دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
حاشیه ای بر اظهارات رئیس جمهور در مجلس:

امام خمینی (ره) : مجلس در راس همه امور است احمدی نژاد: با استدلال می گویم مجلس در راس امور نیست

پس از پایان جلسه علنی صبح ...
کد خبر : ۵۶۴۰۰
"صراط" - بالاخره رئیس جمهور پس از ماهها کش و قوس به مجلس آمده و پاسخ خود را به سوالات نمایندگان ارائه داد .
هر چند از قبل پیش بینی می شد احمدی نژاد برخی از سوالات را طولانی تر جواب داده و به راحتی از پاسخگویی صریح نسبت به برخی ابهامات عبور کند اما سخنرانی کوتاه وی چالش های جدید تری را پیش روی مجلس هشتم نهاد .
به گزارش سرویس سیاسی صراط ، استفاده از کلماتی چون ، شوخی با مجلس ، نامردی ، با شاسی لیسانس گرفتن ، آسان بودن سوالات و . . . باعث شد تا پس از خروج رئیس جمهور از صحن علنی مجلس ،   تعداد زیادی از نمایندگان در واکنش به اظهارات احمدی نژاد تذکر و اخطار قانون اساسی بدهند .
هر چند سکوت معنادار هیئت رئیسه و رئیس محترم مجلس در هنگام برخی اظهارات رئیس جمهور و یا پس از آن برای تعدادی از وکلای ملت سوال جدی بود اما به باور برخی از نمایندگان هیئت رئیسه با تدبیر و به خوبی جلسه را مدیریت کرده است .
نکته تعجب آور و حیرت انگیز ماجرای جلسه امروز مجلس جایی بود که رئیس جمهور در توضیح علت اینکه چرا مجلس را راس امور نمی داند نه تنها دلیل مستندی ارائه نداد بلکه با گفتن این جمله که برای رئیس جمهور یک حدی از آزادی بیان را قائل باشید مجددا در حضور نمایندگان و از تریبون مجلس عنوان کرد که با استدلال می گوید مجلس در راس امور نیست اگر کسی می تواند برای راس امور بودن مجلس استدلال بیاورد!
پس از پایان جلسه علنی صبح تعدادی از نمایندگان مجلس که برخی آنها را وکیل الدوله خطاب می کنند از این اظهارات احمدی نژاد حمایت کردند .
لازم به یادآوری است حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بخشی از سخنرانی که در جمع دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت در 6 آذرماه 1361 انجام گرفت ، فرمودند: مجلس در رأس همه امور واقع است، باید تأیید بکند ملت و هیچ وقت این طور نباشد که تضعیف بکند.
ایشان همچنین در سخنرانى 13 دی ماه 1362 در جمع فرمانداران، بخشداران و اعضاى شوراهاى روستایى‏ نیز که در خصوص وظایف فرمانداران و بخشداران در حکومت اسلامى واهمیت انتخابات‏ سخن گفتند درباره جایگاه مجلس فرمودند : مجلس یک چیزى است که در رأس همه امورى که در کشور است واقع است. یعنى مجلس خوب همه چیز را خوب مي‏ کند و مجلس بد همه چیز را بد مي ‏کند. و لهذا آنهایى که قبلًا در این کشور حکومت داشتند سعیشان این بود که مجلس را نگه دارند.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۱۹
۳۸
ای صرا ط نام مجلس خو ب در راس امو ر است نه هر مجلسی مانند مجلس هشتم اینهمه سر صدا کردین که سو ال از رییس جمهو ر رییس جمهو ر هم او مد پا سخ داد حالا خو شا یند بعضی ها نبو ده تقصیر کسی نیست
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
ببین داداش چندتا نکته بگم بدٍت نیست بشنوی!!!:
1. اولاً حضرت امام نفرمودند مجلس هشتم یا مجلس خاصی در رأس امور است، بلکه مطلوب نظر امام رضوان الله، نفس مجلس به معنای نمایندگان و همچنین محل شور و تصمیم گیری و نیز قانون گذاری برای نظام اسلامیه که در رأس امور است؛ بنابر این شما هم اشتباه همون دکتری رو نکن که هممون به ایشون رأی دادیم!
2. صراط جون من توی سایت مشرق هم گفتم (البته اگه نظرم رو توی کامنتاشون قرار بدن!)، همون مجلسی که از نحوه ی پاسخگویی رییس جمهور بهشون بر خورد باید قانونی رو تصویب کنه که، اولاً برای احراز مشاغل مهم مثل ریاست جمهوری حتماً تست تعادل روانی و شخصیت و همچنین تست های تداوم تعادل روانی رو الزامی کنن؛ ثانیاً مثل بعضی از کشورا تصدی مشاغل کلیدی رو منوط کنن به این که شخص نامزد حتماً تأییدیه ی یک سری آدم های شناخته شده رو در کشور باید داشته باشند.
جالبه توی کشور ما یکی اگه بخواد توی یک اداره یا جایی استخدام بشه باید از هفت خان گزینش و ... بگذره اما اگه بخواد رییس جمهور یا نماینده مجلس بشه فقط باید نام نویسی کنه و با یک سری وعده و وعید نظر کاربرای خودشو جلب کنه!!!
محمد رضا بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام من نمی دانم یک عده چه عمدی در کار دارن که موضوعات مختلف را با هم مخلوط می کنن دوست من آن زمان که امام فرمود مجلس در راس امور هست در کشور ما نخست وزیر موجود بود و قدرت رئیس جمهور بالا نبود و رئیس جمهور مقامی تشریفاتی به حساب می آمده که بعدا قانون اساسی تغییر کرد و دقیقا در اصل 113 قانون اساسی اصلاح شده به وضوع ذکر شده رئیس جمهور عالی ترین مقام بعد از رهبری هست حالا از کجای قانون اساسی فهمیدی که رئیس مجلس را مجلس از رئیس جمهور عالی مقام تر و افضل هست ؟ هیچ جای قانون اساسی نگفته مجلس در راس امور هست پس اگر می خواهیم همه به قانون اساسی که میثاق ملی ما و حاصل خون های ریخته شده شهدای ما و زحمات امام هست به این قانون اساسی پای بند باشیم بهتر هست خلط مبحث نکنیم و از سخرانی امام خمینی برای به حاشیه بردن یک اصل واضح قانون اساسی استفاده سوء نکنیم در ضمن امام خمینی هم فرموده مجلس در راس امور هست نگفته مجلس در راس حکومت هست بلکه واضح هست که رهبری در راس حکومت و قدرت هست و اختیارات رهبری از همه قوا بیشتر و کستره تر هست و محدود نیست پس اگر قبول کنیم مجلس در راس امور هست به معنایی که شما تصور کردی حتما نظر و حکم رهبری فصل الخطاب نیست و رهبری همه کاره نیست که البته هست بلکه مجلس حتی تحت نظر شورای نگهبان هست و حتی مجلس قدرت این را ندارد که قانونی را که شورا ی نگهبان قبول نمی کند به اجرا بگذارد در واقع حتی اگر همه نمایندگان مجلس به یک موضوع رای دهند آن قانون نیست تا وقتی شورای نگهبان تایید کند پس مجلس در راس امور نیست شورای نگهبان در راس امور هست قوانینی هم که می روند تشخیص مصلحت بنا به اختیارات رهبری در مجمع تصویب می شوند و به امضاء رهبری می رسن پس باز هم مجلس در راس امور نیست چند تا مثال دیگه بزنم قانونی و عملی تا شما قبول کنید اون موضوع مجلس در راس امور هست مال زمانی بود که نخست وزیر داشتیم و قانون اساسی عوض نشده بود ؟ حق با دکتر احمدی نژاد هست از نظر قانون اساسی موجود می گی نه یک دور قانون اساسی را دوباره بخوانید و از اظهار نظر بی جا و بدون علم به قانون اساسی و احساسی خوداری کنید
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا محمد رضا بنده خدا
بنده در اظهار نظر خودم اصلاً بحث حقوق عمومی یی و قانون اساسی نکردم!
شما در کامنت «همه سخن امام»، ذیل همین خبر مطالعه بفرمایید که مسایل مختلفی از زبان حضرت امام به عنوان رأس امور آورده شده است!
آیا تمام این ها با استدلال شما قابل تطبیق است؟! مسلّماً نه!
اگر یک مقدار دقت کنید متوجه میشید کجای استدلالتون اشتباهه و بنده هم چون امکان تایپ کل دلایلم رو ندارم همین قدر بسنده می کنم. البته توصیه ام اینه که یک مقدار درخصوص علم منطق مطالعه بفرمایید.
متشکرم
نصرالله
|
Iran (Islamic Republic of)
خطاب به محمد رضا بنده خدا که میگن امام فرموده مجلس در راس امور نه در راس حکومت
امام خمینی (ره)"مجلس شورای اسلامی که در راس تمام نهادهای نظام جمهوری اسلامی است". صحیفه نور جلد 18 _ص 237 -تاریخ :22/2/ 63
پیام امام خمینی به نمایندگان دوره اول مجلس شورای اسلامی
محمدامین57
|
Iran (Islamic Republic of)
آیا رئیس جمهور این قدرت قانونی را دارد که یک نماینده را عزل نماید؟پاسخ منفی است اما نمایندگان مجلس طبق قانون می توانند در صورت تخلفات متعدد و عدم صلاحیت رئیس جمهور وی را عزل نمایند.والسلام پس مجلس از دولت بالاتر است به همین سادگی
حم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۳۰
۳
بهترین استدلال برای در رأس امور نبودن مجلس همین ...... اکثر نمایندگان آنست که بجای دفاع از جایگاه خطیر مجلس معلوم نیست دنبال چه چیزهایی هستند!
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۹
۹
دلسوزان کشور و انقلاب و اسلام گفتن من که دیگه میون اونا کسی نیستم اما با عقل محدود خودم به این نتیجه رسیدم که اح ....... از خط اصیل اسلام و شیعه و انقلاب و شهدا منحرف می باشد والسلام و مش .... و بق .... نوچه های این فرد هستن و امثال ر .... و ک. ...... و ح ....... ........... ابزار کار انحراف محسوب میشن
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
عجب ...!!!!!!!!
میبینم که با شکسته نفسی خودت رو در صف دلسوزان انقلاب و اسلام ( البته اسلام و انقلابی که به نفع خودتان مصادره فرموده اید) قرار دادی و هر چند که خودت هم قبول داری که با عقل نخودی خودت ، میون اونها عددی نیستی !!! ولی ممل جان باور کن که اینجانب با همین گفته شما هم مخالفم - اتفاقاً شما از جنس همین دلسوزان هستید و در ردیف هم ایشان و این را از نحوه متحد گفتمان همه شما به راحتی می شود فهمید !
البته چقدر خوب است و چقدر زیباست که افراد با نقطه چین ذکر فرموده شما ، از شما و از اربابان متحجر و خشک مغز شما منحرفند و چه تماشائی است که سیل خروشان مردم عزیز و انقلابی از روی سر شما به راحتی عبور می کنند و امثال شما افراطیون تمامیت خواه را در گل و لائی که از رفتار و گفتار خود ساخته اید تنهای تنها می گذارند !
کشیده جدید مردم بر گونه های آویزانتان ، این بار بدست خدائی و توانمند مردی خدائی و منتخب اکثریت مردم ، در آستانه نوروزی دیگر ( به کوری چشم همه آنها که نمی توانند نوروز مردم را ببینند ) ، گوارای وجودتان باد !
حق یار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۱۲
۳
من نمی دانم با این اوصاف که خودتون بهش کامل اشراف دراید پس چطوری از پایداری حمایت می کنید؟؟!!
يك ناظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۷
۳
صراط - دنبال ماهي گيري خوش هست

امام خيلي بيانات دقيق ديگري داشته اند- تازه اش هم احمدي نژاد از استفاده ابزاري مجلس از اين بيان امام ............... بيزاري و خدشه بر آن دارد- قابل توجه عزيزان- نظام ايراندر قانون اساسي نظام رياستي در گفته نمايندگان رياستي پارلماني و در عمل نمايندگان پارلماني داره اداره ميشه
سروش
|
Kazakhstan
|
۲۰:۰۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۱۱
۱۳
میر تاج الدینی جواب خوبی داد .
این حرف امام مال زمان قانون اساسی مصوب سال 58 بود که نخست وزیر هم مجلس انتخاب می کرد .
اما در سال 68 با حذف نخست وزیر ، و اعطای اختیارات نخست وزیر به رییس جمهور اختیارات مجلس کاهش پیدا کرد و اختیارات رییس جمهور افزایش یافت .
این حرف امام در شرایط آن زمان گفته شده نه الان که قانون عوض شده .
در راس امور بودن مجلس رو هم امروز صبح دیدیم ، احمدی نژاد اومد بیشتر سوال ها رو پیچوند ، مجلس هم .............. خب حالا کی در راس است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Kazakhstan
خودت خنده ات نمی گیره؟
گفتی:"با اعطای اختیارات نخست وزیر به رییس جمهور اختیارات مجلس کاهش پیدا کرد"
اختیارات نخست وزیر را به رئیس جمهور داده اند چه ربطی به مجلس داره؟؟
سروش
|
Kazakhstan
ناشناس جان ...
اختیارات نخست وزیر ب طور غیر مستقیم همون اختیارات مجلس بود .
یعنی یه زمان مجلس غیر مستقیم دولت رو تشکیل میداد . ولی الان دیگه این کار با رییس جمهوره یعنی مجلس دیگه این قدرت رو نداره . قدرت این کار رو دادن به رییس جمهور
نصرالله
|
Kazakhstan
امام نه تنها فرموده مجلس در راس امور بلکه فرمودن در راس نظام که در مورد بقیه در راسها نگفتن هم در راس امور هم در راس نظام
امام خمینی (ره)"مجلس شورای اسلامی که در راس تمام نهادهای نظام جمهوری اسلامی است". صحیفه نور جلد 18 _ص 237 -تاریخ :22/2/ 63
پیام امام خمینی به نمایندگان دوره اول مجلس شورای اسلامی
جلال ( پاسخ صریح به ممل )
|
Germany
|
۲۰:۰۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۱۳
۱۱
ممل منافق گفته است احمدی نژاد در دسته دشمنان ولایت است خواستم با سند تو دهنی محکمی به این منافقان و امثال ایشان بزنم
اگر منظور از ولایت تو و امثال تو هستند که درست است ما ها و احمدی نژاد دشمنان شما هستیم زیرا شما در ولایت شیطان هستید اگر منظور از ولایت امام خامنه ای است که ایشان صریحا فرمودند :بنده از همه دولت‌ها حمايت كرده‌ام ولي اين دولت با "دولت‌هاي گذشته" تفاوت دارد و فرق اساسي در اين است كه تلاش نمي كنند حاكميت دوگانه درست كند. در گذشته حرف دشمن القاي حاكميت دوگانه بود و در برخي ادوار هم برخي افراد دنبال القاي اين وضعيت در كشور بودند كه دولت و مجلس در مقابل ولايت فقيه كه محور نظام است، قرار دارد ولي الان اينگونه نيست.»

و درجای دیگری فرمودند : در شرايط كنوني اختلاف نظر هست و من هم برخي مسائل را قبول ندارم اما الان اگر رهبري چيزي بگويد، رئيس جمهور مي‌پذيرد و به آن عمل مي‌كند”

حالا معلوم می شود شماهای منافق ، دشمن ولایت امام خامنه ای هستید یا ماها
غلام (جاد...........)
|
Germany
جلال جان با ممل بحث نکن از نوشته های سطحی و سبک سرانه ت مشخصه آدم بیسوادی هستی برو اول یه کم مطالعه کن و درست و حسابی بیا مطلب بنویس که ملتی که میخونن نگن طرفدارای ا .......... یه مشت عامی و بی اطلاع و عقب مونده و بی ادب هستن !
اگه آدم عقب مونده از نظر اطلاعات نبودی باید تا حالا میفهمیدی که ا.......... روی بنی صدر رو سفید کرده !!! و هیچ فرد و گروهی بعد از انقلاب به جز منافقین به خودش اجازه نداده که به آرا و نظرات امام و حضرت آقا بی احترامی و بی توجهی و جسارت کنه تا به این حد مثل این فرد
پس ای آدم برو انسان باش و سعی نکن به خیال اون افکار سبک سرانه ت میتونی جواب منطقی به بچه حزب اللهی های واقعی بدی ...
مهران آزادپی
|
Germany
جلال جان ضمن تقدیر و تشکر از برهان قاطع شما در رد همه دعاوی طیف اقتدار گرا !
همه ملت ایران به خوبی میدانند که ادعا های واهی این طیف از اولین روزهای ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد شروع شد و تا امروز که قریب به هفت سال از هجمه این توهین ها و افترا ها گذشته ، هنوز نتوانسته اند حتی یک برگ سند در اثبات این همه وراجی و پر گوئی ارائه دهند .
و البته با ذکر این ضرب المثل پارسی که آدمی را که خفته است می توان بیدار نمود ولی کسی که خودش را به خواب زده ، ممکن نیست بیدار شود ، به حضرتعالی توصیه می نمایم وقت شریف خود را برای توجیه منافقان هدر ندهید که کورند و کرند و گنگ و بر دلهایشان مهر زده شده !
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

خَتَمَ اللّهُ عَلَى قُلُوبِهمْ وَعَلَى سَمْعِهِمْ وَعَلَى أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ عظِيمٌ ﴿۷﴾بقره
...................

مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لاَّ يُبْصِرُونَ ﴿۱۷﴾بقره

صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَرْجِعُونَ ﴿۱۸﴾بقره
حق یار
جلال( در پاسخ به غلام (جاد...........)
|
Germany
الحمدلله که تو اون قدر بی سواد هستی که نمی تونی متن فارسی رو بخونی استدلال من سخن امام خامنه ای بود تو واقعا یا ...... یا .......... این چرندیاتی که نوشتی معلومه که بی سواد تر از توی بی وجود توی این عالم نیست . آخه ....... خان با چه استدلالی رئیس جمهور آقای دکتر را با بنی صدر مقایسه می کنی در صورتی که رهبری صریحا بیان میکنه این دولت در خط امام و رهبری هست . خدا را شکر خوارج صفتان رسوا شده اند و با ادعاهای پوچ و واهی فقط خودشان را مچل کرده اند همانطور که گفتم شما ها حزب اللهی نیستید بلکه حزب الابالسه هستید
مگر اینکه بگویید امام خامنه ای نمی داند و ماها می دانیم ....... های ....... که خودتان را از علی زمان عالم تر می دانید
واقعا خوارج و مارقین به وجود شما غبطه می خورند
نورا
|
Germany
های جلال چته ترمز بریدی!؟هااااااان!!!؟؟؟
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۳
۵
صراط جان ، اگر چه میدونم که با عقد اخوتی که با فرد مورد نظر حقیر رات بستند ، محال ممکنه که .................! اما برای اینکه خودت بخونی میگم !
حضرت امام خمینی ( ره ) سخنان گهربار بسیاری داشتند ، که متاسفانه یک عده آدم سود جو از این سخنان ایشون بهترین بهره برداری ها رو کردند !
البته در اون زمان هم اگر ایشون انحرافاتی اینچنینی از مجلس می دیدند ، حتماً تذکر می فرمودند ، کما اینکه فرموده اند که ملاک حال فعلی افراد است !
در همین زمینه توجه جنابعالی را جلب می نمایم به سخنان حجت الاسلام حسینیان در مورد وام 100 میلیونی نمایندگان و ارتقاء سطح تحصیلی با فشار یک شاسی و قانون حقوق دائم العمر نمایندگان و افزایش 50 درصدی بودجه مجلس و.............. از این دست بسیار
باز هم بگو مجلس در راس اموره !!!!
اگر مجبورت نمی کنن خواهش می کنم از اینجور مطالب ننویس ! چون توهین به شعور مخاطبینته !!!!
حق یار
غلام (جاد .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
سخن برادر عزیز آقای محسن فاضلی تقدیم به مهران ایثارگر با تفکرات قلمبه ! که کار و زندگی و گله شو فدای دولت عدالت محور کرده :

چطور وقتی سال 84 می خواستی رأی جمع کنی طلبه ها و حزب اللهی ها و هيأتی ها و مداح ها و ... عملگی تو را کردند و بهترين بودند حالا که خرت از پل گذشته به نرم تنان شمال شهری باج می دی؟! همان هايی که می گفتند دماغت توی آفسايده، قرار پياده روها را پرده بزنند زن و مردها را جدا کنند عزيز شدند؟!!اين تناقض نيست؟!!!
خدا لعنت کنه رضا خان را؛ می گن اولای حکومتش گل به سرش می ماليد و در عزاداری امام حسين شرکت می کرد، ولی وقتی احساس قدرت کرد و خيالش راحت شد، جلوی برگزاری مراسم عزاداری را گرفت!
فاعتبروا يا اولی الابصار
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
جوجممغلام............................... بدون اینکه دچار سوء تفاهم بشی !، یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه :
گیرم پدر تو بود فاضل !!!
از فضل پدر تو را چه حاصل !!!!
تقارن این فاضل با اون فاضل بر حسب تصادفه و کاربران محترم حمل بر بی ادبی نفرمایند !!!!!!!
حق یار
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۱۱
۱۹
درود براحمدی دلاور وولایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
زرشک
ملت
|
Iran (Islamic Republic of)
احمدی نژاد یا 16/15؟
پیگیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۹
۱
خب این درسته که اقای احمدی نژادمی تونه نظراتشوبگه البته بارعایت ادب.مجلس هم نباید اینقدر زودعصبانی شه.مردم خودشون قضاوت میکنن کی پیروامام ورهبریه وکی نیست
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۵
۱
اولا باید در راس امور بودن از لحاظ حقوقی تعریف شود یعنی قوه قضاییه هم زیر نظر مجلس باید باشد؟ پس استقلال قوا چه می شود؟
پس ولایت فقیه در راس امور نیست؟ باید مشخص شود مجلس در راس کدام امور است؟
امام خمینی در جایی فرمودند: نماز جمعه در راس امور است. پس مجلس در راس امور است یا نماز جمعه؟
استدلال آقای احمدی نژاد این است که در نظام پارلمانی مجلس در راس است و نه در نظام پارلمانی ریاستی و به نظر غیر منطقی نیست. استفاده ابزاری از جملات حضرت امام به صلاح نیست برادر. عقلت را به کار بینداز
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۶
۴
با این حساب، باید جایگاه مجلس را از ولی فقیه هم بالاتر بدانیم!
در راس امور بودن مجلس یعنی اینکه در امور قانون گذاری و نظارت در راس امور است.
از مقابل هم قراردادن امام و رییس جمهور، فقط ضدانقلاب خوشحال می شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر من!هر کسی می فهمه که مجلس در قانونگذاری و نظارت در راس امور است چون این کارها از وظایف ذاتی مجلس است.
...........................
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۰۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۷
۶
من شما رو توی نمایشگاه دیدم... بسیاااااار سنگ مغز و ...بودید.. باهاتون کلی بحث کردم و جواب قانع کننده ای هم نگرفتم.
آخه بدبختتتتتتت! کجا گفت مجلس در راس امور نیست!!
بق بق بقااااا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
من نه اینا رو تونمایشگاه دیدم نه علقه ای دارم. همین بدبختی ماست که تا نمیدونیم حرف میزنیم.
شما اگر سخنان گوهربار رئیس جمهور رو گوش میدادی مشنیدی که چطور در صحن مجلس این حرف رو زد!!!
پس اول گوش کن بعد حرف بزن.
لابد انقدراهم که میگی پایبند به رئیس جمهورت نیستی که حتی حاضر نشدی متن صحبت هاشو گوش بدی یا از جایی بخونی.
برو4تا خبر بخون بعد اینجا کامنت بذار.
saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۸
۵
امام درجایی هم فرمودند که نماز جمعه در راس اموراست.پس خواهید دید که ایشان درجایی خاص و شرایطی خاص این مطلب رو فرمودند.لطف کنید که سخنان حضرت امام رو مانند ذهن خود تک بعدی نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ایشان فرموده اند که مجلس در راس"همه"امور است.
عاشق ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۳
۵
وقتی پاسخ سوالات و متن صحبتاش از م........... باشه غیر ازین در نمیاد که
اح......... از م........ خط میگیره
از ولایت استفاده ابزاری کرد و پشت به ولایت کرد
با آل علی هرکه در افتاد ور افتاد
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۴
۲
عجب!!!
یزید
|
Iran (Islamic Republic of)
متوجه نمیشی کوچول !! مامان بابا خوبن ؟؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
تو بهتری!!!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۵
۲
یکم دقت کن صراط رییس جمهور حرفش حقه حالا امام تو اون زمان که همه شیفته خدمت به مردم بودن این حرفو زذه بوذ گجای این مجلس در راس اموره مجلسی که ............ اصلا به نیارهای مردم دقت نمیکنه؟ مجلسی که برای مادام کردن حقوق خود دست به هرکاری میزنه؟ مجلسی که افراد توش بعضی وقتها زحمت فشار دادن یک دکمه رو به خودشون نمیدن؟ مجلسی که فقط به فکر رای جمع کردن تو دوره بعد ....... و وقتب نزدیک انتخابات که میشه شروع میکنه به گفتن مشکلات مردم؟ مجلسی که افرادش فقط به این فکر میکنن که از کدوم جریان حمایت کنن تا ............؟ مجلسی که ..........................
صراط جان اگه بنا بود همه حرفهای امام تو جامعه اجرا بشه که الان ایران گلستان بود ولی کو گوش شنوا
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
اینا همه ترجمان همون بیان بلند حضرت آقاست که نقل به مضمون فرمودند: ما هر کداممان در هر کجای کشور که هستیم باید فکر کنیم که کاری که داریم انجام می دیم مهمترین کار است و ما مرکز عالم هستیم...
این در رآس امور بودن ناظر به این مجلس و دولت یا غیره نیست بلکه نفس کار قانون گذاری یا اجرا در جامعه اسلامی در رأس کارهاست و البته به قول معروف نفی ماعدی هم نمی کند و معنیش این نیست که دیگر ما کارهای مهم دیگری نداریم !
همه سخن امام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۱۲
۲
« فرهنگ هم از امور مهمى است كه در رأس امور تقريباً واقع شده است. » صحيفه نور ج‏12 47



« همه اقشار ملت خصوصاً آنهايى كه در رأس كار هستند، خصوصاً روحانيينى كه در رأس كار هستند، اينها جديت كنند به اينكه نبادا خداى نخواسته چهره جمهورى اسلام به طور قبيح بين مردم وجود پيدا كند. اين اهميت در رأس همه امور اين معناست.» صحيفه نورج‏8 ص 273



« شمايى كه مى‏خواهيد تربيت بشويد، تربيت معلم يا تربيت بكنيد، تربيت معلم، در رأس هر امرى اين است كه با اين تعليمها تربيت را مقدم بداريد. » صحيفه نور ج‏13 508



« در رأس امور اين است كه ما اين امر الهى را كه فَاسْتَقِمْ كَما امِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَكَ اين امر الهى را ما اجرا كنيم.»

صحيفه نور ج‏16 508



«. و از كارهايى كه بايد اين كنفرانسِ غيرمتعهدين انجام بدهند كه در رأس همه كارهاست و بايد بعدها هم اين مطلب را انجام بدهند، اين است كه اول متعهد و غيرمتعهد را از هم جدا كنند.»صحيفه نور ج‏17 362



« مى‏شوند ان شاء اللَّه بزودى، لكن از حالا به بعد ما بايد چه بكنيم. يك مسئله كه در رأس همه امور است مسئله معنويات است.» صحيفه نور ج‏17 373



« نماز جمعه در رأس همه امور است، و مردم را مجتمع كنند كه در اين امر خللى وارد نشود.»

صحيفه نور، ج‏18، ص: 195



« امر كشاورزى كه در رأس امور يك كشور امثال كشور ماست،»

صحيفه نور، ج‏18، ص: 282



«اين قدرت اسلام است كه طوايف مختلفه را در زير يك سقف جمع كرده است ... و موانع را مرتفع كنيم؛ كه الحمدللَّه شده است؛ و اگر هم مانده است، يك ريشه‏هاى گنديده‏اى هست. و يك مطالبى داريم كه در مقام سازندگى كشور است. در رأس همه قضيه قانون اساسى است‏ .» صحيفه نور ج‏8 181



« در رأس همه امور تربيت انسانى است. » صحيفه نور ج‏10 267



« در صورتى كه اسلام وجود شما را مغتنم مى‏شمارد و عزيز مى‏شمارد. و تمام قواى مسلح بايد بدانند كه اسلام قواى مسلح را در رأس امور قرار مى‏دهد. آنها هستند كه استقلال كشور را حفظ مى‏كنند» صحيفه نور ج‏14 294



« اين چيزى كه الآن محل بحث ما هست، و مورد احتياج همه ما هست، اين امرى است كه در رأس امور واقع شده است. اين امرى است كه اساس مملكت شماست. او اين است كه برويد و تمام اطراف خودتان را، تمام ملت را آشنا كنيد به اينكه قانون اساسى را بايد به آن رأى بدهيد.»

صحيفه نور ج‏11 25

« در رأس همه امور قضيه وحدتى است كه بايد بين همه نيروها و همه ملت باشد.»

صحيفه نور ج‏14 231



« مملكتى را كه قواعد اسلامى پياده شود. بايد مردم را به اين راه دعوت كرده؛ و منحرفين را به راه راست هدايت كرد. بايد فساد آنها را به‏طور سالم با برهان از بين برد، نه با جنگ و جدال. نشريه، بسيار خوب است و در صورتى كه محتواى آن محتواى آموزنده باشد و دست اندر كاران آن متعهد باشند، اين نشريه رأس همه امور مى‏شود.»

صحيفه نور ج‏14 385



« در رأس همه امور توجه باشد به اينكه اين جنگ بايد به پيروزى ختم بشود ان شاء اللَّه و ان شاء اللَّه مى‏شود. »

صحيفه نور ج‏15 28



« تفاهم و وحدت در رأس امور است » صحيفه نور ج‏18 10



« تا بتوانند قواى مسلّحه كارهايى كه بر آنها محوّل است بخوبى انجام بدهند. مجلس را كه در رأس همه امور است تقويت كنيد. و دنبال اين باشيد كه يك مجلس قوى قانونگذارى داشته باشيم تا بتوانند مملكت را به راه راست ببرند.»

صحيفه نور ج‏13 538



« تضعيف نكنند دولت را. و همين‏طور راجع به مجلس، كه مجلس در رأس همه امور واقع است، »

صحيفه نور ج‏17 115
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ای ناقلا ! کلمه راس امور سرچ کردی !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چقدر ........ کی میاد نظر به این طولانیی رو بخونه .....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۵
۲
امام فرمود مجلس خوب در راس امور است . نه مجلس بد . مجلس بد مثل مجلس ششم . مثل مجلس هشتم که م.......... فرزند به دیگری فحش داد . حقوق مادامالعمر . وام 100 میلیونی . عدم تصویب قانون نظارت بر نمایندها.وقف دانشگاه آزاد به نفع خاندان .......... در یکشنبه سیاه . و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۸
۲
مجلس در رأس امور هست مشروط بر اینکه وظیفه خودش را در تدوین قانونهای درست و کارآمد و نقش نظارتی خود را بر حسن انجام امور رعایت کند, چنین مجلسی در رأس امور است و الا نیست.
دلووان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۷
۳
مجلسی که بر اساس کینه توزی های ع.م........... ها اداره میشه در راس امور نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۶
۲
همین یه قلمو کم داشتیم که با تیترسازیتون احمدی نژاد عزیز احیاگر ارزشهای امام و رهبری و خادم شهدا رو که الان هم به جنوب ما آمده و به مناطق جنگی میخواد بره در مقابل امام خمینی کبیر قرار دهید.از آخرتمون بترسیم
فدایی خامنه ای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۱۰
۷
من که با جواب های احمدی نژاد قانع شدم.
مردونه دیگه دست از سر احمدی نژاد بردارین.رئیس جمهور این جوری تو دنیا نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۹
۱
متاسفانه برخی از نمایندگان این دوره به تاریخ مجلس خیانت کردند.
ناشناس سبز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۵
۱
صراط بعد فیلتر شدن دیگه نظرای منو منعکس نمیکنی شدی مثل سایت های دیگه دلمون خوش بود یه جا خرف دلمون زده میشه
مهدی از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۱
۴
سلام علیکم
باز که سر وکله ات پیدا شد قلدر
مدتی بود که از صفحه مجازی محو شده بودی
خیال کردم که در دکانت رو تخته کردند.
جریان چیه؟
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۶:۱۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۶
۱
من با توجه به آنكه رشته مديريت درس خوانده‌ام، تحليل خودم از در رأس بودن را مي‌گويم:
اگر يك كشور را همچون سازماني هرمي شكل فرض كنيم، اين هرم رأسي دارد و قاعده‌اي.
رأس هرم سازماني، تصميم‌گيران استراتژيك كشور هستند كه خط مشي‌ها را تعيين مي‌كنند. مثل رهبري انقلاب، سند چشم انداز، و الگوي توسعه اسلامي-ايراني.
سپس اين رهبردها، در مجلس به قانون تبديل مي‌شود.
پس اولين نكته اينست كه بالاتر از مجلس هم داريم و آن رهبري، اسناد و الگوهاي مكتوب كشوري و قانون اساسي و شوراي نگهبان است.
سپس قوانين مجلس توسط قاعده هرم مديريتي، يعني نيروهاي عملياتي يا همان بدنه دولت اجرا مي‌شود.
بله، از نظر تصميم‌گيري، مجلس بالاتر از دولت است، اما اين امر، امري طبيعي و علمي است نه آنگونه كه عده‌اي در رأس بودن را، شأن بالاتر مي‌دانند.
شأن را نه جايگاه، كه تقوا تعيين مي‌كند.
قابل ذكر است اين روزها اين جمله امام خميني(ره)، تفسير به رأي مي‌شود و به ابزاري جهت كوبيدن دولت تبديل شده است كه بعيد مي‌دانم خود امام(ره) راضي باشند.
LionKing
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۲۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۹
۱
یعنی هنوز نفهمیدید که مجلس در راس امور نیست؟ حتما نیاز بود احمدی نژاد بیاد بگه؟
با اینکه بهش رای ندادم و ازش خوشم نمیاد انصافا این حرفش حق بود.
کدوم مجلس؟کدوم امور؟!
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۷:۰۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۰
۱
درسته مجلس ۱۰۰ درصد امور را در دست ندارد ولی بربیش از ۹۵ درصد از مسایلی که در کشور از قوه مجریه تا قضاییه و تصویب قوانین و .... نظارت و مدیریت می کند فقط نمی تواند اعلام جنگ کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۱۲
۰
امام راحل فرمودند :
« امر كشاورزى كه در رأس امور يك كشور امثال كشور ماست،»

صحيفه نور، ج‏18، ص: 282

پس باید کشاورزان محترم هم به رئیس جمهور ومجلس و همه بگویند چون ما در رأس اموریم باید حرف ما فقط باشد ؟!
منظور امام راحل از رأس امور یعنی « امر خطیر » نه اولویت بر تمام قوا ! این یعنی تحریف عملی کلام امام راحل و انحراف !
مهدی از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام علیکم
مرحبا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
متاسفانه کسانی که خود کلام امام و رهبری را تحریف می کنند و بر خلاف نظر آقا با مبارک نشست وبرخواست کردند امرزو مدعی حضور جریان انحرافی شده اند.
مهدی از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۱۰
۳
سلام علیکم
کدام مجلس در راس امور است؟
مجلسییانی که همیشه غایبند؟
مجلسیانیکه برای خود وام ومزایای چند صد میلیونی تصویب میکنند؟
مجلسیانی که بر خلاف شرع و قانون و بر خلاف نظر رهبری به وقف دانشگاه ازاد رای میدهند؟
مجلسیانی که مخالف طرح نظارت بر نمایندگان هستند؟
مجلسیانی که چند نفرشان در اختلاس سه هزار میلیاردی رد صلاحیت شدند؟
مجلسیانی که تعدادی از انها به فتنه همراهی کردند؟
ومجلسیانی که .....بگذریم
بنابر این این مجلس در ته امور است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۸
۲
آقاي احمدي نژاد
از اهانت‌ها و توهين‌هايي كه به شما مي شود نگران نباشيد و اهميت ندهيد.
حديث قدسي است كه ميفرمايد: يكي از موقعي كه عرش خدا به لرزه درميآيد هنگامي است كه آه مظلومي بلند شود.
آقاي احمدي نژاد
بترسيد از آه مظلومي كه برخاسته و برخواهد خواست.
و خداوند با هيچ كس شوخي ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در جواب ناشناس كه نوشته: و خداوند با هيچ كس شوخي ندارد يه نكته بگم
آقاي رئيس جمهور!
اينجا در پاسخ به سوالات شوخي كردي در محضر خدا هم مي خواهي شوخي كني؟ اونجا ديگه طراح سوال با شاسي فوق ليسانس نگرفته!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شوخی های دکتر احمدی نزاد بزرگ منشی وی بود به بچه گی برخی از نمایندگان اخراجی !
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
بزرگ منشی!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
قاه قاه قاه قاه قاه!!!!!!
حسن
|
United States of America
|
۲۱:۳۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۱
۰
با سلام خدمت مدیریت سایت و مردم عزیز که نظر میدن
حکومت ما مردمیه و مسئولینی هم که در امورات قرار میگیرند همه خواست مردم هستند و باید کارهایی انجام دهند که مورد پسند مردم و به نفع مردم و سربلندی مردم باشد وقتی سودی شامل مردم نشود وجود مسئولین معنایی ندارد چرا برای کسب ارا به مردم التماس میکنند و تبلیغات فراوان میدهند ایا جوابش اینه مسئولین محترم دقت کنند این نمایندگان رو مردم فرستاند به مجلس در واقع مجلس خود مردمه چون مردمیه به همین خاطر در راس امورهٰ پس اگر سوالی از طرف نمایندگان مطرح شود باید پاسخ قانع کننده داده شود و امتناع از پاسخ به معنای پشت به ملته مسئولین حق ندارند سلیقه ای برخورد کنند باید طبق قانون و خواسته مردم باشد مردم دم عید دارند از دست گرانی گریه میکنند چرا ؟؟؟؟
با تشکر
جلال ( درپاسخ به حزب اللهی نماها )
|
Germany
|
۲۲:۰۴ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۶
۴
سخن من با امثال غلام ها و ممل هاست که خودشان را ولایتی نشان می دهند در حالیکه عملا و رفتارا در خط ولایت نیستند به دلایل بدیهی
1- مقام معظم رهبری تا کنون در بیانات مختلف رئیس جمهور آقای احمدی نژاد را تایید کرده و مخالفان سر سخت رئیس جمهور 1- آمریکا 2- صهیونیست ها 3- همجنس بازها 4- جنبش سبز 5- محمد نوری زاد 6- عبدالکریم سروش 7- ......
لذا معلوم می شود شماره های 7 و 8 افرادی مانند ممل و غلام اند که پیوند آنها را با این افراد تبریک می گوییم
2- در طول تاریخ نشان داده شده که عقب رفتن نسبت به خط ولایت و جلو رفتن انحراف است و جاده مستقیم خط ولایت است در این زمان مصداق ولایت مقام معظم رهبری است لذا ایشان فعلا رئیس جمهور را قبول دارند پس ناکثین و مارقین منحرف اند مصداق ناکثین جنبش سبز هستند و مصداق مارقین و خوارج افرادی مانند ممل و غلام که خود را حزب اللهی نشان می دهند و پیش بینی می کنم روزی برسد که اینها جلوی علی زمان بایستند همانطور که مارقین خبیث خود را اعلم تر از علی (ع) می دانستند لذا آنان که رئیس جمهور را منحرف و ضد ولایت معرفی می کنند (ممل و دوستان ) صریحا جلوتر از علی زمان قدم برداشته اند و ربشه این افراد باید سوزانده شود تا خوارج صفتان و خوارج مسلکان شاخ و برگ نداشته باشند
نتیجه گیری بعدی : ممکن است این افراد حزب اللهی نما به لحاظ روانشانسی مخالف رئیس جمهور شده اند زیرا قبل از به روی کار آمدن رئیس جمهور برای او تبلیغ زیادی کرده اند و فکر می کردند به پست و مقامی خواهند رسید اما وقتی دیدند که چیزی به اینها نمی ماسد علیه رئیس جمهور سایت زدند و توهین ها و افتراها نوشتند لذا بنده به این افراد عقده ای حق می دهم و البته عقیده دارم که درد اینها به خدا نه رهبری است و نه اسلام درد اینها یا کینه های شخصی و حسادت به رقیب است مانند آقای ت.... در مجلس یا دردشان نرسیدن به جایگاه و مقام است مانند جوجه های صراطی .... که با تیپا از موقعیت های دولتی محروم مانده اند مانند ممل ، محسن فاضلی و غلام
به خدا این عین حقیقت است برای کسی که دنبال حق باشد
محمد امین 57
|
Germany
شما آقای عشق احمدی نژاد پاسخ بده :
1- اختلاس 3000 میلیارد ی در اثر مدیریت نادرست کدام شخص به وقوع پیوسته است؟
2- در حالی که درآمد نفتی کشور در دوره احمدی نژاد بالغ بر 500 میلیارد دلار بوده است چرا طبق گفته ایشان در جلسه طرح سئوال موجودی صندوق ذخیره ارزی ((صفر)) است.
3- چرا میلیارد ها دلار از عایدات نفت به بیت المال واریز نشده است؟
4- چرا 25 میلیارد دلار نفت به چین فروخته شده و در قبال آن پولی دریافت نشده است؟
با صغری و کبری کردن و بافتن کلمات به همدیگر ولایت مداری اثبات نمی شود .ولایت مدار واقعی کسی است که همانند مولایش علی (ع) حافظ بیت المال باشد وحتی دختر خود را نیز از این قضیه مستثنی نکند.
مهدی از مشهد
|
Germany
سلام علیکم
این چرت وپرت ها چییه بچه جان
لاقل یک دروغهایی بگو که جور در بیاد.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۴
۴
نشون دادید سردسته بی منطقا شمایید
خوب داره میگه من استدلال آوردم شماهم با استدلال جواب بدید
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
استدلال یعنی دلیل منطقی آوردن نه تمسخر و ادبیات چاله میدونی ...!!!
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
طبق استدلالهای آقای احمدی نژاد:
-تورم ((صفر)) است.
-رشد اقتصادی ما بالاتر از چین و اتحادیه اروپا است.
- بیکار نداریم.
- فرد بدون مسکن نداریم.
-2 ضربدر 2 هم با شیوه محاسباتی و استدلال خاص ایشان احتمالا 5 می شود.
شاهرخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۲
۷
متأسفم برای مجلس بااین سؤالات خام و نپخته؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰
۳
۲
شما هم مثل اقای ... کلام امام را برای منافع شخصی تقطیع نکنید امام خمینی بت شکن مظلوم فرموددند :
«چون امروز روزى است كه بايد راجع به تكليف خودمان در انتخابات عرض كنم، بايد عرض كنم كه يكى از امورى كه مطمح نظر آنهايى است كه مى‏خواهند اين انقلاب را به شكست برسانند قضيه مجلس است. مجلس يك چيز سهلى نيست كارش. مجلس يك چيزى است كه در رأس همه امورى كه در كشور است واقع است. يعنى مجلس خوب همه چيز را خوب مى‏كند و مجلس بد همه چيز را بد مى‏كند. ولهذا آنهايى كه قبلًا در اين كشور حكومت داشتند سعيشان اين بود كه مجلس را نگه دارند. آنوقتى كه ديگر مجلس تحقق پيدا كرده بود و مشروطه شده بود و مجلس پيدا شده بود، سعى مى‏كردند كه مجلس را به دست بياورند. آن وقت كه نمى‏توانستند با فشار مردم را الزام كنند بايد كيَك را چيز ( انتخاب) بكنيد، آن وقت با حيله‏ها مى‏كردند.»

صحيفه نور، ج‏18، ص: 282و 283

مجلس در رأس امور است یعنی امر خطیری است که با آلودگیش همه چیز آلوده می شود همانطور که دیدیم و با پاکیش همه چیز درست می شود که ان شاءالله می بینیم ،
و این به معنای معصومیت وفراقانونی بودن نمایندگان و رئیس ان نیست ..
در ثانی چون نزدیک انتخابات بوده امام فرمود امر خطیری است .اگر دادگاه عادلی بود شما را برای تهمت به رئیس جمهور که او را به ضدیت با سخن امام راحل متهم کرده اید باید علاوه بر فیلتر به دادگاه هم می کشاند تا بفهمی جوانفکر چه می کشد!
ولی دکتر احمدی نژاد گفته ما هوادار آزادی بیان هستیم پس شما هم بگویید ولی با انصاف باشید.
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۵:۴۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰
۱
۲
مجلس در راس امور است زیرا هیچ قوه ای و ارگانی اینقدر نیرو و تخصص و قدرت برای نظارت و تنظیم قانون بر تمام کشور ندارد و نخواهد داشت.
سيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰
۳
۴
اين مدل خبر را كي بهتون ياد داده؟
وقتي هر كي با مادرش قهر مي كنه سايت ميزنه همين مي شه ديگه
بهنام
|
Kazakhstan
|
۲۳:۲۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰
۳
۲
موضوع تبعیت از قانون است نه بالاتر و پایین تر.اگر رییس جمهور از قانون تبعیت نکنداز مردم عادی چه انتظاری خواهید داشت.متاسفانه رییس جمهور خودش قانون را هم تفسیر می کند که این هم از وظایف شورای نگهبان است.
30 سال است که همه مسئولین بی قانون مملکت را اداره کرده اند و الان همه اشان برای قانون اشک تمساح میریزند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۰
۳
۲
نمیدونم چرا این احمدی نژآد به سرنوشت مابقی سیاست مداران در تاریخ ایران
نوجه نمینمونه