در شماره ماه نوامبر خود با چاپ تعدادی از پوسترهای طراحی شده توسط شادی قدیریان، نوشته: "هنرمند معاصر بودن در تهران –به خصوص برای یك زن، آسان نیست. اما شادی قدریان برخلاف یسیاری از ایرانیانی كه برای رسیدن به آزادی‏های هنری بیشتر، حاضر به ترك دیار خود نشده است. تمام هنرش مربوط به داخل است."

در عكس‎های چاپ شده كه با توجه به شرایط كنونی زنان ایرانی، توهین‏آمیز و تحقیرآمیز است، از تصاویر زنان محجبه با وسایل و ادوات كارهای منزل به عنوان بیان‎گر جایگاه زنان در ایران استفاده شده است.

نیمروز بدلیل توهین صورت گرفته در این طرح ها از درج تمامی این تصاویر  معذور بوده و صرفا یكی از آن تصاویر را به نمایش گذاشته و پیشاپیش از بانوان ایرانی به دلیل انتشار این تصویر پوزش می طلبد.

موج جدیدی از تمسخر زن ایرانی در رسانه های غربی

این روزنامه در مطلب فوق مدعی شده است یكی از عكس‏های قدیریان جایزه اول یك جشنواره را به دست آورده بود، اما وزارت ارشاد وی را "بدون دلیل و تنها به اتهام محدود نشان دادنِ زنان محجبه" از رقابت حذف كرده بود."

این عكاس در جهت سیاه‏نمایی شرایط كنونی زنان، مدعی شده بود: "سری كارهای من، مانند آینه‏ای از زندگی من و زنانی مثل من است: خواهرانم، دوستانم، زنانی كه در این كشور زندگی می‏كنند." در ادامه فارن پالیسی به صورت مبسوطی به تمجید از "آثار هنری" فوق پرداخته است.

بزرگنمایی و قهرمان سازی از برخی زنان ایرانی كه دلبسته اندیشه غرب و مخالف باورهای مذهبی و اجتماعی ایران هستند؛ همواره یكی از خطوط اصلی رسانه های غربی محسوب میشود.

از سوی دیگر، روزنامه لوموند فرانسه كه ضمیمه‎ای 8 صفحه‎ای به صورت هفتگی به نام ژئوپلتیك به چاپ می‏رساند كه در شماره این هفته، یك صفحه را مرتبط با دختران ایرانی اختصاص داده است.

موج جدیدی از تمسخر زن ایرانی در رسانه های غربی

این روزنامه در گزارش خود كه با عنوان "در ایران، جرم لاك‏های ناخون" به چاپ عكس 8 عكس از مریم رحمانیان پرداخته است. در عكس‏های فوق، دخترانی بدحجاب به تصویر كشیده شده‏اند كه مانند متهمان كاغذهایی را جلوی خود گرفته‎اند كه حاوی اسم، تاریخ تولد، قد (به اینچ)، جرم و یك شماره پرونده درج شده است.

این طرح های سفارشی بحدی مبتدیانه طراحی شده است كه مریم رحمانیان طراح این تصاویر فراموش كرده است كه واحد اندازه گیری در كشورش اینچ نیست!

جرائم این دختران: عقب بودن روسری، باز بودن جلو مانتو، نپوشیدن جوراب، لاك ناخن پا، مانتو كوتاه، مانتو رنگی، ارتباط نامشروع و بدحجابی؛ درج شده است.

موج جدیدی از تمسخر زن ایرانی در رسانه های غربی

در توضیح این عكس‏ها، آمده: "ایرانیان یك نبرد هر روزه را علیه پلیسی كه مراقب حفظ ضوابط پوشش اسلامی است، دارند." به نظر می رسد این تصاویر در نظر دارند تا به مخاطب غربی خود نشان دهند كه در ایران، دختران ایرانی با این حد از محدودیت ها مواجه هستند و حتی برای نپوشیدن جوراب نیز برای آنان پرونده پلیسی تشكیل میشود!

نكته قابل توجه انكه در ترجمه جرائم هم شیطنت آشكاری دیده می‏شود و ارتباط نامشروع را "حضور با نامحرم در انظار عمومی" درج كرده‏اند.

در زیر عكس‏های فوق نیز مطلب كوتاهی به قلمِ عسل رضا آمده است كه چاپ شدن عكس‏های رحمانیان را در ایران غیر ممكن دانسته است زیرا "آشكارا سیاست اخلاقی كه بصورت شدیدالحنی از زمان انقلاب اسلامی در سال 1979، مسئولیت مراقبت از حفظ ضوابط پوشش اسلامی را مورد تمسخر قرار داده است."

 در ادامه نیز به حجاب، نجابت و شعارهای همچون "دخترم، حجاب مصونیت است نه محدودیت" را مورد حمله قرار داده است.

 موج جدیدی از تمسخر زن ایرانی در رسانه های غربی

این گونه سیاه نمایی ها از وضعیت زنان ایرانی در حالی صورت میگیرد كه رهبر معظم انقلاب در سفر خود به خراسان شمالی، صراحتا نظر خود را نسبت به نگاه جمهوری اسلامی به پوشش زنان بدحجاب بیان كردند. معظم له در دیدار با علما و روحانیون خراسان شمالى فرمودند: بعضى از همین‌هائى كه در استقبالِ امروز بودند ... خانمهائى بودند كه در عرف معمولى به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛اشك هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه كار كنیم؟ ردش كنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ى به این اهداف و آرمانهاست. او یك نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئى هستم / آیا تو چنان كه مینمائى هستى؟» ما هم یك نقص داریم، او هم یك نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد كنید. البته انسان نهى از منكر هم میكند؛ نهى از منكر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت.

 

توضیح : تصاویر منتشر شده در روزنامه فرانسوی بدون سانسور تصویر و اسم درج شده است كه نیمروز از درج كامل تصاویر و مشخصات این دختران خودداری كرده است.

منبع: نیمروز
برچسب ها: زن ایرانی صراط
نظرات بینندگان
ماهستیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۲۵۸
۱۳۶
بابا جون جرم اینا اینه که خودشون رو فراموش کردن . بذار اینقد مسخره کنن چون دیگه کاری ازشون بر نمیاد یعنی نمیزاریم بر بیاد چون ماهستیم چون بیشماریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جدا برای خودم و ایرانم متاسفم که امروزه دارن مسخرمون میکنند .دیما ایرانی دنیا را مسخره میکرد و امروز .وای بر ما
روزبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۷۱۹
۴۰۸
حجاب و چادر مصونیت است نه محدودیت حجاب خارییست در چشم افراد هوس ران
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
زن مانند طلاست(همانطور كه طلا را در هر جايي نگه نمي دارند و بايد محفوظ باشد) بعضي خود را سيب زميني فرض مي كنند (هر جا پيدا ميشه و ارزشي نداره )و براي خود ارزش قائل نيستند خودشون هم ضرر مي كنن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من به عنوان مرد دوست دارم از زیبایی های زنان لذت ببرم اصلا به تو چه
هوسباز هم خودت هستی با ان تخیلات بیمارت
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
منم لذت میبرم مگه چیه
محجوبین
|
Iran (Islamic Republic of)
مردک هیز غلط میکنی!
من باحجابم به تو با آن تخیلات بیمارت که صراحتا اعتراف کردی اجازه لذت از زیباییهایم را نمی دهم!!!
(امیرحسین)
|
Iran (Islamic Republic of)
بی زحمت اسم مرد رو خودت نذار...
بگو سیب زمینی...
سیما جووووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
پس داش عی شما هم مثل زنایی که بهشون تهمت میبندین بله....
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
الله جمیل و یحب الجمال!
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا با این جملت کاملا موافقم ام مثه اینکه تفسیر اشتباهی از این آیه کردی چون که خداوند در آیات بعدی در مورد حجاب توضیحات کامل و جامعی داده است اگر خواستی کامنت بذار تا آیه رو بذارم
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱۵۲
۸۹
واقعا جاي تاسف است كه بعضي حجاب و متانت زن ايراني را تبديل به بازار مكاره خود كرده اند و به اشتباه خود را روشنفكر جا مي زنند زهي خيال باطل.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۹۵
۸۱
آقا جون اگه این چیزها رو باور نداری بلند شو یک سر برو پلیس امنیت اخلاقی ناجا و خودت رو هم معرفی نکن که مثلا خبرنگاری یا اومدی برای تحقیق ( بگو اومدم دنبال خواهرم که دستگیر شده ) بعد برو یک کنار بشین تا با چشمهای خودت واقعیت رو ببینی .
خادم اهلبیت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱۳۵
۱۲۸
آنها دوست دارند ملکه اول فرانسه الگوی دختران ایرانی باشد که همزمان با سه مرد در ارتباط بوده
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
فرانسه اصلا سیستمش پادشاهی نیست که ملکه داشته باشه خادم جون!!!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
خادم جان شما خودت اونجا بودی مدرکت چیه؟
راستی فرانسه جمهوری عزیزم ملکه ندارند اول برو معلومات عمومیت رو زیاد کن بعد حرف بزن

راستی از دیپلماتتون تو برزیل چه خبر؟
كاوه
|
Iran (Islamic Republic of)
ملا باجي نورا جون فرانسه حالا پادشاهي نيس. قبلا بوده شهرت ملكه اش هم ارتباط با مردان متعدد بوده.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
کاوه جون
میرزا قلمدون!
ملاک حال فعلیه افراده!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۳۴۵
۱۵۹
فرانسویها همیشه به اینکه کشورشون سرزمین زنان زیباست ،افتخار کردند !!! نگاه این جماعت به زن مطلقا ابزاریه . از نظر اینها زن به جز بدن نیست . اینه که از تمام جامعه ایران فقط تقلای یه قشر پرهیاهوی غرب زده رو می بینند و بولد می کنند . گزارشکرهای غربی که به ایران می ایند فوری جذب این زنهای هفتاد قلم آرایش کرده می شوند و نتیجه می گیرند ایرانیها خودشون رو می کشند تا زندگی غربی داشته باشند ! حتی ظاهرشون رو هم بور و بلوند می کنند و با جراحی پلاستیک سعی می کنند شمایل اروپایی پیدا کنند !!! البته این غرب زده های مفلوک حواسشون به این فلاکت و حقارت نیست . همین که غربیها براشون هورا بکشند ذوق مرگ میشن!!! من رو یاد دوران برده داری و استعمار می اندازند . ارباب های سفید ازشون راضی اند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
عقب مانده سنتی عقایدت را برای خودت نگه دار!همه مردها مثل تو فکر نمی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
و چه اشکالی دارد به زیبایی زنان افتخار کنیم و از این زیبای مثل همه زیبایی های دیگر لذت ببریم؟!!!!
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
اون موقع دیگه زن میشه همین و انسان بودنش فراموش میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جلومانده ! به زیبایی زنها افتخار کردن نتیجه اش میشه این همه اراریش و جراحی پلاستیک . نتیجه اش میشه زنهای تک بعدی بیچاره ای که اعتماد به نفس ندارند . نتیجه اش میشه استفاده از زنها برای تبلیغ کالاها . زنی که زیبا یا جوان نیست حتی ممکنه کار بدست نیاره یا شغلش رو از دست بده . فهمیدی جلومانده ؟! کسی که به زیبایی زنها افتخار کنه به کل زنها از علامت میده که شما بدن هستید پس اگر زیبا نیستید یا پیرید یا چاقید هیچ اهمیتی ندارید . این نگاه نگاهی کاملا ابزاری و عروسکی به زنه . فیمینیستهای غربی خیلی وقته این موضوع رو فهمیدند جلومانده !
سیما جوووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس آخری یه دفعه بشین پای درد دل یک زن ایرانی ببین اونی که تک بعدی و بی اعتماد بنفسه کیه!ببین ابزار کیه!(صراط کامنتای منو تایید نمیکنیا!حواست باشه!اینجا هرکی هرحرف اضافه ای میزنه تاییده هرکی درست حرف بزنه توهین و هتاکیه!)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
عقب مانده توهستی با این طرز فکرت !!!!فکر کردی اگه زنان برهنه شوند یه کشور پیشرفت میکنه !!!!!!!!!!!!!!!! واقعا امثال شماها واسه یه کشور مصیبت وباعث پسرفت کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سیما جون شما زنهای غرب زده ایرانی اگه ابزار تشریف نداشتید که این همه جراحی پلاستیک و آرایش افراطی نمی کردید که!!! چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است !!!! کسی که اعتماد به نفس داشته باشه شبانه روزی جلوی میز توالت نایستاده !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما دنبال زیبایی طبیعی و انسانی نیستید که . وگرنه زنهای معمولی و ساده و بی آرایش رو مسخره نمی کردید . شماها زن رو برای زیبایی جنسی و مصنوعی می خواهید . چرا زنها بعضی جاهاشون رو برجسته تر کنند و لباسهای تنگ و کوتاه بپوشند و آرایش آنچنانی کنند ؟ چون مردهایی مثل تو از این قضیه لذت می برند !! شما زیبایی انسانی زن رو دوست ندارید و هرگز از یه دختر با موهای بلند و سنجاق زده و بدون آرایش لذت نمی برید . شما به زنی که با تزریق، فلانش رو برجسته کرده و لباس باز پوشیده و عشوه شتری میاد می گید زیبا و ازش لذت می برید!!! پیدا کنید پرتقال فروش را .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در بخش فرانسوی نشین سوییس هم همین طور هست، زن ها تا جایی که می توانند عریان تر لباس می پوشند تا مردان تمتعش را ببرند. زن زیبایی دارد ولی مگر قرار هست این زیبایی مورد سوء استفاده ی مردان قرار گیرد؟ مرد باید برای بهره مندی از زیبایی زن بهای سنگین بپردازد.
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
می شه لطف کنید یکم بیشتر توضیح بدین منظورتون دقیقا چیه؟یعنی چی بهای سنگینی باید بپردازن؟خوب اگه یکی از مردان متاهل با دیدن این مانکن ها نسبت به زنش سرد بشه چی؟اون وقت این بهارو کی می پردازه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱۷
۸
کاش همه درد دخترای ایرونی از خارجیا بود. اگه خودیا یکم بیشتر بهشون بها بدن کسی جرات نمیکنه مسخرشون کنه. تا نباشد توی مملکت ما زور خارجیا مسخرمون نمیکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۴۵
۲
اهانت به پیغمبر اسلام ، همین کارهاست و باید برای این اهانتها تظاهرات کنیم و کاری کنیم تا کار به اهانت مستقیم به خود اسلام و پیغمبر نکشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱۷
۴۱
چه طوریه که فکرمیکنید واقعیت غیر از اینه ؟ کورید ؟ یا در جایی از شهر زندگی میکنید که با مردم عادی رفت و آمد نمیکنید ؟ میدان انقلاب و چهارراه ولیعصر و میدان شهدا و پونک و ... رفتید تا الان ببینید چه خبره ؟؟؟؟ .....
حاشا به شرفتون .
سید سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۲۰
۲
این ها بخش کوچکی از شاهکار های خانم قدیریان است ایشان چند سال قبل نماد های پورن را هم با نماد های دفاع مقدس تلفیق و نمایشگاه عکس جنگی به راه انداختند.
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۲۴۱
۲۲۵
بدحجابی جرم بزرگی است که باید طرف را به این دلیل اعدام کرد.
اما یک سری افراد معصوم هم در مملکت ما حضور دارند که یک سری جرائم کوچولو انجام داده اند نه ببخشید جرم چیه لطف به ملت و دین اسلام کرده اند، مثلاً باعث شدند در یک زندانی کله یک سری زیر آب و اینا، یک چند هزار میلیاردی را غیب کرده اند، اختلاس و اینا. که باعث شده به دلیل این شاهکارها در تاریخ ایران با ارتقاء سمت و جایگاه از طرف نظام تشویق شوند اما عده ای کور دل غرب زده معترضند که این افراد باید به زندان بروند. وا مصیبتا از این همه بی چشم رویی.
فعلا که اینجوری است روسری عقب رفته جرم است و سزای آن تعهد و یا زندان و کمی هم مشت و لگد.
اما سزای قتل و اختلاس ارتقا در مناسب دولتی. مبارک تان باشد.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
ssجان شما دوباره بلقور کردی ؟ مدتی پیدات نبود خصوصا از اون وقتی که غلط های املاییت افشا شد و بی سوادیت لو رفت . بنظر میاد به توصیه دوستان چند واحد دستورزبان فارسی را گذروندی . حالا یه چند واحدی هم غیرت و مروت و شرف ایرانی پاس کنی بد نیست ها . یه جاهایی به دردت میخوره . خصوصا تو صیانت و حراست از نوامیست .
سیما جووووووووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین.....لذت بردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
علت عقب رفتن روسری ها فساد بعضی مسئولین ماست که به نام اسلام همه جور گناهی می کنند.

اگر سیستم رباخواری اسلامی که بنام بانک مثل قارچ رشد می کند، جمع نشود ، اوضاع حجاب و گناهان علنی آشفته تر هم میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
می بی نی ترا بخدا؟ بقول خودت اختلاس و این کارهای، شاید بشه گفت خلاف، اون قدر اهمیت داره که کسی را بخاطرش زندان ببرن؟ زندان خرج نداره؟ خوب خرج زندان هم میاد روی 3000 میلیارد و اون وقته که دیگه نمیشه تحمل کرد. معلوم نیست حقوق بشریها چی میکنند. والله.....
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد جون جیگیرم بلغور درسته!املات خیلی ضعیفه برو نهضت!!!
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۳
۵
خر خراب کاری میکنه ، گوش گاو رو میبرن!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۹۲
۱۴۰
اگر حجاب از نظر غربی ها تحجر و محدودیت است چرا برای مثال ملکه الیزابت مانع انتشار تصاویر نیمه عریان عروسش شد آن هم با ان شدت؟!!! واقعیت این است که غربی ها هم میدانند حجاب چیز خوبی است ولی برای به لجن کشاندن جوامع و حکومت بر آنها بی حجابی و هرزگی رامناسبترین راه میدانند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اخه نفهم حجاب چادر و مانتو کجا عکس عریان کجا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آدرس غلط به شما داده اند. ریشه بیحجابی همین صدا و سیمای خودمونه.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزم فکر کنم از دید شما هر کسی چادر و روسری سرش نباشه یا شل باشه با کسی که لخت مادرزاد نباشه یکیه احسنت به این تفکر ارزشیت! فقط بپا خارج میآید با این حس قوی دچار شبهه نشی!
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید جان می تونی بگی این خارجت با این روش پوشش چقدر خوشبخته اصلا به کجا رسیده؟تا بعد معلوم بشه ارزشی بودن یعنی چی
اصلا یک سوال خصوصی خواستی جواب بده نخواستی هم مهم نیست
شما مجردین یا متاهل و چندسالتونه؟کجا زندگی می کنید
بازم تاکید می کنم نخواستی جواب نده
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
این سوالو پرسیدم ببینم شما توی چه فضای زندگی می کنید یعنی کجای دنیا که ببخشید اینو می گم که اینقدر یک بعدی فکر می کنی و در ضمن کنجکاو شدم که می تونی چند سال داشته باشی!اگه ازدواج کردی چه تعریفی می تونی از زندگی مشترک داشته باشی و چون سوال خصوصیه می تونی پاسخ ندی ولی سوال اولمو دوست دارم جواب بدی
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزم بنده متاهل هستم و ملاک نجابت رو پوشیدن روسری و چادر نمیدانم. همین الان ما خیلی ها در ایران داریم که به اصطلاح شما حجاب برتر دارند و کارهای جالبی ازشون سر میزنه. لطف کن صفحه حوادث روزنامه ها و سایت ها رو نگاه کن. اکثر موارد همسرکشی و خیانت به همسر که منجر به قتل شده در مناطقی هست که حجاب برتر هم هست. طرف باید شعور داشته باشه نه اینکه مثل حیوانات با دیدن هر چیزی تحریک بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید جون کسی که لباسهای باز می پوشه و هفت قلم آرایش می کنه هم قطعا عفیف تشریف نداره گلم !!!
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
من با شما در مورد اینکه حجاب برترشون باعث شده اینکارا ازشون سر بزنه مخالفم.بعدا بیشتر توضیح میدم در ضمن شما به روزنامه اشاره می کنید من هم می تونم با استفاده از نشریات بهت نشون بدم که از این دست حوادث چند برابرش تو همون خارجت اتفاق می افته!سعید جان هر چند اون سوال اولمو بازم جواب ندادی ولی خیلی ازت ممنونم چون موضوع رو به جای کشوندی که من خیلی دوست دارم اول از همه می خوام در مورد این جملت توضیح بدی(طرف باید شعور داشته باشه نه اینکه مثل حیوانات با دیدن هر چیزی تحریک بشه)منظورت به مرده یا زن؟بیشتر توضیح بده یعنی چی؟می تونه ببینه ولی نباید تحریک بشه یا اصلا نباید ببینه؟
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید اینو بدون اونی که همه چیشو میریزه بیرون علنا خودشو معرفی میکنه پس کسی که حجاب نداره قطعا پاکدامن نیست ...
هرگردی گردو نیست ولی هرگردو یی گرد
منظورمو فهمیدی که...
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۵۳
۵
اگر حجاب از نظر غربی ها تحجر و محدودیت است چرا برای مثال ملکه الیزابت مانع انتشار تصاویر نیمه عریان عروسش شد آن هم با ان شدت؟!!! واقعیت این است که غربی ها هم میدانند حجاب چیز خوبی است ولی برای به لجن کشاندن جوامع و حکومت بر آنها بی حجابی و هرزگی رامناسبترین راه میدانند.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
1.نیمه عریان نبود و کاملا عریان بود!
2.حریم خصوصی میدونی چیه!!!؟؟؟؟؟
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا تو که میدونی حریم خصوصی چیه لطف کن بگو چیه تا ما هم یاد بگیریم؟خب اگه بخوام با منطق مترقی شما به این قضیه نگاه کنم عکس خودش بوده می خواسته منتشرش کنه!واقعا به کس دیگه چه ربطی داشته؟!یکی می خواد مثل ملکه لباس بپوشه یکی هم می خواد مثل این ادم باشه!!!!!اصلا به اون چه!؟
فرزین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۶۴۹
۳۲۲
اونا که از زنها مث برده استفاده ابزاری می کنند حتما" متمدن هستند ؟؟؟؟؟
سیما جووووووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
کی میگه اونها از زنها مث برده استفاده میکنن؟پس یه روز بشین پای درد دل یک زنی ایرانی ببین برده واقعی کیه!زن شده ماشین جوجه کشی،شده یه موجود فاقد شعور که یه مرد باید براش تایین تکلیف کنه(که چی بپوشه،چه جوری بگرده،به کی نگاه بکنه،به کی نگاه نکنه)،باید کارهای خونه شوهرشو بکنه،نگران گرسنگی شوهرش باشه،بعد تازه شوهره حق داره 4تا زنم بگیره.اگرم شوهره ازش راضی نبود حق داره کتکشم بزنه!فعلا بر همگان واضح و مبرهنه که زن ایرانی از هر زنی تو هر جای دیگه دنیا برده تره!تو این مملکت مثلا اسلامی.چرا هرچی میشنوین میکنین عقیده اتون؟
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
سیما خانم سفسطه هم حدی داره!با این مغلطه کاری می خوای به کجا برسی؟کی دیدی که به یک خانم بگن به این نگاه کن به اون نگاه نکن!این امر برای اقایون مصداق داره که برای رعایت نگاه بشون توصیه شده!نمی گم اینجا مشکل نیست اصلا قصدم این نیست ولی می خوام بدونم الان کدوم مردیو سراغ داری که از خانمش بیشتر دلش بچه بخواد؟؟؟بیشتر کسای که من حداقل می شناسیم این خانماشون هستند که بیشتر میل به بچه دار شدن دارن ولی به علت وضعیت بد اقتصادی نمی تونن!من ندیده بودم که تا حالا یک خانم به بچه بگه جوجه!!!یعنی شما علاقه ای به بچه دار شدن ندارین؟
خانم محترم ازدواج یعنی همین باید دوطرف برای ارامش فکری و روحی همدیگه تلاش کنن اگه قرار باشه هر کدوم از زوجها هر کار دوست داره بکنه خب چرا اصلا ازدواج کنیم!!!مرد هر کجا بخواد بره هر جور بخواد به خانمهای نامحرم نگاه کنه بعضیا دیدم روی گوشیشون قفل میزارن که یعنی چی مگه قرار با کی اس ام رد و بدل کنن که خانمشون نباید بفهمه یا اصلا مگه تو اون گوشی چی دارن؟!خب خود اینکار باعث بی اعتمادی زن می شه یا مرد هم همینجور که یک موردش پوشش زنشه باور کن براش حکم همون گوشیو داره!!!مرد هم وظیفشه که به فکر خانمش باشه به فکر روحیات و ارامش و نفقه یا به قول شما گرسنگی خانمش اینکه برای خانمش امکانات راحتیشو فراهم کنه!زندگی مشترک یعنی همین!اگه همدیگرو دوست داشته باشن مطمئن باش مهم نیست که کدوم باید چیکار کنه هر دو تو هر کاری به هم همکاری می کنن خواهر گلم کی گفته که مرد می تونه 4زن بگیره!!!فرق بلغور کردن تا عمل کردن زمین تا اسمونه از نظر همون اسلام کسی که درست درکش کرده باشه حق نداره به زن دیگه ای فکر کنه!شاید درکش براتون سخت باشه ولی باید مطالعات مذهبی داشته باشید تا به این نتیجه برسید!یعنی چی حق داره زنشو بزنه؟کی این حقو بهش داده؟!خدا!!!!!!!یا فقط زور بازوش مشکل ما اینه که قران خدارو تفسیر به رای می کنیم یعنی هر کدوم از ما اون چیزی که دوست داریم از قران برداشت و به نفع خودمون تفسیرش می کنیم حتی اگه کسی یک ضربه اروم به کسی بزنه که خانمشم می تونه یکی از این افراد باشه باید دیعه شو پرداخت کنه و گر نه باید اون دنیا پاسخ گو باشه بهت پیشنهاد می کنم در مورد خشونت علیه زنان در غرب و بخصوص امریکا تو نت سرچ کن و بعدشم با ایران مقایسش کن اگه خواستی خودم این امارو می تونم بزارم
بازم تاکید می کنم که اینجا اونجور که باید باشه نیست هنوز خیلی مونده به جامعه ارمانی اسلامی برسیم ولی بی انصافیم به نظرم خوب نیست و در اخر معذرت می خوام اگه کامنتم طولانی شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سیما جون تو دوره شاه وزوزک زندگی می کنی؟!
سیما جووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
میثم من در مورد تفکر جامعه حرف زدما!نه تفکر تو!چند درصد مثل تو فکر میکنن؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
یک کم به برنامه های شبکه سه و اونهایی که حضرات روحانی توش به زنان نصحیت می کنند نگاه کن تا بفهمی استفاده ابزاری یعنی چی!
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
من از جامعه ای گفتم که خودمم دارم توش زندگی می کنم!نمیدونم شاید به خاطر این باشه که من ادمی هستم که برام بعضی مسائل مهمه و دوستان و کسای که می شناسم هم طبیعتا مثل خودم ادمهای معتقدی هستند خیلی دوست دارم شما بگید کجای ایران زندگی می کنید که این نگاه که قبل از انقلاب غالب بود هنوز وجود داره.می شه بگید اهل کجاهید؟یه سوال دیگه فرض می گیریم حرف شما درست باشه می خوام بدونم شما چه راهکاری برای حل این موضوع در نظر می گیرید؟چی پیشنهادی می کنید باید چیکار کرد؟باید تقلید کورکورانه از فرهنگ غرب کرد؟!این راه خوشبختیه؟!
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
اقا سعید از هم صحبتی دوباره با شما خوشحالم هر چند که چند سوال اخریمو بی پاسخ گذاشتی!
اول می شه بگی کدوم برنامه و کدوم روحانی مد نظرته؟و بفرمایی دقیقا چی می خوای بگی؟!لطف کن از کلی گویی بپرهیز
من متوجه نشدم می خوای به چی اشاره کنی!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید جون استفاده ابزاری استفاده ابزاریه ! حالا هر کی می خواد بکنه . مگه یارکشیه که دایم داری از طرف مقابل مثال میاری؟! عجبا
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
میثم سپید خوشم اومد ازت.........
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
ممنون داش علی
سیما جووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
کامنت من اینجا کوش؟جواب میثم سپیدو داده بودم...
سیما جوووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
خب از برکات سانسورینگ صراط جواب من به میثم سپید غیب شد هرچند چیز بدی نداشت!میثم سپید من حرفم اینه استفاده ابزاری از جنس زن در کتابهای قانون مثلا اسلامی ایران داره بی داد میکنه.اون وقت تو حرف از عقیده شخصیت میزنی؟اگر غرب از زن استفاده ابزاری میکنه ایران هم دوبرابر بدترشو...با صیغه،با حق 4همسری،با حق تمکین یک طرفه که اصولا وظیفه زنه (میفهمی که چی میگم؟)،حق حضانت فرزند با پدر،حق کتک زدن زن در صورت عدم تمکین،حق طلاق برای مرد.بسه یا بازم بگم؟اینا و هزاران هزار قانون دیگه،بدون اینکه برای هرکدوم از این قوانین شروط و شرایط بذارن بدون اینکه حق مستقلی برای جنس زن قائل باشن.زن اگر حقی هم داره در صورتیه که شوهرش کج و کوله باشه!حق مستقل نداره!ایناست که تفکر جامعه رو میسازه،غیر اینه؟ضمنا من اهل تهرانم.منظورت چیه از هرکی چندتا سوال میپرسی؟(صراط لطفا تایید کن)
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط اگه سیما جواب داده می خوام ببینم!چرا تاییدش نکردی؟!
(امیرحسین)
|
Iran (Islamic Republic of)
قابل توجه سیما خانم یجا داشتم مصاحبه یک زن پلیس آمریکایی رو میخوندم می گفت بزرگترین دغدغه ی ما خانم های پلیس اینه که از تجاوز و آزار و اذیت همکاران مردمون در امان باشیم.وقتی یه پلیس که وظیفش حفظ امنیته به همکارش رحم نمیکنه تو فکر میکنی تو جاهای دیگه ی کشورشون همه خانم ها در آرامش هستن؟
اگه اونور بی حجابی و بی بندو باری عادی شده پس چرا هنوز امار فساد و تجاوز به زن ها زیاده؟؟!!! تو ایتالیا مردها زن هاشونو به هم قرض میدن!! به این میگن استفاده ابزاری و نگاه کردن به خانم به عنوان یک جسم و نه یک انسان!
انقدر توی غرب تجاوز به زن ها راحت و زیاد شده که حالا دیگه زده به سرشون و به همجنس بازی روی آوردن.یعنی نه تنها از شهوت سیر نمیشن بلکه به دنبال چیزی فراتر از اون هستن.ازدواج مرد با مرد و زن با زن.
کشور ما هم توش ایراد وجود داره و نمیشه انکارش کرد ولی خدا وکیلی اون ور به زن ها واقعا به عنوان یک جسم نگاه میشه.
اینجا اگه کسی به زنی تجاوز کنه جرمش اعدامه. اونجا چی؟!!
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط اگه سیما جواب داده می خوام ببینم
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
سیما جوووووون یک دفعه دیگه نورا دقیقا همین سوالو ازم پرسیده بود جای تعجب اینجاست که حتی جمله هاتونم با هم مو نمیزنه!!!! می خوام ببینم مشکلش چیه که از کسی سوال بپرسم!!!خب شما هم می تونی از بقیه سوال کنی و اگه کسی برای حرفاش دلیل منطقی داشته باشه از سوال نمی ترسه.این جواب شما و نورا
2.واقعا برات متاسفم!شما که ادعای زندگی تو پایتختو داری اطلاعاتت اینقدر ضعیفه باشه با اون همه امکانات که در اختیارتونه!!!
3.شما که در مورد مسائل اطلاعاتتون اینقدر پایینه حق مقایسه نداری وای بر زنانی که الگوشون پایتخت نشینان باشن شما نه تعریف درستی از تمیکین ارائه کردین (همنون تعریفی که توی کتابهای قانون به قول تو )شده نه میدونی الان قانون احضانت به چه شکله!!!نه از صیغه چیزی میدونی و نه می دونی الان با ازدواج مجددا چطور برخورد می شه
حق کتم زدن این یکی نوبرشه!!!می تونی بگی کجای قانون همچین حقی برای مرد در نظر گرفته شده!!!حق طلاق!!یه سوال طبق امار ارائه شده بیشتر طلاقهای ایران به خصوص شهر تهران خانم ها درخواست کنندش بودن!و اونا بودن که طلاق گرفتن!اره اگه بازم قانونی به ذهنت میرسه می خوام بگی همه هزارتارو می خوام بدونم در ضمن منم می تونم با سفسطه اینجا قانون ردیف کنم که مثلا ضد مرد باشه!قصد من این نیست که بخوام اینجارو بی عیب نشون بدم که مسلما اینجوری نیست و باید خیلی چیزا تغییر کنه به خصوص نگاه جامعه به زن به عنوان یک انسان که تمام حرف اسلام هم همینه که به انسانیت و اخلاقیات توجه بشه
اگه واقعا به قولت ارزشی ها اینجورین و به زن به چشم برده نگاه می کنن ممکنه بگی چرا خانم های همچین ادمهای نسبت به امثال تو خودشونو خوشبخت تر میدونن!به گفته شما جامعه و اینجور ادمها باید جلاد تشریف داشته باشن!ملاک قیافه نیست که مثل اقا سعید برام مثال بیربط بزنی ملاک ارزشی بودن طرز فکره
به نظرم قوانین باید یه مقدار کاربردی تر بشه تا دیگه(از حالت دو پهلو در بیاد)تا ادمای مغرض نتونن ذهن بقیه رو به بازی بگیرن
خواستی بابت همه اینا کامنت می زارم هر چند قبلا اینکارو کردن و حتی ممکنه طولانی بشه کامنتام تا نشون بدم خیلی از مثال هات مغرضانه بود!در اخر جواب این سوالمو ندادی می خوام بدونم و دوست دارم جواب بدین
فرض می گیریم حرف شما درست باشه می خوام بدونم شما چه راهکاری برای حل این موضوع در نظر می گیرید؟چی پیشنهادی می کنید؟باید چیکار کرد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در ضمن باید بگم با امیر حسین موافقم از این موارد برای مثال زدن بسیار زیاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس بالای من بودم یادم رفت اسممو تایپ کنم
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
سیما جوووووون
اینم اضافه کنم اگه دقیقتر نگاه کنید می بینید تو این سایت خیلی ها هستن که از طرف مقابلشون سوال می پرسن و فقط من اینکارو نمی کنم!یکم دقیقتر کامنت ها رو ببین متوجه می شید!
حوا
|
Iran (Islamic Republic of)
خوشبختی یک امر نسبیه یعنی هرکسی با معیارهای خودش اونو حس میکنه . ابدا نمیشه گفت که چون اون خانمها خودشونو خوشبحت حس میکنند پس حتما تو شرایط بهتری قرار دارند . شایدم چون فکر میکنند زجر کشیدن حقشونه و اینطوری خدا ازشون راضی تره خودشونو خوشبخت میپندارن وگرنه چرا بسیاری از همین زنها اصطلاحی دارند که میگن اگه شانس داشتم که از مادر ، پسر متولد میشدم .
نوعی خوشبختی هم هست که آدم از بدبختی خودش خبر نداشته باشه.
و این درسته که بیشتر طلاقها از طرف زنها درخواست میشه اما با چه فلاکتی میتونند طلاق بگیرند هیچ میدونین ؟ بالاخره باید در نهایت مرد قبول کنه وگرنه سالها دوندگی دارند اما طلاق برای مرد هم اینهمه سخته ؟من اینجور وقایع رو در نزدیکانم بخوبی از نزدیک دیده و لمس کرده ام .
سیما جوووووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
میثم سپید لازم شد چند تا چیزو بگم.خواهشا با دقت بخون:اول:من نمیگم غرب خوبه!پس انقد غرب غرب نکن.دوم من گفتم در درجه اول حق حضانت با مرده و زن باید شرایطشو داشته باشه.ولی زن حق مستقل نداره!دقت کن:حق مستقل!فقط حقوقی داره که باید اول ببینن شوهرش چه جوریه!افتاد؟سوم من حرفم اینه مردم سالهاست با بعضی افکار دارن زندگی میکنن که دلیلش وجود همچین قانون هاییه!چهارم من جامعه رو دارم میگم!پنجم کاری با اطلاعات تو و تفکرو دیدت ندارم.ششم همه مثل تو فکر نمیکنن.هفتم فکر کنم تو داری سفسطه میکنی و خبر نداری!بنده عرض نکردم کی درخواست کرد گفتم حق طلاق با مرده.واضحه؟هشتم بنده کی در مورد ارزشی ها حرف زدم؟هان؟ضمنا من گفتم احساس خوشبختی نمیکنم؟در آخر به قول تو که گفتی باید چیکار کرد.واضحه.باید اصلاح کرد...دادن حقوق مساوی با مردان به زنها!حالا میدونم میخوای بیای بگی زن و مرد مساوی اما متفاوت و با حقوق متفاوت و از این حرفا...میشناسم شماها رو....سوال پرسیدن هم ایرادی نداره!به هر حال اینم یه شگرده دیگه!
سیما جوووووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
ضمن اینکه ممنونم از توضیحات حوا.
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
قبل از اینکه سیما خانم نظرمو در مورد کامنت شما بزارم می خوام با اجازه شما به کاربر(حوا)پاسخم رو بدم.و همینجا باید تاکیید کنم من اصلا قصد اینو ندارم که نشون بدم که اون چیزی که من می گم حتما درسته.این نظر منه که ممکنه خیلی جاها هم نقد بهش وارد بشه.با عرض ادب مجدد خدمت خواهر گرامی حوا خانم
با اتکا به صحبت خودتون خوشبختی یک امر نسبیه و مربوط به حس ادمهاست خب این حس چطور ایجاد می شه مگه نه اینکه شرایط(همه عواملی که شما با کلمه شرایط معرفی کردین) باعث ایجاد احساسات در ما می شه خب اگه شرایط باب میل ما نباشه مطمئنن این حساس هم در ما از بین میره!شاید شما خواستین از دریچه نگاه خودتون شرایط اون ها رو ارزیابی کنید؟که در این صورت این دیگه می شه نظر شما نه اون ها!!!در مورد قسمت دوم پاراگراف اولتون باید بگم شما خواستید ادم های از جنس منو تحقییر کنید تا اینکه جواب منطقی بدین!!!اینو من توهین نسبت به خودم تلقی می کنم شما خواستین بگین اقوام و اشنایان و نزدیکانم چون اینجوری زندگی می کنن دارن زجر می کشن و امثال من هم در حال بهره کشی ازشون هستیم و اونها هم دارن می سوزن و می سازن و به یک منجی نیاز دارن تا نجاتشون بده!خوشبختانه من از نزدیکانم همچین چیزی نشنیدم این زنهای که شما فرمودین فقط در ایران و یا فقط در بین افراد متدین نیستن!ایا خانم های بی دین یا لاقید نشنیدین که از همچین جمله استفاده کنن!این مربوط به رفتار و برخوردهایه که از اطرافیاشون میبینن که باعث نارضایتشون می شه و مربوط به یک جنس خاص و کشور خاص نیست!در ضمن که من مردهایو خودم از نزدیک ملاقات کردم که دقیقا همین جمله رو تکرار کردن اما برعکسش که کاش خدا مارو زن خلق می کرد!شما در مورد این چی دارید که بگید؟هر چند که قبول دارم که مرد به لحاظ برخورداری از قدرت جسمانی بیشتر نسبت به جنس مونث می تونه بیشتر سواستفاده کنه نسبت به خانم ها و این فکر نکنم فقط مختص ایران باشه!
(نوعی خوشبختی هم هست که آدم از بدبختی خودش خبر نداشته باشه.)عجب جمله ای!خب ممکنه سیما خانم یا خود شما و یا هر کسی که شما اونو به عنوان ادم خوشبخت می شناسیدش هم از طرف گروهی دیگه از خانم ها طبق این اعتقاد متهم بشید!!!
من منظورم به درخواست نبود بیشتر طلاقهای ایران طبق امار این زنها بودن که طلاق گرفتن!بله میدونم چه رویه ای باید طی بشه که اتفاقا برای مرد هم می شه این موردو بکار برد این به عنوان راهی برای برگشت دوباره زوجین در نظر گرفته شده مرد هم نمی تونه بی دلیل زنشو طلاق بده که اگه لازمه بگم چرا و حتی می تونم مثال بزنم مگه اینکه شما و دوستتون سیما خانم دنبال سهولت وانجام طلاق بی دلیل باشید که امیدوارم در اون صورت به عواقبش لااقل برای جنس مونث هم کمی فکر کنید!اگه عواقب طلاق هارو نمی دیدم و از هم پاشیده شدن زندگی های دیگه به واسطه بعضی از زنها و مردهای طلاق گرفته رو نمیدیدم شاید می تونستم راحتتر با این قضیه برخورد کنم ولی افسوس که اینطور نیست و هر کسی که می گه نه می تونه یکبار دیگه دقیقتر این مسائلو بررسی کنه.سوال بعدی این نزدیکانتون به چه دلیل می خواستن از شوهراشون طلاق بگیرن؟بی دلیل!
در اخر ممکنه و حتما ایراد به خیلی چیزها وارده و منم معتقد به برطرف کردن مشکلات هستم ولی این دلیل نمی شه که در مورد کسانی که دنبال بی بندوباری و اباحه گری باشن سکوت کنم!
انصاف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱۳۰
۷۷
میبینیدخواهرای گلم حتی توهمین جمع هم آقایون ناشناس به صراحت وباپررویی تمام گفتند:به شماچه زن زیباست وماهم میخواهیم ازاین زیبایی لذت ببریم،شماواس آقایون منبع لذتی همین پس توتوچشم ایناهیچی نیستی فقط ابزاری مثل غرب خودتوبپوشون تاهمچین مردایی بمیرن ازپاکی شمایافاطمه زهراخودت بداداین جوونابرس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از قدیم گفته اند :کرم از خود درخته.
جسارت به همه ی خانمهای محترم نشه ، اما بعضی از زنان جامعه ی ما مغرضانه و برای جلب نظر و تحریک شهوت مردان تیپهای خاص می زنن که این از امراض قلبی اونهاست. حالا نگید طرف نظر بازه.

من واقعیت جامعه رو گفتم.

آینه چون روی تو بنمود راست * خود شکن آیینه شکستن خطاست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
انصاف جون اینکه مردم بخوان ازشون سواستفاده ابزاری بشه که ربطی ب تو نداره.دلش خواسته به تو چه؟
حوا
|
Iran (Islamic Republic of)
شاید بعضی زنها مغرضانه عمل میکنند اما دختر بچه های چهار پنج ساله هم که دچار هوسهای ... میشن هم مغرضانه عمل میکنند؟ مدام با این بهانه کرم داشتن سعی در فرار از واقعیت وحشتناک این دنیا دارین اما آخه تا کجا ؟
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
حوا خانم خواهر محترم با شما موافقم
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
ولی نظرم یک مقداری با شما متفاوته.من معتقدم نمی شه جنس خاصیو متهم 100 درصد دونست نه زن و نه مردو!این مثالی هم که زدین قبول دارم اما خوشبختانه تو کشور ما همچین چیزای هنوز نیست البته فعلا!نه تنها این موردی که شما اشاره کردین بلکه تجاوز به محارم هم امارش تو بعضی کشورهای اروپای بالاست که هر کس بخواد راحت می تونه درستی یا نادرستی شو پیدا کنه.لازم بود اینو توضیح بدم که با شما موافقم فقط تو این موضوع که نمی شه فقط زنو مقصر دونست به نظرم یه چیزی بالاتر از این چیزاست
مثلا چند وقت قبل مقاله ای خوندم از تجاوز بستگان به دختران کم سن در مصر و عوارضی که در بزرگسالی توی ارتباطات این دخترا به جا میزاره باید بگم واقعا شرم اور بود متاسفانه الان دیگه نمی شه گفت فقط غرب داره از این نوع نگاه که همچیزو جنسی می بینه ضرر می کنه هر چند سرچشمه این مسائل خود غربه!واقعا جامعه خودمونو ببینید ایا مثل 10 سال قبله!مگه نه اینکه خیلی چیزا که بی حیایی محسوب می شد الان داره کم کم به ارزش تبدیل می شه!یک سیستم.یک تفکره که داره همه چیو به سمت شهوت و لذایذ جنسی سوق میده خانم ها دوست دارن یا حتی خیلی ها مجبورن به خاطر اینکه تایید بشن طوری لباس بپوشن و یا رفتار کنن و به شیوه ای صحبت کنن یا اینکه جراحی های خاص زیبای بروی اندام و صورتشون انجام بدن که فقط برای مردان جذابیت زاست می شه بگی چند درصدشون می تونه برای خود زن ارامش زا باشه!تا در دنیای مردانه پذیرفته بشن و مورد تاییدشون قرار بگیرن مردان هم هیچ محدودیتی برای خودشون قائل نیستن و همه رفتار ها رو از دریچه شهوت متاسفانه می سنجند و رفتارهای رو می پسندند که براشون لذت بخش تر باشه یعنی کسایو تایید می کنن و یا ازشون تمجید می کنن که رفتارهای جنسی خاص دارن و یا اندام و ظاهر خاصیو واسه خودشون درست کردن در یک کلام جذابیتهای جنسی بیشتری برای عرضه داشته باشن و جای تاسف اینکه که اصلا خودشون مقید به اون ادم نمیدونم و در اولین فرصتی که براشون پیش بیاد راحت میرن سراغ نفر بعدی!!!نمیدونم.مثل اینکه هیچ کس نمی خواد به اصول انسانی پایبند بمونه!حالا اصول مذهبی پیش کش
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۴
۰
ازهرمردی بپرسی میگن زنها رو به خاطر خودمون میخوایم
حالا هی برید ارایش کنید
حوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۴۶
۱۵
اولا صحبتهای رهبر خودش جواب خوبیه به کسانیکه نوک تیز خنجر رو به طرف زنها گرفته اند غافل از اینکه عیب خودشون چندین برابره .
اصلا ممکنه بگین یک پسر جوان ایرانی با یک جوان غربی چقدر فرق داره که گیر دادین به اینکه زنها میخوان ظاهر غربی داشته باشند البته منظورم همه هستندفورا چند نفر خاص رو نشون ندین منظورم این لباسیه که همین الان تن همه شما آفایون دلسوز جامعه است مگه به وقتش از غرب نیومد؟ مگه تا اون موقع مردهای ایرانی لباس نداشتند جالبه گزارشگر تلویزیون لباس سرتا پا غربی تنشه سر راه زنها رو میگیره که چرا لباس شما ایراد داره و شما امنیت اخلاقی جامعه رو تهدید میکنید و فرهنگ غرب رو تداعی میکنید. خب آقایون عزیز برگردین شما هم لباس دوران قبل از رضاخان رو بپوشید لطفا.
آدم
|
Iran (Islamic Republic of)
حوا جان شما نبودی که ما رو از بهشت ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آدم جون ! عقل ناقص خودت بود !
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه درست فهمیده باشم اینجا یه مشکل پیش میاد مردها که موتور تحریک کننده جنسی شون به وسیله حس بینایی به حرکت در میاد اگه قرار باشه چون مردها مثل دوره قاجار لباس نمی پوشن پس خانم ها هم نباید مثل اون دوران باشن و باید غربی بشن!ببخشد از این کلمه استفاده می کنم ولی در اون صورت گرگ می شن!یعنی چی.خب شما جامعه ای رو تصور کنید که خانم ها هر روز با یه شکل و یه نوع ارایش میان بیرون و در ارتباط با نامحرم هیچیو رعایت نمی کنن مردها هم هی حریص تر می شن خب اگه به هر دلیلی راهی برای ارضای نیازشون نداشته باشن و یا اگه هم داشته باشن چون متاسفانه خیلی هاشون طوری هستند که به کم قانع نیستن و لابد اون موقع اونها هم برای خودشون فلسفه بافی خاص خودشونو بکنن حتی اگه سخت ترین قانون های دنیا رو هم وضع کنید می شه کنترلشون کرد؟اگه خونه های فساد باشه روی میارن اونجا و گه نه دیگه هیچ کس به نظر من نمی تونه در امان باشه چون تا کسی چپ بره همه می خوان ازش سواستفاده کنن!حتی زنان یا مردان متاهل!پیامدش عدم اعتماد دو جنس نسبت به همدیگه است و این عدم اعتماد ویران کننده است.پسرها و دخترها به هم اعتماد ندارن پس سن ازدواج میره بالا چون هر ادمی با هر طرز تفکری دنبال ادم پاک و معقول برای یک عمر زندگی می گرده.بین زن ها و مرد های متاهل بی اعتمادی به وجود میاد و این یعنی امار بالای طلاق.خیانت به ارزش تبدیل می شه.و هر کدوم از این عوامل تاثیرگذار روی عوامل دیگه است مثلا سن بالای ازدواج می تونه باعث ابایی گری بشه و یا امار بالای طلاق باعث خیانت در بین زوجین که هر کدوم از این عوامل به تنهایی برای ویران کردن یک جامعه خانواده محور کافیه!به نظرم این قیاس درستی نبود هر چند که به نظرم مردان هم می تونن با رفتار و یا عکس العمل های که توی اجتماع از خودشون نشون میدن به همون اندازه این پایه هارو سست کنن ولی نه صرفا فقط با پوشش شون
همه این چیزا بستگی داره که ما برای خودمون چه افقی رو ترسیم کرده باشیم .یادم کتابی می خوندم نوشته یک غربی که دقیقا یادم نیست اسمش چی بود.اگه یادم اومد اسمشو میزارم براتون تا خودتون مطالعه اش کنید.توی یه فصلش توضیح داده بود که چرا غرب در بعضی موارد در مقابل از بین رفتن بنیان خانواده سکوت می کنه جوابی که نویسنده داده بود برام خیلی جالب بود ایشون اعتقاد داشتن که نظام کاپیتالیستی(سرمایه داری)ایجاب می کنه چیزی به اسم خانواده وجود نداشته باشه چون هر خانواده مساوی نصف شدن سود شرکت ها به عنوان مثال اگه برای یک خانواده یک یخچال کافیه در صورتی که این زن و شوهر جدا از هم زندگی کنن برای هر کدومشون یک یخچال احتیاجه و این یعنی سود بیشتر!!
سراج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۸۵
۲۷
زن مثل مرواریده که باید داخل صدف حجاب باشه تا حفظ بمونه. زن های ایرانی بایستی الگوی زنان عالم باشن
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۸۸
۵۱
ازاد باشيد شايد رستگار شويد و شوهر كنيد .فكر كردين شوهري كه جذب رنگ و لعاب بشه وفادار و پايداره ؟فكر ميكني از توي بيحجاب رنگي .رنگي تر و بيحجابتر نيست؟فكر كردي دهن كجي به دستورات خدا بي جواب ميمونه .ادامه بده و فكر كن جذابي و خوشبخت ادامه بده.شايد حق باشما باشه و جهان و كهكشانها بي صاحاب باشه واينهمه موجودات يلخي بوجود امده اند.ادامه بدين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پسرك ئجان فكر مي كني تمام دخترهاي بي حجاب از زندگي خانوادگي محرومند و در بدبختي و دام مردان هوسران گرفتارند؟!تو ناداني...در شمال شهر تهران برو تا ببيني چقدر همين دخترهاي خوش پوش و با اعتماد به نفس از زندگي زناشويي مناسبي برخوردارند
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
اما تو به اراجیفات ادامه نده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس البته تا زمانی که زیبایشان را حفظ کنن و گرنه تیپ پا!خودم خیلی از این موارد دیدم یک دلیل جراحی ها و ارایش ها توی این قشره همینه خانمی
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
شما در خانه شان هستي از موبايلهاي مخفي شوهراشون خبر داري ؟گول صورتهاي سرخ و خندهاشونو نخور ببين چقدر خرج فال و جادو ميكنن براي كنترل شوهرشون.ميدوني شوهراشون چندتا دوست دختر دارن ؟اعتماد بنفس با ماركهاي معروف.نميگم همشون ولي اكثرا در دلشون هزار دلهره دارن و قرص اعصاب خوردنشونو نميبيني.دلهره از اينكه شوهره نپره با اين همه رقيب كه رنگي ترن .راستي خوش پوشي تنگ و كم وكوتاه پوشيدن نيست.شمال شهر .........
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا زاده انشالله زودتر به ارزوت برسي و تهران و ببيني
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خوش پوشی یه چیزه و شبیه ......... ها بودن یه چیز دیگه . در هیچ کشوری زنان کوچه و خیابان شبیه ........... ها نمی گردند جهان سومی های عزیز!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اساسا مسابقه زیبایی(اون هم به صورت همیشگی) دلهره آوره هر چی سنشون هم بره بالا دلهره شون بیشتر میشه . اگه این زنها به زنهای دیگه آسیب نمی زدند من اینقدر باهاشون مخالفت نمی کردم . ولی متاسفانه تر و خشک با هم می سوزه و این فرهنگ زن ستیز آرایش افراطی و جراحی پلاستیک و لباس دکلته داره در همه ایران گسترش پیدا می کنه و زن برابر میشه با بدن :(((
حوا
|
Iran (Islamic Republic of)
پسرک ببینم این اطلاعاتی که در مورد شوهران این زنها دادی مگه در مورد بقیه مردها صدق نمیکنه ؟ درباره مردها هیچ اعتباری نیست مگر اینکه خودشون بخوان که وفادار به زنشون باشن.
انیهمه هم نگین جراحی پلاستیک زنها ، مردها خودشون هم دست کمی ندارن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چی می شه که خودشون می خوان؟غیر اینه که اعتقاداتشون باعث می شه جلوی خودشون رو بگیرن؟شما فکر می کنید بین مردانی که اشاره شد چند نفر پیدا می شن که اعتقادات قوی داشته باشن؟!
حوا
|
Iran (Islamic Republic of)
خب ناشناس عزیز من خودم هم دلخوشی از این جور زنها ندارم و وقتی اونها رو میبینم و میبینم که مردها چطوری آب دهنشون راه می افته بی اندازه ناراحت میشم بله مردانی که اعتقاد واقعی به خدا داشته باشند کمه فقط به ادعا که نیست به عمله.مثلا همینجا و خیلی جاهای دیگه میبینیم که آقایان محترم سنگ عفت و حیا و ناموس رو به سینه میزنند اما اینها رو فقط از زنها انتظار دارند و خودشون همونطوری که دیده اید از همینجا حتی پیشنهادهای خلاف اخلاق هم میدن. هز کس که با دیگری اختلاف سلیقه داشت میتونه خودش نهایتا بی اخلاق بشه و در کمال وقاحت اینو اعلام کنه ؟ اونم در حالیکه همون لحظه داره درس اخلاق میده . من نمیدونم این طفلک "آدم" ها که پاسوز ما شده اند چه محدوده اخلاقی برای خودشون میشناسند.
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
دمت گرم پسرک راست میگی خیلی ها.......دوست دارن تهران مارو ببینن...
ماکه تو شمال شهر تهران زندگی میکنیم اکثر زنهای مجتمع ما طلاق گرفتن........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کی آرزو داره تهران "شما" رو ببینه ؟ مگه دوره شاه وزوزکه ؟ الان ملت فقط می ایند تهران هواپیما سوار بشن برن فرنگ . تهران نکبت بدترکیب تون هم ارزانی خودتون . دهات بزرگ !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۸
۲۴
خب راست میگن دیگه!عکسا واقعا بیانگره وضعیه که الآن هست.
نگین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۱۲۳
۳۴
اونایی که فقط از زن زیباییشو دوست دارند اصلا دین هیچی ایرانی هم نیستن کجای تاریخ ایران بخصوص زمان کوروش کبیر دیدید که زنانشون بی حجاب بودن
ماایرانیهاحتی قبل اسلام هم پوشیده بودیم پله های کوچکی که درتخت جمشیدوجودداردمخصوص خانم هابوده است ومیگفتندکه درشان یک بانوی ایرانی نیست که پاهایش رابیشترازحدممکن بازکندزنان حرمسرای اجازه نداشتندبدون روبندبامردی صحبت کنند.سنت قدیمی ما از مردان بزرگی چون کوروش بهمون رسیده شماهاعقب مونده هستید بی فرهنگا
مایلی سخن
|
Iran (Islamic Republic of)
شما اون موقع بودی
سیما جوووووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
عجب!شما زمان کوروش کبیر بودین؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
عفاف از حجاب مهمتره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نشانه های که نوراو سیماجوووووون و نوید یک نفرن کامنت مشترک شان.عفاف از حجاب مهمتر است!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این کوروش پرستها یه تمدن من در آوردی برای خودشون ساختند که همه چیزش غربیه فقط اسمها ایرانیه !!!
نگین
|
Iran (Islamic Republic of)
اونایی نظرمخالفت دادن یه خورده بد نیست کتاب ایران باستان نوشته موله(آموزگار)و... رو بخونن بعد نظر بدن.بعدم کی کوروش رو پرستید حالا,اینایی حجاب رو قبول ندارن نه به آیات قران اعتقاد دارن نه به تمدن و فرهنگ گذشته خودشون احترام میزان.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
حجاب که رفت به دنبال حیا هم میره بعدم عفتی برای آدم باقی نمیمونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
منظور من همین غرب زده هاییه که تمام نشونی که از ایران دارند همین کوروش کوروش کردنهای طوطی واره .
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
تاریخ رو نمیتونی عوض کنی ناشناس.
غرب زده هم خودتی که یه دونه کتابم نخوندی تا یه خورده از گذشتت اطلاع داشته باشی.توصیه میکنم برو سوره احزاب رو با معنی بخون اون موقع میفهمی من چی گفتم.
(امیرحسین)
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا خانوم حجاب نباشه عفاف هم از بین میبره.
شیرفهم؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شهرام من تاریخ رو عوض نکردم شما غرب زده های کوروش پرست تحریفش کردید .اگه خیلی علاقه مند کوروش اید پس چرا همه زندگی تان غربیست و به راه و روش کوروش عمل نمی کنید ؟!!!!
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس مگه زمان کوروش زنا بی حجاب بودن؟منم حرفم اینه میگم اونایی دین ندارن حداقل به فرهنگ گذشته خودشون احترام بزارن,اصلا ما کوروش پرست توچقد به دین خودت عمل کردی؟؟اگه یه عده هم که ادعای دینداری می کنن به دینشون عمل کرده بودن اینقد بدبختی نداشتیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۱۶
۱
كاش واقعا انقدرسنك آقابه سينه ميزنيدهمين حرف جديدشون گوش ميكردين نظرآقاكجاوبرخورد پليس وبه اصطلاح بسيجيان محترم كجا
چراواقعيت نميبينيدهمش ميخوايدبگيداينجاهمه چيز گل وبلبله
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
حرف جدید ایشان بخاطر نزدیک بودن به انتخاباته وگرنه ایشان 23ساله که نظرش برخورد با بدحجابیه و سخنان ایشان راجع به حجاب و عفاف را در سالروز زن بخوان
مردم دار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۴
۲
نتیجه برخوردهای خشونت آمیزاول انقلاب تا الان ارگانهایی چون کمیته سپاه بسیج مدارس نیروی انتظامی باجوانان این مرزوبوم بهترازاین نمیشه وعواقب شدیدترووخیم تری داره براجامغه.
حوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۱
۱
خیلی ممنون از توصیه هات آقا محمد در رابطه با تقویت املا که تازه اونم فهمیدیم اگه دستور زبان فارسی بخونیم املامون بهتر میشه فقط لطفا میشه بگی معنی بلقور رو هم تو کدوم کتاب میشه پیدا کرد تا این بیسواد شرمنده هم که عامل سیل و زلزنه و خشکسالی و.......... و در کل رانده شدن همه مردان تماما بیگناه این دنیا از بهشته هم اقلا چیزی یاد بگیره ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مردهای عوضی البته زیاده ولی این زنها هستند که با جنون آرایش و جراحی پلاستیک ارزش خودشون رو تا حد عروسک پایین میارند و حتی باعث میشن آدم در مورد عقلشون هم شک بکنه !! چون با دست خودشون کاری کردند که نگاه مردها بهشون مطلقا جنسی و ابزاری باشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس من متوجه رابطه حرف شما با کامنت خودم نشدم . اما اینو بگم که این موضوع عقل رو هم که مردها تازه نمیگن تا دنیا دنیا بوده یه زنها اتهام کم عقلی زدن دیگه مگه نه ؟ البته اگه زنها عقل داشتن که ..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من خودم زنم و از این شرایطی که این عروسک فرنگیها در جامعه ایجاد کردند بسیار ضربه خوردم . و البته حاضر هم نیستم شان انسانی ام رو زیر پا بگذارم و عروسک و مانکن بشم. هزینه زیادی هم بابتش پرداختم .
ع س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۲
۱
دین به اجبار نیست....سوره بقره آیه256
(امیرحسین)
|
Iran (Islamic Republic of)
ع س درسته دین به اجبار نیس ولی بی زحمت آیه های بعدیشم بخون.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۱۱۱
۳
من زن ایرانی غذادرست میکنم جارو میزنم لباس میشورم اما تودهن کسی میزنم که بخواداینطوراین کارهاراحقیرجلوه بدهدوزن وایران مسخره کنداگردلسوزبود به دشمن پناه نمی بردخودش ازهمه برده ترهست که فکرش دزدیدن مگه زنهای خارجی ظرف نمیشورن لباس چی غذا چی؟؟؟؟؟؟؟؟واقعا متاسفم برات برات خانم شادی چقددروغ ازما شرم نمیکنی ازخداشرم نمیکنی چه کسی را بخاطرلاک ناخن گرفتن یا جوراب
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
هم نام هستیم مریم خانوم خیلی با نظراتت حال می کنم عقایدمون تقریبا مثل همه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به بردگیت شک نکن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هم مجبور بودن به انجام کار خونه بردگیه هم مثل عروسکهای فرنگی گشتن و باعث حظ بصری مردان وقیح شدن...
همیشه راه سومی هم هست دوستان :))
حوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
آدم عزیز ( که ما آدم نیستیم) لطف کردی و موضوع رو به همونجا کشوندی که من میخواستم . آفرین.
اگه دوستان عزیز و البته خود جنابعالی مسلمان هستید باید بدونید که در دین اسلام آدم و حوا هر دو با هم مرتکب گناه شدند حالا نمیدونم چرا با وجود حساسیتی که برای اجرای اجکام دین دارین( البته در صورتیکه به زن حکمی بشه )ولی چرا وقتی صلاح خودتونه میتونید از آموزه های دینی خارج بشید. این داستان حوا رو مردها به اینصورت تو مغزها کرده اند که حوا فقط نمادی باشه تا بتونند تمام گناهان دنیا که مقصر بسیاریشون هم شخص خودشون هستند پای زنان بریزند. میشه اینو یکیتون برای من توضیح بده که اصلا به فرض که داستان حوادرست بوده حالا اگه اون گناه رو مرتکب نمیشد مردها اینهمه گناه و جنایت ،خیانت، مال مردم خوری ، تجاوز حتی به بچه های خردسال ،قبل عامها ،کفر گویی،گردن فرازی در برابر خدا ،کلاه برداری ، دروغ ، تهمت ، افترا ، غیبت ، دسیسه و توطئه .....ووووووووهزاران هزار دیگه که اینجا فرصتش نیست بگم و (البته همه اونها رو هم به زنها نسبت میدین ) میخواستن در بهشت انجام بدن و رانده نمیشدند؟ آخه تا کی ؟ تا کی ما باید تاوان یک داستان ساختگی رو بدیم اما مجرم واقعی در عالم واقعی در کار باشه و هیچ عیبی تو کار خودش نبینه دیگه هر طرف نگاه میکنیم با ما مثل مجرم رفتار میشه حالا دیگه گناه سیل و زلزله و خشکسالی و قحطی و هر بلای طبیعی دیگه هم خیلی ساده مثل اینکه یک فرضیه کاملا پذیرفته شده علمی باشه براحتی پای ما ریخته شده. تا کی ما باید بخاطر یک داستان محکوم باشیم و گناهکار واقعی صاف صاف برای خودش بگرده؟ اسم حوا رو بعنوان نماد ظلم بزرگ کاملا بی دلیل و غیر عاقلانه ای که در تمام طول تاریخ به ما شده انتخاب کردم شما هم خوب اومدید. ممنون.
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
با این وجود که با قسمتی از کامنتنون موافقم ولی چرا موضع تون اینقدر خشنه؟ایا کفر گویی فقط مختص مرده یا گردن فرازی در برابر خدا؟!یعنی واقعا شما به این نتیجه رسیدین که همه می خوان تموم تقصیرارو گردن خانمها بندازن؟هر عقل سالم و حق جوی تایید می کنه که در هر زشتی یا گناهی نمی شه فقط یک طرف قضیه رو مقصر دونست!به عنوان مثال اگه گناهی انجام بشه اگه 50 درصد یک زن بی حجاب مقصر باشه 50 درصد من به عنوان مرد مقصرم که نخواستم حد و حدودمو حفظ و نگاهمو کنترل کنم و همونطور که یک زن نمی تونه بگه خب نگاه نمی کرد منم قطعا نمی تونم خودمو بی تقصیر بدونم و مدعی بشم که اگه جامعه اینجوری نمی بود منم دنبال گناه نمیرفتم.به هر جنس یک جور برای حفظ انسانیت و اخلاقیات دستور داده شده!و اگه قراره جامعه سالمی داشته باشیم باید هر دو جنس به فراخور حالشون طبق دستورات خداوند به حریمها احترام بزارن و نه تنها یک جنس خاص
حوا
|
Iran (Islamic Republic of)
منم نخواستم بگم زنها مرتکب گناه نمیشن خواستم یادآوری کنم که ماجرا اونطوری که نشون داده میشه یکطرفه نیست کار بجایی رسیده که مثلا علمای مسیحی وقتی در این رابطه حرف میزنند طوری مدعی هستند که حتی اگه بیمار باشند اینو تقصیر زن میدونند که اونا رو از بهشت بیرون آورد وگرنه حالا مریض نبودند. اصلا مگه بهشت یک محوطه حصار کشیده شده است که اگه کسی رانده شد تمام اخلافش هم اونطرف دیوار بیفته؟ این تفکر اصلا مفهوم دیگه ای از بهشت میده. یک مفهوم مادی . و اینم نا آگاهی خود این افراد رو برخلاف اون دک و پزشون نشون میده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱
۱
" ان کیدکن عظیم"
حوا
|
Iran (Islamic Republic of)
تحویل بگیرید اینم یک نمونه دیگه از گناهان انحصاری حوا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس زنان ناپاک نه هر زنی!
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۰
۸۴
چرا همیشه فکر میکنید پنهون کاری جواب میده !!!!!!! خود منو بخاطر اینکه گفتن استین مانتوت کوتاه بود گرفتن. دقیقا هم ازین عکسا انداختن. وقتیم گفتیم مگه ما مجرمیم جواب نمیدادن و میگفتن تا 6 ماه اینده اگه مورد دیگه ای نبینن از پروندتون پاک میشه اگه نه و مورد دیگه ای ازتون ببینیم دادگاهی میشید . حالا صراط جون واحد اندازه گیری ما اینچ هس یا نیس این واقعیتیه که نمیشه روش سرپوش بزارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۲۰
۲
یک تار موی خانم های محجبه می ارزه به هزازان هزار بی حجاب
امیر. ه
|
Iran (Islamic Republic of)
تار موی محجبه ها کجا بید آخه؟
ثنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۳۰
۰
خیلی جالبه ها این بد حجابا خیلی جوش فرهنگ اصیل ایرانی میخورن کاش یه نظری به زن نجیب ایرانی مینداختن غربی عمل میکنن سنگ ایرانی بودن به سینه میزنن
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۲
۰
هیچ دقت کردین قد همشون بالای 180 سانتیمتره؟(6 فوت و 5 اینچ میشه بالای 190) خوبه که اینقد دخترامونو قد بلند میبینن
لابد پسرا همه بالای 2 مترن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اینها رو با کوهان هاشون حساب کردند :) از شوخی که بگذریم تو این عکسها نگاه ابزاری به زن کاملا هویداست ! قد و هیکل و قیافه و ... یعنی دخترهای یک و پنجاه سانتی دل ندارند یا سر آدم حساب نمیشن ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ایول عجب نکته جالبی
+++++++++++++++
صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۰
۱
سلام دوستان
تمام کسانی که در ایران به خصوص تهران زندگی می کنند حقیقت این عکس ها را می پذیرند در ایران این اتفاق ها می افته حالا خانوم رحمانیان با استفاده از مدلها اون را به تصویر کشیده
ایکاش پوشش در ایران آزاد بود تا هر کس به صلاحدید خودش اون را انتخاب می کرد
ایکاش قوانین رسمی و عرفی ما به حریم شخصی افراد احترام می گذاشت
ایکاش ما به جای اینکه ذهن خودمون را درگیر این مسائل می کردیم فکر می کردیم که آیا مشکلات واقعی جامعه ما این ها هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حریم شخصی!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خانم صادقی در اینصورت بعید میدونستم که تا چند وقت دیگه ازدواجی هم صورت می گرفت.خب مثل شما تهرانی ها همه به روز می شدن دیگه
حوا
|
Iran (Islamic Republic of)
آخه این اراجیف چیه . اولا جایی که حجاب اختیاریه فقط غرب و اون چند تا کشور مورد نظر شما که نیست مثلا هندوستان هم حجاب اجباری که نداره اونجا هم ازدواجی ثبت نمیشه؟ یا را ه دوری نریم قبل از انقلاب میزان ازدواج بیشتر بود یا حالا ؟ آمار طلاق چطور؟اینها علتهای دیگه ای داره که دوستان به بعضی هاشون اشاره کرده اند. وقتی میبینم کسی اینطورحرف میزنه با خودم میگم واقعا بعضیها چقدر از دنیا بی خبر هستند و همه اطلاعاتشون از دنیا فقط تو محیط اطراف خودشون خلاصه میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حوا خانم خوب تو بگو دلیلش چیه؟
حوا
|
Iran (Islamic Republic of)
میدونی از کجا اون نود درصد رو آورد ؟از همون جایی که پسرک اطلاع کسب کرده که مصرف قرص اعصاب اون دخترها بالاست . وقتی که یک طرف بحث بدون دلیل و مدرک حرفی بزنه باعث همین میشه بحث رو به عوض حرفهای منطقی به جایی بکشونه که دوطرف فقط در تلاش برای سنگ پرانی به طرف هم باشند.
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
خواهر گرامی با وجود اینکه برای شما احترام قائلم ولی این قیاس درستی نیست هند جامعه ای که فاصله طبقاتی توش بیداد می کنه!بدترین خشونت ها بر علیه جنس مونث می شه!طوری که الان تعداد مردان چند برابر زناشونه!!!خیلی از هندی ها از امکانات اولیه بی بهره ان!زندگیشون قبیله ای و عشیره ایه نمی شه با جامعه امروز ایران یا غرب مقایسش کرد که چرا با وجود بعضی مسائل امار ازدواج بالای دارن! مگه چند درصدشون در برابر امواج ماهواره یا فرهنگ امروز دنیا قرار دارن چندتاشون سواد خوندن و نوشتن دارن!حتی مقایسه جامعه قبل از انقلاب با جامعه امروز به نظرم کار اشتباهیه مگه چند درصد از ادم های اون دوره سواد خوندن و نوشتن داشتن؟اصلا زن مثل امروز توی جامعه حضور داشت؟یا فقط حضورش محدود می شد به خونش!به نظرت اگه در اون دوران ارتباط زن و مرد به راحتی امروز می بود سوالم اینه بازم با اون سبک زندگی ایا ازدواج یا طلاق به همون شکل باقی می موند؟نمونش ترکیه می تونی 30 ساله قبلو با امروزش مقابسه کنی و ببینی ایا اباگری تونسته کمکشون کنه یا وضعیت بدتر از این چیزاست.اصلا یه پیشنهاد.ببینید بیشترین امار طلاق و یا ازدواج ها مربوط به چه نوع خانواده هاین هم تو ایران هم تو هند و هم جامعه قبل از انقلاب یا هر جای دیگه
حوا
|
Iran (Islamic Republic of)
من هندوستان رو فقط یک مثال آوردم بله همه جا مسائل خاص خودشو داره وگرنه چند جای دنیا مگه حجاب اجباریه؟ اولا خواهش میکنم این موضوع رو روشن کنیم که حجابی که اینجا صحبتشه منظور حجاب اسلامیه چرا خیلیها به محض اینکه با کلمه حجاب اختیاری روبرو میشن بلافاصله اونو با لخت بودن مترادف میبینند مگه الان بجز ایران و چند کشور دیگه همه جای دنیا زنها لخت هستند یا با این حساب مردهای ما هم لخت هستند! خب هر جای دنیا حدودی برای این امر تعیین کرده اند وگرنه که فکر نمیکنم هیچ جای دنیا اجازه بدن زن لخت همینطوری ویلان تو خیابونها بگرده مثلا بدون هیچ پوششی به اداره بره یا معلم باشه .حالا اون کارناوالها یا مراسم خاص که مورد جدایی هستند و شرایطی برای خودشون دارن که ما چنین رسمی در فرهنگمون هرگز نداشته ایم به ما ربطی هم نداره. همیشه اجبار نتیجه عکس میده که در این مورد به وضوح دیدیم .اگه اون بگیر و ببندها و اجبارهای اوایل انقلاب نبود حالا با این موج به قول شما عروسکهای نقاشی شده باور کنید به این صورت و شدت روبرو نبودیم. مگه دختر جوان غربی که حجاب نداره اینطوری آرایش میکنه ؟ اصلا لغت زن در ایران فقط یک اسلحه در دست مردهاست برای موجه نشون دادن چهره خودشون در برابر اذهان دنیا. هر دو طرف رو میگم هم موافقین هم مخالفین . هر کدوم دیگری رو محکوم میکنه که شما به زنها ظلم میکنید در حالیکه هر کدوم که قدرت دستشون بود همین کارو کردند. نمونه اش توی همین مطلب میبینم که درباره موفقیتهای زنها و دشمنی غربیها و تخریب زن ایرانی دم زده میشه اما در همین کشور نماینده مجلسش درمورد موفقیت بیشتر دخترها در ورود به دانشگاه همینقدره میتونه بگه" دخترها که مورد مناسبی برای ازدواج پیدا نمیکنند وارد دانشگاه میشوند" این آدم فکر نمیکنه که دختران دانشگاهی بجز عده ای محدود اکثریت چیزی بین هیجده تا بیست سال دارند در کدوم دوره زندگی میکنیم که دختر هیجده ساله تو خونه مونده محسوب بشه که دانشگاه رو هم آخرین امید خودش برای شوهر یابی بدونه این اظهارنظرها که انواع اونو شنیده ایم تخریب نیست؟ خود مرد ایرانی با موفقیت زنان کشورش چطور برخورد میکنه؟ حالا حق ندارند موفقیت زنها رو چماق کنند تو سر خارجیها .چون خودشونم بقدر کافی سنگ زیرپای زنها میندازن.
حوا
|
Iran (Islamic Republic of)
بالا رفتن سطح سواد هرگز نمیتونه ضرری داشته باشه من نفهمیدم ارتباطی که شما بین این دو میبینید به چه شکل بوده ولی نظر خود من اینه که اگر ربط داشته باشه این میتونه باشه که از حقوق انسانی خودشون که قبلا از اونها دریغ میشد بیشتر باخبر میشوند اینم که نباید اشکالی داشته باشه اینهمه اینجا هندونه زیر بغل زنها دادن که طلا و جواهر و مروارید و گل و بلبل هستند خب حقوق انسانیش چی ؟ یا واقعا فقط در سطح چند تا سنگ و گیاه خلاصه میشه که اونام حقی ندارند. یعنی حالا باید چیکار کنیم زنها بی سواد بمونند ؟ خانواده ها نجات پیدا میکنند ؟ شاید منظور اصلی شما هم این نبود اما طوری مطرح کردید که این سوء تفاهم رو بوجود میاره ایکاش یکبار دیگه بهتر توضیح بدین . زنهای زیادی در هر دوره ای کار هم میکردند اما کارهای کوچکتر و کم اهمیت تر بیشتر در حد کارگری خانه های دیگران بعلت فقر عمومی که اون موقع وجود داشته که البته زمانهای نزدیک قبل از انقلاب اینگونه هم نبود اصلا از همون موقغ تلاش زنها شروع شده بود که حالا به مشاغل و تحصیلات بالاتری رسیده اند اما این به تنهایی علت طلاق نمیتونه باشه .
اما بی بند و باری و ماهواره ( که البته هر کسی تحت تاثیر تبلیغات اون قرار نمیگیره مگر اینکه بی جنبه باشه) که رو به فزونیه و یکی از دلایل قابل تامل این مسئله هست مورد جدائیه که بازم با حجاب اختیاری خیلی فرق داره.
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
خواهر گرامی حوا خانم قبل از پاسخ دادن می خوام بدونم منظورتون از حجاب اختیاری چیه؟چه نوع پوششی مد نظرتونه؟و اگه ممکنه دلیلتونم بفرمایید
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۳
۰
غير از مصرف لوازم ارايش و وسايل نصبي و گول زنك مصنوعي مصرف قرص اعصاب اين قشر زحمت كش بيحجاب هم زياده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پسرک تو باز تو مسائل بزرگترها دخالت کردی؟چیکار به آرایش دیگران داری؟میدونم 90 درصد شما پسرها که اینجوری فکر میکنین دستتون به اینجور دخترا نمیرسه از حسودیه!وگرنه آرزوتونه یکی از همین دخترا برگرده نگاتون کنه!
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس منظورت از اینجور فکر کردن چی؟!!!منظورت کسایه که به بی حجابی و ابایی گری معترضن!شما از کجا میدونید 90 درصدشون اینجورین؟با کدوم مدرک می گین که معطل یک نگاه همچین دخترایی هستیم؟شما مستقیما به من اهانت کردین.لطف کن بگو با کدوم مدرک به این کشف مهم نائل اومدین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
وقتی می دونند زیر اون آرایشها چه هیولایی(ظاهری و ذاتی) وجود داره چرا باید حسودیشون بشه ؟! هه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱
۰
۲
این تفکرات شما در مورد غرب بیشتر از اینکه تجربه شخصیتون باشه تبلیغاتیه که اینجا وجود داره . آدم وقتی خودش زندگی اونا رو از نزدیک میبینه یا از کسانی که اونجاها زندگی میکنند میشنوه میبینه که اینجا چه تبلیغات منحرف کننده ای وجود داره تمام غرب اون چیزی که توی فیلمها میبین که نیست واقعا فکر میکنین دخترهای غربی تنها فکر و ذکرشون شکار پسرهاست و پسرهاشونم به همه دخترها مثل غذای خودشون نگاه میکنند ؟ در کمال تاسف باید قبول کنیم که این مخصوص جامعه ماست .
اگه توی غرب در اخبار راجع به تجاوز جنسی یا ازدواج همجنس بازها با هم گفته میشه برای اینه که مطبوعات و رسانه های اونا آرادی عمل بیشتری دارند و هر خبری رو منعکس میکنند اما اینکار نباید اینطور معنی بشه که تمام جامعه اینطوره .خب چیزی رو توی اخبار میگن که خاص باشه دیگه . در مورد همجنس گرایی بین خود اونها هم اختلاف عقیده وجود داره.حتی من از چندین نفر شنیده ام که بسیاری از خانواده های آمریکایی که ما اونها رو سردمدار بیدینها و بی بند و بارها میشناسیم کاتولیکهای بسیار متعصبی هم هستند.
من نمیدونم شما واقعا اعتقاد به این دارین که در کشور ما چند همسری وجود نداره یا بخاطر لاک ناخن کسی رو نگرفته اند یا تجاوز به کودک و حتی محارم وجود نداره؟ اینها رو که روزنامه ها با تمام محدودیتی که دارند بازم به نحوی اطلاع رسانی کرده اند مگه نخونده یا نشنیده اید؟ درضمن تجاوز فقط اون چیزی نیست که میدونیم همین مزاحمتهای خیابانی که ازوقتی دختر بچه کوجکی بودیم گرفتارش هستیم هم فرق زیادی با اون نداره نمیدونم با نوشتن چنین چیزی چقدر میتونم موضوع رو به مردها تفهیم کنم یا هیچ تاثیری نداره به هر حال حتی دست زدن به بدن یک دختر و رد شدن شاید از نظر خود مردها خیلی ساده باشه و این امری کاملا متداوله ولی همینها میتونن طوری در روح و روان یک دختر تاثیر بذارن که روی زندگی جنسی و در نتیجه آینده اونم تاثیر بگذاره .
میثم سفید در مورد اینکه هر کسی دین رو به خواست خودش تعبیر میکنه کاملا موافقم حرف ما هم سر همینه دین رو هر جای دنیا درست مطابق با خواست مردان اون جامعه تفسیر کرده اند حتی همین غرب که اینجا مورد صحبته.
اینهمه هم اینجا تهران... تهران... میگین به معنی کویبدن دخترها وزنهای تهرانی اما باید عرض کنم زمانی جایی خوندم که نتیجه تحقیقی این بود که برخلاف پیش داوریهای قبلی ما ، تهرانیها زن آزارترند.
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
همین اول بابت اینکه کامنتم طولانی شده عذر خواهی می کنم و نظرمو توی دوتا کامنت میزارم
متاسفم که اینجا بحث ها سر مرد یا زن بودنه نه انسانیت و یا مشخصه های زندگی سالم و ارمانی!خانم ناشناس فرمودین تبلیغات؟اول از همه چرا فکر می کنید که شما فقط با کسای در ارتباطید که خارج از ایران نزدیگی می کنن؟شما از کجا میدونید من همچین کسایو نمی شناسم!!!در ضمن اینم بگم که ایا با وجود این همه رسانه توی دنیا بازم فکر می کنید کسی نمی تونه تعریفی از جوامع دیگه پیدا کنه مثلا کتابها یا اینترنت؟!مگه شما زندگیشونو از نزدیک دیدین؟می خوام یه جمله از یه خانم فمنیست که چند سال قبل تو یه کنفرانس زده بود بزارم برات. در حال حاضر ممکنه بدتر از این باشه
ورا لوين در مقاله اش «تغيير نقش خانواده» اظهار مي دارد: در سال 1950 تنها 18درصد از زنان در آمريكا سرپرست خانواده بودند. در سال 1980 اين رقم به 54 درصد افزايش يافت. با تغيير شكل خانواده و افزايش متاركه،خانواده هسته اي شامل پدر، مادر و فرزندان، از بين رفته و امروز فقط 12 درصد از خانواده هاي آمريكايي از اين الگو پيروي مي كنند از سوي ديگر علي رغم طرح خشونت عليه زنان در محيط خانواده كه توسط فمينيست ها مطرح مي شود، خشونت خانگي اغلب در ارتباطات آزاد و زندگي مشترك بدون ازدواج اتفاق مي افتد و زناني كه ازدواج نمي كنند دو برابر، بيشتر از زنان ازدواج كرده متحمل خشونت و بد رفتاري مي شوند
می شه بهم بگی چرا امار قاچاق زنان در این کشورها سر به فلک می کشه؟مگه نگفتی پسرا به دخترا و خانم ها به چشم غذا نگاه نمی کنن!خیلی چیزارو نمی شه اینجا گفت که ای کاش می شد.جامعه ما!!!( در کمال تاسف باید قبول کنیم که این مخصوص جامعه ماست)متاسفانه این حرفو چند وقت قبل از زبون تهمینه میلانی شنیدم اما به یه شکل دیگه.که همه مردم ایران عقده این!!!من نمی فهمم بعضیا چه اصراری دارن کلا همه جامعه رو به یک چشم ببینن!از شما و خانم میلانی باید پرسید چرا از غرب که صحبت می شه اصرار دارید بگید عده ای اینکاره هستن ولی به ایران که میرسید همه مردم حالا با هر اعتقادیو از دم تیغ میگذرونید؟!اگه اینجوریه که همه پسرای ایرانی دخترارو به چشم غذا می بینن و همه دخترای ایرانی فقط فکرشون شکار پسراست!به نظرم نباید این ازدواج ها دوام داشته باشه و درصد بالای باید شکست بخورن به نظرم اگه توی جامعه ما هم همچین چیزای باشه با عرض معذرت مخصوص مقلدین فرهنگ غرب و غرب زده هاست.گفتی در ایران روزنامه ها بابت اطلاع رسانی اخبار و حوادث در محدودیتن.باشه اگه شما یک مورد فقط یک مورد روزنامه ای رو اسم بیارید که به خاطر انشار اخبار و حوادث جنسی و واقعی که در سطح جامعه رخ داده توقیف شدن من حرف شمارو کامل می پذیرم فقط شما یک مورد مثال بزنید.در غرب برای اینکه رسانه هاشون ازادن این چیزارو می گن باید بگم سخت در اشتباهی!!!رسانه های تصویری کوچکترین اشاره ای به این مسائل ندارن مگه بخوان به اهداف سیاسی شون برسن مثلا یک رئیس جمهورو بکوبن به طور مثال ماجرهای پیرمردهای سیاسی شون با دخترهای کمتر از 18 سال با وجود داشتن همسر!مثل سارکوزی یا امثالش اما چیزی که اینجا مهمه نه این اخبار بلکه اماریه که ارائه می شه با توجه به پرونده های که به جریان می افته!باید بگم یه شاخه جدید از کاتولیکها هستن که اونارو به اسم اوانجلیست می شناسن و فرقه نو ظهوریه که اتفاقا بوش هم مولود این تفکره!و پایگاه و سرچشمه شونم همون امریکاست اما می خوام بدونم شما چقدر از عقایدشون اطلاع دارید؟!!!
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه همچین چیزی تو ایران باشه هم مربوط به ادمهای بی خداست!تجاوز به محارم!!!حتی فکر کردن بهش هم ازار دهنده است!چجور ادمی می تونه این کار رو بکنه؟ادمی که خدارو قبول داره؟!چند همسریو من باهاش مخالفم و می بینم دیگه مثل قبل نیست که امیدوارم هر چه زودتر بر اساس مواضین دین اسلام با این قضیه برخورد بشه اما مطمئنم مشکل از جای دیگست.بی اعتقادی ادمها!!! شما ارتباطهای نامشروع رو می خواین چیکارش کنید؟؟؟دست زدن به خانم ها از چه کسای بر میاد واقعا اون کسی که اهل خدا باشه به خودش اجازه میده اینکارو بکنه حتی اگه معذرت می خوام اون دختره پوشش طوری باشه که اب دهنشو راه بندازه و تحریکش کنه که بیشتر به بدنش نزدیک بشه؟ایا همچین ادمی این اجازه رو به خودش میده! با جمله اخریت موافقم چون خودمم در این مورد شنیدم اما فکر می کنید دلیلش چیه؟با این وجود بازم همین تهرانی که شما می گید نسبت به کشورهای غربی وضعیتش بهتره.واقعا فکر می کنید چرا؟؟؟به نظر من خیلی ساده است.ابایی گری و شکل رفتار خانم ها و اقایون تو سطح جامعه و همچنین عقاید اومانیستی
بله.وقتی که با افکار اومانیستی قراره زندگی مشترک شکل بگیره نباید انتظار دیگه ای داشت.ادمها دائم در تنش و عدم امنیت به سر می برن طرز پوشش و رفتار خانم ها شوهراشونو ازار می ده و نسبت به اونا بی اعتمادشون می کنه اما باید طبق اصول امانیستی(فرد محوری)نباید این ناراحتیشو به زبون بیاره وگرنه بهش برچسب می خوره زن هم دقیقا به همین شکل از رفتارهای شوهر ازار می بینی ولی نمی تونه چیزی بگه به مرور این بی اعتمادیا یه جای سرباز می کنه و یکی از دو جنس به بن بست می خوره!و در اخر تحمل همدیگرو ندارن و می شه اینی که دارید می بینید.راستی فکر می کنید چرا توی شهرستانها اهانت و خشونت به همسر کمتر از تهرانه به اصطلاح پیشرفتست؟و در اخر می خوام نظر شما رو هم در این مورد بدونم اگه قبول کنیم که حتما هم همینطوره که هنوز اشکالاتی وجود داره به نظر شما باید چه کار کرد؟شما چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟باید غربی شد؟