سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۷

خاتمی و خیانت های دوم خرداد

قطعا این استقبال (در دوم خرداد) نشان از همدلی و همراهی آنان با شعارهایی دارد که در جریان انتخابات هفتم ریاست جمهوری شنیدند و توده‌های مردم هم بدون تردید فطرت و ذهن تاریخی‌شان خواستار آزادی، استقلال و پیشرفت بود و البته اکثریت هم این همه را سازگار با موازین و معیارهای دینی خود می‌خواستند.
کد خبر : ۶۴۷۰۰
به گزارش صراط به نقل از مشرق، خاتمی در دیداری که گفته می شود به مناسبت دوم خرداد ترتیب داده شده است از قانون، مردم، حد و حدود آزادی و البته از جریحه دار شدن قلب دوستانش به واسطه رأیی که در 12 اسفند به صندوق انداخت سخن گفته است. صحبت های خاتمی اما بیش از آنکه اصلاحات را تبیین کرده باشد بر حجم سوالات فراوان مقابل خاتمی افزوده است.

سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور دولت اصلاحات اخیراً در دیدار با عده ای به مناسبت فرارسیدن دوم خرداد صحبت هایی را مطرح کرده و با اشاره به استقبال آنهایی که خاتمی نام "بخش مهمی از طبقه متوسط جامعه" را بر آنها می گذارد، می گوید: قطعا این استقبال (در دوم خرداد) نشان از همدلی و همراهی آنان با شعارهایی دارد که در جریان انتخابات هفتم ریاست جمهوری شنیدند و توده‌های مردم هم بدون تردید فطرت و ذهن تاریخی‌شان خواستار آزادی، استقلال و پیشرفت بود و البته اکثریت هم این همه را سازگار با موازین و معیارهای دینی خود می‌خواستند.

او همچنین افزوده است: گرچه بهبود وضع زندگی و کاهش تبعیض و ناروایی‌ها همواره مورد نظر مردم بوده است، ولی خودآگاهی با درک فطری آزادی‌های اساسی را نیز طلب می‌کردند و بخصوص مصرف بی‌رویه ارزش‌های انقلاب و سرمایه‌های معنوی در مسیر سلایق خاص را نمی‌پسندیدند. از حق اگر نگذریم، خاتمی درباره روزهای قبل از دوم خرداد سال 76 و انتخابات دولت هفتم راست می گوید.

آن روزها خبر دیگری هم غیر از آزادی و مدرینیسم و سیدبودن خاتمی! از اردوگاه اصلاحات به گوش نمی رسید.

اما حقیقتی که بعدها متجلی شد آن بود که جمهور اصلاحات، بلافاصله پس از ورود خود به ساختمان پاستور، روی دیگر چهره خود را نمایان کرد.

روی دیگری که البته به ظاهر مهربان و همیشه لبخندزن خاتمی نمی آمد و بیش از 8 سال و حتی بیشتر وقت صرف شد تا مردم ماهیت واقعی آن را بشناسند.


*دولت واقعی اصلاحات

دولت اصلاحات بر سر کار آمد اما منظور واقعی آنها از آزادی چیزی خیر از جسارت و تهتّک نسبت به ساحت دین مقدس اسلام نبود.

بسیاری از مردم عادی کشور که عمری را در زیر بیرق های حسینی به سر کرده بودند و با اشک اباعبدالله اُنس داشتند، شاید به خاتمی رأی داده بودند و البته او را با انتسابش به تبار پاک آل رسول می شناختند اما به ناگاه صداهایی از دولت او شنیده شد که به سمت عاشورا و حماسه حسینی حمله ور شدند.

یکی از نزدیکان خاتمی در مقاله ای با عنوان "خون به خون شستن محال آمد، محال"! از این نوشت که عاشورا حاصل خشونت هایی بوده است که توسط اصحاب خالص پیامبر(ص) در صدر اسلام و در غزوه ها و سریه ها به وقوع پیوسته است. و البته این، نه آغاز تجرّی ها و هتاکی های تیم آمده با خاتمی بود و نه انجام آن.

آنها مدعی شدند که دیگر وقت به موزه سپردن افکار امام خمینی(ره) است، آنها حجاب را مسئله ای شمردند که ضرورت اجرای آن بسته به اقناع شدن است، مدتی بعد قتل های زنجیره ای را با نسخه ای آمریکایی _ صهیونیستی رقم زدند و همانند آنچه که سال ها بعد توسط آمریکا در ابوغریب عراق رخ داد، فیلم هایی مربوط به پرونده این قتل ها را منتشر کردند تا پروژه فتح وزارت اطلاعات و شکستن کمر سربازان گمنام امام زمان(عج) را تکمیل کنند اما به فضل خدا نتوانستند.

آنها در سال 78 و در سایه سار دروغ هایی که می گفتند پروژه فتنه کوی دانشگاه را سبب سازی کردند و می رفتند تا با عملی کردن صحبت یکی از تئوریسین های اغتشاشات در آن سال و البته در سال 88؛ و با کشاندن کمتر از 15 درصد از جمعیت تهران به خیابان ها!!! ریشه حکومت اسلامی را بزنند و نظام را براندازی کنند اما نتوانستند.

دوم خرداد، در کلام مردان خاتمی یک حماسه بود. اما حماسه ای که در پی آن، عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت خاتمی اقدام به برگزاری نشست تجزیه طلبانه "کُردها و گفتمان اصلاحی" در استان کردستان کرد. و حماسه ای که سیاست ورزانش در مجلس ششم شورای اسلامی به جای نمایندگی مردم، استعفا و روزه سیاسی را ترجیح می دادند.

دوم خرداد در وجه اول حماسه بودن خود یعنی حضور مردم چیزی کم نداشت اما در وجه دومش که عمل به عهد مسئولان دولت بود تا آخر می لنگید. این چه حماسه ای بود که رئیس جمهور و مردانش به جای خدمت به مردم در وهله اول؛ اقداماتی مثل پیگیری لیگ فوتبال اروپا، وبلاگنویسی، توهین به مقدسات دینی و انقلابی و حجاب زدایی را در دستور کار قرار داده بودند؟!

خاتمی همچنین در صحبت های اخیر خود با اشاره به دوم خرداد 76 گفته است: "مردم به هیچ وجه خواستار بر هم زدن اوضاع و دگرگونی اساسی نبودند. به هیچ وجه در اکثریت نشانی از رویگردانی از اصل انقلاب و حاصل آن جمهوری اسلامی نبود. به نظام و کشور خود دلبسته بودند. البته مسلما عده‌ای بوده و هستند که این وضع را و انقلاب را قبول نداشته و ندارند ولی تردید نکنیم که این عده در اقلیت بوده و هستند."

اما خاتمی لابد می پذیرد که همین عده در اقلیت بودند که دور و بر او را اشغال کردند و البته لوایح دوقلوی ریاست جمهوری را نیز به دست خاتمی دادند و به مجلس بردند تا مشکل همیشگی خود با نظارت های شورای نگهبان را حل کنند و البته به ساحت مقام معظم رهبری نیز طعنه زنی کنند.


*آن جمعیت کثیر و این جمعیت قلیل!

حرفی از خاتمی که به آن اشاره کردیم البته برای سال های اخیر هم مصداق های واضحی دارد. اگر آنطور که خاتمی می گوید، عده قلیلی که نظام و انقلاب را قبول ندارند در اقلیت هستند پس چگونه "حمایت های او از مقاومت!" را در سال 88 و در تیتر اول روزنامه ها از یاد ببریم؟

خاتمی که به وجود اقلیتی که انقلاب را قبول ندارند اقرار می کند آیا از یاد برده است که در سال 90 اینطور گفته بود که نظام باید از فتنه گران و کسانی که به دلیلی فتنه گری مستوجب عقاب نظام شده اند؛ عذرخواهی کند؟!

این عذرخواهی آیا از اکثریتی بود که حاضر به هیچ همراهی و همکاری ای با فتنه گران نشدند یا از اقلیتی که تا آخر هم در خیابان ها به تخریب و اغتشاش مشغول بودند و عکس امام راحلمان را نیز پاره کردند و در روز عاشورا کف و سوت هایشان به راه بود...؟!

خاتمی در صحبت های خود از ملاک های انتخاب مردم در سال 76 نیز سخن رانده است. او از مقولاتی همچون آزادی خواهی، پیشرفت خواهی، تحول خواهی و قانون خواهی توسط مردم سخن می گوید. اما به سادگی از کنار این حقیقت می گذرد که کسی در حال بیان این حرفهاست که هنوز و پس از گذشت دو سال از بروز فتنه در کشور؛ حاضر به اعتراف درباره دروغ بودن بهانه ای به نام "تقلّب" نیست و هنوز در قبال این قضیه شهامت اقرار در پیشگاه مردمی که از آنها سخن می گوید را ندارد.

صحبت های اخیر خاتمی البته بدون اشاره به گذشته او و هرآنچه که در این کشور به بار آورده است نیز قابل نقد است. بر طبق آنچه که روزنامه کیهان اخیراً از صحبت های منتشر نشده و البته گفته شده خاتمی در جلسه مذکور گزارش داده است؛ خاتمی در خلال صحبت های خود به رأیی که در 12 اسفند نیز به صندوق انداخته است صحبت می کند و از این می گوید که خود هم به این اعتراف دارد که این رأی دادن او، قلب برخی از دوستانش! را جریحه دار کرده است. رئیس جمهور سابق ایران در مقابل تمام افکار عمومی در یک تناقض بزرگ قرار گرفته است.


*دوستان ناباب! خاتمی

در واقع همانطور که حتی انگلیسی های خرافاتی هم معتقدند و می گویند که "اگر رأی نمی دهی، پس حرف نزن"؛ لابد خاتمی هم مثل تمام مردم می داند که رأی ندادن در یک نظام سیاسی به منزله عدم قبول داشتن چارچوب های آن نظام و حضور در متن اپوزسیون آن نظام است.

حال خاتمی را چه می شود که به گفته خودش در 48 ساعت آخر تصمیم به رأی دادن و حضور در انتخابات گرفته است و در گام بعدی هم این سوال مطرح می شود که رئیس جمهور اصلاح طلبان ایران چطور می تواند دوستانی! داشته باشد که رأی دادن او قلب آنان را جریحه دار می کند؟

دوم خرداد در کنار آنکه برای افکار عمومی ایران یادآور حماسه میلیون ها ایرانی برای حضور در انتخابات و مشروعیت دادن تحسین برانگیز مردم به نظام جمهوری اسلامی است؛ متاسفانه یادآور تناقضاتی هم هست که اصلاح طلبان آنها را تا مدت ها و حتی شاید تا امروز دامنگیر تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ایران کردند و البته از فرط بی خجالتی هم گویا در عذاب نیستند. سیدمحمد خاتمی چگونه می تواند حمایت خود از غفلت افراد معلوم الحالی مثل موسوی و کروبی توجیه کند؟! حمایتی که البته سکوت این روزهای خاتمی نیز گویای این است که هنوز ادامه دارد و خاتمی گویا قصدی برای دست کشیدن از غفلت زشت و فتنه گری سران فتنه مخملین در ایران ندارد.

اصلاحات و البته اصلاح طلبان باید پیش از آنکه به حیات دوباره و یا هرچیزی شبیه آن بیاندیشند، این مفهوم را در مقابل خود ببینند که مردم و همه آنهایی که با تاریخ ایران و انقلاب اسلامی آشنایی دارند علامت های سوال فراوانی را درباره اصلاح طلبان پیش روی دارند که اگرچه جواب های آنها نیز واضح است اما این انتظار از کسانی مثل خاتمی و سایر اعوانش وجود دارد که آنها نیز برای این سوالها پاسخ هایی را مهیا و به پیشگاه تاریخ عرضه کنند.

 

نظرات بینندگان
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
۳۲
۲۲
براتون متأسفم که تاریخ رو تحریف می کنید
مجتبی از خراسان
|
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر خاتمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر مردم خاتمی قبول نداشتن بعد از اینکه دور اول 20 میلیون بهش رای دادن دور دوم 22 میلیون رای نمیاورد .
نازی جووووووووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
من دل خوشی از دار و دسته حجتیه ندارم
اما
یه نظر جالب دارن که اتفاقا من باهاشون هم نظرم
میگن که تو زمان غیبت هر حکومتی که از پرچم اسلام استفاده میکنه حکومتی باطل است
در پلان کلی یعنی هیچ حکومتی رو جز حکومت حضرت ولی عصر(اروحنا فداه)رو قبول ندارن
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
فعلا که نازی جون خیلی هم ازوجود این گروه گمراه خوشحالی
نازی جووووووووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
به نظر من حرف درست رو حتی از کافر هم باید قبول کرد
غضنفر
|
Iran (Islamic Republic of)
تو برام اونقدر با ارزشی

که حاضرم تمام سهمیه ی بنزیِنم رو

به پات بریزم……………………………..

و آتیشش بزنم !
غضنفر
|
Iran (Islamic Republic of)
یه روز یکی با برو بچه‌ها میره کافی شاپ . اولی محکم میزنه رو میز و میگه یه: کوکاکولا! دومی محکم میزنه رو میز و میگه: یه پارسی کولا! سومی محکم میزنه رو میز و میگه: یه پپسی کولا! آقاهه هم برای اینکه کم نیاره محکم میزنه رو میز و میگه: یه دراکولا
آنتی ویروس
|
Netherlands
|
۰۹:۱۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
۲۶
۲۲
درود بر خاتمی
MOJICIVIL
|
Netherlands
به حق امام زمان با خاتمی محشور بشی انشالله
نورا
|
Netherlands
با خاتمی محشور شدن خیلی بهتر از با طالبان ویزید محشور شدنه!!!!
راستی خیلی وقته از یزید صراط خبری نیست!!!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۶
۲۸
شاید دوستان ایشون فراموش کنند ولی ما فراموش نمیکنیم
بیشترین توهین به مقدسات اسلامی و احکام اسلامی در زمان ریاست جمهوری ایشون بوده
کنوانسیون زنان که با احکام اساسی اسلام در تضاد بود در هیئت دولت اصلاحات تصویب شد
ملا صدرای زمان شما (سروش )به پیامبر نسبت دروغ میداد که هیچ وقت هم محکوم نشد
هاشم اغاجری به بخش عظیمی از متدینین توهین کرد و مورد حمایت دولت بود
زمان شما حرف از دفاع مقدس حرف از خشونت بود
و.......
شاید بعضی این مسائل رو فراموش کنند که به خاطر خوردن بیش از حد پنیره(cheese)ه ولی ما یادمون نمیره که چه خیانت هایی شده
این ها بخشی از خیانت ها به دین بوده خیانت به کشور رو فاکتور میگیریم
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
وا اختلاسا!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
قصد من تطهیر معایب دولت فعلی نیست
دولت فعلی دراین 3000 میلیارد و قوانین دقیقه نودی و .... اشبتاه های زیادی داره
اشتباهه که بخوام دولت فعلی رو در هر شرایطی دفاع کنم
ایضا اشتباه اونه که گذشته فراموش بشه تا از یک قدیس سازی از یک فرد بشه
8 ساله ریاست جمهوری ایشون سال های سیاه برای دین این مردم بود شاید برای دنیاشون نه
از تمسخر احکام الهی در روزنامه ها تا دفاع از هتاکین به دین فقط به خاطر به اصطلاح ازادیه بیان
رشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
اهان درست میگی .مثلا به اتش کشیدن قران /توهین به پیامبر /شاهین نجفی و...هم ی اینها در دوران اصلاحات اتفاق افتاده.راستی دوست عزیز اگه به سخنرانای امام خمینی گوش میدادی می فهمیدی که ایشون میگفتن سروش فیلسوف قرنه
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
تمام اتفاقهایی که میگی در خارج ایران بوده
دخلی هم به نوع دولت توی ایران نداره
ولی تمام اتفاقاتی که من میگم یا منصوبین دولت خاتمی بودند یا دوستان ایشون
و اما سروش
خدا در قران میفرمایید که ما قران را به تو وحی کردیم ولی اقای سروش (که اسم واقعی ایشون فرج دباغ بوده )میگن که خود پیامبر نه تنها ظرف وحی بوده که تجربیات و حالات ایشان در شکل دادن وحی نقش داشته
با توجه به بحث اول پس پیامبر(نعوذ بلله) دروغ گو چون قران تماما وحی نیست
اصلا این بحث رو میتونی توی اینترنت دنبال کنی
زمان امام اصلا کسی نبود که امام در موردش حرف بزنه
یک جا بیار که همچین عبارتی رو درمورد سروش گفته باشه
ب.ح.
|
Iran (Islamic Republic of)
رشتي
اولا كدوم سخنراني رو ميگي؟ با منبع و آدرس دقيق بگو. ثانيا فرض محال مي‌گيريم كه اينطور گفته باشن. در مورد اين گفته‌شون كه : ملاك حال افراد است. چه نظري داري؟
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای ب.ح.
شاید شما اون زمان سنت قد نمیداده
از بزرگترهات بپرس
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
در مورد (نظریه وحی تجربی) سروش شما توی اینترنت سرچ کن بهش میرسی

ملاک حال فعلی افراد در مورد همه صادقه مثلا موسوی و کروبی و خاتمی و فرزندان بهشتی و ...
حال این فرد چه تغییر با زمانی که به پیامبر نسبت دروغ دادند کرده؟
الان چرا باید زیر حمایت دولت امریکا باشه ؟
شاید چون یه فیلسوفه بزرگه اسلامیه
خیر عزیزم
امریکا برای هیچ کس بدون چشم داشت کاری میکنه؟
این یه بده بستانه ؛ امریکا ساپورتش کرده و در عوض سروش استحاله فکری جوانان رو پیش میبره
جال فعلی ایشون بدتر از گذشته شده
رشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
اقا مجید خوشم میاد که به نظر شما هیچ اتفاقی ربط به دولت نداره در صورتی که به نظر من ربط مستقیم داره چون بیشتر این کارا در نتیجه ی دخالتای بیجای ایران تو مسائل کشورای دیگه و در نتیجش دشمنی بیشتر کشورای دنیا با ماست و این کاملا مشخصه که اگه فردی بخواد تو دنیای امروز به فرد توهین کنه اعتقادات اونفردو نشونه میگیره و ما چون جامعه ی اسلامی هستیم پس اسلام رو نشونه میگیرن.راجب دکتر سروشم باید بگم که خودتون بهتر از من این موضوع رو میدونید که امام ایشونو فیلسوف قرن میدونستن و راجب حرفاشم میدونم مثل خیلی از فیلسوفای دیگه مردم عادی حرفاشو نمیفهمن
ب.ح
|
Iran (Islamic Republic of)
جواد خان، من با رشتي حرف زدم. تو چي ميگي؟
اين تيكه‌تم اينقدر تو همه صفحه‌ها به اين و اون پروندي تكراري شده. برو يه چيز جديد ياد بگير.
خوش به حال تو كه حتي در مورد اختلافات هابيل و قابيلم، سنت واسه اظهار نظر قد ميده.
و اما رشتي عزيز، فيلسوف و اسلام شناس واقعي واسه ما همون امام بزرگوارمونه كه هم بي‌سوادا و پابرهنه‌ها حرفاشو مي‌فهميدن و هم متفكرها دارن هنوز روي تحليل حرفاش كار ميكنن. اين يعني سهل ممتنع. علم و هنري كه هركسي به اين درجه نميرسه.
سخنان والاترين افراد كه به علم خالق متصل بودند در بالاترين سطح سهل ممتنع بودن قرار داشته. و در سطحي پايينتر تمام خردمندان متفكري كه تونستند در طول تاريخ توي دل مردم جا داشته باشند به سطحي از اين هنر نايل شده بودند مثل سعدي و حافظ و...
ایرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
۲۷
۲۱
دورود برخاتمی عزیزسالارایران
مجتبی از خراسان
|
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر ضد ولی فقیه و طرفداراش
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
فقط سالار ایران( ایران سکولار )
نه ایران اسلامی که مردم بخاطرش شهیددادن وهنوز هم دارن میدن تا به یه عده مزدور و مستکبر باج ندن
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب صراط متاسفم که این سایت شما شده سخنگوی سکولارهای ضد دین
ss
|
Iran (Islamic Republic of)
باج؟!!!
فعلاً چین و روسیه و هند و امارات و حتی عراق شما را می تیغد
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
اس اس جان شما تو توهمت خوش باش
راستی چه حیف شد استقلال باخت نه؟!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
۲۵
۱۹
من مطمینم همین الان هم حدود 25 میلیون طرفدار دارد.8 سال با صلابت مملکت را راهبری کرد با توجه به نداشتن ابزار کافی(سپاه، قوه قضاییه و ....)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بیا پایین از رو منبر عمو سعید.چه نظام مقتدری داشتیم اون زمان واقعا کجا با صلابت حکومت کرد باج داد به این و اون ذخیره ارزی رو صفر کرد ایران که طلبکار دنیا بود بدهکار شد به حتی تانزانیا
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
خاتمي صندوق ذخيره رو صفر كرد بي سواد بي حافظه؟؟؟؟؟؟ عجب رويي داريد شما!!!!!!
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید نادان اگه سفارش رهبری که حمایت کرده بودند از همه دولتها در زمان خود دولت منجمله همین دولت سیاه اصلاحات نبود همون 25میلون نفر که اوضاء سیاه فرهنگی رو دیده بودند با تی پا از مملکت انداخته بودنش بیرون آخه مردک اگه دولتی مورد حمایت رهبری و قوه قضاییه نباشه که اصلا صلاحیتش برای نامزدی ریاست جمهوری تایید نمیشه نوکر عزیز اجانب
رشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
اقا سعید رقمت خیلی پایین بود .25 میلیون خیلی کمه واسه سید
امیر مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط عزیز مطلب من در زیر این کامنت که درباره صندوق ذخیره ارزی بود و به فرآیند بحث کمک میکرد و هیچ توهینی در اون وجود نداشت رو به طور کامل حذف کردی، اما نظرات شخصی که فقط توهین کرده و کلماتی چون مردک، نوکر اجانب و.... رو بکار برده رو نمایش میدی. بنظرت مختصری توضیح درباره نوع پذیرش شما در مورد کامنتها منتشر بشه، بهتر نیست؟؟؟ بهرحال برای این سیاست یه بام و دو هوا توضیحی باید وجود داشته باشه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کاش اندکی وجدان یا لالقل اطلاعات داشتید . خاتمی اصلاً از صندوق ذخیره ارزی استفاده نکرد چون برای مواقع بحران بود . این جناب احمدی نژاد بود که بلافاصله تمام موجودی خرج کرد رفت پی کارش و با وامهای بی هدف امثال امیر منصور آریارو پدید آورد که از گاوداری به بانکداری رسید .
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
۲۴
۱۶
همه دولتها برایندی از نقاط مثبت و منفی هستند و ممکن است اطرافیان سواستفاده کنند ولی انصافا صداقت دولت خاتمی از همه بهتر بوده است.
مجتبی از خراسان
|
Iran (Islamic Republic of)
آره مجلس ششم،دولت نکبت و ...
امیر مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
مجلس ششم هرچی بود از این مجلس بی خاصیت کنونی بهتر بود که واسه خوشایند رییس جمهور، هر جور که خواست دم تکون دادن!!
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
۲۶
۱۷
درود بر خاتمی که هنوز تو قلب ماست.
مجتبی از خراسان
|
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر خاتمی و طرفداراش
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی اما تو زنده باشی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بله به قول میر میر، ایشون در چیز ما جای دارد (همون غلب)!!! با غین
امیر مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا مجتبی آب دریا به این چیزا نجس نمیشه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا مجتبی جواب ما بتو در اطاعت از خاتمی و پیروی از مرام مصلحانه او میگوئیم زنده باد مخالف من
ب.ح.
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا خانم شما اينجا واسه كم كردن روي طرف و خجالت دادنشه كه ياد شعار زنده باد مخالف من افتادي. وگرنه من خيلي جاها كامنتهاتو ديدم كه كسي كه مخالفت بوده جوابش رو با توهين و تمسخر و تيكه انداختن. دادي. پس اين يه شعار مقطعي واسه سوء استفاده است كه هنوز تبديل به شعور نشده. تازه حتي توي حرف و كامنتها نمي‌تونين به كار ببندينش چه برسه به ميدان عمل سياست و مملكت داري كه خب اونم 8 سال شاهدش بوديم.
عاشق مشهدی میرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی مایه ننگ من و هم استانیام
آناهیتا
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه امثال خانم " نورا " به قدرت برسند ، آنچنان فضایی را ایجاد خواهند کرد که کسی جرات نخواهد کرد حرف بزند.
ناشناسسسسسسسسسسسس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۳
۱۹
داره یه کم انسان میشه اما دیگه خیلی دیره هرچند این به نسبت از بقیه بهتر بوده به مراتب.
ب.ح
|
Iran (Islamic Republic of)
از وقت آدم شدنش گذشته. طرف سياستمداره ها مثلا. خب ميدونه واسه اينكه به بن بست نخوره و بتونه افكارش رو پيش ببره بايد رنگ عوض كنه. ماهم كه يعني آلزايمر داريم ديگه؟!
میثم رسولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۴
۲۰
دوست عزیز سعید جان اگه 25 میلیون طرف دار داره پس وقتی از موسوی حمایت کرد همین 25 میلیون!کجا بودن که به موسوی رای بدن/و اینم بگم که من حدود 30 40 نفری رو که به خاتمی رای دادن و همون موقع پشیمون شدن رو میشناسم .جالبه که همه اونهادر یک جمله اتفاق نظر داردن که به ایشان ممد خالی بند میگن!
مجتبی از خراسان
|
Iran (Islamic Republic of)
کاملا صحیح است،احسنت
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
1. رای دادن تو بصیرت نداشتی!
2.منم 3000 تا 4000هزار نفر رو میشناسم که از رای دادن به احمدی پشیمونن!!!
3.از دوستات و اصطلاحاتشون شخصیت تو هم معلومه!!!
رشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
بابابه قران این انحرافیا ته رو هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای رسولی مگه قرار بود هرکسی به خاتمی رای داده به موسوی رای بده . من خودم خیلیهارو میشناسم که هم به خاتمی رای داده بودن و هم به احمدی نژاد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا جان ميثم وقتي ميگه سي چهل نفر احتمالا منظورش اطرافيان و آشناهاي نزديكش هستن. اما تو واقعا مطمئني اون سه چهار هزار نفر به احمدي نژاد راي دادن؟ من خودم چند نفري رو ميشناسم كه به احمدي نژاد راي ندادن اما تو بعضي مجالس واسه اينكه فضا داغتر بشه و نگن شما از اول باش مخالف بوديد و از به قدرت رسيدنش عقده كردين، الكي ميگن ما خودمونم بهش راي داديم اما حالا پشيمونيم!
اينها از همون شيوه دشمنان اسلام كه مي‌گفتن بريم بگيم ايمان آورديم و بعد مدت كوتاهي اظهار پشيموني كنيم تا مسلمونها متزلل بشن استفاده ميكنن. كه خدا رو شكر اسلام با حكمي كه واسه مرتد گذاشت اونها رو ناكام كرد. اما اين كلا يه اصل روانيه. حتما از ان ال پي چيزايي ميدوني.
من خودم بهش راي ندادم و پشيمون هم نيستم. مشخص بود چه جور آدميه. كسي نميتونه اول بهش راي داده باشه اما بعد پشيمون بشه. به خصوص در دور دوم. كسايي كه واقعا بهش راي دادن ميدونم كه هنوزم پاش وايسادن.
با نظر ناشناس اول هم موافقم. نمونه‌هاييش رو از نزديك ميشناسم.
ناشناسسسسسسسسسسسس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۳
۱۳
داره یه کم انسان میشه اما دیگه خیلی دیره هرچند این به نسبت از بقیه بهتر بوده به مراتب.
مجتبی از خراسان
|
Iran (Islamic Republic of)
عمرا،اینا فکرشون فکر کفره گول ظاهرشون رو نخوری،مرگ بر ضد ولی فقیه و طرفداراش
مجید (سوارغریب)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
۹
۹
به امید روزی که مردم اینقدر فهمیده بشن که گول حرفای امثال ....... و ....... و ......... و .......... و ..... و ...نخورند .همه اینها عروسک های یه نمایش شوم هستند برای ایران . همه اینها به ایران لطمه زدند . کاش امثال خاتمی یه ذره شجاعت و ثبات قدم داشت و پشت طرفدارهاش رو خالی نمیکرد .
رشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
خالی نکرد دوست عزیز .به نظر من ایشون زیادی متانت به خرج دادن.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۷
۱۵
درود بر سید خندان ومرگ بر دولت پاک پاستوریزه و کسانی که با اسلام نمایی ومسلمان نمایی تیشه به ریشه اسلام می زنند وآن کسانی که این همه گند بالا آوردند ومثل بچه پرروها از رو نمی روند معلومه مملکت شلوغ بشه قورباغه ها هم هفت تیر می کشند
امیر مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر سید خندان، منهم با شما به شدت موافقم علی جان... اما فراموش نکن که همان سید خندان بود که شعار زنده باد مخالف من را سر داد و ما طرفدارانش هم بایستی به او تاسی کنیم... مرگ بر گفتن کار کسانیست که هیچ منطقی جز منطق زور سرشان نمیشود، سواد سیاسیشان در حد همان دوستیست که خاتمی را مسئول خالی شدن صندوق ذخیره ارزی می دانست، و لیاقتشان کسیست که با دروغهای شاخدارش توهم مدیریت بر جهان را در آنها ایجاد کند....
پس بگوییم زنده باد......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
علی جان تو اگه پیرو خاتمی هستی بجای مرگ بگو زنده باد مخالف من تا بدونن که منش خاتمی با منش مخالفانش دوتاست
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
فعلا که شده سید گریان چون خیانتش بر همه آشکار شده
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
لابد تو خودت رو مساویه همه میدونی!!!!!!!!!!!!!!!!!
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
نه نورا خانم من خودم و قطره ایی از اقیانوس خروشان ملت در نه دی و راهپیمایی 22بهمن و انتخابات 60درصدی میدونم ضمنا راست گفتی که خانواده شهیدی ؟
سپهر سمیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۱
۱۷
من هر دو دوره به خاتمی رای دادم ولی بعد فهمیدم که فریب خوردم. یک خاطره تعریف میکنم از یکی از همفکران پر سر و صدای ایشون. زمانی که ه.آ در زندان اوین بود و با قرار وثیقه آزاد شد من هم اونجا بودم. پشت تلفن عمومی زندان داشت با وکیلش یا احتمالا یکی از آشناهاش صحبت میکرد و بلند بلند هم حرف میزد که بقیه بشنوند. قضیه از این قرار بود که قاضی قرار وثیقه 500 میلیون تومانی صادر کرده بود. این آقای آ...... هم با شور و هیجان داشت می گفت "اینها قصد دارند من رو فریب بدهند تا من از این زندان بیرون بیام و در یک زندان بزرگتر به اسم ایران بیافتم. ولی کور خونده اند، من همینجا می مانم و می نویسم با این قلم خودم و افشا گری میکنم و ماندن در این زندان را همراه با نوشتن به آزاد شدن و ننوشتن ترجیح میدهم!" بعد هم که حرفش تمام شد به طرف ما که روی نیمکت نشسته بودیم آمد و گفت: "بله، آقایان خیال کرده اند که می توانند مرا ساکت کنند!". نشون به اون نشونی که فردای اون روز قاضی مبلغ قرارش رو کم کرد یا اینکه از جایی وثیقه جور شد و این آقای آ........ آزاد شد. موقعی که داشت میرفت نمیدونست با سر باید بره یا با پا! بنده خدا جانباز هم بود، یک پای مصنوعی داشت. بعد از اون هم دیگه اسمی از ایشون جایی نشنیدیم.
هموطنان، مبارزین و اصلاح طلبانتان (بخوانید تجدید نظر طلبان) را درست بشناسید...
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
مثلا حالا خیلی افشاگری کردی!!!!؟؟؟؟
حتما از گذاشتن این کامنت هم خیلی خوشحال وخرسندی!!!!
باشه.خوش باش!خوشیتو ازت نمیگیریم!!!!
احمد53
|
Iran (Islamic Republic of)
کلا تو به داستان خیلی علاقه داری
ss
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
۴
۸
باز دوم خرداد و سوختن برادران
در آن زمان ممکلت با کدامین یک از این مشکلات روبرو بود: تحریم، گرانی، فقر، دروغ و اختلاس و.......
برادر آبو بریز همون جات که میسوزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۱
۶
۷
نمیدانم این آقایان جرا این همه از آقای خاتمی واهمه دارند؟
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
چون وقتی یه نادون یه سنگ میندازه توو چاه صد تا عاقل نمیتونن درش بیارن
سید شهاب
|
Germany
|
۱۱:۴۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۱
۶
۶
سلام یه چیزی خیلی جالب هست و اون اینه که سایت صراط بر خلاف آنچه که همه می پندارند یک سایت اصولگرا ویا مستقل و ارزشی نیست و نخواهد بود،استنادها و راههای زیادی برای استنباط این حرف خواهد بود اما لطفا اول به مطالب و سپس کامنتها و بعد مثبت و منفی هائی که به آنها داده میشود دقت فرمائید متوجه میشوید که پشت پرده سایت صراط چیست و برخلاف اسمش به کدام ناصراط آبادی متعلق بوده و در اینده چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود .گذر زمان همه چیز را روشن خواهد کرد.یدالله فوق ایدیهم
نورا
|
Germany
چه ربطی داره!؟
زورت اومده!؟
روح الطبيبي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۱
۱۰
۸
خدا ميداند كه خاتمي در آن دنيا چگونه ميخواهد جواب اعمالش را بدهد كه 8 سال آزگار را در عمر اين نظام تلف كرد و اكنون نيز با رفتارهاي متزورانه اش نشان داده كه هيچ عبرتي نگرفته و سالهاي آخر عمرش را نيز در ضلالت و اوهام ميخواهد سپري كند.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
من هم در مورد تو وهم فکرانت همین فکررو میکنم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
روح الطبيبي جان شما برو فکر خودت باش که تو اون دنیا اینهمه از خاتمی بدت میاد باید بیفتی دنبالش التماسش کنی به خاطر ریختن آبروش بدون سند و مدرک تا حلالت کنه . البته اون سیدی که من میشناسم کینه از کسی به دل نمیگیره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما چون اول اسمت روح داری، توهم زدی که با اون دنیا ارتباط داری، نه برادر من اونیکه باید جواب پس بده کسیه که زمینه ی بروز بزرگترین اختلاس تاریخ بشریت رو با سیاستهای اقتصادیش فراهم کرد، کسی که مردم رو با گرونی های بی حد وحصری که بر اثر سیاستهای غلطش ایجاد شده بود، بدبخت تر از پیش کرد، و باعث روی آوری جوانان به اعتیاد و زورگیری و .... شد و زنان را به تن فروشی رساند...بازم بگم، بگم؟؟؟
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۱
۶
۵
صراط باهات موافقم
ولی به نظر من هر انقلابی یه روی سیاه هم داره و میشه گفت ازش ناگزیره

روی سیاه انقلاب ما هم دولت اصلاحات(بخوانید افسادات) بود

کاریش نمیشد کرد. بالاخره مردم باید این تجربه رو کسب می کردند
احمد53
|
United States of America
|
۱۷:۵۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
بعد پایان این دولت معلوم میشه کی رو سیاهه

فکر نکنم سنت انقدری باشه که در مورد دولت اصلاحات نظر بدی حتما از اون دانش اموزایی هستی که از طرف مدرسه اردو میبردنتون استقبال از رئیس جمهور
آراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۱
۰
۱
مطمئن باشید اگه آقای خاتمی کاندید بشه با رای بسیار بالایی ریس جمهور میشه ما که جز خدمت از آقای خاتمی چیزی ندیدیم خاتمی غنیمتی بسیار بزرگ هم برای اسلام وهم برای ایران است
عباس املي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۱
۱
۱
مجتبي خاراساني ادب را رعايت كن برات زوده كه اينگونه توهين وناسزا بكي مطمئن باش فحش مثل ايينه است مواظب باش . خاتمي دردل ماي جاي دارد وخواهد داشت وبدان حرفهات پوچه
احمد53
|
United States of America
|
۰۰:۱۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۱
۱
۱
میگم تو شب آرزوها بیاییم برای رها شدن تن بچه های سرطانی از درد

شیمی درمانی ....رها شدن مادران تن فروش از درد بی پولی

.....آسایش و رفاه واسه پدرای بی روزی ....آزادی زندانی های سیاسی

وی عالمه درد که هممون میدونیم،فقط به درگاه خدا ی دعایی بکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۱
۲
۲
مرگ بر مخالفان خاتمی
حلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
لقمه های بعضی ازشما عوض شده وکمتر به فکر رسیدن به مشکلات مردم هستید همه اش گفتن خاتمی وموسوی وکروبی برای مردم نون وآب نمیشه به فکر مردم باشید نه به فکر شکم سیر کردن خودتان ...تاکی؟...واقعادرسته پول خیلی قدرت داره ...!سایت صراط یعنی افراط
هوالحق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۱
۲
۱
اگر به حرم حضرت معصومه س تشریف ببرید می بینید که از تابلوی افتتاح شبستان امام خمینی خبری نیست ...چرا هست...یه بنری که اسمی ازخاتمی نیست!تاکی بااین سیاست های مسخرانه می خواهید دردل مردم جا واکنید..میتونید..؟مردم دیگه کم کم همه چیز رو میفهمند..کی چی بشه ...خدایا تو بهترین صراط وراهنمایی.. هوالحق.