سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵
حسین شریعتداری در مناظره برنامه «دیروز امروز فردا»

سردمداران فتنه 88 به دنبال فروش ایران بودند

چرا اصلاح‌طلبان در پی انکار این عمل بر نیامدند و انتظار مردم و رهبری از آنها این بود که وقتی اسرائیل اصلاح‌طلبان را سرمایه خود دانست،‌ موضع می‌گرفتند و صف خود را از صف فتنه‌گران و این سه ضلع جدا می‌کردند.
کد خبر : ۸۵۸۵۵

به گزارش صراط ، حسین شریعتمداری و محمدابراهیم اصغرزاده با حضور در برنامه «دیروز امروز فردا» به مناظره با یکدیگر پرداختند که مشروح این مناظره در ادامه می‌آید.

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در ابتدای این برنامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت تخاصم بین ایران و آمریکا چیست؟ اظهار داشت: درگیری از آنجا شروع شد که ما اسلام ناب را به ثمر رساندیم یعنی اگر اسلام در اوراق و کتاب‌ها می‌بود هیچ اتفاقی نمی‌افتاد.

وی افزود: اولین قدم این است که اسلام را بر کرسی حاکمیت بنشانیم و این اقدام چند وجهه دارد؛ نخست اینکه اسلام ظلم‌ستیز است یعنی اینکه چون این اسلام ظلم ستیز بوده پس استکبار در مقابل آن ایستادگی می‌کند، دوم اینکه اسلام یک باور است و این انقلاب برای صدور خود نیاز به ویزا ندارد و هرکجا که مسلمان باشد به آنجا خواهد رسید و ‌سوم آنکه محرومان جدید به آن دل خواهند بست و آخر اینکه اگر در مسیر خود مقاومت کنید در آن پیروز خواهید شد و دیگران هم از آن پیروی خواهند کرد و این درگیری‌ها از همین نقطه آغاز شد و آن این است که درگیری با آمریکا ماهوی بوده است.

در ادامه اصغرزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اتفاقی افتاد که سفارت آمریکا توسط دانشجویان تسخیر شد، افزود: من با کلیات صحبت‌های آقای شریعتمداری موافق هستم، ‌مردم قرار نبود که بعد از انقلاب سفارت آمریکا را تسخیر کنند سه روز بعد از انقلاب چریک‌های فدایی خلق به سفارتخانه حمله کرده و در آنجا پناه گرفتند که نیروهای کمیته به آنها حمله کرده و پس از خارج کردن آنها سفارت را به آمریکا تحویل داده بودند.

وی با اشاره به اینکه پس از چند ماه که از انقلاب گذشته بود و همه منتظر بودند که آمریکا جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد، تصریح کرد: ‌به رسمیت نشناختن انقلاب از سوی آمریکا باعث شد که یک پتانسیل میان مردم بوجود آید که آمریکا یک توطئه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران در سر دارد و این عمل باعث یک نوع بی‌اعتمادی در احساس مردم بوجود آورد.

اصغرزاده با بیان اینکه بنده و چند تن از دوستان حمله به سفارت آمریکا را طراحی کردیم، عنوان کرد: ‌در ابتدا قرار بود 2 الی 3 روز در آنجا تحصن کرده و چند گروگان بگیریم اما بعد از تسخیر لانه جاسوسی ما نگران بودیم که این کار مورد تایید امام و مردم خواهد بود یا خیر که پس از مدتی امام از سوی موسوی خوئینی‌ها این عکس‌العمل دانشجویان را مورد تایید قرار دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: اقدام دانشجویان در حمله به سفارت انگلیس که در سال گذشته رخ داد یک اقدام احساسی بود که این عمل یک کپی‌برداری از حمله دانشجویان به لانه جاسوسی بود که باعث شد در داخل وحدت از بین رفته و هزینه‌ای زیادی برای کشور ایجاد شود و روزنامه کیهان نیز از آن حمایت کرد.

شریعتمداری در ادامه برنامه دیروز، امروز، فردا صحبت‌های اصغرزاده را که گفت در مفاد قرارداد الجزایر عدم دخالت آمریکا در مسائل ایران مورد تایید قرار داده شده است را مورد انتقاد قرار داد و گفت:‌ آقای بایدن طرحی را می‌دهد که بعدا فاش می‌شود، منافقین می‌توانند در گروه تروریستی باشند و به فعالیت‌های خود ادامه دهند و اینکه آمریکا‌یی‌ها با چنین تصمیماتی بر مفاد پیمان الجزایر پایبند هستند را من قبول ندارم همانطور که برخی از آمریکایی ها آن‌را قبول نداشتند.

وی در ادامه به فتنه 88 اشاره کرد و افزود:‌ این حرکت توسط سه ضلع آمریکا، اسرائیل و انگلیس طراحی شده بود و چرا آقایان (اصلاح‌طلبان) در پی انکار این عمل بر نیامدند و انتظار مردم و رهبری از آنها این بود که وقتی اسرائیل اصلاح‌طلبان را سرمایه خود دانست،‌ موضع  می‌گرفتند و صف خود را از صف فتنه‌گران و این سه ضلع جدا می‌کردند.

شریعتمداری در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اشتراکات و تفاوت‌های دولت‌های هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد را در قبال آمریکا چه می‌دانید، اظهار داشت: این بحث بسیار گسترده است؛ دولت سازندگی که دولت بعد از جنگ بود در همان موقع آقای مهاجرانی که معاون حقوقی رئیس جمهور بودند یادداشتی بر این محوریت که باید با آمریکا رابطه مستقیم برقرار کنیم منتشر کرد که رهبر معظم انقلاب پاسخ مستندی می‌دهند و می‌فرمایند؛" شما چه چیزی دارید که به آمریکا بدهید،‌آنها اسلام ما را می‌خواهند،‌آیا شما آنرا به آنها می‌دهید؟"

وی افزود: دولت اصلاحات هم از ابتدا نمی‌خواست با آمریکا ارتباط برقرار کند ولی تلاش‌هایی از سوی روزنامه‌نگاران که از مشاوران رئیس‌جمهور وقت بودند صورت گرفت که سعی در ایجاد رابطه با آمریکا داشتند که مصداق صحبت‌های بنده یکی از دوستان آقای اصغرزاده است که از جاسوس آمریکایی رسما عذرخواهی می‌کند.

شریعتمداری ادامه داد: خاتمی در نشست سالانه که در نیویورک برگزار شد طرح گفتگوی تمدن‌ها را مطرح کرد که بلافاصله مورد تایید در سازمان ملل قرار می‌گیرد ولی متاسفانه در همان سال آمریکایی‌ها ما را جزو محور شرارت قرار می‌دهند.

وی گفت:‌ در دولت احمدی نژاد در ابتدا مخالف آمریکا بودند که در این اواخر گفته می‌شد که رئیس جمهور خواستار مذاکره با آمریکا بوده که خوشبختانه از سوی سایت ریاست جمهوری مورد تکذیب واقع شد.

شریعتمداری افزود: اگر ما از بحث کوتاه بیاییم این سوال مطرح می‌شود که آیا با این عمل تحریم‌ها برداشته می‌شود که بنده می‌گویم تحریم‌ها چند برابر می‌شود.

اصغرزاده در پاسخ به شریعتمداری گفت:‌ نمی‌شود به نسلی که انقلاب را ایجاد کرده انگ زد و دولت‌ آقای هاشمی و خاتمی در مسائل اقتصادی،‌ سیاست خارجی و مسائل هسته‌ای به مراتب بهتر از دولت فعلی بوده و دولت فعلی که قطعنامه‌ها را ورق‌پاره دانست و به غربی‌ها گفت آنقدر قطعنامه صادر کنید که قطعنامه‌دانتان در بیاید و از این ادبیات استفاده کرده نتوانسته که قضیه را پیش ببرد.

وی به بیان خاطره‌ای از حاج احمد خمینی پرداخت و گفت‌:‌ ایشان در رابطه با جواب رئیس‌جمهور رجایی که به میتران رئیس جمهور فرانسه داده بود گفتند که امام به او فرمودند که شما یک دیپلمات هستید و باید با ادبیات خوبی صحبت کنید و جواب تبریک او را بدهید.

اصغرزاده افزود: اینکه بگویید ممه را لولو برد و یا اینکه در نیویورک هزینه‌های اقامت افرادمان را در سازمان ملل زیاد کنید و در بدترین موقع صحبت از گفتگو با آمریکا کنید آن هم در شرایطی که بعد از کنفرانس عدم تعهد موقعیت خوبی را بدست آوردیم و مقام معظم رهبری مسئله رفراندوم فلسطین را مطرح کردند این اصلا درست نیست؛ البته موضوع رابطه با آمریکا موضوع کلان نظام است و در دست ما نیست اما سیاه و سفید دیدن و خوب و بد دیدن همه چیز درست نیست واینکه فقط شعار بدهید که آمریکا مداخله کرده و دولت‌های قبلی با او بسته‌اند یک خوش‌خیالی است.

این دانشجوی سابق پیرو خط امام (ره) گفت:‌ ما فقط می گوییم که آمریکا این قدر پدرسوخته است و نمی‌توانیم با آن مذاکره کنیم در حالی که احمد قوام در زمان استالین از طریق مذاکره با شوروی، آذربایجان ایران را نجات داد،‌دکتر مصدق در دادگاه لاهه مذاکره کرد و حقوق ایران را به دست آورد اما شخصی مثل فتحعلی‌شاه هم به قائم مقام فراهانی گفت من می‌جنگم و مذاکره نمی‌کنم و به همین ترتیب قسمت‌های بسیاری از سرزمین‌ ایران را در جنگ با روس‌ها از دست داد لذا قانون اساسی تکلیف این قضیه را مشخص کرده که چه کسی و در کجا می‌تواند به مذاکره بپردازد.

وی تصریح کرد: اینکه بگوییم خاتمی و هاشمی مقدمات فروش کشور را فراهم آوردند حرف‌هایی است که کیهان می‌زند و البته ممکن است همین انگ‌ها را به من هم بزنند در حالی که من هیچ علاقه‌ای به رابطه با آمریکا ندارم البته ما هم در کیهان بودیم که در آن زمان مردم برای کیهان صف می‌بستند ولی تیراژ حال حاضر کیهان را نمی‌دانم چقدر است!

اصغرزاده خطاب به شریعتمداری گفت: ‌در موقع روی کار آمدن احمدی‌نژاد هم همین کار را کردید و آنقدر رقبا را کوبیدید که همه دیدند، مگر ما نمی‌گفتیم که این دولت قانون‌گریز است و باید بودجه آنرا کنترل کنید اما شما ول کردید که این دولت به اینجا رسید که ارزش پول مردم را سه برابر کاهش داد،‌ صحبت ما این است که چرا حتی خاتمی با بیل کلینتون به عنوان رئیس‌جمهور یک ملت دست نداد،‌ به هر حال دولتی‌‌ها وظیفه‌شان این است که ایران را از معرض تهدید خارج کنند و از تشکیل اجماع جهانی علیه کشور جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: نمی‌شود نشست و گفت مذاکره کنیم و بعد مثل کره شمالی همه درب‌ها را به روی خود ببندیم؛ همگی آمریکا را به عنوان دشمن می‌شناسیم ولی این جمله از کیست که گفته است "قطع رابطه با آمریکا امری ابدی نیست؟"  لذا شعار را باید وقتی داد که باور پذیر باشد و اگر شعاری دهید که مردم باور نکردند فایده‌ای ندارد.

در ادامه برنامه حسین شریعتمداری در پاسخ به صحبت‌های اصغرزاده گفت: ایشان مطالبی فهرست‌وار را مطرح کردند،‌مثلا از توهم توطئه صحبت کردند اما باید پرسید که آیا توطئه آمریکا علیه ما توهم است؟، ‌حتی  موسوی یکبار آمد و در مقابل اصلاح‌طلبان موضع گرفت که توطئه‌ آمریکا توهم نیست چه بلایی بر سر او آوردند؛ بله باید ادبیات خوب و مناسبی داشت اما ماجرا به شکلی دیگر است؛ بنده نگفتم که خاتمی و هاشمی به دنبال فروش ایران بودند اما به صراحت در فتنه 88 سردمداران آن فتنه به دنبال این بودند که ایران را بفروشند.

وی افزود: یک موقع فقط تحلیل است و یک موقع سند می‌آورید روزنامه‌نگار مستنداتش همیشه همراهش است؛ چطور می‌شود که ما یک به یک مراحل فتنه 88 را پیش بینی کرده‌ایم،خیر ما غیبگو نبودیم و این فرمول مشترک آمریکا و انگلیس و اسرائیل بود، وقتی کمیته صیانت از آرا را تشکیل دادند این کار توصیه شده از سوی جین شارپ بود شما می‌گویید که چرا خاتمی با کلینتون دست نداد من می‌گویم که دو بار با جرج سوروس صهیونیست ملاقات داشت؛ چه کسانی قبل از فتنه با آقایان اصلاح طلب جلسات آموزشی داشتند؟ آیا ورود جان کین و ریچارد رورتی را انکار می‌کنید؟ خود اصلاح‌طلبان و جرج سوروس از ارتباط با همدیگر می‌گویند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: شما گفتید که مذاکره بستگی به شخص مذاکره‌کننده دارد اما اینطور نیست بلکه بستگی به شرایط و مختصات مذاکره دارد، شرایط مذاکره عبارت از این است که کف مذاکره را مشخص می‌کنند و مجموعه موارد مورد موافقت و اشتراک را به مذاکره می‌گذارند و سقف آن که می‌خواهند به آن برسند را مشخص می‌کنند ولی وقتی از اول سقف را می‌خواهند برسند معلوم است که به آن توافق دست نمی‌یابند.

وی افزود:‌ ما که آمریکا را قدرت بزرگی نمی‌دانیم اما مگر همین اصلاح طلبان نبودند که آمریکا را بزرگ دانستند چه کسانی به صورت مکتوب در دوران اصلاحات نوشتند که رزمندگان اسلام را با رزمندگان پابرهنه آتیلا و وحشی مقایسه کردند و گفتند هر چه بدبختی داریم از بسیج است و گفتند به علت درافتادن با آمریکا جنگ به وقوع پیوست.

شریعتمداری در پاسخ به مطلبی که اصغرزاده درباره اداره جنگ توسط دولت موسوی مطرح کرد، اظهار داشت: مسائلی که دولت موسوی برای ایجاد مشکل در راه دفاع مقدس به وجود آورد را بهتر است وارد نشویم زیرا موارد متعددی را در بر می‌گیرد.

وی در مورد اظهارات اصغرزاده درباره روزنامه کیهان گفت: مگر ما ننوشتیم که شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را دو روز قبل از آن سایت فارسی زبان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی عنوان کرد و جریان فتنه و اصلاح‌طلب در روز قدس به نفع اسرائیل و آمریکا شعار دادند، چرا اصلاح‌طلبان هیچگونه موضعی نگرفتند، ‌در زمان اصلاحات اگر یک بخشدار در نقطه دورافتاده صحبت می‌کرد روزنامه‌هایشان از آن پر می‌شد ولی در موقع فتنه 88 هیچ موضعی نگرفتند. آقای اصغرزاده کدامیک از مطالب کیهان که دراین باره گرفته شد غلط از آب درآمد؟

اصغرزاده در پاسخ به صحبت‌های شریعتمداری اظهار داشت: این تفکر که دشمن را یکپارچه فرض کنید ونتانیاهو،‌ جرج بوش،‌کلینتون،‌اوباما،‌ خاتمی و هاشمی و هر کس را مطابق میل ما نبود در یک جبهه قرار بدهید درست نیست؛ جین شارپ کیست!؟ مگر ما در ایران افراد خلاق و مبتکر کم داریم بنابراین ریشه این تفکر دایی جان ناپلئونی خیلی خطرناک است.

وی افزود: درباره قضیه هسته‌ای آقای خاتمی بهتر شرایط را جلو برد؛‌ قرارداد سولانا-لاریجانی را که به این خوبی بود چرا دولت احمدی‌نژاد لغو کرد بنابراین ما باید به مسئله تحریم‌ها و سوال‌های جدید پاسخ‌های جدیدی بدهیم اینکه بگوییم دولت اصلاحات ادامه دولت سازندگی بود مشکلی را حل نمی‌کند، باید در میان احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا به اختلافات دامن زده و نگذاریم که اجماع جهانی علیه ایران شکل بگیرد لذا تفکر کیهان،‌تفکری عبوسانه است که با آن به جایی نمی‌رسیم لذا باید ببینیم که چرا با آمریکا مرزبندی داریم.

اصغرزاده با اشاره به اینکه دعوای ما با اسرائیل ذاتی و اصیل است، اظهار داشت: ‌بازدارندگی ما در مقابل آمریکا فقط به موشک نیست و حرکت نرم‌افزاری نیز نیاز دارد مردم باید راضی باشند،‌آزادی باشد و احزاب و مطبوعات آزاد باشند و این موازنه قدرت با آمریکا ایجاد می‌کند لذا نمی‌شود مملکت را اینطور اداره کرد و همچنین درباره صحبت‌های آقای شریعتمداری معتقد نیستم که نظرات و برداشت ایشان از نظرات رهبری است.

وی افزود: باید از پتانسیل تمام آحاد جامعه استفاده کرد لذا انتخابات سال 92 بسیار حیاتی است و به جای اقتصاد موضوعاتی مانند صلح‌طلبی و روابط بین‌الملل مهم‌ترین موضوعات است.

شریعتمداری در پاسخ گفت: ‌چرا وقتی نتانیاهو می‌گوید اصلاح طلبان سرمایه‌های ما هستند یا وقتی اوباما می‌گوید از جنبش سبز حمایت می‌کنیم اصلاح طلبان موضع نمی‌گیرند؟ من می‌گویم که جین شارپ کیست؟‌شعار معروف فشار از پایین و چانه زنی از بالا شعار او بوده نه سعید حجاریان؛ کسانی مانند جان کین یا ریچارد رورتی که به ایران آمدند از چه کسانی هستند؟

اصغرزاده در جواب شریعتمداری گفت: ای کاش این پیش‌بینی‌ها را در مورد احمدی‌نژاد می‌کردید.

شریعتمداری جواب داد: شما می‌خواهید بحث را روی مقایسه دولت خاتمی و احمدی‌نژاد ببرید. بحث این است که اصلاح طلبان به دنبال بیگانگان رفتند.

وی با ذکر مثالی گفت: اسرائیلی‌ها اعلام کردند که ایران در فرودگاه بنگوریون از آنها اسلحه می‌خرد؛ امام فرمودند که اسرائیل آنقدر خبیث است که اگر به بحر اکبر هم دست بزند نجس می‌شود بنابراین مشخص بود که حرکت ما در جنگ مورد رضایت اسرائیل نبود اما حرکت فتنه 88 دقیقا در جهت خواست آمریکا و اسرائیل بوده است.

شریعتمداری اظهار داشت:‌ یکی از مشاوران اوباما می‌گوید که ما با وجود حضور 50 ساله دچار نفرت ملت‌ها از آمریکا و رویکرد آنها از انقلاب اسلامی هستیم، بنابراین اگر ایران در برابر پیشنهادات سازشکارانه کنار می‌آمد آمریکایی‌ها این تحلیل‌ها را نداشتند.

وی افزود: من از رهبری نظری نیاوردم، رهبری بالاتر از این هستند که از ایشان مایه بگذاریم، من از خودم مستند می‌آورم.

شریعتمداری تصریح کرد: اینکه می‌گویید بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان اختلاف بیاندازید یک شعار است آنها در مورد ایران هیچ گونه اختلاف نظری ندارند.

اصغرزاده در پاسخ گفت:‌ طبیعی است که آمریکایی‌ها دوست دارند دولتی همسو با آمریکا در ایران روی کار بیاید و منافع آنها را تامین کند اما آیا در آمریکا نیز برای ما اوباما بهتر است یا رامنی؛ فهمیدن این مطلب سخت نیست اوباما در مصر و ترکیه گفته که خواهان جنگ صلیبی نیست، لذا ما باید از شکاف‌ها در میان آمریکا‌یی‌ها استفاده کنیم و جلوی لابی اسرائیل را بگیریم مگر درباره جنگ ویتنام یا همین تسخیر سفارت آمریکا اختلافاتی در میان آمریکایی‌ها ایجاد نشد و مگر ما درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از تسخیر سفارت آنها در ایران تاثیر نگذاشتیم؟ البته قطعا برقراری روابط به نفع ما نیست،‌آمریکا دشمن است اما نباید همه فرصت‌ها را تبدیل به تهدید کنیم. مردم ما مقاومت می‌کنند اما هنر دولتمردان این است که تهدیدها را فرصت تبدیل کنند.

وی درباره خبر نیویورک تایمز مبنی بر دیدار نمایندگان  ایران و امریکا در دبی که از سوی هر دو کشور تکذیب شد، گفت:‌به هر حال گروه‌هایی در هر دو کشور هستند که خواستار رابطه هستند،‌اما وقتی آمریکا بفهمد در داخل کشور ما ضعف هست از آن سوء استفاده می‌کند در حالی که ما باید از او امتیاز بگیریم مثلا در قضیه حل مسئله گروگان‌های آمریکایی، امام خمینی به مجلس گفتند که بروید در مذاکرات امتیاز بگیرید لذا اکنون هم در مذاکرات با آمریکا اگر موفق شوید امتیاز بگیرید خوب است اما اگر ذلیلانه باشد فوق‌العاده به ضرر کشور است هر چند که تا انتخابات ریاست جمهوری 92 ایران نباید هیچ اتفاقی بیافتد ولی بعد از حضور باشکوه و مقتدرانه مردم در انتخابات سال آینده یک دولت مقتدر می‌تواند مذاکره را پیش ببرد.

شریعتمداری درباره اینکه پاسخ ایران به خواست آمریکا برای ایجاد رابطه چه خواهد بود گفت:‌ این مسئله مشخص است که حرکت انقلاب در آمریکا اثرگذاشته؛‌ بر طبق گزارش نیویورکر و سی ان ان در 80 شهر آمریکا و کانادا تظاهراتی در محکومیت ترورشهید احمدی روشن و در مخالفت با جنگ علیه ایران صورت گرفت، بنابراین رابطه با مردم آمریکا را کسی نفی نکرده و مگر جنبش وال‌استریت غیر از آن است؟

وی افزود:‌ آمریکایی‌ها مذاکره را فقط برای مذاکره می‌خواهند نه حل مسائل فیمابین.

شریعتمداری اظهار داشت: البته اینکه آقای اصغرزاده می‌گوید بهتر است کیهان از میدان توپخانه بیرون بیاید و به میدان آزادی برود را قبول نداریم ما افتخار می‌کنیم که در جنوب شهر هستیم و نرفتیم آن بالا کروات بزنیم.

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: طبق تحلیل دیوید فروم در سی‌ان‌ان می‌گوید که اگر ایران کوتاه بیاید به این معنا نیست که تحریم‌ها به خاطر مسئله هسته‌ای ایران است، آنها دو هدف اصلی دارند که بگویند با کنار آمدن با ایران مسلمانان جهان را به این مطلب سوق دهند که ایران از مواضع خود دست برداشته است. بنابراین دو هدف اصلی آنها تغییر رفتار و تغییر ساختار نظام ایران است و نیاز مبرمی برای آنهاست که به دنبال تحول در خاورمیانه هستند.

شریعتمداری اظهار داشت: مگر در مذاکرات 1+5 با آمریکا مذاکره نداریم،؟ مگر در زمان خاتمی که شما گفتید اینقدر پیش نرفتیم که در اجلاس لندن سه کشور اروپایی گفتند که برای اینکه تضمین عینی بدهید که دنبال سلاح نیستید باید از برنامه‌های هسته‌ای دست بکشید،‌؟ در همان موقع سرو صداهای زیادی مبنی بر حمله آمریکا بود اما فقط یک نفر ایستاد و گفت که به پیشرفت هسته ای خود ادامه می‌دهیم. افرادی هم در ادامه گفتند که نه درست نیست اما همانطور که گفتیم تصمیمات کلان نظام در جای دیگری گرفته می‌شود.

اصغرزاده گفت: همه دولت‌ها وقتی می‌توانند از مذاکره صحبت کنند که دارای توانایی و اجماع ملی باشند، وقتی دارای چنین چیزی نباشند نمی‌توانند پای میز مذاکره بروند و اگر قرار است مذاکره شود باید زندگی مردم بهتر شود، شما به خیابان‌های تهران باید توجه کنید به جای بازدید از زندان اوین باید بروید و ببینید در بیمارستان‌ها و بازارها چه خبر است، همه صحبت‌ها از اول انقلاب برای مذاکره مقید و مشروط بوده حتی با دولت عراق بعد از جنگ تحمیلی مذاکره کرده‌ایم تا امتیاز بگیریم.

وی افزود: اگر فکر کنیم که آمریکا هراسی را باید دامن بزنیم به جایی نمی‌رسیم، این چه وضعیتی است که برای مملکت درست می‌کنید؟ البته آمریکایی‌ها از ما و انقلاب خوششان نمی‌آید آن‌ها از همان اول دوست داشتند که شاه برگردد اما ما هم باید در برابر آن‌ها هوشیار باشیم.

اصغرزاده با اشاره به مطالبی که روزنامه کیهان درباره متعلق بودن بحرین به ایران نوشت، اظهار داشت: این نوشته باعث بحران در روابط ایران و بحرین شد، آقای شریعتمداری شما به چه حقی این مطالب را می‌نویسید در حالیکه کشور، رهبر، شورای امنیت، قانون اساسی و شورای نگهبان دارد ما وقتی سفارت آمریکا را تسخیر کردیم برخی از جوانان به ما گفتند که مملکت را شما بدبخت کرده‌اید ولی ما بارها توضیح دادیم که ادامه حضور آمریکا باعث بدتر شدن اوضاع در کشور می‌شود اما این‌که بینش دایی جان ناپلئونی داشته باشیم و همه دنیا را وابسته به آمریکا و صهیونیست‌ها بدانیم راه به جایی نمی‌بریم.

دانشجوی سابق پیرو خط امام با اشاره به برخی از اظهارنظرها درباره پذیرش ایران هسته‌ای با توانایی محدود توسط غرب، گفت: اینکه آمریکا می‌گوید "همه گزینه‌ها روی میز است" یک شعار است، حمله نظامی به ایران اصلا امکان‌پذیر نیست، آن‌ها این حرف‌ها را می‌زنند تا رضایت صهیونیست‌ها را جلب کنند و این نظر افرادی مانند رامنی است اما مدیریت کشور در حقیقت باید به سمت این پیش برود که غربی‌ها صلاحیت هسته‌ای کشور را در درصدی از غنی‌سازی به رسمیت بشناسند و در مذاکرات میز بین‌المللی به دنبال امتیازگیری باشیم لذا این گزینه واقع بینانه است.

اصغرزاده تصریح کرد: درباره انتخاب رئیس‌جمهور بعدی آمریکا برای مردم آمریکا اصلا بحث هسته‌ای ایران مهم نیست بلکه ارتباط آن با زندگی و معیشت روزمره‌شان برای آن‌ها مهم است لذا در این وضعیت ما باید به گرفتن امتیازات هسته‌ای بپردازیم.

در ادامه برنامه حسین شریعتمداری گفت: ما وقتی که از قدرت بالایی برخوردار هستیم وارد مذاکره می‌شویم اما بحث بر سر این است که ما توان و قدرت داریم و نباید طرف مقابل شرط بگذارد و نتیجه مذاکره را از قبل تعیین کند، واقعیات موجود این است که آن‌ها به دنبال مذاکره با شرط تعیین نتیجه نهایی هستند.

وی افزود: آقای اصغرزاده صحبت از مذاکره با دولت عراق بعد از جنگ را کردند اما مگر الان بحث مذاکره با عراق است؟ برای تاثیر بر روی افکار عمومی آمریکا کدام شعارها خوب بوده است؟ مگر جنبش وال‌استریت بحث نفی نظام سرمایه‌داری نبوده مگر این‌که نمی‌خواهیم زیر بار یک درصد صهیونیست برویم شعار آن‌ها نیست؟

مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: برژینسکی در 22 می 2011 در اجلاس آتلانتیک (کشورهای آمریکا و اروپا) گفت: کدام احمقی آمریکا را از ابرقدرتی 2001 به این وضعیت در سال 2011 رسانده؟ دموکرات‌های احمق یا جمهوری خواهان دیوانه؟ و برژینسکی گفت که تحولات نشان می‌دهد آمریکا به پیچ بزرگی رسیده است و در این‌جا نقش ایران را مهم می‌بینیم.

شریعتمداری تصریح کرد: همین آمریکایی‌ها گفتند که درباره ایران هسته‌ای هشدار می‌دهیم زیرا ممکن است محور تاریخ به زودی چرخش پیدا کند، آن‌ها گفتند که امروز از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل الطارق در مراکش تحول عظیمی در حال وقوع است که به زلزله شبیه بوده و کشورها را متلاطم و دولت‌ها را متلاشی کرده، آن‌ها گفتند که صحنه‌های انقلابات تونس و مصر خاطره خیابان‌های برلین و پراگ علیه کمونیسم را متبادر نمی‌کند که خوشایند ما باشد بلکه ویژگی‌های اسلامی، ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی دارند.

در ادامه برنامه اصغرزاده با اشاره به این‌که من در دوران دانشجویی جودو‌کار بوده‌ام، گفت: من استراتژی جودو را قبول دارم یعنی بسیار پرتحرک باشیم، در یک زمانی پیش آمد که مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه اسبق آمریکا رسما به خاطر کودتای 28 مرداد از ایرانیان عذرخواهی کرد اما ما در آن موقع نتوانستیم از این صحبت‌ها امتیاز بگیریم در حالیکه این قابل استفاده بود، هم‌چنین 11 سپتامبر فرصت خوبی بود که ما هم به همراه آمریکا علیه تروریسم فعال باشیم اما پس از لشکر‌کشی آمریکا به عراق و افغانستان و شوک جهانی آن همه معادلات به هم ریخت.

وی افزود: ما باید برای دفاع از حقوق مردم به مذاکره و امتیازگیری بپردازیم هم‌چنین قدرت بازدارندگی یعنی مردم راضی و اقناع بشوند که وقتی دولت به مذاکره می‌پردازد از سوی آنان است، بنابراین وقتی شعار می‌دهیم "باید طاقت مردم را هم در نظر بگیریم" البته مردم ایران تا به حال از جان و مال خود گذشته‌اند اما باید پشت‌مان را تقویت کنیم یعنی آزادی‌های اجتماعی را افزایش دهیم و آزادی‌های بیشتری به مطبوعات و احزاب بدهیم.

اصغرزاده تصریح کرد: البته ملت ایران زیر هیچ مذاکره‌ای که شرط‌گذاری باشد نمی‌رود اما به عنوان یک قدرت منطقه‌ای می‌تواند مذاکرات را به عنوان توازن قوا علیه اسرائیل و آمریکا تعریف کند و در آن امتیازاتی بگیرد لذا با تفکرات دایی جان ناپلئونی که کار کار انگلیسی‌هاست و دیگر هیچ کاری نمی‌شود کرد به جایی نمی‌رسیم.

دانشجوی سابق پیرو خط امام اظهار داشت: در شمال آفریقا ملت‌ها به خاطر تحقیر‌شدن به خیابان‌ها آمدند و این صحیح است که در اعتراضات آن‌ها اسلام هم نقش داشته اما این نبوده که انقلاب اسلامی صورت گرفته آن‌ها به خاطر بی‌توجهی و توهین‌ها و تحقیرها که بدترین چیزی است که مردم را به خیابان‌ها می‌کشاند قیام کردند مانند دولت شاه که متکبر بود و فکر می‌کرد که می‌تواند از موضع بالا با مردم برخورد کند اما امام خمینی (ره) از همین قضیه استفاده کرد و حکومت طاغوت را سرنگون کرد.

وی با اشاره به این‌که من یک آدم گوشه خیابان هستم و روزنامه و حزبی ندارم، گفت: باید یک هیئت قدرتمند و توانمند کارشناسی به مذاکرات بپردازد تا بتواند شرایط زندگی مردم را بهبود ببخشد متاسفانه مشکلات به دلیل سوءمدیریت‌هاست و همان طور که تورم پولی به وجود آمده تورم زیرپا گذاشتن قانون هم وجود داشته وقتی که صندوق ذخیره ارزی را تبدیل به کمیته اقتصادی و صندوق دولت کرده‌اند چرا شما صحبتی نکردید؟آقای شریعتمداری شما نسبت به این دولت مسئولید در سال 84 و 88 بیشترین حمایت‌ها را از احمدی‌نژاد کردید.

شریعتمداری در جواب گفت: تفاوت ما با شما این است که ما به سمت جلو فعالیت داشتیم و اگر حرکتی در قضیه هسته‌ای نداشتیم حرکت امروز پیش نمی‌آمد شما گفتید که این انقلاب‌ها در دنیای اسلام اسلامی نیست در حالیکه این انقلاب‌ها حرکات تثبیت شده و اسلامی است همچنین کجای دنیا و کدام انقلاب را سراغ دارید که بعد از پیروزی حتی یک بار مقبولیت و مشروعیت خود را به رای مردم گذاشته باشد.

اصغرزاده پاسخ داد: اگر ما می‌خواهیم که یک تمدن‌سازی جدید را صورت دهیم باید جواب‌های جدیدی به چالش‌های جدید داشته باشیم این صحبت‌هایی که آقای شریعتمداری و روزنامه کیهان می‌کنند یک انقلاب مخملی علیه تفکر خلاقانه انقلاب بوده، ما توانایی اثرگذاری در منطقه و دنیا را داریم و انقلاب ما انقلاب خوبی بوده به شرط اینکه مدیریت خوب و عقلانیت و خردگرایی را بپذیریم اما این‌که همه چیز را فقط به یک تیم بدهیم و آن‌ها را فرزندان خدا بدانیم کاری درست نمی‌شود لذا باید مسئولیت بپذیریم مثلا کسانی که سال گذشته رفتند و سفارت انگلستان را گرفتند فقط هزینه برای کشور به جا گذاشتند.

نظرات بینندگان
م ا ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۱
۱۵۷۸
۲۱۸۶
-
درود بر حاج حسین شریعتمداری

=======================
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حیف که جناب شریعتمداری جزو معدود شخصیتهاییه که عهد اخوت نداشتن صراط را نقض میکنه وگرنه یه نقد حسابی مینوشتم براش .
رسانه هفت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۱
۲۱
۰
شریعتمداری ام اومد پس ماشالله مردم ایران چقدر هواخواه دارن ..!
سیامک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۱
۹۳۲
۱۰۶۹
شریعتمداری بد اصغرزاده رو ضربه فنی کرد.
اصغر زاده بجز توهین و حرف‌های خاله زنکی هیچی نداشت، بسیار ناراحت شدم از توهینی که اصغرزاده به مردم جنوب تهران کرد... البته تازگی نداره جماعتی که مردم رو قابلمه به دست، دلفین، امل و... خطاب کنند باید همیشه آماده بکار بردن کلماتی جدیدتر از آنها بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ايول .پس معلومه اصلا نگاه نكردي .دلم ميخواد 10 دقيقه اخرش رو فقط اخرشو ببين جوابتو ميگيري. اگر اصغر زاده به يه عده توهين كرد اقاي شريعت مداري با طرفداري پروپاقرص 84 و 88 از رئيس جمهور و با انكار اين حمايت به ايران توهين كرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
عجب ! پس ضربه فنی که میگفتن اینه ؟ دایی جان ناپلئون هم همه را ضربه فنی میکرد .
ysd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۱
۴۴
۲۷۴
حاج حسین نوکرتیم.کاش کاندیدریاست جمهوری میشدید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
زبونتو گاز بگیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۱
۵۵۸
۲۱۵
برای آقای شریعتمداری متأسفم که هنوزفتنه واقعی را نشناخته وعادت داره به اصلاح طلبان تهمت فتنه گربزنه
وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
اون مهم نیست مهم توایی که فهمیدی راستی جایزتو کی از کاخ سفید میفرسیتن
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۱
۸۵۹
۷۷۴
از اول تا آخر برنامه دیدم باور کنید اگه وقت داشتم تناقضات آقای اصغر زاده رو که چند بار حرفای خودشونو نقض کردن درمیاوردم، یک مسئله ای که صادق در ساختار و الگو پردازیهای رفتاری جریان تجدید نظر طلبان اون هست که تفکری عصر حجری و توهین به شعور مخاطب رو دنبال میکنن اینه که در حالیکه برنامه ربطی به زندانی بودن مجرمی که کیفر خواستشو دادن به دست چپش با حضور وکیل مدافع و...(دوست ندارم چیزای دیگه رو هم اسم ببرم) بصورت دزدکی و مسخره لابلای حرفا گفته شه یا لفظ "دوست خوبم فلانی" یا نقد دولت در جلسه ای ربطی نداره ... ، اینکه میگم توهین به شعور مخاطب منظورم به اینه که احساس میکنن جماعت نونو با گوششون میخورن! اصلا به فرض دولت نهم و دهم خیلی بد... چه ربطی به خوب بودن افتضاحات دولتهای قبلی داره متاسفانه اینطور فک میکنن یا حداقل اینجوری القا میکنن که اگه احمدی نژاد بد باشه اونکیا خوب میشن!!
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۲۳۶
۳۵
فعلا که کسان دیگری ایران را به روسها و چینی ها فروخته اند
حمید شمسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۵۲۵
۳۴۱
حاج حسین دوستت داریم.
شعبون بی مخ !
|
Iran (Islamic Republic of)
ما بیشتر !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ههههه
حاج حسین متوهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۳۲۲
۴۷
پیروزی یک اصلاح طلب دسته سومی بر یک اصولگرای دسته اولی مبارک باد
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۴۴۸
۶۸
شريعتمداري در اين برنامه آنقدر ضعيف و پر لكنت بود كه حتا مني كه سخت با او و انديشه هايش مخالفم را هم به تعجب واداشت. هيچ وقت شريعتمداري را انقدر ضعيف نديدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چون به آخر رسیده هیچی واسه گفتن نداشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۴۱
۰
الان ساعت 13:6 هست و 55 نظر در صف انتشار!
در صراط چه میگذرد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خبری نیست همه پاشدن رفتن نمایشگاه نظر ملت همیشه در صحنه مونده تایید نشده .
خبرمرند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۶۰
۲
جمتب صراط نیوز،جای تعجب است نظرات را چاپ نمی فرمائیدنکند نظرها مطابقت با گفته های آقای شریعتمداری نداردچاپ نمی فرمائید؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۱۱۳
۲
در برنامه کفه ترازو کاملا به سود اقای اصغر زاده بود ولی با این گزارش کاملا به سود اقای شریعتمداری است که انصاف و عدل علی این نبود .ما عید دیر را گذراندیم .صراط درسی که از عید بردی این بود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۱۶
۵۶
به نظرم قبل از انتخابات از اين مناظره هاو سناريوها توسط مسئولين براي گرم شدن انتخابات استفاده مي شود
ارزش نگاه كردن نداشت.بسياري از سئوالات در اذهان مردم هست كه هيچ مناظره اي به آن پاسخ نداده و نخواهد داد.
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
بخش.اول.كاملا.درسته...
بخش.دوم.كاملا.درست.تر...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۲۵۸
۳۶۶
ای ولله حاج حسین
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۱۹۵
۲۸۳
با سلام
این برنامه رو دیدیم و لذت بردیم ...
دم آقای شریعت مداری گرم
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۲۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۱۴۷
۸
صحبت های آقای اصغرزاده بسیار منطقی و وزین بود.
وطن
|
United States of America
پرچم تو هم خیلی وزین خیلی هم به هم میاید پیوندتان مبارک
ناشناس
|
United States of America
موضوع بحث در میان ایرانیان خانوادگی است مواظب این اجنبی پرست ها باشید
سانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۳۹۹
۳
درود بر اصغرزاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
۲۸
۲
چه خبر شده چرا به روز نمی شوید؟؟؟
اینطوری که اعتبارتان را از دست می دهید؟؟؟
حیف نیست؟!
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
۴۵۰
۱
این مرد سر پیاز است یا ته پیاز در مورد همه چیز نظر می دهد
وطن
|
-
احتمالا وسط پیازه
ناشناس
|
-
این هم از هردمبیلی سیاست ایران است .
سیدمهدی موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
۶۴
۰
چی شده صراط جان؟؟؟
در صف انتظار اینجا طولانی تر از صف انتظار مرغ شده.
از چی می ترسی که آرای مردم را منتشر نمی کنی ؟؟؟
فکر می کنی با گذشت زمان و سانسور عقاید مردم مساله را فراموش می کنند؟؟
نسرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
۱۱
۰
چرا نظراتو منتشر نمیکنی ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
۷۱
۰
آنها به دنبال فروش ، شما به دنبال حراج ، كدام بهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما بفرمائید ببینیم دنبال کدوم یکی هستید = البته به نظر می رسد شماها هم حراج هم فروش هم قتل عام و ویرانی ایران باشید که این خواب شما ها تعبیر نخواهد نشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
۹
۰
خيلي جالبه روز اول و ساعت 8 صبح نظر دادم چاپ نشده.........
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
۳۷
۴۳
شریعتمداری دیگه کیه؟ چپیه یا راستی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱
۹۹
۰
اوباما پیروز شد ، زبون این آقا هم دوباره دراز شد . خودتون ربط هارت و پورت این آقا با اوباما رو پیدا کنید .
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱
۸۷
۰
حالم ازت بهم ميخوره ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱
۷۲
۰
به قول خودتون ما آزادی بیان داریم، پس این چه آزادی بیان ایه که نظراتو سانسور میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مولانا بدپیله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۱۲۱
۰
نه که در دولت های نهم و دهم ، ایران اصلاً به بیگانگان فروخته نشد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۸۱
۰
شریعتمداری هنوز از توهم خارج نشده است.
حاج اکبر
|
Germany
|
۱۳:۴۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۱۵۸
۲
شریعتمداری دچار بیماری توهم است واقعا اصغر زاده درست گفت