چهارشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹

از بیکاری مردان تا بیگاری زنان

برابری زن و مرد یعنی هر کاری و فعالیت و حقوقی که مختص مردان است بایستی زنان از آن بهره مند شوند و این به معنی نادیده گرفتن تفاوت ها و نه ضعف های بین مرد و زن است.
کد خبر : ۸۳۸۴۶
به گزارش صراط، طی یک دهه اخیر فرهنگ ایرانی اسلامی سرزمین آریایی ها مورد تهدیداتی واقع شد که نمود واضح شعارهای به ظاهر آزادی طلبانه سیاست مداران کشور است؛ جشنواره های خارجی مد و لباس به راحتی جای خود را در میان بخشی از نسل جوان و گذشته زنان ایرانی پیدا کرد و اکنون توانسته ذائقه قسمتی ازجامعه ایرانی را به سمتی که غرب می خواهد تغییر دهد.
 
انذارهای رهبر انقلاب در اوایل دهه هفتاد مبنی بر شبیخون فرهنگی نیز آنچنان برای مسئولین وقت قابل درک نبود و این روند تا سالهای کنونی ادامه داشته است.
 
از سویی دیگر، رسانه های خارجی با سالها تلاش سعی کردند مفهوم "حقوق برابر زن و مرد" را بگونه ای که خود می خواهند در اذهان مسلمانان ایرانی تعبیر کنند.
 
این در حالی است که برابری حقوق زن و مرد قرنها پیش توسط دین مبین اسلام بیان و تفسیر شد، اما لیبرال دموکراسی سعی کرد نقطه نظرات خود را بوسیله رسانه ها تئوریزه کرده و آنرا به عنوان نحوه زندگی غربی به جوامع مختلف بشری و بخصوص ایرانیان تزریق نماید.
 
برابری زن و مرد یعنی هر کاری و فعالیت و حقوقی که مختص مردان است بایستی زنان از آن بهره مند شوند و این به معنی نادیده گرفتن تفاوت ها و نه ضعف های بین مرد و زن است.
 
این نگاه به بدنه برخی مدیران جمهوری اسلامی تزریق و عاملی برای ترویج لایف استال غربی شد و آسیب دیدن شانیت و جایگاه مقدس زن و مادر در جامعه اسلامی ثمره همین نگاه است که مدیران تفاوت ها و ظرافت های روحی زن و مرد را نادیده گرفتند.
 
در پایتخت معنوی ایران، یعنی مشهد مقدس براحتی می توان مشاهده کرد زنانی را که رانندگان اتوبوس های شهری هستند!
در بسیاری از شهرهای ایران می توان بسهولت دید که زنان برای فروشندگی فروشگاههای مختلف استخدام می شوند و در اکثر موارد این به کاری گیری جهت جذب مشتری است.
این در صورتی است که جامعه ایرانی با آمار خطرناکی از طلاق و البته کاهش ازدواج روبروست.
 
آمار وزارت بهداشت اعلام می کند که ایران یک آتش فشان ایدز را نیز در سالهای آینده به یمن همین نگاه به ارمغان خواهد آورد.
 
بحرانهای اجتماعی و خانوادگی ذکر شده از اینجا نشات می گیرد که زن کم کم در کشور ما به یک ابزار تبلیغاتی چه از جهت سیاسی و چه از جهت اقتصادی تبدیل شده است و این یعنی از بین رفتن هویت زن و مادر!
 
برنامه ریزان و مدیران دلیل عمده ی این ابزار سازی را میل زنها به کارهای مردانه! و البته نیاز قشر محروم و زنان بی سرپرست به همین فعالیت های مردانه (رانندگی اتوبوس و کامیون) می دانند.
 
توانمند سازی مالی زنان بی سرپرست به این شیوه یکی از افتخارات مدیران شهری و کشوری محسوب می شود اما آیا نباید از آنان پرسید که توانمند سازی مالی این زنان بایستی در حوزه زنان صورت بگیرد و نه در حوزه ای که شانیت یک زن از بین برود.
 
مگر نه اینکه آبروی مومن و مسلمان از همه چیز واجب تر است و آیا زن در این جایگاهی که نظم نوین غربی برای آن پدیدار کرده است شانیت خود را پیدا می کند؟
بالارفتن سن ازدواج و موارد ذکر شده به سبب تغیرات جایگاهی زن و مرد در جامعه ی اسلامی ما بوده است؛ بگونه ای که اکنون هیچ چیز در جای خود قرار ندارد، نگارنده معتقد به کارنکردن زنها در مشاغل بیرون از خانه نیست بلکه معتقدست که این فعالیت اجتماعی بایستی منزلت زن را حفظ نماید.
 
رسانه ملی در ترویج سبک زندگی غرب عامل خاص و عامی است که تمام دست اندر کاران آن بایستی از خداوند طلب بخشش نمایند.
 
برنامه های رادیویی در ساعات مختلف شبانه روز زنان خانه دار و مادران را فاقد توانای می نامند و معتقدند که زنان شاغل بسیار وقتشان موثرتر و هدفمند تر می گذرد و آیا این استهزاء نقش مادر نیست؟
 
این معضل در تلویزیون و سینما بخاطر درجه تاثیرگذاریشان بر سبک زندگی مردم بسیار عمیق تر می باشد. نقش آفرینی زنان در جامعه در گذشته وجود داشته و این نقش هرگز منافاتی با جایگاه و منزلت زن در خانواده نبوده است اما امروز نگاه به زن نگاه تبلیغاتی و ابزاری می باشد و زیر ساخت های مهم برای بروز فعالیت های اجتماعی زنان درست ترسیم نشده است.
 
وقتی سیاست مداران کشور بیان می کنند که "اگر ممکن بود 9  زن را در کابینه دولت خود قرار می دادند" چه انتظاری از نگاه حقیقی مسئولان به جایگاه مقدس مادری و زن می توان داشت؟
متاسفانه سبک زندگی غربی باعث شده است جایگاه واقعی زن و مرد خلط شود و همین موضوع تبعاتی را به ارمغان داشته است.
 
تاکید اسلام بر نان آوری مرد برای خانواده اکنون بیش از پیش مشخص است، معضل بیکاری و بیگاری ثمره به هم ریختگی جایگاه زن و مرد در تامین هزینه های زندگی است.
 
بخش اعظمی از زنان دچار بیگاری شده اند و مردان دچار بیکاری و همین موضوع افزایش سن ازدواج و عدم توانایی جوان برای تامین هزینه های معاش و در نتیجه فساد را به بار آورده است.
 
نگارنده منکر فعالیت های مثمر و بسیار مهم زنان در بخشهای مختلف جامعه نیست اما نگاه کارشناسی به بدنه عمومی جامعه این نتیجه تلخ بیگاری و بیکاری را نشان می دهد.
 
سبک زندگی اسلامی -ایرانی باید تئوریزه شود و قابلیت اجرا به خود گیرد چرا که حیات واقعی انسانها در گرو خانواده موفق و سالم است و اتفاقا سبک زندگی غربی که آزادی زنان و مردان را شعار تبلیغات خود قرار داده است حیات واقعی انسان یعنی خانواده را از بین می برد و آزادی را در چارچوب بردگی جنسی زنان برای مردان ترسیم می کند.
 
بایستی در تشکیل خانواده اسلامی بکوشیم تا از بحرانهای عمیق اجتماعی مصون بمانیم و این به یک الگو و مدیریت هدفمندی نیاز دارد که بارها مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفته است.



منبع: آی پرس
نظرات بینندگان
امیراعتصام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۹۲
۴
میگم حالا که تو مملکت ما مردا تو خونه بیکار نشستن و زنها سرکار میرن نفقه رو از مرد به زن تغییر بدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پس باید همه امتیازهایی که به مردها داده شده هم به زنها تعلق بگیره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از جمله مردها باید تمکین کنند و بی اذن زن از خونه خارج نشوند . و غیره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کدوم زنه تو این دوره و زمونه که با اذن شوهرش از خونه بره بیرون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Meek
|
Iran (Islamic Republic of)
ممکنه تو با اراده مزاح این حرف را زده باشی ولی وقتی مرد بیخ خانه گرسنه بماند زن ازروی رحم که باشد بالاخره چیزی میدهد او هم سد جوع کند، نمی دهد؟ میشود همین که شما الان شوخی تلقییش میکنی
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۹۳
۶
بهترین راهکار برای تساوی حقوق زن ومرد را اسلام مشخص کرده لطفا هیچ کس راهکار جدید نده چون قطعا شکست خواهد خورد مثل غرب و ایران امروز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برو بابا!راهکاری که به مرد به چشم یک حیوان بارکش و نه یک انسان و بی توجه به غرایز و خواسته هایش نگاه کند ارزانی خودت
اگر ما این راهکار را نخواهیم باید چه کسی را ببینیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
اولا خودت برو ناشناس دوما اطلاع نداری لطفا صحبت نکن........................................
بهت نمیگن ل...................
فرزانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۷۹
۵۷
واقعا براي شما متاسفم كه به زن بعنوان يه موجود فاقد شعور اسم مي بريد . بعنوان يك مهندس الكترونيك به شما عرض مي كنم كه اگر ذره اي شعور و انديشه براي زن قائل هستيد فقط يك بار براي هميشه اجازه دهيد خودش تصميم بگيرد چه كار كند ...شما به اندازه اين برابري فكر نكنيد وقتي پاي حقوق و مزايا مي رسد شما مردها برابرتر مي شويد
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
زن عقلش ناقص است اين جمله را بي احترامي تلقي نكنيد منظورم اين است كه بيشتر از سر احساسات تصميم مي گريد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در موقعيت هاي برابر شما زنها اگر شاغل باشيد از زير كارهاي سخت شونه خالي ميكنيد و ميگيد ما خانميم برامون مشكله اما در شرايط عادي حقوق برابر ميخواين آيا تو كشورهاي اروپايي هم همين وضعيت برقراره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مردسالاری برای تحکیم خودش از چماقهای زیادی استفاده می کنه یکی اش هم تحقیر و تمسخر زنه و بازتولید کلیشه های جنسیتی . اگه زن عقلش ناقص بود و تحت هیچ شرایطی نمی توسنت غیر احساسی تصمیم گیری کنه در کشورهای پیشرفته این همه شغل مهم در اختیارشون قرار نمی گرفت . حالا شما جهان سومی ها چی می گید این وسط؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس! حرف مفت می دونی یعنی چی؟ تو این واویلای بیکاری زنها اگه یه شغل گیر بیارند چارچنگولی بهش می چسبند . تخیلات خودت رو به جای نظر اینجا خالی نکن! اونهایی که فکر می کنند زنها احساسی هستند بهتره همجنسهای خودشون رو هم ببینند که چقدر عاری از منطق و حرف حسابند!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
زنها عقل درست حسابی ندارن که بخوان تصمیم بگیرن
Meek
|
Iran (Islamic Republic of)
بله، فرزانه خانم درست میگویند، ولی اگر زن تصمیم گرفت، بگذارید اجرایش هم با خودش باشد چون اگر او تصمیم بگیر و مرد اجراء کند، میشود مثل کارما. دراین سالهای اخیر بنده هم بهمراه صدهاهزارنفردیگر بیکاروخانه نشین شدم. خانمم فشار میآورد که بروبیرون و کاری بکن. منهم هرازگاه چندروزی بیرون میرفتم و از چند تا ملکهای مختلف که داشتم یکی را میفروختم و بخانه برمیگشتم تا دفعه بعد و از روزی که من میفروختم قیمت شروع به اوج گرفتن میکرد. چندبارکه این کار را براساس تصمیم خانم تکرار کردم، اخرش به او گفتم که اگر یکباردیگر من اینطوری سرکاربروم باید بزودی برویم گدائی و بهرحال دیگرملکی هم برای فروش باقی نمانده بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط خزعبل و مهمل کاربر (رضا) لازم بود منتشر شه؟معنی بند 1 و 2 قوانین انتشار نظر شما رو هم فهمیدیم صراط.
محسن
|
United States of America
|
۱۲:۱۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۴۷
۳
سلام سربازی مال مرده استخدام(دولتی و خصوصی) مال زن ، طبق قانون هزینه زندگی باید توسط مرد تامین بشه ولی استخدام مال زنه ، نفقه رو مرد باید پرداخت کنه ولی استخدام مال زنه، مهریه رو مرد باید بده ولی استخدام مال زنه، مسکن رو مرد باید تهیه کنه ولی استخدام مال زنه ، آقایون وقتی فارغ التحصیل میشن بلافاصله باید برن سربازی و تو این مدت هرچی خوندن یادشون میره و اکثرا هم بعداز سربازی حوصله درس خوندن و... از دست میره ( تازه کسی هم بتونه درس بخونه باز شرایط غیر عادلانه است خدا شاهده خیلی از آگهی ها دیدم مثلا نوشته مرد یک نفر زن سه نفر) ولی خانم ها بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی آزمون استخدامی میدن و...! بعد نتیجه میشه اینکه امثال من باید بشینن خونه کامنت nسطری بنویسند و خانومها صبح اول وقت کرکره مغازه بدن بالاو...داخل پرانتز بگم موردای زیادی دیدم که با عرض معذرت حتی لباس زیر مردانه رو خانومها میفروشند!!! ما داریم به کجا میریم ؟! چرا باید برای اینکه خودمونو به غربی ها نشون بدیم که تو جامعه ما خانوم ها نقش فعالی در جامعه دارن دست به هرکاری بزنیم ؟ طوری که حتی خیلی از موارد زن تو جامعه ما بیشتر از جامعه غربی مورد سوء استفاده قرار میگیره و مردا از بیکاری مشغول لهو و لعب و هر فساد دیگه ای میشن ! خدا لعنت کنه کسانی رو که فرهنگ غلط و ضد دین و خانواده و انسان رو به راه انداختن ( سهم بخصوص صدا و سیما یادمون نره)
مهدي رك
|
United States of America
آفرين. كاملا موافقم.
ناشناس
|
United States of America
موافقم
ناشناس
|
United States of America
من دلخوش به مردهای اطراف خودم نگاه میکنم وخیال میکنم نصف بیشتر مردها از حقوق زنان دفاع میکنند....بی خبر از اینکه اینجا چه کامنت های فخیمانه ای مردها میذارن.
متاسفم واقعا متاسفم
داش علی
|
United States of America
محسن جون واقعا خوشم اومد دمت گرم
ناشناس
|
United States of America
محسن
مثبت مثبت مثبت مثبت مثبت مثبت مثبت مثبت
Meek
|
United States of America
صداوسیما که یک سازمان است و نمیتواند زیان
باین بزرگی به یک جامعه بزند، شما میخواهی لعنت کنی، دروغگو را لعنت کن، در صداوسیما
یا در هرجای دیگر، دروغ، دروغ، دروغ و البته تملق و چپاپلوسی و بقول امروزیها پاچه خوری،
که واقعاً ریشه و معنایش را نمیدانم.
ناشناس
|
United States of America
آقا محسن بیکاری رو دولت باید کنترل کنه.چرا یقه زنها رو گرفتی؟اشتباه گرفتیا.ضمنا صدا و سیمای ما داره فرهنگ غربی رو ترویج میده؟تو اصلا تلویزیون میبینی؟بعدم فعال بودن زن فرهنگ غربیه؟تو خونه موندن و انگل شدنش فرهنگ اصولیه؟این تفکره تو داری؟چقدر جسته و گریخته حرف زدی!کاملا ربط وبی ربط
رضا
|
United States of America
در تایید فرمایشات زیبای اقا محسن..
یادمون نرفته تو سریالهای طنز اقای مهر..... مد.....ری که همش زنها مردا رو از خونه مینداختن بیرون باعث شد تا زنها قیام کنند وبگن اره ما هم هستیم
این اقا جامعه مارا به قهقرا برد متاسفم برای ایشون
ناشناس
|
United States of America
محسن++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
|
United States of America
آقا رضا خیلی دوست داشتی زنها کلا نباشن؟چقد قدیمی فکر میکنید!متاسفم که اینجوری نیست.هرکی نمیتونه به جایی برسه منتظره این و اونو مقصر کنه!
ناشناس
|
United States of America
رضا! اتفاقا مهران مدیری نگاه اغراق شده و ستیزنده ای داشت نسبت به زن. اصطلاح زشت "زن ذلیل" رو هم همین زن ستیز اختراع کرد . همه زنهای سریالهاش حقیر و جیغ جیغو و زورگو و کودن بودند . اتفاقا ما زنها باید به این آقا معترض باشیم. جلو رفتی عقب نمونی؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۷
۱
1. بزرگترين مشکل ما ايرانيها خود کارشناس پنداري است. هرکداممان در هر سطحي به سادگي به خود اجازه مي دهيم در مورد همه چيز اظهار نظر کرده و بشريت را به پيروي از نظرات مشعشعمان دعوت کنيم.مي دانيد نتيجه چه مي شود؟‌مثلا همين طنز فمنيسم که اين روزها مد شده.خدا نکند چيزي رنگ زنانه داشته باشد يا کسي از زني که به هر دليل ظلم ديده دفاع کند يا نه اصلا اين کلمه را در معنايي غير از آنچه کارشناسان محترم! مدنظرشان است به کار برد تهمت فمنيسم که اين روزها به فحش سياسي بدل شده از هر سو نثار آن مي شود.
2. اگر مي خواهيم حرف درست بزنيم. اگر مي خواهم جامعه اسلامي و متعالي داشته باشيم اگر مي خواهيم رويکردهاي غلط را اصلاح کنيم راهش فحش دادن نيست تهمت زدن نيست حقنه کردن عقايد شخصي به جامعه نيست راهش مطالعه است راهش با شناخت حرف زدن است. بعيد مي دانم نويسنده محترم از فمنيسم چيزي جز اصل زن=فمنيسم را بداند.و از اسلام جز زن = خانه.
3. موضوع زن و وظايف و حقوق او در جامعه امروز خيلي خيلي خيلي پيچيده تر از آن است که کسي بتواند حتي در صورت کارشناس بودن در يک حوزه در مورد آن اظهار نظر کند. اين هزارتوي پيچيده به گونه اي شده که از هر سو استدلال مي کني و سعي مي کني مشکل را حل کني انگار چيزي کم مي آيد. مشکل ديگري سربرآمي آورد. اگر زن کار کند خانواده چه مي شود اگر نکند با افسردگي که گريبان زن امروز را درست به دليل خانه نشيني در دنياي مدرن گرفته چه کنيم اگر برخي کارها را به خانمها بدهيم و بيشتر کارها را ندهيم با زنان سرپرست خانوار نيازمند کار چه کنيم اگر اگر اگر...
مي توانم اين اگر ها را که درپي هم رديف مي شوند دهها صفحه ادامه دهم.
4. در چنين شرايطي تصور مي کنم يا بايد جماعتي از کارشناسان ديني اجتماعي اقتصادي سياسي فرهنگي را رديف کنيم و فکري به حال زن امروز و بايدها و نبايدهايش کنيم يا بايد سکوت کنيم و بي جهت جامعه اي در حال گذار و سرشار از مشکلات اجتماعي را با عقايد پي پايه شخصي دستکاري نکنيم باور کنيم که اين دستکاري هاي خودسرانه فقط اوضاع را خراب تر مي کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت تلخ است!مگر نه خواهر گرامی؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
متوجه آنچه گفتم شديد؟؟؟؟؟؟
من از يک چالش گفتم که بايد حل شود.
از يک اخلاق بد فرهنگي گفتم که بايد درست شود
از يک جامعه گفتم که اگر به حال معضلات اجتماعي آن فکري نشود همه چهارچوب هاي اعتقادي و انساني اش نابود مي شود.

متاسفم براي جامعه و انساني که با افتخار معضلات و پلشتي هاي جامعه اش را حقيقت مي نامد!

البته يک احتمال هم هست:
کسي که به نوشته ام پاسخ گفته اساسا فرق واقعيت و حقيقت را نمي داند. در آن صورت به ايشان توصيه مي کنم براي جلوگيري از فروپاشي اخلاقي يا کمي کتاب بخوانند يا تحصيلاتشان را از دوره ابتدايي دوباره شروع کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اخلاقیات!اخلاقیات بیشترین طرفدار را در میان شما خانمها دارد تا بتوانید با این عربه مرد را!مردی که تنوع طلب است از حق طبیعیش محروم کنید حقی که در تمام کشورهای دیگر به رسمیت شناخته شده و اگر کسی هم پیدا شود که به این همه خودخواهی معترض باشد به سادگی خوردن یک لیوان اب به او انگ هیزی و هوسبازی بزنید!خوب لطف کنید خودتان به بهشت برینتان وارد شوید لطفا دست از سر ما بردارید
اصلا اگر کسی به اخلاقیات شما پایبند نباشد چه؟!صراط مرد باش و نظرم را تایید کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
أُوْلَـئِكَ كَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس آخر! اون وقت اسم تنوع طلبی هوسبازی نیست چیه ؟ بعد دیگه هوسبازی از دایره لغات باید بره بیرون دیگه نه؟! یا فقط برای زنها استعمال بشه :))
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
همین تنوع طلبی تون بود که تو برزیل کار دستتون داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید جون؟؟؟؟!!! تنوع طلبی "تون" ؟! مگه من اینجا از حکومت طرفداری کردم ؟!! وقاحت می دونی یعنی چی؟ هر کی با غرب زده های طرفدار عریانی مخالف باشه بسیجیه ؟! من توی کشورم دارم از ارزشهای دینی و انسانی طرفداری می کنم .خیلی فرق دارم با برده های غرب که دارند کورکورانه برای عریانی و ولنگاری غربی سینه چاک می دهند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۳
۸
سایت محترم! لطفا از نویسنده های باسوادتری استفاده کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما برای همکاری حاضرید؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۳۲
۷
کاش زن امروز میدانست چه کلاه گشادی به سرش رفته وداره میره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کلاه سر تو رفته بدبخت!خودت خبر نداری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۴
۲۴
جالبه واقعا ! شما نگاهتون به زن فوق العاده قیم مابانه و ابزاری ست .کی تعیین می کنه چی برای یه زن خوبه ؟ مردها؟! خواست خودش چی میشه؟! انگار که زن خودش عقل نداره و نمی تونه بفهمه چی براش خوبه و چی بد !!! آقایان! زن ها یک توده بی شکل یا یک گله گوسفند نیستند که همه شون مثل هم رفتار کنند . زن ها انسان اند . بین دو خواهر دوقلو هم می تونه تفاوت شخصیتی از زمین تا آسمون باشه . درک کنید این رو یک بار برای همیشه . چون جهان به این سمت حرکت کرده و مقاومت فقط باعث میشه زیر دست و پا له شوید!!!
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
جهان به این سمت (فیمینیسم) رفته که داره اخلاق و انسانیتش نابود میشه
خودشون (زنها)که درک و فهم بالایی ندارن که.......وقتی هم میان تو اجتماع جز دردسر هیچ چیز به همراه ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ببین جهان به هر طرفی راه رفته است خوب کرده اصلا ما هم می خواهیم به همان طرف برویم حالا شما این وسط چه می گویید دو مرد هم با هم برابر نیستند در شخصیت!شاید مردی باشد که به مانند شوپهناور نخواهد یک عمر احمالی شما را بکند و تمام عمرش را با یک خانم ان هم از ریخ افتاده سر کن و مثل خ... به پایش پول بریزد در اخر هم خانم دوقورتو نیمش باقی باشد ما هم مشتاق به همان ازادیهای دنیای مدرنیم اگر کسی باشد که ما را هم به شکل یک انسان و کسی که می تواند عقاید مخالفی داشته باشد بنگرد که متاسفانه........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای سینا اتفاقا همه درد سرا از شما مرداست.خبرنداری....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس دوم! بچه می ترسونی ؟ الان مثلا من باید بگم ای وای شوهر زاغارتم از دستم رفت ؟! مردها ذاتا خائن اند . یه زمان زن صیغه می کردند الان دوست دختر می گیرند . حالا زنها باید همه زندگی شون رو تعطیل کنند و فرو برند در نقش زن سنتی که مردک خیانت نکنه ؟! برو بابا .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس من روی صحبتم با شما نبود و یا از شما نخواستم به من جواب بدهید!فقط به عنوان یک انسان مثل همه مردم دنیا از عقاید و خواسته هایم گفتم!شما می خواهید با شوهرتان بمانید یا نمانید به من مربوط نیست!یا ایکه دوست ندارید نقش سنتی را بازی کنی به نظرم خیلی خیلی عالی و جای امیدواریست اما امیدوارم به من هم به عنوان یک انسان این حق داده شود تا خودم برای خودم تصمیم بگیرم!و بین نقش یک مرد سنتی یا مرد امروزی (نه به معنای ایرانیی ان )خودم انتخاب کنم!مگر مردان این ایرانی ادم نیستن!یا مردان سایر کشورها مرد هستند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط محترم باز که نشان دادی توان شنیدن نظرات مخالفانت را نداری!
جوابم را به ناشناس اخر تایید کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس چرا اینقدر خودت رو به در و دیوار می کوبونی ؟ هی تنوع هی فلان هی فیسار . اگه می تونی برو تنوع طلبی کن . دقیقا اگه می تونی! کسی جلوت رو نگرفته که .هه! منتها این که زنی هم قبول کنه بیاد وسط تنوع طلبی تو یا نه ، به خودش ربط داره و تو نمی تونی زنی رو مجبور کنی. افتاد ؟ اینطور کامنتها معولا مربوط به مردهای بی ریخت و عقده ایه که نظر همون یه زنش رو هم نتونستند جلب کنند ! از این مردها زیاده کلا. عقده ای های بیچاره که با تخیلاتشون زندگی می کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خوب مشکل من هم دقیقا همین است!!!در ایران با وجود این قوانین دست و پا گیر من به عنوان یک مرد محدودم اصلا چه کسی به این نتیجه رسیده است که تنها راه خوشبختی برای یک مرد ازدواجه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اتفاقا نه بی ریختم ونه عقده ای منم مثل تمام مردان دنیا هستم که در قرن بیست و یکم زندگی می کنیم
درود بر فروید
زهره
|
Iran (Islamic Republic of)
سینا جون راست میگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزم! این چیزهایی که فکر می کنی در غرب هست بیشترش رو تو فیلمها دیدی . این خبرها هم دیگه نیست و نمی شه زنها رو کلا بازیچه هوس مردها کرد . مگر اینکه منظورت ........ خونه ها باشه که اونجا رو هم باید عین ........ در طول هفته و ماه کار کنی تا بتونی نرخ گرون ........ ها رو پرداخت کنی ! البته ارزونتر هم هست اما باز پولیه ! اینه که میگم عقده ای و ندید بدیدی . لابد فک کردی همین سر از غرب در بیاری دخترهای زیبای بلوند به سراغت می آیند!!!! این رویای مردهای ایرونی زیادی بوده که به محض ورود به غرب به کابوس تبدیل شده . در ضمن کسی که مشکلش فقط پایین تنه شه کاملا مشخصه اساسی عقده ای و کف کرده ست :))))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزم!من از فیلم دیدن خوشم نمی یاید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!اگر زبانت قوی هست به تو سایت های انگلیسی معرفی کنم که دختران 18 19 ساله عکس و ادرس و نرخشان و مشخصات شان برای یافتن پارتنز یا دوست پسر بارگذاری کردنند تا ببینی این چیزا هست!عزیزم از هر مردی سوال کنی از زن فقط ........می خواد.نه عزیزم نیاز به پول انچنانی داشتن ندارد در غرب شاید به سراغم نیایند ولی خودم به سراغ انها میروم!اماکنی که برای این موضوع در نظر گرفته شده کم نیستند.چرا باید ازدواج کرد وقتی که چیزی را که نیاز داری بدون ازدواج راحتتر و بهتر برطرف می شود؟!مگر در ایران وقتی مردان ازدواج می کنند نباید عین......شاید هم بدتر کار کنند که نرخ گرون همسرشان را بپردازند!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس طفلکی! پس چرا شانست رو امتحان نمی کنی ببینیم آدم حسابت می کنند یا نه ؟!حالا یعنی من باید حسودی ام بشه ؟!:)) از نرخشون نوشتی ! خوب معلومه چی کاره تشریف دارند دیگه . منتقاضی هم البته زیاد دارند و فکر نکنم برای کف کرده های خاورمیانه ای نوبت برسه.تازه اگه پول داشته باشی :)
در ضمن من کلا برای بیچارگان تک بعدی ای که تمام دقایقشون آویزون پایین تنه شون هستند حس ترجم دارم . رقت انگیز و بیچاره هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
علاقه ای به بحث کردن با تو را ندارم همش توهین توهین توهین توهین و توهین
بایدم اینطور از همه چیز دفاع کنی!زندگی بر مدار خوشبختی است دیگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جون من که چیزی نگفتم :) فقط گفتم اگه معطل اجازه من هستی من موافقم و حتما برو تنوع طلبی کن! البت اگه می تونی :)))))))))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خوابی عزیزم داخل همین ایران شما به اندازه کافی هستند دخترانی که باشم با انها نیازی به خارج رفتن ندارد که البت ان را هم می تونم و می کنم مشکل من قوانین مسخره کشور نازنین ت است که ان را هم با زرنگی می شود پیچاند:)))))))حوصلت را ندارم ضعیفه کم عقل.برو جای دیگر چرت بگو
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۶۱
۱۰۷
دخترها و زنها اتفاقا در بیشتر مواقع از پسران و مردان سرتر هستن و شجاعتر و فهیم تر هستن.من خودم پسرم ولی تمیتونم منکر این قضیه بشم که دختران و زنها نسبت به پسران و مردان برتری دارن.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
تو همون نورایی با کامنتی به اسم نوید
چون نظراتتون دقیقا از یک عقل ناقص سرچشمه میگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کاش می شد که وظایف و حقوق زن و مرد را با هم عوض می کردیم
چه می شد!در ان صورت باید می گفتیم به بهشت مردان خوش امدید
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
شما طبق کدوم آمار فهمیدی دختران از پسران برترند؟!! الان چندین ساله که به دلیل بی رغبتی پسران به ادامه تحصیل(نبود کار) بیش از 60% دانشگاه رو دختران پر میکنند اما با این وجود بیشتر مقالات علمی ISI منتشر شده مال پسراست پس لطف کن حرف مفت نزن اول تحقیق کن بعد خودشیرینی کن برای خانوما (البته معلوم نیست واقعا نوید باشی)
سیما جووووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
نوید واقعا نظراتتو میخونم امیدوار میشم هنوز مرد روی این زمین پیدا میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نوید یا نورا!!!
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
بیچاره لیاقتت همینه که زنارو ازخودت بالاتر میدونی...........
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
جفتشون چون یه نفرن (نوید ونورا)بعد سیما دیگه تو صراط نبینمت هان.........
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
سبک مغزی از حرفات می باره
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
من خود نویدم و فکر نکنم نورا احتیاجی داشته باشه بخواد با اسم من نظر بده تا از حقوق زنان و دختران دفاع کرده باشه .این نظر من هم به خاطر خودشیرینی نیست و واقعا به این موضوع ایمان دارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خب خوبه خودت میدونی که هیچی بارت نیست
نوید با توهم اه
سیما جووووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
چقد حسود زیاده.
سیما جووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
داش علی واقعا بچه ای...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۴
۱
در شهر ما که اتوبوسهای شرکت واحد به بخش خصوصی واگذار شده اند در دو خط، راننده اتوبوسها خانمهایی جوان و با آرایش آنچنانی هستند جالب این که بعضی وقتها اتوبوس پشت سری خالی خالی است اما همه می خواهند به زور هم که شده سوار اتوبوس خانمها شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هاها . من جدیدا داشتم عکسهایی از لیگ ووشوی زنان ایران رو می دیدم . از داور تا ورزشکارها همه آرایش غلیظ داشتند!!!! اصلا معلوم نیست تو این مملکت چه خبره؟!والا تو همون کشورهای غربی هم هر چیزی جای خودش رو داره . مسخره اش رو در آوردند دیگه.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۱
۲
پیش به سوی موفقیت بیشتر!
به زودی سایرقله های موفقیت را فتح خواهیم کرد و پوزه هایتان را به خاک هواهیم مالید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خیلی خیلی عالیست چرا پوزه؟من خودم از پیشرفتنان بسیار خوشحال می شوم شما کار خودت را بکن و مردان هم کار خودشان مهم این هست که هر کدام مان چیزهای که از همدیگر می خواهیم راحت بدست بیاید شما کار و پیشرفت و ما هم لذت و ارامش از در کنار خانم های زیبای جامعه بودن
سعید
|
Canada
|
۰۹:۳۳ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱
۲
آقا رودروایسی نکنید یک سر مثل طالبان و عربستان بگید زنها فقط باید خونه نشین بشن نه درس بخونند نه کار بکنند نه بیان بیرون راحت! ماقبل قاجاریه!
kh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
۰
۰
آقا از تمام ای بحث ها بگذریم یکی به داد من بدبخت برسه که دو ماه دارم با مدرک لیسانس شاگردی میکنم باروزی 13ساعت کار اون موقع سر برج که شده آقا به من چهارصد هزار تومان داده آخه من چجوری با برجی چهارصد تومن برم ازدواج کنم یعنی لعنت بر این بیگاری حاکم