سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
گوش فیلتردار حامیان دولت!

مگر حاج منصور چه گفت که اصلاح‌طلبان برآشفتند؟/ معنی "پفیوز" چیست؟/ جماعتی که بدتر از "پفیوز" را نشنیدند!

اصلاح طلبان تمرکز خود را روی کلمه "پفیوز" گذاشته و به این بهانه، حملات غیراخلاقی فراوانی را علیه حاج منصور ارضی ترتیب داده اند. این حملات در حالی است که مقامات دولت روحانی تا کنون برای توصیف منتقدان خود از واژه هایی به مراتب بدتر و توهین آمیز استفاده کرده اند.
کد خبر : ۳۲۲۹۱۹
صراط: واکنش حاج منصور ارضی به اظهارات یک نماینده اصلاح طلب مجلس که کنسرت را به مجلس روضه امام حسین (ع) مرتبط کرده بود، جنجال سازی گسترده‌ای از سوی اصلاح طلبان به دنبال داشته است.

به گزارش صراط، شخصیت ها و رسانه های اصلاح طلب تمرکز خود را روی کلمه "پفیوز" گذاشته و به این بهانه، حملات غیراخلاقی فراوانی را علیه حاج منصور ارضی ترتیب داده اند.

نکته قابل تامل اینجاست که حملات علیه حاج منصور ارضی، بدون توجه به محتوای سخنان نماینده اصلاح طلبی که حاج منصور از او انتقاد کرده بود، ادامه دارد. این رسانه ها و افراد یا هیچ اشاره ای به اینکه نماینده مذکور چه گفته بود نمی کنند و یا اظهارات او را به صورت گزینشی و با برداشت غیرواقعی درج می‌کنند.

با این وجود، توجه به معنی کلمه استفاده شده توسط حاج منصور، نشان می دهد که واژگانی به مرتب تندتر و حتی توهین آمیز از زبان بسیاری از اصلاح طلبان و حتی مسئولان دولتی شنیده شده و البته مدعیان امروز دم بر نیاورده اند.

"پفیوز" در فرهنگ دهخدا چنین معنا شده است: "در تداول عوام، سست و ضعیف و بیکاره؛ پَه پَه؛ پخمه؛ چلمن". فرهنگ معین نیز این کلمه را "بی غیرت، بی صفت" معنا کرده.

از این گذشته، میرجلال‌الدین کزازی استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی معتقد است «پف‌یوز» به معنی«بزدل» نیست. هنگامی که گفته می‌شود فلانی«پف‌یوز» است یعنی به خود می‌نازد، بی‌آنکه شایسته باشد.

او البته در توضیحات دیگری با اشاره به اینکه "خاستگاه و باور‌شناسی بسیاری واژگان از میان رفته اما همچنان کارکرد زشت یا زیبای آنها را پاسداشته‌اند" گفته است: این واژه به گان از«بدبوزه» ستانده شده است. این سخنی است در«خارداشت» و«نکوهش» کسی که برخویش می‌نازد و دیگران را«خوار» می‌دارد.»

این حملات در حالی است که مقامات دولت روحانی تا کنون برای توصیف منتقدان خود از واژه هایی به مراتب بدتر و توهین آمیز استفاده کرده اند. اطلاق صفات "کم‎سواد، بی‎قانون، بی‎دین، حسود، افراطی، کاسب تحریم، بی‎شناسنامه، جیب‎بر، دنیاندیده، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، دین نشناس، دارای خطای دید، بزدل، تخریبگر، منتقدان فاسد، عقب مانده، مخلوقات ترسو، لرزان، تازه به دوران رسیده‎، هراسان، عصر حجری، هوچی باز، تازه انقلابی شده، کودک، کسانی که از خلقت خدا ایراد می گیرند، کسانی که عادت دارند از دیوار بالا بروند، لبوفروش، سخیف، کسانی که توانایی آنها پخت قورمه سبزی و آبگوشت بزباش است" تنها بخشی از واژه هایی است که دولتی ها به منتقدان خود نسبت داده اند.

حال تشخیص اینکه به کار بردن واژه "پفیوز" با معانی ذکرشده آن هم به خاطر اظهارات عجیب یک نماینده در مقایسه کنسرت و روضه امام حسین (ع) بدتر است یا لیست بلندبالای واژگان ذکرشده توسط دولتی ها، کار چندان دشواری نیست؛ اما ظاهرا گوش حامیان دولت یک فیلتر قوی دارد که واژگان توهین آمیز توسط معشوقه های خود را سانسور کرده و واژه های بسیار عادی تر توسط منتقدان را برجسته و بزرگنمایی می کند!

پي‌نوشت: برخي معتقدند به كار بردن اين واژه از تريبون اهل بيت عليهم السلام در روز عرفه و در جلسه مناجات حضرت اباعبدالله الحسين ع توسط استاد حاج منصور ارضي دور از شان مي باشد.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۱۰۹
۱۰
خیلی ادبیات جامعه پیشرفت کرده دیوث . پفیوز. قروم ساق و ....
ناشناس
|
United States of America
سیر به پیاز میگه بو میدی!
فحش های جنسی خانم بازیگر مبلغ اصلاحات سبز و بنفش (ب ر) ا ندیدی؟!
ناشناس
|
United States of America
خطاب به هر دو ناشناس.
بیاید صرف نظر از هر جناح سیایسی بپذیریم اخلاق و ادب در جامعه نفوذ کرده استفاده از واژگانی که در صحبت روزمره فحاشی و خلاف ادب تصور میشود توسط هر کس چه اصلاحطلب چه اصولگرا خلاف اخلاق و غلط است
شاهد
|
United States of America
مگر نماینده لیست امیدی شان در دوره قبل (جناب مطهری) همین واژه را در تریبون مجلس بکار نبردند؟ چرا این آقایان در آن زمان واژه ندریدند.
البته کار آقای حاج منصور رو به هیچ عنوان نمی پسندم، در روز عرفه و در مجلس امام حسین نباید این لغت بکار گرفته می شد، هر چند محتوای حرف و منظور ایشان را کامل قبول دارم
ناشناس
|
United States of America
برعکس نویسنده با نام شاهد معروض میدارم گیریم که جمله نماینده مذکور کلا اشتباه - ایشان یک مطلبی را گفته و از دید من هم 100 % خطاست ولی این آقا در روز عرفه چطور به خودش اجازه داده که به یک نفر دیگر بی احترامی کند - من نمیدانم ایشان نماینده کدام شهر هستند ولی یک عده ایشان را بعنوان نماینده قبول کردند- این منصور ارضی نماینده کی و کجا هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۴۸
۸۲
80 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی کشور تعطیل و نیمه تعطیل شده اند و 8 میلیون نفر بیکار داریم آنوقت افساد طلبان نجومی بگیر شیشلیک خور بفکر کنسرت هستند !!
واقعا"که این جماعت بی ..... هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دمت گرم حق گفتی و البته داغ دل ما را هم تازه کردی
به نظرم خودشان هم میدانند در زمینه های اقتصادی و سیاسی و... افتضاح کردند دارند با این جنجالها فضای فگری جامعه را کنترل میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اين فجورگرايان هستند كه با فريب و نيرنگ ذهن اصلاحطلبان رو به سمت انحراف ميبرند كه كشور رو از پيشرفت بندازند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آمارهای کیهانی می دی اخوی! اگه 80 درصد ... تعطیل شده باشند که باید نعش این مملکت رو از رو زمین جمع کرد ... ولی خب وقتی ما داریم دو سه تا جنگ رو می چرخونیم و چشمان کلی کشورها به جیب حاتم طایی مآب ماست، هیچ بعید نیست در داخل مملکت ...!
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۱۹
۵۰
اقای ارضی وقتی به اهل ..... ( فرزندان .........) تخفیف میدهد و میگوید پفیوز باید مورد حمله قرار بگیرد .دندش نرم ؛ مداح اهل بیت نباید در گفتن حقیقت کوتاهی و تحریف کند ؛ هر چند دولت اهل ..... را ذخیره انقلاب بداند و یا طرف نماینده مجلس باشد و ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۴۰
۷۲
.... اگر دین و ایمان داشتند هرگز کنسرت را به مجلس روضه امام حسین(ع) مرتبط نمی کردند !
و البته اینها همان جماعتی هستند که در سال 88 هم به عزاداران حسینی بی حرمتی و حمله کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۳۷
۶۹
شیخ حسن در 3 سال گذشته منتقدین خود را با جمله های به مراتب بدتر از این نوازش کرده است و به جهنم حواله داده است !
خسرو گارس چی
|
Saudi Arabia
|
۱۴:۴۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۴۱
۸
با سلام و احترام

با توجه به معانی کلمه مذکور در لغت نامه های دهخدا و معین و نظر جناب آقای دکتر کزازی استاد محترم در ادب فارسی و به کار بردن این کلمه از سوی آقای منصور ارضی حایز اهمیت است :

1- با توجه به معانی این کلمه کارشناسان محترم در این زمینه بفرمایند ، آیا بهتر نبود برای انتقاد نسبت به اشخاص ، از این واژه و این کلمه استفاده نمی شد ؟؟؟......

2- در خبر منتشر شده آمده است : اصلاح طلبان آشفته شدند ..... اینجانب نه اصولگرا ... ون ....اصلاح طلب .....و نه ....مستقل هستم و اعتقادی نیز به آنها ندارم .....اما به عنوان یک مسلمان هم انزجار خودم را اعلام می کنم ....و هم لطفا بفرمایند چرا ......به لحاظ عرفی.... به لحاظ عرفی ...... به لحاظ عرفی ....... از این کلمه در کشورمان استفاده نمی شود ؟؟؟....لطفا استدلال نمایید اما توجیه نکنید ....

3- در خبر منتشر شده آمده است : دولت تدبیر از این کلمات بدتر از کلمه فوق الذکر استفاده کرده است ......از جهتی موافقم ....اما ....لطفا بفرمایید مگر مردم خوب کشورمان و طبقه تحصیلکرده کشورمان نسبت به استفاده بعضی از الفاظ توسط مقامات خوب کشورمان از جمله انتقاد به موضوع انرژی اتمی اعتراض نکردند ؟؟؟ ....مگر شما در صددد مقابله به مثل هستید که توجیه می کنید ؟؟؟......


نتیجه : اشتباه کردید لطفا عذرخواهی کنید .........اشتباه کردید عذرخواهی کنید.......اشتباه کردید عذرخواهی کنید ........

نکته : اگر اعتقاد دارید به فرهنگ اصیل اسلامی و به عنوان یک فرد مسلمان مراسم اهل بیت را جای هر نکته ای نمی بینید ...لطفا توجیه نکنید ......

پیشنهاد ک اگر عذرخواهی برای شما سخت می باشد .....اینجانب از سوی شما غذرخواهی می کنم ........

با تشکر - گار س چی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۵۴
۷
بعد فحاشی جناب حدادیان حالا...
همنقدر که با فحاشی مخالفم با بی ربط گویی هم مخالفم! از جمله ربط دادن برجام به قیام کربلا و روضه امام حسین به کنسرت!
منتظر واکنش پرویز پرستویی و بهاره رهنما و رضا رشیدپور هستیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
البته نامداری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۹۶
۱۷
پس چیز خوبیه پس صراط تو خیلی پفیوزی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۲۸
۶
این حرفها و فحش دادن شخصیت ....... میرسونه گرچه صراط تو رسالتت پخش تمتم نظرهاست اما جناح واجب تر از مردم برات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۷۴
۱۵
حیف مجلس امام حسین که یکسری توش دکون باز کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حیف از .................... آن منافق و فتنه گر باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۴۷
۱۸
از حاجی بودن فقط اسمش باهاته مرامش؟راستی حاجی عکسی که چند سال پیش ازت پخش شده بود یادته؟ عکس بوووققق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۳۴
۱۱
ای حاج منصور ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۵۷
۱۳
موجودات بی ادبی که کلمات زشت و ناپسند مثل نقل و نبات از دهنشون بیرون می ریزه، مایه ننگ اند و باعث فراری شدن نسل ها از همه ارزش ها! خدایا نسل همه رو بربیانداز!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۳۶
۸
به نظر شما اگر حاج همت زنده بود از این کلمات استفاده می کرد؟ فقط جواب این سوال را بدهید. اگر شهدا به شما هر دو جناح نگاه کنند، آیا سربلند هستید؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۳۰
۹
خوب اگه راست میگید و پفیوز زشت نیست از صراط پفیوز نظرم منم منتشر کن راستی نظرتون چیه این کلمه رو نسبت به اشخاص دیگر هم از این به بعد به کار ببریم یا این کلمه چون برای ی فرد از جناح شما نیست ایراد نداره و اگر خدایی نکرده در یک مجلسی بگویند فلانی بلای چشمش ابرو آن موقع کف پوش به خیابان مریزید و فریاد وااسلاما سر میدهید
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۳۰
۹
سراط ، مرتيکه پفيوز بد نيست خوب هم هست ؟؟!
پس ای ..... مرتيکه ..... سايت خراب شده سراط خيلی پفيوزی

اگه به حرف خودت اعتقاد داری پخش کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
لطفا یه کلاس اکابر برو.
فروتنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۴۲
۱۲
صراط خیلی ÷فیوزی!!!!!!!
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۴۴
۷
ناراحتی خلق الله از اینه که چرا یک مداح از تریبون دعای عرفه باید فحاشی کنه . کار غلط غلطه چه اصولگرا باشه چه اصلاح طلب . البته اینها شعاردهی بیش نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۳۱
۸
منصور ارضی تو فقط یک مرثیه خوانی!همین
خوبه به بعضی از این حضرات مداح گلیم شناسی تدریس بشه!
بهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۲۷
۶
کلمه پوفیوز اگر بد نیس و عادی هست:
... صراط خیلی پوفیوزی
هر کی چاپ نکنه پوفیوزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۲۰
۳
نکته اساسی در این موضوع بهره برداری سیاسی یک جناح از مقدسات و باورهای دینی مردم است ٫ آیا واقعا استفاده از چنین عنوانی از یک مداح آنهم بعنوان پیر غلام سیدالشهداء نشان از ادب مذهبی است یا مداحی فقط نقابی است برای میکروفن یک جناح سیاسی مبنی بر اینکه هر با ما نیست اصلا انسان نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۸
۲
درلغت نامه دهخدا وعمید به معنای سست بی غیرت تنبل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۸
۲۰
صراط خیلی بد دفاع کردی
کلمه پفیوز در برابر اهانتهای اصلاح طلبان به حضرت امام حسین و انصار و اعوانش در روز عاشورا، اهانتهای وقیحانه به حضرت امام خمینی، مرگ بر گفتن بر فرزند زهرای اطهر حضرت امام خامنه ای در خیابانها تهران چیزی نیست
اگر چه ماهیتاً این کلمه چیز بدی معنی نمیده
ضمناً اصلاح طلبان خیلی مظلوم نمایی میکنن ولی حنایشان دیگر رنگی ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کدوم اهانت به مقدسات؟! مثل ... دروغ می گید. روزها و هفته ها کارتون فقط ضرب و شتم مردم بود و ... بعد که چند نفر که تعدادشون به عدد انگشتان دست هم نمی رسیدند، از کوره در رفتند و احیاناً بد و بیراهی گفتند، خوراکتون برای متهم کردن مادام العمر میلیون ها مردم که فقط معترض بودند فراهم شد، خاک ... که نمی خواهید بالاخره بیدار شید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بچه جان ما دروغ میگیم یا شما که به بهانه ی تقلب در انتخابات مردم رو فریفتین و خونهای آدمها رو در خیابان تهران جاری کردید؟
کسانی که به حضرت امام حسین اهانت کردند آدمهای فریب خورده نبودند و آدمهای آمریکا و انگلیس و اسرائیل بودن
خیلی آدم باید احمق باشه که این خناسان رو نشناسه
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۱۷
۳
صراط چرا سعی دارد این ادبیات واقعا سخیف را که در شان تریبون مقدس مدح ائمه علیهم السلام نیست (والبته احتمالا در شان گوینده )با مقایسه با کلماتی دیگر مقایسه کند. مگر این آقا دفعه اولش است که درین تریبون به اشخاص توهین میکند.امام حسین و سایر ائمه قطعا بیزار خواهند بود از چنین مادحینی.
علی
|
Seychelles
|
۱۸:۰۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۱۴
۳
تلاش بی خودتان در ماست مالی کردن فحاشی این آقا قابل انزجار است. آخر برادر من چه چیز را داری توجیه می کنی؟
ایشان در چاله میدون یا در راسته ی ... صحبت نمی کرد بلکه در یک مجلس مقدس به سخن مشغول بوده. هر جور که نگاه کنی بسیار بسیار اشتباه کرده و نیاز است ایشان کمی به خلوت بروند و به افاضات خود فکر کنند. با اولش هم که نیست...
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۱۷
۳
بفرماین حاج منصور بازاری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۱۳
۲
واژه‌ها دچار تحول زباني مي‌شوند و در ادوار مختلف، معاني‌شان عوض مي‌شود. اين واژه، هر ريشه‌اي که داشته، امروزه اما نوعي ناسزا و درشت‌گويي و حرفي زشت است.
که گفتنش، نوعي بي ادبي است. من هم براي اين به اصطلاح «مداح!» بسيااار متاسفم که بي‌حرمتي‌کرد و به دور از ادب حرف زد و از چشم خيلي‌ها افتاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۱۸
۴
بیایید مثبت بین باشیم! اینکه دلواپسان عزیز مجبور شده اند برای ماستمالی کردن خرابکاری دوباره ای از یکی از همفکرانشان، به فرهنگ لغت دهخدا (شاید برای اولین بار در عمر پربرکتشان) مراجعه کنند، نشان از بالا رفتن فرهنگ این طبقه اندک اما پر سر و صدا دارد! اما برای آگاهی این عزیزان، باید گفت این کلمه چه بخواهیم و چه نخواهیم در زبان فارسی امروز یک فحش به حساب می آید، و از هیچکدام از مقامات دولت آقای روحانی تابحال چنین بی ادبی سر نزده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خخخخخخخخخ احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۱۲
۲
ماننند صراط عقداخوت بسته ،افکارشون مثل.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۳
۱۵
حاجی جون دمت گرم
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۷
۴
سلام چقدر هم بده که توی جامعه رواج پیدا میکنه چون ما فکر می کردیم حاج منصور خیلی اقاست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۱۴
۳
این آقا خیال کرده که چون مداح است هرچه دلش می خواد بگه و از طرفی چون حمایت می شه از نظر قانونی مشکلی نداره ما همچنان سعی در پیروی از امامان معصوم ع داریم و فعل آقایان را به خدا می سپاریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۳
۹
آقای ارضی به جا گفته کسی که به این راحتی با اشاره به آمام بی احترامی کند حقش است چون عمدا گفته است آن هم در مقام ی ن باشد
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۰۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۱۰
۲
لغتنامه ها "....." و "......" را هم معنی کردند، از اینها هم استفاده کنید!
ماشالا .......... ادبیات ما، مثل همه چیز ما، سقوط آزاد کرده. شرم هم ندارید که، از این ادبیات کثیف دفاع هم می کنید!
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۱۱
۲
از این جماعت که کاسب دین ومذهب عاشورا و.... هستند انتظاری بیش از این نیست. بی شخصیت تر از اینها وجود نداره.
lمهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۶
۱
به نظر بنده نبايد حاج منصور همچين کلمه اي به کارببره اگه اونا حرفي ميزنن انتظار بيش ازاين ازاونها نيست ايشان نبايد ازاين گونه واژه ها استفاده کنند هرکلمه اي که ازبرادران عزيز مداح مشکل داشته باشد پتکي برسر مابچه هاي انقلابي ست انشاءالله عزيزان ما بيشتر به مسءوليت خطيري که به گردنشان است دقت کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۲
۵
حیف پفیوزی که نثار شما رانت خوارها بشه. بی لیاقت تر از این حرفهایید.ماله کشی بر روی مزخرفات این ....... حمایت از این لجن پراکنی ها می باشد. لیاقت شما همان ..... است که هم فرقه های شما به مردم و ..و نسبت می دهند
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۱۲
۰
من خیال دو طرف رو راحت میکنم هم .... این وری ها هم ..... اون وری ها برید حالشو ببرید ..... ملت دارن میمیرن از گشنگی شما دنبال ... بازی های خودتونید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۱۳
۲
واقعا برای کشورم متاسفم که شخصیت های با ادب و با فرهنگی همچون سید محمد خاتمی ممنوع البیان و تصویر باشند و آدمهای ....... که به اسم مداح اهل بیت دکان باز کرده‌اند باید در جامعه جولان بدهند. اگر شوهای لس‌آنجلس را ببینیم بهتر از مراسم مذهبی ... !، ..... ، ... و... است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خیانتی که خاتمی در فتنه 88 به کشور کرد منافقین نکردند و باید اعدام می شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آره خاتمی به حاج منصور و .... فحاشان و دزدها خیانت خیلی بدی کرده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۱۱
۲
متن سخنرانی نماینده مجلس رو خوندم
کجاش روضه رو به کنسرت ربط داده؟
دوستان یکبار دیگه متن صحبت رو بخونن فایل صوتیش رو هم فارس گذاشته فکر میکنم اشتباه میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مطمئن باش اینا بیشتر از تیتر نمی خونن!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
۹
۱
کار غلط را با این چیزها تو جیه نکنید. اگر کس دیگری حرف بد زده دلیل نمیشود مداح هم بزند. .....
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۳۸ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
۳
۱۲
تمام این کلمات ( "کم‎سواد، بی‎قانون، بی‎دین، حسود، افراطی، کاسب تحریم، بی‎شناسنامه، جیب‎بر، دنیاندیده، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، دین نشناس، دارای خطای دید، بزدل، تخریبگر، منتقدان فاسد، عقب مانده، مخلوقات ترسو، لرزان، تازه به دوران رسیده‎، هراسان، عصر حجری، هوچی باز، تازه انقلابی شده، کودک، کسانی که از خلقت خدا ایراد می گیرند، کسانی که عادت دارند از دیورا بالا بروند، ) را خود رئیس جمهور گفته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
۵
۶
"کم‎سواد، بی‎قانون، بی‎دین، حسود، افراطی، کاسب تحریم، بی‎شناسنامه، جیب‎بر، دنیاندیده، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، دین نشناس، دارای خطای دید، بزدل، تخریبگر، منتقدان فاسد، عقب مانده، مخلوقات ترسو، لرزان، تازه به دوران رسیده‎، هراسان، عصر حجری، هوچی باز، تازه انقلابی شده، کودک، کسانی که از خلقت خدا ایراد می گیرند، کسانی که عادت دارند از دیورا بالا بروند، لبوفروش، سخیف، کسانی که توانایی آنها پخت قورمه سبزی و آبگوشت بزباش است" همش خودتی صراط نا مستقیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
۵
۲
دوستان بدون تعصب چند کلمه از حقير عضو جناحی نيستم ولی رو دينم غيرت دارم عزيزان من کار حاج منصور ندارم ولی خيلی کار اشتباه هست روضه امام حسين با کنسرت بخدا آدم غيرت داشته باشه تو دهنش ميزنه همه چيز که سياسی نيست .... روضه امام حسين باکنسرت؟ بخدا من خجالت کشیدم از امام حسين. مردم اگه غيرت دینی رو به اسم با فرهنگ بودن آزمون گرفتن بخدا دینی نميمونه اگه شمرم بود ميگفتیم امام حسين کشته اعدامش کنيم چرا لعنش کنيم مگه بی فرهنگيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
معلومه وقت نکردی فایل صوتی و گوش کنی اصلا همچین چیزی که فارس گفته نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
۱۳
۱
از اینکه یک سایت با ادعای مذهبی بودن تلاش میکند فحاشی های های مشتی مداح را ترجمه به غیر فحش کند درشگفتم!!!!!!!!!!فحش فحش است واز همه قبیح و از مداحان افبح.والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
۱۳
۱
مردم از همتون خسته شدن هر دو جناه خیانتکارید. اخه فحش توی جلسات مذهبی هم باید توجیه کنی صراط؟ تا کی باید مردم تاوان کینه های شما دو جناه رو بدن؟ ما جوان های بدبخت چه گناهه کردیم گیر شما افتادیم؟ یه کار کردین از همه چی زده شدیم, اخه اقای منصور ارضی تو اون دنیا میتونی جواب خدا رو بدی که چرا با سیاسی کردن و وارد کردن کینه های شخصی و سیاسیت توی مراسم های مذهبی جوان ها و خیلی مردم رو از این مراسم ها فراری دادی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
۱۵
۱
برات متاسفم منصور...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
۱
۰
بسم الله الرحمن الرحيم
فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً قَالَ قُولُوا لِلنَّاسِ أَحْسَنَ مَا تُحِبُّونَ أَنْ يُقَالَ لَكُمْ فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يُبْغِضُ اللَّعَّانَ السَّبَّابَ الطَّعَّانَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ الْفَاحِشَ الْمُتَفَحِّشَ السَّائِلَ الْمُلْحِفَ وَ يُحِبُّ الْحَيَّ الْحَلِيمَ الْعَفِيفَ الْمُتَعَفِّفَ.
امام باقر(ع)در باره اين گفته خداوند كه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود:

"بهترين سخنى كه دوست داريد مردم به شما بگويند، به آنها بگوييد، چرا كه خداوند، لعنت كننده، دشنام دهنده، زخم زبانزن بر مؤمنان، زشت گفتار، بدزبان را دشمن مى دارد و با حيا و بردبار و عفيفِ پارسا را دوست دارد."
محمد نصیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
۱۸
۳
مگر حاج منصور کیست که اظهار نظر کند و چرا دادستان یک نوحه خوان ساده را بدلیل توهین در انظار عمومی و با تریبون محاکمه نمی کند ؟؟!!
بد بد است
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
۹
۸
یادمان نرود مطهری همین جمله را در مجلس علنی گفت
سید علی
|
Iran (Islamic Republic of)
حق با شماست هر دو شون به ساحت مردم ایران بی ادبی کردن... هر چند که بنده آقای مطهری رو به عنوان یک نماینده مستقل و سالم قبول دارم و از رای دادن به ایشان راضی هستم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
۱
۱
صراط نیوز خوب توجیه میکنی!! ارضی حتی به مجلس هم توهین کرده و گفته مجلس خراب شده. باید تریبون از این افراد بد دهان گرفته شود.چنین افراد برای تربیت نسل جدید خطرناکند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
۱۰
۳
با توجه به اینکه توجیه شد پفیوز کلمه بدی نیست و تازه از سوی مداحان محترم به راحتی بیان میشود،
پس خیلی پفیوزی سراط نیوز، خیلی پفیوزی خیلیی پفیوزی سراط نیوز پفیوز ترین در جهان سراص نیوز ای پفیوز
سيد رضا طهماسبي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
۸
۴
دوستان :بنده در مراسمي كه آقاي مازني سخنراني كرد حضور داشتم وشاهدم كه آقاي مازني اون حرف رو نزدند و خبر نقل شده سراسر تحريف بود و تكذيبيه هم منتشر شد متاسفانه اطرافيان حاج منصور با غرايض سياسي اطلاعات غلط به ايشان دادند وگرنه حاج منصور مقصر نيست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
بر فرض که خبر دروغ بهش داده باشند، توی مجلس روضه و سر سفره معصومین این واژه های حرمت شکن و زشت رو به کار می برند؟ مقصره و خیلی هم مقصره. آبروی اسلام رو می برند
علی
|
Germany
|
۱۵:۳۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
۱
۰
این دفاع خاله خرسی شما از شکسته شدن حرمت ها و شئونات اسلامی، بسیار بدتر از اشتباه عمدی یا سهوی ایشونه. واقعا متاسفم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
جراازمعنی کردن یک واژه فرهنگی واشاره به مصادیق ان بعضیها براشفته شدهاند؟|بدکاری کرده اند هشدار دیانت را به شما یاداوری کردهاند ؟؟؟؟ تااگرتابحال فرصت یافتن معانی بعضی رفتار خودرانمیدانند اگاه شوند ؟؟
سایت ظفرمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
۱
۰
سلام
واقعاً اینجا چه غوغایی به پا شده !!!
به هر حال پفیوز یک واژه توهین آمیز است و فحش تلقی می شود. حالا این واژه در گذشته چه معنایی داشته و یا ریشه آن از کجاست بحث بی موردی است. امروزه مردم این کلمه را فحش و رکیک می دانند.
در مورد این مداح نمی توانم نظری داشته باشم او از مداحان بزرگ کشورمان است اما این هم دلیل نمی شود که اشتباه او را به دلیل بزرگ بودنشان صحیح بپنداریم.
کسی که نام خدا و معصومین از گلو و حنجره اش در می‌آید نباید اجازه خروج کلمات زشت و رکیک را از دهانش بدهد.
البته باید فرصت داد تا افراد اشتباه شان را جبران کنند.
تخریب شخصیت کار خوبی نیست و نباید اجازه گسترش چنین رفتارهای نابجایی را داد.
این را هم که ـ چون اهالی فلان جریان خودشان توهین می کنند پس ما هم در مقابله به مثل و توهین کردن آزادیم ـ را قبول ندارم. کسانی که ادعای اصولگرایی می کنند باید به اصول پایبند باشند حتی اگر رقیبشان پایبند نباشد. از این رو اصولی بودن با اصولگرا بودن فرق دارد.
نظرات همه دوستان را خواندم
برای همگی شان آرزوی سرافرازی و شادکامی دارم http://www.zafarmand.ir/
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
۱
۰
بابا جان حاج منصور از لفظ بدی استفاده کرده چرا بیخودی دفاع می کنید و زمین و زمان را بهم می بافید تا او را تبرئه کنید البته حساسیت ایشان بجا است و باید حرف اون نماینده را حتما نقد کرد
امین موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
۵
۱
حجت الاسلام احمد مازنی برادر دو شهید روحانی و از روحانیون خوش فکراصلاح طلب ارزشی است که در رژیم گذشته علیرغم سن کم به جرم مبارزه با رژیم دستگیر و زندانی شدند بنده شخصا شاهد بودم که ایشان در سخنرانی هایشان بارها حضرت آقا را امام خامنه ای خطاب کردند مسلما دلسوزی ایشان برای نظام کمتر از این مداح محترم نیست،پاسخ ایشان به توهین صورت گرفته نیز به نوعی درس اخلاق و ادب بود.امیدوارم از درج این مقاله زشت و سخیف عذرخواهی کنیدوقدر ایشان را بدانید که فرصتها یک به یک از دست می رود
کسرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
۴
۰
عجب پوفیوزهایی هستید شما! الاخصوص نویسنده متون فوق!
با معنی بسیار زیبای میرجلال‌الدین کزازی استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
این نظر دهندگان بخود زحمت پیدا کردن معنی پفیوز را نداده اند. ضعیف چلمن سست پف یوز صفت .............. است خوشت بیاد یا نیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
توهین در هر شرایط و به هر شکلی نادرست هست امام اینکه در جامعه به توهین برخی افراد واکنش نشان داده میشود و توهین برخی دیگر از افراد نشنیده گرفته میشود جای تعجب دارد!!! افراد اخلاق رو بر اساس منافع جناحی و گروهی تعریف می کنند و همین افراد مدعی هم هستند برخی افراد هم که در مقام جبران به طرف مقابل بیشتر توهین می کنند و خودشون رو پاک و روشنفکر می دونند!؟!؟!؟
جالبه اینهمه خبر اونوقت این یکی اینهمه بازخورد داشته؟ و تو بوق و کرنا کردند که چی بشه ؟؟؟
مسائل مهمتر نیست که بهشون پرداخته بشه؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۲۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
۳
۰
با توجه به تحلیل شما که پفیوز حرف زشتی نیست خود ..... پفیوز تشریف دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
۱
۴
درادبیات اصلاح طلبان نوکری امریکا بعنی اقایی - زشوه یعنی هدیه - پورسانت بعنی حق العمل -د عقد موقت بعنی ازدواج سفید - داشتن ربش بزی یعنی روشنفکر - داشتن ریش بعنی - طالبان - فیش حقوق انچنانی بعنی ذخیره انقلاب -و.......
مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
۳
۳
ما هم رئیس جمهوررررمون یاد میگیریم!!
فرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
۴
۲
صراط يه مقاله هم بنويس براي ماست مالي كردن حرفهاي چند سال پيش حداديان خطاب به احمدي نژاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
۴
۲
پفیوز جزء عبارات عادیه؟!!!
البته مردمانی با مرام و مسلک شما طبیعیه که واژه پفیوز براشون عادی!!! باشه
روح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
۸
۲
آنقر شماها بی ادب وفحش زن و تهمت زن هستید که پفیوز برای شما فحش نیست خاک بر سرتان
علی
|
Germany
|
۱۲:۰۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
۷
۱
افراطیون جز فحش و ناسزا و تهمت و گروکشی کار دیگه ای بلد نیستند
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۲۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
۷
۰
پس اگه بد نیست شما ها هم پفیوزید با این سایتتون
بي نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
۱
۱
مراسم مذهبي و مناجات و دعا خواني يا جايگاه تحليل مسايل روز خيلي فرق دارد.جناب آقاي حاج منصور بايد دقت كنند و صحت سقم قضيه برايشان مسجل شود آنگاه اعتراض كنند آنهم در جاي ديگر نه و خوشبختانه سخنران و تحليلگر آنقدر داريم كه در مورد مسائل روز صحبت كنند و حاج منصور بهتراست مراسم است مراسم خود را برگزار كنند.در پايان متاسفانه مداحان ما از اخلاق و كلام دارند دور ميشوند و اين در سيره ائمه اطهار نبوده است
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
۲
۰
خواننده عزیز خود قضاوت کنید
1-امام صادق(ع) فرمود: «فحش دادن ظلم است و ظالم در آتش دوزخ قراردارد.»(كافي، ج2، ص325، وسائل، ج11، ص330)
2- پيامبر(ص)- فرمود: «خداوند بهشت را حرام كرده بر هر دشنام دهنده بي آبروي بي حيائي كه از آنچه مي گويد و از آنچه به او گفته مي شود باكي ندارد و متأثر و ناراحت نمي شود.»(كافي، ج2، ص323، تحف العقول، ص416)
3-- و نيز فرمود: «هرگاه شخصي را ديديد كه نسبت به آنچه مي گويد يا درباره او گفته مي شود بي مبالات و بي تفاوت است پس همانا او يا ...زاده است و يا شيطان شريك او بوده است.»(كافي، ج2، ص323، تحف العقول، ص416)و.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
۲
۰
استاد حاج منصور ارضي
با اینکه میدونم نمیخونی- من نوشتم شاید چند نفر دیگر خواندند
جملاتی ازحضرت علی علیه السلام
.روزانه از خدا معذرت خواهی کنید.
.خدا را همیشه ناظر خود ببینید.
.بدون تحقیق قضاوت نکنید.
.اجازه ندهید نزد شما از کسی غیبت شود.
.سعی کنید بعد از خود، نام نیک بجای بگذارید.
.دین را زیاد سخت نگیرید.
.با علما و دانشمندان، با عمل ارتباط برقرار کنید.
.انتقادپذیر باشید.
.مکار و حیله گر نباشید.
.حامی مستضعفان باشید.
.فحّاش و بذله گو نباشید.
.با قرآن آشنا شوید.
.سختی دل از گناه زیاد است.
.گناه زیاد از آرزوهای زیاد است.
.آرزوی زیاد از فراموشی مرگ است.
.فراموشی مرگ از محبت به مال دنیاست.
.محبت به مال دنیا سرآغاز همه خطاهاست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
۴
۰
بازم دم صراط گرم که صادقانه همه نظرات رو می ذاره انصافا حال کردم!
سایت فارس که فقط کامنتای موافق رو می ذاره انگار توی این مملکت همه دلواپسند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
۲
۰
یاد بگیریم که مسلمان بودن ما شبیه یهودی بودن صهیونیستا نباشد
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
۴
۱
با سلام و ادب
بنده کاری به اصولگرا و اصلاح طلب ندارم، کار زشت یعنی همین که یه تعداد از تریبونی که به یک منظور دیگر در اختیارشون گذاشته شده اینطور سواستفاده کنن و الفاظی که در شان خودشان هست رو به دیگران نسبت بدهند. شما یه مداح و روضه خوانی برادر من ... واقعا برای حاج منصور ارضی متاسفم. مداحی که به بیان وقایع کربلا و فلسفه ی قیام امام حسین می پردازد باید الگوی ادب ، جوانمردی و هزاران رفتار پسندیده ی دیگر باشد ، جناب ارضی شما وقتی چنین کلماتی رو به زبان می آورید از جوانانی که جنابعالی را الگوی خودشان قرار داده اند انتظاری نباید داشت . جناب ارضی فراموش نکنید الفاضی که به زبان می آورید نشاندهنده ی تفکر و شخصیت حضرتعالیست . یا حق