سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
پس از نوروز اینبار ...

نماد مسیحیت در مراکز خرید تهران!

یکی از اصلی ترین نشانه های مسیحیت به عنوان اکثریت مذهبی در جهان، کریسمس و درخت کاج تزئین شده به عنوان نماد آن است. چه لزومی دارد در تهران که پایتخت یک کشور با جمعیت بالای مسلمان است درخت کاج کریسمس در همه مراکز خرید و بوتیک های مشهور نصب و تزئین شود؟!
کد خبر : ۴۸۴۵۶
"صراط" - یکی از اصلی ترین نشانه های مسیحیت به عنوان اکثریت مذهبی غربی در جهان؛ مراسم مشهور  کریسمس و درخت کاج تزئین شده به عنوان نماد آن است.

شکی نیست که ارامنه ایران به عنوان اقلیتی محبوب و محجوب در میان جامعه ایرانی از جایگاهی بالا و متمایز برخوردار هستند و همان طور که شادی ما شادی آنها و غم مسلمین موجب اندوه آنان است متقابلا ایرانیان مسلمان نیز طبق تعالیم دینی و میهنی شان آغاز سال نو میلادی را با افتخار به عنوان سمبلی از پیامبر بزرگ مسیحیان و دین آسمانی اش گرامی می دارند. اما بعضی نمادها به عنوان نشانه یک جامعه مسیحی در همه دنیا به ثبت رسیده است و به عنوان سمبل یک اکثریت یا اقلیت از جانب سایرین مکروه به شمار می رود، مانند صلیب و درخت کریسمس مسیحیان یا چفیه مسلمانان .
به گزارش سرویس اجتماعی صراط ، با توجه به این که مسئله ثبت جهانی عید نوروز به سرانجام رسیده و دولت تلاش و هزینه زیادی برای این امر کرده است شایسته نیست در گوشه و کنار پایتخت کشور به عنوان شهری با اکثریت مسلمان ایرانی؛ درختان تزئین شده کریسمس خودنمایی کند!
نمادگرایی و گسترش فرهنگ غرب با توسل به ترویج مراسم و نشانه های فرهنگی، سال هاست که در دستور کار سیاستمداران قرار گرفته و فراگیر شدن جشن ولنتاین در کشور ما و خیلی از کشورهای دیگر دنیا با همین مبارزه نرم و آرام آغاز شد و ناگهان کار به جایی رسید که مخالفت با برگزاری مراسم غربی نوعی گناه نابخشودنی به شمار می رفت!
با توجه به این که به طور معمول اقلیت ارامنه از بازارهای محلی خود خرید می کنند لزومی وجود ندارد که کلیه بوتیک های مراکز خرید تهران اقدام به نصب و تزئین درخت کریسمس در ویترین مغازه ها کنند. علاوه بر آن بی توجه مسئولین فرهنگی کشور نسبت به معضلات فرهنگی شایع در مراکز خرید و غفلت از نمادگرایی عجیب بعضی از مدیران شهری نیز قبل تامل است.    

نظرات بینندگان
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۳۷
۶۶
احتمالا کلاس داره برای غرب زده ها !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آره والله یه بام و دو هوا نمیشه که ! خیلی دوست دارن برن مسیحی بش !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
گدایان بهر روزی طفل خود را کورمیخواهند
طبیبان جملگی خلق را رنجور میخواهند !
تمام مرده شویان راضیند بر مردن مردم
بنازم مطربان راکه خلق را مسرور میخواهند!
ss
|
Iran (Islamic Republic of)
شما مشکل دارید، خوب است تمام کشورهای مسیحی تمام نشانه ها و نمادهای اسلام مثالا مهر، تسبیح، سجاده و وووو را از تغازه ها جمع کنند
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
خوشم میاد از منفی ها
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
خوشت نیاد چون آمار غرب زده هارو نشون میده !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل از تو یکی انتظار نداشتم !
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
ارادتمندم
رها121
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۷۰
۴۶
اگه به شما باشه سوره مریم رو هم از قرآن حذف میکنید.
م.ا.ح
|
Iran (Islamic Republic of)
-
ان الدین عندالله الاسلام



==========================================
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نعوذ بالله از قوم جاهل با حرف های جاهلانه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حرف نامربوطی زدی رها، یعنی تا این حد رها هستی؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سوره مریم داستان واقعی حضرت مریم و حضرت عیسی است نماد مسیحیت در قران نیامده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما با مسیحیت تحریف شده مخالف هستیم اما با مسیحیتی که در قران آماده هرگز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چه استدال است لابد باید نماهای صهینویست را در ایران روج بدهیم چرا که در قران از موسی نیز سخن بسیار گفته شده
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه به رها121 باشه، جای قرآن هم انجيل را کتاب آسمانی مسلمانان معرفی می کنه!
مرتضي.ام
|
Iran (Islamic Republic of)
همون خدايي كه سوره مريم را نازل كرده، خودش گفته در كشور اسلامي نبايد مظاهر مسيحيت جلوي چشم عموم باشه. حتي گرچه مسيحيان در اجراي مراسم دينيشون آزاد هستند، ولي صداي ناقوس كليساشون نبايد اجازه پخش داشته باشه كه متاسفانه داره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
متعصبین کور! ای سواری دهندگان عالی مقام! این رها خانوم که حرف بدی نزده منظورش این بوده که مگه مسیحیت معادل کفره که حالا نمادش نباید فروخته بشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۷۶
۲۱
خدا لعنتتون کنه با این سوژه درست کردنتون . فقط بلدین بین مردم اختلاف بندازین . این همه ساله ارمنیان دارن همه نمادهای مذهبی مسلمانها را تحمل میکنند حجابشونو رعایت میکنن برای این انقلاب و نظام شهید دادن اونوقت شما چشم دیدن نماد مسیحیان را ندارید !؟ همیشه شعبون یکدفعه رمضون . حالا یه هفته تحمل کنید این نمادهارو . میمیرین !؟ اینم نماد شیطان پرستیه !؟ دلتونو به این اکثریت مسلمان خوش نکنید چون که اکثرا فقط تو شناسنامه مسلمان هستند .
مریم گلی
|
Iran (Islamic Republic of)
یعنی این همه نماد مسیحیان تنها برای یک اقلیت 100 هزار نفری در جای جای شهر به جشم می خورد؟! کمی تعقل هم خوب است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مریم خانم شما طوری صحبت میکنید انگار شهرداری اومده همه جا درخت کاج گذاشته در حالی که این کار مراکز خرید است و چشم به فروشهای مناسبتی دوخته اند . همه مراکز خرید هم دوست دارند بخشی از درآمد اقلیتها را در این فصل رکود جذب کنند . در همون آمرکای جنایتکار هم محرم که میشه میتونید دسته عزاداری تو خیابون ببینید در حالی که شیعیان اقلیت ناچیزی در آمریکا هستند .
البته لازم است بگم که بخشی از اینگونه از رفتارها ناشی از جهانی سازی فرهنگی است که افراد در جهان میل زیادی به دانستن فرهنگ دیگر کشورها دارند و هیچ راه گریزی ندارد و اشخاص خودشان باید مواظب باشند که فرهنگ غلطی به آنها سرایت نکند . دیگر مثل گشته مردم دنیا از هم بی خبر نیستند .
البته ضرر واقعی از این قضایا را افرادی میخورند که فقط بدنبال برگزاری مراسم عزاداری هستند و هر چیزی را به از دست رفتن اسام ربط میدهند . اگر در نهایت جوانی به فکر مسیحی شدن افتاد باید دید علتشچی بوده تا ریشه مشکل را حل کرد . اگر اشخاصی که وظیفه تبلیغ اسلام را دارند دارای نقطه ضعف باشند الگرویی ناقص و ناکارآمد از اسلام به جوانان ارایه میشود .
در نهایت اگر شما از تعقل کافی برای ارایه راه حل منطقی و اجرایی برای این بقول شما مشکل دارید بگید شاید برد ما هم بخورد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
و تبشیری ها مسیحیت با چندین شبکه فارسی تبلیغ مسیحیت تحریف شده را بیان می گذارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
و البته این همه سال است مسیحیان اروپا حاظر نیستند حداقل آزادی را به مسلمانان بدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در ایران مسیحیان نماینده دارند در مجلس نماینده آنها با 1675 رای به مجلس ما می روند و همان اختیاراتی دارند که نماینده مسلمان از تهران با 2 میلیون رای به مجلس می رود اما در روپا حاظر نیستند کمترین آزادی را به مسلمانان بدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۴۶
۲۰
.......... لطفا...از دست شما نامردا ما تاریخمون رو از یاد بردیم..جایه تعجب نداره که بعضیا خودشونو با کریسمس راضی کنن...کوروش رو از مردم گرفتین...همه خوبی هایه جامعه ایرانی رو از ایرانیها گرفتین...مردمو رو به خونه هم تشنه کردین...دروغ رو تو جامعه گسترش دادین و اسمشو سیاست و مصلحت گرایی گذاشتین...در مقابله دزدی هایه بزرگ سکوت کردین و اسمشو مصلحت گذاشتین...چیزی از ایران و ایرانی نذاشتین...خدا از رو زمین ورتون داره
ANK
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا لعنت كنه كساييكه دروغ و .. رو گسترش دادن !
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
خودتی اسفندیار ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سخنرانيتون تموم شد ناشناس؟!
محمدرضا
|
Australia
|
۱۳:۵۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۲۴
۴۶
اگر همینطور پیش برود باید شاهد نمادهای صهیونیستی هم در زمان اعیاد آن ها در کشور باشیم. باید اضافه کنم که هم اکنون هم نمادهای صهیونیستی در پایتخت کم نیستند.
ناشناس
|
Australia
احسنت
عاشق مشهدی میرحسین
|
Australia
شما هم که دچار توهم توطئه شدی محمد رضا خان!!!!!
صهیونیست!!!!
فراماسون ........
جمع کنید بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۴۶
۷
نوروز که جای خود امیدوارم هر چه زودتر مناسبت های شاد دیگر مثل جشن تیرگان و آذرگان و بقیه جشنهای باستانی گرامی داشته بشه . هرکسی هم که مخالف برگزاری و گرامیداشت این مناسبتها باشه باید در اصالت و ایرانی بودنش شک کرد چون هیچ ایرانی وجد ندارد که از برگزاری مراسم فرهنگی ملی خود ناراحت شود . البته ایران تنها کشور دنیاست که ملی گرا بودن اگر در کنار مذهب نباشد مذموم و ناپسند است !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مهرگان که هم سنگ نوروز و مهم تر از آن بوده را فراموش کری. جشن سده را هم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس نيستی، کاملا شناخته شده ای. از نوادگان خشايارشاه نيستی؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من که از نوادگان خشایار شاه نیستم ولی شک ندارم جنابعالی از نوادگان همانهایی هستند که وقتی داشتند به ایران حمله میکردند برای اولین بار فیل دیدند و فرار کردند . در نهایت هم با توسل به یکتاپرستی ایرانیان و فساد دوره ساسانیان موفق شدند ایران را فتح کنند تا الان !
برای ایرانی بودن لزومی ندارد که نواده خشایار شاه باشی !
قیصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۲۵
۲۲
دوست عزیز

ما هیچ مشکلی با کریسمس ومسیحیان نه در ایران اسلامی بلکه کل مسیحیان دنیا نداریم و سالروز میلاد حضرت مسیح ع را هم به انان و هم به عاشقان حضرت مهدی ع بالاخص تبریک و تهنیت عرض مینمائیم

مشکل اصلی درخت کریسمس نیست ؟
ایراد و اسیب اصلی غرب زدگی بعضی از هموطنان بی هویت خودمان است که هر از چند گاهی به یک صورت تجلی پیدا میکند ؟
به عنوان مثال نگه داشتن حیوانات وحشی در منازل ارایش کردن زنان توسط مردان و فخر فروشی بابت این هرزگی همراه کردن طوله سگ با خودشان در ماشین و معابر عمومی رونق نگهداری از حیواناتی چون مار و ما رمولک و انواع و اقسام موشهاو لباسها و مد های غربی و برداشتن ابرو توسط
مردها؟؟ انن های غربی که با منظور خاص بین بعضی از جوانان بی هویت ما رواج پیدا کرده و صد ها مثال دیگر که همه و همه مصداقی است از غرب زدگی؟
حالا مسئول این هجمه سنگین فرهنگی در غالب جنگ نرم؟؟؟ کیست؟؟؟؟
بگردیم پیدا کنیم پرتقال فروش را؟؟؟
حبیبی
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
به جان خودم غرب زدگی خیلی بهتر از عرب زدگیه
البته هیچ کس تعریف واحد نداره و کسی که مثلا کت و شلوار هم میپوشه رو غرب زده میشه نامید چون تا اونجایی که داشته های تاریخی من یاد میده کت و شلوار هم مال ایرانی ها نبوده و نیست .
عزیز من یادت نره برای پیشرفت سه اصل رو باید با هم داشته باشیم تا همیشگی باشه
اصل اول : یادت نره ایرانی هستی با فرهنگ 2500 ساله
اصل دوم : فراموش نکنید که ما مسلمان هستیم . حتی مسیحیان ایران هم باید از این فرهنگ غالب تبعیت کنند (.... )
اصل سوم : تبعیت از فرهنگ غالب و موفق جهانی
دوست من ، عزیز من شک نکن برای پیشرفت هر سه تا رو لازم داریم
قبول دارم همینجوری که دینمون ... تبعیت از غربمون ایراد داره اما خب ایراد کار مردم نیستن محدود کردن مردم
به خدا مردم ما هر کار بکنن تو بطنشون به خاطر همون اصل اول که گفتم ارزشی مدار هستن پس خودشون راه درست رو پیدا میکنن اما محدود کردن شک نکن شرایط رو خراب میکنه
ستارخان
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر شرفت قیصر. بابا به خدا قسم فرهنگ ایرانی و اسلامی ما خیلی کامل و جامع تره. نمیدونم چی سر بعضی از این جوونا آوردن که انداختن صلیب دور گردنشون رو افتخار می دونن و با کمال میل این کارو انجام میدن . ما مسلمانان به هیچ فرهنگ و مذهبی اهانت نمیکنیم ، اما به راستی چی سر ما آوردن که در خانه بعضی از همین مسلمونا هم نماد های مسیحی به وفور دیده میشه. مشکل من با دین مسیحی یا ارمنی نیست . ارامنه عزیز هم از هموطنان خوب ما هستند . مشکل من با جهالت و نادانی یک عده است که با چهار تا کتاب خوندن از فلان کسک ژست روشن فکری میگیرن.
علي رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۳۷
۱۲
گير دادن هم اندازه داره آقاي مسلمان .دريغ از يك ريال سياست .ما هموطن مسيحي هم داريم يعني ايراني مسيحي و كليمي كه ايران كشور آنها هم هست. ايران كشور خداست
یه بابایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۳۶
۵
فقط خدا وکیلی ایوول داره که تقریبا بیشتر کامنتها رو منتشر میکنی. هرچند از نظر عقیدتی 180 درجه باهاتون اختلاف نظر دارم ولی باز هم دمت گرم!
رها121
|
Iran (Islamic Republic of)
منم همینطور.

صراط تا حدودی راحتتر نظرات رو تائید میکنه.

من اگه روزی چند بار به صراط سر نزنم تب خال میزنم.

جدی دستتئن درد نکنه اهالی صراط. البته فقط بابت همین موضوع.

چون کاملا با شما و نظراتتون مخالفم.
ANK
|
Iran (Islamic Republic of)
بعضي نظر ها رو هم اصلا يا نميخونه يا هيچي !
الیاس
|
Iran (Islamic Republic of)
منم با این که از شما و تفکرتون بدم میاد ولی دمتون گرم که حرفه اکثره تفکر ها رو میزارین....امیدوارم همین روش رو ادامه بدین...
مارال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۳۴
۱۵
خوب دیگه تمام مشکلات کشور و جواننان بیکار و تحصیلکرده در سطوح عالی تموم شد و 30000000000000000میلیارد تومان هم برگشت و متهمش شنااخته شدو ماند بحث نماد مسیحیت که خوب باید بر چیده بشه!!!!!!!!!!!!!مسخره ها
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۳۲
۷
بله واقعا جای تشکر دارد سایت شما تمام پیامها را چاپ میکند . برادر چه اشکالی دارد فقط یک درخت است هر چیزی که خدا حرام کرده شما حرام کنید نه بیشتر ونه کمتر با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۱۵
۱۰
به عنوان یه ایرانی مسلمان دوست ندارم اینو بگم ولی کم کم دارم به این نتیجه میرسم ایران از نظر فرهنگی مستعمره اعراب شده !
ولی همین الان بگم ربطی به اسلام نداره و اشکال از داخل و سر سپرده های فرهنگ عربی است !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مستعمره شدن عيبی نداره البته اگه آمريکا و اروپا باشه با جان و دل پذيرا هستیم!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مستعمره بودن در هر حال ایراد داره . فرقی هم نداره عربستان باشه یا غرب یا گینه بیساوو !!!
ستار خان
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس خاک بر سرت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۱۱
۹
بگذارید دنیا بداند که مسلمانان ایران برای اقلیت مسیحیان ایران و بخصوص ارامنه عزیز ایران که آنها هم شهید تقدیم انقلاب کرده اند و حتی در مراسم سوگواری محرم حضور پیدا میکنند و فراتر از آن امام خامنه ای به دیدار خانواده های آنان رفتند احترام قائلند . در ثانی مگر جز این است که حضرت عیسی مسیح(ع) از پیامبران خاص درگاه حق تعالی است پس همه ما مسلمانان هم باید میلاد این پیامبر عظیم الشأن را پاس بداریم و درخت کریسمس مانند سفره هفت سین نماد تولد مسیح(ع) و آغاز سال نو مسیحی بوده و خواهد ماند. صراط عزیز اکر سوژه کم داری ! یک حرفی اما اگر دنبال گیر دادن هستی به اختلاس 3000 میلیاردی گیر بده که هیچگاه از اذهان مردم پاک نمی گردد.
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ، حق مطلب این آخریه بود که زدی وسط خال .
يلدا
|
Netherlands
|
۲۳:۵۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۱۲
۱۱
اصلا شما فكر كنيد ميخواد تبليغ مسيحيت كنه،اشكالي داره؟؟ جرمه؟؟
ناشناس
|
Netherlands
آخ جااااان
ناشناس
|
Netherlands
نمیشه چون فقط ما خوبیم !
مشنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۰
۸
۶
صرات مستقیم سلام لطفا ازاین چند ده نفری که بعنوان متهم ومطلع در رابطه با اختلاس 3000 میلیاردی به مراجع قضائی احضار شدن چند نفر از هموطنان مسیحی جز انان بودن اقا ادم باید اول ادم باشه ما به هموطنان پیرو مذاهب شناخته شده در قانون اساسی احترام میگذاریم ونماد مذهبی انهارا هم دوست داریم .ایران متعلق به همه ایرانیان است .
محمدرضا
|
Germany
|
۰۱:۱۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۰
۴
۷
مردم در ایران بدنبال کوچکترین بهانه ای برای دلخوش کردن خود دارند.
و تبلیغات سنگین دنیای مسیحیت هم مردم رو به اشتباه متوجه خیلی خیلی خیلی مرفه بودن غربیها کرده است.کمی هم لجبازی در ارتباط با مسائل جنس-هیجانی دیده میشود.
با سپاس
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۰
۲
۶
سلام برتوای مولای مامهدی جان
بخداآقاجون شرمنده ایم ازغفلت زدگانی که ازخداوتوهمچنین جدغریبت حسین درکمال پستی ازبی ایمانی وبی دینی سخن میگن واز......هاو...... کاریشون باافتخاردم میزنندآخه آقاجان لیاقت میخوادکه کسی بتونه دررکاب توبجنگه آقاجان همه که نمیتونندحسینی باشن اصلاآقادیگه مردی نمونده که بخواد غیرت ابالفضل روداشته باشه پس آقاجان حالا که مردی به عمل نیست بیاتانامردی به زبونیم نباشه که به نامردیش افتخارپست کنه.
جليل عظيمي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۰
۱
۶
اگر مي خواهيد نماد مسحيت را درپايتخت كشورشيعه به وضوح وغيرقابل انكار ببيند لطفا به عكسهاي هوايي از ميدان آزادي نگاه كنيد زيرا كليت اين ميدان به عنوان بزرگترين صليب مرصع دنيا طراحي ودرزمان طاغوت اجراء شده است همچنين بيوگرافي طراح اين ميدن را نيز كه در موزه طبقه زين اين ميدان وجود دارد بخوانيد.متاسفانه پس از بازسازي اين ميدان بعداز انقلاب اسلامي نيز هيچگونه تغييري انجام نگرديد كه صليب را ازبين ببرد.توجه شود كه برج آزادي دربين دو دست صليب قراردارد. اگر شهرداري چندمسير عابر رو درميدان آ زادي مخصوصادراطراف پايه صليب ايجاد نمايد نماد مسحيت درپايتخت شيعه ابين مي رود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۰
۰
۰
چی بکنیم
سعید
|
Canada
|
۲۰:۵۳ - ۱۱ دی ۱۳۹۰
۷
۵
نماد مسلمانی شما چیست؟ راستگویی، تهمت نزدن به مردم، مال مردم را نخوردن، به مردم زو نگفتن، داشتن عدل و انصاف، خوشرویی، مدار و تحمل با ضعیفان و هموطننان، بیت المال به باد ندادن؟ عدم تجاوز به زندگی شخصی مردم؟
یا برعکس حاشیه نشین شهرها، اعتیاد، افسردگی، شیوع گسترده خشونت کلامی و فیزیکی در جامعه و خانواده، دختران فراری، قتل و تجاوز و اعدام پشت سرهم. اختلاس میلیاردی، پروژه های پا در هوا مانده، حمله به سفارتهایی که تحت حمایه حکومت خودتان هستند. کهریزک، کوی دانشگاه، تیراندازی به مخالفین در خیابانها. کفن پوشیدن برای فلسطین در مرکز شهر تهران! و بسنده کردن به صدور بیانیه و شکایت به سازمان ملل و شورای امنیتی که خودتان قبولشان ندارید در حملات اسرائیل به غزه و جنوب لبنان؟ سکوت در مورد ظلم روسیه و چین به مسلمانان چچن و سین کیانگ، اهانت به مقدسات اهل تسنن به بهانه مراسم فاطمیه، محدود کردن نماز های جمعی و مسجد های اهل تسنن.
ناشناس
|
Canada
هزار آفرین به سایت ها و شبکه های ضد انقلاب با این تاثیرگذاری عجیب بر ذهن یک "انسان" !!
ناشناس
|
Canada
آدم دلش می خواد با این سعید بگه برو عمو این حرف های تو بوی نا می ده. دمده حرف می زنی . قدر مسلم اینه که تو نه اطلاعات درستی داری نه عقیده ی پابرجایی . شاید از جایی پولی چیزی گرفتی . در هر صورت این پول ها برای هیچکی تنبون نشده .
سعید
|
Canada
آره عزیزم هرکسی برخلاف میل شما حرف بزنه اطلاعات نادرست داره و داره از آمریکا پول می گیره. سوژه همیشگی شما در برخورد با هر انتقادی همینه! شکر خدا جوابی بغیر از این ندارید که!
ناشناس
|
Canada
فقط اونهایی بشر هستند که آمریکا میگه، کشتارهای عراق و افغانستان و فلسطین و زندانهای مخفی و آواره کردن انسانهای بیگناه، اتفاقات وبلایای طبیعی هستند!!
اهانت به مقدسات اسلام در روزنامه های رسمی اروپا ایرادی نداره، ولی گفتن یک عبارت در یک محفل خصوصی در تهران، میشه یک گناه نابخشودنی!
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۰
۱
۲
آقا سعید تو با مایی یابا آقا شیره ؟
قیصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۶ - ۱۳ دی ۱۳۹۰
۲
۳
سعید جان نگفتی 9 دی88 کجا بودی؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۳۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۰
۲
۰
منظورت از اینکه نوشتی پس از نوروز ..اینبار...
چیه؟

یعنی نوروز هم جشن نگیریم؟ میخوای همش سیاه بپوشیم گریه کنیم .؟>دلت خنک میشه؟
محمد ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴ دی ۱۳۹۰
۰
۱
خوب هرکشوری که مثل مملت ما مسئولین فرهنگی اش ...... باشند و ........ اینگونه میشود دیگر چرا تعجب می کنید.
محمد ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴ دی ۱۳۹۰
۰
۱
خوب هرکشوری که مثل مملت ما مسئولین فرهنگی اش مرده باشند و بی کفایت اینگونه میشود دیگر چرا تعجب می کنید.
kiyan
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۰۴ - ۱۴ دی ۱۳۹۰
۰
۰
khob che eshkali dare ke derakhte keristmas bezarano keristmaso jashn begiran ma mage khodemon hazrate esaro ghabol nadarim eshkalesh dar chiye
بهرام
|
United States of America
|
۰۹:۴۷ - ۱۶ دی ۱۳۹۰
۰
۱
برادر دردمند! درخت کریسمس نماد مسیحیت نیست همان که چفیه نماد اسلام نیست.نماد یعنی نشانه ای که اشاره ای داشته باشد به اصول یا آرای یک دین.ممکن است بفرمایید که چفیه طبق کدام منطق نماد اسلام است یا درخت کریسمس نماد مسیحیت؟ چفیه از زمان مقاومت ملت فلسطین در برابر اسرائیل غاصب نماد مقاومت اسلامی شد و در جنگ تحمیلی هم این نماد مورد استفاده قرار گرفت اما درخت کریسمس ربطی به مسیحیت ندارد و یک نماد ملی است نه دینی.در ضمن گسترش فرهنگ غربی با یک درخت تزیینی اتفاق نمی افتد بلکه زمانی اتفاق می افتد که ما فرهنگ خود را نشناسیم.صرف نظر از این که هیچ فرهنگی به هیچ فرهنگی تهاجم ندارد و این ضد فرهنگ است که می تواند خصایص تهاجمی پیدا کند ، ما برای توضیح و ترویج فرهنگ خود چه کرده ایم؟ ما همیشه از فرهنگ و فرهنگ سازان خود طلبکاریم و هرگز هم به آن ها احساس بدهی نمی کنیم . به مولوی و حافظ و سعدی می نازیم اما سالانه چند همایش به نام اینان برگزار می کنیم؟ چرا بنیاد سعدی نداریم؟ چرا جایزه ی جهانی شعر مولوی نداریم؟ چرا.....؟ گسترش یک فرهنگ غیرخودی زمانی اتفاق می افتد که فرهنگ خودی استراتژی کارآمد گسترش خود را نداند و منفعل عمل کند. فرهنگ جریانی بطئی ، زیرینه ، کند و زمانبر است و با فریاد و هیاهو مه می شود فرهنگ ساخت و نه این که مانع هجمه ی فرهنگ دیگر شد. و گر نه دلیلی ندارد یک فرد با چند هزار سال فرهنگ بشکوه از یک درخت تزیینی واهمه کند.
عليرضا
|
Spain
|
۰۳:۳۳ - ۱۸ دی ۱۳۹۰
۰
۰
به نظر من بايد به هر مليت و ديني احترام گذاشت ولي اينكه قبول نكني (يعني دمكراسي) اما مراكز خريد در بيزينس و تبليغات هيچ جاي فكر نيست هر كاري بايد كرد تا مشتري به مغازه تو نگاه كنه خوشش بياد تا خريد كنه .