شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۸

مجری بی بی سی فارسی از مسائل جنسی میان خود و همکارانش می گوید+سند

حساسیت افکار عمومی در برخورد با مسائل جنسی اگرچه در جوامع غربی مدتهاست که رنگ و بوی خود را باخته اما این مسئله از دید جوامع مسلمان همچنان در چارچوب خاصی بیان می شود که هم جنبه اطلاع رسانی داشته و هم مرزهای اخلاقی زیرپا گذاشته نمی شود؛ پرداختن به مسائل جنسی در برنامه های مختلف شبکه های غربی از جمله: اخبار، فیلم و سریال و ... امروزه جزو بدیهی ترین امور رسانه ای است که به شدت تمام از سوی رسانه های غربی پیگیری می شود به نحوی که حتی برخی از ایده پردازان رسانه ای دخیل دادن موضوعات جنسی را سبب افزایش مخاطب می دانند.
کد خبر : ۹۲۸۴۸
به گزارش صراط، جامعه ایرانی پیش از انقلاب اسلامی شاهد یک چنین رویکردی از جانب رادیو و تلویزیون ملی بوده است، بی شک آنهایی که دوران منحوس پهلوی را به خاطر دارند تایید می نمایند که مسائل جنسی از سوی رسانه های انگشت شمار آن زمان به طور جد پیگیری می شده، این رویکرد از سوی دستگاه پهلوی به نحوی بوده که امروز آنهایی که خود را ضدانقلاب معرفی می نمایند از شدت پرداختن به مسائل جنسی در آن برهه شاکی هستند!
 
با پیروزی انقلاب مردمی در ایران و دیدگاه شریعت اسلام در خصوص زن و مرد و مباحث مربوط به مسائل جنسی آن رویکرد (در زمان حکومت منحوس پهلوی) دچار تغییرات بنیادینی شد به نحوی که دیگر نه در سینما،نه در تلویزیون و نه در هیچ جای دیگر شاهد پرداختن به مسائل جنسی به صورت عریان نبودیم اما با تاسیس رسانه های ماهواره بار دیگر بحث مسائل جنسی و طرح عریان آن رنگ و بوی تازه ای به خود گرفت.
 
در ابتدا شاهد تاسیس شبکه هایی نظیر MITV  و ... بودیم، آنها با نمایش نوع متفاوتی از حجاب تلاش داشتند با پخش موزیک هایی که در ایران ساخته می شد خود را موجه جلوه دهند، نوع ادبیاتی که در محتوای برخی از آثار زیر زمینی پخش می شد آنقدر زننده بود که مخاطب را درگیر مسائل جنسی می کرد .
 
بی شک پرداختن به مسائل جنسی در شبکه های اینترتایمنت شدت بیشتری داشت تا شبکه های خبری. اولین شبکه ماهواره ی خبری «صدای آمریکا» بود، این رسانه هر از گاهی با پرداختن به موضوع «همجنسگرایی» و نظایر آن به طرح مسائل حنسی به صورت عریان می پرداخت. بعدها بی بی سی فارسی تاسیس شد، خط مشی این رسانه به کلی نگاه به مسائل جنسی را تغییر داد!
 
مجریان بی بی سی فارسی که از سخن گفتن در خصوص مسائل جنسی ابایی نداشتند بی مهابا به طرح مسائل جنسی در فضای مجازی پرداختند. این شبکه با طرح مسائل جنسی در برنامه هایی چون اخبار ورزشی، فیلم های مستند و اخبار،  شعار همیشگی اش را که در آن به «احترام به سلیقه مخاطب و فرهنگ و آداب و رسوم» اشاره می شد نقض کرد چراکه مخاطب ایرانی خواهان بی بندوباری و رواج فساد اخلاقی نیست و نمی خواهد همانند جوامع غربی انحطاط اخلاقی در موضوعات مختلف را پی گیرد.
 
بی شک لزوم چنین نگرشی حکایت از اوج بی و بندوباری دارد، موضوعی که بعدها منجر به سوء استفاده جنسی صادق صبا (مدیر بی بی سی فارسی) از پونه قدوسی (مجری برنامه نوبت شما) شد و نیز افشای فساد اخلاقی «ناجیه غلامی» در جریان مراحل استخدامی در بی بی سی و همچنین روی کارآمدن عناصر مسئله داری چون «زهرا امیرابراهیمی» و نفیسه کوهنورد ...
 
علی همدانی که این روزها بدجور از افشاگری سایت ها و رسانه های داخلی به تنگ آمده در تلاش است با عناوین مختلف و تحریف اصل موضوع، بحث مسائل جنسی در بی بی سی فارسی را کتمان کند؛ البته نظیر این تلاش ها را می توان در سایر دست اندرکاران بی بی سی فارسی مشاهده کرد،برای مثال صادق صبا چند روز پیش از این با طرح موضوع «تحت فشار قرار دادن خانواده های همکاران بی بی سی در ایران» در تلاش بود که موضوع تجاوز جنسی در بی بی سی فارسی را پنهان کند [اینجا].
 
 
علی همدانی، صادق صبا و دیگر مجریان بی بی سی فارسی به کلی فراموش کرده اند که نه تنها رسانه های داخلی بلکه بسیاری از عناصر ضدانقلاب نظیر «شهرام همایون» که نماینده طیف سلطنت طلبان می باشد خواستار جوابگویی بی بی سی فارسی و شخص صادق صبا در خصوص مسائل مذکور هستند. برخلاف ادعای علی همدانی که سایت ها و رسانه های داخلی را متهم به داستان پردازی در خصوص مسائل جنسی در بی بی سی فارسی می کند این افکار عمومی است که خواستار توضیح واقعیت ماجرا در آن رسانه هستند، خصوصا اینکه فساد اخلاقی در بی بی سی پیش از این نیز بارها و بارها تکرار شده است.
 
 
ما به عنوان رسانه موظف هستیم که واقعیت موجود در شبکه های ضدانقلاب را یادآور شویم، در ابتدای مطرح شدن بحث تجاوز جنسی به پونه قدوسی در بی بی سی فارسی برخی از مخاطبان این سایت و دیگر سایت های داخلی اینطور عنوان کردند که شیوه جمهوری اسلامی برچسب زدن به افراد است اما حال که شهرام همایون و دیگر خارج نشینان از تجاوز جنسی به مجری نوبت شما (پونه قدوسی) سخن می گویند جواب آن عده چیست!!؟
 
علی همدانی در مقاله ای که به تازگی در سایت شخصی خود منتشر کرده به مظلوم نمایی می پردازد، وی با بیان این پرسش که: «وقتی با این پرسش مواجه شدم که چرا بی بی سی، سوال پس دادم که مگر رادیو و تلویزیون خودمان جایی هم برای من دارد؟» درصدد است حضورش را در بی بی سی فارسی توجیه کند، اما اصل ماجرا در قسمت های پایانی مقاله او گنجانده شده است؛ وی پس از مظلوم نمایی و توجیه اقدامات ضدانقلابی خود بحث مسائل جنسی در بی بی سی فارسی را پیش می کشد و می نویسد: «من از روی شما خجالت می کشم! عجب نام با مسمایی داشت آخرین روزنامه ای که آخرین مطلب **** را نوشت درباره من و ما: وطن امروز… ؛ بی وطنی، اتهام زنی، مصادره اموال، تعلل در تمدید گذرنامه، بگیر و ببند دوستان، خانواده و نزدیکان برای فشار بر ماست؟ مگر من چه کرده ام؟ جز این است که روایتگر داستان هام؟ من غریزه ام بینایی است، تحقیق است، پرسش است، زبان درازی است…».
 
در پایان لازم به ذکر است:
این آب و خاک متعلق به همه ایرانیان است، پس لزوما ترک وطن از جانب افرادی چون «علی همدانی» و ... به معنای اخراج یا عناوینی به مانند آن نیست بلکه تصمیم شخصی از جانب شخص مذکور بوده که به دلایل مختلف حاضر به ادامه زندگی در ایران نبوده است.
 
شما که هرگز سابقه حضور در هیچکدام از رسانه های ملی را نداشته اید چطور از اوضاع حاکم بر آن سخن می گویید، بر فرض اینکه شما استعداد داشته اید ولی موفق به استخدام نشده اید آیا این توجیه حضور شما در بی بی سی فارسی است؛ اگر قرار بر این باشد که جمعیت بیکار ...
 
اگر اخراج برخی از همکاران شما در رسانه ملی دلیل مخالفت شما با نظام است بهتر است قبل از عنوان کردن آن به تخلفات اشخاص مذکور نگاهی بیندازید، به عنوان مثال «فرشید منافی» قوانین سازمانی را نقض کرد، وی پس از آنکه حضورش در محافل خاص تایید شد از رادیو اخراج شد. 
 
واقعیت این است که ما با کشورهای استعمارگر غربی که کارنامه سیاه شان به خوبی بیانگر اقدامات ضدمیهنی و ضداسلامی است در جنگ نابرابر رسانه ای هستیم، شما نیز به عنوان بلندگوی رسانه ای غرب در صف مقابل هستید؛ تکلیف مشخص است
منبع: ماهستیم
نظرات بینندگان
سیدحسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۲۲ دی ۱۳۹۱
۳۸
۳۷
باتشکر از اطلاع رسانی شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۲۲ دی ۱۳۹۱
۷۴
۱۷
لازم به ذکر است که تا کنون جمهوری اسلامی ایران از این هنرنمایی ها بی نصیب بود که به لطف آقای ... به این وادی نیز داخل شدیم .
(فرقش این است که حداقل بی بی سی ادعای دینداری ندارد)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۱
۸۵
۱۱
شما هم خوب با افشای مسائل.... دارین مخاطب جذب میکنید از فساد مجری برنامه های مذهبی خودتون چرا نمیگید؟

(........)
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۲۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۱
۵۸
۱۳
دوستان عزیز، راه مبارزه با بی‌ بی‌ سی‌ تهمت و افترا و دروغ که همگی‌ در دین ما حرم هستند نیست. این‌ها گونه هستند و به هیچ شکلی‌ حتا به اسم مبارزهٔ هم حلال و جایز شمرده نمیشوند. تیتر شما با شیطنت طرّاحی شده و معنایی غیر از آنچه در متن نوشته دارد. تعجب می‌کنم چطور از دم از اسلام می‌زنید با این کار ها، بترسید از خدا. به خدا پشتم میلرزد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
آفرین !چه اسلام شناس خوبی! خوبه یک کم مطالعه کنی بفهمی دروغ وتهمت چه تعریفی داره!
اسلام ستیزی بی بی سی واضحه! شما که ادعای مسلمونی میکنی چطور اینقدر غمخوار دشمن اسلام شدی!؟
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۲۲ دی ۱۳۹۱
۲۴
۳۳
شما آخه چیکار به این بندگان خالص خدا دارید؟
اینه که به عشق من و شما پاشدن رفتن اون طرف آب و تو مملکت غربت زندگی می کنن و کلی مصیبت رو به جون خریدن و کلی دارن هزینه میکنن اونم تازه علی الله و علی الرسول تا من و شما حقایق رو از زبان کشور دوست و برادرمون انگلیس خونخوار بشنویم مگه چی میشه این جماعت دوست داشتنی کمی هم عقاید الحادی مزخرف ضد اسلامی شون رو به نام سبک زندگی مدرن خیلی شیک و داخل پاکت به ما جوونا عرضه کنن
ببین صراط جون کدوم کشور میاد واسه یه کشور دیگه از بیت المال کشور خودش هزینه کنه شبکه بزنه که اینها دارن این کارو میکنن؟!!
پس اینقدر به این عزیزان میهن دوست ملحد گیر نده ،گناه دارن ، حالا یکم خونگرم بودن که ایرادی نداره!!!!!
حامي ولايت
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت بر داداش حسين گل . والسلام ختم كلام .
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۱
۷
۱۰
قابل توجه همه دوستان بی بی سی و حتی بعضی مثلا دشمنان بی بی سی .
اولا که اینا حقایقی هستن از زبان خودشون نه اینکه یاخته و پرداخته صراط ثانیا ً اگهخ شما رویکردی شبیه این رویکرد دارین چرا توی صراط نظر میدین ؟؟ برین اونا رو لایک کنین صراط مخاطبش معلومه و همه ما به صداقتش ایمان داریم اونی که رفته اون ور داره با هزینه انگلیس وطنشو میفروشه و هویتشو معلومه که سرشو بالا می گیره خودشم میفروشه خیلی حرف دارم اما به خدا دلم داره می ترکه از دستتون شرم کنین .. اینجا ایرانه مملکت اما زمانه نیایید و از همجنس گرایی طرفداری کنین ....... من راشی هستم اگه بهم توهین کنین و فحش بدین همتونو حلال میکنم
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
باهات موافق نیستم ولی واسه صداقتت احترام و ارزش قائلم و واسه دغدغه هات.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۱
۱۷
۱۴
صراط ممنونم ... ممنون ....ممنون...
یکی به این مجریای بی بی سی بگه آخه لا مصب دین ندارین.... ادبم ندارین؟!

تا خرخره تو لجنین
آخه انقدر رو تیپتون کار می کنین و ژست روشن فکری می گیرین.. یکم به اخلاق هم فکر کردید ...

یاد خسرو شکیبایی به خیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ادب مرد به ز دولت اوست
کیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۲۲ دی ۱۳۹۱
۱۳
۱۶
صراط ممنونم ... ممنون ....ممنون...
یکی به این مجریای بی بی سی بگه آخه لا مصب دین ندارین.... ادبم ندارین؟!

تا خرخره تو لجنین
آخه انقدر رو تیپتون کار می کنین و ژست روشن فکری می گیرین..

یکم به اخلاق هم فکر کردید ...
کیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۲۲ دی ۱۳۹۱
۱۲
۱۴
صراط ممنونم ... ممنون ....ممنون...
یکی به این مجریای بی بی سی بگه آخه لا مصب دین ندارین.... ادبم ندارین؟!

تا خرخره تو لجنین
آخه انقدر رو تیپتون کار می کنین و ژست روشن فکری می گیرین..

یکم به اخلاق هم فکر کردید ...
کیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۲۲ دی ۱۳۹۱
۱۱
۱۲
صراط ممنونم ... ممنون ....ممنون...
یکی به این مجریای بی بی سی بگه آخه لا مصب دین ندارین.... ادبم ندارین؟!

تا خرخره تو لجنین
آخه انقدر رو تیپتون کار می کنین و ژست روشن فکری می گیرین..

یکم به اخلاق هم فکر کردید ...
maral
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۲۲ دی ۱۳۹۱
۴
۳
این تیکه خونگرمی رو خوب اومدی.
حامد
|
Poland
|
۱۰:۵۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۱
۲۶
۱۱
تو خودت دیدی پونه قدوسی و صادق صبا رابطه داشتن....؟!! آخه این چه دین داریه..به خاطر سیاست راحت گناه میشوری.اصلا اونا کافر،اونا نجس...شما از اتفاقات مجری خودمون که خبر داری..80ضربه شلاق محکوم شده....حالم از این بی دینیتون بهم خورد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۱
۲۲
۱۰
لازم نیست سایت صراط دلش به حال مخاطبان bbc بسوزه .آنها خودشان شعور دارند و هدف آنها شنیدن خبر است و به خصوصیات اخلاقی کارکنان bbc کار ندارند.

بسیاری از اخباری که با تحریف در رسانه ملی!پخش میشود ابتدا به طور کامل bbc منتشر میکند. دین ما و عقل ما حکم میکند در جستجوی حقیقت باشیم و طبق کلام خدا تجسس در زندگی دیگران حرام است.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
بله لازم نیست، اصلا چرا باید دلشان برای مخاطبان بی بی سی فارسی بسوزد
زمانی که بی بی سی مهمترین برنامه های اش حمایت از هتاگان به مقدسات مسلمانان ، همجنس گرایی، توهین به ایرانیان و ... هست لابد مخاطب اش از این برنامه ها لذت می برد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد گل گفتی. موافقم باهات
جوان مجرد بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
من تافیلم قدوسی با صادق صبا را نبینم قبول نمیکنم انها خلاف کردن اگه مدرک دارید نشون بدهید اکه فیلم دارید نشون بدهید
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۱
۲۷
۱۱
اینجور مسائل تو همه جا هست مگه تو رسانه ها و صدا و سیمای خودمون که همه اش دم از اسلام و دینداری میزنند کم از این فسادها دیده میشه حتی تو صدا و سیما های استانهای کوچیک برید ببینید چی میگذره ؟ " ما اگر طبیب باشیم سر خود دوا نمائیم "
دلتا
|
United States of America
|
۲۲:۴۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۱
۲
۲
من براى صراط واقعاً متاسفم مدتيه كه چند
پاسخ دندان شكن براش ارسال كردم ولى منتشر نكرده حرف من اينه كه صراط -باعرض
پوزش-تا كى ميخواد بخبرهاى مربوط به ..... بپردازه ؟والله خجالت آوره
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۱۱ - ۲۴ دی ۱۳۹۱
۲
۱
بی دینی صراط که با چشم ندیده تهمت می زنی
شهاب
|
Russian Federation
|
۱۵:۱۲ - ۲۴ دی ۱۳۹۱
۱
۴
دوست عزیز در جوامعی که اطلاع رسانی آزاد و بی سانسور است همه چیز مشخص است ولی در جوامعی مثل ایران که همه چیز حتی اخبار داخلی سانسور می شود همه چیز مخفی است ...
کتاب قانون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۲
۱
افترا و تهمت در دین اسلام حرام است.
سعید
|
Canada
|
۰۹:۵۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵
۲
منتظر افشا گری های صراط(که گویا عقد اخوت با کسی نبسته) در مورد برادر ارزشی مجری برنامه های مذهبی آقای ... هستیم.
سعید
|
Canada
|
۰۹:۳۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۰
۱
خودشون برای مردم صفحه تو فیسبوک درست می کنند بعد برای توجیه دار و دسته شون که اینها بدتد و فاسدند هر آنچه که لایق ........ خودشان است در آن می نویسند و عکس فوتوشاپ می کنند. بعد با وقاحت تمام به أن استناد می کند و می گویند سند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱
۱
اوووووووووف چه خبره تو بي بي سي!