شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
حسین شریعتمداری:

مذاکرات هرگز به نتیجه مطلوب نمی‌رسد/سرِ تیم مذاکره‌کننده کلاه رفته بود

حریف در آغاز کار انتظار داشت آنچه هیئت ایرانی روی میز گذارده است، مصرف چانه‌زنی داشته باشد ولی آرزوهایی را که پیش از آن و از مسیر نیویورک تا وین پرورانده بود، بر باد رفته دید.
کد خبر : ۱۷۸۲۱۳
صراط: حسین شریعتمداری در یادداشتی به موضوع مذاکرات هسته ای در وین پرداخت که متن این یادداشت را در زیر می خوانید:

1- در آخرین ساعات روز جمعه - به وقت تهران - معلوم شد مذاکرات سه روزه ایران و 5+1 در وین، خوشبختانه بی‌نتیجه مانده است.

شاید تصور شود استفاده از قید «خوشبختانه» برای اعلام شکست و بی‌نتیجه ماندن مذاکرات هسته‌ای وین4، نامتعارف و «بدبینانه» است ولی این واقعیت قابل تردید نیست که مذاکرات هسته‌ای به دلایلی که پیش از این بارها گفته و نوشته‌ایم، هرگز به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، اگرچه این مذاکرات دستاوردهای غیرهسته‌ای دیگری دارد که ادامه آن را توجیه می‌کند.

پیش‌بینی درباره بی‌نتیجه بودن مذاکرات نه فقط پیچیده نیست بلکه نیم‌نگاهی گذرا به چالش یازده‌ ساله اخیر از یکسو و اهداف استراتژیک اعلام شده آمریکا نسبت به ایران اسلامی از سوی دیگر به وضوح نشان می‌دهد که ایران و حریف با دو نگاه متفاوت و در مواردی متضاد به این چالش و مذاکرات برخاسته از آن می‌نگرند.

اکثر مسئولان محترم کشورمان با خوشبینی به مذاکرات می‌نگریستند تا آنجا که کلید حل بسیاری از مشکلات را در آن می‌دیدند.

طیف یاد شده با این تصور- بخوانید توهم - که آمریکا و متحدانش نسبت به صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران تردید دارند برای جلب اعتماد حریف دست به تلاش گسترده‌ای زدند که در برخی از موارد با «وادادگی» نیز همراه بود.

غافل از آن که طرف مقابل نسبت به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشورمان کمترین تردیدی ندارد و با توجه به چالش یازده ساله و بازرسی‌های پی در پی و همه جانبه، اساسا نمی‌توانست و نمی‌تواند کمترین تردیدی داشته باشد.

اما، در آن سوی ماجرا آمریکا و متحدانش به فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و چالش پدید آمده در این میان، باعنوان یک «گروگان» می‌نگریستند و این چالش را اهرم مناسبی برای مقابله با موجودیت نظام اسلامی - و نه برنامه هسته‌ای آن - تلقی کرده و می‌کنند.

ما و حریف با این دو نگاه و هدف متضاد دور میز حاضر می‌شدیم بنابراین، به آسانی قابل درک بود که مذاکرات در تمامی مراحل و موارد آن از اجلاس اکتبر 2003 تهران - 29 مهرماه 1382- گرفته تا نشست اخیر وین‌4 نمی‌توانست و نمی‌تواند به نتیجه برسد، چرا که نتیجه مطلوب آمریکا و متحدانش نه فقط توقف فعالیت هسته‌ای ایران، بلکه به قول «دیویدفروم» در CNN، تضعیف موقعیت ایران اسلامی با دو هدف پلکانی تعریف شده بود.

ابتدا، «تغییر رفتار» و سپس «تغییر ساختار» نظام. از این روی به آسانی قابل درک بود که برخلاف آنچه برخی از مسئولان محترم تصور کرده و هنوز هم می‌کنند، «اعتماد‌سازی» حلقه مفقوده حریف نبود که در جریان مذاکرات به دنبال آن باشد و به قول «جرج فریدمن» مسئول شورای راهبردی استراتفورد آمریکا «مشکل اصلی ما با ایران، برنامه هسته‌ای این کشور نیست.

مشکل آن است که ایران نشان داده است نه فقط بدون حمایت آمریکا، بلکه در حال درگیری و تخاصم با آمریکا می‌توان قدرت برتر تکنولوژیک و نظامی منطقه بود و همین الگو، بهار عربی- بخوانید انقلاب‌های اسلامی - در خاورمیانه و شمال آفریقا را در پی داشته است».

بعد از اجلاس پاریس میان ایران و تروئیکای اروپایی - انگلیس، فرانسه و آلمان - در آبان‌ماه 83- نوامبر 2004 - در جلسه‌ای پیش‌بینی کرده‌بودیم که حریف پرونده هسته‌ای کشورمان را به شورای امنیت سازمان ملل می‌فرستد و یکی از مسئولان مذاکره‌کننده وقت با تعجب آمیخته به اعتراض گفته بود، چرا؟! و پاسخ شنیده بود که حریف برنامه هسته‌ای ایران را گروگان گرفته و «اعتمادسازی»! بهانه است.

سه ماه بعد، اروپایی‌ها با صراحت اعلام کردند که تضمین عینی - OBJECTIVE  GUARANTY -  مورد نظر ما در اجلاس پاریس، توقف کامل فعالیت هسته‌ای ایران است و در پی آن فعالیت‌های هسته‌ای تعلیق شده را - به دستور حضرت آقا - از سر‌گرفتیم و پرونده کشورمان برخلاف بند C  از ماده 13 اساسنامه آژانس به شورای امنیت سازمان ملل ارسال شد و بعدها آقای البرادعی اعتراف کرد که انتقال پرونده به شورای امنیت یک تصمیم سیاسی بوده است و نه یک اقدام فنی و حقوقی.

دراین‌باره و برای اثبات این واقعیت که حریف با نگاه براندازی تدریجی جمهوری اسلامی ایران پای میز مذاکره می‌نشیند، دهها نمونه دیگر نیز می‌توان ارائه کرد که پیش از این به مواردی از آن پرداخته‌ایم و فهرست این نمونه‌ها مثنوی هفتاد من کاغذ است.

2- توافقنامه ژنو، برخلاف ادعای اولیه تیم محترم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان و اظهارات جناب دکتر روحانی که آن را تسلیم قدرت‌های بزرگ جهانی در مقابل ایران! معرفی کرده بودند، مجموعه‌ای از امتیازاتی بود که متأسفانه با گشاده‌دستی آمیخته به وادادگی به حریف داده بودیم و وعده‌های نسیه‌ای که با هزار شرط و شروط و اما و اگر فقط قول آن را داده بودند.

خوشبختانه هیجان کاذب ناشی از این توافقنامه که برخی از مسئولان محترم به توهم آفریده بودند خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت فرو نشست و کسانی که منتقدان توافقنامه را «بی‌سواد»! معرفی کرده بودند و از جمله، کیهان را به دلیل ارزیابی منفی از توافقنامه، با اسرائیل همسو! دانسته بودند، چاره‌ای جز اعتراف ضمنی به این واقعیت تلخ نداشتند که حریف کلاه ‌گشادی سرشان گذاشته است.

حریف اما، با این توهم که مطابق توافقنامه ژنو، از یکسو، چالش را حداقل تا 25 سال دیگر- و به نوشته نیویورک تایمز، دستکم تا 50 سال دیگر- کش خواهد داد و از سوی دیگر، زمینه را برای گام‌های بعدی نظیر اشراف کامل اطلاعاتی بر چرخه نظامی و علمی جمهوری اسلامی ایران و نهایتا فرسایش تدریجی نظام فراهم آورده است پای میز مذاکرات وین 4 حاضر شد. غافل از آن که در این سو به قول روزنامه آمریکایی یو.اس.ای‌تودی « با یک ابرحریف - SUPER  OPONENT-  به نام آیت‌الله‌خامنه‌ای روبروست که نقشه راه دشمن را می‌داند و در میان مردم خود از اعتماد آمیخته به اعتقاد برخوردار است.»

همین‌جا باید گفت تیم محترم مذاکره‌کننده کشورمان به تعبیر واقع‌بینانه و حکیمانه حضرت‌آقا فرزندان انقلابند و همه  فرزندان انقلاب در پی حراست از اسلام و انقلاب و حمایت از منافع ملی کشورشان هستند و هرگز دست به سازش و خدای نخواسته خیانت نمی‌آلایند. ولی بعید نیست که فرزندان انقلاب در مواردی ساده‌انگاری کرده و به خاطر خوشبینی مفرط، سرشان کلاه برود! که با عرض پوزش، رفته است.

حالا نوبت پاسخ به این پرسش است که چرا مذاکرات «وین 4» بی‌نتیجه مانده و با شکست روبرو شد و چرا نگارنده از این شکست با واژه «خوشبختانه» یاد می‌کند؟ بخوانید! به احتمال زیاد با نگارنده موافق خواهید بود.

3- آمریکا و متحدانش که از توافقنامه ژنو و مفاد تحمیلی آن سرمست بودند، با این توهم که در ادامه مذاکرات، کار را یکسره خواهند کرد برای حضور در اجلاس وین آماده شده بودند و پیشنهادهای ذلت‌باری تحت پوشش‌های قانون‌نما و من‌درآوردی نظیر «گریز هسته‌ای - BREAK  OUT»، طرح پیشگیری از « ابعاد نظامی احتمالی- PMD»، «تدوین رژیم بازرسی‌های ویژه فراتر از پروتکل الحاقی و تصویب آن از سوی شورای امنیت سازمان ملل در قالب یک قطعنامه لازم‌الاجرا»، «دسترسی گسترده و بی‌قید و شرط به تمامی مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران در پوشش کمیسیون ویژه بررسی‌های سازمان ملل آنسکام» که سال 1991 درباره عراق به تصویب رسانده بودند و...،  را به عنوان برگ برنده برای قرار دادن روی میز مذاکره آماده کرده بودند و هرگز در دورترین افق ذهن خویش هم تصور نمی‌کردند که این‌بار مذاکره‌کنند‌گان ایرانی در این سوی میز مذاکره نسخه‌ای از همان «ابرحریف» در دست دارند که باطل‌السحر ترفندهای یاد شده است.

درباره مفاد مورد اشاره در شماره‌های بعدی توضیح خواهیم داد و بر همگان آشکار خواهد شد که حریف برای ایران اسلامی چه خواب خطرناکی دیده بود.

4- بعد از توافقنامه تحمیلی ژنو و برملا شدن ابعاد تخریبی آن که نه‌فقط علیه برنامه هسته‌ای کشورمان بلکه علیه اقتدار نظام اسلامی ایران تدارک دیده بودند، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با نسخه‌ای که در آن «خطوط قرمز» و غیرقابل انعطاف‌ نظام به وضوح ترسیم شده بود عازم وین شد.

براساس این خطوط قرمز، تحقیق و توسعه R&D  غیرقابل مذاکره بود، بر لغو تمامی تحریم‌ها به صورت یکجا و نه تدریجی در توافق نهایی تاکید شده بود، درباره ظرفیت غنی‌سازی ایران، نیاز کشورمان - و نه نظر حریف- ملاک و معیار بود، حفظ ماهیت راکتور آب سنگین اراک مورد تاکید قرار گرفته بود. ورود حریف به عرصه دفاعی و نظامی ایران ممنوع اعلام شده بود و...

نسخه یاد شده، دشمن را که هرگز انتظار روبرو شدن با آن را نداشت، ابتدا حیرت‌زده و سپس عصبانی کرد تا آنجا که در مواردی کار به مشاجره لفظی کشید. حریف در آغاز کار انتظار داشت آنچه هیئت ایرانی روی میز گذارده است، مصرف چانه‌زنی داشته باشد ولی هنگامی که با اصرار غیرقابل‌انعطاف تیم ایرانی بر خطوط قرمز مورد اشاره روبرو شد، آرزوهایی را که پیش از آن و از مسیر نیویورک تا وین پرورانده بود، بر باد رفته دید... و مذاکرات وین 4 که می‌توانست به شدت آسیب‌رسان باشد، با شکست روبرو شد و تلاش همه‌جانبه و چندماهه اخیر حریف خوشبختانه بی‌نتیجه ماند.

به یقین تیم محترم هسته‌ای کشورمان باید از این که با تدبیر یاد‌شده، حریف را ناکام گذارده است، خشنود باشد، که هست، مانند همه مردم این مرز و بوم.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۰۷
۳۸
تو راست ميگي ............. حاجي !!!!!!!!!!!!!!!؟ هههههههههههههه
کلید مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
نه همتای ایرانی جان کری درست می گه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نه فقط دولت راستگویان راست میگه با تو!!!!!!!!!!!!!!!
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
پس انتظار داشتی اربابت راست بگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جواب دلیل و منطق رو باید با دلیل و منطق داد جناب ناشناس . وگرنه شما بشین اینقدر هههههههههههه بکش تا هههه دونت پاره بشه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
به نظرم اين آقا يا خانم ناشناس، كه پاي ثابت اينجور بحثهاست، از بر و بچه هاي صراطه كه ميخواد سر بحث رو باز كنه.
بنابراين دوستان خيلي اونو جدي نگيريد
واقع بين
|
Iran (Islamic Republic of)
شرط ميبندم اصلا نخوندي چي گفت
م
|
Iran (Islamic Republic of)
کاش فقط کلاه بود با عرض معذرت مثل .......... بچه بود.متاسفیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸۲
۴۵
شهرت تو را باید حسین شردر بیاری باید بگذارند نه شریعتمداری در شریعت تو فقط نفوش بد وجود دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا وقتی تو جواب منطقی دادن مثل رفیقتون میمونید، توهین میکنید و ناسزا میگویید؟!!!
از مرادتان الگو میگیرید؟!!!
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
تو نه غیرت ایرانی داری و نه غیرت اسلامی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر برای حرفاش جواب داری بگو
احمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸۳
۳۶
سلام آقای شریعتمداری بفرمایند بجای ایه یاس خواندن اگه با اختیارات نامحدود جای تیم مذاکره کننده بودند چه راهکاری داشتند که مردم هم از این فلاکت بیرون می آمدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این فقط فلاکت مردم رو میخواد
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
هیچی.
ایشون در عمل هیچ کاری نمیتونه بکنه.

به عنوان مثال مرد و مردونه بیاد 1 ماه روزنامه کیهان را مستقل اداره کنه اگه ورشکست نشد اون وقت ما هم قبول میکنیم که حرفاش قابل اعتماده.
کلید مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب احمد رضا رهبری برنامه درست رو دادند ولی تیم مذاکره کنند گوش نکردن وامروز به این فلاکت افتادیم چندتاشو برات می نویسم1تیم مذاکره کننده کشورمان نباید هیچ حرف زوری را قبول کنند2مسئولان درباره دستاورد هسته ای تعصب داشته باشن3کسی حق معامله بر روی دستاوردهای هسته ای نداردوکسی هم انجام نخواهد داد...البته 6تا بودن مابقیشو خودت برو پیداکن
داوود
|
Iran (Islamic Republic of)
معلوم میشه کیهان را توی این یازده سال نخوندی نکنه آرمان میخونی
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای احمد رضا منظورت از اختیارات محدود چیه؟
نکنه منظورت اینه که موشک های بالستیک و سلاح هامونم بدیم بره.
اطلس زده
|
Iran (Islamic Republic of)
عده ای بنام ایستادگی جیب مردم را زدند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
"عده ای بنام ایستادگی جیب مردم را زدند "؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
............. میتونه چنین حرفی بزنه. اونایی که دزدی کردند اصلا اهل ایستادگی نبودند و نیستند و اتفاقا منافعشون تو صلح و مذاکره بیشتر تامین میشه. همچنان که قبلا هم چنین بودند.
احمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵۲
۱۱
با اینکه با گرایش سایت صراط مخالفم ولی واقعا دمتون گرم که بدون ترس کامنتها رو منتشر میکنید نه مثل تابناک که از ترس آقای شریعتمداری برای این مقاله نه کامنتی منتشر کرد نه شهامت داشت سر مقالشو حفظ کنه
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
تابناک و انتخاب و عصر ایران و فرارو سایتهای حق العمل کار هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶۴
۲۹
آقای محترم .ما هیچ راهی جز گفتگو با دنیا نداریم.راهه کره شمالی شدن.تحریم بودن وبایکوت بودن ممکنه برای شما منفعت داشته باشه اما قطعا خواسته ملت نیست.این رو متوجه شید همه چی حله.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حالا خوبه اینهمه گفتگو کردیم و از برنامه هسته ای عقب نشینی کردیم تحریمها افزایش داشته است !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شماها چرا فکر میکنید تنها راه پیشرفت چسبیدن به شرق یا غربه؟!!
ما اینهمه ثروت طبیعی و انسانی داریم، اگر مدیریت درستی اعمال بشه و سوء مدیریتهای سابق رفع بشه(همون طور که رییس جمهور گفتند) میتوانیم با اقتصاد درون زا به هرچه میخواهیم برسیم.
یک بی سواد
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب ناشناس شرافت در مقابل شکم به دست نمی اد شرافت فقط در با عزت بودن هست که به دست می اد ؛یه سر به نظرهای کارشناسان غرب بزن متوجه میشی که بعداز ژنو چای اعلام کردند یک ..... ظلم رو قبول نمی کنه اما ایران کرد؛در ثانی منظور شما از گفتگو بادنیا چی هست ؟؟منظورتون همون گفتگوی تمدنهاست ؟؟که ثمرش ریختن سربازان از 38کشور دنیا به عراق بود که ناموس شیعه رو به تارج ببرن؟؟؟گفتگو به چه قیمت من ترجیح می دم امروز بزرگان مملکت به من ترمز برید بگن بی سواد بگن اما نسل فردا لقب بی شرف رو رومن نزاره توسیه می کنم برو این سایت و فیلمهاشو نگاه کن www.1-20.ir
داوود
|
Iran (Islamic Republic of)
درسته باید گفتگو کرد ولی نباید باج داد و ذلت هم پذیرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خواست ملت همان بود که در 13 آبان و 22 بهمن گفته شد . نکنه شما خواب بودی ! یا شاید هم با دوستان رفته بودی شمال صفا سیتی !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیز من 22 بهمن 57 هنوز به دنیا نیامدع بودم که خواستی مطرح کنموراجب امروز صحبت کن.صراط لطفا جواب من رو درج کن
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
مشکلات ما با مذاکرات حل نمیشه با اراده جوان ایرانی قابل حل درود بر رهبر عالی ایران سید علی خامنه ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس دوم چسبیدن به شرق وغرب کدومه؟ما یکسری چیزهارو باید تولید وصادر کنیم یکسری چیزهارو هم باید وارد کنیم.که این میشه ارتباط.حرفت اصلا معنی نداره.ماهمه روی یک کره زندگی میکنیم وهمه انسانیم.مگه میشه با دنیا رابطه نداشته باشیم واصولا چرا باید رابطه نداشته باشیم؟ما چه فرقی با سایر ملل دنیا داریم مگه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
معیار ذلت و عزت نظر اکثریت مردم نه فقط اقلیت منتفع از انزوای کشور
کلید مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۹
۴۶
تیم ما باید با هدف برد ؛باخت بره جلو ولی متاسفانه باهدف باخت ؛برد رفت جلو
کلید مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
این منفی ها یعنی موافقا که به بازیم واونا به برن؟؟؟چه جالب!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۴
۵۹
آقای شریعتمداری ما اینو از همون موقع که امام خامنه ای گفتند خوش بین نیستند می دونستیم منتها کاری جز صبر نمی شد کرد
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
بالله قسم هیچی ازین مذاکرات عاید ایران نمیشه فقط روسیاهیش روی دو سال و نیم تعلیق رو سفید میکنه
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۲
۱۸
چقدر من خوشحال میشم ببینم تو ....... رو میبندی آقای بصیرتتتتتت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶۳
۲۵
برین سرمست بشین از درد و بدبختی مردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حتی هیچ احمقی از ناراحتی مردم خوشحال نمیشه و کسانی که چنین توهینی به منتقدان میکنند باید فکر و اخلاق خودشان را درست کنند.
حرف ما این است که راه حل مشکلات ما رفتن در بغل امریکا و اروپا و کلا شرق و غرب نیست.
ما باید اولا در فکر و انگیزه حرکتی کنیم و سپس اقتصاد خودمان را با آنچه از امکانات داریم که بسیار فراوان است بسازیم.
شادی
|
Iran (Islamic Republic of)
به نظر تو اگه هسی این ملت را بدیم به آمریکا مردم خوشبخت میشن ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
باید ناموس و زن و بچمون رو مثل عراقی ها و افغان ها دودستی بدیم به سربازهای آمریکایی تا بعضی ها راضی بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درد و بدبختی مردم به خودشون برمیگرده : تا وقتی که بدنبال تجمل گرایی و اسراف و گناه و کلاه برداری و چشم و همچشمی و هزاران نوع بی اعتقادی و بی ایمانی هستند زندگی شون همینه که هست و فکر نکنید با حقارت و گردن کجی جلوی بیگانگان از درد و بدبختی نجات پیدا می کنند. اگر ایمان ندارید لااقل آزاده باشید.
معتدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۱
۵۱
بدون تعصب حقیقت بود
جواد خلخال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵۳
۲۲
شما که موافق به نتیجه رسیدن مذاکرات نبودید و با اصل مذاکره هم مخالف بودید...!!!
تو امریکای داخل هستی و بخاطر منافع حزبی و قبیله ای، یه ملت را سر کار گذاشتی!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا کنه یک کم از تعصب فاصله بگیری و چشم بر حقیقت باز کنی.
ما باید دلسوز خودمان باشیم، امریکا و اروپا دلسوز ما نیستند.
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
خود ت توبا چه نتیجه ای راضی هستی نکنه توقع داری نتیجه به نفع آمریکا و رژیم جعلی باید باشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵۵
۳۳
آقای شریعتنداری تا چشم شما و امثال شما در بیاد به امید و توکل به خدا همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت تا مردم ایران عزیز روی آرامش رو ببینند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
توکل ما هم به خداست.
اما متاسفیم که دارید در مسیری میروید که بعد از خوردن سرتان به سنگ تازه متوجه میشوید راه اشتباه بود.
راه پیشرفت ما از امریکا و اروپا نمیگذرد.
داوود
|
Iran (Islamic Republic of)
توضیح بده به نظر تو به خوبی و خوشی یعنی چه
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
آره همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت اما قبل از اون باید موشک هامونم بدیم بره و درخواست های بعدی و در آخر هم میان ناموسمونم غارت میکنن میبرن.
واقعا برات متاسفم که آمریکارو هنوز نشناختی.
البته دو حالت داره یا آمریکا رو نمیشناسی یا غیرت نداری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آواز دهل از دور خوش است
مگه نه
|
Iran (Islamic Republic of)
با امید و توکل به خدا(البته از نوع امریکایی اش)پیش خواهیم رفت و عزت ایرانی دوباره برمیگردد نمونه اش همین پاسپورتی که به اقای ابوطالبی دادن و غلط کردن های دائم امریکا از جنایتهاش و رفع کامل تحریم ها
خدایا من و این همه خوشبختی محاله...
بر طبل شادانه بکوب...
مبارک باد این پیروزی غرور افرین...
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس بهت قول میدم خداوند دیگه اجازه ی سلطه ی غرب پلید رو توسط اجیر های داخلیش نمیده ان شائ الله
کاوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۲
۱۸
برادرحسین:از به نتیجه نریسیدن مذاکرات نباید خوشحال باشیم!ما با اجماع داخلی به نتیجه رسیدیم که باید مذاکره کنیم وحالا برای بهم خوردن ان هورا میکشیم..!!.البته اگر قصد با این کار بیرون کردن گروهی از حاکمیت باشد و بعد هم ادمها را به چالش بکشانیم که شما بلد نبودید این کار خوب است ولی بهترست بدانیم که ما باید برای این معضل راه حلی غیر از جنگ وادامه تحریم داشته باشیم وبه فرض که ظریف و بقیه را طرد کردیم ...اخرش چی؟مگر قرار نیست به تصمیم وتعامل مشخص با دنیا دست پیدا کنیم !!!یادمان که نرفته جلیلی در مذاکرات هیچ گونه تحرکی نداشت چون هیچ بده و بستانی نمی کرد (شاید اجازه نداشت)ولی ما اگر بخواهیم با دنیا به تعامل برسیم باید بپذیریم که مذاکره کنونی با باخت هم ممکن است همراه شود بنابراین کف وهورا برای شکست مذاکرات و اثبات اینکه غربیها حاضر به کنار امدن با ما نیستند هیچ افتخاری ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تا وقتی ما اقتصاد خودمان را از درون قوی نکنیم امریکا قصد تعامل برابر را با ما ندارد و دائما میخواهد خواست خود را تحمیل کند.
باید با اقتصاد مقاومتی خود را قوی کنیم تا آنها اول بخواهند تعامل داشته باشند آنگاه مذاکره کنیم.
مذاکره با کسی که ارزشی برای تو قائل نیست، جاهلانه است.
مسحیح
|
Iran (Islamic Republic of)
توهم امریکا را معادل دنیا میدونی و از روی ساده لوحی فکرمیکنی ان مذاکرات با تحریم ها مرتبط است و آمیکایی ها اگر ما کوتاه بیام تحریم ها رفع میشه و کشور میشه گل و بلبل نخیر اینطور نیست بهبود معیشت مردم باید با امکانات داخلی باشه
علی حقجو
|
Iran (Islamic Republic of)
راه حل خیلی ساده و منطقی و شفاف است همه عقلا هم در تمام دنیا میدانند که فقط همین یک راه حل وجوددارد و آن اینکه حق ایران را بدهند و علیرغم اینکه میدانند حق با ایران است با ملت خدا جوی ایران لجبازانه رفتار ننمایند و دست از شیطنت و تکبر احمقانه بردارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۷
۱۵
حاصل شدن حقوق هسته ای و نایب قهرمانی ایران را در تورم به شما وملت عزیز ایران تبریک عرض میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از کسانی که هیچ کمکی(حتی به اندازه خودشان و در حد انگیزه کار و تلاش دادن به دیگران) به پیشرفت کشور نمیکنند و در عوض به تمسخر کسانی که وارد کار شدند میپردازند، متنفرم.
چراغعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
یعنی اگر دست از همه چیز بکشیم تورم میاد پایین کدام کشور با بی غیرتی و ذلت پذیری به جایی رسیده که ما برسیم
معتدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۵
۳۳
ای ملت کی میخاین بیدارشین؟؟ کسی که دستش تو جیب شماست م. ه... نه پناهیان.. نه شریعتمداری.. نه سعید جلیلی...
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
کاسب تحریم آقای م.ه هستش که به خزانه داری آمریکا پیغام میده تحریم هارو بر علیه ایران بیشتر کنید اینو که دیگه آقای شریعتمداری نگفته آقای نیک آهنگ کوثر خبرنگار ضدانقلاب که رفیق فابریک آقای م.ه بوده لو داده.
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۰
۲
ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم
مهدی ص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۲
۲۷
خدا کنه حسین جان به نقدهای برادرانه و دلسوزانه شما گوش کنند!!!!! خدا کنه !!!
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۸
۳۷
خدایا را تو را هزاران بار شکر میکنیم از بابت داشتن رهبری فرزانه ، بصیر و حکیمی چون امام خامنه ای فرزند راستین حضرت زهرای مرضیه (س) و همواره دعا میکنیم که سایه اش بر سرمان همیشه مستدام باشد و چشم دشمنانش همیشه کور و حیله هایش نابود.
خدایا تو را شکر می کنیم از بابت داشتن نویسندگان با ارزش و مکتبی و ولایی چون حاج حسین شریعتمداری و امثال او که در جبهه مقدم فرهنگی و در جهاد نرم با دشمنان این نظام تلاش شبانه روزی دارند. اجرشان با علی(ع)
علی حقجو
|
Iran (Islamic Republic of)
اینهایی که منفی دادند از دو حالت خارج نیستند : یا رسما منافق و خائنند و یا به صورت غیر رسمی خائن و منافقند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴۸
۲۸
آقای شریعتمداری کسی از شما نظر خواست؟؟؟ اصلا چه کاره ای کاسب تحریم.با ریشت ریشه مردمو زدی
ناشناس
|
United States of America
داری میسوززی بسوززززز
عصمت بابلی
|
United States of America
الهی شکر که بعضی ها انقدر بی سواد هستند که روزنامه نگاری را هم قبول ندارند و در عصر حجر زندگی میکنند و ساز مخالف میزنند
ناشناس
|
United States of America
شما هم دارید با ژیلت ریشه مردم رو میزنید
محمد ازقائمشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۲
۲۰
استفاده ازکلمه کلاه رفتن درمذاکرات هسته ای کلمه ای بس بی معنیست! حداقل حاصل مذاکرات ازادشدن بخش قابل ملاحظه ای از درامد توقیف شده تسهیل در صادرات نفت وموادپتروشیمی و... بود در ازایش تنها کاری که ماانجام دادیم تعلیق نسبی واجازه بازدیدی بود که به انها دادیم.در ضمن حسین اقا شکست این دولت حالا چه در مذاکرات چه در اداره کشور مطمئنا برای شما ارزوئی فوق محال خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما حتی یک دلار از پولهای بلوکه شده مان را نتوانستیم برداشت کنیم و اگر نفت هم صادر کنیم قادر به برداشت پولش نیستیم و صادرات پتروشیمی هم که قبلا" مشکلی نداشتیم اما در مقابل 70 درصد برنامه هسته ای تعلیق شد واین به معنای برد غرب و باخت برای ایران است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ازادشدن بخش قابل ملاحظه ای از درامد توقیف شده تسهیل در صادرات نفت وموادپتروشیمی و.........


یعنی چی؟؟؟ تو چه ساده ای ! سرتون کلا رفته و فکر میکنید ازاد شده؟؟؟ ساختمان پهلوی ایران رو که قیمتش بیشتر از قسط هایی بود که میخوان مثلا بدن...در نظر بگیر...خودتو برو خجالت بکش
صدرا
|
Iran (Islamic Republic of)
خیلی خوش باوری وخیلی ساده لوح تو که اینطور نظر میدی خب میتونی بگی اصلآ‌ما سر غربی ها کلاه کذاشتیم کی به کیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بله حق با شماست . اون همه سوخت 20 درصدی که براش هزینه شده بود و پاش خون دانشمندان ما ریخته بود ، اکسید شد ! حتما این هم از مزیت های توافق ژنوه !!!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد از قائمشهر داداش چرا اینقد پرتی کدوم درامد ازاد شده بابا انلاین بابا خیلی میدونی بابا خیلی خوشبینی بابا خیلی اطلاعاتت منو نابود کرده
محمد ازقائمشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
1-جناب صدرا اینکه غرب در شرائط فعلی نیازمند توافق باماست واقعیتیست که سایتهای منتسب به شما هم انرا تائید میکنند2- اکسید کردن اگرچه دادن یک امتیاز بود اما امری طبیعی در مذاکرات است اگرچه متخصصین ما گفته اند فقط 24 ساعت وقت لازم است تا دوباره انرا به 20 درصد برسانیم3-دادن قسط های مورد توافق هم کاملا مورد تائید است که اگر لازم باشد ادرس سایتهای همسو ی شما(نه سایتهای همسوی دولت!) که انرا تائید کرده اند را اعلام کنم!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۴
۲۲
آقای شریعتی فکر نمی کنید شما از رهبری جلو زده اید .......... از شما با هوش تر هم هست ولی مطیع رهبر ودوست داشتنی هستند. در دیزی بازه حیای ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
رهبر دیگر با چه زبان و چه لحنی بگویند که امریکا و اروپا اهل مذاکره نیستند تا شما متوجه شوید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
الان این رو از کجای متن فهمیدی که از رهبری جلو زده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۱
به نتانیاهو پیام تبریک فرستادی یا نه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶
۲
با وجود افرادی مثل شما قطعا موفقیتی برای کشور بوجود نخواهد آمد همش دنبال تنش و درگیری و اختلافید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶
۲
آقا من یه سوال دارم مرد باش درج کن و دلواپسان هم مرد باشند جواب بدند:
الان چرا همسو و هم زمان با خوشحالی جناب شریعتمداری، صهیونیست ها و سعودی ها هم جشن و پایکوبی میکنند و شاد و مسرورند؟ این چه معنی میده؟
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
تو جشن و پایکوبی اونارو از کجا دیدی شیطون؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۰
فعلآ هورا بکش بعد هم نفت در برابر غذا وداروی عراق را یادتان نرود!
ahmad
|
Canada
|
۱۳:۰۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۲
باشه حسین آقا 6 ماه حرص خوردی حالا یکم شاد باش به وقتش خیلی حرص خواهی خورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶
۲
اصن کی حرفای اینو تحویل میگیره بذار خوش باشه
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۸
۲۳
آقای شریعت مداری از به نتیجه نرسیدن مذاکرات خوشحال نیست. بلکه از به کرسی نشستن حرف غربی ها و تسلیم نشدن هیئت ایرانی خوشحال است. یک بار بخوانید مقاله را بد نیست
پوران دخت جون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴
۳
تو از کجا میدونی که مقام معظم رهبری از نتیجه این مذاکرات راضی هستند
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۲
کاش برادر حسین به جای انتقاد مطلق چند پیشنهاد هم برای برون رفت از این اوضاع میفرمودراستی آقا حسین درآمد ماهانه شما چقدره؟آیا فشار اقتصادی بر شما هم مثل همه مردم این مرز و بومه ؟ که به نمایندگی ازشون حرف میزنین؟شما میتونی با حقوق ماهی 600 تومن و خانه اجاره ای مقاومت کنی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۲
امريكاييها منافقين صهيونيستها ناپايداريها مصباحيون كيهانيون و در جمع دشمنان ايران ومردم از شكست مذاكرات خوشنودند چرا
مهدی نیکورزم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴
۴
بوسه میزنم بر دست امام امت.
شکر خدا رو که ایران سایه ی عبای پیامبر رو روی پرچم و روی آسمونش داره.
اما به همه کسایی که با بردن اسم آمریکا آب از دهانشون راه می افته میگم به همه هم وطن هایی که حرمت ایرانی رو یادشون رفته
به همه طرفدارای ایران کهن.
تازه هم پالگی آمریکا شدین که توی کتاباب درسی بچه هاشون گذشته شما با گذشته یک مشت جنایتکار یکی شده که تاریخ آنچنانم شما، درس جنایت شما از اول الست ،تاریخ بچه هاشون شده.
بگذریم که برادر و پدر و دوست و هم وطن شما رو هم از ابتدای صده 1300 شمسی و 9هم در کودتای 28 مرداد و تبعات بعدش و هم در انقلاب و جنگ کشتن.
بگذریم که هواپیمای مسافر بری شما رو روی آسمون زدن و هم وطناتون رو کشتن.
بگذریم که هر روز یه بهتان و تهمت به نافتون بستن و تحقیرتون کردن
ای بابا...
یه کم هم از جنایت بقیه بگذرین... این همه بخشش برای یه مجرم والله که سخاوتمندی زیادی میخواد.
اون طرفش هم یه مشت برده که خود دهان پر کن ایرانی ها از بدبختی و اسارت و مرگ نجاتشون دادن، جایی وایسادن که حتی برای شما تعیین کنن برای برخورد با قاچاقچیاتون راه اونا رو برین یا لولو شب میخوردتون؟
ای بابا این آّب آویزون از دهان شما غیرتتون رو هم شسته؟
بگذریم اما اینبار نه از دری وری غربی ها...
بدبختانه از غیرت بعضی از هم وطن هامون بگذریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۲
جناب آقاي شريعتمداري جنابعالي به آروزيتان همگام با اسرائيل رسيديد
اين يك آزمون براي غرب است كه رهبري عزيز اجازه داده اند تا بعداً غربي ها بهانه اي نداشته باشند كه ايراني ها اهل مذاكره وگفتگو نيستند
تا زمانكي كه رهبري عزيز همانند سال 1384 اعلام نكرده اند كه گفتگو متوقف شود مذاكره به كوري چشم دشمنان ايران وجهان ادامه خواهد داشت
دلواپس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۰
۴
ننگ بر صراط و کیهان و امثالهم
دانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۰
هر توهینی رو منتشر می کنید!خجالت داره! قانون شماره یک کامنتهاتون براتون هیچ ارزشی نداره!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۲
اآقای شریعنمداری اگه شما به کارای ظریف دخالت نمی کردی اون وقت بهت می گفتم که مذاکره جواب می داد همش تقصیره شما افراطی هاست آخه انصاف داشته باشین اگه ما مثل مثلا آلمان تکنولوژی داشتیم اصلا زیر بار حرف اونا نمی رفتیم نه اینکه بنزین ندان با این بنزین های شیمایی مردم رو سرطانی کنیم هر فردی که تو این تحریم ها سرطانی بشه تقصیر شماست صراط هر فردی که به خاطر نبود قطعات هواپیما بمیره تقصیر شماست پس اینقد دم از ایمان نزنید به جای این کار کمک به پیشرفت علمی ایران کنید تا روزی برسد که کسی گفت تحریم خودش تحریم بشه اگه شما ها نبودید الان ما هم پیشرفته بودیم واز تحریم نمی ترسیدیم اما یک مشت افراطی کار ما رو به اینجا رسوندن که ......از کاراتون بترسید.
نوبخت
|
Canada
|
۱۸:۱۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳
۴
متاسفانه دستگاه سیاست خارجه پا در راهی گذارده که یا باید آن را به سرانجام برساند که جز با کوتاه آمدن از حقوق ملت و تن دادن به زیاده خواهی های طرف مقابل امکانپذیر نیست و یا از توافق ننگین چشم پوشی کند که آنهم با تبلیغاتی که در یک سال اخیر انجام شده و نتیجه مذاکرات به مسئله رفع تحریمها گره زده شده و بسیاری از مردم بدان دلبسته و امیدوار شده اند باعث سرخوردگی و نا امیدی ملی خواهد شد.ای کاش لااقل دولت از موضوع رفع تحریمها برای تبلیغات سیاسی داخلی استفاده نمیکرد.
محمدازقائمشهر
|
Canada
جناب نوبخت! انموقع که دولت معجزه هزاره سوم تخته گاز میرفت وقطعنامه ها راورق پاره میخواند معلوم بود که ان سرعت باعث چب کردن میشود !دلسوزان میگفتند! ولی شما انهارا به بهانه های واهی فتنه گر وفتنه زده و در خدمت اجانب میخواندید!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۹
۴
شریعتمداری حیا کن مملکت را رها کن
امیر
|
Puerto Rico
|
۱۸:۲۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۶
بخدا قسم ما هم انوقت اینو میگفتین گفتیم این ننگ اور تر از سعد اباد ترکمنچای هست ولی کی گوش شنوا همین سایت ها و متا سفانه بعضی از افراد دلبخاته مطیع و غرب زده میگفتن ما بردیم ان کدوم برده همه چیزتو بدی هیچی نگیری این چه بردی اب سنیگن اراک ببندی 20درصد تعطیل کنی همه چیز زیر نظر ازانس ببری اسم دانشمنداتو بگی کجاش پیروزی این ننگنه اینها باید جوابگو شهیدان هستی باشن مردم باشن رهبر باشن همین اقا فیس بوک باز میاد با افتخار میگه پیروزی من توافق کردم مثل اینکه پیروزی ذلت شوده افتخار
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶
۱
سر من یکی وقتی کلاه رفت که تو دوره قبل به اونی رای دادم که شریعتمداری گفت.
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶
۲
جناب شریعتمتداری بیا حق التحریم بگیر و ساکت بنشین. هر چه سود کردی بسته بذار دیگران هم نفس بکشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۴
جناب اقای شریعتمداری نقطه نظرا ت خودشون را مطرح کردندومی کنند ولی جالبه یک عده انتظاردارند ملت ایران خودشو کت بسته تحویل غربیها بده وهمین عده زمان جنگ تحمیلی هم بدون اینکه خدمتی به دفاع بکنند می گفتند خاک کشور رو تحویل حزب بعث بدیم
دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۴
واي به حال آن نافهمي كه فرق دوغ و دوشاب را نداند و اگر كسي در اين بازار آشفته سياسي كه توسط سياستمدارانه خوش خيال و ساده لوح (محترمانه و خوشبينانه ترين عنوان متصور) عرصه .... كشور , كه گاف هاي اين آقايان ضريب بالاي هوشي ايراني ها را در منظر غربي هاي روباه سفت گرگ خو به تعجب و شك انداخته و به آنها اطمينان داده كه هميشه اين اتفاق نمي افتد كه اينگونه افراد بر مسند سياست تكيه بزنند و خواسته هاي سيري ناپذير آنها را تامين كنند لذا با تمام قوا در صدد حداكثر سوئ استفاده از اين به اصطلاح نماينده گان ايران را هستند و بهتر از همه مي دانند كه اين گونه افراد خيلي زود با هشياري مردم باشعور و فهيم ايراني از عرصه خارج خواهند شد كما اينكه در تعطيلي و بستن صنعت هسته اي ايران در سال 82 ديري نپاييد كه عقلا بر سركار آمدند و امتيازات از دست داده را باز پس گرفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۵
اقتدارواستقلال نظام اسلامی خطوط قرمز ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما کی هستید اونوقت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶
۰
این مقاله از حسین (بنامین) نتانیاهو نیست چراکه می بایست حداقل در یک پاراگراف به فتنه !آمریکایی ،اسرائیلی وانگلیسی سال 88 اشاره می کرد که نکرد لابد ازکانادا نوشته اند
فرید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۰
حاج آقا تورا بخدا دست از کینه توزی بردار...آخه چرا هنوز از فکر احمدی نژاد درنمیای ؟بابا اون ممه لولو برد ول حاجی کوتاه بیا ..دولت تقریبا یک ساله عوض شده همیشه که نباید مملکت به کام شما باشه...چرا نیخوای قبول کنی که درانتخابات شکست خوردین!...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۲
برادر حسین
تو که مشکلات مردم رو حس نکردی . با شکم سیر حرف زدن راحته . یه کم خودتونو بذارید جای مردمی که از اول برج بدهکارن تا آخرش . بذارید مملکت روی آرامش رو ببینه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یعنی الان ما تعلیق کردیم مردم سیر شدند چقدر ادم بدبخت باشه چشمش به دست غرب باشه
عباس م 61
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۰۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۹
۱
مگه شما پیغمبرید یا علم و غیب دارید که میگید مذاکرات هرگز به نتیجه مطلوب نمیرسه.
اگه به نتیجه رسید چی؟
نوبخت
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بکوری چشم دشمنان جمهوری اسلامی به نتیجه ملموس وموفق هم خواهد رسید
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۹
۰
امثال شریعتمداری ها از لغو شدن تحریمها در هراسن چون نونشون تو همین تحریمها به دست میاد و از کاسبان تحریم به شمار میرن
روح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۰
تاشماوامثال شماهست این مملکت ومردم روی خوش نمی گیرند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۰
برو بابا خودتو جمع کن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۱
كامنت هاي جداگانه از نويسندگان برابر. يعني چند نفر نشستن نقش ملت رو بازي مي كنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۳
۲
خدا این مملکت را شر چهار چیز نگه دار:
1-دروغ
2- خشکسالی
3- دشمن
4- حسین شریعتمداری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احسن!
احمد محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶
۲
تا زمانی که مقام معطم رهبری تشریف و نطارت دارند دلواپسی معنا ندارد حاجی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۲
حالا بعد که به نتیجه نرسید وتحریمها مردم ضعیف رو له کرد میخوام ببینم این دلواپسان غرور ملی برای مردم چه غلطی دارن بکنن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶
۰
بازجوی گرامی !عده ای بنام ایستادگی جیب ملت را زدند. احیانا شما که از اونها نیستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۹
حسین جان الحق هماننداربابت امام حسین مظلومی وآزادمرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه مظلوم اینه پس ظالم دیگه کیه!!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۶
مشکل شماها مخالفین حاج حسین اینه قران نمیخونید.حرف حاجی باتوجه به قرانه عرضه دارید برید پیداش کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کدوم قران! احیانا قران خوارج فهم که منظورت نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۰
شريعت نداري
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۱
شما صراطی ها واقعا منعکس کننده نظرات مردمید و خوبه که کاملا بی طرفید اما اگه می شد همین نظرها رو به شریعتمداری هم نشون می دادید تا ایشان هم بدانند که مردم نسبت به ایشان و امثالشان چه نظراتی دارند بد نبود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
میخونه حتما چون این سایت بنوعی از سایتهای همسوی خودشه
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳
۰
تف بر تندرو ها و متجران
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۰
این نیز بگذرد